Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 09:54:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
339
340
341
342
343
344
345
[
346
]
347
348
349
350
351
352
353
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14643701 alkalommal)
0 Felhasználó és 106 vendég van a témában
Kberegi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17250 Dátum:
2012.04.10 kedd, 14:41:29 »
Sziasztok!
Segítsetek nekem némi információval, kérem!
MK3, TDCI, 2006-os, 2000ccm-es Mondiban lehet valahogyan a hibakódot műszer nélkül törölni?
Próbáltam már az akkusarukat levenni, de csak égve maradt a motorfigyelmeztető lámpa...
Annó a vw-mben volt erre lehetőség műszer nélkül, gondolom itt is van valami olyasmi, hogy kulcs be - fék megnyom - könnyes szemű galamb megvár - motor beindít, stb.
Vagy ezt teljesen rosszul gondolom, és csak diagnosztikai műszerrel lehetséges a törlés?
A dolog onnan indult, hogy tönkrement az EGR szelepem. Ledugóztam szuper volt minden. Aztán kb 100km-t mentem vele, mire kigyulladt a hibajelző.
Most vettem bele új EGR-t (összesen kb 150 km-t mentem ledugózva), beszereltem, minden szuper, csak a fránya hibakódot nem sikerül eltüntetnem...
Köszönöm,
Krisz
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17251 Dátum:
2012.04.10 kedd, 14:49:46 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 13:01:51
A bevitt porlasztókódokat a külön IDM-el rendelkező tdci-kből nem lehet kiolvasni, még gyári diaggal se, ezért dob ki neked 16db 0-át egyes porlasztók kódjának. Megprobálhatod csak az 1-es henger porlasztókódját beprogramozni, ha sikerült, akkor a hibakód kéne törlődjön.
Végleges megoldás mint már írtam, porlasztó cseréje, viszont nem elég csak a csúcsot cserélni, próbapadon új C2I korrekciós kódot kell generáltatni a porlasztónak, majd ezt kell beprogramozni.
én is hasonlót akartam írni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17252 Dátum:
2012.04.10 kedd, 14:52:53 »
Idézetet írta: Kberegi - 2012.04.10 kedd, 14:41:29
Sziasztok!
Segítsetek nekem némi információval, kérem!
MK3, TDCI, 2006-os, 2000ccm-es Mondiban lehet valahogyan a hibakódot műszer nélkül törölni?
Próbáltam már az akkusarukat levenni, de csak égve maradt a motorfigyelmeztető lámpa...
Annó a vw-mben volt erre lehetőség műszer nélkül, gondolom itt is van valami olyasmi, hogy kulcs be - fék megnyom - könnyes szemű galamb megvár - motor beindít, stb.
Vagy ezt teljesen rosszul gondolom, és csak diagnosztikai műszerrel lehetséges a törlés?
A dolog onnan indult, hogy tönkrement az EGR szelepem. Ledugóztam szuper volt minden. Aztán kb 100km-t mentem vele, mire kigyulladt a hibajelző.
Most vettem bele új EGR-t (összesen kb 150 km-t mentem ledugózva), beszereltem, minden szuper, csak a fránya hibakódot nem sikerül eltüntetnem...
Köszönöm,
Krisz
EGR-t ledugózni, EGR hibakódot lesz@rni. Minek vettél bele új EGR-t, ha le van dugózva a régi? Nyitva maradt? egyébként az is mindegy, ha le van dugózva.
EUROIV-es motornál mindig lesz előbb-utóbb P401 kód, amire világítani fog a motorkontrol lámpa. Vegyél egy kézi kódszkennert, azzal lehet világít-kiolvas-kitöröl-örül-továbbmegy ciklust csinálni.
Nincs műszer nélküli hibatörlési lehetőség, csak ha elhárítod a hibaokot.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17253 Dátum:
2012.04.10 kedd, 14:55:19 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.10 kedd, 10:40:24
Máskülönben:
Én nem mennék bele ebbe az energia megmaradásba, ha Hidrogén gáz megy az égés térbe az bőven elég. Ausztriában meg Probán gázt töltenek bele, meg itthon is, ott is működik.
Jobb a hatásfok, égés, ergo minden.
ha ennyire erős cél az alacsony fogyi, akkor miért nem tetettél bele gázt? (mint ausztriában) Azzal még nagyobb javulás érhető el, mivel ott nincs többlet teljesítmény igény a vízbontós bohóckodás miatt. Tudom, drágább, de ha sokat mész vele, az is megtérül.
Az igazi próba 3 pados mérés lenne: normál állapotban, HHO-val, gázrendszerrel.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Kberegi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17254 Dátum:
2012.04.10 kedd, 15:11:12 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.10 kedd, 14:52:53
EGR-t ledugózni, EGR hibakódot lesz@rni. Minek vettél bele új EGR-t, ha le van dugózva a régi? Nyitva maradt? egyébként az is mindegy, ha le van dugózva.
EUROIV-es motornál mindig lesz előbb-utóbb P401 kód, amire világítani fog a motorkontrol lámpa. Vegyél egy kézi kódszkennert, azzal lehet világít-kiolvas-kitöröl-örül-továbbmegy ciklust csinálni.
Nincs műszer nélküli hibatörlési lehetőség, csak ha elhárítod a hibaokot.
Köszi a választ!
Azért vettem új EGR-t, mert megőrít a nyomi sárga lámpa..
Szeretem, ha midnen tökéletesnek látszik...
