Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:18:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 540 541 542 543 544 545 546 [547] 548 549 550 551 552 553 554 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14631341 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #27300 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:15:05 »

Sziasztok!

Új vagyok itt, ezért elnézést szeretnék kérni előre is, ha olyan problémát vetek fel amit korábban már kiveséztetek.



Köszönöm, ha végigolvastátok, és ha tudnátok tippet adni annak nagyon örülnék.
a lefulladással kapcsolatban semmi ciki nincs benne ezt szerintem bárki akinek itt mk3-as TDCI-je van ezt bátran elmeséli,hogy egy párszor elküldött valakit a francba mire ráérzett a lábával az elindulás fortélyaira.
nekem néha még mindig sikerül.
szerintem alapjárat annyira alacsony,hogy alig fordul át a fötengely.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zoldMK3
Vendég
« Új hozzászólás #27301 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:22:20 »

Sokat nem tudok hozzászólni, de szerintem a városi 8-10 liter még normálisnak mondható attól függően, hogy tartósan tudsz-e 50-70-el haladni vagy sok elindulás-megállás van benne (pl. dugó). Az M0-ás 8 liter nagyon sok. Nekem a legutóbb vegyesben (kb 80% Bp a többi autópálya+főút) 5,7-re jött ki a fogyim. Ha a turbód fel lett újítva, akkor már csak az üzemanyag rendszere tippelnék, mint hibaforrás. A szűrőket kicseréltétek? Itt gondolok elsősorban a levegő és gázolajszűrőre. Ha nem vagy nem tudod, hogy mikor volt utoljára cserélve, akkor cseréld ki. Én is meg itt sokan a gyárit, a Bosh-t ill. a Mann filtert ajánlom.


Szerviz azonnal volt amint hazahoztam, gyári olaj + mann, ill. Knecht szűrők. Néztünk üzemanyag nyomást is, de nem tűnt túl alacsonynak. Alapjáraton ha jól emlékszem 370bar, gyorsításkor felment 950 körülre, de nem emlékszem pontosan, már rég volt, de meg tudok nézetni mindent, csak kellene tudnom mi számít normálisnak.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27302 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:33:21 »


Szerviz azonnal volt amint hazahoztam, gyári olaj + mann, ill. Knecht szűrők. Néztünk üzemanyag nyomást is, de nem tűnt túl alacsonynak. Alapjáraton ha jól emlékszem 370bar, gyorsításkor felment 950 körülre, de nem emlékszem pontosan, már rég volt, de meg tudok nézetni mindent, csak kellene tudnom mi számít normálisnak.


Azt is írtad, hogy van garancia a porlasztókra és a magasnyomásúra. Ezek szerint azok javítva lettek. Az nem lehetséges, hogy nem jól kódolták fel a porlasztókat? Az is tud ilyen adatokat produkálni.

Amúgy fogyasztásra a kezelési városra 8.2-t, lakott területen kívülre 4.6 l/100km fogyasztást ír III-IV fokozatban. Ha nincs meg a kezelési könyved, akkor innen le tudod tölteni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 hétfő, 09:36:12 írta Lacika71 » Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #27303 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:36:36 »


Szerviz azonnal volt amint hazahoztam, gyári olaj + mann, ill. Knecht szűrők. Néztünk üzemanyag nyomást is, de nem tűnt túl alacsonynak. Alapjáraton ha jól emlékszem 370bar, gyorsításkor felment 950 körülre, de nem emlékszem pontosan, már rég volt, de meg tudok nézetni mindent, csak kellene tudnom mi számít normálisnak.

Én ott kezdeném, hogy megnézem, a benne levő porlasztók típusazonosak-e, kaptak-e kalibrációs kódot a felújításnál, és az be van-e programozva az ecu-be.
Az enyém akkor fulladt le indulásnál, amikor nem motorazonos, felújított porlasztók voltak benne.

A tdci alapjárati rali nyomás értéke (FRP) 230-300bar, teljes terhelésen 1600bar fölött kell legyen (pl. 3-ban, padlógáz, 2000-2500 1/min között) . Ha nem lenne jó az üzemanyag nyomás, az izzitasjelzo villogna.

Ha nagyon nincs megoldás, érdemes kompressziót is méretni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zoldMK3
Vendég
« Új hozzászólás #27304 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:39:10 »

Azt is írtad, hogy van garancia a porlasztókra és a magasnyomásúra. Ezek szerint azok javítva lettek. Az nem lehetséges, hogy nem jól kódolták fel a porlasztókat? Az is tud ilyen adatokat produkálni.

Amúgy fogyasztásra a kezelési városra 8.2-t, lakott területen kívülre 4.6 l/100km fogyasztást ír III-IV fokozatban. Ha nincs meg a kezelési könyved, akkor innen le tudod tölteni.

