Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 14:45:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
316
317
318
319
320
321
322
[
323
]
324
325
326
327
328
329
330
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14651995 alkalommal)
0 Felhasználó és 122 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16100 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 16:01:36 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 15:37:18
Azért ez egy kicsit sántít. Ha tönkremegy a cső, kicserélem 20e-ért, oszt jólvan. Az enyémben 142e körül van, a cső gyári. Végig. Ha egy cső ennyit kibír, akkor nehéz bebizonyítani a szilikon létjogosultságát. Egyáltalán nem biztos, hogy kibír mondjuk 420e kilométert, mert a szilikon is öregszik.
Én a szabadonfutót kb 40e kilométer előtt vettem, és tök olyan, mint a gyári! Persze azért, mert be se szereltem
Az a teljes rendszer csere is sántít. Max a feszítő életét hosszabbítja meg - egy kicsivel.
jó.
ahogy tetszik.
De:
a) feltételezve hogy a gyári csövezés elbír 200ekm-t (nem, főleg nem városban), és utána szépen egyesével elpukkan minden tag, akkor a teljes ráfordításod több lesz, mint 1 szett szilikonos cucc.
b) városban használod, ami hajlamosít a hibára, így várhatóan rövidül az élettartam, ami javítja a beruházás megtérülését.
A feszítőhöz meg csak annyit, hogy a komponensek egymást teszik tönkre szép lassan, a legyengébb tagtól indulva. Ha mindent egyszerre cserélsz, a feszítőtől indul. Ha csak a feszítőt cseréled, a tárcsa fogja kincsinálni a feszítőt. Ha csak tárcsát cserélsz, a feszítő fogja kicsinálni a tárcsát.
A gyári előírás a teljes rendszer cseréjére vonatkozik, így ha az egység sugarú user betolja a berregős TDCijét a fordhoz, adnak neki ajánlatot a teljes rendszer cseréjére ~120eFt összegben.
Értem én, hogy nem akarod érteni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16101 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 16:17:59 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.02.20 hétfő, 16:01:36
a) feltételezve hogy a gyári csövezés elbír 200ekm-t (nem, főleg nem városban), és utána szépen egyesével elpukkan minden tag, akkor a teljes ráfordításod több lesz, mint 1 szett szilikonos cucc.
Szerintem mire egy átlagos mondeós 60e-et költ csövekre - mert azért nem mindegyik hajlamos a repedésre - akkor már kb 400e km van az autóban.
Válasz
b) városban használod, ami hajlamosít a hibára, így várhatóan rövidül az élettartam, ami javítja a beruházás megtérülését.
Én önző módon a saját üzemmódomhoz hasonlítottam, nem megyek sokat városban.
Válasz
A feszítőhöz meg csak annyit, hogy a komponensek egymást teszik tönkre szép lassan, a legyengébb tagtól indulva. Ha mindent egyszerre cserélsz, a feszítőtől indul. Ha csak a feszítőt cseréled, a tárcsa fogja kincsinálni a feszítőt. Ha csak tárcsát cserélsz, a feszítő fogja kicsinálni a tárcsát.
Túl sok benne a ha.
Válasz
A gyári előírás a teljes rendszer cseréjére vonatkozik, így ha az egység sugarú user betolja a berregős TDCijét a fordhoz, adnak neki ajánlatot a teljes rendszer cseréjére ~120eFt összegben.
Ha a gyári előírást vesszük figyelembe, akkor nem kell bele a surrogásmentesítő
.
Válasz
Értem én, hogy nem akarod érteni.
Félreértesz. Jó lenne ez a surrogásmentesítő, ha tartós lenne. Az teljesen OK, hogy magát az okot szüntettük meg, ami tönkreteszi a rendszert.
Csak bírjon már egy kicsit többet...
De tavaszra berakjuk nálam is, és híven be fogok számolni róla.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16102 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:17:03 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.02.20 hétfő, 14:27:39
basic valószínűségszámítás: esemény1bekövetkezési valószínűség X javítási ktg1 <> esemény2bekövetkezési valószínűség X javítási ktg2
Ha csak a szövetrétegek számát nézem a 2 félem megolásnál akkor az arány 6 az 1-hez. Ez alapesetben 6x bekövetkezési valószínűséget ad. A Nagyautós listaáron 20eFt egy cső. Ha tehát 6x cseréled a gyárit, míg 1x a szilikonosat, akkor gyárira 6x20=120eFt-ot fizetsz, a szilikonos verzió meg 170GBP azaz durván 60eFt. És akkor még nem számoltunk a többi csőszakasz szakadásának lehetőségéve.
A szabadonfutóra is igaz, inkább 20eFt ért cserélgetem (munkadíjjal) a szabadonfutót 40eKmként, mint 100eFtért a teljes rendszert, 10eKmként.
Azért a teljes rendszer nem 10-et megy el...
én 230 ezer környékén cseréltem, mert már repedezett volt a szíj, de se nem volt csapágyas egyik görgő sem, se nem volt semmi baja a szilenteknek, egészpontosan ugyanolyan állapotban voltak 230 ezer után mint a gyári új...
....szabadonfutó nélkül....igazából nem is változott semmit a hangja csere után. Szabadonfutóm most van (INA) ha a generátort kíméli, már jó...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16103 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:23:26 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 18:17:03
Szabadonfutóm most van (INA) ha a generátort kíméli, már jó...
Mióta van benn?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16104 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:29:19 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 18:17:03
Azért a teljes rendszer nem 10-et megy el...
én 230 ezer környékén cseréltem, mert már repedezett volt a szíj, de se nem volt csapágyas egyik görgő sem, se nem volt semmi baja a szilenteknek, egészpontosan ugyanolyan állapotban voltak 230 ezer után mint a gyári új...
