Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 21:45:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14622740 alkalommal)
0 Felhasználó és 68 vendég van a témában
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1400 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:39:24 »

Hány kilóméter van az autóban? Te vagy az első tulaj?

Nekem ez megint cmp (vagy cpm) jeladó hibájára utaló jelnek minősül. Itt olvasgass vissza ebben a topikban, ahol megtalálod a helyét, és azt is, hogy vagy a szürke színű, vagy a fekete színű (nem emlékszem pontosan) a rossz, amit ha cserélsz remélhetőleg megszűnik a hiba.

Bár szerintem a szagszervíznek ezt hibakódból tudniuk kellene.

Roszabb esetben valami katymasz van a befecskendezésben, pl. porlasztócsúcsok elfáradtak, de az árban húzosabb lesz.

Füstölés mennyire van?
132ekm van benne, második tulaj vagyok, de megbizható forrásból származik, biztos, hogy ennyi kilométer van benne és csak szakszervizben volt kezelve.
A cmp jeladó hibám az volt, az egyértelmű volt és akkor alapjáraton (piros lámpa, sorompó) állt le, kb 5 perc állás után újraindult, villogás megszünt. Akkor kicserélték a jeladót. Eredetileg szürke volt, és feketére cserélték. (visszaolvasva, itt meg pont azt írják, hogy a fekete a rossz.)
Füstölés gyakorlatilag nincs, azzal nincs gond.
Ha porlasztócsúcs gond lenne, akkor szerinted segitene a dolgon az, hogy újraprogramozzák?
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 16:46:01 írta kardosl » Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1401 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 20:12:14 »

Azt szeretném tudni, hogy ha kannában tároljuk a gázolajat, és odakint kemény mínusz van, lehet-e káros hatása a gázolajra? Azt olvastam, hogy -5 foknál már dermedhet. Mi az igazság?
A tankban is lehetnek mínusz fokok, ha kint áll a kocsi, van értelme beleönteni, vagy hagyjam inkább a kannában?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1402 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 20:45:37 »

132ekm van benne, második tulaj vagyok, de megbizható forrásból származik, biztos, hogy ennyi kilométer van benne és csak szakszervizben volt kezelve.
A cmp jeladó hibám az volt, az egyértelmű volt és akkor alapjáraton (piros lámpa, sorompó) állt le, kb 5 perc állás után újraindult, villogás megszünt. Akkor kicserélték a jeladót. Eredetileg szürke volt, és feketére cserélték. (visszaolvasva, itt meg pont azt írják, hogy a fekete a rossz.)
Füstölés gyakorlatilag nincs, azzal nincs gond.
Ha porlasztócsúcs gond lenne, akkor szerinted segitene a dolgon az, hogy újraprogramozzák?
Már faceliftes a gép? Mert facelift előtt van olyan TDCi, amiben van ún. IDM - injector drive modul. A későbbieknél ezt a feladatot már az ECU látja el. Ha kontakthibás az IDM vezetékelése, csinálat ilyet.
Jó tapasztalat, hogy a műszeres diagnosztikáról mindíg kell kérni tételes hibakódlistát, mert lehet, nekik nem egyértelmű a DTC-k alapján a hiba forrása, de talán szűkíti a lehetséges okokat.
A CMP-ből tényleg a szürke a jó.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1403 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 21:01:41 »

Azt szeretném tudni, hogy ha kannában tároljuk a gázolajat, és odakint kemény mínusz van, lehet-e káros hatása a gázolajra? Azt olvastam, hogy -5 foknál már dermedhet. Mi az igazság?
A tankban is lehetnek mínusz fokok, ha kint áll a kocsi, van értelme beleönteni, vagy hagyjam inkább a kannában?
Ha a gázolajban nincs dermedéspont csökkentő adalék, akkor a hosszú láncú szénhidrogén molekulák (normál paraffinok) a hőmérséklet csökkenésével kiválnak, az oldhatósági határhőmérséklet elérésekor kikristályosodnak, láncszerűen összeállnak, majd a végső stádiumban teljesen megakadályozzák az olaj folyását. Ha a kannában zavaros az anyag, akkor télen ne használd.
A tankban már valszeg, téli gázolaj van kivéve, ha nyáron tankoltál utoljára.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 21:05:45 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1404 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 21:38:21 »

Ha a gázolajban nincs dermedéspont csökkentő adalék, akkor a hosszú láncú szénhidrogén molekulák (normál paraffinok) a hőmérséklet csökkenésével kiválnak, az oldhatósági határhőmérséklet elérésekor kikristályosodnak, láncszerűen összeállnak, majd a végső stádiumban teljesen megakadályozzák az olaj folyását. Ha a kannában zavaros az anyag, akkor télen ne használd.
A tankban már valszeg, téli gázolaj van kivéve, ha nyáron tankoltál utoljára.
Igen, már télinek kell lennie, kb. 3 hete volt tankolva bele a MOL-nál. Kérdés, hogy az üza. kutak mennyire lelkiismeretesek. Benne vannak tényleg a téli adalékok?
A másik kérdésem, hogy a frászt rám hozta a munkatársam azzal, hogy az Agip kútnál, ahol tankolt nincs is dízel, csak bio-dízel.
Sehol sem volt kiírva, hogy bio-dízelt lehet csak tankolni, csak hazaérve mutatta a számlát, hogy azon bizony bio-dízel van. Mi lehet ennek a következménye? (TDCi Mondeoja van neki is, csak újabb évjárat)
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1405 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 21:42:58 »

hát nekem mindig kannában van a garázsban x liter gázolaj,még soha nem fagyott meg vagy dermedt volna meg....és a kocsiba sem volt semmi gond soha...pedig a garázsban is volt már -10fok mert fűtés az sajna nincs..... szomoru1
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1406 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 21:43:48 »