A vezérlőben azok a kódok vannak feltanítva, amik a porlasztócsúcs oldalán vannak. Arra is gondoltam, hogy esetleg a 116 lovasnak a csúcsait rakták bele.
Simán kinézem, hogy beleraktak vmit amit találtak, mert úgyis eladásra megy.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #27305 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 09:49:31 »

A vezérlőben azok a kódok vannak feltanítva, amik a porlasztócsúcs oldalán vannak. Arra is gondoltam, hogy esetleg a 116 lovasnak a csúcsait rakták bele.
Simán kinézem, hogy beleraktak vmit amit találtak, mert úgyis eladásra megy.
Az nem túl jó, ha a vezérlőben a porlasztón levő kód vannak, kivéve ha gyári felújított, RM kezdetű alkatrészkódos porlasztókról beszélünk, vagy ha a felújítás során a kalibrációs kódokat valahogy ráírták a nyakrészre.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #27306 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 11:00:07 »

Sziasztok,
Az osztrak Mister-Auto-tol szoktam emailt kapni, kulonbozo promocioik vannak.
Most a kuplungra adnak eleg jo kedvezmenyt, nem tudom, hogy ez a Magyar arakhoz+kedvezmeny kepest milyen...

http://www.mister-auto.at/de/kupplungssatz/ford-mondeo-iii-kombi-bwy-2-0-16v-tddi-tdci-115ps_v15493_g479.html
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 hétfő, 11:02:30 írta mendoza » Naplózva
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #27307 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 11:44:54 »

Hát egyrészt nálunk is ennyi KB, de csak kérdés mi van a csomagban, kevés kuplungot cserélni, ilyenkor kell lendkereket, kinyomót, szerkezetet, stb. Itthon a fórumon 120-130 körül mözög ez a szett, forgnál 250.

Sziasztok,
Az osztrak Mister-Auto-tol szoktam emailt kapni, kulonbozo promocioik vannak.
Most a kuplungra adnak eleg jo kedvezmenyt, nem tudom, hogy ez a Magyar arakhoz+kedvezmeny kepest milyen...

http://www.mister-auto.at/de/kupplungssatz/ford-mondeo-iii-kombi-bwy-2-0-16v-tddi-tdci-115ps_v15493_g479.html
Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
zoldMK3
Vendég
« Új hozzászólás #27308 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:02:49 »

Én ott kezdeném, hogy megnézem, a benne levő porlasztók típusazonosak-e, kaptak-e kalibrációs kódot a felújításnál, és az be van-e programozva az ecu-be.
Az enyém akkor fulladt le indulásnál, amikor nem motorazonos, felújított porlasztók voltak benne.

A tdci alapjárati rali nyomás értéke (FRP) 230-300bar, teljes terhelésen 1600bar fölött kell legyen (pl. 3-ban, padlógáz, 2000-2500 1/min között) . Ha nem lenne jó az üzemanyag nyomás, az izzitasjelzo villogna.

Ha nagyon nincs megoldás, érdemes kompressziót is méretni.


Ezek a számok vannak a csúcsokon, mind a 4-en:

Delphi
4S7Q-9K546-BD
EJDR00504Z
meg 2x8 kalibráló kód
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27309 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:15:21 »


Ezek a számok vannak a csúcsokon, mind a 4-en:

Delphi
4S7Q-9K546-BD
EJDR00504Z
meg 2x8 kalibráló kód


Már csak az a kérdés, hogy ez való-e bele ill. megváltoztatták-e a kalibrációs kódokat akkor, amikor állítólag felújították. Mert az csak egy dolog, hogy porlasztókat cseréltek benne, de azok jók voltak-e (be lettek-e beszerelés előtt vizsgálva)
Naplózva
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #27310 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:21:19 »

Hát egyrészt nálunk is ennyi KB, de csak kérdés mi van a csomagban, kevés kuplungot cserélni, ilyenkor kell lendkereket, kinyomót, szerkezetet, stb. Itthon a fórumon 120-130 körül mözög ez a szett, forgnál 250.


Jah, a teljes szett az kb 175E
http://www.mister-auto.at/de/kupplungssatz-schwungrad/luk-600-0047-00_g104752_a006600!0047!00.html

Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #27311 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:24:16 »

Sziasztok!
Bizonyára hallottátok már, hogy hamarosan szigorítanak a vizsgáztatáson, és súlyos százezrekre büntethetik a vizsgaállomásokat is. Kicsit most beparáztam, hogy az autómban Ervin féle cső van a katalizátor helyén.

Kérdésem, kinek van még fenn átmenő cső a katalizátor helyén, és volt-e azóta vizsgán? Szerintetek melyik a jobb megoldás, ha elhallgatom amikor viszem, hátha nem veszik észre, vagy szólok előre és megpróbálom anyagiakkal majd elintézni. Van egy bevált vizsgahelyem, ahova évek óta járok, szerintem meg tudnám oldani. Az autóm motorja szerintem jó állapotban van, nem füstöl, jól fogyaszt, szépen jár, úgy gondolom, hogy az értékekkel nem lehet gond katalizátor nélkül sem. Még egy megoldásom gondolkodom, hogy a vizsga idejére szerzek valahonnan "kölcsönbe" egy katalizátort, csak nem tudom, hogy aknából mennyire macerás ki-be szerelni..

Mi a véleményetek?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27312 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:28:17 »

Sziasztok!
Bizonyára hallottátok már, hogy hamarosan szigorítanak a vizsgáztatáson, és súlyos százezrekre büntethetik a vizsgaállomásokat is. Kicsit most beparáztam, hogy az autómban Ervin féle cső van a katalizátor helyén.

