Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:44:44
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
671
672
673
674
675
676
677
[
678
]
679
680
681
682
683
684
685
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14626888 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
Taki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33850 Dátum:
2014.09.06 szombat, 15:23:15 »
Üdv!
Kérdésem lenne azokhoz, akik tudják a választ...
Van egy 2003-as mk3 2.0TDCi-m néha teljesen random az indítások száma, és teljesen random az indítás után eltelt idő, amikor elkezd villogni az izzítás jelző...
Ha menetközben leállítom, majd újraindítom, akkor semmi gáz, viszont, ha ez nincs meg akkor kis idő múltán visszaesik a fordulat, erőtlenné válik, majd leáll, ekkor restart és go tovább.
Mi ez, mitől van és miért???
(rendesen kúton tankolok, nem használt étolaj, meg ilyenek...)
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33851 Dátum:
2014.09.06 szombat, 16:46:35 »
Idézetet írta: Taki - 2014.09.06 szombat, 15:23:15
Üdv!
Kérdésem lenne azokhoz, akik tudják a választ...
Van egy 2003-as mk3 2.0TDCi-m néha teljesen random az indítások száma, és teljesen random az indítás után eltelt idő, amikor elkezd villogni az izzítás jelző...
Ha menetközben leállítom, majd újraindítom, akkor semmi gáz, viszont, ha ez nincs meg akkor kis idő múltán visszaesik a fordulat, erőtlenné válik, majd leáll, ekkor restart és go tovább.
Mi ez, mitől van és miért???
(rendesen kúton tankolok, nem használt étolaj, meg ilyenek...)
Vészüzem...
Hibakódot kell olvasni, addig kár találgatni.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33852 Dátum:
2014.09.06 szombat, 17:48:28 »
Idézetet írta: Bunyek - 2014.09.06 szombat, 14:45:47
Értem...
1: TIS nem ir gyári márkát, csak azt hogy gyári szűrő.(ami változik, mikor kivel tudnak megegyezni a piacon gondolom)
2: TIS irja hogy legnagyobb szemcseméret 2 mikron, a gyári szűrő meg 2 mikoronos, azaz a kisebbet nem szűri meg....valami nem jó....
3: a visszakeringtetésről nincs mit beszélni..
jól írja.nagyobb szemcseméret nem mehet át,kisebb meg nem számít.
a márka engem nem hoz lázba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33853 Dátum:
2014.09.06 szombat, 17:49:23 »
Idézetet írta: Taki - 2014.09.06 szombat, 15:23:15
Üdv!
Kérdésem lenne azokhoz, akik tudják a választ...
Van egy 2003-as mk3 2.0TDCi-m néha teljesen random az indítások száma, és teljesen random az indítás után eltelt idő, amikor elkezd villogni az izzítás jelző...
Ha menetközben leállítom, majd újraindítom, akkor semmi gáz, viszont, ha ez nincs meg akkor kis idő múltán visszaesik a fordulat, erőtlenné válik, majd leáll, ekkor restart és go tovább.
Mi ez, mitől van és miért???
(rendesen kúton tankolok, nem használt étolaj, meg ilyenek...)
pedig 100%-osan üzemanyagrendszeri probléma okozza.hibakódolvasás az első.sima levegősödés is okozhatja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
autokiller
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33854 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 07:11:53 »
Köszönöm a válaszokat üzemanyagszűrő témakörben. Még egy kérdés: Most vettem a vasat és a szerelőm azt mondta, hogy ő tavasszal és ősszel is szokta cserélni a szűrőt. Egyébként egy 4000 forintost tett bele. Márkát nem tudok. Szóval ti milyen gyakran cserélitek a szűrőt? Időben vagy km-ben.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33855 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 07:27:32 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 07:11:53
Köszönöm a válaszokat üzemanyagszűrő témakörben. Még egy kérdés: Most vettem a vasat és a szerelőm azt mondta, hogy ő tavasszal és ősszel is szokta cserélni a szűrőt. Egyébként egy 4000 forintost tett bele. Márkát nem tudok. Szóval ti milyen gyakran cserélitek a szűrőt? Időben vagy km-ben.
Tisztelt Fórumtárs!
Láthatod rendesen megoszlanak a vélemények szűrő témában. A másik ilyen terület az, hogy mikor cseréljem? A gyári előírás a 60 ezer Km utáni csere. A klubtagok ebben a kérdésben is megosztottak. Vannak akik ragaszkodnak a gyári előíráshoz. Vannak akik 15-20 ezerenként cserélik, és a többség 10-15 ezrenként cseréli. Cselekedj belátásod szerint és, ahogy a pénztárcád engedi.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33856 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 11:16:08 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 07:11:53
Köszönöm a válaszokat üzemanyagszűrő témakörben. Még egy kérdés: Most vettem a vasat és a szerelőm azt mondta, hogy ő tavasszal és ősszel is szokta cserélni a szűrőt. Egyébként egy 4000 forintost tett bele. Márkát nem tudok. Szóval ti milyen gyakran cserélitek a szűrőt? Időben vagy km-ben.
Hát, ha a két csere között elmegy 30.000km-t akkor persze. Ellenkező esetben túlzásnak tartom az évenkénti cserét
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33857 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 11:53:59 »
én havonta cserélem, de normál üzemben is olajcserével együtt 10ezrenként
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33858 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 12:09:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.09.07 vasárnap, 11:53:59
én havonta cserélem, de normál üzemben is olajcserével együtt 10ezrenként
Azt is oda irhattad volna, hogy miért cseréled havonta, csak hogy értse! Vagy elég lett volna a mondat másik fele.
Én 30 ezrenként.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33859 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 12:54:30 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.09.07 vasárnap, 11:53:59
én havonta cserélem, de normál üzemben is olajcserével együtt 10ezrenként
csak cukkolod a népet....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33860 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 13:12:15 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.07 vasárnap, 12:54:30
csak cukkolod a népet....