Még mindig a gázolaj körül maradok.
Ezt találtam, elég érdekesnek tűnik.
Szeretném ha valaki véleményezné, hogy mit lehet ebből kockázat nélkül az életben valóra váltani.
http://www.biodizel.info/3.htm
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1407 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 21:49:23 »

Ezt találtam a jelzett lapon.
Melyik típusba és milyen formában lehet önteni az étolajat?
Az étolaj a kezelés és adalékolás után minden dízelmotorba önthető, legyen az autó, kompresszor, generátor vagy traktor. Minimális átalakítás után az étolajat szinte töményen is eltüzeli.
Mit is takar a technológia?
A cél a költséghatékony üzemeltetés, vagyis az elenyésző költségek mellett az üzembiztos használat. Így alakult ki a felhasználható üzemanyag literenkénti 22 Forint, kb 0.15 Euro-cent ára.
A lemez mellé tartozik az esetleges felmerülő kérdésedre adott válaszom. Ez azt jelenti, ha valamiben segítségre szorulsz, nyugodtan felhívhatsz.
Üzembiztos?
Az, Igen! Megfelelő eljárással biztonságosan használható. Itt említeném meg, hogy a használt női harisnya nem alkalmas szűrésre és semmi hasonlóra sem. Az önjelölt kísérletezgetés nagyon izgalmas, de sírás is lehet a vége.
Tilos étolajat önteni a motorba?
Nem tilos! Európa néhány országát kivéve senki nem foglalkozik a tankod tartalmával.
A Magyar jogszabályok sem tiltják, csak bizonyos feltételekhez kötik a használatát. Lehetőséged van, hogy legálisan tankolj étolajat. Ezt a lakhelyed szerinti vámhivatalnál kell bejelentened. Tájékoztató VPOP weblapjáról! Az általad megjelölt mennyiség után be kell fizetned, a literenkénti 125 forint jövedéki adót. Amíg ki nem fogy a tankból az adózott étolaj, addig nem követsz el csalást. Ugyanez a helyzet akkor, ha külföldön öntöttük bele. A Magyar törvényeket kizárólag az ország területén belül vagyunk kötelesek betartani. Ha az étolajat a határon kívül tankoltuk, akkor azért nem vonhatnak itthon felelősségre.

Túl szép, hogy igaz is legyen? email
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
etok23
Vendég
« Új hozzászólás #1408 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:16:57 »

Sziasztok!  Olvasgattam itt a fórumon és látom, hogy azért elég sokan értenek a tdci motorokhoz és sajnos én is belefutottam egy tipikus hibába, a turbócsőrepedésbe. Ma  próbáltam megkeresni de sajnos nem találtam meg, hogy melyik lehet megrepedve de, kétezres fordulat fölött már nagyon kifúj  a levegő és nincs az autóban erő!  2.0tdci  125 lóerős transitról van szó valaki ezt meg tudná nekem nézni, hogy vajon hol mehet el a nyomás, mert ezért nem  szeretném márkaszervizbe vinni. Esetleg van valaki Csepel, Szigetszentmiklós kőrnyékéről?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1409 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:21:43 »

Azt szeretném tudni, hogy ha kannában tároljuk a gázolajat, és odakint kemény mínusz van, lehet-e káros hatása a gázolajra? Azt olvastam, hogy -5 foknál már dermedhet. Mi az igazság?
A tankban is lehetnek mínusz fokok, ha kint áll a kocsi, van értelme beleönteni, vagy hagyjam inkább a kannában?
-20 fokig nyugodtan használhatsz-tárolhatsz normál gázolajat, ha hidegebb az idő akkor premiumot mert az 10 fokkal többet bír. Amúgy télen célszerű tele tankal leállni. Egyrészt lassabban hűl le másrészt kisebb lesz az üzemanyag felett a gőztér így kevesebb nedvesség fog kiválni a tankba a levegőben lévő nedvességből.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1410 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:23:17 »

Sziasztok!  Olvasgattam itt a fórumon és látom, hogy azért elég sokan értenek a tdci motorokhoz és sajnos én is belefutottam egy tipikus hibába, a turbócsőrepedésbe. Ma  próbáltam megkeresni de sajnos nem találtam meg, hogy melyik lehet megrepedve de, kétezres fordulat fölött már nagyon kifúj  a levegő és nincs az autóban erő!  2.0tdci  125 lóerős transitról van szó valaki ezt meg tudná nekem nézni, hogy vajon hol mehet el a nyomás, mert ezért nem  szeretném márkaszervizbe vinni. Esetleg van valaki Csepel, Szigetszentmiklós kőrnyékéről?
Olajfoltot keress a gumicsövön . Ahol a folt ott lesz a lyuk is.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1411 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:27:13 »

Ezt találtam a jelzett lapon.
Melyik típusba és milyen formában lehet önteni az étolajat?
Az étolaj a kezelés és adalékolás után minden dízelmotorba önthető, legyen az autó, kompresszor, generátor vagy traktor. Minimális átalakítás után az étolajat szinte töményen is eltüzeli.
Mit is takar a technológia?
A cél a költséghatékony üzemeltetés, vagyis az elenyésző költségek mellett az üzembiztos használat. Így alakult ki a felhasználható üzemanyag literenkénti 22 Forint, kb 0.15 Euro-cent ára.
A lemez mellé tartozik az esetleges felmerülő kérdésedre adott válaszom. Ez azt jelenti, ha valamiben segítségre szorulsz, nyugodtan felhívhatsz.
Üzembiztos?
Az, Igen! Megfelelő eljárással biztonságosan használható. Itt említeném meg, hogy a használt női harisnya nem alkalmas szűrésre és semmi hasonlóra sem. Az önjelölt kísérletezgetés nagyon izgalmas, de sírás is lehet a vége.
Tilos étolajat önteni a motorba?
Nem tilos! Európa néhány országát kivéve senki nem foglalkozik a tankod tartalmával.
A Magyar jogszabályok sem tiltják, csak bizonyos feltételekhez kötik a használatát. Lehetőséged van, hogy legálisan tankolj étolajat. Ezt a lakhelyed szerinti vámhivatalnál kell bejelentened. Tájékoztató VPOP weblapjáról! Az általad megjelölt mennyiség után be kell fizetned, a literenkénti 125 forint jövedéki adót. Amíg ki nem fogy a tankból az adózott étolaj, addig nem követsz el csalást. Ugyanez a helyzet akkor, ha külföldön öntöttük bele. A Magyar törvényeket kizárólag az ország területén belül vagyunk kötelesek betartani. Ha az étolajat a határon kívül tankoltuk, akkor azért nem vonhatnak itthon felelősségre.

