Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 13:27:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 810 811 812 813 814 815 816 [817] 818 819 820 821 822 823 824 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13310060 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Andi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



« Új hozzászólás #40800 Dátum: 2016.07.13 szerda, 21:59:02 »

Szia!
Mi volt az előjele? Csak simán elkezdett villogni az izzításjelző és leállt?

Ahogy odaléptem neki kicsit jobban, vagy előzés közben, letiltott. Megtorpan, villog a malacfarok, majd még 1 torpanás és már le is állt a motor. Újraindítás és megy tovább. Ennyi volt a jel. Nem ingadozott az alapjárat mint máskor, csak letiltott és kész.
Naplózva

2002 MK3 kombi 2000 TDCi 130 Le, 2008 MK4 Titanium S Individual kombi 2.2 TDCi 175 Le
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #40801 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 08:28:06 »

Ahogy odaléptem neki kicsit jobban, vagy előzés közben, letiltott. Megtorpan, villog a malacfarok, majd még 1 torpanás és már le is állt a motor. Újraindítás és megy tovább. Ennyi volt a jel. Nem ingadozott az alapjárat mint máskor, csak letiltott és kész.

Sajnálom Sad
A 4db porlasztó a 228eFt csak? Magasnyomásút nem említették?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Andi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199



« Új hozzászólás #40802 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 09:20:11 »

Sajnálom Sad
A 4db porlasztó a 228eFt csak? Magasnyomásút nem említették?


4 porlasztó, üzemanyag szűrő, munkadíj. Számlával ennyi.
Naplózva

2002 MK3 kombi 2000 TDCi 130 Le, 2008 MK4 Titanium S Individual kombi 2.2 TDCi 175 Le
Balcsix
Vendég
« Új hozzászólás #40803 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 15:33:13 »

Sziasztok! Lenne egy kis problémám a 2006-os MK3 131Le 2.0 TDCi kombi Mondeommal. Röviden: menet közben rángat a kocsi sebességtől és fordulatszámtól függetlenül, de leginkább 3-mas után szokott. A kocsi előzéskor is érezhetően gyengébb mint volt. Körülbelül 2 hete csinálja ezt. Még annyi észrevétel, hogy hirtelen gázra lépés esetén, hirtelen fordulatszám növekedésnél túlzás nélkül eltűnik a mögöttem minden, akkora nagy felhőt hagy maga után az autó.
Előre is köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.14 csütörtök, 15:34:45 írta Balcsix » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #40804 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 16:14:08 »

Sziasztok! Lenne egy kis problémám a 2006-os MK3 131Le 2.0 TDCi kombi Mondeommal. Röviden: menet közben rángat a kocsi sebességtől és fordulatszámtól függetlenül, de leginkább 3-mas után szokott. A kocsi előzéskor is érezhetően gyengébb mint volt. Körülbelül 2 hete csinálja ezt. Még annyi észrevétel, hogy hirtelen gázra lépés esetén, hirtelen fordulatszám növekedésnél túlzás nélkül eltűnik a mögöttem minden, akkora nagy felhőt hagy maga után az autó.
Előre is köszönöm a segítséget!
Tisztelt Fórumtárs!
Nagyon nem mindegy hogy a gép mögött megjelenő "felhő" milyen színű. Ha sűrű fekete füst akkor a turbócsövek valamelyike elszállt. Az olajpára kicsapódásról könnyen megtalálható. Az EGR-re menő függőleges turbócső szokott sűrűn elszállni, még az ember fia le nem cseréli egy szilikonra, ami örök élet meg egy nap. Ha világos szürke a felhő akkor egy kicsit húzósabb a dolog, mert akkor a motor üzemében, illetve az üzemanyag ellátó rendszererében kell keresni a problémát. wave
Tisztelettel László!  worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Balcsix
Vendég
« Új hozzászólás #40805 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 16:40:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nagyon nem mindegy hogy a gép mögött megjelenő "felhő" milyen színű. Ha sűrű fekete füst akkor a turbócsövek valamelyike elszállt. Az olajpára kicsapódásról könnyen megtalálható. Az EGR-re menő függőleges turbócső szokott sűrűn elszállni, még az ember fia le nem cseréli egy szilikonra, ami örök élet meg egy nap. Ha világos szürke a felhő akkor egy kicsit húzósabb a dolog, mert akkor a motor üzemében, illetve az üzemanyag ellátó rendszererében kell keresni a problémát. wave
Tisztelettel László!  worship

