Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 01:45:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 911 912 913 914 915 916 917 [918] 919 920 921 922 923 924 925 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13204116 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45850 Dátum: 2018.12.15 szombat, 11:59:48 »

Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólást!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45851 Dátum: 2018.12.15 szombat, 13:03:39 »

Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólást!
http://mondeo.hu/index.php?topic=5064.0  Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45852 Dátum: 2018.12.15 szombat, 20:58:28 »


Köszi a leírást!
Megtaláltam sz olajkörit is. Jó mélyen van, de úgy nézem, hogy elég lesz ha az EGR-ról menő csövet,
oldom, ée hozááférek kézzel. Mivel a hűtőmön nincs vízleeresztő, ezért jelenleg az olajköri termonak látom
a víz legalsó pontját leereszteni. Tudtok annál lejebbi pontot, amihez hozzá lehet férni? Van annyi keverékem, hogy akár a teljes rendszert is fel tudnám tölteni. Úgy néztem, ha kikapom az akksit még könnyeb kiszedni a vízköri termosztátot.
Lehet annak valami negatív következménye ha leszedem az akksi sarut? Már nem emlékszem, de volt valamilyen hasonló hozzászólás, de lehet, hogy az visszatérő hibakódokról szólt. Talán a rádiómhoz újra hozzá tudnám tenni a telefonomat.


Az olajat is lecserélem. Nem tudom, hogy hány km.-re van beállítva a computer, de jelzi, ha le kellene cserélni.
Ezt meg tudom csinálni magam is, hogy tudja a gép, hogy cseréltem, v. valamelyik szervizbe vigyem, hogy átírják?
Én mindíg írom a könyvbe is, hogy mikor cseréltem. Ti hogy szoktátok ezt csinálni ha magatok cserélitek az olajat?

Azt be lehet állítani valahol ,hogy 0 C foknál, ne automatán kapcsolja be az első és hátsó ablak fűtéseket, hanem ha én akarom, akkor majd megnyomom a gombot? Momentán ebben az időben jól jön, de sokszor meg nem kellene.


Elnézést, de azért kérdezek ennyit, mert még csak két hónapos tulaj vagyok, G Astrából viszont fekete öves szerelő, de az már a múlt.
Köszönöm:
Gábor
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45853 Dátum: 2018.12.16 vasárnap, 09:35:21 »

Köszi a leírást!
Megtaláltam sz olajkörit is. Jó mélyen van, de úgy nézem, hogy elég lesz ha az EGR-ról menő csövet,
oldom, ée hozááférek kézzel. Mivel a hűtőmön nincs vízleeresztő, ezért jelenleg az olajköri termonak látom
a víz legalsó pontját leereszteni. Tudtok annál lejebbi pontot, amihez hozzá lehet férni? Van annyi keverékem, hogy akár a teljes rendszert is fel tudnám tölteni. Úgy néztem, ha kikapom az akksit még könnyeb kiszedni a vízköri termosztátot.
Lehet annak valami negatív következménye ha leszedem az akksi sarut? Már nem emlékszem, de volt valamilyen hasonló hozzászólás, de lehet, hogy az visszatérő hibakódokról szólt. Talán a rádiómhoz újra hozzá tudnám tenni a telefonomat.


Az olajat is lecserélem. Nem tudom, hogy hány km.-re van beállítva a computer, de jelzi, ha le kellene cserélni.
Ezt meg tudom csinálni magam is, hogy tudja a gép, hogy cseréltem, v. valamelyik szervizbe vigyem, hogy átírják?
Én mindíg írom a könyvbe is, hogy mikor cseréltem. Ti hogy szoktátok ezt csinálni ha magatok cserélitek az olajat?

Azt be lehet állítani valahol ,hogy 0 C foknál, ne automatán kapcsolja be az első és hátsó ablak fűtéseket, hanem ha én akarom, akkor majd megnyomom a gombot? Momentán ebben az időben jól jön, de sokszor meg nem kellene.


