Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:44:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 418 419 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 431 432 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14648415 alkalommal)
0 Felhasználó és 129 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21200 Dátum: 2012.10.26 péntek, 23:58:46 »

Az vagy tavaly volt, vagy Ford logós, de felújított példány volt, vagy nem a 2.2-eshez való. Nekem olyan motorom van... Smiley

Ebbe a Ford logós, de teljesen gyári új, aminek nem RM... kezdetű a Delphi cikkszáma, az 83 rugó baráti áron. Ha ebből tudsz nekem 70-ért, megveszem előre...

AndyA
Ja és én nem a te írásodra reagálta bocs ha félre érthető volt.Én arra a 25-35 e ft-os árra írtam azt amit.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #21201 Dátum: 2012.10.27 szombat, 00:14:34 »

Kuplung nélkül ha leállítod akkor is csattan???Ha igen akkor tuti az.
Vagy a váltásod nem lett nehezebb,1-es és a lükverc megy könnyen???


Az R, és a 1-es, már régóta (kb 2 éve)  kínlódott.
Megnézem a leállást (alapban, kuplunggal indítok-állítok).
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #21202 Dátum: 2012.10.27 szombat, 01:14:08 »

De szép is lenne... 45 ezer egy felújítás. Valóban gyári új, azaz nem felújítottat csak magamnak, csókosan, havertól tudnék 83 ezerért darabját...

AndyA
jól megdrágult okosba' is. Én még 40eFt/db áron vettem.  wow1
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21203 Dátum: 2012.10.27 szombat, 08:02:55 »

20 perce értem haza.
Hát a tecsó előtt kivert a víz.
Beindítottam, és éktelen morgó, zörgő, remegés (mint ha, minimum leesett volna a bakról a motor, v valami csúnyán elszabadult volna).
Rendesen üti a lábam (mint a hilti). Alapjáraton nagyon, fordulaton kicsit érezni.
A kettős tömegű?
Kinyomott, és felengedett kuplungnál is érezni.
Valahol 1/4-ig benyomva picit csillapodik.
Nyugtassatok meg, hogy nem....
állandósult,vagy csak 1xi alkalom volt?
Mert ilyen előrordul akkor is,ha mintha csak 3 henger indulna 500as alapjárattal.A következő indításnál meg minden oké.
vagy a csúcsok nem tudnak kinyitni-letapadnak,vagy az elektromos rendszerrel nincs valami rendben.
Ha csak 1xi alkalom volt,akkor nem kell ráparázni.Évente 1-2 alkalommal szinte majdnem mindenkinél előfordul.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #21204 Dátum: 2012.10.27 szombat, 11:55:55 »

A képen jelölt részekről szeretnék érdeklődni, hogy pontosan hogyan is működik.
http://kepfeltoltes.hu/121027/PA070003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21205 Dátum: 2012.10.27 szombat, 12:18:36 »

A képen jelölt részekről szeretnék érdeklődni, hogy pontosan hogyan is működik.
http://kepfeltoltes.hu/121027/PA070003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
golyós szelepes légtelenítő a termosztátház tetején.Szinte folyamatosan átenged,és így automatikusan légteleníti a hengefej hűtővizét.
Ez a normál működése.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #21206 Dátum: 2012.10.27 szombat, 13:36:17 »

Ha elviszem Ford-hoz, hogy csináljanak egy turbónyomáspróbát, akkor ott ki kell derülnie, hogy gyengus e az autó, szökik-e valahol a levegő ugye?

Mennyi egy ilyen művelet? Pénzben és időben? Kb.
 worship worship integet2 integet2 integet2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21207 Dátum: 2012.10.27 szombat, 13:50:33 »

Ha elviszem Ford-hoz, hogy csináljanak egy turbónyomáspróbát, akkor ott ki kell derülnie, hogy gyengus e az autó, szökik-e valahol a levegő ugye?

Mennyi egy ilyen művelet? Pénzben és időben? Kb.
 worship worship integet2 integet2 integet2
kb 6e ft,és úgy negyed óra max.derülhet ki ez meg az,csak menet közbeni diagot nem csinálnak,ahol igazán kilehet ugrasztani a nyulat a bokorból.