Hát nem teljesen fekete, inkább nagyon sötét barna, bár ez már lehet feketének számít    Grin
Én is gyanakodtam már a turbócsőre, lehet a "rángatózás" is amiatt van?
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.14 csütörtök, 16:43:27 írta Balcsix » Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #40806 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 17:37:15 »

Hát nem teljesen fekete, inkább nagyon sötét barna, bár ez már lehet feketének számít    Grin
Én is gyanakodtam már a turbócsőre, lehet a "rángatózás" is amiatt van?

ha turbócső repedésed van, tuti észreveszed. Eléggé fütyül, sípol ott ahol kifúj.
És természetes (bár ez igaz a repedés nagyságától is!) rohadtul lomhul az autó. Nekem egy kb 5cm-es repedés volt rajta, de kb úgy ment vagy még rosszabbul, mint egy szívódízel!
Volt itt olyan fórumtársunk, akinek csak minimáli repedés volt a turbócsövön, és alig vesztett nyomást is. Így alig vette észre, h nem megy annyira az autó. Ez veszélyes játék, hosszabb távon nagyon nem tesz jót a turbónak.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Balcsix
Vendég
« Új hozzászólás #40807 Dátum: 2016.07.14 csütörtök, 17:43:31 »

ha turbócső repedésed van, tuti észreveszed. Eléggé fütyül, sípol ott ahol kifúj.
És természetes (bár ez igaz a repedés nagyságától is!) rohadtul lomhul az autó. Nekem egy kb 5cm-es repedés volt rajta, de kb úgy ment vagy még rosszabbul, mint egy szívódízel!
Volt itt olyan fórumtársunk, akinek csak minimáli repedés volt a turbócsövön, és alig vesztett nyomást is. Így alig vette észre, h nem megy annyira az autó. Ez veszélyes játék, hosszabb távon nagyon nem tesz jót a turbónak.

Rendben mindenképpen átnézetem minél hamarabb!
Köszi szépen a válaszokat!
Naplózva
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #40808 Dátum: 2016.07.15 péntek, 20:19:01 »

Sziasztok!

Valaki rendelt már aliexpressről szilikon turbócsövet? Ha igen, érdekelne hogy milyen minőség, érdemes-e megvenni?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Gergo1982
Vendég
« Új hozzászólás #40809 Dátum: 2016.07.19 kedd, 18:55:51 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a problémámra.Felkészülés miatt.
Problémám a következő:Ford Mondeo 2005 évi,2.2 (155 LE) TDCI tulajdonos vagyok.
Autómat igyekeztem rendben tartani (ket.töm.lendkerék,kuplung,hid.kiny.csapágy,motor-váltó bak csere,fékek kicserélve,10.000 km olajcserék)
Tegnap az autó rendetlenkedni kezdett: malacfarok villog,szétszaladt a ménes....bár füst nem jön.Ma egy barátomnál kiolvastuk a hibakódot:P132A Töltőnyomás mágnesszelep Funkció Zavar.
Ha jól tudom nincs ilyen a kocsimban,elektromos Turbóval rendelkezik.
Belenéztünk a motortérbe,motor elején szép olajkiverés.1 tömítés kifordulva,visszatéve.Turbó elméletileg működik,mert turbócsőnél van nyomás.
Vasárnap viszem vissza a barátomhoz,Neki Vácon műhelye van.Sajnos ma időhiány miatt nem tudtunk vele foglalkozni.Sad
Kb 1 éve volt hasonló jelenség,de egy leállítás,újraindítás után minden megjavult.
Ti már tapasztalt Mondeosok vagytok,talán volt már hasonló betegség.Nagyon megkönnyítenétek a helyzetemet,ha adnátok pár ötletet,mit érdemes megnézni.
Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Üdv:Gergő
Naplózva
zsolt.krisztian
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #40810 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:00:29 »

