Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:22:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14624137 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: kvíz
«
Új hozzászólás #3250 Dátum:
2010.05.11 kedd, 19:38:14 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.11 kedd, 16:40:42
bővíteni kellene 4 fok alatt/felett kérdéssel.
az enyémnek melegben, üresben 750 1/min, minden más esetben 900.
Helyes, építő jellegű felvetés!
Neked volt frissítve? Mikorival lett?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
ChaboTDCi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3251 Dátum:
2010.05.11 kedd, 19:51:00 »
Idézetet írta: stealt - 2010.05.09 vasárnap, 23:28:56
Vészüzemmód (teljesítményvesztés) vagy izzításjelző vagy motorkontrol jelzés felvillan? Füstölés ?Hidegen hogy? Zakatolós-e a hideg alapjárat? Egyenletlenűl jár-e a motor? stb.
Úgy néz ki ,hogy porlasztócsúcs :S ami típushiba akinek volt már cserélve meg tudná mondani milyet érdemes tenni bele és mennyiért?
Kérdéseidre válaszolva : Vészüzemmód nem kapcsol be... izzításjelző villog motorkontrol nem. Füstölni alig füstöl azt is csak hidegen . Hidegen nem nyomom neki 1500 rpm fölé , ahogy 90fok a víz már nyomom neki... hideg alapjárat OK , mintha egy kicsit egyenetlenül járna de nagyion nem vészes..
Naplózva
ChaboTDCi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3252 Dátum:
2010.05.11 kedd, 19:54:06 »
Idézetet írta: Sakos - 2010.05.10 hétfő, 08:46:49
Átb@sztak. Ez elég komoly hiba is lehet. Sürgősen keresd meg az eladót, hogy javítsa ki az autót vagy vegye vissza.
Az eladó természetesen nem veszi vissza... nem tudom vettél-e már használtautót ,de te úgy veszed meg ,hogy átvizsgáltad(úgy gondoltuk 150k KM fölött van ezér már cserélték ..) ami ha jól emlékszem a szerződésben foglalódik. Mindenesetre kössz az aggódást
Naplózva
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3253 Dátum:
2010.05.11 kedd, 21:13:52 »
Idézetet írta: Angel - 2010.05.10 hétfő, 11:45:53
Három.
Négy!
de Alf információi alapján még én is megkérdezek egy beszerzési forrást, hátha... tudnak olcsón
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3254 Dátum:
2010.05.11 kedd, 21:21:41 »
Idézetet írta: ChaboTDCi - 2010.05.11 kedd, 19:54:06
Az eladó természetesen nem veszi vissza... nem tudom vettél-e már használtautót ,de te úgy veszed meg ,hogy átvizsgáltad(úgy gondoltuk 150k KM fölött van ezér már cserélték ..) ami ha jól emlékszem a szerződésben foglalódik. Mindenesetre kössz az aggódást
A rejtett hibáért az eladó szavatol, az átvizsgálás ténye ez alól nem mentesít.
A szerződésben foglaltatik a rejtett hibáért való szavatosság is, ha máshogy nem, a PTK alapján. A porlasztók újraprogramozása felveti a vevő megtévesztését és a tisztességtelen piaci magatartást is, így támadható a dolog.
Az átvizsgálás során az átvizsgálást végzők mindig kiemelik, hogy az üzemanyag rendszer és a motor állapotát csak a tárolt hibakódok és látható jelenségek alapján tudják megítélni, ami a porlasztók állapotát nem tükrözi. Főleg ha eladás előtt gondosan kitörölték a kódokat....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3255 Dátum:
2010.05.11 kedd, 21:54:50 »
Idézetet írta: ChaboTDCi - 2010.05.11 kedd, 19:54:06
Az eladó természetesen nem veszi vissza... nem tudom vettél-e már használtautót ,de te úgy veszed meg ,hogy átvizsgáltad(úgy gondoltuk 150k KM fölött van ezér már cserélték ..) ami ha jól emlékszem a szerződésben foglalódik. Mindenesetre kössz az aggódást
Akkor keress gyorsan egy ügyvédet. Szavatosság terheli az eladót, és nagyon egyértelmű az eset, ha 1-2 nappal az adásvétel után már ki is derül a rejtett hiba. A törvény téged véd, csak élned kell vele. Kereskedőtől vetted?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ChaboTDCi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3256 Dátum:
2010.05.11 kedd, 22:41:37 »
Idézetet írta: Sakos - 2010.05.11 kedd, 21:54:50
Akkor keress gyorsan egy ügyvédet. Szavatosság terheli az eladót, és nagyon egyértelmű az eset, ha 1-2 nappal az adásvétel után már ki is derül a rejtett hiba. A törvény téged véd, csak élned kell vele. Kereskedőtől vetted?