Túl szép, hogy igaz is legyen? email
Egy régi szívó dizelnek még csak csak de egy TDCi-nek ez betenne, egyrészt. Másrészt a VPOP szag alapján kiszűri az ilyen lángossütős autókat. hiányzik az neked hogy állandóan megállítsanak a fináncok és magyarázkodjál?  Undecided
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1412 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:35:32 »

Egy régi szívó dizelnek még csak csak de egy TDCi-nek ez betenne, egyrészt. Másrészt a VPOP szag alapján kiszűri az ilyen lángossütős autókat. hiányzik az neked hogy állandóan megállítsanak a fináncok és magyarázkodjál?  Undecided

Nem a szívó/turbó dologgal van a baj. Mondok egy példát,  sdi. Egy egy pd motor, turbó nélkül. Ebbe biztosan nem tenném bele...
Én inkább a közvetlen befecskendezésnél húznám meg a határt, azaz tddi-be még nem, de td-be már bele merném önteni.
Ugyan kockáztatjuk az adagolót, de az pár tíz ezer a td világban, annyit meg elég gyorsan meg lehet spórolni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
etok23
Vendég
« Új hozzászólás #1413 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:38:18 »

Olajfólt az meg van de a repedést nem találtam ezért írtam ide hogy meg tudná-e nézni valaki.Ami az intercoolerbe megy cső azon folyik végig és a bilincs is csontra meg van hózva.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1414 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 22:50:09 »

Egy régi szívó dizelnek még csak csak de egy TDCi-nek ez betenne, egyrészt. Másrészt a VPOP szag alapján kiszűri az ilyen lángossütős autókat. hiányzik az neked hogy állandóan megállítsanak a fináncok és magyarázkodjál?  Undecided

Köszi mindkét választ! A műszaki kockázatmentesség nekem fontos. Mindössze szeretnék a dolgok mögé látni. Állandóan átkúr a saját országomban a saját államom. Amióta van internet, már tudok tájékozódni. Egyre több dologról derül ki, hogy szándékosan van alulméretezve, gyengének készítve, mert így többet költök majd rá...
Továbbá még azt a vizet is drágán fogják majd adni, ami a saját ásott kutamban van, mert lesz rajta jövedéki adó?
Nem nézem a kereskedelmi tv-adókat, mert pont azt a részét gyilkolja az agynak, ami a gondolkodást és összefüggés-keresést végzi. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ami külföldön jó, az Magyarországon nem.
Figyeljétek meg, hogy az év utolsó napjaiban is emelték az üzemanyag árát, hogy januárban az emelt díjat lehessen a növelt jövedéki adóval megturbózni. Azt mondta a tv ma, hogy az olaj világpiaci ára emelkedett, azért van szerdától áremelés. Egy frászt! Ugyanannyi a hordónkénti ár, mint a múlt héten volt. Tisztára hülyének néznek bennünket, gyerekek. Azért tartanak életben, hogy fizessünk  gun
Én azért szeretek ide járni, közétek, mert a tapasztalati tudásotok feszengeti a gépkönyv írásba foglalt tudásának kereteit (és elévülhetetlen érdemeket szereztek a szagszerviz függőség kigyógyításában). Rájöttök, hogy mi az igazság, csak ehhez valakinek közülünk tényleges kárt kell szenvednie előtte. Utána viszont tanulhatunk belőle.
Szóval sok a műszaki tabu, amiről kiderül, hogy nem is úgy van.
Autóalkatrész gyártásban dolgozom, de vagy 5 éve már nem a stabil alkatrészeket szorgalmazzák, hanem az instabilokat, mert a cél az, hogy a garancia lejárta után 1 nappal dőljön szét az egész cuzemann. Az a cél, hogy minél több pénzt költsünk egy olyan technológiára, ami már vagy 80 éves, és ma fillérekbe kerül létrehozni! Már régen le kellett volna cserélni az egészet tisztább és olcsóbb üzeműre! Csak amíg lesz egy liter kőolaj a Földön, ki kell érte fizetnünk a felárat az olajbárók gyerekeinek, és utána saját államunknak is extra adó formájában.
Magyarországon a tájékoztatási hazudozás állami monopóliummá vált.
Emlékeztek arra, hogy mikor emelték az étolaj árát drasztikusan? Amikor a boltokban 60 %-kal megnőtt iránta a kereslet! Azt a hírt lehet erről találni, hogy a napraforgó termés miatt kellett emelni az étolaj árát... Aki ezt elhiszi, az hülye.