Sziasztok!:) A segítségetekre volna szükségem! Mk3 2.2Tdci 2004. A következő a helyzet : 1500 fordulat környékén rezonancia bármelyik sebességben és üresben is.Alatta meg picivel fölötte semmi.Ahogy olvastam másoknak is volt ilyen és a turbó cső szilentek eltávolításával elviekben megszűnik a probléma.Erre gondolok : http://mondeo.hu/index.php?PHPSESSID=m8ta1phpvtdbktr828aeo2u9j3&topic=1456.msg501815#msg501815
A kérdésem a következő (ne kövezettek meg érte,első autóm és nem rég óta van meg,nem sűrűn szereltem még autót  Wink ) : A motortérben merre felé kéne megtalálnom ezt az alkatrészt?Smiley Felnyitom a géptetőt és fogalmam sincs hol keressem,és gondoltam megkérdezlek titeket mielőtt hozzáértés nélkül szétbontok amit találok,illetve szerelőhöz se nagyon vinném ha otthon megoldható:) Nagyon hálás lennék egy részletesebb leírásnak mit és hogyan,külön örömömre szolgálna egy kép rajta bekarikázva az adott terület a motortérben:) Ismétlem önmagam,ne kövezettek meg hozzá nem értésem végett szimplán szeretném megbütykölni' saját magam és valahol el kell kezdeni a szerelgetést:) Tisztelettel köszönöm előre is válaszotokat!:)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40811 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:24:08 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a problémámra.Felkészülés miatt.
Problémám a következő:Ford Mondeo 2005 évi,2.2 (155 LE) TDCI tulajdonos vagyok.
Autómat igyekeztem rendben tartani (ket.töm.lendkerék,kuplung,hid.kiny.csapágy,motor-váltó bak csere,fékek kicserélve,10.000 km olajcserék)
Tegnap az autó rendetlenkedni kezdett: malacfarok villog,szétszaladt a ménes....bár füst nem jön.Ma egy barátomnál kiolvastuk a hibakódot:P132A Töltőnyomás mágnesszelep Funkció Zavar.
Ha jól tudom nincs ilyen a kocsimban,elektromos Turbóval rendelkezik.
Belenéztünk a motortérbe,motor elején szép olajkiverés.1 tömítés kifordulva,visszatéve.Turbó elméletileg működik,mert turbócsőnél van nyomás.
Vasárnap viszem vissza a barátomhoz,Neki Vácon műhelye van.Sajnos ma időhiány miatt nem tudtunk vele foglalkozni.Sad
Kb 1 éve volt hasonló jelenség,de egy leállítás,újraindítás után minden megjavult.
Ti már tapasztalt Mondeosok vagytok,talán volt már hasonló betegség.Nagyon megkönnyítenétek a helyzetemet,ha adnátok pár ötletet,mit érdemes megnézni.
Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Üdv:Gergő
Turbo Vane Actuator Fault (P132A)

Javítani kell az elektronikát.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40812 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:25:54 »