Elnézést, de azért kérdezek ennyit, mert még csak két hónapos tulaj vagyok, G Astrából viszont fekete öves szerelő, de az már a múlt.
Köszönöm:
Gábor
az faq topicban mindent megtalálsz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Balló Sándor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #45854 Dátum: 2018.12.16 vasárnap, 13:24:44 »

Sziasztok!

Van MK3 ford monedom kobi TDCi 2.0 literes 130 lovas motorral szerelt autóm. Hideg indításnál villog az izzítógyertya  lámpája és ez a hibakód "P132B -turbótöltő  töltésvezérlése pozícióérzékelő áramkör hiba"  találkozott valaki ezzel a hibával vagy van valami tanácsotok? Ja még annyi, hogy a hosszbordás szíj cserére  szorul ez hidegen csúszik lehet ez okozza a problémát??
Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv Sanyi 
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #45855 Dátum: 2018.12.16 vasárnap, 14:08:48 »

Sziasztok!

Van MK3 ford monedom kobi TDCi 2.0 literes 130 lovas motorral szerelt autóm. Hideg indításnál villog az izzítógyertya  lámpája és ez a hibakód "P132B -turbótöltő  töltésvezérlése pozícióérzékelő áramkör hiba"  találkozott valaki ezzel a hibával vagy van valami tanácsotok? Ja még annyi, hogy a hosszbordás szíj cserére  szorul ez hidegen csúszik lehet ez okozza a problémát??
Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv Sanyi 

Szerintem a szíjtarcsa és a farok között nincs összefüggés.
Esetleg turbó elektronika?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45856 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 11:48:45 »

Tisztelt forumtarsak.
P1631 hibakod, teljes leallas uzemanyag nem megy a porlasztokra. Mi lehet a baj?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45857 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 11:51:56 »

Ja es van mellette meg P3100, Meg P1316.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45858 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 15:22:09 »

Tisztelt forumtarsak.
P1631 hibakod, teljes leallas uzemanyag nem megy a porlasztokra. Mi lehet a baj?

meg is van a hiba.


P1631 Main Relay (power hold)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45859 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 15:53:45 »

meg is van a hiba.


P1631 Main Relay (power hold)
Alf ha megkerlek lennel kicsit pontosabb. Mihez nyuljunk, mit vizsgaljunk, csereljunk?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45860 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 16:03:21 »

Alf ha megkerlek lennel kicsit pontosabb. Mihez nyuljunk, mit vizsgaljunk, csereljunk?
a főrelé.Asszem a bal toronynál van.ha az nem húz, nem kap delejt több vezérlőmodul.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45861 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 16:19:50 »

a főrelé.Asszem a bal toronynál van.ha az nem húz, nem kap delejt több vezérlőmodul.
Es ettol megtortenhet, hogy go-t sem kap a rendszer? Mert levettuk az egyik porlasztó csövet és nem jön a go.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45862 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 16:28:42 »

Es ettol megtortenhet, hogy go-t sem kap a rendszer? Mert levettuk az egyik porlasztó csövet és nem jön a go.
persze. a nagynyomású sem termel ilyenkor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45863 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 16:59:46 »

persze. a nagynyomású sem termel ilyenkor.
Köszönöm. Meg fogjuk pillantani.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45864 Dátum: 2018.12.18 kedd, 16:54:32 »

Köszönöm. Meg fogjuk pillantani.
A főrelét megnézte egy szerelő, azt mondja rendben van. Magasnyomású gyanus, mondja egy másik. Lehet ilyen hirtelen, semmi előjel nélkül ilyen leállás, ezekkel a hibakódokkal?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Balló Sándor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #45865 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 21:02:39 »

Sziasztok!

Van MK3 ford monedom kobi TDCi 2.0 literes 130 lovas motorral szerelt autóm. Hideg indításnál villog az izzítógyertya  lámpája és ez a hibakód "P132B -turbótöltő  töltésvezérlése pozícióérzékelő áramkör hiba"  találkozott valaki ezzel a hibával vagy van valami tanácsotok? Ja még annyi, hogy a hosszbordás szíj cserére  szorul ez hidegen csúszik lehet ez okozza a problémát??
Válaszotokat előre is köszönöm.

