Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.06 szombat, 04:51:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 474 475 476 477 478 479 480 [481] 482 483 484 485 486 487 488 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13875220 alkalommal)
0 Felhasználó és 73 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24000 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 08:07:57 »

Azokon a részeken szoktam könnyesre röhögni magamat ahol a tuningbox vs chiptuning előnyeit és hátrányit fejtik ki... eplus2
Naplózva
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #24001 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 11:31:42 »

Nekem meg egy ilyen
http://bacartuning.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=9
van benne vagy 3 éve (70eKm). Aszem kb. 5-ös körül (10-ből) van a poti. Én 1x tél közepén kivettem (mondom úgyse kel a csúszós uton a nagy nyomaték), és mindjárt 2-3 decivel több lett a fogyim, és hát gyengébb is lett.
Szal én meg vagyok elégedve vele, jobban húz, így se füstöl, kevesebbet eszik (most télen óra szerint 5.3-at mutat, tankolva 6L és ótómatás a szekér).
Mindez kéztől 15e-be fájt. Ennyit már bőven megért.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #24002 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:34:53 »

Sziasztok,

Meg tudná mondani valaki, hogy miért KELL kálciumos akkumlátor a TDCI-kbe??  help  Egyszer olvastam róla itt a fórumon, csak nem emlékszem az okára!

Hálás köszönet előre is a help-ért!
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #24003 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:37:31 »

Sziasztok,

Meg tudná mondani valaki, hogy miért KELL kálciumos akkumlátor a TDCI-kbe??  help  Egyszer olvastam róla itt a fórumon, csak nem emlékszem az okára!

Hálás köszönet előre is a help-ért!

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #24004 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:59:52 »


Köszi szépen a linket! Szép tanulmány Alf-tól  taps taps

A kérdésem ezek után, hogy mi történik akkor, ha egy megfelelő Ah-jú, DE sima, nem kálciumos aksit teszünk ebbe a "Smart-Charge"-al okosított töltési rendszerbe! Mik lesznek a következményei?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #24005 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:03:43 »

Köszi szépen a linket! Szép tanulmány Alf-tól  taps taps

A kérdésem ezek után, hogy mi történik akkor, ha egy megfelelő Ah-jú, DE sima, nem kálciumos aksit teszünk ebbe a "Smart-Charge"-al okosított töltési rendszerbe! Mik lesznek a következményei?
elvileg ezt a töltés rendszert nem birja a sima akksi túl sokáig,tehetsz bele azt is.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #24006 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:22:02 »

elvileg ezt a töltés rendszert nem birja a sima akksi túl sokáig,tehetsz bele azt is.

Akkor elvileg nem tudja tönkretenni a töltési rendszerét ugye? help

Mert a következő történt:
A hétvégén szarakodot indítózásnál a nagy hidegben (http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg738530#msg738530) és a srácok azt javasolták méressem ki az aksit, mert lehet hogy az szarakodik. Megkértem fatert, hogy "vigye el egy autóvilamosságis műhelybe, mérettesse ki, fizesseki a mérést és ha nagyon *** állapotú az akksi kérjen árajánlatot, DE NE VEGYEN SEMMIT (mert a Nagyautónál is akciósak most az akkuk)!" Erre hazaérek melóból és azzal fogad, hogy vett egy aksit bele, mert mondta a villamosságis srác, hogy "pont most" ilyenolyan akció volt és húdek**vára megéri, blablabla.....  falbav falbav falbav falbav falbav Az ideg szétbasz, megnézem, annyi látszik rajta, hogy Gigawatt. Se típusszám, se semmi. A papírján sincs semmi....  falbav falbav falbav

Most meg foshatok, hogy mi bajt csinálhat egy nem belevaló akkumlátor. Szerintetek?  help
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #24007 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:44:38 »

