Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:58:23
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
100
101
102
103
104
105
106
[
107
]
108
109
110
111
112
113
114
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4661968 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5300 Dátum:
2013.08.31 szombat, 13:59:13 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.31 szombat, 13:57:45
Nekem még az xr2-esem ette az olajat autópályán csak, ott volt észrevehető, és szelepszár szimmering volt a ludas.
Csak kíváncsiságból: van azokon a motorokon olajhűtés?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5301 Dátum:
2013.08.31 szombat, 14:02:31 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.31 szombat, 13:59:13
Csak kíváncsiságból: van azokon a motorokon olajhűtés?
Már nem emlékszem, de talán igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5302 Dátum:
2013.08.31 szombat, 14:03:00 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.31 szombat, 13:59:13
Csak kíváncsiságból: van azokon a motorokon olajhűtés?
Mellesleg életem lexarabb benzinmotorja volt az...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5303 Dátum:
2013.08.31 szombat, 14:12:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.31 szombat, 13:57:45
Nekem még az xr2-esem ette az olajat autópályán csak, ott volt észrevehető, és szelepszár szimmering volt a ludas.
Így van. Ha pályán kajál érezhetően, akkor szsz. szimmering.....szinte biztos, de nem kizáróan csak az.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5304 Dátum:
2013.08.31 szombat, 18:44:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.31 szombat, 14:12:50
Így van. Ha pályán kajál érezhetően, akkor szsz. szimmering.....szinte biztos, de nem kizáróan csak az.
Nekem pályán 1liter/100 km volt az olajfogyasztás ... s a gyűrűkkel volt a gond.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5305 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 13:46:44 »
üdv.
tegnap nekiláttam a gyertyák és az üz. szűrő cserének. 240ekm van az autóban és 180ekm-nél volt cserélve.
a gyertyák jelentettek gondot, max az, h a 16-os gyertyakulcs minden alkalommal a gyertyán maradt ls fogóval kellett kihúznom...
viszont észrevettem, h a 4-es hengerben (trafóhoz legközelebbi) levő gyertya jóval elhasználódottabb mint a többi
a többi ilyen volt:
ennek van valami jelentősége?
a szűrő cserét viszont azonnal feladtam mert nem tudtam, h vajon letört e a csavar feje vagy miért nem találom a csavart amellyel meg tudom lazítani a tartót, h ki tudjam belőle húzni a szűrőt. aztán csináltam 2 fotót, h jobban meg tudjam nézni (aláfekvés nem hagy sok lehetőséget)
lehet a 2 látható csavart kell kicsavarni és az egész tartó konzolt kell levenni és valahogy átszerelni a szűrőre?
előző szűrőcserét szervízben csináltattam és ezért bizonytalanodtam el itt
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Jaffy83
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5306 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 19:52:56 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2013.08.31 szombat, 18:44:20
Nekem pályán 1liter/100 km volt az olajfogyasztás ... s a gyűrűkkel volt a gond.
és motort cseréltél vagy gyűrűket?
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5307 Dátum:
2013.09.03 kedd, 07:08:02 »
Idézetet írta: Jaffy83 - 2013.09.02 hétfő, 19:52:56
és motort cseréltél vagy gyűrűket?
Ez mindig nagy dilemma. Bontott motort olcsóbban adtak volna itteni fórumtársak, de a bontott motor is ugyanolyan lutri lehet.
Úgy voltam vele, hogy szétbontom a motor és a blokk elmegy a gépműhelybe, hogy ellenőrizzék a paramétereit. Ha túl hordós vagy vannak karcok a hengerfalban, akkor bontott motor kerül bele. A motor atomjaira lett robbantva. Karc nem volt, a hordósodás valami 0.012 mm volt (asszem) ami bőven a megengedetten belül volt. Így úgy voltam vele, ha a motor fel lesz újítva, akkor ha több pénzbe is kerül, de remélhetőleg hosszabb távon problémamentesebb lesz.
Az árakat korábbi posztban leírtam. Emlékezetből: a lánc + komplett tömítésgarnitúra a motorhoz (szelepszálszimmering, alsó szimmeringek, hengerfej, szelepfedél, stv) : 63.000 Ft. A gyűrűk voltak 16.000 Ft körül. A csak motorra vonatkozó mutatvány (ki-berakás, hurcolászás, rezsi) olyan 200.000 Ft körül állt meg.
Azóta a motorba 40.000 km került, az olaj nem fogy, pöccre indul.
Naplózva
venci
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5308 Dátum:
2013.09.03 kedd, 13:45:03 »
Sziasztok! Én abban kérném a segítségeteket, hogy van egy MK3-as 1.8 benzines 125Le kombin, és kb. úgy 1 hónapja érdekes dolgokat produkál a motor. Minden előjel nélkül, egyszer csak elkezd rángatni, és eltűnik belőle az erő, hiába pörgetem fel a motort, olyan érzésem van mintha fuldokolna, és folyamatosan rángat, ha nem adok gázt akkor lefullad. Újra indításnál már nem jelentkezik a probléma. Az újra indítás menet közben is megoldja a problémát. Az volna a kérdésem, mi lehet a hiba, mi okozhatja ezt, hogyan lehetne orvosolni? Előre is köszönök minden segítséget. Üdv.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5309 Dátum:
2013.09.03 kedd, 13:56:17 »
Idézetet írta: venci - 2013.09.03 kedd, 13:45:03
Sziasztok! Én abban kérném a segítségeteket, hogy van egy MK3-as 1.8 benzines 125Le kombin, és kb. úgy 1 hónapja érdekes dolgokat produkál a motor. Minden előjel nélkül, egyszer csak elkezd rángatni, és eltűnik belőle az erő, hiába pörgetem fel a motort, olyan érzésem van mintha fuldokolna, és folyamatosan rángat, ha nem adok gázt akkor lefullad. Újra indításnál már nem jelentkezik a probléma. Az újra indítás menet közben is megoldja a problémát. Az volna a kérdésem, mi lehet a hiba, mi okozhatja ezt, hogyan lehetne orvosolni? Előre is köszönök minden segítséget. Üdv.