Kérdésem, kinek van még fenn átmenő cső a katalizátor helyén, és volt-e azóta vizsgán? Szerintetek melyik a jobb megoldás, ha elhallgatom amikor viszem, hátha nem veszik észre, vagy szólok előre és megpróbálom anyagiakkal majd elintézni. Van egy bevált vizsgahelyem, ahova évek óta járok, szerintem meg tudnám oldani. Az autóm motorja szerintem jó állapotban van, nem füstöl, jól fogyaszt, szépen jár, úgy gondolom, hogy az értékekkel nem lehet gond katalizátor nélkül sem. Még egy megoldásom gondolkodom, hogy a vizsga idejére szerzek valahonnan "kölcsönbe" egy katalizátort, csak nem tudom, hogy aknából mennyire macerás ki-be szerelni..

Mi a véleményetek?

Hidd el, hogy észre fogják venni, mert alámennek. Az ilyen bűntetésekkel kilátásban nem fogják szerintem reszkírozni a vizsgaállomáson az "okos" megoldást. Azt is csinálhatod, hogy kibelezel egy katalizátort és az rakod fel az üres cső helyére. Abba nem kötnek bele, mert nem látszik, hogy ki van lőve. a katalizátoros vizsgáztatásnak meg van az a hátulütője, ha ne adj isten megállítanak az úton egy rögtönzött vizsgálatra, azonnal észreveszik a csövet és nem fogod tudni elmagyarázni ill a szerelő sem fogja tudni, hogy vizsgakor még rajta volt.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27313 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:46:31 »

Sziasztok!
Bizonyára hallottátok már, hogy hamarosan szigorítanak a vizsgáztatáson, és súlyos százezrekre büntethetik a vizsgaállomásokat is. Kicsit most beparáztam, hogy az autómban Ervin féle cső van a katalizátor helyén.

Kérdésem, kinek van még fenn átmenő cső a katalizátor helyén, és volt-e azóta vizsgán? Szerintetek melyik a jobb megoldás, ha elhallgatom amikor viszem, hátha nem veszik észre, vagy szólok előre és megpróbálom anyagiakkal majd elintézni. Van egy bevált vizsgahelyem, ahova évek óta járok, szerintem meg tudnám oldani. Az autóm motorja szerintem jó állapotban van, nem füstöl, jól fogyaszt, szépen jár, úgy gondolom, hogy az értékekkel nem lehet gond katalizátor nélkül sem. Még egy megoldásom gondolkodom, hogy a vizsga idejére szerzek valahonnan "kölcsönbe" egy katalizátort, csak nem tudom, hogy aknából mennyire macerás ki-be szerelni..

Mi a véleményetek?

Többször mondtam hogy inkább üssétek ki...azzal nem lessz gond.
Ugyanigy megszijva azis akinek egyenes átmenő rendszere van....kipufogó dobban is benne kell lennie az E jelnek..az meg csak gyáriakon van, sport stb,felejtős.
És minden átalakitás vagy módositás ami engedélyköteles nagyon rámennek....de ezt már jópár hónapja elmondták.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #27314 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:47:36 »

Szervóolaj szűrő?

Nem egyszer pofáztam hogy inkább üssétek ki...azzal nem lessz gond.
Ugyanigy megszijva azis akinek egyenes átmenő rendszere van....kipufogó dobban is benne kell lennie az E jelnek..az meg csak gyáriakon van, sport stb,felejtős.
És minden átalakitás vagy módositás ami engedélyköteles nagyon rámennek....de ezt már jópár hónapja elmondták.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27315 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:48:52 »

Szervóolaj szűrő?


bukó...
Minden ami a gyáritól való eltérés az engedélyköteles....igy szól a rendelet.
Ha legalább eldugtátok volna hogy ne látszodjon a kutyát se érdekelné...de igy benne van...de most az a baj hogy téged megvágnak 2 kilóra, vizsgahelyet meg fél millára ha átengedik és  kiderül...nemigen fognak már igy a vizsgahelyek kockáztatni...
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 hétfő, 12:50:48 írta Bunyek » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #27316 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:49:07 »

Szervóolaj szűrő?


Azt nem látja.... a hűtőrácsot nem veszik le.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27317 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:52:58 »

Azt nem látja.... a hűtőrácsot nem veszik le.

Ebben ne legyél olyan biztos...azt néz meg amit akar.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #27318 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:55:52 »

És miért nem engedné át?
Eddig is átengedte.
Megbüntetik? Miért tennék? Nem fognak aznap megállítani és megnézni a katalizátort.
Másnap meg azt mondja a vizsga állomás, hogy azóta szedted ki.

Ebben ne legyél olyan biztos...azt néz meg amit akar.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #27319 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:56:50 »

Hidd el, hogy észre fogják venni, mert alámennek. Az ilyen bűntetésekkel kilátásban nem fogják szerintem reszkírozni a vizsgaállomáson az "okos" megoldást. Azt is csinálhatod, hogy kibelezel egy katalizátort és az rakod fel az üres cső helyére. Abba nem kötnek bele, mert nem látszik, hogy ki van lőve. a katalizátoros vizsgáztatásnak meg van az a hátulütője, ha ne adj isten megállítanak az úton egy rögtönzött vizsgálatra, azonnal észreveszik a csövet és nem fogod tudni elmagyarázni ill a szerelő sem fogja tudni, hogy vizsgakor még rajta volt.

És ha alul motorvédő burkolat van? Azt csak nem szedik le.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #27320 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:58:06 »

Ebben ne legyél olyan biztos...azt néz meg amit akar.