Akkor elvileg nem tudja tönkretenni a töltési rendszerét ugye? help

Mert a következő történt:
A hétvégén szarakodot indítózásnál a nagy hidegben (http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg738530#msg738530) és a srácok azt javasolták méressem ki az aksit, mert lehet hogy az szarakodik. Megkértem fatert, hogy "vigye el egy autóvilamosságis műhelybe, mérettesse ki, fizesseki a mérést és ha nagyon *** állapotú az akksi kérjen árajánlatot, DE NE VEGYEN SEMMIT (mert a Nagyautónál is akciósak most az akkuk)!" Erre hazaérek melóból és azzal fogad, hogy vett egy aksit bele, mert mondta a villamosságis srác, hogy "pont most" ilyenolyan akció volt és húdek**vára megéri, blablabla.....  falbav falbav falbav falbav falbav Az ideg szétbasz, megnézem, annyi látszik rajta, hogy Gigawatt. Se típusszám, se semmi. A papírján sincs semmi....  falbav falbav falbav

Most meg foshatok, hogy mi bajt csinálhat egy nem belevaló akkumlátor. Szerintetek?  help
semmit.

nekem a nem belevaló 3/4 év után meghalt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #24008 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:46:20 »

Akkor elvileg nem tudja tönkretenni a töltési rendszerét ugye? help

Mert a következő történt:
A hétvégén szarakodot indítózásnál a nagy hidegben (http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg738530#msg738530) és a srácok azt javasolták méressem ki az aksit, mert lehet hogy az szarakodik. Megkértem fatert, hogy "vigye el egy autóvilamosságis műhelybe, mérettesse ki, fizesseki a mérést és ha nagyon *** állapotú az akksi kérjen árajánlatot, DE NE VEGYEN SEMMIT (mert a Nagyautónál is akciósak most az akkuk)!" Erre hazaérek melóból és azzal fogad, hogy vett egy aksit bele, mert mondta a villamosságis srác, hogy "pont most" ilyenolyan akció volt és húdek**vára megéri, blablabla.....  falbav falbav falbav falbav falbav Az ideg szétbasz, megnézem, annyi látszik rajta, hogy Gigawatt. Se típusszám, se semmi. A papírján sincs semmi....  falbav falbav falbav

Most meg foshatok, hogy mi bajt csinálhat egy nem belevaló akkumlátor. Szerintetek?  help
Tisztelt Fórumtárs!
A hagyományos ólom akkumulátorok nem birják elviselni, az alkalmanként megemelt töltő feszültséget. PL télen akár 15.5 Volt is lehet a külső hőmérséklettől függően. Gázképződés, elektrolit, és vizvesztés, legroszabb esetben akku robbanás. Én vissza vinném, és kicseréltetném egy megfelelő Silver-Calcium vagy Calcium-Calcium tipusra. Ha másképp nem megy rendeljék meg hozzá interneten.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.21 hétfő, 17:50:18 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #24009 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:02:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
A hagyományos ólom akkumulátorok nem birják elviselni, az alkalmanként megemelt töltő feszültséget. PL télen akár 15.5 Volt is lehet a külső hőmérséklettől függően. Gázképződés, elektrolit, és vizvesztés, legroszabb esetben akku robbanás. Én vissza vinném, és kicseréltetném egy megfelelő Silver-Calcium vagy Calcium-Calcium tipusra. Ha másképp nem megy rendeljék meg hozzá interneten.
Tisztelettel László! worship

Köszi szépen a véleményeteket és a válaszokat!  worship  Megpróbálom holnap visszavinni és becseréltetni egy kálciumosra.

Még annyit, hogy ez egy Bosch Car Service autóvillamossági szakszervízben történt, pedig eddig azt hittem, hogy ilyet nem nyithat akárki és hogy a név jelent is valamit....  Huh?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #24010 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:08:32 »

Köszi szépen a véleményeteket és a válaszokat!  worship  Megpróbálom holnap visszavinni és becseréltetni egy kálciumosra.