....szabadonfutó nélkül....igazából nem is változott semmit a hangja csere után. Szabadonfutóm most van (INA) ha a generátort kíméli, már jó...
Tisztelt Fórumtárs!
Az a generátor feszitő rendszer nem jó helyen van az autódban. Kuriózumként kikéne állitani egy autómüszaki kiállitáson. Nem vonom kétségbe a szavaidat, de számomra elképzelhetetlen, hogy 230.000 Km után úgy üzemelt mint az új. Ez a feszitő rendszer az egyik gyárilag betervezett hiba forrása a gépnek. Én is egy pár éve már Mondeóval járok.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16105 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:29:45 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 18:17:03
Azért a teljes rendszer nem 10-et megy el...
én 230 ezer környékén cseréltem, mert már repedezett volt a szíj, de se nem volt csapágyas egyik görgő sem, se nem volt semmi baja a szilenteknek, egészpontosan ugyanolyan állapotban voltak 230 ezer után mint a gyári új...
....szabadonfutó nélkül....igazából nem is változott semmit a hangja csere után. Szabadonfutóm most van (INA) ha a generátort kíméli, már jó...
neked tddi,ami azt jelenti,hogy 900as az alapjáratod.közel sem terheli annyira a szíjrendszert, mint 750-en.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16106 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:37:20 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:29:45
neked tddi,ami azt jelenti,hogy 900as az alapjáratod.közel sem terheli annyira a szíjrendszert, mint 750-en.
Tényleg, ez viszont jogos. Pont ezért csinálta Sakos a fordulatszám-emelő mókát.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16107 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:39:16 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 16:17:59
Szerintem mire egy átlagos mondeós 60e-et költ csövekre - mert azért nem mindegyik hajlamos a repedésre - akkor már kb 400e km van az autóban.
Én önző módon a saját üzemmódomhoz hasonlítottam, nem megyek sokat városban.
Túl sok benne a ha.
Ha a gyári előírást vesszük figyelembe, akkor nem kell bele a surrogásmentesítő
.
Félreértesz. Jó lenne ez a surrogásmentesítő, ha tartós lenne. Az teljesen OK, hogy magát az okot szüntettük meg, ami tönkreteszi a rendszert.
Csak bírjon már egy kicsit többet...
De tavaszra berakjuk nálam is, és híven be fogok számolni róla.
A szabadonfutó létjogosultsága megvan.Még akkor is,ha te nem akarod megérteni.
Sőt,a te példád egyáltalán nem mérvadó.Nem városozol,fűtött garázsból indulsz,és tuti a km óra állásod.
Ezzel szemben a TÖBBSÉG azt sem tudja,hogy valóban mennyi van az autójában.Kicseréli a szíjrendszert cirka 100e ft-ért,majd néhány hónap múlva ismét ugyanúgy berreg a feszítő.Amennyiben rajta van a szabadonfutó,az bizony kíméli a szíjrendszer összes elemét.Láttad már a belinkelt kis videókat a szabadonfutó nélkül,és vele.Óriási a különbség.
Mire gondolsz amúgy amikor azt mondod,hogy bírjon már egy kicsit többet?
Arabonus első szabadonfutója 90-100ekm után hullott szét.Ez az én esetemben cirka 9-10év.Akkor hogy is van ez?
Cserélgessem a 12-15e ft-os szabadonfutót,vagy inkább évente,vagy hamarabb a szíjrendszert kompletten 100e-ért?
Ha valamiben nem hiszel,az egy dolog.Majd ha már használtad,akkor írd meg a véleményed!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16108 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:40:24 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 18:37:20
Tényleg, ez viszont jogos. Pont ezért csinálta Sakos a fordulatszám-emelő mókát.
Ami ötletes,de sajnos pont annyi hátránya van mint előnye.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16109 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:49:29 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 15:37:18
Azért ez egy kicsit sántít. Ha tönkremegy a cső, kicserélem 20e-ért, oszt jólvan. Az enyémben 142e körül van, a cső gyári. Végig. Ha egy cső ennyit kibír, akkor nehéz bebizonyítani a szilikon létjogosultságát. Egyáltalán nem biztos, hogy kibír mondjuk 420e kilométert, mert a szilikon is öregszik.
Amiben nem hiszel arról max véleményt írhatsz.Az mindenkinek lehet.
Pl ÉN,már cseréltem 2x az egr csövet,1x 1x a cooler előtt,és után.
Ezután vettem meg a forge szettet.Nem feltétlenül az összeg a mérvadó,de az sem vészes,ha a gyári árakat nézed.
Amúgy szintén ebben az esetben sem mérvadó a te példád.Nem városozol,és annyi a km-ed,amennyi az órában van.
Ott van Stealt.Autópályázik 90-95%ban.Az első egr csövet asszem(nem biztos) 250e km-nél cserélte.Jó neki.
De rajtam kívül ott van Bedogy,aki minden évben kicserél egy turbócsövet.Sokat városozik,sokkal többet "pumpál" a rendszere.
És csak sorolni lehet,hogy mennyi juzer jár csökkent teljesítménnyel,fekete füsttel,aki rögtön azt a helpet kapja,hogy cserélj turbócsövet.
És végül:
Anti!Te ne vegyél Forge szettet!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16110 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:51:00 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:49:29
Amiben nem hiszel arról max véleményt írhatsz.Az mindenkinek lehet.
Pl ÉN,már cseréltem 2x az egr csövet,1x 1x a cooler előtt,és után.
Ezután vettem meg a forge szettet.Nem feltétlenül az összeg a mérvadó,de az sem vészes,ha a gyári árakat nézed.
Amúgy szintén ebben az esetben sem mérvadó a te példád.Nem városozol,és annyi a km-ed,amennyi az órában van.