Idézetet írta: Styleair - 2014.09.07 vasárnap, 12:09:51
Azt is oda irhattad volna, hogy miért cseréled havonta, csak hogy értse! Vagy elég lett volna a mondat másik fele.
Én 30 ezrenként.
Egy hónap alatt megyek 10ezret
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33861 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 13:34:39 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.09.07 vasárnap, 13:12:15
Egy hónap alatt megyek 10ezret
ezek szerint jól ki is szú(ű)rsz magaddal.a szűrő hatékonysága az élettartama vége felé csak javul,ugye telítődik.
bár gondolom te nem kúton tankolsz,akkor meg ennyi csak a magyarázat.Kúton tankolva képes a 60e-res intervallumra.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33862 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 13:38:30 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.07 vasárnap, 13:34:39
ezek szerint jól ki is szú(ű)rsz magaddal.a szűrő hatékonysága az élettartama vége felé csak javul,ugye telítődik.
bár gondolom te nem kúton tankolsz,akkor meg ennyi csak a magyarázat.Kúton tankolva képes a 60e-res intervallumra.
de olcsóbb nem kúton tankolva.
havi 5e a szűrő. ennyiből nem lehet kúton tankolni amennyit kell
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
autokiller
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33863 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:38:43 »
Idézetet írta: László - 2014.09.07 vasárnap, 07:27:32
Tisztelt Fórumtárs!
Láthatod rendesen megoszlanak a vélemények szűrő témában. A másik ilyen terület az, hogy mikor cseréljem? A gyári előírás a 60 ezer Km utáni csere. A klubtagok ebben a kérdésben is megosztottak. Vannak akik ragaszkodnak a gyári előíráshoz. Vannak akik 15-20 ezerenként cserélik, és a többség 10-15 ezrenként cseréli. Cselekedj belátásod szerint és, ahogy a pénztárcád engedi.
Tisztelettel László!
Hú, de eltérőek a vélemények... Azt hiszem maradok az évenkénti cserérél. Én kb 15 ezret megyek évente, így bele kell, hogy férjen egy olajcsere mellett egy szűrő csere, különben ne tartson az ember ilyen autót. De ha már így belecsaptunk a lecsóba akkor olaj téren is ilyen megosztott a társaság? Miért kell ebbe 5W-30 olaj? Ha 5W-40 rakok az jobb, ugye? Vagy 0W-40-t? Vagy felesleges pénzkidobás? Egy barátom esküszik rá, hogy ki kell mosni a motort olajcsere előtt. Valami adalékot önt az olajhoz és járatja alapjáraton 5 percig, majd így engedi ki az olajat. Vélemény?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33864 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:40:28 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 16:38:43
Hú, de eltérőek a vélemények... Azt hiszem maradok az évenkénti cserérél. Én kb 15 ezret megyek évente, így bele kell, hogy férjen egy olajcsere mellett egy szűrő csere, különben ne tartson az ember ilyen autót. De ha már így belecsaptunk a lecsóba akkor olaj téren is ilyen megosztott a társaság? Miért kell ebbe 5W-30 olaj? Ha 5W-40 rakok az jobb, ugye? Vagy 0W-40-t? Vagy felesleges pénzkidobás? Egy barátom esküszik rá, hogy ki kell mosni a motort olajcsere előtt. Valami adalékot önt az olajhoz és járatja alapjáraton 5 percig, majd így engedi ki az olajat. Vélemény?
5w30.és ebben nincs vita!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33865 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:43:35 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 16:38:43
Hú, de eltérőek a vélemények... Azt hiszem maradok az évenkénti cserérél. Én kb 15 ezret megyek évente, így bele kell, hogy férjen egy olajcsere mellett egy szűrő csere, különben ne tartson az ember ilyen autót. De ha már így belecsaptunk a lecsóba akkor olaj téren is ilyen megosztott a társaság? Miért kell ebbe 5W-30 olaj? Ha 5W-40 rakok az jobb, ugye? Vagy 0W-40-t? Vagy felesleges pénzkidobás? Egy barátom esküszik rá, hogy ki kell mosni a motort olajcsere előtt. Valami adalékot önt az olajhoz és járatja alapjáraton 5 percig, majd így engedi ki az olajat. Vélemény?
5w30 Ford olaj. Én nem szoktam kimosni a motort, mert nem fér bele a mosógépbe.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33866 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:50:56 »
Idézetet írta: Bunyek - 2014.09.05 péntek, 19:11:01
1: Mi alapján állitjátok hogy csak a BOSCH és a MANN tudja a gyári szűrést? (És az mi? meg mennyi?)
2: És Mi alapján állitjátok hogy a többi nem tudja azt amit az első pontban megindoloktok?
Miért nem DELPHI szűrőt használtok akkor már a DELPHI rendszerhez, ők csak tudják mi kell hozzá nem? plussz olcsóbb mint a BOSCH, nem beszélve a gyári dobozosról.
Komolyan érdekel....
A gyári dobozos Bosch, rajta is van.
Ezek azok a szűrők, amik biztosan alkalmasak, a többiről meg nem tudni, mit tudnak. Utána meg mindenki olyat használ, amilyet akar.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
autokiller
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33867 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:55:56 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.07 vasárnap, 16:40:28
5w30.és ebben nincs vita!
OK! Megértettem, nincs vita.
Egyébként ez bárhol kapható kereskedelmi forgalomban, vagy csak márkaszervizben? És milyen áron? Esetleg itt valaki árul jó áron? (Bár most valamit töltöttek bele a srácok, így egy évig nem aktuális.)
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33868 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 16:59:43 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 16:55:56
OK! Megértettem, nincs vita.