Még annyit, hogy ez egy Bosch Car Service autóvillamossági szakszervízben történt, pedig eddig azt hittem, hogy ilyet nem nyithat akárki és hogy a név jelent is valamit....  Huh?

Ez is hasonlóan működik, mint a Shell kút. Magán akárki szerződést köt a Shellel. Én is tudnék példát arra, hogy Bosh Car service, de nem viszem oda az autómat, mert azon kívül, hogy lehúzósak, még sz.rul is dolgoznak.
Naplózva
waver
Vendég
« Új hozzászólás #24011 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:16:21 »

üdv.
az enyémbe is ilyen van:

http://www.akkubox.hu/auto-akkumulator/184-berga-power-akkumulator-12v-80ah-jobb.html

akkor kezdhetek aggodni?aszonták ezzel se lesz problémám...pedig én mondtam nekik hogy ebben cálciumos van.aszonták ez jo féle és nem lesz vele gond.nincs kedvem ujat venni egy év mulva... Sad
üdv.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #24012 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:23:16 »

üdv.
az enyémbe is ilyen van:

http://www.akkubox.hu/auto-akkumulator/184-berga-power-akkumulator-12v-80ah-jobb.html

akkor kezdhetek aggodni?aszonták ezzel se lesz problémám...pedig én mondtam nekik hogy ebben cálciumos van.aszonták ez jo féle és nem lesz vele gond.nincs kedvem ujat venni egy év mulva... Sad
üdv.
nem értem, hogy miért jó ilyet venni Huh? 7e-rel olcsóbban vettem bosch-t Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24013 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:28:15 »

Köszi szépen a véleményeteket és a válaszokat!  worship  Megpróbálom holnap visszavinni és becseréltetni egy kálciumosra.

Még annyit, hogy ez egy Bosch Car Service autóvillamossági szakszervízben történt, pedig eddig azt hittem, hogy ilyet nem nyithat akárki és hogy a név jelent is valamit....  Huh?
Ha visszaviszed akkor nehagyd magad mert majd jönnek ám ,hogy aki ezt mondták nem értenek hozzá.HAtározott légy és ennyi.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #24014 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:29:08 »

üdv.
az enyémbe is ilyen van:

http://www.akkubox.hu/auto-akkumulator/184-berga-power-akkumulator-12v-80ah-jobb.html

akkor kezdhetek aggodni?aszonták ezzel se lesz problémám...pedig én mondtam nekik hogy ebben cálciumos van.aszonták ez jo féle és nem lesz vele gond.nincs kedvem ujat venni egy év mulva... Sad
üdv.

Ez ugyanaz, mint a Bosch S4 vagy a Varta Blue Dynamic, és Calcium-Calcium, tehát teljesen jó lesz.
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #24015 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:29:41 »

Hali!

Ma, hogy beindítottam az autót 2 nap állás után, arra lettem figyelmes, hogy elképesztően csattog valami ékszíj.  szomoru1

Eddig nem volt ilyen hangos, és ha halkan is csattagott 2 perc után elmúlt.

Most meg egyik napról a másikra ilyen lett. Tegnap előtt nem adott ilyen hangot.  wow1

Ha jól hallom, akkor a generátoron lévő szíj.

Mitől lehet ez?
Hozzá tartozik a teljes sztorihoz, hogy most új lökös van fent és még nincs alsómotorvédő burkolat fent, se a ködösök közti rács, szóval lehet, hogy a hólék ott berepülgettek és amiatt? Vagy miért?  rinya

 worship worship
 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
waver
Vendég
« Új hozzászólás #24016 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:30:46 »

Ez ugyanaz, mint a Bosch S4 vagy a Varta Blue Dynamic, és Calcium-Calcium, tehát teljesen jó lesz.

akkor megnyugodtam! köszi. worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #24017 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 19:51:47 »

Elérkezett a dízelnél a főtengely-szíjtárcsa cseréjének az ideje (szétszóródó gumitörmelék  vigyor3), van valami ajánlás, hogy melyik márka jó, vagy legyen gyári? Meg akkor már a feszítő-rendszer is át lenne nézve, és ha ott is gondok vannak, akkor ott mit kell választani? Alapvetően SKF-re vagy gyárira gondoltam, esetleg valami más márkát is érdemes nézni?