Ott van Stealt.Autópályázik 90-95%ban.Az első egr csövet asszem(nem biztos) 250e km-nél cserélte.Jó neki.
De rajtam kívül ott van Bedogy,aki minden évben kicserél egy turbócsövet.Sokat városozik,sokkal többet "pumpál" a rendszere.
És csak sorolni lehet,hogy mennyi juzer jár csökkent teljesítménnyel,fekete füsttel,aki rögtön azt a helpet kapja,hogy cserélj turbócsövet.
És végül:
Anti!Te ne vegyél Forge szettet!
ha eladod a zűrhajót, akkor bennehagyod, vagy lehet rá licitálni??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16111 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 18:59:27 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:39:16
A szabadonfutó létjogosultsága megvan.Még akkor is,ha te nem akarod megérteni.
Amit kell, azt én megértem, nekem elhiheted...
Válasz
Sőt,a te példád egyáltalán nem mérvadó.Nem városozol,fűtött garázsból indulsz,és tuti a km óra állásod.
Városozom - néha. A fűtött garázsnak mennyi jelentősége van? Meg a tuti kilométernek? Nyilván semmi.
Válasz
Ezzel szemben a TÖBBSÉG azt sem tudja,hogy valóban mennyi van az autójában.Kicseréli a szíjrendszert cirka 100e ft-ért,majd néhány hónap múlva ismét ugyanúgy berreg a feszítő.Amennyiben rajta van a szabadonfutó,az bizony kíméli a szíjrendszer összes elemét.Láttad már a belinkelt kis videókat a szabadonfutó nélkül,és vele.Óriási a különbség.
Azt látom és elhiszem, hogy jót tesz neki (rosszat biztosan nem). Csak az a kérdés, ha 10-20e kilométerenként tönkremegy (ha jól olvastam, erre van bőven példa), akkor jó az nekem? Másrészt van rá bizonyíték, ha van szabadonfutó, akkor nem megy tönkre a feszítőrendszer? Nincs hát... ahogy egyszerre kezdtek el tönkremenni a Zen-ek, úgy kiderült, biz a faceliftes pcsúcsok is tönkremennek... pedig azt hittük, azok biz nem.
Válasz
Mire gondolsz amúgy amikor azt mondod,hogy bírjon már egy kicsit többet?
Arabonus első szabadonfutója 90-100ekm után hullott szét.Ez az én esetemben cirka 9-10év.Akkor hogy is van ez?
Lehet, hogy arrabonabusnál elment 100e kilométert, de van, akinél 10e után bexart...
Válasz
Cserélgessem a 12-15e ft-os szabadonfutót,vagy inkább évente,vagy hamarabb a szíjrendszert kompletten 100e-ért?
Csakhogy hol a garancia, hogy ha kicserélem, akkor nem fog tönkremenni a feszítő? Vagy hogy teszem azt 100e helyett 200-at bír ki? Nyilván sehol.
Válasz
Ha valamiben nem hiszel,az egy dolog.Majd ha már használtad,akkor írd meg a véleményed!
Használhatom én... mi lesz a tapasztalat? A mostani berreg, tehát ki kell cserélni. Van egy régi darab, a kettőből össze lehet egyet buherálni.
Ha azt kicserélem, megszűnik a berregés. Felrakom a szabadonfutót. Miből fog kiderülni, hogy segített? A mostani kb 100e-et bírt ki. Majd 200e-et fog kibírni?
Tartok tőle, hogy azt nem nálam futja le. Igazából a Stealt lett volna jó példa, majd megkérdem tőle, ő cserélgetett-e már ilyesmit.
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:40:24
Ami ötletes,de sajnos pont annyi hátránya van mint előnye.
Mi a hátránya?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16112 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:01:01 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:49:29
Amiben nem hiszel arról max véleményt írhatsz.Az mindenkinek lehet.
Pl ÉN,már cseréltem 2x az egr csövet,1x 1x a cooler előtt,és után.
Ezután vettem meg a forge szettet.Nem feltétlenül az összeg a mérvadó,de az sem vészes,ha a gyári árakat nézed.
Amúgy szintén ebben az esetben sem mérvadó a te példád.Nem városozol,és annyi a km-ed,amennyi az órában van.
Ott van Stealt.Autópályázik 90-95%ban.Az első egr csövet asszem(nem biztos) 250e km-nél cserélte.Jó neki.
De rajtam kívül ott van Bedogy,aki minden évben kicserél egy turbócsövet.Sokat városozik,sokkal többet "pumpál" a rendszere.
És csak sorolni lehet,hogy mennyi juzer jár csökkent teljesítménnyel,fekete füsttel,aki rögtön azt a helpet kapja,hogy cserélj turbócsövet.
És végül:
Anti!Te ne vegyél Forge szettet!
Nézd. Ha már a második csövet cseréltem volna, biztosan elgondolkodom a dolgon. Mondjuk az enyémben nincs chip, meg a Stealtében sem, talán ezért bírja tovább.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16113 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:07:09 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:49:29
Amiben nem hiszel arról max véleményt írhatsz.Az mindenkinek lehet.
Pl ÉN,már cseréltem 2x az egr csövet,1x 1x a cooler előtt,és után.
Ezután vettem meg a forge szettet.Nem feltétlenül az összeg a mérvadó,de az sem vészes,ha a gyári árakat nézed.
Amúgy szintén ebben az esetben sem mérvadó a te példád.Nem városozol,és annyi a km-ed,amennyi az órában van.
Ott van Stealt.Autópályázik 90-95%ban.Az első egr csövet asszem(nem biztos) 250e km-nél cserélte.Jó neki.
De rajtam kívül ott van Bedogy,aki minden évben kicserél egy turbócsövet.Sokat városozik,sokkal többet "pumpál" a rendszere.