Illetve kissé aggódom amiatt, hogy egyszer csak nem csak az EGR miatt fog világítani, hanem más miatt is, amit így nem fogok észrevenni, mert az EGR hibája elfedi az egyéb hibajelzéseket. Paranoiás lennék?
Milyen kézi scannert ajánlasz? Kb mennyibe kerülnek ezek a cuccok?
Köszönöm, Krisz
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17255 Dátum:
2012.04.10 kedd, 15:19:06 »
Idézetet írta: Kberegi - 2012.04.10 kedd, 15:11:12
Köszi a választ!
Azért vettem új EGR-t, mert megőrít a nyomi sárga lámpa..
Szeretem, ha midnen tökéletesnek látszik...
Illetve kissé aggódom amiatt, hogy egyszer csak nem csak az EGR miatt fog világítani, hanem más miatt is, amit így nem fogok észrevenni, mert az EGR hibája elfedi az egyéb hibajelzéseket. Paranoiás lennék?
Milyen kézi scannert ajánlasz? Kb mennyibe kerülnek ezek a cuccok?
Köszönöm, Krisz
olcsóbb mint az új EGR. Ebay-on van jó pár. 50USD körül.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17256 Dátum:
2012.04.10 kedd, 15:22:01 »
Idézetet írta: Kberegi - 2012.04.10 kedd, 15:11:12
Köszi a választ!
Azért vettem új EGR-t, mert megőrít a nyomi sárga lámpa..
Szeretem, ha midnen tökéletesnek látszik...
Illetve kissé aggódom amiatt, hogy egyszer csak nem csak az EGR miatt fog világítani, hanem más miatt is, amit így nem fogok észrevenni, mert az EGR hibája elfedi az egyéb hibajelzéseket. Paranoiás lennék?
Milyen kézi scannert ajánlasz? Kb mennyibe kerülnek ezek a cuccok?
Köszönöm, Krisz
Elm 327 BT-os (van vezetékes is). Ha Androidos telód van, letöltöd a Torque sw-t.
Keresd Schmidit! Ő árul ilyen kütyüt, és nála kipróbálva veheted meg, kb 8 ezerért.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17257 Dátum:
2012.04.10 kedd, 16:53:41 »
Azért tdci témába tettem mert azt akarok venni.Azért köszi
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17258 Dátum:
2012.04.10 kedd, 17:03:52 »
Idézetet írta: nandi - 2012.04.10 kedd, 10:14:18
sziasztok
a gyári és a Bosch gázolajszűrő az nem ugyanaz?
Mert 3500 ft különbség van az árban és mintha azt olvastam volna régebben hogy Bosch gyártja a gyárit...
http://cromax.hu/index.php?katid=51301877&termek_al_id=12523&katnev=%2090Le%20%2867kW%29,%20125Le%20%2894kW%29,%20130Le%20%2897kW%29
köszi
Ugyanaz, a gyári Ford-on rajta van a Bosch logo.
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17259 Dátum:
2012.04.10 kedd, 17:26:43 »
Idézetet írta: Kberegi - 2012.04.10 kedd, 15:11:12
Köszi a választ!
Azért vettem új EGR-t, mert megőrít a nyomi sárga lámpa..
Szeretem, ha midnen tökéletesnek látszik...
Illetve kissé aggódom amiatt, hogy egyszer csak nem csak az EGR miatt fog világítani, hanem más miatt is, amit így nem fogok észrevenni, mert az EGR hibája elfedi az egyéb hibajelzéseket. Paranoiás lennék?
Milyen kézi scannert ajánlasz? Kb mennyibe kerülnek ezek a cuccok?
Köszönöm, Krisz
Kézi scanner drága, olcsobb egy egyszerű diagnosztikai kábel laptoppal használva, vagy bluetototh-os amihez okostelefonnal tudsz kapcsolodni.
Laptoppal
:
- F-Super USB diagkábel: Formidable szoftverrel, elég gyengus a szoftver, viszont olvas minden hibakódot
- eredeti ELM327 USB kábel ami elég ritka, helyette van OBDLink vagy AGV4000 vagy olcsó kínai ELM327 másolat. Az olcsó kínaival az a baj, hogy vagy működik vagy nem, szóval olyan helyről vedd meg, ahol ki is probálhatod. Nagyon sok EOBD-s progit lehet letölteni a netről ilyen diagkábelhez, viszont az EOBD(OBD2) progik hátránya, hogy csak az emissziós hibakódokat olvassák/törlik(az EGR-es P401 ilyen tehát ezt látja). A ScanXL proginak van Ford-os kibövítése, ez látja a többi hibakódokat is, és még meg tud jeleníteni sok Ford specifikus élő adatatot(PID), igaz nagyon sok TDCI-vel kapcsolatos PID-et nem tud. Más szoftvert ezen kívül nem találtam, ami tudna Ford specifikus adatokat, ezért folyamatban van saját Ford diag progi megírása ELM327-re(késöbb F-super).
Androidos okostelóval
- bluetooth-os ELM327 kínai klón, ezzel is vígyázni kell, mert van a piacon sok olyan amelyik nem tudja a Ford PWM j1850-os protokollt. A progit amit használhatsz Torque vagy Obdroid.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17260 Dátum:
2012.04.10 kedd, 17:28:45 »
Idézetet írta: Kberegi - 2012.04.10 kedd, 15:11:12
Köszi a választ!