Vajon miért van, hogy a mikroelektronika rohamléptekkel fejlődhetett az elmúlt 20 évben, de a robbanómotorok nem?
Na, most kidühöngtem magam, bocsánat  gun
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 23:17:26 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1415 Dátum: 2009.12.29 kedd, 11:16:27 »

Már faceliftes a gép? Mert facelift előtt van olyan TDCi, amiben van ún. IDM - injector drive modul. A későbbieknél ezt a feladatot már az ECU látja el. Ha kontakthibás az IDM vezetékelése, csinálat ilyet.
Jó tapasztalat, hogy a műszeres diagnosztikáról mindíg kell kérni tételes hibakódlistát, mert lehet, nekik nem egyértelmű a DTC-k alapján a hiba forrása, de talán szűkíti a lehetséges okokat.
A CMP-ből tényleg a szürke a jó.
Nem faceliftes.
A CMP hibánál kiolvasás után beleraktak egy másikat, indult és nem is ált le alapjáraton, vissz@rakták az eredeti szürkét, megint produkálta a hibát. Raktáron 1 dbjuk volt (fekete), amit bele is raktak (ez durván 2 hónapja volt). Elképzelhető akkor, hogy megint a CMP okozza a hibát…

« Utoljára szerkesztve: 2009.12.29 kedd, 11:37:04 írta kardosl » Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #1416 Dátum: 2009.12.29 kedd, 11:27:18 »

Nem faceliftes. A CMP hibánál kiolvasás után beleraktak egy másikat, indult és nem is ált le alapjáraton, vissz@rakták az eredeti szürkét, megint produkálta a hibát. Raktáron 1 dbjuk volt (fekete), amit bele is raktak (ez durván 2 hónapja volt). Elképzelhető akkor, hogy megint ugyanez produkálja a hibát…


Én úgy hallottam a szürke az jobb! (szervizben mondták)
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1417 Dátum: 2009.12.29 kedd, 11:35:41 »

Köszi mindkét választ! ...
Ezt nevezik piacgazdaságnak vagy szabadpiacnak. Ezért sírtunk 40 éven át, most itt van, tessék. Mindennek annyi az ára, amennyit el lehet érte kérni, illetve adnak érte. Aztán, ott van még fogyasztási igény felkeltése (reklám), biztosan vettél már olyat a boltban, amit nem is akartál, de megtetszett, megkívántad stb. Hát, így működik ez. Ha valamire van kereslet és kevés van belőle felmegy az ára, ellenkező esetben lemegy. Ha tetszik, ha nem. A legfontosabb, hogy a piaci érdek nem azonos a fogyasztói érdekkel. Miért fejlesszenek villanyverdákat mikor az olaj jobb üzlet? De majd ennek is eljön az ideje. Jönnek és mennek a dolgok. A demokráciában semmi sem örökös, ez a lényege. Lássuk be, csak azok a dolgok maradnak fenn, amik mindig változnak egy kicsit.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1418 Dátum: 2009.12.29 kedd, 11:36:24 »

Én úgy hallottam a szürke az jobb! (szervizben mondták)
Én tapasztaltam is!
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1419 Dátum: 2009.12.29 kedd, 11:43:31 »

Én úgy hallottam a szürke az jobb! (szervizben mondták)
A fórumon visszaolvasva mindenki ezt mondja, ezért reménykedem, hogy megint ez lesz a hiba és nem vmi komolyabb.
25-én ált le, 50km a legközelebbi szervíz, ami csak 4-én lesz...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1420 Dátum: 2009.12.29 kedd, 12:19:46 »

A fórumon visszaolvasva mindenki ezt mondja, ezért reménykedem, hogy megint ez lesz a hiba és nem vmi komolyabb.
25-én ált le, 50km a legközelebbi szervíz, ami csak 4-én lesz...
Cromaxot nem tudod elérni?Ott lehet, van a polcon...........Kicserélni meg nem nagy kunszt,távsegítséggel kicseréled azt te is! vigyor3 Wink wave
Egyébként van egy fényképes leírás a cseréjéről..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1421 Dátum: 2009.12.29 kedd, 12:25:08 »

A fórumon visszaolvasva mindenki ezt mondja, ezért reménykedem, hogy megint ez lesz a hiba és nem vmi komolyabb.
25-én ált le, 50km a legközelebbi szervíz, ami csak 4-én lesz...
http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg478399#msg478399
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tengelyi
Vendég
« Új hozzászólás #1422 Dátum: 2009.12.29 kedd, 14:59:27 »

Igen, már télinek kell lennie, kb. 3 hete volt tankolva bele a MOL-nál. Kérdés, hogy az üza. kutak mennyire lelkiismeretesek. Benne vannak tényleg a téli adalékok?
A másik kérdésem, hogy a frászt rám hozta a munkatársam azzal, hogy az Agip kútnál, ahol tankolt nincs is dízel, csak bio-dízel.
Sehol sem volt kiírva, hogy bio-dízelt lehet csak tankolni, csak hazaérve mutatta a számlát, hogy azon bizony bio-dízel van. Mi lehet ennek a következménye? (TDCi Mondeoja van neki is, csak újabb évjárat)

Helló. Az előző cégnél (is) MK3 TDCI-t használtam. Nos, ott szerződésünk volt egy benzinkúttal (jó gagyi-ratyi kút, nem egy világmárka, gondolhatjátok...) mindenesetre ott pl. biodízelt árultak. Vagy legalábbis az üzemanyag nagy része az volt, lehet, hogy valamilyen arányú biodízel-dízel keverék.
A számlán szintén a biodízel volt feltüntetve, úgy mint az általad említett esetben.
Máshol nem tankolhattunk, így az autó mindig ezt kapta.
160.000 km volt az autóban mikor leadtam, és semmi baja nem volt. Azt leszámítva, hogy a teljesítménye érezhetően alacsonyabb volt, mint ennek a mostaninak, márpedig a 2 motor ugyanaz, ebbe viszont rendes gázolajat tankolok.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1423 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:01:58 »

Helló. Az előző cégnél (is) MK3 TDCI-t használtam. Nos, ott szerződésünk volt egy benzinkúttal (jó gagyi-ratyi kút, nem egy világmárka, gondolhatjátok...) mindenesetre ott pl. biodízelt árultak. Vagy legalábbis az üzemanyag nagy része az volt, lehet, hogy valamilyen arányú biodízel-dízel keverék.
A számlán szintén a biodízel volt feltüntetve, úgy mint az általad említett esetben.
Máshol nem tankolhattunk, így az autó mindig ezt kapta.
160.000 km volt az autóban mikor leadtam, és semmi baja nem volt. Azt leszámítva, hogy a teljesítménye érezhetően alacsonyabb volt, mint ennek a mostaninak, márpedig a 2 motor ugyanaz, ebbe viszont rendes gázolajat tankolok.

