Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:34:11
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
727
728
729
730
731
732
733
[
734
]
735
736
737
738
739
740
741
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14649953 alkalommal)
0 Felhasználó és 98 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36650 Dátum:
2015.02.27 péntek, 20:27:38 »
Idézetet írta: zsolti tar - 2015.02.27 péntek, 17:22:40
Sziasztok ha menet közben villog az izzitó akkor az porlasztó lessz vajon ?
nem feltétlenül.lehet szűrő,és turbó is-ha eu4es a gép.
hibakódolvasás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36651 Dátum:
2015.02.27 péntek, 20:29:12 »
Idézetet írta: sommik - 2015.02.27 péntek, 19:10:18
Helló
Egy kollegámnak van egy 2004-es 2000TDCI Mondeója és olyat csinál hogyha menet közbe jobban odalép a gázra kigyullad a motor check lámpa és elmegy a motor ereje. Ilyenkor menet közben újra indít és akkor minden ok. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?
valamelyik elektromos jeladó hibája lehet.talán MAF kontakthiba.hibakódolvasás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kempinges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36652 Dátum:
2015.02.28 szombat, 22:09:29 »
Sziasztok! Fiúk, segítsen aki tud!
Ez történt a 2001 MK3 2.0 TDCI mondeommal: Elromlott a 3-as befecskendező, megjavíttattam mind a négyet ami ultrahangos tisztításból és beszabályozásból állt.
A befecskendezők jól működtek, de a motorom hideg indításnál nem pörgött fel csak kb. 600-as fordulaton járt, nem tudtam gázt adni, nem vette a fordulatot.
Aztán gondolt egyet, 5-10 mp.-en beül normális alapjárat, és a gázadást is érzékelte. Ez a hibajelenség csak az első hidegindításnál van, meleg motornál a hiba nem lép fel, veszi a fordulatot lehet gázt adni. Ezután elvittem még egyszer a befecskendezőket ismételten beszabályozni, Ők azt mondták, hogy ez után jónak kell lennie, de az állapota nem javult. Tehát az autó pöccre indul, csak nincs normális alapjárat kb. 600-as fordulaton ketyeg, (mind a 4 henger jár) aztán gondol egyet pár mp. és a hiba megszűnt. Találkoztatok-e már ilyen hibajelenséggel? Mi tilthatja a fordulatot? Hibakód nincs. Mi lehet a gond, ha tudtok segítsetek! Köszönöm!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36653 Dátum:
2015.02.28 szombat, 22:48:44 »
Idézetet írta: kempinges - 2015.02.28 szombat, 22:09:29
Sziasztok! Fiúk, segítsen aki tud!
Ez történt a 2001 MK3 2.0 TDCI mondeommal: Elromlott a 3-as befecskendező, megjavíttattam mind a négyet ami ultrahangos tisztításból és beszabályozásból állt.
A befecskendezők jól működtek, de a motorom hideg indításnál nem pörgött fel csak kb. 600-as fordulaton járt, nem tudtam gázt adni, nem vette a fordulatot.
Aztán gondolt egyet, 5-10 mp.-en beül normális alapjárat, és a gázadást is érzékelte. Ez a hibajelenség csak az első hidegindításnál van, meleg motornál a hiba nem lép fel, veszi a fordulatot lehet gázt adni. Ezután elvittem még egyszer a befecskendezőket ismételten beszabályozni, Ők azt mondták, hogy ez után jónak kell lennie, de az állapota nem javult. Tehát az autó pöccre indul, csak nincs normális alapjárat kb. 600-as fordulaton ketyeg, (mind a 4 henger jár) aztán gondol egyet pár mp. és a hiba megszűnt. Találkoztatok-e már ilyen hibajelenséggel? Mi tilthatja a fordulatot? Hibakód nincs. Mi lehet a gond, ha tudtok segítsetek! Köszönöm!
A fordulatszám ingadozásához köze lehet a légtömegmérőnek talán koszos,meg a generátornak is.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36654 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 09:36:06 »
Idézetet írta: kempinges - 2015.02.28 szombat, 22:09:29
Sziasztok! Fiúk, segítsen aki tud!
Ez történt a 2001 MK3 2.0 TDCI mondeommal: Elromlott a 3-as befecskendező, megjavíttattam mind a négyet ami ultrahangos tisztításból és beszabályozásból állt.
A befecskendezők jól működtek, de a motorom hideg indításnál nem pörgött fel csak kb. 600-as fordulaton járt, nem tudtam gázt adni, nem vette a fordulatot.
Aztán gondolt egyet, 5-10 mp.-en beül normális alapjárat, és a gázadást is érzékelte. Ez a hibajelenség csak az első hidegindításnál van, meleg motornál a hiba nem lép fel, veszi a fordulatot lehet gázt adni. Ezután elvittem még egyszer a befecskendezőket ismételten beszabályozni, Ők azt mondták, hogy ez után jónak kell lennie, de az állapota nem javult. Tehát az autó pöccre indul, csak nincs normális alapjárat kb. 600-as fordulaton ketyeg, (mind a 4 henger jár) aztán gondol egyet pár mp. és a hiba megszűnt. Találkoztatok-e már ilyen hibajelenséggel? Mi tilthatja a fordulatot? Hibakód nincs. Mi lehet a gond, ha tudtok segítsetek! Köszönöm!
próbára kössétek le a generátort.okozhatja a rossz gen.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36655 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 10:22:23 »
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.
Észrevettem, hogy a vízpumpa ismételten szivárog. (2.0 TDCI, FMBA, 2002 évj.) Hidegen érdekes, alkalmanként fémes nyikkanó hangot észlelek a kormány elöl a motortérből, és ezzel egy időben a motor fordulat "megtorpanik". Pici gázadással növelve a fordulatszám nő , a hang és megtorpanás megszűnik. Bemelegedett motornál már nem észlelhető a fent leírt jelenség plusz gázadás nem kell alapjáraton sem.