Azért vettem új EGR-t, mert megőrít a nyomi sárga lámpa..
Szeretem, ha midnen tökéletesnek látszik...
Illetve kissé aggódom amiatt, hogy egyszer csak nem csak az EGR miatt fog világítani, hanem más miatt is, amit így nem fogok észrevenni, mert az EGR hibája elfedi az egyéb hibajelzéseket. Paranoiás lennék?
Milyen kézi scannert ajánlasz? Kb mennyibe kerülnek ezek a cuccok?
Köszönöm, Krisz
Ezt a pénzt amit kiadtál át is utalhattad volna bárkinek.40e km után újra elkezd a szívósorod trutyis lenni néha berángat mert kevés a friss levegő.Ha ledugózod és újra kigyullad azért kell a kézi scanner,hogy időközönként ránézz,hogy nem más miatt világit.Továbbá újra fen áll a veszélye ha nyitott állapotban megáll az EGR akkor a motor lefullad és viheted tréleren a szervizbe tisztításra.Ettől a dolgoktól mindenki szabadul és dugózz.Tudod hányan mennek égő MIL lámpával és akkor mivan .Csak a műszakira kell odafigyelni.TZS fórumtárs pont előtte kitörölte a hibát átment műszakin és utána megint kigyullad és.De Te tudod
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17261 Dátum:
2012.04.10 kedd, 17:31:06 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:26:43
Más szoftvert ezen kívül nem találtam, ami tudna Ford specifikus adatokat, ezért folyamatban van saját Ford diag progi megírása ELM327-re(késöbb F-super).
Huh, ez komoly vállalás. Hogy áll a dolog? esetleg segítség valamiben?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17262 Dátum:
2012.04.10 kedd, 17:53:55 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.10 kedd, 17:31:06
Huh, ez komoly vállalás. Hogy áll a dolog? esetleg segítség valamiben?
Ja, komoly, csak nehogy megbánjan, hogy belefogtam, hisz sok időt elvisz.
Teszteken túl vagyok, mármint az előzetes teszteken, a kommunikáció PCM-el, IDM-el, GEM-el letesztelve, TDDI adagolóval letesztelve, nagyjából eddig jutottam, de ne értsd félre, ezeket csak kis teszt progikkal csináltam, az igazi csak most készül.
Segítség? Egyelőre a legnagyobb segítség egy rossz PCM beszerzése lenne, hogy ne kelljen mindig saját autón teszteljem a dolgokat, ha van valakinek ilyesmi elfekvőben szivesen megszabadítom tőle. Na ja, majd idővel, amikor publikussá teszem az első verziót, kis adományozással majd bárki segítheti a munkámat, ha vannak olyanok akiket egyáltalán érdekli a dolog.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17263 Dátum:
2012.04.10 kedd, 18:32:54 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:53:55
Ja, komoly, csak nehogy megbánjan, hogy belefogtam, hisz sok időt elvisz.
Teszteken túl vagyok, mármint az előzetes teszteken, a kommunikáció PCM-el, IDM-el, GEM-el letesztelve, TDDI adagolóval letesztelve, nagyjából eddig jutottam, de ne értsd félre, ezeket csak kis teszt progikkal csináltam, az igazi csak most készül.
Segítség? Egyelőre a legnagyobb segítség egy rossz PCM beszerzése lenne, hogy ne kelljen mindig saját autón teszteljem a dolgokat, ha van valakinek ilyesmi elfekvőben szivesen megszabadítom tőle. Na ja, majd idővel, amikor publikussá teszem az első verziót, kis adományozással majd bárki segítheti a munkámat, ha vannak olyanok akiket egyáltalán érdekli a dolog.
Ügyes!
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17264 Dátum:
2012.04.10 kedd, 18:35:27 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:53:55
Ja, komoly, csak nehogy megbánjan, hogy belefogtam, hisz sok időt elvisz.
Teszteken túl vagyok, mármint az előzetes teszteken, a kommunikáció PCM-el, IDM-el, GEM-el letesztelve, TDDI adagolóval letesztelve, nagyjából eddig jutottam, de ne értsd félre, ezeket csak kis teszt progikkal csináltam, az igazi csak most készül.
Segítség? Egyelőre a legnagyobb segítség egy rossz PCM beszerzése lenne, hogy ne kelljen mindig saját autón teszteljem a dolgokat, ha van valakinek ilyesmi elfekvőben szivesen megszabadítom tőle. Na ja, majd idővel, amikor publikussá teszem az első verziót, kis adományozással majd bárki segítheti a munkámat, ha vannak olyanok akiket egyáltalán érdekli a dolog.
Programozásban és hardverben tudok segíteni, ha kell.
Naplózva
Kberegi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17265 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:42:48 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:26:43
Kézi scanner drága, olcsobb egy egyszerű diagnosztikai kábel laptoppal használva, vagy bluetototh-os amihez okostelefonnal tudsz kapcsolodni.