Igaz, de karosszéria elemeket nem szerelnek le....
Nagyon ráérős az a valaki/hely ahol ennyire túrnak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #27321 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:58:26 »

Ehhez a vizsga állomás kijáratánál kell ellenőrizni, különben semmi esély.

És miért nem engedné át?
Eddig is átengedte.
Megbüntetik? Miért tennék? Nem fognak aznap megállítani és megnézni a katalizátort.
Másnap meg azt mondja a vizsga állomás, hogy azóta szedted ki.

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #27322 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 12:58:45 »

És ha alul motorvédő burkolat van? Azt csak nem szedik le.

Simán belátni fölé.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27323 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 13:01:26 »

És miért nem engedné át?
Eddig is átengedte.
Megbüntetik? Miért tennék? Nem fognak aznap megállítani és megnézni a katalizátort.
Másnap meg azt mondja a vizsga állomás, hogy azóta szedted ki.


Elmondom hogy visszarendelhetnek autót NKH-sok ha megállitja a sort és ennyi, akármikor!
Az hogy mikor lett átalakitva ami engedélyköteles téged nem fog felmenteni a büntetés alól!
Eddig se kellett volna átengedni ,ennyi....
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #27324 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 13:05:34 »

A szervószűrő olyan mint egy üzemanyag szűrő amit te is tettél be valamikor. (ha jól emlékszek egy videóról)
Egy átlátszó üzemanyagszűrő "kapszula" csak nem engedély köteles.

Elmondom hogy visszarendelhetnek autót NKH-sok ha megállitja a sort és ennyi, akármikor!
Az hogy mikor lett átalakitva ami engedélyköteles téged nem fog felmenteni a büntetés alól!
Eddig se kellett volna átengedni ,ennyi....

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #27325 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 16:45:32 »

Azt hiszem az lesz a megoldás, hogy a műszaki érvényesség lejárta előtt kb 1 hónappal elmegyek majd vizsgára, elmondom mi a helyzet, ha ráfizetősen le tudom vizsgáztatni, akkor marad, ha azt mondják, hogy nem, akkor van 1 hónapom, hogy keressek egy bontott katalizátort és visszarakatom. Jobb nem jut eszembe.

Egyébként Bunyek igazad van, talán a legbiztosabb megoldás a kiütés lett volna, most már emlékszem így, hogy írtad talán még nekem is. Egyébként ha megállítanak utcán mérésre, akkor hiába van benne a katalizátor és ki van ütve, a mért eredmények miatt megbukhat az autó ugyanúgy. Persze az úton megállításnak van/volt eddig a legkisebb esélye.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 hétfő, 16:47:26 írta Shad » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #27326 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 18:32:09 »

A szervószűrő olyan mint egy üzemanyag szűrő amit te is tettél be valamikor. (ha jól emlékszek egy videóról)
Egy átlátszó üzemanyagszűrő "kapszula" csak nem engedély köteles.


A biztonság szempontjából olyan fontos rendszerben, mint a kormánymű, szerintem minden átalakítás engedély köteles.

Nézd a a hatóság szempontjából: valaki beépít valamit a szervókörébe, aminél senki és semmi sem garantálja, hogy nem fog menet közben beállni tőle a kormánymű, nincs típusbizonyítványa erre a felhasználásra a beépített elemeknek, nincs tesztelve, milyen hatással van a jármű menet közbeni viselkedésére, kormányozhatóságára, stb, stb.

Nekik az az első, hogy te biztonságos járműben ülhess csak. Te meg beépítettél valamit, ami az ő szempontjukból nincs bizonyítva, hogy nincs káros hatással az autó biztonságos használatára, egy olyan ügy érdekében (ne kelljen kormányművet cserélni/felújítani, vagyis pénz), ami őket igazán nem érdekli.

Szerinted mi lesz, megbuktatják, ha észreveszik, vagy elhiszik neked, amikor mondod hogy "jó lesz ez így béláim!", és ezzel a későbbi felelősséget is a nyakukba veszik, hogyha gond lesz vele?
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #27327 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 19:14:35 »

A biztonság szempontjából olyan fontos rendszerben, mint a kormánymű, szerintem minden átalakítás engedély köteles.

Nézd a a hatóság szempontjából: valaki beépít valamit a szervókörébe, aminél senki és semmi sem garantálja, hogy nem fog menet közben beállni tőle a kormánymű, nincs típusbizonyítványa erre a felhasználásra a beépített elemeknek, nincs tesztelve, milyen hatással van a jármű menet közbeni viselkedésére, kormányozhatóságára, stb, stb.

Nekik az az első, hogy te biztonságos járműben ülhess csak. Te meg beépítettél valamit, ami az ő szempontjukból nincs bizonyítva, hogy nincs káros hatással az autó biztonságos használatára, egy olyan ügy érdekében (ne kelljen kormányművet cserélni/felújítani, vagyis pénz), ami őket igazán nem érdekli.