Így van kereskedőtől ... belekerül az ügyvédi per annyiba hogy felújítsam a motort... ráadásul a fővárosi autópiacon kigyúrtkopaszok vannak énmeg nemakarok álmatlan éjszakákat
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3257 Dátum:
2010.05.11 kedd, 23:06:11 »
Idézetet írta: ChaboTDCi - 2010.05.11 kedd, 22:41:37
Így van kereskedőtől ... belekerül az ügyvédi per annyiba hogy felújítsam a motort... ráadásul a fővárosi autópiacon kigyúrtkopaszok vannak énmeg nemakarok álmatlan éjszakákat
vigyél te is kigyúrtkopaszokat.
meg féltéglát.
Nem kell per.
Egyszerűen fizetési meghagyást nyújtasz be ellene hivatkozva a szerződéstől való elállásra rejtett hiba miatt, a gépjármű-pénz csere helyének/idejének megjelölésével.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3258 Dátum:
2010.05.12 szerda, 07:38:35 »
Idézetet írta: ChaboTDCi - 2010.05.11 kedd, 19:51:00
Úgy néz ki ,hogy porlasztócsúcs :S ami típushiba akinek volt már cserélve meg tudná mondani milyet érdemes tenni bele és mennyiért?
Kérdéseidre válaszolva : Vészüzemmód nem kapcsol be... izzításjelző villog motorkontrol nem. Füstölni alig füstöl azt is csak hidegen . Hidegen nem nyomom neki 1500 rpm fölé , ahogy 90fok a víz már nyomom neki... hideg alapjárat OK , mintha egy kicsit egyenetlenül járna de nagyion nem vészes..
Csak gyárit, csak újat és cserélni kell a magasnyomású fém csőszakaszokat, a résolajcsöveket és a gázolajszűrőt is vele.
A számlát fizetési meghagyás keretében eljuttatni a kereskedőnek.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3259 Dátum:
2010.05.12 szerda, 08:40:02 »
Idézetet írta: bundi0101 - 2010.05.11 kedd, 18:46:56
Az én mondeomba nincs maf szerelve csak a helye van meg. A map szenzor az ami a közös nyomócső végén van? De akkor sem értem hogy miért csak fülledt melegben dadog be a motor. Adj nekem valami jó tippet.
Nem.Az a nyomásjeladó!A map a cooler után van egy fémcső szakaszban a függőleges turbócső alatt a levegőrendszerben!
Én inkább üzarendszeri nyomásproblémára tippelnék.Falsot szív valahol a rendszer.Nem szivárog sehol az olaj?Résolajcsöveknél,szűrőnél?
Mikor volt szűrő cserélve?Én azt kapásból cserélném......
Aztán még a légszűrőt is,és méretnék egy komoly motordiagnosztikát,lehet,hogy a cooler nem hűti le megfelelő hőmérsékletre a belépő levegőt!Továbbá érdekes lehet a turbónyomás is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3260 Dátum:
2010.05.12 szerda, 08:44:29 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.11 kedd, 21:13:52
Négy!
de Alf információi alapján még én is megkérdezek egy beszerzési forrást, hátha... tudnak olcsón
Ha lesz olcsóbb forrásod,egyeztess Relhist-tel,esetleg bevárhatnád a többieket,és kedvezményesebben hozzájutnátok!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3261 Dátum:
2010.05.12 szerda, 10:35:17 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.12 szerda, 08:40:02
Nem.Az a nyomásjeladó!A map a cooler után van egy fémcső szakaszban a függőleges turbócső alatt a levegőrendszerben!
Én inkább üzarendszeri nyomásproblémára tippelnék.Falsot szív valahol a rendszer.Nem szivárog sehol az olaj?Résolajcsöveknél,szűrőnél?
Mikor volt szűrő cserélve?Én azt kapásból cserélném......
Aztán még a légszűrőt is,és méretnék egy komoly motordiagnosztikát,lehet,hogy a cooler nem hűti le megfelelő hőmérsékletre a belépő levegőt!Továbbá érdekes lehet a turbónyomás is!
Üa. rendszeri probléma lesz, de nem a szokott módon. Azért a vezérlés felé indultam (MAF, MAP szenzor), mert a különböző szenzorok paraméterei alapján áll össze az üa. rendszeri nyomás.
Az üa. rendszer hibájára vonatkozó jelzés (izzításjelző és hibakód) hiánya azt jelentheti, hogy az adott működési körülmények között a nyomásérték rendben van. Minden más esetben jön a hibakód.
Nincs hibakód porlasztó mechanikai hibánál sem, de annak más tünete is van: rángatás, füstölés, csattogós járás.
Ha nem kapna elég levegőt, feketén füstölne, de ezt állítólag nem teszi.
Tehát nem kap elég üzemanyagot.
A párás melegben való jelentkezés is a szenzorok felé orientál.
Lehet pl. szivattyú üa. hőfok jeladó is, mert elvileg 40 fok fölött tank felé kellene keringtetni az üzemanyagot a hűtés miatt. Az enyémben pl. sosem mértem 40fok fölötti Rail Temp-et, még másoknál akár 50fokot is sikerült...
lehet, hogy csippelve volt a gép és nem megfelelő a paraméterezés. .> sw frissítés kellene rá.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: kvíz
«
Új hozzászólás #3262 Dátum:
2010.05.12 szerda, 10:40:10 »
Idézetet írta: GiN - 2010.05.11 kedd, 19:38:14
Helyes, építő jellegű felvetés!