És csak sorolni lehet,hogy mennyi juzer jár csökkent teljesítménnyel,fekete füsttel,aki rögtön azt a helpet kapja,hogy cserélj turbócsövet.
És végül:
Anti!Te ne vegyél Forge szettet!
260 volt az és akkor se a kényszer hanem egy szép fém turbócső zsákmányolása volt az ok. A csere után láttam hogy igazából az eredeti gumi már kezdett kidörzsölődni kivülről. Szerintem még olyan 20-30ekm-et elment volna a fekete füst előtt. Őszintén szólva a mostani sokkal jobban érdekel. 1,8 baros turbónyomás a III-as 1,5 bar-ahoz képest egy böhöm vastag gumicsövőn. Na erre kíváncsi leszek hogy ez meddig bírja majd.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16114 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:08:01 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 19:01:01
Nézd. Ha már a második csövet cseréltem volna, biztosan elgondolkodom a dolgon. Mondjuk az enyémben nincs chip, meg a Stealtében sem, talán ezért bírja tovább.
Kell a fenének a chip. Amit meg kell azt chip nélkül is megoldom.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16115 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:09:49 »
Idézetet írta: stealt - 2012.02.20 hétfő, 19:08:01
Kell a fenének a chip. Amit meg kell azt chip nélkül is megoldom.
És neked hogy bírta a feszítő? Hányszor cserélted, és van-e szabadonfutód?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16116 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:13:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.20 hétfő, 18:51:00
ha eladod a zűrhajót, akkor bennehagyod, vagy lehet rá licitálni??
én ki nem veszem!Már nincsenek meg a gyáriból sem vagy 3.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16117 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:18:00 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 19:13:17
én ki nem veszem!Már nincsenek meg a gyáriból sem vagy 3.....
dobtam egy pü-t
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
molbar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16118 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:21:04 »
Futottam ma egy kört az autóboltos és szerelő haveroknál.
Bakker Tényleg 19e egy turbócső?
...EGR-re menő
Naplózva
Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16119 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:22:58 »
Idézetet írta: molbar - 2012.02.20 hétfő, 19:21:04
Futottam ma egy kört az autóboltos és szerelő haveroknál.
Bakker Tényleg 19e egy turbócső?
...EGR-re menő
Motorcraftnak írj, a bontott töredékébe kerül
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16120 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:23:42 »
Idézetet írta: molbar - 2012.02.20 hétfő, 19:21:04
Futottam ma egy kört az autóboltos és szerelő haveroknál.
Bakker Tényleg 19e egy turbócső?
...EGR-re menő
a szettem nem kell?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16121 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:24:08 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 18:59:27
Amit kell, azt én megértem, nekem elhiheted...
Városozom - néha. A fűtött garázsnak mennyi jelentősége van? Meg a tuti kilométernek? Nyilván semmi.
Azt látom és elhiszem, hogy jót tesz neki (rosszat biztosan nem). Csak az a kérdés, ha 10-20e kilométerenként tönkremegy (ha jól olvastam, erre van bőven példa), akkor jó az nekem? Másrészt van rá bizonyíték, ha van szabadonfutó, akkor nem megy tönkre a feszítőrendszer? Nincs hát... ahogy egyszerre kezdtek el tönkremenni a Zen-ek, úgy kiderült, biz a faceliftes pcsúcsok is tönkremennek... pedig azt hittük, azok biz nem.
Lehet, hogy arrabonabusnál elment 100e kilométert, de van, akinél 10e után bexart...
Csakhogy hol a garancia, hogy ha kicserélem, akkor nem fog tönkremenni a feszítő? Vagy hogy teszem azt 100e helyett 200-at bír ki? Nyilván sehol.
Használhatom én... mi lesz a tapasztalat? A mostani berreg, tehát ki kell cserélni. Van egy régi darab, a kettőből össze lehet egyet buherálni.
Ha azt kicserélem, megszűnik a berregés. Felrakom a szabadonfutót. Miből fog kiderülni, hogy segített? A mostani kb 100e-et bírt ki. Majd 200e-et fog kibírni?
Tartok tőle, hogy azt nem nálam futja le. Igazából a Stealt lett volna jó példa, majd megkérdem tőle, ő cserélgetett-e már ilyesmit.
Mi a hátránya?
Te milyen garanciát vársz,és kitől?Senki nem tart pisztolyt a homlokodhoz,hogy vegyél Forge szettet szabadonfutó szíjtárcsával!
A hátránya annyi,hogy a tolató jelre ad egy pozitív jelet,így emelkedik meg a fordulat a kívántra.Ehhez kell az elektronika,és ahhoz,hogy ne maradjon mindig rajta a jel,mert olyankor nincs overboost funkció sem.
Ötletes,ezt neki is mondtam,de a berregést fizikai erőhatás hozza létre,és ezt a szíjremegést simítja ki fizikailag a szabadonfutó szíjtárcsa.
Amúgy egy xaros 10enezer forintos alkatrészen rugózol,meg garanciázol.
A benzineshez a gyári 47e ft,és a vw-khez cirka 60e ft.Összetehetjük a 2 kezünket,hogy 12-3e ft ból megoljduk a berregést.
Ne csak a hasznot nézd,inkább te is valami hasznosat találj ki,mert sajnos a ford mérnökei nem építették az autóinkat tökéletesre.
Persze a tiéddel nincsenek problémák-milyen jó neked.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16122 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:25:05 »
Idézetet írta: László - 2012.02.20 hétfő, 18:29:19
Tisztelt Fórumtárs!