Szerinted mi lesz, megbuktatják, ha észreveszik, vagy elhiszik neked, amikor mondod hogy "jó lesz ez így béláim!", és ezzel a későbbi felelősséget is a nyakukba veszik, hogyha gond lesz vele?
Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tisztázni. A szűrő beépítése semmilyen szempontból nem befolyásolja a kormányozhatóságot, egyébként nem építettem volna be a szűrőt. Ezt a tény már többször több helyen nyomatékosan kihangsúlyozva leírtam. A Ford a rendszert úgy tervezte meg, hogy a szervó rendszer teljes meghibásodása esetén is a kocsi kormányozható marad. Ez a bisztonsági feltétel a szűrő beépítésével is tökéletesen megvalósul, még a szűrő meghibásodása esetén is.
A hatóság szempontjából nézve a fejtegetéseddel viszont egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 hétfő, 19:25:22 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #27328 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 19:37:20 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tisztázni. A szűrő beépítése semmilyen szempontból nem befolyásolja a kormányozhatóságot, egyébként nem építettem volna be a szűrőt. Ezt a tény már többször több helyen nyomatékosan kihangsúlyozva leírtam. A Ford a rendszert úgy tervezte meg, hogy a szervó rendszer teljes meghibásodása esetén is a kocsi kormányozható marad. Ez a bisztonsági feltétel a szűrő beépítésével is tökéletesen megvalósul, még a szűrő meghibásodása esetén is.
A hatóság szempontjából nézve a fejtegetéseddel viszont egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!
Én nem kételkedem abban, hogy soha nem lesz gond a szűrőrendszerrel, csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy miért nem nézik az ilyet jó szemmel a hatóságok.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #27329 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 19:41:12 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egy dolgot nem árt tisztázni. A szűrő beépítése semmilyen szempontból nem befolyásolja a kormányozhatóságot, egyébként nem építettem volna be a szűrőt. Ezt a tény már többször több helyen nyomatékosan kihangsúlyozva leírtam. A Ford a rendszert úgy tervezte meg, hogy a szervó rendszer teljes meghibásodása esetén is a kocsi kormányozható marad. Ez a bisztonsági feltétel a szűrő beépítésével is tökéletesen megvalósul, még a szűrő meghibásodása esetén is.
A hatóság szempontjából nézve a fejtegetéseddel viszont egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship

Így van, ezt már leírtam én is többször.  worship

Bármelyik póré sima gumicső előbb meghibásodik a visszafolyó ágban, mint ez a túlbiztosított és méretezett toldalék cső pár és szűrőház+szűrő. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27330 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 20:37:11 »

A szervószűrő olyan mint egy üzemanyag szűrő amit te is tettél be valamikor. (ha jól emlékszek egy videóról)
Egy átlátszó üzemanyagszűrő "kapszula" csak nem engedély köteles.


nincs bennt semmi..csak a tisztitásig volt bennt...gyári minden...visszaálltam.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27331 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 20:44:14 »

De kikell javitanom magamat mert aszem rosszul mondtam(nem olvastam vissza)...mert hogy nem a tulajnak kell fizetni, ha az engedély nélküli átalakitásos autó megfeleltként átmegy a vizsgán, hanem a vizsgahelynek.....

Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #27332 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:08:43 »

Sziasztok!
A klímával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Gázzal fel lett töltve a kompresszor működik,a csatlakozók jók,
és csak a meleget tolja.
Köszi a válaszotokat!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #27333 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:14:12 »

Sziasztok!
A klímával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Gázzal fel lett töltve a kompresszor működik,a csatlakozók jók,
és csak a meleget tolja.
Köszi a válaszotokat!

A párologtatóba bemenő vékonyabb cső forró a vastag pedig hideg?
Ha igen, akkor bent a fűtéboxban a terelőlapátok nem jól működnek......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #27334 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 21:54:52 »

Én meg azt mondom, hogy semmi változás nem lesz a vizsgákon. Az NKH vizsgaállomáson folyik a legnagyobb bér vizsgáztatás, senki sem a pénztárcája ellensége, ha csak a másik irányba kell nézni. Az autó kimegy az udvarról, már mossa kezeit a vizsgabiztos is, mert rá nem bizonyítanak semmit.
Max a tulajt megbaxák az utólagos xenon, zöld helyzetjelző, fólia, stb miatt. Meg a traffipaxos csávók kaszálnak ugyanúgy tovább.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #27335 Dátum: 2013.07.29 hétfő, 23:30:29 »

Sziasztok!

Új vagyok itt, ezért elnézést szeretnék kérni előre is, ha olyan problémát vetek fel amit korábban már kiveséztetek.

Elkezdtem keresni hasonló tapasztalatokat a hozzászólásokban, de nem találtam.

Összefoglalom szenvedésem történetét:

Tavaly szeptemberben jutottam hozzá autómhoz, ami egy 2004-es Tdci N7BA, kombi mondeo. Igazából nem akartam megvenni, de az érv ami miatt mégis mellette döntöttem az az volt, hogy adtak rá 1 év garanciát a nagynyomásúra meg a porlasztókra, mondván, hogy akkor cserélték egy pest környéki Ford márkaszervizben.

Nem találkoztam korábban ezzel a típussal és megcsináltam az egyik legnagyobb hülyeséget amit autóvásárló megtehet, megvettem az első darabot amit megnéztem.  taps

A kocsin minden gyári. A kuplung a gömbfejek, a szilentek. 240.000-nél. Hát olyan is minden. Jó ezek kopó alkatrészek, minden kocsiban tönkremennek, de hogy erre egy forintot nem költöttek az elmúlt 8 évben az már biztos.