Van, vagy kell-e összefüggést keresnem a pumpa és a észlelt hang között.
Feszítő görgő, v. pumpa oldali kb. 25 e km előtt volt cserélve. generátoron szabadonfutó van, főtárcsa még nem volt cserélve.
Továbbá 198.000 km van a kocsiba, 20.000 Km ént mindent cserélek. Mit javasoltok még cserélni az olaj és szűrőn, gázolajsz., fékolaj, szíjakon kívül. Olyan, mint vezérműlánc? Szervó olaj? Hűtőrendszer tisztítás? Tank tisztítás stb?
Köszönöm.
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
kempinges
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36656 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:06:09 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2015.02.28 szombat, 22:48:44
A fordulatszám ingadozásához köze lehet a légtömegmérőnek talán koszos,meg a generátornak is.
Köszönöm a válaszokat! Maga a fordulatszám nem ingadozik. Amikor beindítom akkor fixen 600-on tartja a fordulatot. Ilyenkor nem tudok gázt adni sem. Majd gondol egyet (kb. 5mp.) és veszi rendesen a gázt és a fordulat is helyreáll (alapjáratra.)
Naplózva
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36657 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:19:39 »
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni milyen olajat tegyek az autómba a kötelezö olajcserénél.
Az üzemanyag szüröt mennyi kilométerenként kell cserélni?
Üdv Mikhail
Naplózva
2002 Ford Mondeo Mk3 Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0 TDCI Ghia 103 KW
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36658 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:45:23 »
Idézetet írta: Mikhail Mondeo Ghia - 2015.03.01 vasárnap, 11:19:39
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni milyen olajat tegyek az autómba a kötelezö olajcserénél.
Az üzemanyag szüröt mennyi kilométerenként kell cserélni?
Üdv Mikhail
5W30-as ford formula a tök jó bele. A Go szűrőt ha jól tudom 60e km-ként van a cseréje, de pl én minden második olajcserekor cserélem. Vagy Bosch vagy gyári (az is Bosch) vagy Mann szűrőt ajánlanak sokan. Én tavaj 10e ft körül vettem a gyárit a Nagyautotól.
Naplózva
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36659 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 11:58:07 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.03.01 vasárnap, 11:45:23
5W30-as ford formula a tök jó bele. A Go szűrőt ha jól tudom 60e km-ként van a cseréje, de pl én minden második olajcserekor cserélem. Vagy Bosch vagy gyári (az is Bosch) vagy Mann szűrőt ajánlanak sokan. Én tavaj 10e ft körül vettem a gyárit a Nagyautotól.
Castrol magnatec 5w-30 A5 ? Ebböl van benzines és vagy dizel olaj?
A go szüröm 10 E km ment eddig és bosch.
Naplózva
2002 Ford Mondeo Mk3 Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0 TDCI Ghia 103 KW
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36660 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 12:02:26 »
Idézetet írta: Mikhail Mondeo Ghia - 2015.03.01 vasárnap, 11:58:07
Castrol magnatec 5w-30 A5 ? Ebböl van benzines és vagy dizel olaj?
A go szüröm 10 E km ment eddig és bosch.
Nincs. Azért ajánlottam a Ford formula olajat, mert egyes hírek szerint ugyanaz az a kettő ( a Castrol gyártja mindkettőt) és fele annyiba kerül. A Nagyauto-nál pl kb 8-9e ft/5 l. A go szűrő még bőven ráér.
Naplózva
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36661 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 13:46:21 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.03.01 vasárnap, 12:02:26
Nincs. Azért ajánlottam a Ford formula olajat, mert egyes hírek szerint ugyanaz az a kettő ( a Castrol gyártja mindkettőt) és fele annyiba kerül. A Nagyauto-nál pl kb 8-9e ft/5 l. A go szűrő még bőven ráér.
Köszönöm:-)
Naplózva
2002 Ford Mondeo Mk3 Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0 TDCI Ghia 103 KW
Tomiiiii55
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36662 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 15:02:25 »
Sziasztok!
Nem tudom, h jó topikba írok e ! 2004-es tdci 130 LE mondeomnál! Skóciában élek 0-8 fok körüli a levegő hőmérséklet mostanában! a gondok úgy kezdődtek, h csak autópályán nagyobb emelkedőknél felforrt a víz néhányszor de viszont a kiegyenlítő tartályban hideg vagy langyos szokott lenni, egyszer ki is buggyant felforrás után miután leszedtem a sapkát de maskor sohasem csak szisszen egyet! Ezután kiszedtem a termosztatot es egy hetig nélküle hasznaltam csak autópályán es hosszabb emelkedőknél érte el az üzemi hőfokot a motor de mindig gyorsan visszahült de soha nem forrt fel! Tegnap betettem egy új termosztátot és megint felforr emelkedőknél a víz még hamarabb mint multkor! A termosztát elott es után meleg a víz a csőnél és a hűtő is viszont a tartályban hideg vagy langyos, a visszafolyó cső is nyomja a vízet a tartályba bár nem túl gyorsan! És most a fűtés is valamikor fűt valamikor nem, valoszinuleg levegő van benne az lehet azért mert amikor termosztat cserénél visszaöntöttem 3 liter új fagyállót levegő maradthatott benne bár járattam egy darabig leszedett sapkával, nem tudom, h ez elég e! Amugy mas hengerfejes motorra utaló jelek nincsenek( nem füstöl, olajszint ok csak kis kartelgáz van ha leszedem a betöltő sapkát, víz nem fogyik úgy vettem észre csak kicsit rozsdás színe van! Vízpumpára v hengerfejre gyanakszom, remélem az előbbi! Jövö7en elviszem szerelőhöz de Ha valakinek volt már ilyen vagy van vmi ötlete akkor előre is köszönet érte!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36663 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 15:52:59 »
Idézetet írta: Tomiiiii55 - 2015.03.01 vasárnap, 15:02:25
Sziasztok!