Előre is  worship
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24018 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:01:42 »

Hali!

Ma, hogy beindítottam az autót 2 nap állás után, arra lettem figyelmes, hogy elképesztően csattog valami ékszíj.  szomoru1

Eddig nem volt ilyen hangos, és ha halkan is csattagott 2 perc után elmúlt.

Most meg egyik napról a másikra ilyen lett. Tegnap előtt nem adott ilyen hangot.  wow1

Ha jól hallom, akkor a generátoron lévő szíj.

Mitől lehet ez?
Hozzá tartozik a teljes sztorihoz, hogy most új lökös van fent és még nincs alsómotorvédő burkolat fent, se a ködösök közti rács, szóval lehet, hogy a hólék ott berepülgettek és amiatt? Vagy miért?  rinya

 worship worship
 integet2 integet2
Ha onnan jön ahonnan mondod akkor inkább a főtengely ékszíjtárcs lesz vagy a feszítő teljesen megadta magát.Nézz rá ,mert szétesik akkor nem lesz töltés és tréler hoz haza.Az is lehet valami alulról felverődött és megüthette a tárcsát.Akkor a szíj is elszakadhat vagy már be is repedt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24019 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:04:10 »

Elérkezett a dízelnél a főtengely-szíjtárcsa cseréjének az ideje (szétszóródó gumitörmelék  vigyor3), van valami ajánlás, hogy melyik márka jó, vagy legyen gyári? Meg akkor már a feszítő-rendszer is át lenne nézve, és ha ott is gondok vannak, akkor ott mit kell választani? Alapvetően SKF-re vagy gyárira gondoltam, esetleg valami más márkát is érdemes nézni?

Előre is  worship
Ha rám hallgatsz akkor nem átnézed őket hanem mindent egyszerre cserélsz.Én gyárira szavazok,meg alupogácsázod a feszítőt/van róla leírás FAQ topic/ esetleg RELHIST-től veszel szabadon futót a generátorra.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #24020 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:06:15 »

Ha rám hallgatsz akkor nem átnézed őket hanem mindent egyszerre cserélsz.Én gyárira szavazok,meg alupogácsázod a feszítőt/van róla leírás FAQ topic/ esetleg RELHIST-től veszel szabadon futót a generátorra.

Neki most nincs, mert ma hoztam el tőle az utolsót.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24021 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:08:42 »

Elérkezett a dízelnél a főtengely-szíjtárcsa cseréjének az ideje (szétszóródó gumitörmelék  vigyor3), van valami ajánlás, hogy melyik márka jó, vagy legyen gyári? Meg akkor már a feszítő-rendszer is át lenne nézve, és ha ott is gondok vannak, akkor ott mit kell választani? Alapvetően SKF-re vagy gyárira gondoltam, esetleg valami más márkát is érdemes nézni?

Előre is  worship
azokkal nem nyúlsz mellé  smile   ha nincs szabadon futód, tegyél rá! meg rögtön csináld is meg alu pogácsásra a feszítőt.  nekem 20-30.000- km után elkezdett szólni a szíj. pedig mindent cseréltettem és skf-et vettem. a tárcsa asszem febi lett nekem.   mióta van szabadonfutó azóta csöndbe van.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24022 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:12:01 »

Érdemes rögtön aluzni?
Miért nem csak ha már szétment a szilent?

azokkal nem nyúlsz mellé  smile   ha nincs szabadon futód, tegyél rá! meg rögtön csináld is meg alu pogácsásra a feszítőt.  nekem 20-30.000- km után elkezdett szólni a szíj. pedig mindent cseréltettem és skf-et vettem. a tárcsa asszem febi lett nekem.   mióta van szabadonfutó azóta csöndbe van.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24023 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:16:03 »

Érdemes rögtön aluzni?
Miért nem csak ha már szétment a szilent?