A jelenség ami miatt itt vagyok:

Nem megy a vas.
Alapjárat van, de egyszerűen nem lehet vele elindulni, csak úgy mint egy benzinessel, semmi ereje nincs. Rendszeresen lefulladok, vérciki, legszívesebben felgyújtanám. 1500 alatt semmi, felejtsd el, 3. ban 1500 tól padlózva lassan gyorsít, kb 5 másodperc alatt éri el a 2000-et, ha végig nyomom akkor 2500-3000 től már húz.

Füstöl mint a gyárkémény.
Illetve füstölt, amióta szétszedtem a turbó csöveket és megpucoltam a MAP szenzort azóta látványosan csökkent. Nem tudom mi köze van hozzá, csak leírtam, mert kaptam már rá olyan tippet, hogy map szenzor baja van, cseréljem ki és megjavul. Ezt támasztaná alá az is, hogy kiolvasásnál álló motornál 1,43 bar volt a légköri nyomás. Lauch géppel olvastuk, a srác szerint ez lehet a program hibája is, mert ilyet még nem nagyon látott.

Ha megkergetem pályán akkor javul, de kb. egy hétig tart.

Ha 2. ban 2500-tól akarok gyorsítani padlón akkor sem indul meg csak tohonyán 2-3 másodperc alatt.
Mintha a geo-t mozgató kis motor meg lenne szorulva. De azt beírná hibának azonnal. Geo nem szorul, kézzel simán jár.

Zabál.
Városban 8-10l körül. Ha bemegyek a Hungária krt. vonalán belülre simán 10 fölé megy. M0-án járva is 8 liter.
160 ig egész jól halad, de onnantól a 180 kb. 3 kilométer alatt lett meg és följebb nem is nagyon ment.
Katalizátor ép, nincs összeesve.

Kopogó hangja is van, nem ég szépen az üzemanyag, de úgy gondolom ha helyreáll a levegő ellátás (ha egyáltalán az a baja), talán az is megoldódik. Prémium dízellel nem csinálja.

Az eddig elvégzett munkák:
- szívósor takarítás (a szívósor úgy le volt kokszolódva, hogy talán egy szívószál fért volna csak át. A hengerfejet nem vettem le, amennyire tudtam benyúltam és kitörölgettem)
- összes turbócső le (innen a fórumról jött az ötlet hátha lukas, meg volt az a rezonáló hangja is)
- turbó felújítás (a turbina megragadt, a tengelynél szivárgó olaj megfogta a kormot)
- MAF szenzor csere
- MAP szenzor takarítás
- EGR ledugózva, de egy 6mm-es lukat hagytam a lemezen, így a szenzor érzékel áramlást és nem rakja be hibának)

Hibakód 0.

Még egy hónap garim van a pumpára meg a csúcsokra.

Ennyi kb.

Köszönöm, ha végigolvastátok, és ha tudnátok tippet adni annak nagyon örülnék.
Én csak egyet mondanék,minek dugüóztad le ha van rajta luk?Szerinted ez így jó,mert ujra telle szórja trutyival a szívósort!!!!Az meg,hogy hibát dob senkit nem érdekel ,mert vizsga előtt kiütöd vagy kiveszed a dugót és kész.Így semmi értelme hidd el.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #27336 Dátum: 2013.07.30 kedd, 08:05:47 »

De kikell javitanom magamat mert aszem rosszul mondtam(nem olvastam vissza)...mert hogy nem a tulajnak kell fizetni, ha az engedély nélküli átalakitásos autó megfeleltként átmegy a vizsgán, hanem a vizsgahelynek.....


Tisztelt Fórumtárs!
A rendelet kifejezetten a közlekedést veszélyeztető, nem megfelelő műszaki állapotban lévő autók kiszűrésére hivatott. Valamint ezzel a szigorítással akarják felszámolni a még mindig létező, sumák vizsga helyeket. Természetesen bőven belefér ebbe a kategóriába, a szabványtól eltérő átalakítás problematikája.
A vizsgáztatással kapcsolatban meg az a véleményem, hogy a vizsga biztosok, tisztelet a kivételnek nem állnak a helyzet magaslatán műszaki szempontból. Nincs megfelelő típus ismeret stb...stb.(Nekem a legutóbbi vizsgán, komoly problémát jelentett, hogy a vizsgáztató nem tudta feldugni a mérőszondát a kipufogócsőbe a mérőfejen lévő központosító fej miatt. Mindjárt az volt a reakció, hogy az utolsó dob nem szabvány. Ellenőrizve a márka jelet a dobon, húzták le a mérőszondáról a központosítót és végezték el a mérést). Normáknak kell megfelelni és ezt vagy tudja, vagy nem a gépezet. A vizsga biztos nem bonthatja meg a vizsgázandó gépkocsit. Nem távolíthat el burkoló lemezt, ha az gyári. Pl Hűtővédő, motorvédő burkolat, stb..stb. Sajnos ez az egész még mindig a nem kis pénzről, és az élet szinte minden területén létező korrupcióról szól, és legkevésbé a biztonságos közlekedésről. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #27337 Dátum: 2013.07.30 kedd, 12:46:21 »

Én csak egyet mondanék,minek dugüóztad le ha van rajta luk?Szerinted ez így jó,mert ujra telle szórja trutyival a szívósort!!!!Az meg,hogy hibát dob senkit nem érdekel ,mert vizsga előtt kiütöd vagy kiveszed a dugót és kész.Így semmi értelme hidd el.