Laptoppal
:
- F-Super USB diagkábel: Formidable szoftverrel, elég gyengus a szoftver, viszont olvas minden hibakódot
- eredeti ELM327 USB kábel ami elég ritka, helyette van OBDLink vagy AGV4000 vagy olcsó kínai ELM327 másolat. Az olcsó kínaival az a baj, hogy vagy működik vagy nem, szóval olyan helyről vedd meg, ahol ki is probálhatod. Nagyon sok EOBD-s progit lehet letölteni a netről ilyen diagkábelhez, viszont az EOBD(OBD2) progik hátránya, hogy csak az emissziós hibakódokat olvassák/törlik(az EGR-es P401 ilyen tehát ezt látja). A ScanXL proginak van Ford-os kibövítése, ez látja a többi hibakódokat is, és még meg tud jeleníteni sok Ford specifikus élő adatatot(PID), igaz nagyon sok TDCI-vel kapcsolatos PID-et nem tud. Más szoftvert ezen kívül nem találtam, ami tudna Ford specifikus adatokat, ezért folyamatban van saját Ford diag progi megírása ELM327-re(késöbb F-super).
Androidos okostelóval
- bluetooth-os ELM327 kínai klón, ezzel is vígyázni kell, mert van a piacon sok olyan amelyik nem tudja a Ford PWM j1850-os protokollt. A progit amit használhatsz Torque vagy Obdroid.
Huhh, köszönöm mindenkinek!
Rendeltem is vaterán egy ELM327-et, és kipróbálom mielőtt fizetek.
Aztán valamelyik talin majd elmesélem hogy sikerült...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17266 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:46:43 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:26:43
Kézi scanner drága, olcsobb egy egyszerű diagnosztikai kábel laptoppal használva, vagy bluetototh-os amihez okostelefonnal tudsz kapcsolodni.
Laptoppal
:
- F-Super USB diagkábel: Formidable szoftverrel, elég gyengus a szoftver, viszont olvas minden hibakódot
- eredeti ELM327 USB kábel ami elég ritka, helyette van OBDLink vagy AGV4000 vagy olcsó kínai ELM327 másolat. Az olcsó kínaival az a baj, hogy vagy működik vagy nem, szóval olyan helyről vedd meg, ahol ki is probálhatod. Nagyon sok EOBD-s progit lehet letölteni a netről ilyen diagkábelhez, viszont az EOBD(OBD2) progik hátránya, hogy csak az emissziós hibakódokat olvassák/törlik(az EGR-es P401 ilyen tehát ezt látja). A ScanXL proginak van Ford-os kibövítése, ez látja a többi hibakódokat is, és még meg tud jeleníteni sok Ford specifikus élő adatatot(PID), igaz nagyon sok TDCI-vel kapcsolatos PID-et nem tud. Más szoftvert ezen kívül nem találtam, ami tudna Ford specifikus adatokat, ezért folyamatban van saját Ford diag progi megírása ELM327-re(késöbb F-super).
Androidos okostelóval
- bluetooth-os ELM327 kínai klón, ezzel is vígyázni kell, mert van a piacon sok olyan amelyik nem tudja a Ford PWM j1850-os protokollt. A progit amit használhatsz Torque vagy Obdroid.
elm327-re még jó választás a Modiag.magyarul,és egyszerűen.Nem ford specifikus,de komoly.Alapvető motorvezérlési problémákat és hibakódokat tökéletesen lehet vele diagolni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17267 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:49:38 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:53:55
Ja, komoly, csak nehogy megbánjan, hogy belefogtam, hisz sok időt elvisz.
Teszteken túl vagyok, mármint az előzetes teszteken, a kommunikáció PCM-el, IDM-el, GEM-el letesztelve, TDDI adagolóval letesztelve, nagyjából eddig jutottam, de ne értsd félre, ezeket csak kis teszt progikkal csináltam, az igazi csak most készül.
Segítség? Egyelőre a legnagyobb segítség egy rossz PCM beszerzése lenne, hogy ne kelljen mindig saját autón teszteljem a dolgokat, ha van valakinek ilyesmi elfekvőben szivesen megszabadítom tőle. Na ja, majd idővel, amikor publikussá teszem az első verziót, kis adományozással majd bárki segítheti a munkámat, ha vannak olyanok akiket egyáltalán érdekli a dolog.
TDDI adagolóval kommunikésön...nyami...az mindenképp engem érdekel....azt milyen kis progival amugy?
milyen kábelhez is irod ezt?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17268 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:50:19 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.10 kedd, 17:53:55
Ja, komoly, csak nehogy megbánjan, hogy belefogtam, hisz sok időt elvisz.
Teszteken túl vagyok, mármint az előzetes teszteken, a kommunikáció PCM-el, IDM-el, GEM-el letesztelve, TDDI adagolóval letesztelve, nagyjából eddig jutottam, de ne értsd félre, ezeket csak kis teszt progikkal csináltam, az igazi csak most készül.
Segítség? Egyelőre a legnagyobb segítség egy rossz PCM beszerzése lenne, hogy ne kelljen mindig saját autón teszteljem a dolgokat, ha van valakinek ilyesmi elfekvőben szivesen megszabadítom tőle. Na ja, majd idővel, amikor publikussá teszem az első verziót, kis adományozással majd bárki segítheti a munkámat, ha vannak olyanok akiket egyáltalán érdekli a dolog.
hajrá, engem érdekel!
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17269 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:52:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.10 kedd, 21:49:38
TDDI adagolóval kommunikésön...nyami...az mindenképp engem érdekel....azt milyen kis progival amugy?
milyen kábelhez is irod ezt?