Nem tudom, h jó topikba írok e ! 2004-es tdci 130 LE mondeomnál! Skóciában élek 0-8 fok körüli a levegő hőmérséklet mostanában! a gondok úgy kezdődtek, h csak autópályán nagyobb emelkedőknél felforrt a víz néhányszor de viszont a kiegyenlítő tartályban hideg vagy langyos szokott lenni, egyszer ki is buggyant felforrás után miután leszedtem a sapkát de maskor sohasem csak szisszen egyet! Ezután kiszedtem a termosztatot es egy hetig nélküle hasznaltam csak autópályán es hosszabb emelkedőknél érte el az üzemi hőfokot a motor de mindig gyorsan visszahült de soha nem forrt fel! Tegnap betettem egy új termosztátot és megint felforr emelkedőknél a víz még hamarabb mint multkor! A termosztát elott es után meleg a víz a csőnél és a hűtő is viszont a tartályban hideg vagy langyos, a visszafolyó cső is nyomja a vízet a tartályba bár nem túl gyorsan! És most a fűtés is valamikor fűt valamikor nem, valoszinuleg levegő van benne az lehet azért mert amikor termosztat cserénél visszaöntöttem 3 liter új fagyállót levegő maradthatott benne bár járattam egy darabig leszedett sapkával, nem tudom, h ez elég e! Amugy mas hengerfejes motorra utaló jelek nincsenek( nem füstöl, olajszint ok csak kis kartelgáz van ha leszedem a betöltő sapkát, víz nem fogyik úgy vettem észre csak kicsit rozsdás színe van! Vízpumpára v hengerfejre gyanakszom, remélem az előbbi! Jövö7en elviszem szerelőhöz de Ha valakinek volt már ilyen vagy van vmi ötlete akkor előre is köszönet érte!
a rozsdás szín hengerfejre utal.....meg az egész történet is....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36664 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 16:15:03 »
Idézetet írta: him007 - 2015.03.01 vasárnap, 10:22:23
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni.
Észrevettem, hogy a vízpumpa ismételten szivárog. (2.0 TDCI, FMBA, 2002 évj.) Hidegen érdekes, alkalmanként fémes nyikkanó hangot észlelek a kormány elöl a motortérből, és ezzel egy időben a motor fordulat "megtorpanik". Pici gázadással növelve a fordulatszám nő , a hang és megtorpanás megszűnik. Bemelegedett motornál már nem észlelhető a fent leírt jelenség plusz gázadás nem kell alapjáraton sem.
Van, vagy kell-e összefüggést keresnem a pumpa és a észlelt hang között.
Feszítő görgő, v. pumpa oldali kb. 25 e km előtt volt cserélve. generátoron szabadonfutó van, főtárcsa még nem volt cserélve.
Továbbá 198.000 km van a kocsiba, 20.000 Km ént mindent cserélek. Mit javasoltok még cserélni az olaj és szűrőn, gázolajsz., fékolaj, szíjakon kívül. Olyan, mint vezérműlánc? Szervó olaj? Hűtőrendszer tisztítás? Tank tisztítás stb?
Köszönöm.
A sziuvárgás miatt lehet csere lesz sőt biztos.Addig csináld meg mert ha a szervóval közös ricnit is tönkre teszi és átszivárog a víz akkor a szervód is ugrik és az már nagyon nömegfogja növelni a költségeidet.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Tomiiiii55
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36665 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 17:37:12 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.01 vasárnap, 15:52:59
a rozsdás szín hengerfejre utal.....meg az egész történet is....
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36666 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 18:07:30 »
Idézetet írta: Tomiiiii55 - 2015.03.01 vasárnap, 15:02:25
Vízpumpára v hengerfejre gyanakszom, remélem az előbbi! Jövö7en elviszem szerelőhöz de Ha valakinek volt már ilyen vagy van vmi ötlete akkor előre is köszönet érte!
Szerintem vízpumpa. Ha néha nincs fűtés, az azt jelenti, nem cirkulál a víz.
A szervóval együtt van
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tomiiiii55
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36667 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 19:26:28 »
Idézetet írta: Angel - 2015.03.01 vasárnap, 18:07:30
Szerintem vízpumpa. Ha néha nincs fűtés, az azt jelenti, nem cirkulál a víz.
A szervóval együtt van
Köszi! Elég szomorú, h egybe rakták!
én is arra gyanakszom meg talán még olcsóbb mint a hengerfej vagy a tömítés! Az a baj, h a visszajövő csövön a tartályba jön a víz bár csak néha folyik általában csak gyorsan cseppeg nem tudom normál estben, h jön!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36668 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 20:27:18 »
Idézetet írta: Tomiiiii55 - 2015.03.01 vasárnap, 19:26:28
Köszi! Elég szomorú, h egybe rakták!
én is arra gyanakszom meg talán még olcsóbb mint a hengerfej vagy a tömítés! Az a baj, h a visszajövő csövön a tartályba jön a víz bár csak néha folyik általában csak gyorsan cseppeg nem tudom normál estben, h jön!
elég szomorú?szerintem sokkal nagyobb találmány,mint a vezérlésbe építeni....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tomiiiii55
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36669 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 22:29:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.01 vasárnap, 20:27:18
elég szomorú?szerintem sokkal nagyobb találmány,mint a vezérlésbe építeni....
Ez mondjuk teljesen igaz!
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36670 Dátum:
2015.03.02 hétfő, 06:57:14 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.01 vasárnap, 20:27:18
elég szomorú?szerintem sokkal nagyobb találmány,mint a vezérlésbe építeni....
A v6nál a legjobb, ott még a motor másik oldalán is elrakták a vizpumpát, hogy senkit se zavarjon
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36671 Dátum:
2015.03.02 hétfő, 07:03:22 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.03.02 hétfő, 06:57:14
A v6nál a legjobb, ott még a motor másik oldalán is elrakták a vizpumpát, hogy senkit se zavarjon
elis főzi a belső hengerfejet gyakran....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
socks
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36672 Dátum:
2015.03.02 hétfő, 18:23:25 »
Idézetet írta: Gromie - 2015.02.25 szerda, 13:17:10
Sziasztok!