Elég egy helyre beírni, hidd el fogsz kapni választ.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5310 Dátum:
2013.09.03 kedd, 14:36:14 »
Idézetet írta: venci - 2013.09.03 kedd, 13:45:03
Sziasztok! Én abban kérném a segítségeteket, hogy van egy MK3-as 1.8 benzines 125Le kombin, és kb. úgy 1 hónapja érdekes dolgokat produkál a motor. Minden előjel nélkül, egyszer csak elkezd rángatni, és eltűnik belőle az erő, hiába pörgetem fel a motort, olyan érzésem van mintha fuldokolna, és folyamatosan rángat, ha nem adok gázt akkor lefullad. Újra indításnál már nem jelentkezik a probléma. Az újra indítás menet közben is megoldja a problémát. Az volna a kérdésem, mi lehet a hiba, mi okozhatja ezt, hogyan lehetne orvosolni? Előre is köszönök minden segítséget. Üdv.
Motor hangja milyen ilyenkor ? Nem gyújtás hibás, nem durrog ?
Naplózva
venci
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5311 Dátum:
2013.09.03 kedd, 15:17:58 »
Köszi. Csak hirtelen nem tudtam, hogy hová is tartozik a problémám. Üdv
Naplózva
venci
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5312 Dátum:
2013.09.03 kedd, 15:19:59 »
Szia! Nem durrog, csak sokkal mélyebb lesz, olyan erőlködős, mint aki bármelyik pillanatban le akar fulladni, és ha nem adok neki gázt akkor le is fullad. Üdv.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5313 Dátum:
2013.09.03 kedd, 23:10:03 »
Idézetet írta: venci - 2013.09.03 kedd, 15:17:58
Köszi. Csak hirtelen nem tudtam, hogy hová is tartozik a problémám. Üdv
Használd a válasz gombot, mert így elég nehéz kitalálni, hogy kinek válaszolsz. Amúgy az általános topikban is kaptál választ.
Naplózva
KissLaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5314 Dátum:
2013.09.06 péntek, 11:09:47 »
Sziasztok!
Olvasgattam kicsit visszább is és látom másnak is volt hasonló problémája...
Szóval ez egy 1.8 benzines motor és a fordulat egyszerűen nem esik le...
3 alapjárati motor volt benne és semmi javulás, ugye ezek a motorok 2 lamdaszondával vannak szerelve, ebből egyet kicseréltek, de nem sokat javítptt a helyzeten...
Lehetséges, hogy ez a rossz?!
Vagy esetleg valakinek tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy ötlet?!
Ujraindítás után se javul meg csak egy időre (pár perc) aztán megintcsak nem esik le a fordulat, 2000 felett csinálja csak 2 ezer alatt leesik, de az is csak idővel.
Előre is köszönöm a segítséget!
Laci
Naplózva
2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5315 Dátum:
2013.09.06 péntek, 12:11:12 »
Idézetet írta: KissLaci - 2013.09.06 péntek, 11:09:47
Sziasztok!
Olvasgattam kicsit visszább is és látom másnak is volt hasonló problémája...
Szóval ez egy 1.8 benzines motor és a fordulat egyszerűen nem esik le...
3 alapjárati motor volt benne és semmi javulás, ugye ezek a motorok 2 lamdaszondával vannak szerelve, ebből egyet kicseréltek, de nem sokat javítptt a helyzeten...
Lehetséges, hogy ez a rossz?!
Vagy esetleg valakinek tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy ötlet?!
Ujraindítás után se javul meg csak egy időre (pár perc) aztán megintcsak nem esik le a fordulat, 2000 felett csinálja csak 2 ezer alatt leesik, de az is csak idővel.
Előre is köszönöm a segítséget!
Laci
Szívóoldali tömítetlenség lett ellenőrizve?
Vezetékek a szelephez rendben?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
KissLaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5316 Dátum:
2013.09.06 péntek, 12:23:27 »
Öszintén szolva nem tuduom, de nem hinném mert Ford Szervízben volt és a computer szerint a lamdaszonda rossz volt azt ki is cserélték, de mást nem néztek tudtommal.
Valahol falsot szívna?!
Egyébként a lambdaszonda is rossz ez biztos mert a fogyasztás is sok, de én szerintem az nem szol bele az alapjáratba, de mivel nem vagyok ebben biztos így ezért tudakolózok...
Hátha valaki járt már így...
Ha tömítetlen azt miként lehet kideríteni?!
Naplózva
2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5317 Dátum:
2013.09.06 péntek, 19:31:15 »
Idézetet írta: KissLaci - 2013.09.06 péntek, 11:09:47
Sziasztok!
Olvasgattam kicsit visszább is és látom másnak is volt hasonló problémája...
Szóval ez egy 1.8 benzines motor és a fordulat egyszerűen nem esik le...
3 alapjárati motor volt benne és semmi javulás, ugye ezek a motorok 2 lamdaszondával vannak szerelve, ebből egyet kicseréltek, de nem sokat javítptt a helyzeten...
Lehetséges, hogy ez a rossz?!
Vagy esetleg valakinek tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy ötlet?!
Ujraindítás után se javul meg csak egy időre (pár perc) aztán megintcsak nem esik le a fordulat, 2000 felett csinálja csak 2 ezer alatt leesik, de az is csak idővel.