Hát elivleg egy elm327, ha képes a ford féle protokollra, meg tudja szólítani a részegységeket. Az IDS sem más, mint egy soros illesztő. A trükk a címekben van szerintem, mit-hol kell keresni. De majd raven mondja, ha akarja.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17270 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:56:24 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.10 kedd, 21:52:20
Hát elivleg egy elm327, ha képes a ford féle protokollra, meg tudja szólítani a részegységeket. Az IDS sem más, mint egy soros illesztő. A trükk a címekben van szerintem, mit-hol kell keresni. De majd raven mondja, ha akarja.
van egy elm327-em sz@rik az a tddi-re...tdci-t viszi modiaggal,meg mással is.....ennyi.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17271 Dátum:
2012.04.10 kedd, 21:59:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.10 kedd, 21:56:24
van egy elm327-em sz@rik az a tddi-re...tdci-t viszi modiaggal,meg mással is.....ennyi.
mert OBD-n próbálod.
Nekem is van egy elm327-em, simán olvasta Hzsolt di-jét Madarason.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17272 Dátum:
2012.04.10 kedd, 22:43:48 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.10 kedd, 21:59:55
mert OBD-n próbálod.
Nekem is van egy elm327-em, simán olvasta Hzsolt di-jét Madarason.
miért min próbáljam?
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17273 Dátum:
2012.04.10 kedd, 23:15:28 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.10 kedd, 21:49:38
TDDI adagolóval kommunikésön...nyami...az mindenképp engem érdekel....azt milyen kis progival amugy?
milyen kábelhez is irod ezt?
Elvileg egyelőre nincs ilyen progi. Az Elm327 kommunikál a TDDI-vel is, mert ez is csak egy soros illesztő, a lényeg, hogy tudja a PWM J1850 protokollt, a többi már a program dolga. Én is ilyen elm327-re irtam tesztprogit, ezt ugye az OBD-re csatlakoztatod, tddi adagoló PSG-jével a kommunikáció a PCM-en keresztül történik, eddig a PSG-ből sikerült kiolvasni a hibakódokat(5a, 5b, 5c....), de elvileg előtöltés adatot is le lehet kérdezni.
A Modiag progi EOBD-s standardot használja, 2004 előtti dízellel nem műkszik, egy ilyen ford specifikus progi elm327-re vagy f-super-el pedig működne minden dízellel meg benzinessel is, sőt nem csak a motorvezérlővel tudna kommunikálni, hanem más vezérlőkkel is mind GEM, ABS, Airbag, EATC, Radio, Instrument Cluster.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.10 kedd, 23:24:25 írta raven
»
Naplózva
teo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17274 Dátum:
2012.04.10 kedd, 23:26:15 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.10 kedd, 14:52:53
EGR-t ledugózni, EGR hibakódot lesz@rni. Minek vettél bele új EGR-t, ha le van dugózva a régi? Nyitva maradt? egyébként az is mindegy, ha le van dugózva.
EUROIV-es motornál mindig lesz előbb-utóbb P401 kód, amire világítani fog a motorkontrol lámpa. Vegyél egy kézi kódszkennert, azzal lehet világít-kiolvas-kitöröl-örül-továbbmegy ciklust csinálni.
Nincs műszer nélküli hibatörlési lehetőség, csak ha elhárítod a hibaokot.
Ez a "világít-kiolvas-kitöröl-örül-továbbmegy ciklus" nem feltétlenül biztosítja az "örül" szimptómát
Ugyanis, kiütöd a hibát, és akár 80 km múlva vissza is jöhet. Mint nekem. De öröm az ürömben, hogy bizony, magától el is tud aludni! No, jelenleg én ez utóbbinak örülök. Ja, és nem a lámpa égett ki. ;-)
Egyébként, ha ég a lámpa, elég frusztráló, de megszokható. Érezve, mennyivel jobb így, dugózva.
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17275 Dátum:
2012.04.10 kedd, 23:30:54 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.10 kedd, 18:35:27
Programozásban és hardverben tudok segíteni, ha kell.
Hardver talán jó lett volna, itt értem ez alatt, hogy egy saját interface ami tudja ugyanazakot a protokollokat mint az elm327( mint HSCAN, PWM J1850, ISO9145) , plusz még egy MSCAN interpreter jó volna, hisz ez nincs az elm327-ben. Az elm327 másik problémája, hogy half-duplex, ez meg lassítja az elő adat frissitését, full duplexben sokkal gyorsabban lenne, ami 1x-re még több élő adat megjelenítését tenné lehetőve.
De egyelőre lemondtam a saját interface-ről, most elm327-re nyomatom, majd talán idővel.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.10 kedd, 23:36:23 írta raven
»
Naplózva
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17276 Dátum:
2012.04.10 kedd, 23:31:34 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.10 kedd, 10:40:24
Máskülönben:
Én nem mennék bele ebbe az energia megmaradásba, ha Hidrogén gáz megy az égés térbe az bőven elég. Ausztriában meg Probán gázt töltenek bele, meg itthon is, ott is működik.
Jobb a hatásfok, égés, ergo minden.
figyelemmel kovetem a forumon zajlo beszelgeteseket a HHo-ddal kapcoslatban! Erdekel a dolog engem is ,mert hat alternativ energiaforrasrol van szo (ami eredetileg magyar talalmany!!!) ha mukodik en a csaladban minden autoba bele szereltetnem!
ha van barmi fejlemenyed pu-ben vagy itt a forumon megoszthatod!
-ha meg gyujtes indul a padon valo bemeresre en benne vagyok!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17277 Dátum:
2012.04.11 szerda, 07:34:11 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.10 kedd, 23:31:34
figyelemmel kovetem a forumon zajlo beszelgeteseket a HHo-ddal kapcoslatban! Erdekel a dolog engem is ,mert hat alternativ energiaforrasrol van szo (ami eredetileg magyar talalmany!!!) ha mukodik en a csaladban minden autoba bele szereltetnem!
ha van barmi fejlemenyed pu-ben vagy itt a forumon megoszthatod!