Sajnos elég nagy gondban vagyok a 2002/04 2.0 TDCi Mondeommal (210e km). 4 szervízben voltam vele eddig, de senki nem tudta megcsinálni több mint egy év alatt. Nagyon szeretem az autót a gondjai ellenére is, mert kényelmes és a szívemhez nőtt és még mindig próbálom hinni, hogy lehet belőle egy jó autót varázsolni. Sajnos nem vagyok az a fajta ember, akikt hidegen hagynak a rendellenességek, zörgések, kattogások, ezért engem a következőkben ismertetett problémák eléggé idegesítenek, nem is csak azért, mert a vezetési élményt a nullával egyenlővé teszik, hanem azért is, mert folyton azon parázok, hogy ezek a gondok mit tesznek még tönkre a kocsin az idő múlásával.
Az autó problémáinak a 90%-a csak hidegben jelentkezik ennek megfelelően általában akkor amikor szervízben van, akkor nem észlelhetőek. Melegben nagyon jól működik minden (már várom a nyarat mint a messiást).
A gondok a következők lennének részletesen:
Az autó fordulatszáma hidegben (kb 15 fok alatt) ingadozik, úgy vettem észre, hogy minél hidegebb van, annál jobban. Úgy is sokszor van, hogy 800 és 2000! között periodikusan. Pont olyan, mintha valamitől belépne egy végtelen ciklusba, amit csak úgy tudok megszakítani, ha gázt adok (sokszor még úgy sem), vagy ha elindulok. Ha éppen nem ingadozik így, akkor is lehet érezni a folyamatos korrigálgatását az alapjáratnak, és a mutatón is lehet látni egy kis rezgést.
A fordulatszám egyébként a következőképpen alakul: mikor gázt adok, a fordulatszám megnő, majd mikor hirtelen elengedem, a fordulat lezuhan, akár az alapjárat alá is, majd onnan áll vissza. Az is előfordult már, hogy csak simán le is fulladt magától a kocsi üresben. Ezt úgy sikerült összehozni, hogy elinditottam reggel, és akartam egy nagyon kicsi gázt adni, hogy jobban melegedjen, jobb legyen a kenés (kb 1000 fordulat 5 másodpercig), majd mikor elengedtem a gázt, a motor egyszerűen leállt.
Mihelyst bemelegszik az autó (pont mire beérek a munkába: 25 perc kb) onnantól kezdve megszünik a probléma.
Hidegben valami csattog a motortérben. Ez egy folyamatosan hallható, kereplőhöz hasonló csattogás, ami véleményem szerint már túlmegy a normális határon. Senki nem tudja hogy mi lehet ez a hang, csak találgatnak (hidrotőke, porlasztócsúcs, stb), vagy többen csak legyintenek rá hogy ez az a "Fordos csattogás". Nem tudnám elképzelni, hogy ennek a kocsinak ilyen lenne a normális üzeme. Sok autót vezettem már, sokuk hangos is volt, de ilyen csattogást semelyiknél nem tapasztaltam még. Mikor erősebb gázt adok, akkor kb 1700ig elhallgat a csattogás, majd afelett újra előbukkan. Az az érdekes, hogy üresben nem igazán hallani gázadásra, csak terhelés alatt. Lehet hogy nem is a motorból jön? Akkor úgy is hallanám, ha üresben adnék gázt nem?
Mihelyst bemelegszik az autó, onnantól kezdve ez a probléma is megszűnik.
További adatok:
Hibakód nincs.
Motordiagnosztikán is voltam kétszer, azt mondták semmi baja a motornak.
Az egyik porlasztócsúcs ki lett tisztítva fél éve.
Kuplung, kinyomócsapágy, kettőstömegű cserélve.
Motorolaj: Ford Formula F 5w30, 8ezrenként cserélve.
A kocsi pöccre indul -8ban is kb, azzal nincs probléma.
Nem vettem észre füstölést sem.
Fogyasztása jó.
Ereje is van szerintem rendesen, de inkább csak 2000 felett, egyébként gyorsan fullad (pláne ha még ingadozik is az alapjárat)
Mi lehet a gondja a kocsinak? Mit tudnátok tanácsolni?
Bocs a hosszú írásért, üdv:
Gromie
Szia,
olvastam az eseted és ez a "csattogás" dolog felkeltette a figyelmem.
Én a következőképp jártam:
-Villogó malacfarok, gyenge motorteljesítmény, füstölés
-Diagnózis, elvégzett javítás: 1db porlasztó felújítás 3 db tisztítás (ebből 1 db újabb mint a többi és ez szerintem a későbbiek szempontjából fontos), fémforgács a GO szűrőben nuku
-Eredmény: vaj-puha motorhang, de csak ha nem csattog, ami kb. 5 indításból 4 tehát nem rossz arány
Visszavittem a gépet a szerelőhöz, több napig tornázott a csattogással, mire azt mondta visszaadja, mert valószínű, hogy mivel az egyik porlasztó egyszer cserélve lett, most meg 1 db felújítva, ezért "nem mindig jól kommunikál a nemtommi a nemtommivel" ezért néha a GO befecskendezése nem mindig stimmel. ( a sokjegyű kódok alapján a "feltanítás" megtörtént)
Nem értek hozzá, így nem is célom "segíteni", csak ez is eset a csattogásra.
Szerelő szerint megoldás lehet 4 db egyforma porlasztót beszerezni, de azért előtte futok egy kört a Ford-nál, hátha.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36673 Dátum:
2015.03.02 hétfő, 19:37:41 »
Idézetet írta: Gromie - 2015.02.25 szerda, 13:17:10
Sziasztok!