Neked volt frissítve? Mikorival lett?
tavaly nyáron a tempomat aktiválásnál volt frissítve. De az is lehet, hogy szeptemberben a porlsztócserével is kapott.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
ChaboTDCi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3263 Dátum:
2010.05.12 szerda, 14:34:15 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.12 szerda, 07:38:35
Csak gyárit, csak újat és cserélni kell a magasnyomású fém csőszakaszokat, a résolajcsöveket és a gázolajszűrőt is vele.
A számlát fizetési meghagyás keretében eljuttatni a kereskedőnek.
Hova vigyem és mi az ára?
Naplózva
bundi0101
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3264 Dátum:
2010.05.12 szerda, 14:46:18 »
Hol lehet sw frissítést csinálni? Mert Dunaújvárosban és környékén nem lehet... A székesfehérváriakról meg nem mondok véleményt, mert velük küszködöm.... Ha elviszem az autót, mindig azt kapom, hogy nincs hibakód...
A füstölésről annyit, hogy ha morcosabban lepedálozom, akkor fekete füstöt ad....
Naplózva
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3265 Dátum:
2010.05.12 szerda, 15:02:07 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.10 hétfő, 09:25:44
Inkább azt mondanám,hogy a 3alkatrész cseréjét ,ha rosszak,mindenképpen kikell cserélni,mert az már sosem lesz jó!
Szerintem egészen egyszerűen költségcsökkentés miatt nem került fel a szabadonfutó a tdci-kre.Azért nem egy olcsó alkatrész.
Továbbá a fogyasztói társadalom elvén,így mindig volt mire költenie a juzernak.Csak épp a tünetek voltak kezelve a cserélgetésekkel.A sz.f.szíjtárcsa egyértelműen megoldja a szíj beremegését!Nukuberemegés!
Alf
A generátor kivétele nem 1xű. Én motorkidöntés nélkül nem tudtam levenni anno szíj, görgő cserénél. Ugye csak motordöntéssel lehet?
Régebben linkeltél 2 fajta más márkához való szíjfeszítő rugót. Azok használhatóak kis átalakítással?
Lehet egy BMWs kicsit jobb...
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3266 Dátum:
2010.05.12 szerda, 17:44:48 »
Ahogy nézem a motorterekről készített fotókat, kicsit elgondolkodtam, ohgy az én trendimből miért hiányzik a motor takaró borítás, meg az aksi borítás, meg a toronynál lévő sapkák!?!?
Az csak valami felszereltségi szint után kerül rá, vagy csak egyszerűen leloppantották eladás előtt?
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3267 Dátum:
2010.05.12 szerda, 17:56:58 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.12 szerda, 17:44:48
Ahogy nézem a motorterekről készített fotókat, kicsit elgondolkodtam, ohgy az én trendimből miért hiányzik a motor takaró borítás, meg az aksi borítás, meg a toronynál lévő sapkák!?!?
Az csak valami felszereltségi szint után kerül rá, vagy csak egyszerűen leloppantották eladás előtt?
csak lelopták
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rizsa83
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3268 Dátum:
2010.05.12 szerda, 18:02:38 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.12 szerda, 17:44:48
Ahogy nézem a motorterekről készített fotókat, kicsit elgondolkodtam, ohgy az én trendimből miért hiányzik a motor takaró borítás, meg az aksi borítás, meg a toronynál lévő sapkák!?!?
Az csak valami felszereltségi szint után kerül rá, vagy csak egyszerűen leloppantották eladás előtt?
Hali az nem létezik
Nekem egy 2001-tddi-m van trend felsz.,szinte az alap,van benne motortérburkolat,toronyvég burkolat,és aksinak a borítása.A tieden is volt,1000%
Neviceljünk már pont egy "mondin ne lenne!!
De hapótólni akarod,memenj fel a cromax.hu-ra,vagy valameik mondi-bontó honlapjára
sok sikert
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3269 Dátum:
2010.05.12 szerda, 21:00:41 »
Idézetet írta: bundi0101 - 2010.05.12 szerda, 14:46:18
Hol lehet sw frissítést csinálni? Mert Dunaújvárosban és környékén nem lehet... A székesfehérváriakról meg nem mondok véleményt, mert velük küszködöm.... Ha elviszem az autót, mindig azt kapom, hogy nincs hibakód...
A füstölésről annyit, hogy ha morcosabban lepedálozom, akkor fekete füstöt ad....
Szia,
Fehérváron hova vitted a kocsit?
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3270 Dátum:
2010.05.12 szerda, 21:18:50 »
Kedves Kollégák!
A hétvégén Vik beszerelte a tempomatot, ami azóta is tökéletesen működik! Köszönet érte!!!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
ChaboTDCi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3271 Dátum:
2010.05.12 szerda, 21:46:43 »
Idézetet írta: gabe - 2010.05.12 szerda, 21:18:50
Kedves Kollégák!