Előre is köszönöm a segítséget!
Laci
Gázbovden jól van elvezetve? nem lehet, hogy "kibolyhosodott" és szorul?
Naplózva
gcs
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5318 Dátum:
2013.09.12 csütörtök, 16:07:58 »
Sziasztok,
A héten ledugóztattam szerelővel az EGR szelepet a 2004-es 1.8-as benzines Mondeomban. Vissza kellett mennem, mert miután elhoztam az autót, elfolyt a hűtőfolyadék...
Úgy néz ki, megint mehetek vissza, mert miután másodszor elhoztam az autót, néha elmegy belőle az erő. Reggel az M1-M7 bevezetőre felhajtva 4-esben 80-nál egész egyszerűen megállt a tudomány, nem gyorsult tovább padlógázon sem, alig tudtam elmenni egy teherautó mellett, hogy ne toljon le egy kedves szlovák Astra-s. Aztán hazafelé a Hegyalja úton dombnak felfelé már direkt erőltettem a dolgot, 2-esben 4500-as fordulatnál nem volt hajlandó tovább pörögni. 30-40km-ennyi történt. 4.5 éve megvan az autó, ismerem, nem egy versenyautó, de ez nem normális.
Valami ötlet hogy mitől lehet? Mit lehet elgányolni EGR dugózás közben úgy, hogy ez lesz belőle?
Előre is köszönöm!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5319 Dátum:
2013.09.12 csütörtök, 18:18:10 »
Idézetet írta: gcs - 2013.09.12 csütörtök, 16:07:58
Sziasztok,
A héten ledugóztattam szerelővel az EGR szelepet a 2004-es 1.8-as benzines Mondeomban. Vissza kellett mennem, mert miután elhoztam az autót, elfolyt a hűtőfolyadék...
Úgy néz ki, megint mehetek vissza, mert miután másodszor elhoztam az autót, néha elmegy belőle az erő. Reggel az M1-M7 bevezetőre felhajtva 4-esben 80-nál egész egyszerűen megállt a tudomány, nem gyorsult tovább padlógázon sem, alig tudtam elmenni egy teherautó mellett, hogy ne toljon le egy kedves szlovák Astra-s. Aztán hazafelé a Hegyalja úton dombnak felfelé már direkt erőltettem a dolgot, 2-esben 4500-as fordulatnál nem volt hajlandó tovább pörögni. 30-40km-ennyi történt. 4.5 éve megvan az autó, ismerem, nem egy versenyautó, de ez nem normális.
Valami ötlet hogy mitől lehet? Mit lehet elgányolni EGR dugózás közben úgy, hogy ez lesz belőle?
Előre is köszönöm!
Benzinesnél miért dugóztattad le az EGR-t? Felesleges....
Meg lehetséges, hogy az EGR működésképtelensége miatt korlátoz a motorvezérlő.
Csináltasd vissza és próba. Ha megjavul, akkor nem tanácsos dugózni.
Azért egy hibatároló kiolvasás nem lenne rossz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
caller
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5320 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 10:57:55 »
Sziasztok Mondisok!
Segítségeteket kérném az alábbi probléma megoldásában.
1,8 -as 125 lovas az autóm, és benzin-gázos. Egy hete a következő jelenséget produkálja: indítást követően bizonytalan az alapjárat, néha le is áll. Majd, miután felépül az alapjárat és gázt adok, fullad, ha visszaveszem a gázt, akkor alapjáraton viszonylag szépen jár. Újabb gázadás, újabb fulladás, ezért egészen kellemetlen vele elindulni, mindig óvatosan fel kell tornászni a motorfordulatot ehhez, de ez sem garancia, hogy gyorsulni is fog, miután kikanyarodok a közútra. A probléma hidegen-meleg is fennáll.
A csattanó, hogy gáz-üzemben tökéletesen működik, csak az üzemmód váltáshoz fel kell melegednie a hűtővíznek, ami a fent említett probléma miatt nem egyszerű. :-((
Elvittem szerelőhöz, aki computerrel vizsgálta, nem talált hibát, kicserélte a benzinszűrőt is, és elakadt a tudomány...azért, mert szerinte nincs más olyan alkatrész, ami csak benzin üzemben dolgozik és gáz üzemben nem, márpedig gázzal jól működik minden.
Remélem érthetően írtam le mindent. Ha van tippetek, javaslatotok, azt szívesen venném és nagyon megköszönném!
Üdv.: caller
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5321 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 11:10:19 »
Idézetet írta: caller - 2013.09.22 vasárnap, 10:57:55
Sziasztok Mondisok!
Segítségeteket kérném az alábbi probléma megoldásában.
1,8 -as 125 lovas az autóm, és benzin-gázos. Egy hete a következő jelenséget produkálja: indítást követően bizonytalan az alapjárat, néha le is áll. Majd, miután felépül az alapjárat és gázt adok, fullad, ha visszaveszem a gázt, akkor alapjáraton viszonylag szépen jár. Újabb gázadás, újabb fulladás, ezért egészen kellemetlen vele elindulni, mindig óvatosan fel kell tornászni a motorfordulatot ehhez, de ez sem garancia, hogy gyorsulni is fog, miután kikanyarodok a közútra. A probléma hidegen-meleg is fennáll.
A csattanó, hogy gáz-üzemben tökéletesen működik, csak az üzemmód váltáshoz fel kell melegednie a hűtővíznek, ami a fent említett probléma miatt nem egyszerű. :-((
Elvittem szerelőhöz, aki computerrel vizsgálta, nem talált hibát, kicserélte a benzinszűrőt is, és elakadt a tudomány...azért, mert szerinte nincs más olyan alkatrész, ami csak benzin üzemben dolgozik és gáz üzemben nem, márpedig gázzal jól működik minden.