Sajnos elég nagy gondban vagyok a 2002/04 2.0 TDCi Mondeommal (210e km). 4 szervízben voltam vele eddig, de senki nem tudta megcsinálni több mint egy év alatt. Nagyon szeretem az autót a gondjai ellenére is, mert kényelmes és a szívemhez nőtt és még mindig próbálom hinni, hogy lehet belőle egy jó autót varázsolni. Sajnos nem vagyok az a fajta ember, akikt hidegen hagynak a rendellenességek, zörgések, kattogások, ezért engem a következőkben ismertetett problémák eléggé idegesítenek, nem is csak azért, mert a vezetési élményt a nullával egyenlővé teszik, hanem azért is, mert folyton azon parázok, hogy ezek a gondok mit tesznek még tönkre a kocsin az idő múlásával.
Az autó problémáinak a 90%-a csak hidegben jelentkezik ennek megfelelően általában akkor amikor szervízben van, akkor nem észlelhetőek. Melegben nagyon jól működik minden (már várom a nyarat mint a messiást).
A gondok a következők lennének részletesen:
Az autó fordulatszáma hidegben (kb 15 fok alatt) ingadozik, úgy vettem észre, hogy minél hidegebb van, annál jobban. Úgy is sokszor van, hogy 800 és 2000! között periodikusan. Pont olyan, mintha valamitől belépne egy végtelen ciklusba, amit csak úgy tudok megszakítani, ha gázt adok (sokszor még úgy sem), vagy ha elindulok. Ha éppen nem ingadozik így, akkor is lehet érezni a folyamatos korrigálgatását az alapjáratnak, és a mutatón is lehet látni egy kis rezgést.
A fordulatszám egyébként a következőképpen alakul: mikor gázt adok, a fordulatszám megnő, majd mikor hirtelen elengedem, a fordulat lezuhan, akár az alapjárat alá is, majd onnan áll vissza. Az is előfordult már, hogy csak simán le is fulladt magától a kocsi üresben. Ezt úgy sikerült összehozni, hogy elinditottam reggel, és akartam egy nagyon kicsi gázt adni, hogy jobban melegedjen, jobb legyen a kenés (kb 1000 fordulat 5 másodpercig), majd mikor elengedtem a gázt, a motor egyszerűen leállt.
Mihelyst bemelegszik az autó (pont mire beérek a munkába: 25 perc kb) onnantól kezdve megszünik a probléma.
Hidegben valami csattog a motortérben. Ez egy folyamatosan hallható, kereplőhöz hasonló csattogás, ami véleményem szerint már túlmegy a normális határon. Senki nem tudja hogy mi lehet ez a hang, csak találgatnak (hidrotőke, porlasztócsúcs, stb), vagy többen csak legyintenek rá hogy ez az a "Fordos csattogás". Nem tudnám elképzelni, hogy ennek a kocsinak ilyen lenne a normális üzeme. Sok autót vezettem már, sokuk hangos is volt, de ilyen csattogást semelyiknél nem tapasztaltam még. Mikor erősebb gázt adok, akkor kb 1700ig elhallgat a csattogás, majd afelett újra előbukkan. Az az érdekes, hogy üresben nem igazán hallani gázadásra, csak terhelés alatt. Lehet hogy nem is a motorból jön? Akkor úgy is hallanám, ha üresben adnék gázt nem?
Mihelyst bemelegszik az autó, onnantól kezdve ez a probléma is megszűnik.
További adatok:
Hibakód nincs.
Motordiagnosztikán is voltam kétszer, azt mondták semmi baja a motornak.
Az egyik porlasztócsúcs ki lett tisztítva fél éve.
Kuplung, kinyomócsapágy, kettőstömegű cserélve.
Motorolaj: Ford Formula F 5w30, 8ezrenként cserélve.
A kocsi pöccre indul -8ban is kb, azzal nincs probléma.
Nem vettem észre füstölést sem.
Fogyasztása jó.
Ereje is van szerintem rendesen, de inkább csak 2000 felett, egyébként gyorsan fullad (pláne ha még ingadozik is az alapjárat)
Mi lehet a gondja a kocsinak? Mit tudnátok tanácsolni?
Bocs a hosszú írásért, üdv:
Gromie
Lekötöttétek már a generátort amit az Alf ajánlott? Van valami változás?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
monyi85
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36674 Dátum:
2015.03.09 hétfő, 16:28:20 »
Sziasztok!
Gergő vagyok és új tag itt a fórumon!Nemrég gazdája lettem egy 2006-os kombi Mondeonak!Konkrétan egy 115LE 6 sebességes változat!Kérdésem is lenne rögtön remélem jó helyen teszem fel(ha nem akkor szíves elnézéseteket kérem)!Van egy jelenség ami nem tudom mitől lehet...a dolog a következő:
-menet közben felvillan az izzításjelzőm...indításkor semmi gond és az alapjárat is teljesen rendben van szépen jár a motor de ez a kis bizbasz általában akkor villan fel ha 4.-ben odalépek neki...hozzáteszem akkor sem mindíg...mikor milyen kedve van...ja és egyszer már ötödikben is megcsinálta de ott nem talpaltam meg!Mikor kigyullad a jelző akkor az erő elfogy és mint egy szívó dízel eldöcög mert az autó súlya akkor már sok neki!Nem vagyok egy szaki a témában és fogalmam sincs mi okozhatja a jelenséget!Ha valamit segít 197000km van benne!Azthiszem leírtam a dologról mindent de ha valami eszembe jut még akkor pótolom!Ha valaki tud segíteni azt szívesen fogadnám
!Köszönöm előre is!
Üdv Gergő!
Naplózva
MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
Taki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36675 Dátum:
2015.03.09 hétfő, 16:51:27 »
Üdv!
Sikerült kiderítenem végre az EJDR számot '00401Z'.
A kérdés a következő, ebbe a motorba ("FMBA") csak ez a számozású porlasztó jó, mert egy illető azt mondta, hogy pl. az 501-es is jó
Naplózva
Taki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36676 Dátum:
2015.03.09 hétfő, 16:53:34 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.09 hétfő, 16:28:20
Sziasztok!