Nekem ledugózva ment át csont nélkül a vizsgán. A hibakódról meg csak annyit, hogy ha kiütöm, két nap múlva, de volt olyan, hogy még aznap visszajön. Havonta egyszer kitörlöm osztjónapot.
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #27338 Dátum: 2013.07.30 kedd, 14:37:09 »

Nekem ledugózva ment át csont nélkül a vizsgán. A hibakódról meg csak annyit, hogy ha kiütöm, két nap múlva, de volt olyan, hogy még aznap visszajön. Havonta egyszer kitörlöm osztjónapot.

De az övé 2004-es, simán lehet, hogy még hibakódost se dob, nem is EU4-es.
Naplózva
zoldMK3
Vendég
« Új hozzászólás #27339 Dátum: 2013.07.30 kedd, 15:25:31 »

Én csak egyet mondanék,minek dugüóztad le ha van rajta luk?Szerinted ez így jó,mert ujra telle szórja trutyival a szívósort!!!!Az meg,hogy hibát dob senkit nem érdekel ,mert vizsga előtt kiütöd vagy kiveszed a dugót és kész.Így semmi értelme hidd el.

Azért van rajta a luk mert már euro4-es és figyeli a gázáramlást és berakja hibának, aminek egyébként semmi jelentősége, de engem zavart, hogy villog a műszerfalon valami, mert azt az érzést kelti bennem hogy egy rossz autóban ülök (ami egyébként így van ettől függetlenül).

A lukkal az volt a célom hogy egy minimális gázáramlást megtartva átverjem az EGR szelepen a szenzort, nem pedig a kipuf gázok teljes megszüntetése.
Az eredeti átmérő kb.22mm tehát egy kb.15,2 cm2 területű lukon dől be a gáz szemben a mostani 6mm-el ami kb 1,13cm2. De ennek sincs jelentősége mert az eredeti problémámat nem oldja meg ha ledugózom teljesen.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #27340 Dátum: 2013.07.30 kedd, 16:24:05 »

Azért van rajta a luk mert már euro4-es és figyeli a gázáramlást és berakja hibának, aminek egyébként semmi jelentősége, de engem zavart, hogy villog a műszerfalon valami, mert azt az érzést kelti bennem hogy egy rossz autóban ülök (ami egyébként így van ettől függetlenül).

A lukkal az volt a célom hogy egy minimális gázáramlást megtartva átverjem az EGR szelepen a szenzort, nem pedig a kipuf gázok teljes megszüntetése.
Az eredeti átmérő kb.22mm tehát egy kb.15,2 cm2 területű lukon dől be a gáz szemben a mostani 6mm-el ami kb 1,13cm2. De ennek sincs jelentősége mert az eredeti problémámat nem oldja meg ha ledugózom teljesen.
Akkor sem jó hidd el.Nem befolyásol semmit sem mindenkié ilyen ha levan dugózva hibát dob.Semmire sincs hatással.De ha nemakarod megérteni nekem így is jó.Ha meg zavar ragaszd le egy fekete ragasztószalaggal.Az majd jobban zavar ha megint pucolhatod mindenét.De te tudod.Veszel hozzá egy hibaolvasót és havonta egyszer ránézel vele nincs-e esetleg más hiba benne aztán kiütöd és kész.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #27341 Dátum: 2013.07.30 kedd, 16:24:43 »

De az övé 2004-es, simán lehet, hogy még hibakódost se dob, nem is EU4-es.
Az övé az!!!EU4
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #27342 Dátum: 2013.07.30 kedd, 17:14:49 »

Azért van rajta a luk mert már euro4-es és figyeli a gázáramlást és berakja hibának, aminek egyébként semmi jelentősége, de engem zavart, hogy villog a műszerfalon valami, mert azt az érzést kelti bennem hogy egy rossz autóban ülök (ami egyébként így van ettől függetlenül).

A lukkal az volt a célom hogy egy minimális gázáramlást megtartva átverjem az EGR szelepen a szenzort, nem pedig a kipuf gázok teljes megszüntetése.
Az eredeti átmérő kb.22mm tehát egy kb.15,2 cm2 területű lukon dől be a gáz szemben a mostani 6mm-el ami kb 1,13cm2. De ennek sincs jelentősége mert az eredeti problémámat nem oldja meg ha ledugózom teljesen.
szerintem vedd ki a müszerfalbol azt az izzót  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
imhotep0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #27343 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:18:37 »

Sziasztok!

A következő problémában szeretnék segítséget kérni. Tegnap azt vettem észre az autón, hogy 5. és 6. sebességben amikor felengedem a kuplungot, megtorpan a kocsi klíma használat mellett. Ha kikapcsoltam a klímát akkor semmi probléma. Klíma használattal már egy ideje úgy tűnik mintha nem gyorsulna úgy ahogy kellene. Erre van valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet?
Naplózva

2.0 tdci 96KW 2003.04
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #27344 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:28:02 »

Sziasztok!