Sanyi.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #45866 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 21:58:39 »

Sziasztok!

Van MK3 ford monedom kobi TDCi 2.0 literes 130 lovas motorral szerelt autóm. Hideg indításnál villog az izzítógyertya  lámpája és ez a hibakód "P132B -turbótöltő  töltésvezérlése pozícióérzékelő áramkör hiba"  találkozott valaki ezzel a hibával vagy van valami tanácsotok? Ja még annyi, hogy a hosszbordás szíj cserére  szorul ez hidegen csúszik lehet ez okozza a problémát??
Válaszotokat előre is köszönöm.

Sanyi.

A szíjnak semmi köze a hibakódhoz.

A hibakód: számtalanszor volt tárgyalva itt (lásd keresés funkció). A turbófeltöltőd geometria-állító szerkezete akad, és emiatt kiakad az elektronika ami állítja. El kell vinni kitisztíttatni a turbót mielőtt megöli az elektronikát.
Naplózva
Balló Sándor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #45867 Dátum: 2018.12.25 kedd, 11:36:19 »

A szíjnak semmi köze a hibakódhoz.

A hibakód: számtalanszor volt tárgyalva itt (lásd keresés funkció). A turbófeltöltőd geometria-állító szerkezete akad, és emiatt kiakad az elektronika ami állítja. El kell vinni kitisztíttatni a turbót mielőtt megöli az elektronikát.

Köszi a válaszod jan. 2. viszem Pestre szakértőkhöz remélem megoldják a problémát.
Naplózva
gaben
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #45868 Dátum: 2018.12.26 szerda, 10:09:39 »

Sziasztok!!! Az lenne a kérdésem,hogy ha én veszek felújított porlasztócsúcsokat illetve ,használt garanciális csúcsokat,akkor újra kell-e programozni az autót és ha programozni kell,akkor tudtok-e egy szakit ajánlani nekem? 2tdci 130lovas motorrol van szó.Még annyi,hogy csak egy csúcsom ment galyra és lehet-e cserélni egy csúcsot.Előrre is köszönöm a válaszokat.Üdv:Gaben
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #45869 Dátum: 2018.12.26 szerda, 12:01:43 »

Sziasztok!!! Az lenne a kérdésem,hogy ha én veszek felújított porlasztócsúcsokat illetve ,használt garanciális csúcsokat,akkor újra kell-e programozni az autót és ha programozni kell,akkor tudtok-e egy szakit ajánlani nekem? 2tdci 130lovas motorrol van szó.Még annyi,hogy csak egy csúcsom ment galyra és lehet-e cserélni egy csúcsot.Előrre is köszönöm a válaszokat.Üdv:Gaben

http://www.e-nyelv.hu/2012-03-30/gaj-gajra-megy/

Lehet egy porlasztót cserélni, de nem biztos, hogy további vizsgálódás nélkül érdemes, ha hosszabb távra tervezel az autóval. A porlasztó leginkább attól szokott tönkremenni, hogy a CR-szivattyú tengelye berágódik, spén válik le róla, ami elkoptatja a porlasztó belsejét. Ha egyet kicserélsz, semmi garancia nincs rá, hogy nem fog záros határidőn belül egy másik, harmadik is tönkremenni. Célszerű megnézni a szivattyút is, hogy milyen állapotban van.

Programozni meg kell, persze. Forscan + interface, és kis utánaolvasással magad is meg tudod csinálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gaben
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #45870 Dátum: 2018.12.26 szerda, 17:11:52 »

http://www.e-nyelv.hu/2012-03-30/gaj-gajra-megy/

Lehet egy porlasztót cserélni, de nem biztos, hogy további vizsgálódás nélkül érdemes, ha hosszabb távra tervezel az autóval. A porlasztó leginkább attól szokott tönkremenni, hogy a CR-szivattyú tengelye berágódik, spén válik le róla, ami elkoptatja a porlasztó belsejét. Ha egyet kicserélsz, semmi garancia nincs rá, hogy nem fog záros határidőn belül egy másik, harmadik is tönkremenni. Célszerű megnézni a szivattyút is, hogy milyen állapotban van.

