Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 05:51:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 211 212 213 214 215 216 217 [218] 219 220 221 222 223 224 225 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4715477 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #10850 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 20:44:29 »

Ez jó lehet?
http://www.ebay.co.uk/itm/105-EGR-valve-blanking-plate-for-Mondeo-Focus-Kuga-C-Max-DW10CTED4-2-0-TDCi-/182053370472?fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AMondeo+Turnier%7CCars+Year%3A2011%7CPlat_Gen%3AMK+IV%7CCars+Type%3A2.0+TDCi&hash=item2a6339fa68:g:TLIAAOSwAuNW5Yjg
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10851 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 20:53:57 »

igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10852 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 20:54:22 »

Na ez szerintem pont nem. Mert az övé euro5-ös... faceliftes...
mind1 is,mert xar is és a posta sem hozza.... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #10853 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 21:01:19 »

igen

 worship
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #10854 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 22:43:01 »

Hi,


-P244C alacsony katalizátor hőmérséklet, hibakód, vészmód, regen abbamarad-

A hiba oka nálam is a fincsi DPF előtti izzitógyertyàs befecskendező szelep eltömődése. Itt elég volt a féktisztító és a kompresszor a megtisztuláshoz.  eljen

Hálás köszönet a hasznos cikkért Alf-nak és papabahama-nak!

 worship worship worship

Vajon ebbe a szelepbe külön  lehetséges izzítógyertyát beszerezni? Ennek cseréje szerintem sokunknak hasznos lenne.

 wave
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
atti1848
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #10855 Dátum: 2017.04.04 kedd, 11:41:07 »

Szia!

Maga a turbó leszerelését bármelyik autószerelő meg tudja csinálni, nem ördöngőség. Azt hogy szétszedi-e avagy sem, azt már szerelő válogatja. Ha olyan helyre viszed ahova sok VW dieselt hordanak, biztosan rutinos a szétszedésben, jellemző betegség a PDTDI-nél a geoemtria lekormolódása, szétszedéssel, tisztítással szokták orvosolni... (youtube is tele van iylen videókkal)

Ezzel rosszat nem teszel, biztosan jobb lesz tőle az autó... Egyúttal az EGR szelepet is érdemes kipucoltatni, nem tart sokáig... A szerelő meg amúgy is átnézi az egészet, lehetséges talál még más "rendellenességet" is...

A turbó szétszedését lehet nem az első lépcsőben fogja vállalni, mert az a legnagyobb munka, s ha van más oka is a gyengeségenek akkor lehet nem is kell hozzányúlni... Még egy fontos dolog ! A turbót vezérlő vákuumszelep is lehet "gyengécske", a kopottságtól. 2.0 Tdci esetében felcserélhető a másik vákuumszeleppel , ami a leállító csappantyút vezérli. (az a kevesebb működés miatt kevésbé elhasználódott). A két szelep teljesen azonos.

Remélem tudtam segíteni !

Üdv.: Peti



Még egy dolog ami eszembe jutott:

A városban araszolás közben nagyon zavaró, hogy 1. sebességben gyorsítok, majd elengedem a gáz pedált, akkor hirtelen nagyon visszafog, majdnem olyan mintha egyből fékeznék. Nem úgy csinálja, mint más autóknál, hogy a gázpedál felengedése után lassan visszalassítja a motorfék, hanem egyből nagy erővel el kezd lassulni, szinte ránt egyet, aztán ha már újból gyorsítanom kell, de nem intenzíven, akkor el kezd rángatni.

nemt udom, hogy ezzel még jobban belehet-e határolni a hiba okát.  worship worship
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #10856 Dátum: 2017.04.04 kedd, 13:24:11 »

Még egy dolog ami eszembe jutott:

A városban araszolás közben nagyon zavaró, hogy 1. sebességben gyorsítok, majd elengedem a gáz pedált, akkor hirtelen nagyon visszafog, majdnem olyan mintha egyből fékeznék. Nem úgy csinálja, mint más autóknál, hogy a gázpedál felengedése után lassan visszalassítja a motorfék, hanem egyből nagy erővel el kezd lassulni, szinte ránt egyet, aztán ha már újból gyorsítanom kell, de nem intenzíven, akkor el kezd rángatni.

nemt udom, hogy ezzel még jobban belehet-e határolni a hiba okát.  worship worship


milyen az a "más" autó?