Én a helyedben megkérnék egy fórumtársat egy karitatív dagnosztikára..... Roll Eyes
Most látom,hogy 2002. Talán Relhist az egyetlen Steal-en kívül,aki tudja diagolni az autódat.
Vagy marad a szervíz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #21208 Dátum: 2012.10.27 szombat, 13:54:07 »

golyós szelepes légtelenítő a termosztátház tetején.Szinte folyamatosan átenged,és így automatikusan légteleníti a hengefej hűtővizét.
Ez a normál működése.
Na én leszedtem azt a fekete henger alakú golyós szelepet termosztátház tetejéről, de golyó vagy bármi más nem volt benne. Simán átjárható a kiegyenlítő tartály felé és a termosztátról a hűtőre menő vastag cső felé.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21209 Dátum: 2012.10.27 szombat, 13:57:45 »

Na én leszedtem azt a fekete henger alakú golyós szelepet termosztátház tetejéről, de golyó vagy bármi más nem volt benne. Simán átjárható a kiegyenlítő tartály felé és a termosztátról a hűtőre menő vastag cső felé.

akkor a mondiban nincs benne golyó.akkor is normális.az a levegőt engedi el a kiegyenlítő felé.Az is a zárt rendszer része.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #21210 Dátum: 2012.10.27 szombat, 13:58:14 »

kb 6e ft,és úgy negyed óra max.derülhet ki ez meg az,csak menet közbeni diagot nem csinálnak,ahol igazán kilehet ugrasztani a nyulat a bokorból.

Én a helyedben megkérnék egy fórumtársat egy karitatív dagnosztikára..... Roll Eyes
Most látom,hogy 2002. Talán Relhist az egyetlen Steal-en kívül,aki tudja diagolni az autódat.
Vagy marad a szervíz.
köszönöm szépen a gyors választ.

hát elsőkörben csapatok egy szervízt szerintem. hátha kiderül valami.
HZsolt azt mondta azért érzem gyengének, mert hozzászoktam/kinőttem a 130pacit. de én akkor sem így emlékszem a régi énjére.

a debreceni Ford Auto-Fort-nál van egy manus, akihez már vittem vagy 2x az autót.
Ha szépen megkérem, szerinted, csinál olyat, hogy ráköti a laptopot és nyomunk vele egy kört?

Eddig még számla nélkül oldottuk meg vele a problémákat.  vigyor3
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21211 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:00:10 »

köszönöm szépen a gyors választ.

hát elsőkörben csapatok egy szervízt szerintem. hátha kiderül valami.
HZsolt azt mondta azért érzem gyengének, mert hozzászoktam/kinőttem a 130pacit. de én akkor sem így emlékszem a régi énjére.

a debreceni Ford Auto-Fort-nál van egy manus, akihez már vittem vagy 2x az autót.
Ha szépen megkérem, szerinted, csinál olyat, hogy ráköti a laptopot és nyomunk vele egy kört?

Eddig még számla nélkül oldottuk meg vele a problémákat.  vigyor3
Ha szépen megkéred,szerintem bármit megtesznek neked a pénzedért.... nyes

a maximális töltőnyomás 2,5bar,a maximális üzarendszeri nyomás pedig kb 1630bar.ezeknek meg kell lennie a próbák alatt.Ha nincs,akkor vagy nem nyomtad rendesen neki,vagy tényleg nem stimmel valami.lukas turbócsőnél előfordul,hogy nem megy 2,3bar fölé a nyomás.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.27 szombat, 14:02:23 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #21212 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:05:37 »

Ha szépen megkéred,szerintem bármit megtesznek neked a pénzedért.... nyes

a maximális töltőnyomás 2,5bar,a maximális üzarendszeri nyomás pedig kb 1630bar.ezeknek meg kell lennie a próbák alatt.Ha nincs,akkor vagy nem nyomtad rendesen neki,vagy tényleg nem stimmel valami.lukas turbócsőnél előfordul,hogy nem megy 2,3bar fölé a nyomás.
csak bírjam fizetni.  nyes nyes
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21213 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:08:16 »

csak bírjam fizetni.  nyes nyes
de építhetsz egy ilyet is,és otthon méricskéled a nyomást magadnak bármikor: http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #21214 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:10:04 »

de építhetsz egy ilyet is,és otthon méricskéled a nyomást magadnak bármikor: http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0