Programozni meg kell, persze. Forscan + interface, és kis utánaolvasással magad is meg tudod csinálni.

AndyA
  Köszönöm a segítséget
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.26 szerda, 17:15:02 írta gaben » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45871 Dátum: 2018.12.27 csütörtök, 17:23:47 »


Akkor eddig rosszul használtam. Szóval gajra megy az jót jelent  eplus2
Naplózva
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45872 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 15:29:46 »

az faq topicban mindent megtalálsz.

Alf , én átnéztem a FAQ-t, de sajnos nem találtam v. rosszul kerestem.
Biztos, hogy megvan mert pl. a rádiós kérdésemre (megyek vele az elektromos topic-ba) már régen olvastam a leírást,most meg amikor kell nem találom.

1., Hogyan lehet az olajcserét nullázni v. beírni, hogy tudja a gép. hogy most cseréltem?

2., Azt be lehet állítani valahol ,hogy 0 C foknál, ne automatán kapcsolja be az első és hátsó ablak fűtéseket, hanem ha én akarom, akkor majd megnyomom a gombot? Momentán ebben az időben jól jön, de sokszor meg nem kellene.

Köszi a türelmet előre is.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45873 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 15:41:15 »

Alf , én átnéztem a FAQ-t, de sajnos nem találtam v. rosszul kerestem.
Biztos, hogy megvan mert pl. a rádiós kérdésemre (megyek vele az elektromos topic-ba) már régen olvastam a leírást,most meg amikor kell nem találom.

1., Hogyan lehet az olajcserét nullázni v. beírni, hogy tudja a gép. hogy most cseréltem?

2., Azt be lehet állítani valahol ,hogy 0 C foknál, ne automatán kapcsolja be az első és hátsó ablak fűtéseket, hanem ha én akarom, akkor majd megnyomom a gombot? Momentán ebben az időben jól jön, de sokszor meg nem kellene.

Köszi a türelmet előre is.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5071.0
Az olajat gári előírás szerint 20e km-enként kell cserélni szűrő(kk)vel együtt,nyilván jó ha gyakrabban cserélsz,10-15ekm.

A szervízt gyárilag 20e km-re állítják,és a fék és gázpedált kell nyomni egyszerre gyujtás alatt addig amíg kiírja, hogy resetelve.Nem változtatható.


Az automata szélvédőfűtést a GEM ben lehet kapcsolni asszem talán fl utániakban. gyári IDS-el.
http://mondeo.hu/index.php?topic=6166.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #45874 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 15:55:42 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=5071.0
Az olajat gári előírás szerint 20e km-enként kell cserélni szűrő(kk)vel együtt,nyilván jó ha gyakrabban cserélsz,10-15ekm.

A szervízt gyárilag 20e km-re állítják,és a fék és gázpedált kell nyomni egyszerre gyujtás alatt addig amíg kiírja, hogy resetelve.Nem változtatható.


Az automata szélvédőfűtést a GEM ben lehet kapcsolni asszem talán fl utániakban. gyári IDS-el.
http://mondeo.hu/index.php?topic=6166.0


Az mk3 írja a szervizintervalumot?  wow1
Naplózva
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45875 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 16:09:31 »

Az mk3 írja a szervizintervalumot?  wow1

20 eKm után (köszi Alf!) egy sárga lámpa jelzi a műszerfal jobb felső sarkában,
hogy olajat kéne cserélni. Amikor megvettem a műhelyben ezt megcsinálták,
de most már nekem is sikerülni fog.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45876 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 16:14:12 »

Az mk3 írja a szervizintervalumot?  wow1
volt amelyik már tudta,asszem a német területen készült dpf-esek ...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45877 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 16:16:57 »

20 eKm után (köszi Alf!) egy sárga lámpa jelzi a műszerfal jobb felső sarkában,
hogy olajat kéne cserélni. Amikor megvettem a műhelyben ezt megcsinálták,
de most már nekem is sikerülni fog.

az nem a motorkontroll lámpa?

http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf

A szervízt egy villáskulcs jelzi a km számláló előtt...  Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.30 vasárnap, 16:26:30 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45878 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 16:29:04 »

az nem a motorkontroll lámpa?

http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf  6-11oldal.ű
A szervízt egy villáskulcs kelzi a km számláló előtt.