Remélem érthetően írtam le mindent. Ha van tippetek, javaslatotok, azt szívesen venném és nagyon megköszönném!
Üdv.: caller
Első körben javaslok egy jobb fajta benzin/injektor tisztító adalékot a benzinbe és járj benzinnel kicsit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5322 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 12:46:52 »
Idézetet írta: caller - 2013.09.22 vasárnap, 10:57:55
1,8 -as 125 lovas az autóm, és benzin-gázos. Egy hete a következő jelenséget produkálja: indítást követően bizonytalan az alapjárat, néha le is áll. Majd, miután felépül az alapjárat és gázt adok, fullad, ha visszaveszem a gázt, akkor alapjáraton viszonylag szépen jár. Újabb gázadás, újabb fulladás, ezért egészen kellemetlen vele elindulni, mindig óvatosan fel kell tornászni a motorfordulatot ehhez, de ez sem garancia, hogy gyorsulni is fog, miután kikanyarodok a közútra. A probléma hidegen-meleg is fennáll.
A lenn írt tisztítókúrához én hozzátennék még két tippet. Megtisztítanám a map szenzort is (nem valószínű, hogy ez lenne a baj). Ha van maf, azt is.
...és megnézném az üzemanyagnyomást. Remélem, amikor gázzal gurulsz, a tank nincs a negyed alatt...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5323 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 13:42:38 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.22 vasárnap, 12:46:52
A lenn írt tisztítókúrához én hozzátennék még két tippet. Megtisztítanám a map szenzort is (nem valószínű, hogy ez lenne a baj). Ha van maf, azt is.
...és megnézném az üzemanyagnyomást. Remélem, amikor gázzal gurulsz, a tank nincs a negyed alatt...
Nincs MAF, csak Map..... nincs mit megtisztítani rajta.
Igen, a benzinnyomás is jó ötlet..... lehet döglődik a benzinpumpa.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5324 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 14:09:47 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.22 vasárnap, 13:42:38
Nincs MAF, csak Map..... nincs mit megtisztítani rajta.
Igen, a benzinnyomás is jó ötlet..... lehet döglődik a benzinpumpa.
Pl az MKII-ban volt maf, a benzinesben.
A mapot is érdemes megtisztítani, pl a fiestáé elég piszkos volt.
De ami írtam, jól írtam, nem szorul kiegészítésre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5325 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 14:18:32 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.22 vasárnap, 14:09:47
Pl az MKII-ban volt maf, a benzinesben.
A mapot is érdemes megtisztítani, pl a fiestáé elég piszkos volt.
De ami írtam, jól írtam, nem szorul kiegészítésre.
De ez MKIII
Ráadásul Mondeo, nem fiesta.
Továbbra is azt mondom, hogy benzines Map-on nincs mit tisztítani...a dízelt is csak óvatosan és számolva azzal, hogy ha beleszorul piszok....bizony elrontottuk.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
caller
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5326 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 17:14:22 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.22 vasárnap, 11:10:19
Első körben javaslok egy jobb fajta benzin/injektor tisztító adalékot a benzinbe és járj benzinnel kicsit.
Júliusban voltam Olaszországban, előtte töltöttem bele egy STP tisztítót és Villachig benzinnel mentem, az kb. 300 km. Azóta valóban gázzal járok, az indítást követő néhány km -t teszem csak meg benzinnel. Néha előfordul, hogy kifogy a gáz utazás közben, akkor több-kevesebb km -t benzinnel járok, tehát azért működtetem azzal is.
Naplózva
caller
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5327 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 17:19:30 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.22 vasárnap, 12:46:52
A lenn írt tisztítókúrához én hozzátennék még két tippet. Megtisztítanám a map szenzort is (nem valószínű, hogy ez lenne a baj). Ha van maf, azt is.
...és megnézném az üzemanyagnyomást. Remélem, amikor gázzal gurulsz, a tank nincs a negyed alatt...
Az üzemanyagnyomás ellenőrzést megfogadom mindenképpen, köszönöm. Ezzel egy munkaütemben kérem a szerelőt, hogy nézzen rá a szenzorokra is, hátha tudja miről beszélek! :-))
Tudom mire gondolsz, a benzinszint bizony sokszor alacsonyan van, mentségemre legyen, hogy az autógáz szaki azt állította, hogy gázüzem közben a benzinszivattyú nem megy...én meg nem néztem ennek utána! :-(( Most majd a nyomásmérésnél kiderül, hogy azzal van-e a gond.
Naplózva
caller
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5328 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 17:29:55 »
jUTESZEMBE, NÁLATOK TÖBB TAPASZTALATTAL SZERINTEM SENKI SEM RENDELKEZIK, HÁTHA TUDJÁTOK, HOGY MIT JELENT A P1000 HIBAKÓD. A SZAKI SZÉTTÁRTA KARJAIT, ILYET MÉG NEM LÁTOTT! :-))
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5329 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 17:36:17 »
Idézetet írta: caller - 2013.09.22 vasárnap, 17:29:55
jUTESZEMBE, NÁLATOK TÖBB TAPASZTALATTAL SZERINTEM SENKI SEM RENDELKEZIK, HÁTHA TUDJÁTOK, HOGY MIT JELENT A P1000 HIBAKÓD. A SZAKI SZÉTTÁRTA KARJAIT, ILYET MÉG NEM LÁTOTT! :-))
Asszem annyi, hogy egy teszt nem futott le rendesen.
Caps lock?
Ha nem megy az AC gázzal, akkor jó. Elvileg így kellene... de én negyed alá akkor sem engedném a benzinszintet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
caller
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5330 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 17:40:33 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.22 vasárnap, 17:36:17
Asszem annyi, hogy egy teszt nem futott le rendesen.