Az a generátor feszitő rendszer nem jó helyen van az autódban. Kuriózumként kikéne állitani egy autómüszaki kiállitáson. Nem vonom kétségbe a szavaidat, de számomra elképzelhetetlen, hogy 230.000 Km után úgy üzemelt mint az új. Ez a feszitő rendszer az egyik gyárilag betervezett hiba forrása a gépnek. Én is egy pár éve már Mondeóval járok.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Még meg is vannak azok az alkatrészek, amiket kiszereltem, ha érdekli lefényképezem a szilentek állapotát...
Egyébként lehet, hogy több van bennük, mert nem tudom pontosan mennyit tekert vissza a nepper...
De higgye el, van egy kicsi tapasztalatom abban, hogy meghalljam a csapágyas feszítő hangját.
Nekem semmi változás nem történt a gyári új alkatrészek beépítése után...ki tudja mikor kellet volna cserélni valóban indokoltan, mert én csak túlbuzgóságból cseréltem annó, mikor láttam, hogy a szíj repedezett. De mivel még semmi hangja nem volt 230 ezernél, lehet lefutotta volna a 300-at is simán. És azt sem kell elfelejteni, hogy az autómon új kora óta teljes motortakaró van alul felül, ami szintén közrejátszik abban, hogy a görgőkhöz mennyi szennyeződés kerül be. Az újabbakon ezt már elhagyták, és nem kell hozzá nagy elme, hogy belássuk ez sem az élettartam meghosszabbítását segíti elő.
Én 7 éve használom ezt az autót, eléggé ismerem
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
molbar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16123 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:27:21 »
Idézetet írta: GiN - 2012.02.20 hétfő, 19:23:42
a szettem nem kell?
Ja olvastam, köszi de fosok a használttól, meg egyenlőre nem kell csak egy
De meggondolom
Naplózva
Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16124 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:28:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 19:25:05
Az újabbakon ezt már elhagyták, és nem kell hozzá nagy elme, hogy belássuk ez sem az élettartam meghosszabbítását segíti elő.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16125 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:31:04 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:39:16
A szabadonfutó létjogosultsága megvan.Még akkor is,ha te nem akarod megérteni.
Sőt,a te példád egyáltalán nem mérvadó.Nem városozol,fűtött garázsból indulsz,és tuti a km óra állásod.
Ezzel szemben a TÖBBSÉG azt sem tudja,hogy valóban mennyi van az autójában.Kicseréli a szíjrendszert cirka 100e ft-ért,majd néhány hónap múlva ismét ugyanúgy berreg a feszítő.Amennyiben rajta van a szabadonfutó,az bizony kíméli a szíjrendszer összes elemét.Láttad már a belinkelt kis videókat a szabadonfutó nélkül,és vele.Óriási a különbség.
Mire gondolsz amúgy amikor azt mondod,hogy bírjon már egy kicsit többet?
Arabonus első szabadonfutója 90-100ekm után hullott szét.Ez az én esetemben cirka 9-10év.Akkor hogy is van ez?
Cserélgessem a 12-15e ft-os szabadonfutót,vagy inkább évente,vagy hamarabb a szíjrendszert kompletten 100e-ért?
Ha valamiben nem hiszel,az egy dolog.Majd ha már használtad,akkor írd meg a véleményed!
Sziasztok!
Az enyém berregett mint állat. CSAK szabadonfutósítást csináltam, minden mást úgy hagytam és né' má' csend lett. Utána azért kicseréltem mindent
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16126 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:34:17 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 19:24:08
Te milyen garanciát vársz,és kitől?Senki nem tart pisztolyt a homlokodhoz,hogy vegyél Forge szettet szabadonfutó szíjtárcsával!
A hátránya annyi,hogy a tolató jelre ad egy pozitív jelet,így emelkedik meg a fordulat a kívántra.Ehhez kell az elektronika,és ahhoz,hogy ne maradjon mindig rajta a jel,mert olyankor nincs overboost funkció sem.
Ötletes,ezt neki is mondtam,de a berregést fizikai erőhatás hozza létre,és ezt a szíjremegést simítja ki fizikailag a szabadonfutó szíjtárcsa.
Csak adott sebesség alatt adja a jelet, felette nem. Hol ebben a hátrány? Csak annyi, hogy mechanikailag nem javítja, vagy úgy véled, hogy kárt is okozhat?
Válasz
Amúgy egy xaros 10enezer forintos alkatrészen rugózol,meg garanciázol.
A benzineshez a gyári 47e ft,és a vw-khez cirka 60e ft.Összetehetjük a 2 kezünket,hogy 12-3e ft ból megoljduk a berregést.
Ne csak a hasznot nézd,inkább te is valami hasznosat találj ki,mert sajnos a ford mérnökei nem építették az autóinkat tökéletesre.
Persze a tiéddel nincsenek problémák-milyen jó neked.....
Nem rugózok, hiszen megvettem. Majd bele is fog kerülni. Ha meg elkezd nyüszíteni a szabadonfutó, én biz kiszedem.
És azt mondom neked: na ugye
Jó, meggyőztél.
Így OK?
Még mondja valaki, hogy fafej vagyok
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16127 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:34:52 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:29:45
neked tddi,ami azt jelenti,hogy 900as az alapjáratod.közel sem terheli annyira a szíjrendszert, mint 750-en.
Ez igaz!
De ha belegondolsz, nem sokat kellett volna próbapadon futtatni a TDCi-t, hogy ez a hiba kiderüljön...
Vagy lehet ki is derült csak csesztek rá...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16128 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:36:38 »
Idézetet írta: tibike71 - 2012.02.20 hétfő, 19:31:04
Sziasztok!
Az enyém berregett mint állat. CSAK szabadonfutósítást csináltam, minden mást úgy hagytam és né' má' csend lett. Utána azért kicseréltem mindent
milyen hangja van amikor berreg?? mert nekem is csattog valami, de csak ha jó szögben állok akkor lehet hallani
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16129 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:37:53 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 19:34:52
Ez igaz!