A hétvégén Vik beszerelte a tempomatot, ami azóta is tökéletesen működik! Köszönet érte!!!
nekem is elférne .. mennyiért fáj ez nekem sokba?
Naplózva
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3272 Dátum:
2010.05.12 szerda, 23:30:08 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.12 szerda, 08:44:29
Ha lesz olcsóbb forrásod,egyeztess Relhist-tel,esetleg bevárhatnád a többieket,és kedvezményesebben hozzájutnátok!
Sajnos nincs, nem sikerült még árat sem mondaniuk...
így marad a te vonalad.
Relhist akkor te gyűjtöd a jelentkezőket?
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
p_gergo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3273 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 01:21:31 »
Nnna. Üdv mindenkinek!
Egy jó hónapja olvasgatok itt a fórumon, nagyjából azóta vezetek egy gyönyörű ezüst Mondeo kombit. /TDCi, 130 LE2005.08./ Állítólag 102000 km-rel jött /sztem inkább a másfélszerese, de nagyon rendben volt, szépen húzott, semmi füstölés, kartergáz alig, szóval tipsi-tapsi/, kp gazdát cserélt, széles vigyor, két óra eszeveszett gombnyomkodás, mert jó érzés, aztán zamek haza. Kicsit rángatott. Vagyis nagyon. Szigorúan részterhelésnél, 1900-2000 között, bármilyen fokozatban. Sebaj, állítólag egy évet állt, beleköthetett a nafta, majd kidolgozza magából. Persze azonnal szerviz, folyadékok, szűrők, fékbetétek/tárcsák /kissé megviseltek voltak/ cseréje. Hát két hét és ugyanennyi ezer km alatt jól nem javult meg. Sebaj, már egy ideje böngésztem akkor az oldalt, hát
-MAF takarításra fel!, ez még egy magamfajta dilettáns számára is megoldható feladatnak tűnt. Az volt. Dagadó kebellel tesztkörre indultam, és enyhült a rángatás. Nem sokat, de azért érezhetően.
-Tovább olvasás, Protec takarítólötty megvesz, negyed tankhoz tölt. Finomabb gázreakció, érzésre még jobban is ment. És rángat. F@sza.
-Tegnapelőtt nagy levegő, csőkulcs, Brigéciol elő, EGR-pucolás. Mivel ugye elképesztő autószerelői rutinom nincs, alig háromnegyed óra alatt kiszedtem a mumust, és semmit nem törtem/téptem el. Tartalom: ránézésre másfél kiló carbo activatus, nyilván sok-sok egészséges aromás dologgal. Mondok: Csak meg kén' nézni a szívósort is. Megnéztem. Ez után az EGR már nem is tűnt olyan dzsuvásnak. Rézkefe, Brigéciol, 3-4 nm rongy, a szén eltűnt. Összerak, másodjára el is indul /úgy tűnik, a közös nyomócső végén lévő csatit szereti bedugva tudni/, megy. Jobban, mint eddig. És rángat. Ugyanott, ugyanúgy. Anyád.
Nem vagyok tuningpárti, mindig úgy gondoltam, hogy ha valaminek nem látom értelmét, azt akkor is nálam tanultabb emberek, munkaórák ezrei alatt álmodták meg oda, ahol van, szóval csak nem felesleges. Igen, az EGR-re gondolok. Ekkorra már középsúlyossá vált bennem az agyf@sz, szóval lehúztam a vákuumcsövet a szelepről és lezártam, pusztán akadémikus kíváncsiságból.
Nem rángat. B+, nem rángat. 10-15 km sikertelen provokálás után kissé talán gyermeteg módon elkezdtem /nyilván vezetés közben/ diadalittasan ordítani. Check engine világít, de sebaj, én is sírnék az autó helyében, ha gyártanám a sok jó vákuumot, és nyilvánvalóan semmibe vennék a munkámat, szóval jött a /remélem, tényleg/ utolsó művelet:
-EGR dugózás. Én rossz tápegység hátából csináltam.
Vákuumcső vissza, hadd dolgozzon, check engine alszik, rángatás semmi.
Ja igen, EGR és szívósortisztítás után az átlag /fél város, ugyanennyi országút, utóbbi 100 körül, tempomattal/ 5.5. Előtte 7.2 volt. Eléggé tojással a talpam alatt vezetek, de ez akkor is szép. Szeretem ezt az autót.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3274 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 06:47:42 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.12 szerda, 23:30:08
Sajnos nincs, nem sikerült még árat sem mondaniuk...
így marad a te vonalad.
Relhist akkor te gyűjtöd a jelentkezőket?
igen
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3275 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 06:52:40 »
Idézetet írta: p_gergo - 2010.05.13 csütörtök, 01:21:31
Nnna. Üdv mindenkinek!