Igen ez külföldi.
A 8.-ik oldalon a második műszerfal az enyém, de annyi kieg.-el, hogy a jobb oldalon
az üzemanyag mutató fölött a töltőállomás jel, motor hiba jel feletti üres karikában
van egy sárga olajos jelzés, kanna v.valmni hasonló. Az világított amikor megvettem.
Többet nem is fogom látni.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #45879 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 17:34:55 »

Igen ez külföldi.
A 8.-ik oldalon a második műszerfal az enyém, de annyi kieg.-el, hogy a jobb oldalon
az üzemanyag mutató fölött a töltőállomás jel, motor hiba jel feletti üres karikában
van egy sárga olajos jelzés, kanna v.valmni hasonló. Az világított amikor megvettem.
Többet nem is fogom látni.

Ablakmosó folyadékra jelez.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45880 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 19:13:42 »

Ablakmosó folyadékra jelez.

Ez egy kis olajos kanna szerűség. Láttam,
mert amikor vettem ez világított, a motor kontroll felett, ami a kezelésiben üres mind két ábrán.
Az ablakmosóé is sárga lámpa, nekem az a baloldalt van. A fagyásveszély felett v. alatt.
A fagyásveszély nálam nem külön lámpa, hanem 1-4 fok között sárga és ugyanaz a lámpa
vált át pirosra 0 és alatta foknál, mindíg ad egy kis hangjelzést.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45881 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 22:15:43 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=5071.0
Az olajat gári előírás szerint 20e km-enként kell cserélni szűrő(kk)vel együtt,nyilván jó ha gyakrabban cserélsz,10-15ekm.

A szervízt gyárilag 20e km-re állítják,és a fék és gázpedált kell nyomni egyszerre gyujtás alatt addig amíg kiírja, hogy resetelve.Nem változtatható.


Az automata szélvédőfűtést a GEM ben lehet kapcsolni asszem talán fl utániakban. gyári IDS-el.
http://mondeo.hu/index.php?topic=6166.0

Forscannal is megy, ha jól tudom. Legalábbis én láttam. Asszem Extended License kell hozza.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45882 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 22:21:54 »

http://www.e-nyelv.hu/2012-03-30/gaj-gajra-megy/

Lehet egy porlasztót cserélni, de nem biztos, hogy további vizsgálódás nélkül érdemes, ha hosszabb távra tervezel az autóval. A porlasztó leginkább attól szokott tönkremenni, hogy a CR-szivattyú tengelye berágódik, spén válik le róla, ami elkoptatja a porlasztó belsejét. Ha egyet kicserélsz, semmi garancia nincs rá, hogy nem fog záros határidőn belül egy másik, harmadik is tönkremenni. Célszerű megnézni a szivattyút is, hogy milyen állapotban van.

Programozni meg kell, persze. Forscan + interface, és kis utánaolvasással magad is meg tudod csinálni.

AndyA
NEm akarok okoskodni, sőt kicsit én is kétlem a dolgot, de mivel erdélyi vagyok a facebook oldalon létrehozott Román Mondeo MK3 csoportot is böngészem, ott azt irta két fiatalemer is, hogy cserélt már csúcsokat házilag, semmi programozás nélkül, mégpedig a Dacia Logan 1,5DCi csúcsait (Delphi) rakták bele.
Nem tudom mennyire hihető a dolog.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #45883 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 22:23:38 »

NEm akarok okoskodni, sőt kicsit én is kétlem a dolgot, de mivel erdélyi vagyok a facebook oldalon létrehozott Román Mondeo MK3 csoportot is böngészem, ott azt irta két fiatalemer is, hogy cserélt már csúcsokat házilag, semmi programozás nélkül, mégpedig a Dacia Logan 1,5DCi csúcsait (Delphi) rakták bele.
Nem tudom mennyire hihető a dolog.
Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #45884 Dátum: 2018.12.30 vasárnap, 22:55:02 »