Sziasztok!:) A segítségetekre volna szükségem! Mk3 2.2Tdci 2004. A következő a helyzet : 1500 fordulat környékén rezonancia bármelyik sebességben és üresben is.Alatta meg picivel fölötte semmi.Ahogy olvastam másoknak is volt ilyen és a turbó cső szilentek eltávolításával elviekben megszűnik a probléma.Erre gondolok : http://mondeo.hu/index.php?PHPSESSID=m8ta1phpvtdbktr828aeo2u9j3&topic=1456.msg501815#msg501815
A kérdésem a következő (ne kövezettek meg érte,első autóm és nem rég óta van meg,nem sűrűn szereltem még autót  Wink ) : A motortérben merre felé kéne megtalálnom ezt az alkatrészt?Smiley Felnyitom a géptetőt és fogalmam sincs hol keressem,és gondoltam megkérdezlek titeket mielőtt hozzáértés nélkül szétbontok amit találok,illetve szerelőhöz se nagyon vinném ha otthon megoldható:) Nagyon hálás lennék egy részletesebb leírásnak mit és hogyan,külön örömömre szolgálna egy kép rajta bekarikázva az adott terület a motortérben:) Ismétlem önmagam,ne kövezettek meg hozzá nem értésem végett szimplán szeretném megbütykölni' saját magam és valahol el kell kezdeni a szerelgetést:) Tisztelettel köszönöm előre is válaszotokat!:)
az akku alatti részen keresd.felülről is látszik,de alulról szerelhető.ha van motor alsó takaró,azt lekell venni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolt.krisztian
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #40813 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:33:24 »

az akku alatti részen keresd.felülről is látszik,de alulról szerelhető.ha van motor alsó takaró,azt lekell venni.

Köszönöm szépen!:) Szerinted aláfekve kiszerelhető,vagy emelni kell hozzá?Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40814 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:34:12 »

Köszönöm szépen!:) Szerinted aláfekve kiszerelhető,vagy emelni kell hozzá?Smiley
nem kell emelni.alulról szerelhető.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gergo1982
Vendég
« Új hozzászólás #40815 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:35:36 »

Köszönöm szépena gyors választ.
Akkor szinte 100 % ,hogy ez a baj.Nem lehet kiszakadt turbócső....Sad
Naplózva
zsolt.krisztian
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #40816 Dátum: 2016.07.19 kedd, 19:36:07 »

nem kell emelni.alulról szerelhető.

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!!  worship worship
Naplózva
Laci74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #40817 Dátum: 2016.07.20 szerda, 12:00:00 »

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy alapjáraton nyikorog a motor.Nem egyfolytában,hanem szakaszosan.Ha gázt adok tehát magasabb fordulaton,akkor megszűnik.Gondoltam az ékszíjra, de az nem csak alapjáraton csinálná,meg annak a hangja is más.Esetleg ékszíjtárcsa,feszítőgörgő?

Előre is köszönöm

Laci
Naplózva

2009 2.5T Titanium-X 220LE manual 5 ajtós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40818 Dátum: 2016.07.20 szerda, 13:48:32 »

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy alapjáraton nyikorog a motor.Nem egyfolytában,hanem szakaszosan.Ha gázt adok tehát magasabb fordulaton,akkor megszűnik.Gondoltam az ékszíjra, de az nem csak alapjáraton csinálná,meg annak a hangja is más.Esetleg ékszíjtárcsa,feszítőgörgő?

Előre is köszönöm

Laci
a generátorszíj beleérhet a traverzébe.vagy csapágy.ellenőrizni kell.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Laci74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #40819 Dátum: 2016.07.20 szerda, 19:12:09 »

a generátorszíj beleérhet a traverzébe.vagy csapágy.ellenőrizni kell.

Köszi
Naplózva

2009 2.5T Titanium-X 220LE manual 5 ajtós
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #40820 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 11:49:57 »

Az elégtelen kompresszió okozat indulás utáni 20 seces (csak hidegen) fehér füstölést és ingadozó alapjáratot?

Az injektorok mérve lettek. 2 jó és 2 rossz. A szerelő a rosszak helyére tesztre újakat tett, de a fenti hibajelenség sajnos még megvan.

Hibakód nincs.

Mennyi a gyári kompresszió és a min kompesszió érték az FMBA motorkódú 130LE-s Mondeo MK3 FL-nél.