Egy jó hónapja olvasgatok itt a fórumon, nagyjából azóta vezetek egy gyönyörű ezüst Mondeo kombit. /TDCi, 130 LE2005.08./ Állítólag 102000 km-rel jött /sztem inkább a másfélszerese, de nagyon rendben volt, szépen húzott, semmi füstölés, kartergáz alig, szóval tipsi-tapsi/, kp gazdát cserélt, széles vigyor, két óra eszeveszett gombnyomkodás, mert jó érzés, aztán zamek haza. Kicsit rángatott. Vagyis nagyon. Szigorúan részterhelésnél, 1900-2000 között, bármilyen fokozatban. Sebaj, állítólag egy évet állt, beleköthetett a nafta, majd kidolgozza magából. Persze azonnal szerviz, folyadékok, szűrők, fékbetétek/tárcsák /kissé megviseltek voltak/ cseréje. Hát két hét és ugyanennyi ezer km alatt jól nem javult meg. Sebaj, már egy ideje böngésztem akkor az oldalt, hát
-MAF takarításra fel!, ez még egy magamfajta dilettáns számára is megoldható feladatnak tűnt. Az volt. Dagadó kebellel tesztkörre indultam, és enyhült a rángatás. Nem sokat, de azért érezhetően.
-Tovább olvasás, Protec takarítólötty megvesz, negyed tankhoz tölt. Finomabb gázreakció, érzésre még jobban is ment. És rángat. F@sza.
-Tegnapelőtt nagy levegő, csőkulcs, Brigéciol elő, EGR-pucolás. Mivel ugye elképesztő autószerelői rutinom nincs, alig háromnegyed óra alatt kiszedtem a mumust, és semmit nem törtem/téptem el. Tartalom: ránézésre másfél kiló carbo activatus, nyilván sok-sok egészséges aromás dologgal. Mondok: Csak meg kén' nézni a szívósort is. Megnéztem. Ez után az EGR már nem is tűnt olyan dzsuvásnak. Rézkefe, Brigéciol, 3-4 nm rongy, a szén eltűnt. Összerak, másodjára el is indul /úgy tűnik, a közös nyomócső végén lévő csatit szereti bedugva tudni/, megy. Jobban, mint eddig. És rángat. Ugyanott, ugyanúgy. Anyád.
Nem vagyok tuningpárti, mindig úgy gondoltam, hogy ha valaminek nem látom értelmét, azt akkor is nálam tanultabb emberek, munkaórák ezrei alatt álmodták meg oda, ahol van, szóval csak nem felesleges. Igen, az EGR-re gondolok. Ekkorra már középsúlyossá vált bennem az agyf@sz, szóval lehúztam a vákuumcsövet a szelepről és lezártam, pusztán akadémikus kíváncsiságból.
Nem rángat. B+, nem rángat. 10-15 km sikertelen provokálás után kissé talán gyermeteg módon elkezdtem /nyilván vezetés közben/ diadalittasan ordítani. Check engine világít, de sebaj, én is sírnék az autó helyében, ha gyártanám a sok jó vákuumot, és nyilvánvalóan semmibe vennék a munkámat, szóval jött a /remélem, tényleg/ utolsó művelet:
-EGR dugózás. Én rossz tápegység hátából csináltam.
Vákuumcső vissza, hadd dolgozzon, check engine alszik, rángatás semmi.
Ja igen, EGR és szívósortisztítás után az átlag /fél város, ugyanennyi országút, utóbbi 100 körül, tempomattal/ 5.5. Előtte 7.2 volt. Eléggé tojással a talpam alatt vezetek, de ez akkor is szép. Szeretem ezt az autót.
gratula.
ez volt a beavatási szertartás
Az döglött egr tényleg csinál ilyet.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3276 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 07:19:29 »
Fogsz még örülni is neki, ahogy a fogyasztás elindul lefelé tőle!
Olyan precizen viszi a kocsit, hogy nincs olyan lábfej, ami felvenné vele a versenyt.
Idézetet írta: gabe - 2010.05.12 szerda, 21:18:50
Kedves Kollégák!
A hétvégén Vik beszerelte a tempomatot, ami azóta is tökéletesen működik! Köszönet érte!!!
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3277 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 07:21:41 »
A gazemberek! Mocifedél kerestetik. Aksifedél is. Toronysapek is...
Idézetet írta: rizsa83 - 2010.05.12 szerda, 18:02:38
Hali az nem létezik
Nekem egy 2001-tddi-m van trend felsz.,szinte az alap,van benne motortérburkolat,toronyvég burkolat,és aksinak a borítása.A tieden is volt,1000%
Neviceljünk már pont egy "mondin ne lenne!!
De hapótólni akarod,memenj fel a cromax.hu-ra,vagy valameik mondi-bontó honlapjára
sok sikert
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
bundi0101
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3278 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 07:25:37 »
Idézetet írta: NemTom - 2010.05.12 szerda, 21:00:41
Szia,
Ford Simő.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3279 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 08:38:34 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.12 szerda, 17:44:48
Ahogy nézem a motorterekről készített fotókat, kicsit elgondolkodtam, ohgy az én trendimből miért hiányzik a motor takaró borítás, meg az aksi borítás, meg a toronynál lévő sapkák!?!?