A következő problémában szeretnék segítséget kérni. Tegnap azt vettem észre az autón, hogy 5. és 6. sebességben amikor felengedem a kuplungot, megtorpan a kocsi klíma használat mellett. Ha kikapcsoltam a klímát akkor semmi probléma. Klíma használattal már egy ideje úgy tűnik mintha nem gyorsulna úgy ahogy kellene. Erre van valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet?

ez nem probléma ez természetes klima használat mellett amikor 40 fokrol kell lehütsön,kb bekapcsoláskor behúz a kuplung és akkor enged ki mikor lkikapcsolod.alacsonyabb hömérsékletnél nem folyamatosan hüt igy nem állandó a terhelés a motornak olyankor nagyobb esélyel váltasz kikapcsolt kompresszor mellett.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
imhotep0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #27345 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:29:47 »

ez nem probléma ez természetes klima használat mellett amikor 40 fokrol kell lehütsön,kb bekapcsoláskor behúz a kuplung és akkor enged ki mikor lkikapcsolod.alacsonyabb hömérsékletnél nem folyamatosan hüt igy nem állandó a terhelés a motornak olyankor nagyobb esélyel váltasz kikapcsolt kompresszor mellett.

Eddig nem csinálta ezt soha, csak tegnap kezdte.
Naplózva

2.0 tdci 96KW 2003.04
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #27346 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:31:28 »

Eddig nem csinálta ezt soha, csak tegnap kezdte.

Nagy melegben szinte soha nem kapcsol ki a klíma, legalábbis eleinte.
Tegnap meg nagy meleg volt... az enyém is ilyen, és csak akkor lehet észrevenni, ha bazi meleg van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
imhotep0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #27347 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:32:22 »

Nagy melegben szinte soha nem kapcsol ki a klíma, legalábbis eleinte.
Tegnap meg nagy meleg volt... az enyém is ilyen, és csak akkor lehet észrevenni, ha bazi meleg van.

Köszönöm a gyors válaszokat. Akkor megnyugodtam.
Naplózva

2.0 tdci 96KW 2003.04
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #27348 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:39:42 »

Eddig nem csinálta ezt soha, csak tegnap kezdte.
eddig nem is volt ilyen extrém meleg
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #27349 Dátum: 2013.07.30 kedd, 18:47:31 »

Tisztelt Fórumtárs!
A rendelet kifejezetten a közlekedést veszélyeztető, nem megfelelő műszaki állapotban lévő autók kiszűrésére hivatott. Valamint ezzel a szigorítással akarják felszámolni a még mindig létező, sumák vizsga helyeket. Természetesen bőven belefér ebbe a kategóriába, a szabványtól eltérő átalakítás problematikája.
A vizsgáztatással kapcsolatban meg az a véleményem, hogy a vizsga biztosok, tisztelet a kivételnek nem állnak a helyzet magaslatán műszaki szempontból. Nincs megfelelő típus ismeret stb...stb.(Nekem a legutóbbi vizsgán, komoly problémát jelentett, hogy a vizsgáztató nem tudta feldugni a mérőszondát a kipufogócsőbe a mérőfejen lévő központosító fej miatt. Mindjárt az volt a reakció, hogy az utolsó dob nem szabvány. Ellenőrizve a márka jelet a dobon, húzták le a mérőszondáról a központosítót és végezték el a mérést). Normáknak kell megfelelni és ezt vagy tudja, vagy nem a gépezet. A vizsga biztos nem bonthatja meg a vizsgázandó gépkocsit. Nem távolíthat el burkoló lemezt, ha az gyári. Pl Hűtővédő, motorvédő burkolat, stb..stb. Sajnos ez az egész még mindig a nem kis pénzről, és az élet szinte minden területén létező korrupcióról szól, és legkevésbé a biztonságos közlekedésről. wave
Tisztelettel László! worship

Hát hogy mit akarnak ebben az országban a szigoritásokkal azt még őksem tudják szerintem...De egy dolgot biztos PÉNZT!  De nem egészen igy kellene...erről ennyit.
Deisel gépjárműnél az emissziómérésnél 2db szonda fajta van B1 és B2....az első személy a második tehergépjárműveknél röviden...nagyon nemigen lehet elb@szni mert egyikkel lehet a másikat mérni csak a csőátmérő más az átáramló opacitás miatt....kb röviden.
Az tény hogy jellel ellátott kipufogó dobnak kell lennie.
Egy műszaki vizsga több tevékenységből áll össze...szubjektiv vizsgálat,emisszió mérés,fékhatás mérés,fényszoró ellenőrzés,stb...megvan a technológiai folyamat...De mondjátok már el hova van leirva mit nem csinálhat egy vizsgabiztos a műszaki vizsgán? Mert én ilyet még nem olvastam semmilyen rendeletben...de ha ennyire mondjátok biztos van ilyen....!!!!
A kormány szervo szűrőtök is keményen átalakitási engedély köteles, ha tetszik-ha nem...nincs benne a gépjármű tipusbiztonyitványába , innentől nincs miről beszélni. Az egy dolog hogy jo vagy jobb mint a gyári tervezés, nem ez számit.
Sajnos hallottam olyan esetről is pl a srác alfára feltette a 4 dugattyús Brembo nyergeket( ami ráadásul jött ki ilyen nyereggel másik motorral) srác karambolozott és odáig ment az ügy hogy igazságügyi szakértő és nagyon megfirkálták a gyereket minden balhét rávertek a fékek miatt....konkrét sztorit nem tudom,nekem is mesélték.
De mint eddig megannyiszor leirtam magam részéről...mindenki azt csinál amit akar!!!! wave
Naplózva
Oldalak: 1 ... 540 541 542 543 544 545 546 [547] 548 549 550 551 552 553 554 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.