Egyrészt jobb alapból meg nem kell 2-szer szerelned.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #24024 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:19:16 »

azokkal nem nyúlsz mellé  smile   ha nincs szabadon futód, tegyél rá! meg rögtön csináld is meg alu pogácsásra a feszítőt.  nekem 20-30.000- km után elkezdett szólni a szíj. pedig mindent cseréltettem és skf-et vettem. a tárcsa asszem febi lett nekem.   mióta van szabadonfutó azóta csöndbe van.

A szabadonfutós projektet kihagyom inkább. A porlasztók már nincsenek a helyzet magaslatán, és szerintem az extra egyenletlen alapjárat igen gyorsan tönkre vágná a szabadonfutó tárcsát. Inkább ne kelljen hozzányúlni ~80ezerig, hogyha közben nem is a legcsendesebb, minthogy negyed-harmad annyi km-enknént egyszer csak elmenjen a töltés, mert a szabadonfutó megadta magát. Alupogácsás dolgot megfontolom (Alf hirdetett talán 10k-ért?).
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #24025 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:21:03 »

A szabadonfutós projektet kihagyom inkább. A porlasztók már nincsenek a helyzet magaslatán, és szerintem az extra egyenletlen alapjárat igen gyorsan tönkre vágná a szabadonfutó tárcsát. Inkább ne kelljen hozzányúlni ~80ezerig, hogyha közben nem is a legcsendesebb, minthogy negyed-harmad annyi km-enknént egyszer csak elmenjen a töltés, mert a szabadonfutó megadta magát. Alupogácsás dolgot megfontolom (Alf hirdetett talán 10k-ért?).

Az most alf-nak sincs, mert eladta őket. Az egyiket pont én vettem meg.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24026 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:22:26 »

A szabadonfutós projektet kihagyom inkább. A porlasztók már nincsenek a helyzet magaslatán, és szerintem az extra egyenletlen alapjárat igen gyorsan tönkre vágná a szabadonfutó tárcsát. Inkább ne kelljen hozzányúlni ~80ezerig, hogyha közben nem is a legcsendesebb, minthogy negyed-harmad annyi km-enknént egyszer csak elmenjen a töltés, mert a szabadonfutó megadta magát. Alupogácsás dolgot megfontolom (Alf hirdetett talán 10k-ért?).
Nem akarom rontani senki üzletét,de bemész ahol vasat árulnak és kapsz méterben vagy annyit amennyi kell.Ahol én lakom 1.5km-re van egy ilyen bolt a polcon több szálban van.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bogyo001
Vendég
« Új hozzászólás #24027 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:28:13 »

 nyes
Azokon a részeken szoktam könnyesre röhögni magamat ahol a tuningbox vs chiptuning előnyeit és hátrányit fejtik ki... eplus2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #24028 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:31:17 »

Nem akarom rontani senki üzletét,de bemész ahol vasat árulnak és kapsz méterben vagy annyit amennyi kell.Ahol én lakom 1.5km-re van egy ilyen bolt a polcon több szálban van.

Lehet az lesz akkor. Amúgy a 10k azért nem lett volna drága, mert az a feszítő/csillapítóval együtt lett volna, szóval akkor azt nem kellett volna venni.
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #24029 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:36:16 »

Köszönöm a válaszokat!  worship worship
Viszont a főtengely ékszíjtárcsa tavaly 2011 ősszel volt cserélve, azóta mentem vele 20-25 ezer km-t max.

biztos, hogy halódik?  szomoru1 falbav
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #24030 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:54:42 »

Ha szabadon futó van a generátoron, akkor minek az alu pogácsázás?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24031 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:55:00 »

Mesélje már el valaki hogy mi történik ha nem Calcium techonogiás akkumlátort teszek a mondeoba? Mert szerintem semmi ,azaz ugyanugy fog működni.
Amugy lehet egyáltalán nem Calciumost venni manapság?