óóh a végén nagyobb kárt csinálok, mint hasznot.  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.27 szombat, 14:30:45 írta zolas » Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21215 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:15:34 »

óóh a végén nagyon kárt csinálok, mint hasznot.  vigyor3
miért,inni fogsz? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #21216 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:16:17 »

de építhetsz egy ilyet is,és otthon méricskéled a nyomást magadnak bármikor: http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0
nincs nála seholsem olajnyom a csöveken
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21217 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:20:03 »

nincs nála seholsem olajnyom a csöveken
nem ad 100%os diagnosztikai eredményt sajnos.
Nekem volt a cooler után elszállva 1 régebben.A repedésen gyakorlatilag permetezte az olajat a ködlámpa hátuljára.
Soha nem vettem volna észre.Tök véletlenül a szerelőlámpa fényében csillant meg az olaj a ködlámpán.
Azóta a forge szélben esőben,és párizsban is tart! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #21218 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:22:14 »

akkor a mondiban nincs benne golyó.akkor is normális.az a levegőt engedi el a kiegyenlítő felé.Az is a zárt rendszer része.
Az oké, hogy a kiegyenlítő felé megy, de megy a vastag csövön keresztül a hűtő fele is, sőt úgy tűnik inkább a hűtő fele megy mert a vastag cső melegszik a vékony a kiegyenlítő felé meg nem.
Persze nincs olyan meleg mint a hátra felé menő cső. Szóval ettől lassabban érheti el az üzemi hőfokot a motor.
Szóval mekkora golyó kell bele?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21219 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:24:40 »

Az oké, hogy a kiegyenlítő felé megy, de megy a vastag csövön keresztül a hűtő fele is, sőt úgy tűnik inkább a hűtő fele megy mert a vastag cső melegszik a vékony a kiegyenlítő felé meg nem.
Persze nincs olyan meleg mint a hátra felé menő cső. Szóval ettől lassabban érheti el az üzemi hőfokot a motor.
Szóval mekkora golyó kell bele?
ha nem volt benne ne zárd le!
attól max a vastag cső felső sávja melegedhet.Ha teljes keresztmetszetben melegszik,akkor a termosztát van nyitott állapotban.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #21220 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:31:35 »

miért,inni fogsz? eplus2
meglehet  eplus2
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21221 Dátum: 2012.10.27 szombat, 14:42:01 »

Az oké, hogy a kiegyenlítő felé megy, de megy a vastag csövön keresztül a hűtő fele is, sőt úgy tűnik inkább a hűtő fele megy mert a vastag cső melegszik a vékony a kiegyenlítő felé meg nem.
Persze nincs olyan meleg mint a hátra felé menő cső. Szóval ettől lassabban érheti el az üzemi hőfokot a motor.
Szóval mekkora golyó kell bele?

Ahogy Alf írja: ott csak egy vékony csíkban megy a meleg víz. Úgy nézd, ahogy lenn írtam: hideg motorral indulsz, és ha a mutató elérte az első pöcköt, akkor nézd meg járó motornál.
Ha a vastag cső hideg, csak egy vékony csíkban megy a meleg víz, akkor jó. Ha már meleg az a csó, akkor rossz a termó.
László írta, hogy főzd ki, hány foknál nyit. Itt tudni fogod, hogy mi a helyzet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21222 Dátum: 2012.10.27 szombat, 16:47:09 »