Ez egy kis olajos kanna szerűség. Láttam,
mert amikor vettem ez világított, a motor kontroll felett, ami a kezelésiben üres mind két ábrán.
Az ablakmosóé is sárga lámpa, nekem az a baloldalt van. A fagyásveszély felett v. alatt.
A fagyásveszély nálam nem külön lámpa, hanem 1-4 fok között sárga és ugyanaz a lámpa
vált át pirosra 0 és alatta foknál, mindíg ad egy kis hangjelzést.

Áuuu, bal kéz nem tudja mit csinál a jobb  nyes

Nem DPF-es véletlenül az autód?
Itt is hasonló ikonról van szó és a DPF van emlegetve: http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg809082#msg809082
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #45885 Dátum: 2018.12.31 hétfő, 00:21:04 »

Áuuu, bal kéz nem tudja mit csinál a jobb  nyes

Nem DPF-es véletlenül az autód?
Itt is hasonló ikonról van szó és a DPF van emlegetve: http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg809082#msg809082
De ay DPf-s masina lesz, mert ugy latom N7BB a motrkod. nekem  is az van. Az olajcseret pedig nekem 1500 km utan is kerte mar, meghigult az olaj, gazolaj kerult bele mert regeneralni akart csak nem tudta befejezni.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45886 Dátum: 2018.12.31 hétfő, 07:00:56 »

De ay DPf-s masina lesz, mert ugy latom N7BB a motrkod. nekem  is az van. Az olajcseret pedig nekem 1500 km utan is kerte mar, meghigult az olaj, gazolaj kerult bele mert regeneralni akart csak nem tudta befejezni.
De DPF-es. Ma megnéztem. Sárga olajos kanna,alatta egy szerviz kulcs.
Vagy 15 E km v. 20 eKm.-nél jelez végül is mindegy. Most tudom, hogyan kell nullázni.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #45887 Dátum: 2018.12.31 hétfő, 07:53:28 »

De DPF-es. Ma megnéztem. Sárga olajos kanna,alatta egy szerviz kulcs.
Vagy 15 E km v. 20 eKm.-nél jelez végül is mindegy. Most tudom, hogyan kell nullázni.

Ez nem a km után jelez, hanem a regenerációk számát és idejét figyeli és ez alapján kalkulál. Vagy valami ilyesmi
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #45888 Dátum: 2018.12.31 hétfő, 09:55:23 »

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O7952&languageCode=HU&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G837872&subTitleSelected=G837875&topicHRef=G836254&div=f&vFilteringEnabled=False&userMarket=USA

Talán itt megvan a megoldás. Ha jól gondolom,ez Fl utáni kezelési útmutató...
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.31 hétfő, 09:57:12 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #45889 Dátum: 2019.01.01 kedd, 11:30:30 »

Így van, tökéletes helyre mutat a link.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45890 Dátum: 2019.01.04 péntek, 07:43:50 »

Sziasztok Sajnos megint a víz visszahülésével kapcsolatban vannak problémáim.

Megkerestem a két régi olajköri és főköri termosztátot ami régebben az autóban volt és mielőtt az átalakításokat megcsináltam volna kifőztem mind a kettőt tíz alkalommal és minden egyes kifőzés után a levegő átfújásával ellenőriztem a zárást.
Amikor kivettem a vízből az olajköri termosztátot elkezdtem fújni a levegőt és amíg meg nem történt a teljes zárás egyre kevesebb levegőt engedett át, de a zárásnál már a szemem kigúvadt Dlés akkor se tudtam levegőt átfújni rajta.

Ezt az olajköri és a főköri termosztáttal is megcsináltam.

Ezek alapján elmondható hogy a két termosztát tökéletesen működik vagy nyomás alatt, azért még átengedhet ettől függetlenül is még folyadékot?