Gergő vagyok és új tag itt a fórumon!Nemrég gazdája lettem egy 2006-os kombi Mondeonak!Konkrétan egy 115LE 6 sebességes változat!Kérdésem is lenne rögtön remélem jó helyen teszem fel(ha nem akkor szíves elnézéseteket kérem)!Van egy jelenség ami nem tudom mitől lehet...a dolog a következő:
-menet közben felvillan az izzításjelzőm...indításkor semmi gond és az alapjárat is teljesen rendben van szépen jár a motor de ez a kis bizbasz általában akkor villan fel ha 4.-ben odalépek neki...hozzáteszem akkor sem mindíg...mikor milyen kedve van...ja és egyszer már ötödikben is megcsinálta de ott nem talpaltam meg!Mikor kigyullad a jelző akkor az erő elfogy és mint egy szívó dízel eldöcög mert az autó súlya akkor már sok neki!Nem vagyok egy szaki a témában és fogalmam sincs mi okozhatja a jelenséget!Ha valamit segít 197000km van benne!Azthiszem leírtam a dologról mindent de ha valami eszembe jut még akkor pótolom!Ha valaki tud segíteni azt szívesen fogadnám
!Köszönöm előre is!
Üdv Gergő!
Valószínűleg (mert ez itt többe között nekem is volt) a vezérműtengely-jeladó nem túl drága, pl. BÁRDInál kedvezmények nélkül középkategóriás 10e pénz...
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36677 Dátum:
2015.03.11 szerda, 12:52:59 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.09 hétfő, 16:28:20
Sziasztok!
Gergő vagyok és új tag itt a fórumon!Nemrég gazdája lettem egy 2006-os kombi Mondeonak!Konkrétan egy 115LE 6 sebességes változat!Kérdésem is lenne rögtön remélem jó helyen teszem fel(ha nem akkor szíves elnézéseteket kérem)!Van egy jelenség ami nem tudom mitől lehet...a dolog a következő:
-menet közben felvillan az izzításjelzőm...indításkor semmi gond és az alapjárat is teljesen rendben van szépen jár a motor de ez a kis bizbasz általában akkor villan fel ha 4.-ben odalépek neki...hozzáteszem akkor sem mindíg...mikor milyen kedve van...ja és egyszer már ötödikben is megcsinálta de ott nem talpaltam meg!Mikor kigyullad a jelző akkor az erő elfogy és mint egy szívó dízel eldöcög mert az autó súlya akkor már sok neki!Nem vagyok egy szaki a témában és fogalmam sincs mi okozhatja a jelenséget!Ha valamit segít 197000km van benne!Azthiszem leírtam a dologról mindent de ha valami eszembe jut még akkor pótolom!Ha valaki tud segíteni azt szívesen fogadnám
!Köszönöm előre is!
Üdv Gergő!
Rá kell dugni egy ODB II-es olvasót és előhozni a malacfarok (izzító) villogást. Az sok mindent el fog árulni.
Naplózva
monyi85
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36678 Dátum:
2015.03.11 szerda, 16:43:53 »
Taki:
Neked is ugyan ez a jelenség volt...letalpalom megindul aztán mintha rántana egyet és már villog is az a *** és az erő elszállt?Ja és egy újraindításnál ugyan úgy muzsikál a gép mintha semmi sem történt volna.Amúgy azt a jeladót mennyire bonyolult dolog cserélni..úgy értem mennyire kell szétkapni hozzá az autót?Köszönöm!
Lacika71:
Az a műszer amit írsz gondolom olyan csak szakszervizben van vagy valami komoly szakinak nem?Gondolom ez egy hibakód olvasó lehet...ha jól gondolom.Neked is köszönöm a tippet és valakinek még van azt is szívesen fogadom!
Üdv!
Naplózva
MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36679 Dátum:
2015.03.11 szerda, 17:08:42 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.11 szerda, 16:43:53
Taki:
Neked is ugyan ez a jelenség volt...letalpalom megindul aztán mintha rántana egyet és már villog is az a *** és az erő elszállt?Ja és egy újraindításnál ugyan úgy muzsikál a gép mintha semmi sem történt volna.Amúgy azt a jeladót mennyire bonyolult dolog cserélni..úgy értem mennyire kell szétkapni hozzá az autót?Köszönöm!
Lacika71:
Az a műszer amit írsz gondolom olyan csak szakszervizben van vagy valami komoly szakinak nem?Gondolom ez egy hibakód olvasó lehet...ha jól gondolom.Neked is köszönöm a tippet és valakinek még van azt is szívesen fogadom!
Üdv!
CMP-t nem nehéz cserélni (a rail cső alatt van), de találomra nem érdemes cserélgetni semmit.
Hibakódot kell olvasni...ebben többen is tudunk segíteni a fórumon, valaki biztos lakik a közeledben.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
monyi85
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36680 Dátum:
2015.03.11 szerda, 17:18:28 »
Hát ha valaki tudna segíteni hibakód olvasásban az tényleg jó lenne...én Pápa mellett lakok ha esetleg lenne valaki vagy ha tudsz valakit?
Naplózva
MKIII TDCI 2006 HJBC,115LE+chip,6 seb,tempomat
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36681 Dátum:
2015.03.11 szerda, 17:36:01 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.11 szerda, 17:18:28
Hát ha valaki tudna segíteni hibakód olvasásban az tényleg jó lenne...én Pápa mellett lakok ha esetleg lenne valaki vagy ha tudsz valakit?
Biztos vannak arra (is) fórumtársak. Kérdezz rá a régiós topicban, vagy keresd CS12 fórumtársat, ha jól emlékszem ő szokott Pápa felé járni.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36682 Dátum:
2015.03.12 csütörtök, 07:39:45 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.11 szerda, 16:43:53
Taki:
Neked is ugyan ez a jelenség volt...letalpalom megindul aztán mintha rántana egyet és már villog is az a *** és az erő elszállt?Ja és egy újraindításnál ugyan úgy muzsikál a gép mintha semmi sem történt volna.Amúgy azt a jeladót mennyire bonyolult dolog cserélni..úgy értem mennyire kell szétkapni hozzá az autót?Köszönöm!