Egyébként ez bárhol kapható kereskedelmi forgalomban, vagy csak márkaszervizben? És milyen áron? Esetleg itt valaki árul jó áron? (Bár most valamit töltöttek bele a srácok, így egy évig nem aktuális.)
Itt a fórumon vannak kereskedések akik alkatrészekkel foglalkoznak és a fórumnak kedvezményt biztosítanak.A Keres-Kínál topicban megtaláűlod őket és ott vedd meg tőlük.Amúgy én meg minden olaj cserénél cserélem a gázolajszürőt és ez kb 13-15 e km-t van és előfordult már meg fog is hogy egy évben 2-szer van olaj csere.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33869 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 17:17:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.07 vasárnap, 16:50:56
A gyári dobozos Bosch, rajta is van.
Ezek azok a szűrők, amik biztosan alkalmasak, a többiről meg nem tudni, mit tudnak. Utána meg mindenki olyat használ, amilyet akar.
AndyA
szerintem egyikről sem tudni mit tudnak. én még egyről sem láttam adatot, de az utángyártottnak is meg kell felelni bizonyos előírásoknak.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33870 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 18:22:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.07 vasárnap, 16:50:56
A gyári dobozos Bosch, rajta is van.
Ezek azok a szűrők, amik biztosan alkalmasak, a többiről meg nem tudni, mit tudnak. Utána meg mindenki olyat használ, amilyet akar.
AndyA
biztosan?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33871 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 18:25:00 »
Idézetet írta: autokiller - 2014.09.07 vasárnap, 16:38:43
Hú, de eltérőek a vélemények... Azt hiszem maradok az évenkénti cserérél. Én kb 15 ezret megyek évente, így bele kell, hogy férjen egy olajcsere mellett egy szűrő csere, különben ne tartson az ember ilyen autót. De ha már így belecsaptunk a lecsóba akkor olaj téren is ilyen megosztott a társaság? Miért kell ebbe 5W-30 olaj? Ha 5W-40 rakok az jobb, ugye? Vagy 0W-40-t? Vagy felesleges pénzkidobás? Egy barátom esküszik rá, hogy ki kell mosni a motort olajcsere előtt. Valami adalékot önt az olajhoz és járatja alapjáraton 5 percig, majd így engedi ki az olajat. Vélemény?
ja.és a turbós motorokba nem szabad öblítőt tenni mert a turbó tengelyét is azt keni.a nem megfelelő kenés 200e körüli fordulaton tönkreteszi a csapágyazását.kifejezetten tiltja a gyártó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33872 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 20:24:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.07 vasárnap, 16:50:56
A gyári dobozos Bosch, rajta is van.
Ezek azok a szűrők, amik biztosan alkalmasak, a többiről meg nem tudni, mit tudnak. Utána meg mindenki olyat használ, amilyet akar.
AndyA
Az MK4-ben meg a gyári Ford-Mann filter (2011-es 163-le-ben biztos, mert egyik nap cseréltem) meg a passatomban is gyárilag VW-Mann filter...persze Mann filter került mindegyikbe cserekor is. Érdemes egy milliós befecskendező rendszeren gagyikkal kísérletezni 2-3 ezer forint miatt...szerintem nem!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33873 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 21:13:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.07 vasárnap, 16:50:56
A gyári dobozos Bosch, rajta is van.
Ezek azok a szűrők, amik biztosan alkalmasak, a többiről meg nem tudni, mit tudnak. Utána meg mindenki olyat használ, amilyet akar.
AndyA
Mindenki tudja hogy a gyári dobozban mi van...engem kurvára nem győzetek meg...őrülök mások biztosak a dolgukban...
Én meg használom amit eddig a kisérleteim alapján a legmegfelelőbb számomra és 10-15 között cserélek mindent....pedig TDDI-m van...és kibirom.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33874 Dátum:
2014.09.07 vasárnap, 22:19:42 »
Idézetet írta: Bunyek - 2014.09.07 vasárnap, 21:13:54
Mindenki tudja hogy a gyári dobozban mi van...engem kurvára nem győzetek meg...őrülök mások biztosak a dolgukban...
Én meg használom amit eddig a kisérleteim alapján a legmegfelelőbb számomra és 10-15 között cserélek mindent....pedig TDDI-m van...és kibirom.
Figy'má, a tddi nem kevésbé érzékenyebb erre a témára, mint a tdci? Csak a magasabb üzemi nyomás és a finomabb illesztés miatt kérdezem....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33875 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 07:46:04 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.09.07 vasárnap, 22:19:42
Figy'má, a tddi nem kevésbé érzékenyebb erre a témára, mint a tdci? Csak a magasabb üzemi nyomás és a finomabb illesztés miatt kérdezem....
Az ennyire szakmai jellegű kérdésekre, nem tudok érdemben megfelelő választ adni....ne haragudj...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33876 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 10:34:08 »
Idézetet írta: Bunyek - 2014.09.08 hétfő, 07:46:04
Az ennyire szakmai jellegű kérdésekre, nem tudok érdemben megfelelő választ adni....ne haragudj...
Majd a GSR.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33877 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 14:40:58 »
Sziasztok!
Nem igazán tudom, hogy az efféle „életrajzi dráma" melyik topicba illik a leginkább, de a szakmai része talán a leginkább ide való…
Kaptam egy kedvező számomra mégis nagy dilemmát okozó ajánlatot a családból miszerint kapok egy 20 ekm alatt futott 2012-es B-Max-ot (1.6, Powershift, Titanium) cserébe adjam el a Mondeomat (a befolyt összeg a vételár). A két kocsi felszereltségre lényegét tekintve egyforma.