Caps lock?
Ha nem megy az AC gázzal, akkor jó. Elvileg így kellene... de én negyed alá akkor sem engedném a benzinszintet.
Igen, bent maradt, bevallásokat készítek közben, és ott nagy betűkkel töltünk mindent, bocs.
Köszönöm, akkor a P1000 nem hiba, ez megnyugtat. (bár talán jobb lett volna, ha konkrét hibát jelent...)
A gázos szaki közlésétől függetlenül ránézünk a benzinpumpára, hogy tényleg áll-e gázüzem alatt.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5331 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 18:46:21 »
Idézetet írta: caller - 2013.09.22 vasárnap, 17:40:33
Köszönöm, akkor a P1000 nem hiba, ez megnyugtat. (bár talán jobb lett volna, ha konkrét hibát jelent...)
Lesz ott hibakód...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5332 Dátum:
2013.09.27 péntek, 21:55:06 »
sziasztok!
A következő a probléma. Heti (3-400km) közel 1 liter olajat eszik meg az 1.8 125lovas autó.
Mi a tippetek??? Tapasztalat stb....
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5333 Dátum:
2013.09.27 péntek, 21:57:42 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.27 péntek, 21:55:06
sziasztok!
A következő a probléma. Heti (3-400km) közel 1 liter olajat eszik meg az 1.8 125lovas autó.
Mi a tippetek??? Tapasztalat stb....
Te nem adtad el a benzinest?
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5334 Dátum:
2013.09.27 péntek, 22:00:55 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.27 péntek, 21:55:06
sziasztok!
A következő a probléma. Heti (3-400km) közel 1 liter olajat eszik meg az 1.8 125lovas autó.
Mi a tippetek??? Tapasztalat stb....
Általában ilyenkor szokott motorgenerál lenni.
Lehet ilyenkor kopott hengerfal, latapadt olajlehúzógyűrűk, elfáradt szelepszárszimeringek. De majd jönnek a többiek is, és majd ők is segítenek ötletelni.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5335 Dátum:
2013.09.27 péntek, 22:01:29 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.27 péntek, 21:57:42
Te nem adtad el a benzinest?
nem,mindkettő meg van......
Csak vicceltem! Rokonunké az emlitett benyás!
hmm...igen,ettől tartunk.....
Naplózva
Conor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5336 Dátum:
2013.09.28 szombat, 21:30:04 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.27 péntek, 21:55:06
sziasztok!
A következő a probléma. Heti (3-400km) közel 1 liter olajat eszik meg az 1.8 125lovas autó.
Mi a tippetek??? Tapasztalat stb....
Lehet a gyűrűkkel van a baj. Nincs alapjáraton kopogós "dízeles" hang?
Naplózva
wolfgabor
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5337 Dátum:
2013.09.28 szombat, 21:59:41 »
Idézetet írta: Conor - 2013.09.28 szombat, 21:30:04
Lehet a gyűrűkkel van a baj. Nincs alapjáraton kopogós "dízeles" hang?
De sajnos!
Naplózva
kisg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5338 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 11:48:48 »
Üdv,
195.000km van a kocsimban, 40.000km-t tettem bele én. Eddig minden rendben volt, de most néhány dolgot összegyűjtöttem ami kérdéses és lehetséges hibára utal.
Szóval a legfrissebb az, hogy alacsony fordulaton, főleg amikor városban, kis sebességnél felkapcsolok 5-be, akkor kettőt-hármat rángat a motor. Ugye ilyenkor nagyon alacsony a fordulat és természetesen sok az 5. de nem olyna mint ezelőtt, hogy csak simán tompa hangon erölködik a motor, hanem egy pillanatra megrándul. Kicsit olyna mintha kihagyna a gyújtás, vagy nem kapna üzemenyagot. Ilyenkor szokták mondani, hogy darabos a benzin (bocs). A dolog érdekessége, hogy ezt persze 4.-ben, 3.-ban is képes produkálni, ugyanezen feltételek mellett. Ha forgatva van a motor nincs ilyen jelenség, nem fogy el ha akár 6.000fölé megy a fordulat akkor sem.
2. 90-100km/h között 5.-ben olyan 2700-2900-as fordulatnál valami zörej hallható a motortérből. Nem annyira szelep csörgés, inkább valami kerregés. Nehéz leírni. Ezen a fordulaton kívül nincs ez a hang.
3. Amióta nálam van, de gondolom előtte is úgy viselkedik, hogy ha pl. közeledek a kereszteződéshez és piros lámpa miatt meg kell állnom, olynakor kiveszem üresbe és csak gurulok. se gáz se kuplug, csak fékkel lassítok. Ilyenkor mikor esik vissza a fordulat az alapjárat közelébe, akkor egyszer -kétszer magától megemeli a fordulatot és csak utána esik le a normál alapjáratra. Visszakeresve a fórumban, jelezte valaki hogy ez utalhat az örvénylapátos problémára ezért megnéztem azokat amiket tanácsoltatok. Alapjáraton nincs semmi zörgés, ha leveszem a vákuumcsövet, akkor sem változik a hangja, csak a levegő sziszegés jelentkezik a csövön. Az örvénylapátok mozgató tengelyének végén az a gömbcsuklós rész jónak tűnik, nincs semmi kottyanás. Jobban nem mélyedtem bele.