Uraim, valamelyik Mesternek nincs pontos leírása képekkel a kartergáz olaj leválasztó beszereléséről? Vagy fent van csak én nem találtam meg eddig.Részleteket és pár képet már találtam , de semmi több.
Tisztelt Fórumtárs!.
Én a műanyag tartályos olajleválasztót készitettem el és szereltem be. Néhány fotó van fenn róla, megtalálod ha vissza lapozol pár oldalt. A beszerelés a következök szerint történhet. A levéálasztó a sebváltó tartó gumibakot rögzitő csavarral van felfogatva.(15-ös krova kell hozzá) A leválasztó maga a levegő szűrőházat és a turbót összekötö rugalmas gumicső alatt foglal helyet. Ennek a gumicsönek a motorhoz csatlakozó(kartergáz elvezetés) vékony csövét kb középen félbe kell vágni. A megmaradt csonkra cstlakozik a leválasztó egyik vége. A leválasztó másik vége a levágott darabbal meg a motor fedélen lévő kivezetéshez. Tehát az olajleválsztó sorba van kötve a motor és a turbó közé. Durván ennyi. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
fubu88
Vendég
« Új hozzászólás #21223 Dátum: 2012.10.27 szombat, 21:05:28 »

helló !!!
tegnap kicseréltem az olajszűrőt olajat szűrőket . a levegő és gázolaj szűrőm durván koszos volt  és még csak 14000 körül mentem vele .de mai használatnál nem vettem észre hogy alapjáraton rángatna . létezik az hogy a szerelő által csinált diagnosztika alapján az 1 és 4 es porlasztóm haldoklik és ezért rángat én meg kicserélem a gázolaj szűrőt és abba hagyja Huh?Huh? vagy csak véletlen és ma csak jó kedvében voltak a porlasztók ?
 
köszi
fubu88
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21224 Dátum: 2012.10.27 szombat, 22:01:12 »

helló !!!
tegnap kicseréltem az olajszűrőt olajat szűrőket . a levegő és gázolaj szűrőm durván koszos volt  és még csak 14000 körül mentem vele .de mai használatnál nem vettem észre hogy alapjáraton rángatna . létezik az hogy a szerelő által csinált diagnosztika alapján az 1 és 4 es porlasztóm haldoklik és ezért rángat én meg kicserélem a gázolaj szűrőt és abba hagyja Huh?Huh? vagy csak véletlen és ma csak jó kedvében voltak a porlasztók ?
 
köszi
fubu88
Csak volt valami köze hozzá.  Ilyen dolgok nem javulnak meg egyik napról a másikra.  Mondtam én, várjál még a csúcsokkal   smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #21225 Dátum: 2012.10.27 szombat, 23:42:26 »

állandósult,vagy csak 1xi alkalom volt?
Mert ilyen előrordul akkor is,ha mintha csak 3 henger indulna 500as alapjárattal.A következő indításnál meg minden oké.
vagy a csúcsok nem tudnak kinyitni-letapadnak,vagy az elektromos rendszerrel nincs valami rendben.
Ha csak 1xi alkalom volt,akkor nem kell ráparázni.Évente 1-2 alkalommal szinte majdnem mindenkinél előfordul.


A moci tökéletesen indult. Rezzenéstelen alapjárat. Nem füstöl. Izzók nem villognak.
Semmi rendellenesség a motorral, vagy az elektromossággal.
Még soha nem fordult elő hasonló, semelyik évben sem.

Kezdtem kétségbeesni (na jó, azért reménykedtem is, egy kicsit)!
Reggel, bizakodva indítóztam, de az a fránya rezonanciásos, morgásos, mit tudom én micsoda,
a motorral együtt, újra életre kelt. Sőt, talán még egy kicsit erősebb is lett.
~15 Km a munkahelyre, iszonyatosan lágyan vezetve (még a szokásosnál is finomabban, kerülve minden hirtelen terhelésváltozást).
Leállítás: semmi csattogás! (az első biztató jel). Du.-ra leszerveztem egy aknás átvizsgálást.
Munka után, elindultam a műhely felé, és nőtt a kétségbeesésem:
-most már határozottan nőtt a vibráció. Ráadásul, már a kuplunghasználattal is összefüggött.
Elindulásnál, ahogy engedtem fel a kuplungot (és esett a fordulat), határozott,
nagyon erős berezonálás érződött mind3rom pedálon (már-már kalapácsütés erősségű!).
Amint ráfordultam a haver kapubeállójára (a kormány tökig balra tekerve),
a pedálokon érzett, és már jól halható kolompolástól, majd megállt a szívem.
Aknára rá, motor leállít, megrángatva, amihez csak hozzáfértünk (gyakorlatilag mindent): SEMMI.
Nem találtunk sem elszabadult, fellazult, eltört, v lógó alkatrészt. Huh?
Motor indít, forgat, kormányt tekerget: SEMMI. Mint ha sohasem lett volna!!!