-ha meg gyujtes indul a padon valo bemeresre en benne vagyok!
Vagy követed a beszélgetést, vagy figyelemmel kíséred, de a kettőt ne keverd.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17278 Dátum:
2012.04.11 szerda, 09:40:16 »
Na akkor tegyük tisztába mert nem értem....
Scmidi-től vettem a kábelt még annó...de én akármivel próbáltam nekem nem kommunikált a tddi-vel...MOdiag,autoengiunity,scanxl pro,formidable,stb...
Lehet hogy én csinálok valamit rosszul, akkor valaki okitson ki mert nem tudom mit...ha más kábel kellene a tddi-hez(USB-s ELM327) akkor irjátok meg mi és megveszem....de mindenképp kellene nekem valami tddi-re...olcsóbb megoldás.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17279 Dátum:
2012.04.11 szerda, 09:56:19 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.11 szerda, 09:40:16
Na akkor tegyük tisztába mert nem értem....
Scmidi-től vettem a kábelt még annó...de én akármivel próbáltam nekem nem kommunikált a tddi-vel...MOdiag,autoengiunity,scanxl pro,formidable,stb...
Lehet hogy én csinálok valamit rosszul, akkor valaki okitson ki mert nem tudom mit...ha más kábel kellene a tddi-hez(USB-s ELM327) akkor irjátok meg mi és megveszem....de mindenképp kellene nekem valami tddi-re...olcsóbb megoldás.
1.8tdci focusra kell a járművet állítani,és ford powertrain-rá a csatlakozásnál.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17280 Dátum:
2012.04.11 szerda, 10:01:37 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.11 szerda, 09:40:16
Na akkor tegyük tisztába mert nem értem....
Scmidi-től vettem a kábelt még annó...de én akármivel próbáltam nekem nem kommunikált a tddi-vel...MOdiag,autoengiunity,scanxl pro,formidable,stb...
Lehet hogy én csinálok valamit rosszul, akkor valaki okitson ki mert nem tudom mit...ha más kábel kellene a tddi-hez(USB-s ELM327) akkor irjátok meg mi és megveszem....de mindenképp kellene nekem valami tddi-re...olcsóbb megoldás.
a kulcs abban van, amit raven irt: tudnia kell a ford PWM J1850 protokollt. Szoftver oldalról a scanxl pro ford enhanced csomaggal kell hozzá, ahogy alf is írta, 1,8tdci focus-t választva engedélyezve lesznek a ford spec pid-ek, ez kell ahhoz, hogy tddi-vel tudjon beszéni. A tddi ecu-je még nem tudja az OBD szabványt, így hiába próbálod azzal izgatni, nem fog menni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17281 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:12:35 »
Sziasztok!
Én 2 évig foglalkoztam energia megtakarításos rendszerekkel, egyet le is telepítettünk egy csarnokon, szóval én is emiatt csaptam bele, mert tudom, hogy azért ezeknek van értelme. Amúgy tegnap mértem rá a cuccra, és mivel még nem lőttem be pontosan, így csak 70-80 %-osan ment a cucc, és így hozott 13.8 %-ot, de tegnap már csavartunk rajta, és látszik, hogy szépen buborékol a gáz, így most többet várok tőle.
Most egy 7 hónapos gyerkőc mellett, és novemberben jön a tesó, így gondolom, hogy nem hiszem, hogy mostanában eljutok oda, hogy padon lemérem a szekeret, de ha lesz egy napom rá, ígérem megmérhetjük az autót, ha gondoljátok összeszervezhetjük, de akkor gyertek el többen, szkeptikusok, és nem szkeptikusok, és akkor osszatok szorozzatok, meglesitek, hogy mi merre hogyan, addig ígérem belekötök egy kapcsolót is, hogy egyszerűbb legyen a mutatvány, de rájöttem az is elég, ha kiveszem a biztit, mert az tényleg csak egy csavarás...
Na, benne vagytok?
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.10 kedd, 23:31:34
figyelemmel kovetem a forumon zajlo beszelgeteseket a HHo-ddal kapcoslatban! Erdekel a dolog engem is ,mert hat alternativ energiaforrasrol van szo (ami eredetileg magyar talalmany!!!) ha mukodik en a csaladban minden autoba bele szereltetnem!
ha van barmi fejlemenyed pu-ben vagy itt a forumon megoszthatod!
-ha meg gyujtes indul a padon valo bemeresre en benne vagyok!
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17282 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:16:00 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 13:12:35
Én 2 évig foglalkoztam energia megtakarításos rendszerekkel, egyet le is telepítettünk egy csarnokon, szóval én is emiatt csaptam bele
Azért teljesen más egy csarnok energiamegtakarítási rendszere (mondom mint passzívház építő/tulajdonos) és a HHO generátor.
De részemről benne vagyok.
Naplózva
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17283 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:28:27 »
Gondoltam itt arra:
Sokat foglalkoztam alternatív energiákkal, nem mondtam, hogy oda HHO-t szereltünk be, hanem konkrétan vilgítás rendszerhez egy szettet, ami ott 40 %-ot hoz, 7 % fényerő veszteség mellett.. És ez csak egy része.