Az csak valami felszereltségi szint után kerül rá, vagy csak egyszerűen leloppantották eladás előtt?
Nem f2-es a mondid, mert azokból ezeket kihagyták...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3280 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 08:46:35 »
Idézetet írta: agostonb - 2010.05.12 szerda, 15:02:07
Alf
A generátor kivétele nem 1xű. Én motorkidöntés nélkül nem tudtam levenni anno szíj, görgő cserénél. Ugye csak motordöntéssel lehet?
Régebben linkeltél 2 fajta más márkához való szíjfeszítő rugót. Azok használhatóak kis átalakítással?
Lehet egy BMWs kicsit jobb...
Szia!
Sokkal 1xűbb is lehet.
mikor már levetted a generátort alúlról,fogod magad,és hirtelen felindulásból kiveszed az ott lévő motortartó bak csavarjait(15ös krova)!
Határozott mozdulattal előrehúzod kézzel a motort kb 5-6 cm-t!Ezután már alulról ügyesen kilehet forgatni a generátort a kormánygép és a féltengely között!Természetesen lekell szedni még odabenn a gen.-ról a műanyag szélterelőt!
A feszítők,ha hosszban stimmelnek akkor felrakhatók!A bmw-s valszeg jobban bírja(sógor 17évesén eredeti!),de az gázzal töltött!
Azé 20pízért nem olcsó,jóhogy lehet kapni,de a bömbis 10pízért van....ha,szükségem lenne rá,biztos a bömiével kísérleteznék!
De a szabadonfutó generátorszíjtárcsás átalakítás óta nincsenek ilyen gondolataim....!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3281 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 08:56:12 »
Idézetet írta: p_gergo - 2010.05.13 csütörtök, 01:21:31
Nnna. Üdv mindenkinek!
...
-EGR dugózás. Én rossz tápegység hátából csináltam.
Vákuumcső vissza, hadd dolgozzon, check engine alszik, rángatás semmi.
Tehát ledugóztad az EGR-t. Motorkódod mi? Csak azért érdekel, mert 2005-ös modellről azt gondolnám, hogy "nem javasolt dugózni" változatú motorral rendelkezik. Engem eddig csak ez tartott vissza a dugózástól.
üdv
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3282 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 08:58:37 »
Idézetet írta: GiN - 2010.05.13 csütörtök, 08:56:12
Tehát ledugóztad az EGR-t. Motorkódod mi? Csak azért érdekel, mert 2005-ös modellről azt gondolnám, hogy "nem javasolt dugózni" változatú motorral rendelkezik. Engem eddig csak ez tartott vissza a dugózástól.
üdv
2005ös még lehet eu3-as.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3283 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 09:16:35 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.13 csütörtök, 08:46:35
Szia!
Sokkal 1xűbb is lehet.
mikor már levetted a generátort alúlról,fogod magad,és hirtelen felindulásból kiveszed az ott lévő motortartó bak csavarjait(15ös krova)!
Határozott mozdulattal előrehúzod kézzel a motort kb 5-6 cm-t!Ezután már alulról ügyesen kilehet forgatni a generátort a kormánygép és a féltengely között!Természetesen lekell szedni még odabenn a gen.-ról a műanyag szélterelőt!
A feszítők,ha hosszban stimmelnek akkor felrakhatók!A bmw-s valszeg jobban bírja(sógor 17évesén eredeti!),de az gázzal töltött!
Azé 20pízért nem olcsó,jóhogy lehet kapni,de a bömbis 10pízért van....ha,szükségem lenne rá,biztos a bömiével kísérleteznék!
De a szabadonfutó generátorszíjtárcsás átalakítás óta nincsenek ilyen gondolataim....!
Alf,
Említetted, hogy lesz egy cikk a generátor átalakításáról, érdeklődnék mikorra lesz belőle valami?
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3284 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 09:23:13 »
Idézetet írta: NemTom - 2010.05.13 csütörtök, 09:16:35
Alf,
Említetted, hogy lesz egy cikk a generátor átalakításáról, érdeklődnék mikorra lesz belőle valami?
Igyekszem összedobniawikiben!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3285 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 12:14:16 »
Várjuk már nagyon!
A szétszerelés köztes lépéseivel kibővítve, ha szabad tolmácsolnom a ki nem mondott kérést!
Idézetet írta: alf - 2010.05.13 csütörtök, 09:23:13
Igyekszem összedobniawikiben!
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3286 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 12:16:25 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.13 csütörtök, 12:14:16
Várjuk már nagyon!
A szétszerelés köztes lépéseivel kibővítve, ha szabad tolmácsolnom a ki nem mondott kérést!
megírtam,már csak bekell kerülnie.nemsoká....
Ami meg esetleg kimaradt,azt majd kitárgyaljuk itt!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3287 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 12:17:24 »
Ha mondod az f2 ismertető jegyeit, beazonosítom.