Szívat a Mondi! És már nem is először.
Tavaly ősszel, a futómű csinált hasonló, idegesítő jelenséget:
teljesen alátekert kormánynál (szűk parkolóhelyre beállásnál), hatalmas, a kasznit is megbillentő roppanás.
Az első alkalomnál azt hittem, hogy egy jókora gödört találtam meg (ám kiszállva no güdrrr).
Megjárattam előre-hátra, mindig roppant. 1 hónapig csinálta (csak teljesen aláteker állapotban). Majd, ahogy jött, úgy el is tűnt!!!

Eddig azt hittem, a Mondeo, egy férfias, erős kocsi. De most már hajlok arra, hogy egy hisztis picsa!  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
luim75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #21226 Dátum: 2012.10.27 szombat, 23:54:42 »

Tisztelt Fórumtárs!.
Én a műanyag tartályos olajleválasztót készitettem el és szereltem be. Néhány fotó van fenn róla, megtalálod ha vissza lapozol pár oldalt. A beszerelés a következök szerint történhet. A levéálasztó a sebváltó tartó gumibakot rögzitő csavarral van felfogatva.(15-ös krova kell hozzá) A leválasztó maga a levegő szűrőházat és a turbót összekötö rugalmas gumicső alatt foglal helyet. Ennek a gumicsönek a motorhoz csatlakozó(kartergáz elvezetés) vékony csövét kb középen félbe kell vágni. A megmaradt csonkra cstlakozik a leválasztó egyik vége. A leválasztó másik vége a levágott darabbal meg a motor fedélen lévő kivezetéshez. Tehát az olajleválsztó sorba van kötve a motor és a turbó közé. Durván ennyi. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm! taps
Naplózva

2002/12 Tdci, Ghia.Kombi,Automata,Egr:off,Zen
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21227 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 00:34:49 »

rossz a forrásod. Smiley

De szép is lenne... 45 ezer egy felújítás. Valóban gyári új, azaz nem felújítottat csak magamnak, csókosan, havertól tudnék 83 ezerért darabját...

AndyA
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21228 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 00:38:00 »

Én azt hallottam, hogy a ford, azaz a delphi, és a bos már gyárt pcsúcs alkatrészeket, és csak a hegyet is cseréli, ami 15 ezer. Igazábólcsak  az a kopó alkatrész, szóval én így tudom. Nekem volt hogy csak az elektronikát cserélték 25-ért akkor, amikor 89 ezer volt egy darab csúcs, ennek 5 éve. Szóval nem csak az egészet lehet megvenni, főleg, hogy a felújítottaknak is csak a csúcsát cserélik azt ennyi..



jól megdrágult okosba' is. Én még 40eFt/db áron vettem.  wow1
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21229 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 00:40:51 »

A főtengely ékszíjtárcsa is kettős tömegű, az is eltörhetett (benne a rugó), ilyen nekem is volt, nem hogy az a baj??

A moci tökéletesen indult. Rezzenéstelen alapjárat. Nem füstöl. Izzók nem villognak.
Semmi rendellenesség a motorral, vagy az elektromossággal.
Még soha nem fordult elő hasonló, semelyik évben sem.