Ha már itt tartunk, akkor nézzétek meg az ÖMV-s cehheket...

" 4,4%-nál nagyobb biotartalom"
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1424 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:02:46 »

Cromaxot nem tudod elérni?Ott lehet, van a polcon...........Kicserélni meg nem nagy kunszt,távsegítséggel kicseréled azt te is! vigyor3 Wink wave
Egyébként van egy fényképes leírás a cseréjéről..... Roll Eyes
Köszi a képes útmutatót, így könnyebben menne a dolog, pedig bent voltam a műhelyben, amikor cserélték. Megpróbálom elérni őket, de nem a fővárosit, mert az 140km.
Naplózva
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1425 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:12:34 »

Ha már itt tartunk, akkor nézzétek meg az ÖMV-s cehheket...

" 4,4%-nál nagyobb biotartalom"
hmm, amikor ömv-nél tankoltam mindig érezhetően jobban ment az autó, és van 2 mol kút (már csak 1, mert a másik agip lett), amit már több éve elkerülök, mert ha ott tankoltam mindig szaggatott gyorsításkor.
még 1 kérdés: az ilyenekről mint pl. spuri mi a véleményetek, Ti használtok?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1426 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:14:12 »

hmm, amikor ömv-nél tankoltam mindig érezhetően jobban ment az autó, és van 2 mol kút (már csak 1, mert a másik agip lett), amit már több éve elkerülök, mert ha ott tankoltam mindig szaggatott gyorsításkor.
még 1 kérdés: az ilyenekről mint pl. spuri mi a véleményetek, Ti használtok?

Én nem használok semmilyen adalékot, nem tankolok prémiumot.

Olajcsere 10e-ként, go szűrő csere 40e-ként.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1427 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:21:37 »

hmm, amikor ömv-nél tankoltam mindig érezhetően jobban ment az autó, és van 2 mol kút (már csak 1, mert a másik agip lett), amit már több éve elkerülök, mert ha ott tankoltam mindig szaggatott gyorsításkor.
még 1 kérdés: az ilyenekről mint pl. spuri mi a véleményetek, Ti használtok?
A spurit nyugodtan használd,sokan teszik megelégedésükre! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tengelyi
Vendég
« Új hozzászólás #1428 Dátum: 2009.12.29 kedd, 15:56:48 »

Ha már itt tartunk, akkor nézzétek meg az ÖMV-s cehheket...

" 4,4%-nál nagyobb biotartalom"

Most megnéztem az itthon lévő üzemanyag számlákat.
A Lukoil számlán ugyanez a szöveg szerepel, mint az ÖMV-sen.
A MOL számlán nincs semmi erre vonatkozó (igaz, most EVO-t tankoltam).

A múltkor vettem 2 féle Pro-Tec adalékot, egy common rail cleanert, és fuel line cleanert.
Mostanra elfogyott, és szerintem halkabb lett a motor, valószínűleg leszedett egy csomó szmötyit. Azt hiszem a Spuri hasonló, csak magyar gyártmány.
A Pro-Tec elég drága 2500 körül van egy 0.375-ös flakon. A Spuri olcsóbb?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1429 Dátum: 2009.12.29 kedd, 16:07:03 »

Most megnéztem az itthon lévő üzemanyag számlákat.
A Lukoil számlán ugyanez a szöveg szerepel, mint az ÖMV-sen.
A MOL számlán nincs semmi erre vonatkozó (igaz, most EVO-t tankoltam).

A múltkor vettem 2 féle Pro-Tec adalékot, egy common rail cleanert, és fuel line cleanert.
Mostanra elfogyott, és szerintem halkabb lett a motor, valószínűleg leszedett egy csomó szmötyit. Azt hiszem a Spuri hasonló, csak magyar gyártmány.
A Pro-Tec elég drága 2500 körül van egy 0.375-ös flakon. A Spuri olcsóbb?
Valami 750ft....? asszem
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tengelyi
Vendég
« Új hozzászólás #1430 Dátum: 2009.12.29 kedd, 16:19:13 »

Valami 750ft....? asszem

Hol lehet kapni? Milyen adagolással érdemes használni?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1431 Dátum: 2009.12.29 kedd, 16:25:22 »

Hát eddig nem volt bajom az ÖMV-vel mindig ott tankoltam,de most kicsit meginogtam.....tegnap tankoltam egy 10L és füstöl a gép.... levele
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1432 Dátum: 2009.12.29 kedd, 16:59:28 »

Hol lehet kapni? Milyen adagolással érdemes használni?
Autósboltokban általánosan.Rá van írva,fejből nem vágom,de hasonlóan mint a többit! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #1433 Dátum: 2009.12.29 kedd, 17:06:14 »

Hol lehet kapni? Milyen adagolással érdemes használni?
http://spuri-adalek.hu/
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #1434 Dátum: 2009.12.29 kedd, 18:00:59 »

A legjobb motorolajnak a Valvoline Durablend FE 5W30 fajtát ajánlotta a szerelőm az autóhoz:


Ennél meg van külön említve, hogy megfelel a a Ford M2C913A+B követelményeinek is.
http://www.olajshop.hu/termekek/valvoline/felszintetikus_motorolajok/valvoline_durablend_fe_motorolaj_5w30/4l/details
Szeretném tudni, hogy ti milyen márkájú motorolajat használtok? Hagyatkozhatok a szerelőmre? Viszonylag kevés common rail autót látott, saját bevallása szerint...
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Otm Shank
Vendég
« Új hozzászólás #1435 Dátum: 2009.12.29 kedd, 20:42:50 »

Azt szeretném tudni, hogy ha kannában tároljuk a gázolajat, és odakint kemény mínusz van, lehet-e káros hatása a gázolajra? Azt olvastam, hogy -5 foknál már dermedhet. Mi az igazság?
A tankban is lehetnek mínusz fokok, ha kint áll a kocsi, van értelme beleönteni, vagy hagyjam inkább a kannában?

Elvileg semmilyen diesel-nek nem lenne szabad megdermednie -30°-ig (az olyan mint alpesi diesel kamu) kivéve ha az üzemanyagot keverők nem teszik bele. Egyébként meg akármelyik kútnál tankolsz (Mo-n) az a mol-tól származik a többiek meg csak azt "ízesítik".
A kezeletlen étolajjal meg vigyázni kell mert szerves savakat tartalmaz amik előbb v utóbb megeszik az adagolót.
Az ismretségemben meg van olyan toyota kisteher ami az első 8 évét ruszki fűtőolajjal élte le. Pedig az állt vagy 15 évet a szabadban tartályban és abban semmiféle adalék nem volt. Igaz -10°-nál kicsapódott a parafin, de a szaki megmelengette gázlámpával a tankot  beka3
12 éves a járgány és még mindig meny, igaz már veszített az erejéből  Embarrassed
De ezen kívül már hallottam olyan traktorról is ami használt transzformátor (olyan ami a villanyoszlopokon lóg) olajjal pöfögött, ill. transit-ról amibe meg közvetlenül a hidraulikus présből fejtették át a használt hidroolajat. Pedig abban még fém részecskék is lehetnek   Undecided
Egy lejjebb lévőre reagálva nekem jó tapasztalatom van az omv-vel. (jelenleg egy benzines ignis-t hajtok és amikor ott tankolok sokkal jobban megy + több km-t)
Ha mér így a diesel "trükköknél" tartunk:
Valaki hallott már olyanról hogy a gázolaj mellett 10-20% vizet is ellehet égetni?
Állítólag ha közvetlenül a hengerbe van fecskendezve akkor megfelelő diesel/víz aránynál ez működik. És az egységnyi vízzel egységnyi üzemanyagot lehet spórolni, úgy hogy az nem csökkenti a teljesítményt és a motor élettartamát sem, no meg persze környezetbarátabb.
Ha Valaki tudja ennek a mikéntjét, annak megköszönném.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1436 Dátum: 2009.12.29 kedd, 20:44:42 »

A legjobb motorolajnak a Valvoline Durablend FE 5W30 fajtát ajánlotta a szerelőm az autóhoz:
Ennél meg van külön említve, hogy megfelel a a Ford M2C913A+B követelményeinek is.
http://www.olajshop.hu/termekek/valvoline/felszintetikus_motorolajok/valvoline_durablend_fe_motorolaj_5w30/4l/details
Szeretném tudni, hogy ti milyen márkájú motorolajat használtok? Hagyatkozhatok a szerelőmre? Viszonylag kevés common rail autót látott, saját bevallása szerint...
Gyári ford 5w30.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1437 Dátum: 2009.12.29 kedd, 20:48:03 »

Elvileg semmilyen diesel-nek nem lenne szabad megdermednie -30°-ig (az olyan mint alpesi diesel kamu) kivéve ha az üzemanyagot keverők nem teszik bele. Egyébként meg akármelyik kútnál tankolsz (Mo-n) az a mol-tól származik a többiek meg csak azt "ízesítik".
A kezeletlen étolajjal meg vigyázni kell mert szerves savakat tartalmaz amik előbb v utóbb megeszik az adagolót.
Az ismretségemben meg van olyan toyota kisteher ami az első 8 évét ruszki fűtőolajjal élte le. Pedig az állt vagy 15 évet a szabadban tartályban és abban semmiféle adalék nem volt. Igaz -10°-nál kicsapódott a parafin, de a szaki megmelengette gázlámpával a tankot  beka3
12 éves a járgány és még mindig meny, igaz már veszített az erejéből  Embarrassed
De ezen kívül már hallottam olyan traktorról is ami használt transzformátor (olyan ami a villanyoszlopokon lóg) olajjal pöfögött, ill. transit-ról amibe meg közvetlenül a hidraulikus présből fejtették át a használt hidroolajat. Pedig abban még fém részecskék is lehetnek   Undecided
Egy lejjebb lévőre reagálva nekem jó tapasztalatom van az omv-vel. (jelenleg egy benzines ignis-t hajtok és amikor ott tankolok sokkal jobban megy + több km-t)
Ha mér így a diesel "trükköknél" tartunk:
Valaki hallott már olyanról hogy a gázolaj mellett 10-20% vizet is ellehet égetni?
Állítólag ha közvetlenül a hengerbe van fecskendezve akkor megfelelő diesel/víz aránynál ez működik. És az egységnyi vízzel egységnyi üzemanyagot lehet spórolni, úgy hogy az nem csökkenti a teljesítményt és a motor élettartamát sem, no meg persze környezetbarátabb.
Ha Valaki tudja ennek a mikéntjét, annak megköszönném.
A régi szép időben mentek a dízelek mosópetróval is! Csak egy kis Arol2T kellett bele.  vigyor3