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 13:16:00
Azért teljesen más egy csarnok energiamegtakarítási rendszere (mondom mint passzívház építő/tulajdonos) és a HHO generátor.
De részemről benne vagyok.
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17284 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:48:07 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 13:12:35
Most egy 7 hónapos gyerkőc mellett, és novemberben jön a tesó, így gondolom, hogy nem hiszem, hogy mostanában eljutok oda, hogy padon lemérem a szekeret, de ha lesz egy napom rá, ígérem megmérhetjük az autót, ha gondoljátok összeszervezhetjük, de akkor gyertek el többen, szkeptikusok, és nem szkeptikusok, és akkor osszatok szorozzatok, meglesitek, hogy mi merre hogyan, addig ígérem belekötök egy kapcsolót is, hogy egyszerűbb legyen a mutatvány, de rájöttem az is elég, ha kiveszem a biztit, mert az tényleg csak egy csavarás...
Na, benne vagytok?
Mindenképpen!
Ez tényleg olyasmi, hogy hiszem, ha látom.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17285 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:49:27 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 13:28:27
Sokat foglalkoztam alternatív energiákkal, nem mondtam, hogy oda HHO-t szereltünk be, hanem konkrétan vilgítás rendszerhez egy szettet, ami ott 40 %-ot hoz, 7 % fényerő veszteség mellett.. És ez csak egy része.
Ugye ennek nem az lesz a vége, hogy a csarnokon belüli napelemekkel tápláljátok vissza a lámpákat?
Naplózva
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17286 Dátum:
2012.04.11 szerda, 13:57:15 »
Nem, hanem beraktunk egy EMU rendszert, gyakorlatilag egy trafót, és a gyújtó feszültség után leviszi a feszültséget 190 voltra, ami elég a HMLI és neon csövek üzemeltetéséhez.. (a magas nyomású nátrium lámpáknál érhető el a legojbb megtakarítás, kb 35-40 %)
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 13:49:27
Ugye ennek nem az lesz a vége, hogy a csarnokon belüli napelemekkel tápláljátok vissza a lámpákat?
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17287 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:02:54 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 13:57:15
Nem, hanem beraktunk egy EMU rendszert, gyakorlatilag egy trafót, és a gyújtó feszültség után leviszi a feszültséget 190 voltra, ami elég a HMLI és neon csövek üzemeltetéséhez.. (a magas nyomású nátrium lámpáknál érhető el a legojbb megtakarítás, kb 35-40 %)
Ez még messze nem alternatív energia. A LED-es megoldásokat miért vetettétek el? Szerintem azok a nátrium lámpáknál is többet hoztak volna a konyhára.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17288 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:06:32 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 14:02:54
Ez még messze nem alternatív energia. A LED-es megoldásokat miért vetettétek el? Szerintem azok a nátrium lámpáknál is többet hoztak volna a konyhára.
Vigyük át ezt a Chat topic-ba, vagy valami hasonlóan alkalmas helyre.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17289 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:30:48 »
a kettő nem egy kategória, a LED sosem hoz akkora fényerőt mint a többi.
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 14:02:54
Ez még messze nem alternatív energia. A LED-es megoldásokat miért vetettétek el? Szerintem azok a nátrium lámpáknál is többet hoztak volna a konyhára.
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17290 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:31:22 »
Tudom, hogy ez nem az, de nem csak ezzel foglalkoztunk.
Bio kazánok, stb, ami megújúló..
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 14:02:54
Ez még messze nem alternatív energia. A LED-es megoldásokat miért vetettétek el? Szerintem azok a nátrium lámpáknál is többet hoztak volna a konyhára.
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17291 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:48:59 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 14:30:48
a kettő nem egy kategória, a LED sosem hoz akkora fényerőt mint a többi.
Viszont az élettartama megkérdőjelezhetetlen.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17292 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:53:44 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.11 szerda, 09:40:16
Na akkor tegyük tisztába mert nem értem....
Scmidi-től vettem a kábelt még annó...de én akármivel próbáltam nekem nem kommunikált a tddi-vel...MOdiag,autoengiunity,scanxl pro,formidable,stb...
Lehet hogy én csinálok valamit rosszul, akkor valaki okitson ki mert nem tudom mit...ha más kábel kellene a tddi-hez(USB-s ELM327) akkor irjátok meg mi és megveszem....de mindenképp kellene nekem valami tddi-re...olcsóbb megoldás.
Ha ELM327-es USB kábeled van, a most elérhető szoftverek közül csak ScanXL Pro a Ford Enhanced Addon-nal tud vele kapcsolatot létrehozni 2003/08 előtti nem EOBD-s dízel Ford autókkal, beleértve a TDDI-t és TDCI-t is. A Ford Enhanced egy bővítés, nem ingyen van, aktiválni kell a szoftban. Ha ez meg van, akkor a szoftverben, mint ahogy azt előttem irták, autónak
2002-es
Ford Focus TDCI-t kell kiválasztanod. Így elérhető lesz a motorvezérlőn(PCM) kívül az Airbag, ABS és a GEM vezérlők is, és a kommunikáció a vezérlők és a ScanXL között úgy zajlik mint ahogy a gyári diag is komminkál az autókkal, tehát "Ford protokollt" használ, s nem az EOBD-t. Ennek egyik naygon fontos előnye, hogy nem csak az emissziós hibakódokat tudja kiolvasni, mint az EOBD-s progik esetében(Modiag, ScanMaster, etc ), hanem egyébb hibakódokat is. Pl. kolléga 2004-es dízel fokusa Modiag-al és ScanMaster-rel se talált semmi hibakódot, viszont Ford protokollt használva 7 hibakódot olvastunk ki a motorvezérlőből( mind a gázpedálhelyzetjeladó és immo-val kapcsolatos hibakódok voltak). A másik elöny, hogy olyan élő adatokat(PID-eket) is meg tudsz vele jeleníteni, amit az EOBD(OBD2) nem tudja. Sajnos a ScanXL Pro Ford Endhanced Addon-al is kevés PID-et ismer, de legalább tud csatlakozni nem EOBD-s Fordokhoz is.