De ha belegondolsz, nem sokat kellett volna próbapadon futtatni a TDCi-t, hogy ez a hiba kiderüljön...
Vagy lehet ki is derült csak csesztek rá...
Kiderült az... volt is egy csendes visszahívás, nálam 40e-nél cserélték. Attól még persze...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16130 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:40:52 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 19:34:17
Csak adott sebesség alatt adja a jelet, felette nem. Hol ebben a hátrány? Csak annyi, hogy mechanikailag nem javítja, vagy úgy véled, hogy kárt is okozhat?
Nem rugózok, hiszen megvettem. Majd bele is fog kerülni. Ha meg elkezd nyüszíteni a szabadonfutó, én biz kiszedem.
És azt mondom neked: na ugye
Jó, meggyőztél.
Így OK?
Még mondja valaki, hogy fafej vagyok
Miért jó az ha bemeséljük az ecunak,hogy hátrafelé megyünk,miközben nem.Persze nem ez a főok.
Ha berreg a szíjrendszer,és szétvan hullva a feszítő rugója,meg a szíjtárcsa már szétcsapkodta magát,akkor a 900as fordulat sem fog segíteni,max elnyomja a hangot.A szabadonfutó viszont igen.Elnyeli a generátor okozta szíjremegést.Egyszerűen közelebb áll a gyári megoldáshoz.Mint a benzineseken és más dízeleken,ahová gyárilag szerelnek szabadonfutót.Közösbe dobva az információt,bárki elérheti,és beszerelheti.Nem úgy egy speciális elektronikát.
Nem.Engem nem kell majd meggyőznöd!elég ha meghívsz pálinkázni.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16131 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:42:49 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 19:37:53
Kiderült az... volt is egy csendes visszahívás, nálam 40e-nél cserélték. Attól még persze...
Igen, akkor a tüneti kezelés megvolt, csak az a problémát nem oldja meg.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16132 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:43:43 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 19:40:52
Miért jó az ha bemeséljük az ecunak,hogy hátrafelé megyünk,miközben nem.Persze nem ez a főok.
Ha berreg a szíjrendszer,és szétvan hullva a feszítő rugója,meg a szíjtárcsa már szétcsapkodta magát,akkor a 900as fordulat sem fog segíteni,max elnyomja a hangot.A szabadonfutó viszont igen.Elnyeli a generátor okozta szíjremegést.Egyszerűen közelebb áll a gyári megoldáshoz.Mint a benzineseken és más dízeleken,ahová gyárilag szerelnek szabadonfutót.Közösbe dobva az információt,bárki elérheti,és beszerelheti.Nem úgy egy speciális elektronikát.
Nem.Engem nem kell majd meggyőznöd!elég ha meghívsz pálinkázni.....
A spec elektonikát le lehet gyártani kis pénzből. Szóval az is jó lenne - ha jó.
Pálinkázni ma is jöhetsz! Most nálunk? Elmegyek érted, az Ildikó meg hazavisz.
Ma füge-napot kellene tartani (van fügepáleszem
) de ha az őszibarackot szereted jobban...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16133 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:44:17 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.02.20 hétfő, 19:42:49
Igen, akkor a tüneti kezelés megvolt, csak az a problémát nem oldja meg.
Még csak annyi se... azoknak cserélték ki, akik rinyáltak.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16134 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 19:45:33 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 19:43:43
A spec elektonikát le lehet gyártani kis pénzből. Szóval az is jó lenne - ha jó.
Pálinkázni ma is jöhetsz! Most nálunk? Elmegyek érted, az Ildikó meg hazavisz.
Ma füge-napot kellene tartani (van fügepáleszem
) de ha az őszibarackot szereted jobban...
nyilván ma már csak álmodozni fogok róla.Viszont a 7végén......majd dumálunk.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16135 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 20:16:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.20 hétfő, 19:36:38
milyen hangja van amikor berreg?? mert nekem is csattog valami, de csak ha jó szögben állok akkor lehet hallani
kaka. Ha bekapcsoltam a klímát a piros lámpánál mindenki odakapta a fejét
A szíj is reszketett szabadonfutó óta megszűnt a probléma.
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16136 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 20:17:30 »
Megint csak ismételni tudom ömagamat...
TDDI az ISTENKIRÁLY
....
Szijjat énis cseréltem mást nem mert semmi baja nem volt akkor minek 200.000körül van benne...feszitőt alupogácsáztam, szabadonfutó(csak úgy mert TDDI-nél tök fölös szerintem)..és a többi dolog gyári mind.
Forge szett szép kék,biztos jó,blablablabla,kiba drága.....szerintem nem volt 10-es és átcsövezték a komplett kocsit savállóval és vastagabbra.
De hát még mondtam is hogy valaki ad egy szettet,megnézik és szerintem kb 15-20-ból max legyártják a komplett autóra való szettet...senki nem küldött.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16137 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 20:19:00 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.02.20 hétfő, 20:17:30
Megint csak ismételni tudom ömagamat...
TDDI az ISTENKIRÁLY
....
Szijjat énis cseréltem mást nem mert semmi baja nem volt akkor minek 200.000körül van benne...feszitőt alupogácsáztam, szabadonfutó(csak úgy mert TDDI-nél tök fölös szerintem)..és a többi dolog gyári mind.
Forge szett szép kék,biztos jó,blablablabla,kiba drága.....szerintem nem volt 10-es és átcsövezték a komplett kocsit savállóval és vastagabbra.
De hát még mondtam is hogy valaki ad egy szettet,megnézik és szerintem kb 15-20-ból max legyártják a komplett autóra való szettet...senki nem küldött.
jóóó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16138 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 20:38:09 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 19:09:49
És neked hogy bírta a feszítő? Hányszor cserélted, és van-e szabadonfutód?