A kocsim egy 150 eKm-et futott cégemtől 2012-ben 116 km-el vásárolt 2005-ös 2.2 TDCI Turnier Titanium (a 0-116 ekm márkaszerviztörténetet is végigkövethettem, mivel végig a főnököm használta). Vagyis van egy ismert előéletű, korához képest keveset futott, kis fogyasztású (6,2), tágas Mondeom (vagy időzített bombám…?), ami sajnos nem garancia arra vonatkozóan, hogy nem kell rákölteni a következő 50 ekm alatt egy talicska pénzt. Na ez viszont nincs és nem is várható, hogy lesz készleten.
A kocsinak eddig nem volt se kuplung, se porlasztó, se turbó baja, EGR szelepet cserélték kb. 90 ekm-nél de, amikor megvettem dugóztattam. Nemrég merült fel egy hiba. Esküvőre siettünk és átűztem (volna) a kocsit a Pécsről Orfűre vezető hegyi szerpentinen, de éppen mielőtt felértünk volna a dombtetőre elment minden ereje (az izzítószál lámpa villogása társaságában) nagy nehezen átbuktunk a dombtetőn és legurultunk a célhoz (nem olyan volt mintha a turbó ment volna csak el, szó szerint imádkoztunk, hogy érjük el a dombtetőt, mert már nem volt hova visszaváltani, még mázli, hogy az emelkedő utolsó méterein történt). Leállít, vár egy kicsit, majd újraindít és mintha misem történt volna, azóta is hibamentesen szépen muzsikál. Hibát nem tárolt a rendszer bár az kérdés, hogy az esemény és a kiolvasásá között eltelt néhány napban nem történt-e 80 indítás (szerintem nem, de mi más lehet az oka, hogy egy ilyen után nincs semmi a gépben?).
Ennek kapcsán (meg már amúgy is itt volt az ideje az intervallum szerviznek) Viktornál jártam a múlt héten intervallum szervizen, őt is kifaggattam és arra jutottunk: ha nincs lové pl. egy nem várt porlasztócsúcs probléma javítására, akkor nincs min lamentáljak menjen a Mondeo. De nem hagy nyugodni az ügy… (megszerettem ezt a kocsit)
Két kisgyerekünk van (gondolkodunk még esetleg harmadikban is), tehát nem árt, ha van egy nagy kocsi a családban.
Az persze „családlélektani” okokból nem játszik, hogy ahogy megkapom a B-Maxot már el is passzolom, meg ha még játszana is, azért azon az adok-veszek helyzeten is törném a fejem egy darabig. (de lehet, hogy csak én kombinálom túl ezt az egészet)
A helykínálatot és a menetdinamikát leszámítva nincs józan érvem a Mondeo mellet.
Amióta felmerült a lehetőség ezzel a dilemmával fekszem-kelek… (nyilván sok más mellett, de azokkal nem terhellek Titeket).
Hogy lezárjam végre, arra keresem a választ, hogy vélhetően mikor kell majd a Mondeoval kapcsolatban kiürítenem a családi kasszát? Mik a Ti tapasztalataitok? Vannak előjelei a romlásnak indult porlasztócsúcsoknak, kuplungnak, turbónak? Ezeket valóban uszkve 3-500 EFt-ért lehet javíttatni (de még bontott alkatrészekkel is 150-300)? Egyéb menetrend szerint érkező hibák esetleg?
Meg úgy egyáltalán, ha van kedvetek írjátok meg, hogy Ti mit tennétek a helyemben? Kíváncsi lennék a véleményetekre.
Előre is köszönöm.
Üdv,
Tamás
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33878 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 15:03:34 »
Józan észre hagyatkozva, ha az anyagiakat nem nézzük, hogy mennyibe kerül a B-Max és hogy mennyiért tudod eladni a Mondeot, ez egyértelműen csere. 9 éves autót lecserélsz egy 2 évesre amelyik hatodannyit futott. Ez kérdés?
Naplózva
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33879 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 15:31:05 »
Idézetet írta: Shad - 2014.09.08 hétfő, 15:03:34
Józan észre hagyatkozva, ha az anyagiakat nem nézzük, hogy mennyibe kerül a B-Max és hogy mennyiért tudod eladni a Mondeot, ez egyértelműen csere. 9 éves autót lecserélsz egy 2 évesre amelyik hatodannyit futott. Ez kérdés?
Köszi a választ.
"Azokon a napokon"
reggel még így vagyok ezzel Én is.
Pár órával később pedig beül a család a Mondeo-ba (fejedelmi kényelemben), meg beteszem a strandcuccokat, a piknikkosarat, a gyerekek bringáit (pótkerekestül, nem ám szétszedve) na meg még a fiam go-kartját is (ki tudja mihez lesz kedve
), és út közben 80-ról gyorsítok kb. 5,5-6 sec. alatt 120-ra, hogy nagy biztonságban megelőzzem a Volánbuszt és a 100 km-es út után 5,8-6 liter hiányzik a tankból. Ja és akkor még nem is méláztam el az 1600 kilós vas esetleges jótékony hatásain (lásd Audi A6 vs talán Honda Civic a 2-es úton nem régen)
A nap végén pedig kezdődik minden előlről a fejemben...
Már arra is gondoltam, hogy megdumálom a jótékony családtaggal, hogy amennyiért beszámítanák a B-Maxot az utódja árába abból vonjuk le a Mondeo piaci értékét, helyezzük letétbe és majd szólok, ha készen állok, hogy autóra fordítsam. (de ez olyan "ajándék lónak ne nézd a fogát" féle sértődöttséget váltana ki, emiatt meg nem érdemes családi viszályt generálni.)
Azt hiszem, ha lenne anyagi keretem vállalni azt amivel a Mondeo kapcsán ijesztgetnek szintén nem lenne kérdés, a kérdés. De végül győz majd a kis pénz, kis foci... (vagy mégse?)
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33880 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:18:17 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 15:31:05
Köszi a választ.