Ha az elm327-es kábeled nem tud kapcsolatot létrehozni a ScanXL Pro Ford Enhanced Addon-al se, akkor hibás a kábel, találkoztam olyan esettel, hogy minden protokoll(CAN, ISO 9141) működött a gagyi kínai klón elm327-el, kivéve a PWM J1850-ot, amit a Ford használ többek között Mondeo3-as PCM-el való kommunikációra. Sajnos sok ilyen van a piacon, én spec ezért nem is vettem ilyen gagyi kínai klónt.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.11 szerda, 14:55:19 írta raven
»
Naplózva
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17293 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:54:33 »
Az igaz, de egy csarnokban kevés a led, ebben gondolom egyet értünk, 16 méteres magasságnál harmatgyenge..
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.11 szerda, 14:48:59
Viszont az élettartama megkérdőjelezhetetlen.
AndyA
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17294 Dátum:
2012.04.11 szerda, 14:59:19 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.04.11 szerda, 14:54:33
Az igaz, de egy csarnokban kevés a led, ebben gondolom egyet értünk, 16 méteres magasságnál harmatgyenge..
Mi a fenét raktároztok ott amihez kell a 16 m-es belmagasság?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17295 Dátum:
2012.04.11 szerda, 15:01:47 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 14:59:19
Mi a fenét raktároztok ott amihez kell a 16 m-es belmagasság?
Chat topic!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17296 Dátum:
2012.04.11 szerda, 15:04:01 »
MIttudomén, azért magasraktár..
Na itt offolok. Irány a chat topic.
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.11 szerda, 14:59:19
Mi a fenét raktároztok ott amihez kell a 16 m-es belmagasság?
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17297 Dátum:
2012.04.11 szerda, 16:43:44 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.11 szerda, 14:53:44
Ha ELM327-es USB kábeled van, a most elérhető szoftverek közül csak ScanXL Pro a Ford Enhanced Addon-nal tud vele kapcsolatot létrehozni 2003/08 előtti nem EOBD-s dízel Ford autókkal, beleértve a TDDI-t és TDCI-t is. A Ford Enhanced egy bővítés, nem ingyen van, aktiválni kell a szoftban. Ha ez meg van, akkor a szoftverben, mint ahogy azt előttem irták, autónak
2002-es
Ford Focus TDCI-t kell kiválasztanod. Így elérhető lesz a motorvezérlőn(PCM) kívül az Airbag, ABS és a GEM vezérlők is, és a kommunikáció a vezérlők és a ScanXL között úgy zajlik mint ahogy a gyári diag is komminkál az autókkal, tehát "Ford protokollt" használ, s nem az EOBD-t. Ennek egyik naygon fontos előnye, hogy nem csak az emissziós hibakódokat tudja kiolvasni, mint az EOBD-s progik esetében(Modiag, ScanMaster, etc ), hanem egyébb hibakódokat is. Pl. kolléga 2004-es dízel fokusa Modiag-al és ScanMaster-rel se talált semmi hibakódot, viszont Ford protokollt használva 7 hibakódot olvastunk ki a motorvezérlőből( mind a gázpedálhelyzetjeladó és immo-val kapcsolatos hibakódok voltak). A másik elöny, hogy olyan élő adatokat(PID-eket) is meg tudsz vele jeleníteni, amit az EOBD(OBD2) nem tudja. Sajnos a ScanXL Pro Ford Endhanced Addon-al is kevés PID-et ismer, de legalább tud csatlakozni nem EOBD-s Fordokhoz is.
Ha az elm327-es kábeled nem tud kapcsolatot létrehozni a ScanXL Pro Ford Enhanced Addon-al se, akkor hibás a kábel, találkoztam olyan esettel, hogy minden protokoll(CAN, ISO 9141) működött a gagyi kínai klón elm327-el, kivéve a PWM J1850-ot, amit a Ford használ többek között Mondeo3-as PCM-el való kommunikációra. Sajnos sok ilyen van a piacon, én spec ezért nem is vettem ilyen gagyi kínai klónt.
ha kell,van kódgeneratorom az enhanced elérésére....viszont a virnyakirto összefos.sa magát.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.11 szerda, 20:45:49 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17298 Dátum:
2012.04.11 szerda, 17:49:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.11 szerda, 07:34:11
Vagy követed a beszélgetést, vagy figyelemmel kíséred, de a kettőt ne keverd.
AndyA
Grétsy Úr
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17299 Dátum:
2012.04.11 szerda, 20:26:50 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.04.11 szerda, 17:49:28
Grétsy Úr
Az nem én vagyok, csak van egy pár olyan újkeletű baromság, amitől feláll a szőr a hátamon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
339
340
341
342
343
344
345
[
346
]
347
348
349
350
351
352
353
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