Kezdtem kétségbeesni (na jó, azért reménykedtem is, egy kicsit)!
Reggel, bizakodva indítóztam, de az a fránya rezonanciásos, morgásos, mit tudom én micsoda,
a motorral együtt, újra életre kelt. Sőt, talán még egy kicsit erősebb is lett.
~15 Km a munkahelyre, iszonyatosan lágyan vezetve (még a szokásosnál is finomabban, kerülve minden hirtelen terhelésváltozást).
Leállítás: semmi csattogás! (az első biztató jel). Du.-ra leszerveztem egy aknás átvizsgálást.
Munka után, elindultam a műhely felé, és nőtt a kétségbeesésem:
-most már határozottan nőtt a vibráció. Ráadásul, már a kuplunghasználattal is összefüggött.
Elindulásnál, ahogy engedtem fel a kuplungot (és esett a fordulat), határozott,
nagyon erős berezonálás érződött mind3rom pedálon (már-már kalapácsütés erősségű!).
Amint ráfordultam a haver kapubeállójára (a kormány tökig balra tekerve),
a pedálokon érzett, és már jól halható kolompolástól, majd megállt a szívem.
Aknára rá, motor leállít, megrángatva, amihez csak hozzáfértünk (gyakorlatilag mindent): SEMMI.
Nem találtunk sem elszabadult, fellazult, eltört, v lógó alkatrészt. Huh?
Motor indít, forgat, kormányt tekerget: SEMMI. Mint ha sohasem lett volna!!!

Szívat a Mondi! És már nem is először.
Tavaly ősszel, a futómű csinált hasonló, idegesítő jelenséget:
teljesen alátekert kormánynál (szűk parkolóhelyre beállásnál), hatalmas, a kasznit is megbillentő roppanás.
Az első alkalomnál azt hittem, hogy egy jókora gödört találtam meg (ám kiszállva no güdrrr).
Megjárattam előre-hátra, mindig roppant. 1 hónapig csinálta (csak teljesen aláteker állapotban). Majd, ahogy jött, úgy el is tűnt!!!

Eddig azt hittem, a Mondeo, egy férfias, erős kocsi. De most már hajlok arra, hogy egy hisztis picsa!  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #21230 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 06:40:17 »

rossz a forrásod. Smiley

Andy A-nak 2.2-es a gépe!  Ahhoz szerintem drágább a csúcs.

Én azt hallottam, hogy a ford, azaz a delphi, és a bos már gyárt pcsúcs alkatrészeket, és csak a hegyet is cseréli, ami 15 ezer. Igazábólcsak  az a kopó alkatrész, szóval én így tudom. Nekem volt hogy csak az elektronikát cserélték 25-ért akkor, amikor 89 ezer volt egy darab csúcs, ennek 5 éve. Szóval nem csak az egészet lehet megvenni, főleg, hogy a felújítottaknak is csak a csúcsát cserélik azt ennyi..


Ez lehet az a felújítás amikor 10-20 ezer km után írnak ide, h nemrég csinálták a porlasztókat és megint kukák...   Pl a Filepék az egészet cserélik, csak a ház marad.  De ezt biztos mondta Ervin.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
molbar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #21231 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 09:16:20 »

Szaiasztok,

Tegnap este hazafelé minden előjel nélkül elment a töltésem. Töltés visszajelző kigyulladt, ablaktörlő lassult...
Nemrég, kb 3 hete lett cserélve a generátor szíjtárcsa szabadonfutóra, mert már elviselhetetlen volt a szíj rángatózása és hangja. A csere után nagyon jó lett.
Nem az eredeti INA lett berakva, hanem egy olcsóbb 18e-es.
Szerintetek merre tovább? Volt valakinek hasonló?

Jelenleg az aksit töltöm, hogy beinduljon... szomoru1

 help Előre is köszi!

molbar

Naplózva

Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21232 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 10:24:23 »

Szaiasztok,

Tegnap este hazafelé minden előjel nélkül elment a töltésem. Töltés visszajelző kigyulladt, ablaktörlő lassult...
Nemrég, kb 3 hete lett cserélve a generátor szíjtárcsa szabadonfutóra, mert már elviselhetetlen volt a szíj rángatózása és hangja. A csere után nagyon jó lett.
Nem az eredeti INA lett berakva, hanem egy olcsóbb 18e-es.
Szerintetek merre tovább? Volt valakinek hasonló?