"Azokon a napokon"
reggel még így vagyok ezzel Én is.
Pár órával később pedig beül a család a Mondeo-ba (fejedelmi kényelemben), meg beteszem a strandcuccokat, a piknikkosarat, a gyerekek bringáit (pótkerekestül, nem ám szétszedve) na meg még a fiam go-kartját is (ki tudja mihez lesz kedve
), és út közben 80-ról gyorsítok kb. 5,5-6 sec. alatt 120-ra, hogy nagy biztonságban megelőzzem a Volánbuszt és a 100 km-es út után 5,8-6 liter hiányzik a tankból. Ja és akkor még nem is méláztam el az 1600 kilós vas esetleges jótékony hatásain (lásd Audi A6 vs talán Honda Civic a 2-es úton nem régen)
A nap végén pedig kezdődik minden előlről a fejemben...
Már arra is gondoltam, hogy megdumálom a jótékony családtaggal, hogy amennyiért beszámítanák a B-Maxot az utódja árába abból vonjuk le a Mondeo piaci értékét, helyezzük letétbe és majd szólok, ha készen állok, hogy autóra fordítsam. (de ez olyan "ajándék lónak ne nézd a fogát" féle sértődöttséget váltana ki, emiatt meg nem érdemes családi viszályt generálni.)
Azt hiszem, ha lenne anyagi keretem vállalni azt amivel a Mondeo kapcsán ijesztgetnek szintén nem lenne kérdés, a kérdés. De végül győz majd a kis pénz, kis foci... (vagy mégse?)
Ha van lehetőség kipróbálni néhány napig a B-max-al járni, akkor kérd el!
Meglátod, hogy tudod-e szeretni, vagy nem. Ez megoldja majd a dilemmádat.
Majd meséld el mi lett a vége a sztorinak!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33881 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:33:52 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.09.08 hétfő, 16:18:17
Ha van lehetőség kipróbálni néhány napig a B-max-al járni, akkor kérd el!
Meglátod, hogy tudod-e szeretni, vagy nem. Ez megoldja majd a dilemmádat.
Majd meséld el mi lett a vége a sztorinak!
Köszi a tanácsot, megfogadom.
A spiritmonitoron látom, hogy Te 150 ekm-el vetted a kocsid és nem látok nagyobb egyösszegű alkatrész kiadást. Téged ezek szerint elkerültek a "nagybukók". Van bármi jele, hogy a közeljövőben gond lehet? Vagy esetleg volt már valami komolyabb cserélve?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33882 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:36:53 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 16:33:52
Köszi a tanácsot, megfogadom.
A spiritmonitoron látom, hogy Te 150 ekm-el vetted a kocsid és nem látok nagyobb egyösszegű alkatrész kiadást. Téged ezek szerint elkerültek a "nagybukók". Van bármi jele, hogy a közeljövőben gond lehet? Vagy esetleg volt már valami komolyabb cserélve?
Én spec. nem írom az alkatrészkiadásaimat a Spritmonitoron.
De nagyobb dolog nem volt, legalábbis 141 ezertől 263 ezerig nem. Kuplung+DMF lesz valamikor, de egyelőre nem sürgős, megvannak már a tartalék PCS-k is, ha esetleg valamikor kellenének.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33883 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:50:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.08 hétfő, 16:36:53
Én spec. nem írom az alkatrészkiadásaimat a Spritmonitoron.
De nagyobb dolog nem volt, legalábbis 141 ezertől 263 ezerig nem. Kuplung+DMF lesz valamikor, de egyelőre nem sürgős, megvannak már a tartalék PCS-k is, ha esetleg valamikor kellenének.
AndyA
Az lehet még a megoldás a megtartásnak, ha apránként Én is előre készülök és akkor nem lesz adott esetben:
"Szó bennszakad, hang fennakad, Lehellet megszegik."
Naplózva
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33884 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:52:09 »
Ja, csak azt nem tudom, hogy hányba szeljem fel a kettőstömegűt
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33885 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 16:58:50 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 16:33:52
Köszi a tanácsot, megfogadom.
A spiritmonitoron látom, hogy Te 150 ekm-el vetted a kocsid és nem látok nagyobb egyösszegű alkatrész kiadást. Téged ezek szerint elkerültek a "nagybukók". Van bármi jele, hogy a közeljövőben gond lehet? Vagy esetleg volt már valami komolyabb cserélve?
Minden ami volt, ott van spritmonitoron.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33886 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 17:10:29 »
És a leírt eröltetett menetnél felmerült hibajelenséggel kapcsolatban van tapasztalatotok? Általában nem hajtom, de lehet ha minden nap felkergetném egy hegyre, akkornapi szinten küzdenék vele? Vagy tudjam be annak,hogy a kocsinak is lehet rossz napja?
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33887 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 17:15:05 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.09.08 hétfő, 16:18:17
Ha van lehetőség kipróbálni néhány napig a B-max-al járni, akkor kérd el!
Meglátod, hogy tudod-e szeretni, vagy nem. Ez megoldja majd a dilemmádat.
Majd meséld el mi lett a vége a sztorinak!
ez egy nagyon jó gondolat. ez tényleg segíthet a döntésben
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33888 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 17:34:46 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 17:10:29
És a leírt eröltetett menetnél felmerült hibajelenséggel kapcsolatban van tapasztalatotok? Általában nem hajtom, de lehet ha minden nap felkergetném egy hegyre, akkornapi szinten küzdenék vele? Vagy tudjam be annak,hogy a kocsinak is lehet rossz napja?
Azt kellene kipróbálni, hogy egy ilyen hajtós menet fel a hegyre, és direkt előhozni belőle a hibát. És akkor, ott, helyben hibakódot olvasni motorleállítás nélkül, amíg még benne van a hibakód, amit újraindításnál töröl.