Azt nem tudom hogy az olajköri hány fokon nyitott mert hőmérő nincsen Ettől függetlenül még lehet, hogy a rugó el van gyengülve és emiatt mondjuk korábban annyit mint kéne.

A főköri termosztátot teljes zárásnál csak akkor tudom átfújni hogy ha a kis szelepet az ujjammal nem nyomom a házhoz.
Egyéb esetben szájjal történő átfújással ez is tökéletesen zár

Ettől függetlenül az olajköri átalakítását megcsinálom, de ezek alapján kicsi esélyét látom, hogy így működni fog normálisan a hűtővíz felmelegedése.

Egyéb ötlet?

Olvastam, hogy többen említettetek egy úgynevezett visszacsapó szelepet, hogy azt érdemes megnézni, hogy működik e.
Azt hol találom És mi a helyes működése?

A segítségeteket Előre is köszönöm!
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #45891 Dátum: 2019.01.04 péntek, 08:35:09 »

Sziasztok Sajnos megint a víz visszahülésével kapcsolatban vannak problémáim.

Megkerestem a két régi olajköri és főköri termosztátot ami régebben az autóban volt és mielőtt az átalakításokat megcsináltam volna kifőztem mind a kettőt tíz alkalommal és minden egyes kifőzés után a levegő átfújásával ellenőriztem a zárást.
Amikor kivettem a vízből az olajköri termosztátot elkezdtem fújni a levegőt és amíg meg nem történt a teljes zárás egyre kevesebb levegőt engedett át, de a zárásnál már a szemem kigúvadt Dlés akkor se tudtam levegőt átfújni rajta.

Ezt az olajköri és a főköri termosztáttal is megcsináltam.

Ezek alapján elmondható hogy a két termosztát tökéletesen működik vagy nyomás alatt, azért még átengedhet ettől függetlenül is még folyadékot?

Azt nem tudom hogy az olajköri hány fokon nyitott mert hőmérő nincsen Ettől függetlenül még lehet, hogy a rugó el van gyengülve és emiatt mondjuk korábban annyit mint kéne.

A főköri termosztátot teljes zárásnál csak akkor tudom átfújni hogy ha a kis szelepet az ujjammal nem nyomom a házhoz.
Egyéb esetben szájjal történő átfújással ez is tökéletesen zár

Ettől függetlenül az olajköri átalakítását megcsinálom, de ezek alapján kicsi esélyét látom, hogy így működni fog normálisan a hűtővíz felmelegedése.

Egyéb ötlet?

Olvastam, hogy többen említettetek egy úgynevezett visszacsapó szelepet, hogy azt érdemes megnézni, hogy működik e.
Azt hol találom És mi a helyes működése?

A segítségeteket Előre is köszönöm!

Attól függ. Ha a termosztát hőpatronja olyan helyen van, ahol folyamatosan kering a hűtővíz, és ehhez képest nyit valahová "oldalt", akkor nem szabad áteresztenie. Ha olyan helyen van, ahol a keringés útját elállja, amíg ki nem nyit, akkor muszáj áteresztenie egy kicsit, különben nagyon lassan, vagy éppen soha nem fog odakerülni a megfelelő hőmérsékletű hűtővíz, amitől ki tudna nyitni.

Ha jól emlékszem, a főkörin pont ezért van egy kis áteresztőszelep, az olajköri viszont mintha az első lehetőség szerinti konstrukció lenne, annak nem kellene átengednie zárt állapotban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45892 Dátum: 2019.01.04 péntek, 08:55:37 »

Attól függ. Ha a termosztát hőpatronja olyan helyen van, ahol folyamatosan kering a hűtővíz, és ehhez képest nyit valahová "oldalt", akkor nem szabad áteresztenie. Ha olyan helyen van, ahol a keringés útját elállja, amíg ki nem nyit, akkor muszáj áteresztenie egy kicsit, különben nagyon lassan, vagy éppen soha nem fog odakerülni a megfelelő hőmérsékletű hűtővíz, amitől ki tudna nyitni.