A kalciumos akkumulátor előnyei:
- nincs vízfogyasztása,
- kisebb a belső ellenállása,
- hosszabb időn át tárolható (raktározható),
- teljes töltöttség esetén, ha Ut < 14,4 V, gyakorlatilag nincs áramfelvétel,
- elmaradnak a kénsav okozta üzemi balesetek,
- felesleges a töltőhelyiség szellőztetése.
A kalciumos akkumulátor tehát felhasználóbarát és környezetkímélő. A karbantartás csupán a helyes töltőfeszültség beállítására, a tisztán tartásra és a rögzítésre korlátozódik.

Én úgy tudom a Calcium csak egy ötvözet és az antimont váltotta fel mert ott nagyobb volt a viz és gázképződés..azaz utánna kellett tölteni.
Calciummal jöttek be a gondozásmentes akkuk....nem?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24032 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:57:04 »

A karbantartás csupán a helyes töltőfeszültség beállítására, a tisztán tartásra és a rögzítésre korlátozódik.

Itt a lényeg...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #24033 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 20:58:30 »

Itt a lényeg...

de a töltőfeszültséget nem az akku állitja be...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24034 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 22:30:00 »

Lehet az lesz akkor. Amúgy a 10k azért nem lett volna drága, mert az a feszítő/csillapítóval együtt lett volna, szóval akkor azt nem kellett volna venni.
Arra vigyázz,ha az alupogácsát rakjátok be a feszítőbe elnetörjön mert előfordul.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #24035 Dátum: 2013.01.22 kedd, 07:30:32 »

Tisztelt Fórumtársak!
A hagyományos Ólom és a Silver Calcium, ill a Ca-Ca akkumulátorokkal kapcsolatban.
Amit  Bunyek Fórumtárs leirt az mind igaz, de ezen kivűl a döntő különbség a két technológia között a belső kialakitás miatt, a két utóbbi korszerű technológiával készűlt akksik, a magasabb 15.5 volt töltő feszültség hatására sem kezd el veszélyes méretekben gázosodni, nem forr fel az elektrolit. A Smart-Charge rendszer nem csak az akku mindenkori állapotát figyeli a terhelésnek megfelelően, hanem a külső hőmérsékletet is. Ilyenkor télen a minuszokban, képes a töltő feszültséget jelentősen megemelni max 16volt. Ezt a megemelt feszültséget nem tűrik a hagyományos ólom akksik. A modern technológiának köszönhetően a magasabb töltő fesz hatására kialakuló kisebb gázképződés nem deformálja a lemezeket, mert jobb a gáz elvezetés, stabilabb kialakitásu a lemezfelület, és az alkotó elemek miatt(Ca-Ag) jobb a túlfeszültség türő, képesség. Igy nem melegedik túl a rendszer,és nem forr fel az elektrolit. A TIS-ben A Smart-Charge rendszer ismertetése során, nem véletlenül ajánlják gyárilag ezt a két tipust.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.22 kedd, 12:13:44 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24036 Dátum: 2013.01.22 kedd, 08:47:51 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy TDCI-khez létezik-e fix, azaz nem kettős tömegű lendkerék? Fél füllel hallottam, hogy igen. A másik kérdésem, hogy mik a tapasztalatok? Az világos, hogy 200 ezer megtett kilométer után cserés, mert széthullik, stb.

Meszi
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26997


E-mail
« Új hozzászólás #24037 Dátum: 2013.01.22 kedd, 09:03:17 »

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy TDCI-khez létezik-e fix, azaz nem kettős tömegű lendkerék? Fél füllel hallottam, hogy igen. A másik kérdésem, hogy mik a tapasztalatok? Az világos, hogy 200 ezer megtett kilométer után cserés, mert széthullik, stb.

Meszi


Igen, pl. angol eBay tele vele, de otthon is kapni.