Bluetooth-os ELM327 2000 Ft az eBay-ről, de kölcsön is kérhetsz valakitől a közelben (Bunyek lakik arrafelé valahol, de biztos van más is), plusz egy Androidos telefon és Torque szoftver.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33889 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 18:25:02 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 14:40:58
Sziasztok!
Nem igazán tudom, hogy az efféle „életrajzi dráma" melyik topicba illik a leginkább, de a szakmai része talán a leginkább ide való…
Kaptam egy kedvező számomra mégis nagy dilemmát okozó ajánlatot a családból miszerint kapok egy 20 ekm alatt futott 2012-es B-Max-ot (1.6, Powershift, Titanium) cserébe adjam el a Mondeomat (a befolyt összeg a vételár). A két kocsi felszereltségre lényegét tekintve egyforma.
A kocsim egy 150 eKm-et futott cégemtől 2012-ben 116 km-el vásárolt 2005-ös 2.2 TDCI Turnier Titanium (a 0-116 ekm márkaszerviztörténetet is végigkövethettem, mivel végig a főnököm használta). Vagyis van egy ismert előéletű, korához képest keveset futott, kis fogyasztású (6,2), tágas Mondeom (vagy időzített bombám…?), ami sajnos nem garancia arra vonatkozóan, hogy nem kell rákölteni a következő 50 ekm alatt egy talicska pénzt. Na ez viszont nincs és nem is várható, hogy lesz készleten.
A kocsinak eddig nem volt se kuplung, se porlasztó, se turbó baja, EGR szelepet cserélték kb. 90 ekm-nél de, amikor megvettem dugóztattam. Nemrég merült fel egy hiba. Esküvőre siettünk és átűztem (volna) a kocsit a Pécsről Orfűre vezető hegyi szerpentinen, de éppen mielőtt felértünk volna a dombtetőre elment minden ereje (az izzítószál lámpa villogása társaságában) nagy nehezen átbuktunk a dombtetőn és legurultunk a célhoz (nem olyan volt mintha a turbó ment volna csak el, szó szerint imádkoztunk, hogy érjük el a dombtetőt, mert már nem volt hova visszaváltani, még mázli, hogy az emelkedő utolsó méterein történt). Leállít, vár egy kicsit, majd újraindít és mintha misem történt volna, azóta is hibamentesen szépen muzsikál. Hibát nem tárolt a rendszer bár az kérdés, hogy az esemény és a kiolvasásá között eltelt néhány napban nem történt-e 80 indítás (szerintem nem, de mi más lehet az oka, hogy egy ilyen után nincs semmi a gépben?).
Ennek kapcsán (meg már amúgy is itt volt az ideje az intervallum szerviznek) Viktornál jártam a múlt héten intervallum szervizen, őt is kifaggattam és arra jutottunk: ha nincs lové pl. egy nem várt porlasztócsúcs probléma javítására, akkor nincs min lamentáljak menjen a Mondeo. De nem hagy nyugodni az ügy… (megszerettem ezt a kocsit)
Két kisgyerekünk van (gondolkodunk még esetleg harmadikban is), tehát nem árt, ha van egy nagy kocsi a családban.
Az persze „családlélektani” okokból nem játszik, hogy ahogy megkapom a B-Maxot már el is passzolom, meg ha még játszana is, azért azon az adok-veszek helyzeten is törném a fejem egy darabig. (de lehet, hogy csak én kombinálom túl ezt az egészet)
A helykínálatot és a menetdinamikát leszámítva nincs józan érvem a Mondeo mellet.
Amióta felmerült a lehetőség ezzel a dilemmával fekszem-kelek… (nyilván sok más mellett, de azokkal nem terhellek Titeket).
Hogy lezárjam végre, arra keresem a választ, hogy vélhetően mikor kell majd a Mondeoval kapcsolatban kiürítenem a családi kasszát? Mik a Ti tapasztalataitok? Vannak előjelei a romlásnak indult porlasztócsúcsoknak, kuplungnak, turbónak? Ezeket valóban uszkve 3-500 EFt-ért lehet javíttatni (de még bontott alkatrészekkel is 150-300)? Egyéb menetrend szerint érkező hibák esetleg?
Meg úgy egyáltalán, ha van kedvetek írjátok meg, hogy Ti mit tennétek a helyemben? Kíváncsi lennék a véleményetekre.
Előre is köszönöm.
Üdv,
Tamás
Ha csak anyagi szempontok alapján döntesz, ne hagy ki az amortizációt sem. Mennyit veszít az árából a Bmax évente? Mennyit a mondeo? Befértek a Bmaxba?
Én évente átlagosan ~150eFt/év összeget költöttem az elmúlt 7 évben a kopó/fogyó/kötelező dolgokon kívül. (Kuplung+lendkerék, 4porlasztó, turbó, rohadások javítása, hátsó féknyergek, töltőlevegő csövek, vizpumpa, generátor, szíjrendszer).
Ami mostanában körvonalazódik: szilentek, flexcső, főtengely szimmering.
Ha vennék egy 2 éves gépet a mondeo helyett, ~4,5mFt (2.2 tdci kombi), és 10 éves korára 1,0mFt lesz az ára, az 3,5mFt/8év amortizáció, azaz ~435eFt/év. A jelenleginél ez kb. 100eFt/év (10-12. évek között)
Ez is egy szempont lehet.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33890 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 18:28:32 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 17:10:29
És a leírt eröltetett menetnél felmerült hibajelenséggel kapcsolatban van tapasztalatotok? Általában nem hajtom, de lehet ha minden nap felkergetném egy hegyre, akkornapi szinten küzdenék vele? Vagy tudjam be annak,hogy a kocsinak is lehet rossz napja?