4. Véletlenszerű pillanatokban "megragad" a gázpedál. Pl. ha egy tempóval megyek néhány percig (mindegy hogy 50-nel vagy 110-zel) akkor beakad és nem lehet benyomni. Persze ilynekor az ember reflex szerűen felengedi és újra benyomja, de a lényeg, hogy mozdulatlan a pedál és van hogy csak a második ilyne próbálkozásra indul meg. De persze ezután akárhogy nyomkodom nem jön újra elő. Átnéztem a motortérben a bowden szabad végét, fújtam bele WD40-et, de valójában könnyen jár, nincs kiszőrösödve.
Ezek lennének a problémáim, most következik egy általános szerviz (szűrők, olaj) de ha valamelyik hibajelenség utalhat más alkatrész hibájára, akkor azt is most kellene beütemeznem.
Előre is köszi a segítséget.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.29 vasárnap, 11:50:39 írta kisg
»
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5339 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 13:49:46 »
Sziasztok!!
Azután érdeklődnek, ha utólagosan szeretnék tempomatot berakni akkor az mennyibe kerülne?? valamint honnan tudom azt hogy esetleg a kocsim elő van erre készítve???
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5340 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 13:53:58 »
Idézetet írta: szili00 - 2013.09.29 vasárnap, 13:49:46
Sziasztok!!
Azután érdeklődnek, ha utólagosan szeretnék tempomatot berakni akkor az mennyibe kerülne?? valamint honnan tudom azt hogy esetleg a kocsim elő van erre készítve???
Szia!
Itt olvasd el a benzines autókra vonatkozó részt, és ez alapján meg tudod nézni, hogy a te autód elő van-e készítve:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5341 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 13:59:12 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.09.29 vasárnap, 13:53:58
Szia!
Itt olvasd el a benzines autókra vonatkozó részt, és ez alapján meg tudod nézni, hogy a te autód elő van-e készítve:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0
Aham köszi szépen
ezt akkor nagyon buktam, mert ilyen csatit nem találok sehol
mennyibe kerülhet ez a dolog utólagosan??
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5342 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 13:59:33 »
Idézetet írta: kisg - 2013.09.29 vasárnap, 11:48:48
Üdv,
195.000km van a kocsimban, 40.000km-t tettem bele én. Eddig minden rendben volt, de most néhány dolgot összegyűjtöttem ami kérdéses és lehetséges hibára utal.
Szóval a legfrissebb az, hogy alacsony fordulaton, főleg amikor városban, kis sebességnél felkapcsolok 5-be, akkor kettőt-hármat rángat a motor. Ugye ilyenkor nagyon alacsony a fordulat és természetesen sok az 5. de nem olyna mint ezelőtt, hogy csak simán tompa hangon erölködik a motor, hanem egy pillanatra megrándul. Kicsit olyna mintha kihagyna a gyújtás, vagy nem kapna üzemenyagot. Ilyenkor szokták mondani, hogy darabos a benzin (bocs). A dolog érdekessége, hogy ezt persze 4.-ben, 3.-ban is képes produkálni, ugyanezen feltételek mellett. Ha forgatva van a motor nincs ilyen jelenség, nem fogy el ha akár 6.000fölé megy a fordulat akkor sem.
2. 90-100km/h között 5.-ben olyan 2700-2900-as fordulatnál valami zörej hallható a motortérből. Nem annyira szelep csörgés, inkább valami kerregés. Nehéz leírni. Ezen a fordulaton kívül nincs ez a hang.
3. Amióta nálam van, de gondolom előtte is úgy viselkedik, hogy ha pl. közeledek a kereszteződéshez és piros lámpa miatt meg kell állnom, olynakor kiveszem üresbe és csak gurulok. se gáz se kuplug, csak fékkel lassítok. Ilyenkor mikor esik vissza a fordulat az alapjárat közelébe, akkor egyszer -kétszer magától megemeli a fordulatot és csak utána esik le a normál alapjáratra. Visszakeresve a fórumban, jelezte valaki hogy ez utalhat az örvénylapátos problémára ezért megnéztem azokat amiket tanácsoltatok. Alapjáraton nincs semmi zörgés, ha leveszem a vákuumcsövet, akkor sem változik a hangja, csak a levegő sziszegés jelentkezik a csövön. Az örvénylapátok mozgató tengelyének végén az a gömbcsuklós rész jónak tűnik, nincs semmi kottyanás. Jobban nem mélyedtem bele.
4. Véletlenszerű pillanatokban "megragad" a gázpedál. Pl. ha egy tempóval megyek néhány percig (mindegy hogy 50-nel vagy 110-zel) akkor beakad és nem lehet benyomni. Persze ilynekor az ember reflex szerűen felengedi és újra benyomja, de a lényeg, hogy mozdulatlan a pedál és van hogy csak a második ilyne próbálkozásra indul meg. De persze ezután akárhogy nyomkodom nem jön újra elő. Átnéztem a motortérben a bowden szabad végét, fújtam bele WD40-et, de valójában könnyen jár, nincs kiszőrösödve.
Ezek lennének a problémáim, most következik egy általános szerviz (szűrők, olaj) de ha valamelyik hibajelenség utalhat más alkatrész hibájára, akkor azt is most kellene beütemeznem.
Előre is köszi a segítséget.
Ha elolvasod a kezelési könyvét, akkor láthatod, hogy az ideális sebességi fokozatok a különböző sebességi tartományban hol vannak.
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf
204.oldal. Az adobe-nál a 103. lapon van.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5343 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 14:03:28 »
Idézetet írta: kisg - 2013.09.29 vasárnap, 11:48:48
Üdv,
195.000km van a kocsimban, 40.000km-t tettem bele én. Eddig minden rendben volt, de most néhány dolgot összegyűjtöttem ami kérdéses és lehetséges hibára utal.