Vannak vele tapasztalatok is. Többnyire jól bírják, de ezt majd megírja az, akinek ilyenje van. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #24038 Dátum: 2013.01.22 kedd, 09:52:02 »

nem értem, hogy miért jó ilyet venni Huh? 7e-rel olcsóbban vettem bosch-t Roll Eyes
De minek Bosch-t venni ha a gyári 8 évig bírja, és 25eFt?
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #24039 Dátum: 2013.01.22 kedd, 12:01:53 »

Ha szabadon futó van a generátoron, akkor minek az alu pogácsázás?
Kedves Gábor!
Azért, hogy valakinek a gépezetébe belett szerelve a szabadonfutó, az még nem jelenti azt, hogy a rendszerben nem lépnek fel, dinamikusan változó erők. Ezeket az erőket alapból jobban türi az alu pogácsázás, mint az eredeti, gyárilag gyenge, és tudatosan alul méretezett szilentblokk. A hydraulikus rugóknál akkora hely van a motor oldalán, hogy ha a rugó végén lévő szilent 20mm-el lenne nagyobb átmérőlyű, akkor is simán elférne, sokkal jobban csillapitana, és soha nem menne tönkre. Ez egy gyárilag betervezett gyengy pont, és erre lett pluszba kispórolva a szabadonfutó is. Igy a szervizeknek biztositott a munkájuk 40-50 ezer km-ként. Ez az üzlet politikának, és a fogyasztói társadalomnak megfelelő, előre megtervezett stratégia gun.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.22 kedd, 12:06:02 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24040 Dátum: 2013.01.22 kedd, 12:25:19 »

Kösziii!

Nekem még kb 100 ezret ki kell bírnia, de azért jó tudni..

Igen, pl. angol eBay tele vele, de otthon is kapni.

Vannak vele tapasztalatok is. Többnyire jól bírják, de ezt majd megírja az, akinek ilyenje van. Smiley

AndyA
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #24041 Dátum: 2013.01.22 kedd, 13:01:12 »

Kedves Gábor!
Azért, hogy valakinek a gépezetébe belett szerelve a szabadonfutó, az még nem jelenti azt, hogy a rendszerben nem lépnek fel, dinamikusan változó erők. Ezeket az erőket alapból jobban türi az alu pogácsázás, mint az eredeti, gyárilag gyenge, és tudatosan alul méretezett szilentblokk. A hydraulikus rugóknál akkora hely van a motor oldalán, hogy ha a rugó végén lévő szilent 20mm-el lenne nagyobb átmérőlyű, akkor is simán elférne, sokkal jobban csillapitana, és soha nem menne tönkre. Ez egy gyárilag betervezett gyengy pont, és erre lett pluszba kispórolva a szabadonfutó is. Igy a szervizeknek biztositott a munkájuk 40-50 ezer km-ként. Ez az üzlet politikának, és a fogyasztói társadalomnak megfelelő, előre megtervezett stratégia gun.
Tisztelettel László! worship

Köszönöm, hogy felkapcsoltad a villanyt.  worship
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #24042 Dátum: 2013.01.22 kedd, 16:49:50 »

hali valaki tud segíteni porlasztó 16 jegyű kódjának bevitelében mert a fszuperrel kiolvastam és nem az volt mint ami aporlasztón sajna egyiksem Sad .  ajka vonzáskörzetében tud valaki segíteni?ha igen akkor mibe kerülne ez nekem? előre is köszi üdv attila
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #24043 Dátum: 2013.01.22 kedd, 19:31:56 »

hali valaki tud segíteni porlasztó 16 jegyű kódjának bevitelében mert a fszuperrel kiolvastam és nem az volt mint ami aporlasztón sajna egyiksem Sad .  ajka vonzáskörzetében tud valaki segíteni?ha igen akkor mibe kerülne ez nekem? előre is köszi üdv attila
Az első read után ha nyomsz még párat, ugyanannyi variációt produkál Smiley
Csak az első volt nálam jó, ha jól emlékszem.
utána újracsatlakoztatva lehet ismét jót produkálni.  fejvakaras
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #24044 Dátum: 2013.01.22 kedd, 19:36:40 »