Kit tudtok ajánlani precíz kompessziómérés ügyben?
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.21 csütörtök, 11:52:19 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40821 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 11:51:27 »

Az elégtelen kompresszió okozat indulás utáni 20 seces (csak hidegen) fehér füstölést és ingadozó alapjáratot?

Mennyi a gyári kompresszió és a min kompesszió érték az FMBA motorkódú 130LE-s Mondeo MK3 FL-nél.

Kit tudtok ajánlani precíz kompessziómérés ügyben?
dugókiállást is mérjetek
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #40822 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 12:11:11 »

dugókiállást is mérjetek

A fenti hibajelenség olajcserét követően jelentkezett.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Csizi
Vendég
« Új hozzászólás #40823 Dátum: 2016.07.22 péntek, 18:24:46 »

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy ránézésre hogyan lehet megkülömböztetni a 115 és a 130 lovas MK3-as 2.0 tdci-t?  Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.22 péntek, 18:29:11 írta Csizi » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #40824 Dátum: 2016.07.22 péntek, 18:47:35 »

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy ránézésre hogyan lehet megkülömböztetni a 115 és a 130 lovas MK3-as 2.0 tdci-t?  Smiley

Amikor a 115-ösben ülsz a drag stripen, akkor a 130-asnak a hátulját látod magad előtt. eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csizi
Vendég
« Új hozzászólás #40825 Dátum: 2016.07.22 péntek, 18:59:48 »

Amikor a 115-ösben ülsz a drag stripen, akkor a 130-asnak a hátulját látod magad előtt. eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Köszönöm az értékes hozzászólást  taps
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40826 Dátum: 2016.07.22 péntek, 21:55:25 »

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy ránézésre hogyan lehet megkülömböztetni a 115 és a 130 lovas MK3-as 2.0 tdci-t?  Smiley

Ránézel az alvázszámra, beírod eTisbe és megmondja. Vagy Forscan.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Csizi
Vendég
« Új hozzászólás #40827 Dátum: 2016.07.22 péntek, 23:13:50 »

Ránézel az alvázszámra, beírod eTisbe és megmondja. Vagy Forscan.
Köszi az infót.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #40828 Dátum: 2016.07.23 szombat, 09:00:38 »

Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy ránézésre hogyan lehet megkülömböztetni a 115 és a 130 lovas MK3-as 2.0 tdci-t?  Smiley
115-nek nincs MAP -ja.légszűrőház csövén ami a turbóra megy.ha jól emlékszem
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40829 Dátum: 2016.07.23 szombat, 14:45:18 »

115-nek nincs MAP -ja.légszűrőház csövén ami a turbóra megy.ha jól emlékszem
ez így nem igaz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #40830 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 06:26:54 »

Sziasztok!

Ismét volna egy kérdésem: Mindegyik mk3-as Mondeonál ki lehet iktatni az EGR szelepet? Az enyém egy 2006-os 130 le, részecskeszűrős és az EGR szelepen még van egy nyomásszabályzó szenzor is. Sajnálatos módon a szerviz szerint az EGR szelep a rossz, nyitva marad alacsony fordulatnál is és iszonyatosan rángat. Esetleg tipp, vagy ötlet az orvosolásra?
Köszönöm előre is!  integet2
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #40831 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 09:45:04 »

Sziasztok! Bocs hogy így a közepébe vágok. Azt vettem észre hogy főleg melegen de hidegen is ha szemben állok az autóval akkor a motor nal oldala felől fémes ketregő hangot hallok, lehet ez a vezérműlánctól vagy máshol kell keresni a hibát.A vezérlés 2 éve volt cserélve.
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40832 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 10:41:18 »

Sziasztok!