Lacika71:
Az a műszer amit írsz gondolom olyan csak szakszervizben van vagy valami komoly szakinak nem?Gondolom ez egy hibakód olvasó lehet...ha jól gondolom.Neked is köszönöm a tippet és valakinek még van azt is szívesen fogadom!
Üdv!
Ahogy a többiek is írták, nem kell egy hiperszuper ,csak szervizben fellelhető cuccra gondolni. Elég az ebay-ról megvásárolt ELM327+ a netről ingyen letöltött program és te is ki tudod olvasni.
Naplózva
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36683 Dátum:
2015.03.13 péntek, 16:31:15 »
Sziasztok
EGR-ből ki/be jövő fémcső megnyekkent, ahol kezdődik a bordázás.
Hol tudom beszerezni?
Lehet így menni a vassal?
EGR ledugozva.
Köszönöm
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36684 Dátum:
2015.03.13 péntek, 17:14:42 »
Sziasztok!
Sajnos újra itt! Ma Bécsből hazafelé ki jelzett az izzító malacfarok és kb 10 km után mil lámpa.Kód olvasót rádugtam : mil status 1 tárolt hiba P 2336 fennálló hiba P 2336 vészüzem le állítás újra indítás után is.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36685 Dátum:
2015.03.13 péntek, 17:57:18 »
Idézetet írta: nandi - 2015.03.13 péntek, 16:31:15
Sziasztok
EGR-ből ki/be jövő fémcső megnyekkent, ahol kezdődik a bordázás.
Hol tudom beszerezni?
Lehet így menni a vassal?
EGR ledugozva.
Köszönöm
cromax,nagyauto
ne sokat menj így vele.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36686 Dátum:
2015.03.13 péntek, 17:59:11 »
Idézetet írta: cseresznye - 2015.03.13 péntek, 17:14:42
Sziasztok!
Sajnos újra itt! Ma Bécsből hazafelé ki jelzett az izzító malacfarok és kb 10 km után mil lámpa.Kód olvasót rádugtam : mil status 1 tárolt hiba P 2336 fennálló hiba P 2336 vészüzem le állítás újra indítás után is.
P2336 Cylinder #1 Above Knock Threshold
az egyes csúcsod halott.rakd össze a zsetont,mert ez csere lesz,de minimum javítás.és a többi sem futott kevesebbet gondolom....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36687 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:05:16 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.13 péntek, 17:59:11
P2336 Cylinder #1 Above Knock Threshold
az egyes csúcsod halott.rakd össze a zsetont,mert ez csere lesz,de minimum javítás.és a többi sem futott kevesebbet gondolom....
Köszönöm a választ! Igen már mind volt cserélve kb 130000-nél,de már felvettem a kapcsolatot a fordosok bontósával.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36688 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:10:22 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.13 péntek, 17:57:18
cromax,nagyauto
ne sokat menj így vele.
Köszi, mi a neve a nyavalyásnak?
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36689 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:17:55 »
Idézetet írta: nandi - 2015.03.13 péntek, 18:10:22
Köszi, mi a neve a nyavalyásnak?
egr hűtőcső...
de szerintem bontóban fogsz venni,vagy meg hegeszteted blau4kombi-val......
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/399417-kipufogogaz-femcso-ford-mondeo-2000-2007-2_0tdci
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36690 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:26:13 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.13 péntek, 18:17:55
egr hűtőcső...
de szerintem bontóban fogsz venni,vagy meg hegeszteted blau4kombi-val......
https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/399417-kipufogogaz-femcso-ford-mondeo-2000-2007-2_0tdci
Bammeg!!!
Köszi, ez így felejtős
Kérem aki tud ésszerűbb megoldást erre, jelentkezzen, hálás vagyok!
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36691 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:32:33 »
Idézetet írta: nandi - 2015.03.13 péntek, 18:26:13
Bammeg!!!
Köszi, ez így felejtős
Kérem aki tud ésszerűbb megoldást erre, jelentkezzen, hálás vagyok!
Nekem van ilyen csövem.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
nandi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 123
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36692 Dátum:
2015.03.13 péntek, 18:35:03 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.03.13 péntek, 18:32:33
Nekem van ilyen csövem.
Pü ment
Naplózva
MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36693 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 09:48:00 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2015.02.20 péntek, 12:27:54
Amiben a segítségeteket kérem nem hiszem hogy mindennapos hibajelenség
2004-es, Euro 3-as 2.2 TDCI Mondeoban az alábbi hibakódok vannak:
P1211- befecskendező vezérlő nyomás magasabb/alacsonyabb mint a kívánt (motor jár)
P2291- befecskendező vezérlőnyomás túl alacsony (motor indít)
P0251- Befecskendező szivattyú üzemanyag Adagolás vezérlés
C1302- Bal első szigetelt csatlakozó áramkör hiba
és van még valami C-s hibakód, talán C1100- ABS szivattyúkapcsoló áramkör hiba
Valamilyen Delphi programmal olvasták ki belőle.
A hibajelenség amit már írtam korábban is, hogy önindítóval nagyon nehezen indul. Sokszor percekig forgatva sem indul el. Tolásra, tehát amikor már nem vesz fel áramot az önindító, azonnal indul.
Gázolajszivárgás van a 2-es henger résolajcsőnél, és a visszafolyó egyik csatlakozójánál. A tömítéskészlet beszerzése folyamatban van, ezek ki lesznek cserélve.
Viszont ami aggaszt az az, hogy ha csak levegősödés probléma lenne akkor tolásra sem dolgozná ki a levegőt azonnal.
Ami a másik csavar a dologban, hogy zsír új akksival, és egy másik akkumulátorról még bikakábellel rásegítve pedig elindul önindítóval is a levegősödés ellenére.
Amire gyanakszom, hogy valahol testhibának, vagy kontakthibának kell vagy kellene lennie. Csak azt nem tudom hogy merre kezdjük el keresni a hibát?
Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával?
Sziasztok,
a fent leírt hibával kapcsolatban arra jutottam, hogy résolajcsöveket kicseréltem, szivárgás már nem látszik. Generátor lekötve, ugyanúgy nehezen indul hidegen mint eddig. Izzítók kimérve, mindegyik jó.
Ami hibakód hideg motornál visszajön nagy terhelésre, villogó izzításjelzővel P0251. Ha bemelegszik, akármit csinálok nincs villogó izzításjelző, és szépen indul.
Van valakinek további ötlete?
Én nagynyomású szivattyúra gyanakszom, annak ellenére hogy a gázolajszűrőben nem sok fémreszelék volt.
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
alphatango
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36694 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 14:31:40 »
Szép napot !
Gondolkodóba estem, mi legyen a sorsa az autónak. Mivel már egy kupplungozáson , főtengely szíjtárcsa - feszítőegység - támasztógörgő cserén (+szíjak) , valamint önindítócserén túl vagyok, lassan kezdem unni a hibákat.
A legutóbbi jelenség, ami most is megvan :
Indul, megy, gyorsul, stb. Olyan 2300 fordulatig. Ott egyszerűen megáll, mint a szög. Nem elgyengül, nem simán leesik a fordulat, hanem leáll a motor. Konkrétan.
Hallottam sok jót a nagynyomású szivattyú és az injektorok költségéről, valami azt súgja, innen fújhat a szél.
Az autóban kb 300.000 km van.
Ettől függetlenül nagy tisztelettem kérem, ha valakinek mond valamit ez a hibajelenség, legyen olyan jó, tegye már meg, hogy felhomályosít, hogy valójában mi ez, mire számítsak, és mi az, amivel nem kellene, hogy megpróbáljon megvezetni valamelyik autószerelő szerencsecsomag.
Az is megérne egy komoly főhajtást, ha valaki abban is jártas, ki lenne a megfelelő szakember ( cég )
Köszönettel
Naplózva
Mondeo 2.0 TDCI kombi 2005/12 facelift
Taki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36695 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 14:48:08 »
Idézetet írta: monyi85 - 2015.03.11 szerda, 16:43:53
Taki:
Neked is ugyan ez a jelenség volt...letalpalom megindul aztán mintha rántana egyet és már villog is az a *** és az erő elszállt?Ja és egy újraindításnál ugyan úgy muzsikál a gép mintha semmi sem történt volna.Amúgy azt a jeladót mennyire bonyolult dolog cserélni..úgy értem mennyire kell szétkapni hozzá az autót?Köszönöm!
Lacika71:
Az a műszer amit írsz gondolom olyan csak szakszervizben van vagy valami komoly szakinak nem?Gondolom ez egy hibakód olvasó lehet...ha jól gondolom.Neked is köszönöm a tippet és valakinek még van azt is szívesen fogadom!
Üdv!
Bocsi, nem olvastam...
Igen ilyen volt. OBD2 interface-t meg elég olcsón lehet rendelni pl. e-bay-ről...
Mondjuk a Bluetooth-t is csak laptoppal használtam + Forscan, és úgy jó volt...
Naplózva
patakifeci
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36696 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 16:09:45 »
Sziasztok! A Ford Mondeom alapjárata ingadozik! A javítás érdekében átnézték a vezetékkorbácsokat, hibátlan, kicseréltük a légtömegmérőt is, de sajnos az autó alapjárata folyamatosan ingadozik. A kérdésem, hogy valakinek volt e ilyen problémája és ha igen, hogyan orvosolta. A segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36697 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 16:30:15 »
Idézetet írta: patakifeci - 2015.03.15 vasárnap, 16:09:45
Sziasztok! A Ford Mondeom alapjárata ingadozik! A javítás érdekében átnézték a vezetékkorbácsokat, hibátlan, kicseréltük a légtömegmérőt is, de sajnos az autó alapjárata folyamatosan ingadozik. A kérdésem, hogy valakinek volt e ilyen problémája és ha igen, hogyan orvosolta. A segítséget előre is köszönöm.
Generátor mert az is csinál ilyeneket bronzkefe kopás?
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Tresszer
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36698 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 18:35:39 »
Sziasztok,
Előre bocsi a hülye kérdésért de még új vagyok a kocsik világában.
2 hete vettem egy Ford mondeo 2.0 TDCI 2005.02 havi gyártású kocsit.
Megy mint a lökös viszont alapjáraton van egy fúrcsak susogós hang ami a motortérből jön elő. Azt mondák néhányan, hogy cserélni kell a vezérműszíjat stb. viszont úgy tudom, hogy ez láncos vezérlésű 134 000 km van benne rendesen szervizelték a kicsikét nagyon jó állapotban van.
Szerintetek mi lehet ez a susogós hang?
Előre is köszönöm a válaszotokat.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #36699 Dátum:
2015.03.15 vasárnap, 18:38:55 »
Idézetet írta: Tresszer - 2015.03.15 vasárnap, 18:35:39
Sziasztok,
Előre bocsi a hülye kérdésért de még új vagyok a kocsik világában.
2 hete vettem egy Ford mondeo 2.0 TDCI 2005.02 havi gyártású kocsit.
Megy mint a lökös viszont alapjáraton van egy fúrcsak susogós hang ami a motortérből jön elő. Azt mondák néhányan, hogy cserélni kell a vezérműszíjat stb. viszont úgy tudom, hogy ez láncos vezérlésű 134 000 km van benne rendesen szervizelték a kicsikét nagyon jó állapotban van.
Szerintetek mi lehet ez a susogós hang?
Előre is köszönöm a válaszotokat.
A vezérlés láncos. A segédberendezéseket hajtja hosszbordás szíj.
Kicsit pontosítani kellene honnan hallod a "susogó" hangot.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak:
1
...
727
728
729
730
731
732
733
[
734
]
735
736
737
738
739
740
741
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