hali valaki tud segíteni porlasztó 16 jegyű kódjának bevitelében mert a fszuperrel kiolvastam és nem az volt mint ami aporlasztón sajna egyiksem Sad .  ajka vonzáskörzetében tud valaki segíteni?ha igen akkor mibe kerülne ez nekem? előre is köszi üdv attila
Ja, de a tiedet még talán nem is olvassa, mert az külön vezérlővel van ellátva (ICU) Huh?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24045 Dátum: 2013.01.22 kedd, 21:26:24 »

hali valaki tud segíteni porlasztó 16 jegyű kódjának bevitelében mert a fszuperrel kiolvastam és nem az volt mint ami aporlasztón sajna egyiksem Sad .  ajka vonzáskörzetében tud valaki segíteni?ha igen akkor mibe kerülne ez nekem? előre is köszi üdv attila
No para, fsuper a dual module tdci-kbol nem tudja kiolvasni az c2i kódokat.
Több eset lehetséges:
- nem jók a kiolvasott kódok
- jók a kiolvasott kódok, de a porlasztók felujitottak, és kaptak új c2i kódokat
- jók a kiolvasott kódok, korábban valamiért nem a porlasztóhoz kapcsolódó kódok vannak az ecu-ben.

Milyen az előélete az autónak?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #24046 Dátum: 2013.01.22 kedd, 21:49:48 »

No para, fsuper a dual module tdci-kbol nem tudja kiolvasni az c2i kódokat.
Több eset lehetséges:
- nem jók a kiolvasott kódok
- jók a kiolvasott kódok, de a porlasztók felujitottak, és kaptak új c2i kódokat
- jók a kiolvasott kódok, korábban valamiért nem a porlasztóhoz kapcsolódó kódok vannak az ecu-ben.

Milyen az előélete az autónak?

nem igazán tudok rőla semmit !
ezek a kiolvasott kódok!
0000000000000400
00F4555584A00000
0000000004000000
0000555540000000
ezzel lehet valami gond?
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24047 Dátum: 2013.01.22 kedd, 21:52:10 »

nem igazán tudok rőla semmit !
ezek a kiolvasott kódok!
0000000000000400
00F4555584A00000
0000000004000000
0000555540000000
ezzel lehet valami gond?
Ha kiolvasod megint, szerintem más értékeket kapsz. Ennyi sok nulla nem lehetne benne szerintem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #24048 Dátum: 2013.01.22 kedd, 21:53:48 »

Ha kiolvasod megint, szerintem más értékeket kapsz. Ennyi sok nulla nem lehetne benne szerintem.
akkor mi lehet a baj? nem tudja pontosan olvasni a kódot?
ezek voltak a porlasztókon:
nem tudom hogy van a henger sorrend ha szemben állsz a kocsival jobbról kezdve!
4: 60350399417e2c70
3: A8395457C57E4AD2
2: 784083DCB9B5ED2F
1: FC42441ECA0EAFD5
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24049 Dátum: 2013.01.22 kedd, 22:41:07 »

akkor mi lehet a baj? nem tudja pontosan olvasni a kódot?
ezek voltak a porlasztókon:
nem tudom hogy van a henger sorrend ha szemben állsz a kocsival jobbról kezdve!
4: 60350399417e2c70
3: A8395457C57E4AD2
2: 784083DCB9B5ED2F
1: FC42441ECA0EAFD5
Mondom, hogy az fsuper facelift előtti tdci (dual module) esetében nem tudja olvasni a c2i kódokat, csak írni tudja.
A hengerek gyújtási sorrendje 1-4-2-3 a váltó felől.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 ... 474 475 476 477 478 479 480 [481] 482 483 484 485 486 487 488 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.141 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.