Ha jól emlékszem, a főkörin pont ezért van egy kis áteresztőszelep, az olajköri viszont mintha az első lehetőség szerinti konstrukció lenne, annak nem kellene átengednie zárt állapotban.

AndyA

Akkor most mit lehet elmondani ezek alapján a termosztátjaimról?

Jól működnek vagy nem? vagy mi?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45893 Dátum: 2019.01.04 péntek, 09:00:07 »

Akkor most mit lehet elmondani ezek alapján a termosztátjaimról?

Jól működnek vagy nem? vagy mi?
Gondolom nagyobb nyomást produkál a rendszer, mint amit át tudok fújni rajta.
(A hócipőm már tele van ezzel a retek termosztát mizériával)

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #45894 Dátum: 2019.01.04 péntek, 09:28:15 »

Gondolom nagyobb nyomást produkál a rendszer, mint amit át tudok fújni rajta.
(A hócipőm már tele van ezzel a retek termosztát mizériával)



Ha olyan fajta, ami áteresztős, azon simán át tudsz fújni, mert nem valódi szelep van benne, hanem inkább csak egy pici lyuk. Szelep legfeljebb csak a visszafolyás megakadályozása miatt van benne. A főköri termo tányérjának a szélén látnod is kell. Az a pici, sárgaréz izé az innenső oldalon:

https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?m=1&id=2728119&lng=en&ccf=1542280129

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45895 Dátum: 2019.01.04 péntek, 10:20:16 »

Ha olyan fajta, ami áteresztős, azon simán át tudsz fújni, mert nem valódi szelep van benne, hanem inkább csak egy pici lyuk. Szelep legfeljebb csak a visszafolyás megakadályozása miatt van benne. A főköri termo tányérjának a szélén látnod is kell. Az a pici, sárgaréz izé az innenső oldalon:

https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?m=1&id=2728119&lng=en&ccf=1542280129

AndyA

Ja, olyan van rajta.
Itt most csak az a kérdés, hogy ezek után amit tapasztaltam a két termo jónak minősíthető vagy nem teljesen ratyi.
Az a visszacsapó szelep valahol a hűtőrendszeren az hol található, amit még érdemesnek tartanak ellenőrizni és mit kell rajta nézni? worship
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #45896 Dátum: 2019.01.04 péntek, 10:35:34 »

Ja, olyan van rajta.
Itt most csak az a kérdés, hogy ezek után amit tapasztaltam a két termo jónak minősíthető vagy nem teljesen ratyi.
Az a visszacsapó szelep valahol a hűtőrendszeren az hol található, amit még érdemesnek tartanak ellenőrizni és mit kell rajta nézni? worship

Az a kis réz izé az. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #45897 Dátum: 2019.01.04 péntek, 12:34:54 »

Az a kis réz izé az. Smiley

AndyA

Szerintem Ő nem erre gondol, hanem amit egyszer László irt valakinek, ami a kiegészitő fütésnél (szembe vagyunk) a jobb oldalánál feljebb van
ahol a vizcső Y-ba elágazik és a baloldalában található egy visszacsapócselep
Szerintem Ő erre gondol középen van

« Utoljára szerkesztve: 2019.01.04 péntek, 12:43:36 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45898 Dátum: 2019.01.04 péntek, 12:58:15 »

Szerintem Ő nem erre gondol, hanem amit egyszer László irt valakinek, ami a kiegészitő fütésnél (szembe vagyunk) a jobb oldalánál feljebb van
ahol a vizcső Y-ba elágazik és a baloldalában található egy visszacsapócselep
Szerintem Ő erre gondol középen van

[img width=800 height=600]https://cromax.hu/img/P0446330.JPG

Úgy van! Arra gondoltam! Köszi! integet2
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.04 péntek, 13:01:52 írta AndyA » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #45899 Dátum: 2019.01.04 péntek, 13:01:18 »

Úgy van! Arra gondoltam! Köszi! integet2
ű
Azt nem tudod véletlenül hogy hogy kell helyesen működnie?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Oldalak: 1 ... 911 912 913 914 915 916 917 [918] 919 920 921 922 923 924 925 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.