Ismét volna egy kérdésem: Mindegyik mk3-as Mondeonál ki lehet iktatni az EGR szelepet? Az enyém egy 2006-os 130 le, részecskeszűrős és az EGR szelepen még van egy nyomásszabályzó szenzor is. Sajnálatos módon a szerviz szerint az EGR szelep a rossz, nyitva marad alacsony fordulatnál is és iszonyatosan rángat. Esetleg tipp, vagy ötlet az orvosolásra?
Köszönöm előre is!  integet2
Kilehet,csak lesz egy hibaüzenet.azzal viszont együtt lehet élni,főleg egy elm 327-el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40833 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 10:42:35 »

Sziasztok! Bocs hogy így a közepébe vágok. Azt vettem észre hogy főleg melegen de hidegen is ha szemben állok az autóval akkor a motor nal oldala felől fémes ketregő hangot hallok, lehet ez a vezérműlánctól vagy máshol kell keresni a hibát.A vezérlés 2 éve volt cserélve.
generátorszíjrendszeri hiba.átkell nézni.főtengely szíjtárcsa,feszítő,csapágyak,a szíj beér a traverzba.

és szabadonfutósíts!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #40834 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 13:33:38 »

Bocs hogy nem tudom de mi az a traverz? Egyébként főtengely ékszíjtárcsa volt cserélve.
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40835 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 21:43:05 »

Bocs hogy nem tudom de mi az a traverz? Egyébként főtengely ékszíjtárcsa volt cserélve.
a szijfeszito tartoszerkezete.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #40836 Dátum: 2016.07.24 vasárnap, 22:46:46 »

Kilehet,csak lesz egy hibaüzenet.azzal viszont együtt lehet élni,főleg egy elm 327-el.

Köszi a választ!
Van erről valakinek egy jó cikke, vagy tapasztalata?
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #40837 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 08:28:26 »

Sziasztok!

Ismét volna egy kérdésem: Mindegyik mk3-as Mondeonál ki lehet iktatni az EGR szelepet? Az enyém egy 2006-os 130 le, részecskeszűrős és az EGR szelepen még van egy nyomásszabályzó szenzor is. Sajnálatos módon a szerviz szerint az EGR szelep a rossz, nyitva marad alacsony fordulatnál is és iszonyatosan rángat. Esetleg tipp, vagy ötlet az orvosolásra?
Köszönöm előre is!  integet2

Kiiktatni nem nagyon, de le lehet dugózni, simán. Ha EURO-IV-es, DPF-es az autó, akkor bedob egy hibakódot, hogy alacsony EGR nyomás, de ennyi. Ha zavar a sárga lámpás, ragaszd le szigszalaggal. Smiley

A 2.2 EURO-III-asoknál is előfordul, hogy ilyet csinál, de simán törölhető, és pár tízezer km-ig nem jön elő újra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #40838 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 08:37:18 »

Köszi a választ!
Van erről valakinek egy jó cikke, vagy tapasztalata?

Cikk nemigen, tapasztalat... Az bőven...  falbav falbav falbav falbav falbav

A generátor egy motor hátuljára szerelt tartón található, 3 csavar tartja, alulról férsz hozzá leginkább. Akna javasolt, de az autót felemelve is megoldható (fix bakokkal alábakolni, ne csak az emelő tartsa, míg fekszel alatta!). Ha levetted, a tartót magát is le kell csavarozni. Ezen van a feszítő és az egyik vezetőgörgő, amihez sehogy másképp nem férsz hozzá, mert a blokk felől van a csavarja, kifelé... Sad A blokk oldalán, a motortartó bakon van még egy görgő. Azt úgy tudod levenni, hogy a motortartót lecsavarozod a sárvédőnél és elhúzod kissé a blokkot a váltó irányába, hogy hozzáférj.