140-nél volt feszítő csere utána 220-nál bekerült a szabadonfutó és kész. Feszítőt nem kellett cserélni azóta. Amióta megvan a IV-es már megállt vele a nagy kilométer gyűjtés. Most az asszony alázza vele a lúzereket. Szegénykémet benézik mint női vezetőt, utána meg körbeautózza őket.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16139 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 20:59:30 »
Idézetet írta: stealt - 2012.02.20 hétfő, 20:38:09
140-nél volt feszítő csere utána 220-nál bekerült a szabadonfutó és kész. Feszítőt nem kellett cserélni azóta. Amióta megvan a IV-es már megállt vele a nagy kilométer gyűjtés. Most az asszony alázza vele a lúzereket. Szegénykémet benézik mint női vezetőt, utána meg körbeautózza őket.
Az élet ilyen szigorú és kegyetlen.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Andris77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 54
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16140 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 21:00:19 »
Sziasztok!
Elakadtam egy kicsit…
Segítsetek továbbjutni.
Nagy mínuszokban osztrák üzemanyaggal indul, megy semmi gond. Magyar Shell-es tankolás után nehezen indult illetve gyakran leállt, illetve elindít pár ütem leáll – gondoltam ledermedt a szűrőben (18 ezer km volt benne) az anyag, szűrőcsere Bosch-ra (természsetesen feltöltve), elindul de terhelésre leáll, lehetett vele közlekedni de csak finoman , majd később (2nap) el se indul az újjal, régi szűrő megnéz nincs fémreszelék, némi megkönnyebbülés érzése. Új szűrő kiszed nincs benne elég GO (gondolom azért állt le mert nem tudta felépíteni a nyomást se ezzel, se a régivel) fel töltés, indít, megy, leáll újra nincs GO. Rendszer átfúj / szív tanktól szűrőig nem lehet gond elviekben szabad az út. Újraindít elindul gázadásra leáll, újraindít majd teljes leállás, azóta ráadom a gyújtást semmi reakció semmire, se gyújtás, se világás, se semmi… csak a boldogság, hogy járhatok citroennel.
Izzító csak gyorsításkor villogot a régi szűrőnél, de restart után törlődött.
Amikor megy nincs kékes füst, meg semmilyen se, teljesen normál, mint mindig, porlasztókban 25.000 km van DELPHI által felújított. A kódolvasás így macera mert az udvar és a legközelebbi szerviz között mintegy 15 km van, ami nem olyan sok, de ha nem megy hát nem megy…
Előre is köszönöm a segítségetek!
Üdv,
Andris
Naplózva
EX - 2002.05. TDCi Tournier GHIA (96kW) (Magnum Grey)
Sierra 1985 Hatchback - Ghia - under (re)construction
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16141 Dátum:
2012.02.20 hétfő, 21:04:12 »
Idézetet írta: Andris77 - 2012.02.20 hétfő, 21:00:19
Sziasztok!
Elakadtam egy kicsit…
Segítsetek továbbjutni.
Nagy mínuszokban osztrák üzemanyaggal indul, megy semmi gond. Magyar Shell-es tankolás után nehezen indult illetve gyakran leállt, illetve elindít pár ütem leáll – gondoltam ledermedt a szűrőben (18 ezer km volt benne) az anyag, szűrőcsere Bosch-ra (természsetesen feltöltve), elindul de terhelésre leáll, lehetett vele közlekedni de csak finoman , majd később (2nap) el se indul az újjal, régi szűrő megnéz nincs fémreszelék, némi megkönnyebbülés érzése. Új szűrő kiszed nincs benne elég GO (gondolom azért állt le mert nem tudta felépíteni a nyomást se ezzel, se a régivel) fel töltés, indít, megy, leáll újra nincs GO. Rendszer átfúj / szív tanktól szűrőig nem lehet gond elviekben szabad az út. Újraindít elindul gázadásra leáll, újraindít majd teljes leállás, azóta ráadom a gyújtást semmi reakció semmire, se gyújtás, se világás, se semmi… csak a boldogság, hogy járhatok citroennel.
Izzító csak gyorsításkor villogot a régi szűrőnél, de restart után törlődött.
Amikor megy nincs kékes füst, meg semmilyen se, teljesen normál, mint mindig, porlasztókban 25.000 km van DELPHI által felújított. A kódolvasás így macera mert az udvar és a legközelebbi szerviz között mintegy 15 km van, ami nem olyan sok, de ha nem megy hát nem megy…
Előre is köszönöm a segítségetek!
Üdv,
Andris
Lehet, hogy lemerült az aksid?
Ha a szűrőben nincs Go, az biz baj... ki lehetne próbálni, hogy kannából eteted, és akkor mi van.
Ha akkor megy, nem úszod meg a tisztítást.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16142 Dátum:
2012.02.21 kedd, 01:24:06 »
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 18:59:27
Városozom - néha. A fűtött garázsnak mennyi jelentősége van? Meg a tuti kilométernek? Nyilván semmi.
A tuti km a motor állapota miatt érdekes. A segédszíj rendszer pusztulását gyorsítja a pontatlan alapjárat, ami pedig az üa.rendszer és a kompresszióviszonyok függvénye.
Idézetet írta: Angel - 2012.02.20 hétfő, 18:59:27
Azt látom és elhiszem, hogy jót tesz neki (rosszat biztosan nem). Csak az a kérdés, ha 10-20e kilométerenként tönkremegy (ha jól olvastam, erre van bőven példa), akkor jó az nekem? Másrészt van rá bizonyíték, ha van szabadonfutó, akkor nem megy tönkre a feszítőrendszer? Nincs hát... ahogy egyszerre kezdtek el tönkremenni a Zen-ek, úgy kiderült, biz a faceliftes pcsúcsok is tönkremennek... pedig azt hittük, azok biz nem.
a blikkben olvastad? én eddig max 3 hibáról olvastam itt a fórumon.
link, pls.