És, hogy fecskendezel vizet közvetlenül a hengerbe?
Amúgy, vállalkozó kedvűeknek egy kis téli barkácsolás: http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert8/VizKiserletek.html
Ha ennek csak a fel igaz lenne, már nem lenne semmi gondunk.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.29 kedd, 20:52:00 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Otm Shank
Vendég
« Új hozzászólás #1438 Dátum: 2009.12.29 kedd, 20:59:59 »

A régi szép időben mentek a dízelek mosópetróval is! Csak egy kis Arol2T kellett bele.  vigyor3

És, hogy fecskendezel vizet közvetlenül a hengerbe?
Amúgy, vállalkozó kedvűeknek egy kis téli barkácsolás: http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert8/VizKiserletek.html
Ha ennek csak a fel igaz lenne, már nem lenne semmi gondunk.  Wink


Azt nem tudom, hogy hogy lehetne.
Egyébként ezt egy gépésztől hallottam, aki tüzeléstechnikával foglalkozik. De hogy ennek mennyi az elméleti része azt nem tudom.
Ezért is kérdeztem, hogy hallott-e erről már más is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1439 Dátum: 2009.12.29 kedd, 21:02:45 »

Elvileg semmilyen diesel-nek nem lenne szabad megdermednie -30°-ig (az olyan mint alpesi diesel kamu) kivéve ha az üzemanyagot keverők nem teszik bele. Egyébként meg akármelyik kútnál tankolsz (Mo-n) az a mol-tól származik a többiek meg csak azt "ízesítik".
A kezeletlen étolajjal meg vigyázni kell mert szerves savakat tartalmaz amik előbb v utóbb megeszik az adagolót.
Az ismretségemben meg van olyan toyota kisteher ami az első 8 évét ruszki fűtőolajjal élte le. Pedig az állt vagy 15 évet a szabadban tartályban és abban semmiféle adalék nem volt. Igaz -10°-nál kicsapódott a parafin, de a szaki megmelengette gázlámpával a tankot  beka3
12 éves a járgány és még mindig meny, igaz már veszített az erejéből  Embarrassed
De ezen kívül már hallottam olyan traktorról is ami használt transzformátor (olyan ami a villanyoszlopokon lóg) olajjal pöfögött, ill. transit-ról amibe meg közvetlenül a hidraulikus présből fejtették át a használt hidroolajat. Pedig abban még fém részecskék is lehetnek   Undecided
Egy lejjebb lévőre reagálva nekem jó tapasztalatom van az omv-vel. (jelenleg egy benzines ignis-t hajtok és amikor ott tankolok sokkal jobban megy + több km-t)
Ha mér így a diesel "trükköknél" tartunk:
Valaki hallott már olyanról hogy a gázolaj mellett 10-20% vizet is ellehet égetni?
Állítólag ha közvetlenül a hengerbe van fecskendezve akkor megfelelő diesel/víz aránynál ez működik. És az egységnyi vízzel egységnyi üzemanyagot lehet spórolni, úgy hogy az nem csökkenti a teljesítményt és a motor élettartamát sem, no meg persze környezetbarátabb.
Ha Valaki tudja ennek a mikéntjét, annak megköszönném.
Tatabánya környékén nagy divatja volt-van a trafóolajnak az elektromos trafókból! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1440 Dátum: 2009.12.29 kedd, 22:30:15 »


Azt nem tudom, hogy hogy lehetne.
Egyébként ezt egy gépésztől hallottam, aki tüzeléstechnikával foglalkozik. De hogy ennek mennyi az elméleti része azt nem tudom.
Ezért is kérdeztem, hogy hallott-e erről már más is.
Próbálom elképzelni, de az üzemanyaggal nem lehet keverni a vizet, tehát külön porlasztó kéne. Ergó egy plusz lyuk a hengerfejbe, befecskendező, plusz szivattyú és annak vezérlés stb. Szerintem a megvalósítható technológia a szívócsőbe történő fecskendezés. (De ez ugye nem azonos a kérdéssel.) Ezzel meg már évtizedek óta próbálkoznak. Erről szól az az oldal is.
Ez tetszik:
"H2O(folyadék) => H2(gáz) + O2(gáz) => H2O(gőz)
A hidrogén és oxigén elégetésekor keletkező energia legalább egy nagyságrenddel meghaladja a víz lebontásához használt energiát. Mindez annak köszönhető, hogy a hidrogén és oxigén szétválasztásakor és újraegyesülésekor megcsapoljuk az étert vagy más néven a nullapont energiát, ez adja az energiatöbbletet."
 falbav Ez már nem is örökmozgó, hanem egy exponenciális láncreakció.  banplz Ez egy világvégemasina.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.29 kedd, 22:47:38 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #1441 Dátum: 2009.12.29 kedd, 22:31:03 »

Tatabánya környékén nagy divatja volt-van a trafóolajnak az elektromos trafókból! nyes
Psssszzzzzttttt!
Naplózva
Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1442 Dátum: 2009.12.30 szerda, 09:47:26 »