Jelenleg az aksit töltöm, hogy beinduljon... szomoru1

 help Előre is köszi!

molbar


Ha visszateszed az akksit akkor mérj egy töltést alapban és terhelve fogyasztókkal.Akkor többet tudsz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21233 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 10:32:22 »

Szaiasztok,

Tegnap este hazafelé minden előjel nélkül elment a töltésem. Töltés visszajelző kigyulladt, ablaktörlő lassult...
Nemrég, kb 3 hete lett cserélve a generátor szíjtárcsa szabadonfutóra, mert már elviselhetetlen volt a szíj rángatózása és hangja. A csere után nagyon jó lett.
Nem az eredeti INA lett berakva, hanem egy olcsóbb 18e-es.
Szerintetek merre tovább? Volt valakinek hasonló?

Jelenleg az aksit töltöm, hogy beinduljon... szomoru1

 help Előre is köszi!

molbar


a generátorral van gond.ellenőrizni kell a szíjat,a szabadonfutót,és a legvégén a töltő feszt!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21234 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 10:35:21 »


A moci tökéletesen indult. Rezzenéstelen alapjárat. Nem füstöl. Izzók nem villognak.
Semmi rendellenesség a motorral, vagy az elektromossággal.
Még soha nem fordult elő hasonló, semelyik évben sem.

Kezdtem kétségbeesni (na jó, azért reménykedtem is, egy kicsit)!
Reggel, bizakodva indítóztam, de az a fránya rezonanciásos, morgásos, mit tudom én micsoda,
a motorral együtt, újra életre kelt. Sőt, talán még egy kicsit erősebb is lett.
~15 Km a munkahelyre, iszonyatosan lágyan vezetve (még a szokásosnál is finomabban, kerülve minden hirtelen terhelésváltozást).
Leállítás: semmi csattogás! (az első biztató jel). Du.-ra leszerveztem egy aknás átvizsgálást.
Munka után, elindultam a műhely felé, és nőtt a kétségbeesésem:
-most már határozottan nőtt a vibráció. Ráadásul, már a kuplunghasználattal is összefüggött.
Elindulásnál, ahogy engedtem fel a kuplungot (és esett a fordulat), határozott,
nagyon erős berezonálás érződött mind3rom pedálon (már-már kalapácsütés erősségű!).
Amint ráfordultam a haver kapubeállójára (a kormány tökig balra tekerve),
a pedálokon érzett, és már jól halható kolompolástól, majd megállt a szívem.
Aknára rá, motor leállít, megrángatva, amihez csak hozzáfértünk (gyakorlatilag mindent): SEMMI.
Nem találtunk sem elszabadult, fellazult, eltört, v lógó alkatrészt. Huh?
Motor indít, forgat, kormányt tekerget: SEMMI. Mint ha sohasem lett volna!!!

Szívat a Mondi! És már nem is először.
Tavaly ősszel, a futómű csinált hasonló, idegesítő jelenséget:
teljesen alátekert kormánynál (szűk parkolóhelyre beállásnál), hatalmas, a kasznit is megbillentő roppanás.
Az első alkalomnál azt hittem, hogy egy jókora gödört találtam meg (ám kiszállva no güdrrr).
Megjárattam előre-hátra, mindig roppant. 1 hónapig csinálta (csak teljesen aláteker állapotban). Majd, ahogy jött, úgy el is tűnt!!!

Eddig azt hittem, a Mondeo, egy férfias, erős kocsi. De most már hajlok arra, hogy egy hisztis picsa!  eplus2 eplus2 eplus2
ha csak menet közben kalapál,akkor esélyes a féltengely is,de amúgy a lendkerék a leggyanúsabb a leírt történetedből.

Azóta fordult elő?Vagy mostmár mindig csinálja?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
molbar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #21235 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 10:52:50 »

a generátorral van gond.ellenőrizni kell a szíjat,a szabadonfutót,és a legvégén a töltő feszt!

Köszi,

A szabadonfutót lehet ellenőrizni beszerelve? A szíjfeszesség jónak tűnik.

A töltőfesz szabadonfutóval is 14 alapjáraton? (vagy ilyenkor lekapcsolja a generátort?)

Molbar
Naplózva

Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21236 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 10:56:21 »

Köszi,

A szabadonfutót lehet ellenőrizni beszerelve? A szíjfeszesség jónak tűnik.

A töltőfesz szabadonfutóval is 14 alapjáraton? (vagy ilyenkor lekapcsolja a generátort?)