Amikor néztem hasonlót vétel előtt, azon sem volt, ezért nem kukacoskodtam. A rögzítési helyek megvannak, talán télre veszek is, nyáron lehet, jobb is, hogy nincs nagyon bebugyolálva.
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.05.13 csütörtök, 08:38:34
Nem f2-es a mondid, mert azokból ezeket kihagyták...
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3288 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 12:18:48 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.13 csütörtök, 12:17:24
Ha mondod az f2 ismertető jegyeit, beazonosítom.
Amikor néztem hasonlót vétel előtt, azon sem volt, ezért nem kukacoskodtam. A rögzítési helyek megvannak, talán télre veszek is, nyáron lehet, jobb is, hogy nincs nagyon bebugyolálva.
például évjárat alapján meg tudom mondani, illetve a belső óra számlapjának színe alapján...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
p_gergo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3289 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 13:37:11 »
Idézetet írta: GiN - 2010.05.13 csütörtök, 08:56:12
Tehát ledugóztad az EGR-t. Motorkódod mi? Csak azért érdekel, mert 2005-ös modellről azt gondolnám, hogy "nem javasolt dugózni" változatú motorral rendelkezik. Engem eddig csak ez tartott vissza a dugózástól.
üdv
Hát, N7BA. Euro4, attól tartok.
Amúgy mi bajt csinálhatok a dugóval?
Alapvetően semmilyet nem szeretnék.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3290 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 14:59:06 »
Idézetet írta: p_gergo - 2010.05.13 csütörtök, 13:37:11
Hát, N7BA. Euro4, attól tartok.
Amúgy mi bajt csinálhatok a dugóval?
Alapvetően semmilyet nem szeretnék.
Visszafog jelezni, hogy nem működik az egered és ... nem emlékszem, hogy letilt-e vagy csak folyamatosan világít. Korábbi posztokban le van írva.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
p_gergo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3291 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 16:27:28 »
Idézetet írta: GiN - 2010.05.13 csütörtök, 14:59:06
Visszafog jelezni, hogy nem működik az egered és ... nem emlékszem, hogy letilt-e vagy csak folyamatosan világít. Korábbi posztokban le van írva.
Az van, hogy eddig ~200 km-t mentem vele dugás után, eddig semmi. Magára az EGR-re egyébként egy darab vákuumcső megy, a membrán és a cső között, meg a membrán másik oldalán egy delejes csatlakozó, három érrel. Eszerint vákuumos működtetésű, elektromosan ellenőrzött/szabályzott cuccról van szó? Csak mert én itt korábban aztat olvastam /ha jól értettem/, hogy a villanyosan működtetett EGR-nél fog barátságos narancsszínben derengni a műszerfal, egyebet ott sem csinál. Ha tévedek, javítsatok ki, nem szeretném gallyra vágni a járművet.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3292 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 16:48:37 »
Idézetet írta: p_gergo - 2010.05.13 csütörtök, 16:27:28
Az van, hogy eddig ~200 km-t mentem vele dugás után, eddig semmi. Magára az EGR-re egyébként egy darab vákuumcső megy, a membrán és a cső között, meg a membrán másik oldalán egy delejes csatlakozó, három érrel. Eszerint vákuumos működtetésű, elektromosan ellenőrzött/szabályzott cuccról van szó? Csak mert én itt korábban aztat olvastam /ha jól értettem/, hogy a villanyosan működtetett EGR-nél fog barátságos narancsszínben derengni a műszerfal, egyebet ott sem csinál. Ha tévedek, javítsatok ki, nem szeretném gallyra vágni a járművet.
amin vákum cső van, attól nem fog világítani a check engine izzó, meg fészüzembe állni. az enyémen vákumcső és csati is van, kb 1000 km.e dugózva, még csak hibakód sincs
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3293 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 17:47:16 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.13 csütörtök, 06:47:42
igen
zsír!
Akkor "regisztrálnál" engem is, ha szépen megkérlek?
Hányan vagyunk velem együtt? 4?
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3294 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 17:48:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.05.13 csütörtök, 16:48:37
amin vákum cső van, attól nem fog világítani a check engine izzó, meg fészüzembe állni. az enyémen vákumcső és csati is van, kb 1000 km.e dugózva, még csak hibakód sincs
De a tiéd nem EUR 4es? Az enyém az, de ha jól emlékeszem vákumcső megy rá. De még a nem dugóztam, majd nyárra tartogatom, műszaki után.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3295 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 17:51:27 »
Idézetet írta: NemTom - 2010.05.13 csütörtök, 17:48:20
De a tiéd nem EUR 4es? Az enyém az, de ha jól emlékeszem vákumcső megy rá. De még a nem dugóztam, majd nyárra tartogatom, műszaki után.
az enyém eur3 tddi
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3296 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 17:54:53 »
Idézetet írta: p_gergo - 2010.05.13 csütörtök, 01:21:31
Nnna. Üdv mindenkinek!