Elvileg semmilyen diesel-nek nem lenne szabad megdermednie -30°-ig (az olyan mint alpesi diesel kamu) kivéve ha az üzemanyagot keverők nem teszik bele. Egyébként meg akármelyik kútnál tankolsz (Mo-n) az a mol-tól származik a többiek meg csak azt "ízesítik".
A kezeletlen étolajjal meg vigyázni kell mert szerves savakat tartalmaz amik előbb v utóbb megeszik az adagolót.
Az ismretségemben meg van olyan toyota kisteher ami az első 8 évét ruszki fűtőolajjal élte le. Pedig az állt vagy 15 évet a szabadban tartályban és abban semmiféle adalék nem volt. Igaz -10°-nál kicsapódott a parafin, de a szaki megmelengette gázlámpával a tankot  
12 éves a járgány és még mindig meny, igaz már veszített az erejéből  
De ezen kívül már hallottam olyan traktorról is ami használt transzformátor (olyan ami a villanyoszlopokon lóg) olajjal pöfögött, ill. transit-ról amibe meg közvetlenül a hidraulikus présből fejtették át a használt hidroolajat. Pedig abban még fém részecskék is lehetnek  
Egy lejjebb lévőre reagálva nekem jó tapasztalatom van az omv-vel. (jelenleg egy benzines ignis-t hajtok és amikor ott tankolok sokkal jobban megy + több km-t)
Ha mér így a diesel "trükköknél" tartunk:
Valaki hallott már olyanról hogy a gázolaj mellett 10-20% vizet is ellehet égetni?
Állítólag ha közvetlenül a hengerbe van fecskendezve akkor megfelelő diesel/víz aránynál ez működik. És az egységnyi vízzel egységnyi üzemanyagot lehet spórolni, úgy hogy az nem csökkenti a teljesítményt és a motor élettartamát sem, no meg persze környezetbarátabb.
Ha Valaki tudja ennek a mikéntjét, annak megköszönném.

Pár éve még egy Citroen BX-et hajtottam, ott ugyebár a lengéscsillaptás, fék, kormányszervó egy magas nyomású hidraulikus rendszer segítségével működik. Szerelőmnek volt szintén egy (szívó) gázolajos BX-e (céges, futkosó autó), ő abba, a használt LHM-et töltötte és vígan járkált vele....

Csak gy halkan megjegyezve, BXből csak a fék hiányzik (4 tárcsa, fékpedál lenyomásával nyílt a szelep, mely 180-200 bar nyomáson lévő belső rendszerben lévő hidraulika olajat engedett a fékhez), tényleg halkan modnom, mert imádom a Mondimat, nehogy meghallja Smiley
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1443 Dátum: 2009.12.30 szerda, 10:43:38 »

Psssszzzzzttttt!
Ösmerem a dílert...... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #1444 Dátum: 2009.12.30 szerda, 10:45:07 »

Má' rég meg akartam kérdezni, nem elég ha a vákuumcsövet leemelem az EGR szelepről? Kell még dugózni akkor is?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1445 Dátum: 2009.12.30 szerda, 10:49:00 »

Má' rég meg akartam kérdezni, nem elég ha a vákuumcsövet leemelem az EGR szelepről? Kell még dugózni akkor is?
Azt ne emeld le,mert akkor ott elszökik az összes vákuum!
Tegyél bele szorosan a csőbe 1 csapágygolyót!Esetleges szennyeződés a szelep ülék alatt,és már meg is nyitja a szelepet a kipuff nyomása.Ha meg kitisztítod,akkor semmibe nem kerül a dugó behelyezése!
A 100%-os megoldás a tisztítás utáni egr dugó.Én mindkettő műveletet elvégeztem,így 150%! vigyor3
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #1446 Dátum: 2009.12.30 szerda, 11:26:52 »

Sokunk kedvence a Delphi, most a luxusmárkát szívatja. Persze a botrány kipattanása után azonnal módosított csúcsokat kezdett gyártani  duhos2

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2009/12/29/dizel-botrany_a_mercedesnel/
Naplózva
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #1447 Dátum: 2009.12.30 szerda, 11:46:56 »

Sokunk kedvence a Delphi, most a luxusmárkát szívatja. Persze a botrány kipattanása után azonnal módosított csúcsokat kezdett gyártani  duhos2

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2009/12/29/dizel-botrany_a_mercedesnel/
Mindig is mondtam hogy jó autó a mondeo,csak nem kellett volna tele rakni szfh franszhia ócskavasakkal.Érdekes módon faceliften amint lecserélték a delphi rendszert egyből jó lett az üa rendszer.Ez ugyan olyan sporolós hiba mint mk2-nél a bosch adagoló meg a mitom én milyen adagoló közti élettartam minőség.
A delphi most egy kicsit leamortizálja a merkedes hírnevét is. hehe
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
teo
Vendég
« Új hozzászólás #1448 Dátum: 2009.12.30 szerda, 12:29:59 »

Sziasztok!
Utolért a ménkű! Nem akar indulni a mondi!
Ülök be reggel, és indítózásra megforgatja, majd mintha nem indulna be minden henger, rúg párat a motor, és lefullad. Ezt 5-6x megismétlem, mindig ugyanaz.
Végül, kicsit hosszabban indítózva beröffent, utána rögtön hibátlanul ment, be is jöttem a munkahelyemre vele.
Állt 4 órát, és már semmiképp nem indul.
Elsőre gyenge akksira gondoltam, de a többszöri indítózás sem viselte meg különösebben, egyéb előjele sem volt. De ki tudja??

Ma még különösebben nincs is hideg, máskor a -12-ben is stabilan indult. A GO-ban spuri adalék van, de a fél tankot már sikeresen kiautóztam vele.
Adjatok tanácsot! Köszi.  rinya
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1449 Dátum: 2009.12.30 szerda, 12:54:20 »

Mindig is mondtam hogy jó autó a mondeo,csak nem kellett volna tele rakni szfh franszhia ócskavasakkal.Érdekes módon faceliften amint lecserélték a delphi rendszert egyből jó lett az üa rendszer.Ez ugyan olyan sporolós hiba mint mk2-nél a bosch adagoló meg a mitom én milyen adagoló közti élettartam minőség.
A delphi most egy kicsit leamortizálja a merkedes hírnevét is. hehe
A facelift2 MKIII 2.2-nek delphi a befecskendező rendszere. Viszont én nem az internetről hanem a saját diagomrol nézve látom hogy ezzel a szériával nincs vele semmi gond.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.