Ha a generátort levetted, alakítsd át szabadonfutósra (erről van FAQ cikk). INA szabadonfutót vegyél. Hivatalosan a kormányösszekötőt le kell kötni, és ott tudod kivenni a generátort a kerék irányában. A gyakorlatban felfelé, a GO-szűrőt lekötés nélkül félrehúzva is ki lehet forgatni (le kell venni a fekete műanyag szélterelőt róla).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #40839 Dátum: 2016.07.25 hétfő, 12:43:31 »

ez így nem igaz
Akkor az utolsó mondatom van érvényben.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
trnokikoma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40840 Dátum: 2016.07.26 kedd, 16:02:07 »

sziasztok. Tud valaki ajánlani porlasztóst, budapestan vagy a környékén? Én Érdi vagyok, de a helyi porlasztóst nem dícsérik agyo,. Be kellen vizsgálni a injektorokatt és vagy tisztítani
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.26 kedd, 16:08:34 írta trnokikoma » Naplózva

Mondeo mk4 2008, 140LE, automata, 289.000km
Tike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 196



« Új hozzászólás #40841 Dátum: 2016.07.26 kedd, 16:09:29 »

Köszi, szép kis meló!
 taps


Cikk nemigen, tapasztalat... Az bőven...  falbav falbav falbav falbav falbav

A generátor egy motor hátuljára szerelt tartón található, 3 csavar tartja, alulról férsz hozzá leginkább. Akna javasolt, de az autót felemelve is megoldható (fix bakokkal alábakolni, ne csak az emelő tartsa, míg fekszel alatta!). Ha levetted, a tartót magát is le kell csavarozni. Ezen van a feszítő és az egyik vezetőgörgő, amihez sehogy másképp nem férsz hozzá, mert a blokk felől van a csavarja, kifelé... Sad A blokk oldalán, a motortartó bakon van még egy görgő. Azt úgy tudod levenni, hogy a motortartót lecsavarozod a sárvédőnél és elhúzod kissé a blokkot a váltó irányába, hogy hozzáférj.

Ha a generátort levetted, alakítsd át szabadonfutósra (erről van FAQ cikk). INA szabadonfutót vegyél. Hivatalosan a kormányösszekötőt le kell kötni, és ott tudod kivenni a generátort a kerék irányában. A gyakorlatban felfelé, a GO-szűrőt lekötés nélkül félrehúzva is ki lehet forgatni (le kell venni a fekete műanyag szélterelőt róla).

AndyA
Naplózva

2013.10 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 163 Le, Titanium Luxury
2011.12 hó, Mondeo MK IV 2.0 TDCi 140 Le, Titanium
2001.11 hó, Mondeo MK III 2.0 TDDi 115Le, Ghia, kombi
Mondeo Fox
Vendég
« Új hozzászólás #40842 Dátum: 2016.07.26 kedd, 16:26:13 »

Sziasztok...

kérdésem lenne, hogy milyen tapasztalatotok van a Pro Tec termékekkel kapcsolatban, mint motorbeltér illetve CR rendszer tisztítással kapcsolatban.

Üdv   
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #40843 Dátum: 2016.07.26 kedd, 18:33:33 »

Sziasztok...

kérdésem lenne, hogy milyen tapasztalatotok van a Pro Tec termékekkel kapcsolatban, mint motorbeltér illetve CR rendszer tisztítással kapcsolatban.

Üdv   
Tisztelt Fórumtárs!
A Pro-Tec termékek kiváló minőségű német termékek. Az üzemanyag rendszer tisztítót csak ajánlani tudom. A motor belső tisztítót soha nem használtam,így nem tudok vélemény alkotni e termék működéséről. Egyébként szerintem nincs is rá szükség, ha az ember megfelelő csereperiódus idővel cseréli az olajat és a szükséges folyadékokat. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
djgin
Vendég
« Új hozzászólás #40844 Dátum: 2016.07.27 szerda, 01:04:18 »

Sziasztok,

Következő problémám van:

N7BA motorkódú, 130 lovas TDCi (2006-os) motor (228 ezer km) nagyon hangosan jár, kopogó, kicsit fémes hangot ad. Ha a klíma megy még hangosabb. 1-2 es fokozatban, indulásnál vagy ha 2esben ráemelem a kuplungot, amikor picit leesik a fordulat felerősödik a hang. Hosszbordás szíj, görgők stb.-re én is gondoltam, de az  2 éve minden cserélve lett (Gates szíj, SNR feszítő, FEBI és Ruville görgő, BG Group ékszíjtárcsa) és azóta 28 ezer kilométert futott, a hangos járás csere után is volt már, de azóta erősödik. Ezután jött a kettős tömegű kérdése, de fémes hang leállításnál, illetve csattogás rázkódás nincs. Szerelő hang alapján fenti két esetet kizárta. Porlasztókra, de inkább szelephimbákra gyanakszik, Transit-os tapasztalatok alapján.