Szóval a legfrissebb az, hogy alacsony fordulaton, főleg amikor városban, kis sebességnél felkapcsolok 5-be, akkor kettőt-hármat rángat a motor. Ugye ilyenkor nagyon alacsony a fordulat és természetesen sok az 5. de nem olyna mint ezelőtt, hogy csak simán tompa hangon erölködik a motor, hanem egy pillanatra megrándul. Kicsit olyna mintha kihagyna a gyújtás, vagy nem kapna üzemenyagot. Ilyenkor szokták mondani, hogy darabos a benzin (bocs). A dolog érdekessége, hogy ezt persze 4.-ben, 3.-ban is képes produkálni, ugyanezen feltételek mellett. Ha forgatva van a motor nincs ilyen jelenség, nem fogy el ha akár 6.000fölé megy a fordulat akkor sem.
2. 90-100km/h között 5.-ben olyan 2700-2900-as fordulatnál valami zörej hallható a motortérből. Nem annyira szelep csörgés, inkább valami kerregés. Nehéz leírni. Ezen a fordulaton kívül nincs ez a hang.
3. Amióta nálam van, de gondolom előtte is úgy viselkedik, hogy ha pl. közeledek a kereszteződéshez és piros lámpa miatt meg kell állnom, olynakor kiveszem üresbe és csak gurulok. se gáz se kuplug, csak fékkel lassítok. Ilyenkor mikor esik vissza a fordulat az alapjárat közelébe, akkor egyszer -kétszer magától megemeli a fordulatot és csak utána esik le a normál alapjáratra. Visszakeresve a fórumban, jelezte valaki hogy ez utalhat az örvénylapátos problémára ezért megnéztem azokat amiket tanácsoltatok. Alapjáraton nincs semmi zörgés, ha leveszem a vákuumcsövet, akkor sem változik a hangja, csak a levegő sziszegés jelentkezik a csövön. Az örvénylapátok mozgató tengelyének végén az a gömbcsuklós rész jónak tűnik, nincs semmi kottyanás. Jobban nem mélyedtem bele.
4. Véletlenszerű pillanatokban "megragad" a gázpedál. Pl. ha egy tempóval megyek néhány percig (mindegy hogy 50-nel vagy 110-zel) akkor beakad és nem lehet benyomni. Persze ilynekor az ember reflex szerűen felengedi és újra benyomja, de a lényeg, hogy mozdulatlan a pedál és van hogy csak a második ilyne próbálkozásra indul meg. De persze ezután akárhogy nyomkodom nem jön újra elő. Átnéztem a motortérben a bowden szabad végét, fújtam bele WD40-et, de valójában könnyen jár, nincs kiszőrösödve.
Ezek lennének a problémáim, most következik egy általános szerviz (szűrők, olaj) de ha valamelyik hibajelenség utalhat más alkatrész hibájára, akkor azt is most kellene beütemeznem.
Előre is köszi a segítséget.
1.
Városban, 50-nél NE kapcsolj 5-be! 1500 alatt ne legyen a fordulat fokozatokban, mert akkor erőlködik.Emiatt lehet rángatás, főleg ha nem 100-as már valamelyik gyújtás alkatrész.
2.
Hát ezt hallani kellene, de ha fordulatszámfüggő a hang, akkor nem csak 5-ben és 90-100 között kell jelentkeznie.
3.
NE rakd üresbe, simán sebességben, motorfékkel gurulj a lámpa fele. Még a fékezésbe is besegít és ilyenkor nem is fogyaszt benzint.
A fordulatszám esés ilyenkor így alakul.
4.
Van tempomat a kocsiban vagy ESP/kipörgésgátló?
Annak a motorja is tud ilyet produkálni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5344 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 14:07:12 »
Idézetet írta: szili00 - 2013.09.29 vasárnap, 13:59:12
Aham köszi szépen
ezt akkor nagyon buktam, mert ilyen csatit nem találok sehol
mennyibe kerülhet ez a dolog utólagosan??
Ha a kuplung pedál kapcsolóra gondolsz, akkor az olyan 4-5e ft újonnan. Amúgy sok helyen a tempomat szettben benne van. (kormánykapcsolók, pedálkapcsolók, tempomat motor, vezetékek) Ez az egész nagyjából 20-30 e ft körül van, de lehet, hogy kicsivel több. Plusz a beépítés, ha nem te csinálod.
Naplózva
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5345 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 14:11:26 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.09.29 vasárnap, 14:07:12
Ha a kuplung pedál kapcsolóra gondolsz, akkor az olyan 4-5e ft újonnan. Amúgy sok helyen a tempomat szettben benne van. (kormánykapcsolók, pedálkapcsolók, tempomat motor, vezetékek) Ez az egész nagyjából 20-30 e ft körül van, de lehet, hogy kicsivel több. Plusz a beépítés, ha nem te csinálod.
Világos!! Most új dolgokról beszéltél vagy bontott?? és hol lehet találni ilyeneket??
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5346 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 14:19:08 »
Idézetet írta: szili00 - 2013.09.29 vasárnap, 14:11:26
Világos!! Most új dolgokról beszéltél vagy bontott?? és hol lehet találni ilyeneket??
A bontottról. Csak abból kiindulva, hogy a dízelhez is ugyanez kell, viszont neked kell az a bizonyos tempomat motor is, mivel neked nem elektromos a gázpedál, mint a dízeleknél. Általában a kormány- és pedálkapcsolók kerülnek olyan 15-20 ezerbe+ a tempomat motor. Lehet, hogy nálad is kell programozni, de ezt nem tudom 100%-osan. Bontóban találsz ilyeneket. Esetleg hívd fel mk2 fórumtársunk, hátha neki van. Tempomat szettje valószínű, de a tempomat motor már esélyes, hogy nincs neki, bár szokott benzinest is bontani. Ott a száma a profiljában. Ne üzenetet küldj neki, hanem hívd fel.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5347 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 16:12:13 »
Idézetet írta: kisg - 2013.09.29 vasárnap, 11:48:48
Üdv,
195.000km van a kocsimban, 40.000km-t tettem bele én. Eddig minden rendben volt, de most néhány dolgot összegyűjtöttem ami kérdéses és lehetséges hibára utal.