Tapasztalatból csak a sajátomat tudom felajánlani. Teljes szíjrendszer csere, 3eKm városi használat és ismét berregett. Bekerült a szabadonfutó, azóta mentem vele kb 15ekm-t, nagyrészt városban, és nincs hangja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16143 Dátum:
2012.02.21 kedd, 01:29:22 »
Idézetet írta: Andris77 - 2012.02.20 hétfő, 21:00:19
Sziasztok!
Elakadtam egy kicsit…
Segítsetek továbbjutni.
Nagy mínuszokban osztrák üzemanyaggal indul, megy semmi gond. Magyar Shell-es tankolás után nehezen indult illetve gyakran leállt, illetve elindít pár ütem leáll – gondoltam ledermedt a szűrőben (18 ezer km volt benne) az anyag, szűrőcsere Bosch-ra (természsetesen feltöltve), elindul de terhelésre leáll, lehetett vele közlekedni de csak finoman , majd később (2nap) el se indul az újjal, régi szűrő megnéz nincs fémreszelék, némi megkönnyebbülés érzése. Új szűrő kiszed nincs benne elég GO (gondolom azért állt le mert nem tudta felépíteni a nyomást se ezzel, se a régivel) fel töltés, indít, megy, leáll újra nincs GO. Rendszer átfúj / szív tanktól szűrőig nem lehet gond elviekben szabad az út. Újraindít elindul gázadásra leáll, újraindít majd teljes leállás, azóta ráadom a gyújtást semmi reakció semmire, se gyújtás, se világás, se semmi… csak a boldogság, hogy járhatok citroennel.
Izzító csak gyorsításkor villogot a régi szűrőnél, de restart után törlődött.
Amikor megy nincs kékes füst, meg semmilyen se, teljesen normál, mint mindig, porlasztókban 25.000 km van DELPHI által felújított. A kódolvasás így macera mert az udvar és a legközelebbi szerviz között mintegy 15 km van, ami nem olyan sok, de ha nem megy hát nem megy…
Előre is köszönöm a segítségetek!
Üdv,
Andris
hát pedig mégis van gond az alacsony nyomású szakaszon. 3 barral kell tudnia jönni a tankból. Ha a szűrőben nincs gázolaj, akkor valahol levegősödik.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
greco
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16144 Dátum:
2012.02.21 kedd, 11:59:50 »
Idézetet írta: alf - 2012.02.20 hétfő, 18:39:16
Amennyiben rajta van a szabadonfutó,az bizony kíméli a szíjrendszer összes elemét.Láttad már a belinkelt kis videókat a szabadonfutó nélkül,és vele.Óriási a különbség.
ezt be lehet újra linkelni? remélem többen is kíváncsiak lennének rajtam kívül még erre
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16145 Dátum:
2012.02.21 kedd, 12:08:34 »
Idézetet írta: greco - 2012.02.21 kedd, 11:59:50
ezt be lehet újra linkelni? remélem többen is kíváncsiak lennének rajtam kívül még erre
lehet ez volt:
http://www.youtube.com/watch?v=4EXYP1CmL9Q&feature=related
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16146 Dátum:
2012.02.21 kedd, 15:10:37 »
Sziasztok!
Most ugyis ez a téma,akkor felteszem a kérdésemet! Mennyibe kerülne szabadonfutósitani!? Nem garasoskodok, szóval cserénék mindent egyszerre, mivel nem tudom mikor volt utoljára, viszont elég hangosan berreg 1500körül már terheléskor!
Az érdekelne, hogy mennyiért szerelné be valaki ezt, aki ért hozzá kellöképpen!? Munkadij és a szabadfutó ára együtt! Illetve mennyibe kerül maga a szabadonfutó ketyere!? Minden mást, szijat, feszitőt, szijtárcsát én vinném, mert kedvezményem van, igy olcsobb a minöségi is! Na meg a kérdésem az, hogy pontosan hány szijfeszitö meg csapágy meg tárcsa van, amit venni kell!? Darabszámra! Mert lehet külön olcsobb, mint készletbe, de nem akarok kihagyni semmit!
Viszont ha mégis készlet, akkor vett-e már valaki? Csak hogy benne van-e minden vagy azon felül kell-e megvenni pl a fötengely szijtárcsát!?
Ksözi elöre is!
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16147 Dátum:
2012.02.21 kedd, 15:12:29 »
Ja illetve még egy kérdés, hogy a szijfeszitönek a szilentjét alu pogácsára cserélni érdemes-e, illetve csinál-e ilyet itt valaki!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
malay
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16148 Dátum:
2012.02.21 kedd, 15:13:03 »
Pár nap Barcelona és milyen sok új hozzászólás. :-) Nekem az izzításjelzős hiba azóta se jött elő. Egy ELM327 viszont rádugtam é semilyen hibakódot nem jelzett. A kapcsolat megvolt, még a gázpedál érzékelőt is jelezte. Nem kell, hogy tárolja a hibát a gép? Nem kellene hogy jelezze? Az ELM "gagyi"?
Naplózva
2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16149 Dátum:
2012.02.21 kedd, 15:13:40 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2012.02.21 kedd, 15:12:29
Ja illetve még egy kérdés, hogy a szijfeszitönek a szilentjét alu pogácsára cserélni érdemes-e, illetve csinál-e ilyet itt valaki!?
Alf a Te embered ezügyben!
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Oldalak:
1
...
316
317
318
319
320
321
322
[
323
]
324
325
326
327
328
329
330
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