Kérdésem:

Lehet ez alapján a himbákkal probléma, vagy esetleg kevesebb mint 30 ezer alatt behalt vmi a hosszbordás szíj környékén?
Porlasztókra nem gondolnék, de lehet? Menetdinamika, fogyasztás OK, nem füstöl, nem kormol, igaz EGR dugózva (dugózás előtt kormolt, de az EGR majdnem fullra bevolt szűkülve a mocsoktól).
Esetleg mégis lendkerék?
Vagy valami más?

Előre is köszi a segítséget.

Üdv.:

Marci
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #40845 Dátum: 2016.07.27 szerda, 02:38:00 »

Sziasztok,

Következő problémám van:

N7BA motorkódú, 130 lovas TDCi (2006-os) motor (228 ezer km) nagyon hangosan jár, kopogó, kicsit fémes hangot ad. Ha a klíma megy még hangosabb. 1-2 es fokozatban, indulásnál vagy ha 2esben ráemelem a kuplungot, amikor picit leesik a fordulat felerősödik a hang. Hosszbordás szíj, görgők stb.-re én is gondoltam, de az  2 éve minden cserélve lett (Gates szíj, SNR feszítő, FEBI és Ruville görgő, BG Group ékszíjtárcsa) és azóta 28 ezer kilométert futott, a hangos járás csere után is volt már, de azóta erősödik. Ezután jött a kettős tömegű kérdése, de fémes hang leállításnál, illetve csattogás rázkódás nincs. Szerelő hang alapján fenti két esetet kizárta. Porlasztókra, de inkább szelephimbákra gyanakszik, Transit-os tapasztalatok alapján.

Kérdésem:

Lehet ez alapján a himbákkal probléma, vagy esetleg kevesebb mint 30 ezer alatt behalt vmi a hosszbordás szíj környékén?
Porlasztókra nem gondolnék, de lehet? Menetdinamika, fogyasztás OK, nem füstöl, nem kormol, igaz EGR dugózva (dugózás előtt kormolt, de az EGR majdnem fullra bevolt szűkülve a mocsoktól).
Esetleg mégis lendkerék?
Vagy valami más?

Előre is köszi a segítséget.

Üdv.:

Marci
Csak egy kérdés,a szivósor is ki lett pucolva az EGR rugózás után?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
djgin
Vendég
« Új hozzászólás #40846 Dátum: 2016.07.27 szerda, 06:58:25 »

Csak egy kérdés,a szivósor is ki lett pucolva az EGR rugózás után?

Nem Sad Csak az EGR-t takarítottuk ki.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #40847 Dátum: 2016.07.27 szerda, 07:15:05 »

Nem Sad Csak az EGR-t takarítottuk ki.

az elég baj, mert a szivósor is tele van  kosszal
akkor kell még egy takaritás
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
djgin
Vendég
« Új hozzászólás #40848 Dátum: 2016.07.27 szerda, 07:49:19 »

az elég baj, mert a szivósor is tele van  kosszal
akkor kell még egy takaritás

A koszosság okozhatja a fent leírt jelenséget?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #40849 Dátum: 2016.07.27 szerda, 07:53:34 »

A koszosság okozhatja a fent leírt jelenséget?
ha leszűkült miatta a levegőjárat a szívósorban,akkor igen.
illetve ha a kosz az egr szelepüléke alatt is van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 810 811 812 813 814 815 816 [817] 818 819 820 821 822 823 824 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.