Molbar
a szíjat ledobva ellenőrizni lehet a szabadonfutót kézzel.Csak az egyik irányban futhat szabadon.
A töltőfesz 14,5v szinte mindig.A szabadonfutóval is.Az nem lekapcsolja a generátort,hanem engedi "visszafelé" forogni a generátor forgórészét.Egyik irányban hajt a másikban szabadonfut a generátor forgórészéhez képest.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
molbar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #21237 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 11:11:39 »

a szíjat ledobva ellenőrizni lehet a szabadonfutót kézzel.Csak az egyik irányban futhat szabadon.
A töltőfesz 14,5v szinte mindig.A szabadonfutóval is.Az nem lekapcsolja a generátort,hanem engedi "visszafelé" forogni a generátor forgórészét.Egyik irányban hajt a másikban szabadonfut a generátor forgórészéhez képest.

Köszi,

Világos!
Naplózva

Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #21238 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 12:55:33 »

A főtengely ékszíjtárcsa is kettős tömegű, az is eltörhetett (benne a rugó), ilyen nekem is volt, nem hogy az a baj??

Köszönöm, észben fogom tartani, ha legközelebb jelentkezik a probléma.
Tegnap este hazafelé, tünetmentes volt.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #21239 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:01:51 »

ha csak menet közben kalapál,akkor esélyes a féltengely is,de amúgy a lendkerék a leggyanúsabb a leírt történetedből.

Azóta fordult elő?Vagy mostmár mindig csinálja?

Nem csak menet közben csinálta, hanem álló helyzetben is.
A havertől hazáig, tünetmentes volt.
Remélem, így is marad!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21240 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:11:39 »

Köszönöm, észben fogom tartani, ha legközelebb jelentkezik a probléma.
Tegnap este hazafelé, tünetmentes volt.
Ha az ékszíjtárcsád a ludas azt leveszed és leáálítod a földre és ellököd.Ha csendben marad akkor jó ha nem akkor kuka
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #21241 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:41:49 »

Ha az ékszíjtárcsád a ludas azt leveszed és leáálítod a földre és ellököd.Ha csendben marad akkor jó ha nem akkor kuka

Diagnosztika felsőfokon.  nyes
Észbentartom.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21242 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:05:06 »

Bocs, de elvesztettem a fonalat, pontosan mit rendeltek?
Ha nem indiszkrét a kérdés Smiley

Időközben szükség lett még egy darabra, úgyhogy ismét felteszem a kérdést, hogy kinek kell olajleválasztó? Őróla van szó:

http://www.ebay.co.uk/itm/140591765843?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Utoljára 8400 Ft-ba jött ki darabja, a rendelt mennyiségtől és a devizaárfolyamtól függően kb. hasonló érték várható.

AndyA

- AndyA 1 db (fekete)
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #21243 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:15:38 »

Sziasztok! hol található a turbócső?
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21244 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:17:02 »

Sziasztok! hol található a turbócső?

A turbo és a motor szívóoldala között. Közben van rajta valahol az intercooler.

De mi is a kérdés?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21245 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:21:00 »

Sziasztok! hol található a turbócső?
melyiket keresed mert tipustól függően 5 vagy 6 darab van.Tedd ki a kocsid paramétereid és ahogy ANDY A már kérdezte miért és ezzel mit kérdezel?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21246 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:34:32 »

Sziasztok! hol található a turbócső?
Hahó nem értjük a kérdést??? wave wave wave
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21247 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:37:35 »

Sziasztok! hol található a turbócső?
6db van.pontosíts melyikre vagyol kiváncsi.Amelyik rendszerint eldurran,az az egr szelep alatt van függőlegesen a motor bal elejében -szemben állva, a hűtő és a motor között.A többi viszont máshol...... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #21248 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:42:32 »

Melyiktől lehet ez a jelenség?
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #21249 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 15:45:18 »

Melyiktől lehet ez a jelenség?
Milyen jelenség??,Még nem értjük
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Oldalak: 1 ... 418 419 420 421 422 423 424 [425] 426 427 428 429 430 431 432 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.