Szóval a legfrissebb az, hogy alacsony fordulaton, főleg amikor városban, kis sebességnél felkapcsolok 5-be, akkor kettőt-hármat rángat a motor. Ugye ilyenkor nagyon alacsony a fordulat és természetesen sok az 5. de nem olyna mint ezelőtt, hogy csak simán tompa hangon erölködik a motor, hanem egy pillanatra megrándul. Kicsit olyna mintha kihagyna a gyújtás, vagy nem kapna üzemenyagot. Ilyenkor szokták mondani, hogy darabos a benzin (bocs). A dolog érdekessége, hogy ezt persze 4.-ben, 3.-ban is képes produkálni, ugyanezen feltételek mellett. Ha forgatva van a motor nincs ilyen jelenség, nem fogy el ha akár 6.000fölé megy a fordulat akkor sem.
2. 90-100km/h között 5.-ben olyan 2700-2900-as fordulatnál valami zörej hallható a motortérből. Nem annyira szelep csörgés, inkább valami kerregés. Nehéz leírni. Ezen a fordulaton kívül nincs ez a hang.
3. Amióta nálam van, de gondolom előtte is úgy viselkedik, hogy ha pl. közeledek a kereszteződéshez és piros lámpa miatt meg kell állnom, olynakor kiveszem üresbe és csak gurulok. se gáz se kuplug, csak fékkel lassítok. Ilyenkor mikor esik vissza a fordulat az alapjárat közelébe, akkor egyszer -kétszer magától megemeli a fordulatot és csak utána esik le a normál alapjáratra. Visszakeresve a fórumban, jelezte valaki hogy ez utalhat az örvénylapátos problémára ezért megnéztem azokat amiket tanácsoltatok. Alapjáraton nincs semmi zörgés, ha leveszem a vákuumcsövet, akkor sem változik a hangja, csak a levegő sziszegés jelentkezik a csövön. Az örvénylapátok mozgató tengelyének végén az a gömbcsuklós rész jónak tűnik, nincs semmi kottyanás. Jobban nem mélyedtem bele.
4. Véletlenszerű pillanatokban "megragad" a gázpedál. Pl. ha egy tempóval megyek néhány percig (mindegy hogy 50-nel vagy 110-zel) akkor beakad és nem lehet benyomni. Persze ilynekor az ember reflex szerűen felengedi és újra benyomja, de a lényeg, hogy mozdulatlan a pedál és van hogy csak a második ilyne próbálkozásra indul meg. De persze ezután akárhogy nyomkodom nem jön újra elő. Átnéztem a motortérben a bowden szabad végét, fújtam bele WD40-et, de valójában könnyen jár, nincs kiszőrösödve.
Ezek lennének a problémáim, most következik egy általános szerviz (szűrők, olaj) de ha valamelyik hibajelenség utalhat más alkatrész hibájára, akkor azt is most kellene beütemeznem.
Előre is köszi a segítséget.
1., Nem tökéletes a gyújtás rendszered. trafó/kábel/gyertya közül valamelyik rulez.
3., Az alapjárati szeleped is csinálhat ilyen. El van koszolódva, wd-40-nel, vagy turbo Brunox-xal nekieshetsz, de csodát ne várj. Nekem jó lett utána. koppkopp.
De ha elég szabályosan teszi ezt akkor lehet hogy normális, sok Ford alapjárat előtt emel "egyet-egyet" bizonyos peremfeltételek (terhelés) esetén a megfelelő károsanyag kibocsátás miatt.
4., Takaríttasd meg a pillangó szelepet, ha nagyon koszos tudja az is ezt okozni.
Naplózva
kisg
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5348 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 17:51:11 »
Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.
Szóval leszűrve, az alapjárati szelep és a pillangószelep tisztítása mellett most gyertyát is cserélek. Örülök, hogy (eddig) senki sem gyanakodott a hiba alapján üzemanyag ellátás problémákra, de ez még nem azt jelenti, hogy nem oda lyukadok ki.
Van valakinek tapasztalata injektortisztító / üzemanyag rendszer tisztító benzinadalékokról?
Köszi!
Naplózva
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #5349 Dátum:
2013.09.29 vasárnap, 17:53:09 »
Idézetet írta: kisg - 2013.09.29 vasárnap, 17:51:11
Köszönöm a hozzászólásokat. Azoknak is akik vezetéstechnikai tanácsokkal láttak el, bár az ebben az autóban eltöltött 40E km után tudom, mit-hogyan. Azaz olyan dolgokról kérdeztem, amik eddig nem így működtek.
Szóval leszűrve, az alapjárati motor és a pillangószelep tisztítása mellett most gyertyát is cserélek. Örülök, hogy (eddig) senki sem gyanakodott a hiba alapján üzemanyag ellátás problémákra, de ez még nem azt jelenti, hogy nem oda lyukadok ki.
Van valakinek tapasztalata injektortisztító / üzemanyag rendszer tisztító benzinadalékokról?
Köszi!
Az alacsony fordulaton rángatós téma elég gyakori jelenség a benzines mondiknál. Nekem is nemrég volt ugyanez. Gyertyacsere, trafócsere, gyújtáskábel-csere (a hármat együtt szokták javasolni cserélni), és megoldotta a problémát.
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Oldalak:
1
...
100
101
102
103
104
105
106
[
107
]
108
109
110
111
112
113
114
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