Érdemes kipróbálni. átmeneti hiba sok mindentől lehet, nem kell egyből a porlasztókra gondolni. Az első ellenőrzendő a gázolaj minősége. Terhelésre előjövő gond simán lehet szivárgás miatt is.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33891 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 18:53:42 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.09.08 hétfő, 18:25:02
Ha csak anyagi szempontok alapján döntesz, ne hagy ki az amortizációt sem. Mennyit veszít az árából a Bmax évente? Mennyit a mondeo? Befértek a Bmaxba?
Én évente átlagosan ~150eFt/év összeget költöttem az elmúlt 7 évben a kopó/fogyó/kötelező dolgokon kívül. (Kuplung+lendkerék, 4porlasztó, turbó, rohadások javítása, hátsó féknyergek, töltőlevegő csövek, vizpumpa, generátor, szíjrendszer).
Ami mostanában körvonalazódik: szilentek, flexcső, főtengely szimmering.
Ha vennék egy 2 éves gépet a mondeo helyett, ~4,5mFt (2.2 tdci kombi), és 10 éves korára 1,0mFt lesz az ára, az 3,5mFt/8év amortizáció, azaz ~435eFt/év. A jelenleginél ez kb. 100eFt/év (10-12. évek között)
Ez is egy szempont lehet.
de nem kerül neki 4,5 millióba a Bmax,hanem annyiba amennyit a mondiért kap.
ezen nincs mit dilemmázni.nyilván jobban jár egy újabbal....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33892 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 18:55:22 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 14:40:58
Sziasztok!
Nem igazán tudom, hogy az efféle „életrajzi dráma" melyik topicba illik a leginkább, de a szakmai része talán a leginkább ide való…
Kaptam egy kedvező számomra mégis nagy dilemmát okozó ajánlatot a családból miszerint kapok egy 20 ekm alatt futott 2012-es B-Max-ot (1.6, Powershift, Titanium) cserébe adjam el a Mondeomat (a befolyt összeg a vételár). A két kocsi felszereltségre lényegét tekintve egyforma.
A kocsim egy 150 eKm-et futott cégemtől 2012-ben 116 km-el vásárolt 2005-ös 2.2 TDCI Turnier Titanium (a 0-116 ekm márkaszerviztörténetet is végigkövethettem, mivel végig a főnököm használta). Vagyis van egy ismert előéletű, korához képest keveset futott, kis fogyasztású (6,2), tágas Mondeom (vagy időzített bombám…?), ami sajnos nem garancia arra vonatkozóan, hogy nem kell rákölteni a következő 50 ekm alatt egy talicska pénzt. Na ez viszont nincs és nem is várható, hogy lesz készleten.
A kocsinak eddig nem volt se kuplung, se porlasztó, se turbó baja, EGR szelepet cserélték kb. 90 ekm-nél de, amikor megvettem dugóztattam. Nemrég merült fel egy hiba. Esküvőre siettünk és átűztem (volna) a kocsit a Pécsről Orfűre vezető hegyi szerpentinen, de éppen mielőtt felértünk volna a dombtetőre elment minden ereje (az izzítószál lámpa villogása társaságában) nagy nehezen átbuktunk a dombtetőn és legurultunk a célhoz (nem olyan volt mintha a turbó ment volna csak el, szó szerint imádkoztunk, hogy érjük el a dombtetőt, mert már nem volt hova visszaváltani, még mázli, hogy az emelkedő utolsó méterein történt). Leállít, vár egy kicsit, majd újraindít és mintha misem történt volna, azóta is hibamentesen szépen muzsikál. Hibát nem tárolt a rendszer bár az kérdés, hogy az esemény és a kiolvasásá között eltelt néhány napban nem történt-e 80 indítás (szerintem nem, de mi más lehet az oka, hogy egy ilyen után nincs semmi a gépben?).
Ennek kapcsán (meg már amúgy is itt volt az ideje az intervallum szerviznek) Viktornál jártam a múlt héten intervallum szervizen, őt is kifaggattam és arra jutottunk: ha nincs lové pl. egy nem várt porlasztócsúcs probléma javítására, akkor nincs min lamentáljak menjen a Mondeo. De nem hagy nyugodni az ügy… (megszerettem ezt a kocsit)
Két kisgyerekünk van (gondolkodunk még esetleg harmadikban is), tehát nem árt, ha van egy nagy kocsi a családban.
Az persze „családlélektani” okokból nem játszik, hogy ahogy megkapom a B-Maxot már el is passzolom, meg ha még játszana is, azért azon az adok-veszek helyzeten is törném a fejem egy darabig. (de lehet, hogy csak én kombinálom túl ezt az egészet)
A helykínálatot és a menetdinamikát leszámítva nincs józan érvem a Mondeo mellet.
Amióta felmerült a lehetőség ezzel a dilemmával fekszem-kelek… (nyilván sok más mellett, de azokkal nem terhellek Titeket).
Hogy lezárjam végre, arra keresem a választ, hogy vélhetően mikor kell majd a Mondeoval kapcsolatban kiürítenem a családi kasszát? Mik a Ti tapasztalataitok? Vannak előjelei a romlásnak indult porlasztócsúcsoknak, kuplungnak, turbónak? Ezeket valóban uszkve 3-500 EFt-ért lehet javíttatni (de még bontott alkatrészekkel is 150-300)? Egyéb menetrend szerint érkező hibák esetleg?
Meg úgy egyáltalán, ha van kedvetek írjátok meg, hogy Ti mit tennétek a helyemben? Kíváncsi lennék a véleményetekre.
Előre is köszönöm.
Üdv,
Tamás
2gyerekkel a bmax kitűnő.ha jön a 3ik majd,az úgyis minimum 1 év,szóval akkor is eltudod dönteni,ha majd kicsi lesz....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33893 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 18:58:00 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.08 hétfő, 18:53:42
de nem kerül neki 4,5 millióba a Bmax,hanem annyiba amennyit a mondiért kap.
ezen nincs mit dilemmázni.nyilván jobban jár egy újabbal....