Egy jó hónapja olvasgatok itt a fórumon, nagyjából azóta vezetek egy gyönyörű ezüst Mondeo kombit. /TDCi, 130 LE2005.08./ Állítólag 102000 km-rel jött /sztem inkább a másfélszerese, de nagyon rendben volt, szépen húzott, semmi füstölés, kartergáz alig, szóval tipsi-tapsi/, kp gazdát cserélt, széles vigyor, két óra eszeveszett gombnyomkodás, mert jó érzés, aztán zamek haza. Kicsit rángatott. Vagyis nagyon. Szigorúan részterhelésnél, 1900-2000 között, bármilyen fokozatban. Sebaj, állítólag egy évet állt, beleköthetett a nafta, majd kidolgozza magából. Persze azonnal szerviz, folyadékok, szűrők, fékbetétek/tárcsák /kissé megviseltek voltak/ cseréje. Hát két hét és ugyanennyi ezer km alatt jól nem javult meg. Sebaj, már egy ideje böngésztem akkor az oldalt, hát
-MAF takarításra fel!, ez még egy magamfajta dilettáns számára is megoldható feladatnak tűnt. Az volt. Dagadó kebellel tesztkörre indultam, és enyhült a rángatás. Nem sokat, de azért érezhetően.
-Tovább olvasás, Protec takarítólötty megvesz, negyed tankhoz tölt. Finomabb gázreakció, érzésre még jobban is ment. És rángat. F@sza.
-Tegnapelőtt nagy levegő, csőkulcs, Brigéciol elő, EGR-pucolás. Mivel ugye elképesztő autószerelői rutinom nincs, alig háromnegyed óra alatt kiszedtem a mumust, és semmit nem törtem/téptem el. Tartalom: ránézésre másfél kiló carbo activatus, nyilván sok-sok egészséges aromás dologgal. Mondok: Csak meg kén' nézni a szívósort is. Megnéztem. Ez után az EGR már nem is tűnt olyan dzsuvásnak. Rézkefe, Brigéciol, 3-4 nm rongy, a szén eltűnt. Összerak, másodjára el is indul /úgy tűnik, a közös nyomócső végén lévő csatit szereti bedugva tudni/, megy. Jobban, mint eddig. És rángat. Ugyanott, ugyanúgy. Anyád.
Nem vagyok tuningpárti, mindig úgy gondoltam, hogy ha valaminek nem látom értelmét, azt akkor is nálam tanultabb emberek, munkaórák ezrei alatt álmodták meg oda, ahol van, szóval csak nem felesleges. Igen, az EGR-re gondolok. Ekkorra már középsúlyossá vált bennem az agyf@sz, szóval lehúztam a vákuumcsövet a szelepről és lezártam, pusztán akadémikus kíváncsiságból.
Nem rángat. B+, nem rángat. 10-15 km sikertelen provokálás után kissé talán gyermeteg módon elkezdtem /nyilván vezetés közben/ diadalittasan ordítani. Check engine világít, de sebaj, én is sírnék az autó helyében, ha gyártanám a sok jó vákuumot, és nyilvánvalóan semmibe vennék a munkámat, szóval jött a /remélem, tényleg/ utolsó művelet:
-EGR dugózás. Én rossz tápegység hátából csináltam.
Vákuumcső vissza, hadd dolgozzon, check engine alszik, rángatás semmi.
Ja igen, EGR és szívósortisztítás után az átlag /fél város, ugyanennyi országút, utóbbi 100 körül, tempomattal/ 5.5. Előtte 7.2 volt. Eléggé tojással a talpam alatt vezetek, de ez akkor is szép. Szeretem ezt az autót.
Jól csináltad! Gratula a szereléshez és az autóhoz is!
Egy kis elszántság és kézügyesség és máris 10e-ket lehet spórolni.
Kiváncsi lennék, hogy egy szervizbe miket cseréltek volna ki mire rájönnek,h mitől rángat....
Persze, tisztelet a kivételnek, mert vannak rendes hozzáértő szerelők is.... csak ritka.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3297 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 18:01:27 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.13 csütörtök, 17:47:16
zsír!
Akkor "regisztrálnál" engem is, ha szépen megkérlek?
Hányan vagyunk velem együtt? 4?
igen
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3298 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 18:02:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.05.13 csütörtök, 16:48:37
amin vákum cső van, attól nem fog világítani a check engine izzó, meg fészüzembe állni. az enyémen vákumcső és csati is van, kb 1000 km.e dugózva, még csak hibakód sincs
kiv ha a vákumcső dugózása nem sikerült és elmegy a vákum. Mert arra kell lennie checkengine jelzésnek.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
p_gergo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3299 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 18:07:08 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.13 csütörtök, 18:02:33
kiv ha a vákumcső dugózása nem sikerült és elmegy a vákum. Mert arra kell lennie checkengine jelzésnek.
Én a vákuumcsövet nem bántottam, hadd huzigálja csak a szelepet. Ugye ezt így szabad?
Naplózva
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