Ezen mit kell agyalni? nemis értem...komolyan.
Eladja a bmax-ot azt vesz 3 mondeot ha annyira az kell bakker.
Naplózva
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33894 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 19:38:25 »
Idézetet írta: Bunyek - 2014.09.08 hétfő, 18:58:00
Ezen mit kell agyalni? nemis értem...komolyan.
Eladja a bmax-ot azt vesz 3 mondeot ha annyira az kell bakker.
Először is köszi mindenkinek a tanácsokat.
Persze a legjobb az volna, ha az értékkülönbözetet a számlámra utalnák, de a nagylelkű felajánlás nem erről szól. És annak is nagy sértődés lenne az ára, ha egyből továbbpasszolnám a B-Maxot. Kb. Két évre saccolom amíg elül a dolog és gond nélkül kiszállhatok a B-Maxból. Mennyiért tudom majd elpattintani, a rétegmodellt (1.6 105 le, automata), most a szalon ill. Tesztautókat adják 3,3 ért (új ára 5,2 volt). Tehát akkor majd újra kérdés lesz, hogy dobjam e a szintén ismert előéletű, de szűk BMAXot egy mk4 es mondeoért ami valóban ki tudja, de mondjuk 100 körül futott. Nyilván a szükség nagy úr lesz és meglépem majd a cserét, így két év múlva benn ülök egy nem ismert előéletű mk4-ben. Ez a verzió hogy hangzik? Vagy vehetek egy jobb st220-t
és nézegetjük a kertben mert nem tudom tankolni,viszont nem aggódom a porlasztócsúcsok miatt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33895 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 19:43:02 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 19:38:25
Először is köszi mindenkinek a tanácsokat.
Persze a legjobb az volna, ha az értékkülönbözetet a számlámra utalnák, de a nagylelkű felajánlás nem erről szól. És annak is nagy sértődés lenne az ára, ha egyből továbbpasszolnám a B-Maxot. Kb. Két évre saccolom amíg elül a dolog és gond nélkül kiszállhatok a B-Maxból. Mennyiért tudom majd elpattintani, a rétegmodellt (1.6 105 le, automata), most a szalon ill. Tesztautókat adják 3,3 ért (új ára 5,2 volt). Tehát akkor majd újra kérdés lesz, hogy dobjam e a szintén ismert előéletű, de szűk BMAXot egy mk4 es mondeoért ami valóban ki tudja, de mondjuk 100 körül futott. Nyilván a szükség nagy úr lesz és meglépem majd a cserét, így két év múlva benn ülök egy nem ismert előéletű mk4-ben. Ez a verzió hogy hangzik? Vagy vehetek egy jobb st220-t
és nézegetjük a kertben mert nem tudom tankolni,viszont nem aggódom a porlasztócsúcsok miatt.
ajajj.....bonyolt egy személyiség vagy.....
ennyit nem szabad agyalni.nem látni előre 2 évet,csak saccolni lehet.de így nem lesz autód,vagy mindig azon fogsz parázni,hogy rosszul választottál.
Cseréld be most az mk3at a bmaxra,aztán majd lesz ami lesz.rosszul biztos nem jársz.............
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
conte
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33896 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 19:57:50 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.08 hétfő, 19:43:02
ajajj.....bonyolt egy személyiség vagy.....
ennyit nem szabad agyalni.nem látni előre 2 évet,csak saccolni lehet.de így nem lesz autód,vagy mindig azon fogsz parázni,hogy rosszul választottál.
Cseréld be most az mk3at a bmaxra,aztán majd lesz ami lesz.rosszul biztos nem jársz.............
Mennyire irigylem néha a hozzád hasonló gondolkodásúakat.
Kb. Karácsonyig kell döntenem, akkor rendelik az új verdát a Bmax helyett. Ha nemet mondok beszámíttatják. Ha igent lesz március körül egy eladó Mondeom. Felteszem majd ide is...
Addig is megpróbálok a hiba okára rálelni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33897 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 20:01:03 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 19:57:50
Mennyire irigylem néha a hozzád hasonló gondolkodásúakat.
Kb. Karácsonyig kell döntenem, akkor rendelik az új verdát a Bmax helyett. Ha nemet mondok beszámíttatják. Ha igent lesz március körül egy eladó Mondeom. Felteszem majd ide is...
Addig is megpróbálok a hiba okára rálelni.
lehet,hogy nincs is hiba.egy vészüzemet okozhat akár egy tank rosszabb gázolaj is.amíg elmúlik nyomtalanul,addig nem is kell vele foglalkozni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33898 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 20:09:30 »
Idézetet írta: conte - 2014.09.08 hétfő, 19:57:50
Mennyire irigylem néha a hozzád hasonló gondolkodásúakat.
Kb. Karácsonyig kell döntenem, akkor rendelik az új verdát a Bmax helyett. Ha nemet mondok beszámíttatják. Ha igent lesz március körül egy eladó Mondeom. Felteszem majd ide is...
Addig is megpróbálok a hiba okára rálelni.
Egy percig nem gondolkodnék. Mk3-asból ki kell szállni aneddig lehet!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #33899 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:21:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.09.08 hétfő, 18:28:32
Érdemes kipróbálni. átmeneti hiba sok mindentől lehet, nem kell egyből a porlasztókra gondolni. Az első ellenőrzendő a gázolaj minősége. Terhelésre előjövő gond simán lehet szivárgás miatt is.
Ad absurdum: GO-szűrő csere megoldhatja.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
671
672
673
674
675
676
677
[
678
]
679
680
681
682
683
684
685
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