- mondeo-nak nagyon rövid az 1-es fokozata
- a kettőstömegűt szintén érezheted nagyobb terhelésváltáskor (pl. ebben az esetben)
- a "motorfék" -től egyesben intenzív gázadás ill. visszaengedéskor kb. ez a jelenség várható  wave
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
atti1848
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #10857 Dátum: 2017.04.04 kedd, 16:02:55 »


milyen az a "más" autó?


- mondeo-nak nagyon rövid az 1-es fokozata
- a kettőstömegűt szintén érezheted nagyobb terhelésváltáskor (pl. ebben az esetben)
- a "motorfék" -től egyesben intenzív gázadás ill. visszaengedéskor kb. ez a jelenség várható  wave

A "más autó" az amire utaltam az előző írásaimban is. Az a Focus 1. sebességben is normálisan lassul, nem mint az enyém. Nagyon remélem nem lendkerék, de a köv. olajcserénél átnézetem.  worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10858 Dátum: 2017.04.04 kedd, 16:11:18 »

Hi,


-P244C alacsony katalizátor hőmérséklet, hibakód, vészmód, regen abbamarad-

A hiba oka nálam is a fincsi DPF előtti izzitógyertyàs befecskendező szelep eltömődése. Itt elég volt a féktisztító és a kompresszor a megtisztuláshoz.  eljen

Hálás köszönet a hasznos cikkért Alf-nak és papabahama-nak!

 worship worship worship

Vajon ebbe a szelepbe külön  lehetséges izzítógyertyát beszerezni? Ennek cseréje szerintem sokunknak hasznos lenne.

 wave
fordtol csak 1ben.azonosítás utan biztos talalni másikat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10859 Dátum: 2017.04.04 kedd, 16:51:43 »

Ma behekkeltem az izzitas ellenorzőt
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #10860 Dátum: 2017.04.04 kedd, 17:11:54 »

Ma behekkeltem az izzitas ellenorzőt

erre vmelyik este én is rászánom magam. A tűzfalon hol mentél át az utastérbe?  worship
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10861 Dátum: 2017.04.04 kedd, 18:46:27 »

erre vmelyik este én is rászánom magam. A tűzfalon hol mentél át az utastérbe?  worship
szerintem nektek is a kesztyűtartó mögött megy a kábelköteg.mögényúlva elérni a behúzószálat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #10862 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:06:38 »

szerintem nektek is a kesztyűtartó mögött megy a kábelköteg.mögényúlva elérni a behúzószálat.

Motortérben a kábelköteg bemeneteléhez hozzá lehet férni bontás nélkül is a tüzfalnál? Már én is gondolkodtam ezen az izzitós kábelbehúzáson.  smile
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10863 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:08:52 »

Motortérben a kábelköteg bemeneteléhez hozzá lehet férni bontás nélkül is a tüzfalnál? Már én is gondolkodtam ezen az izzitós kábelbehúzáson.  smile

nálam igen.a generátorszíj felett egészen odaérni a kábelkorbácsig.ott bedugsz pl egy tömör réz behúzószálat,belül meg csak lehúzod  kesztyűtartó mögött,azzal meg behúzod a vezetéket.ennyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10864 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:14:38 »

Az az erdekes, hogy inditas elott izzít,majd inditas utan is legalabb egyvpercig.foleg utobbi tunt erdekesnek.

« Utoljára szerkesztve: 2017.04.04 kedd, 19:26:17 írta zsolank » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10865 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:18:44 »

Az az erdekes, hogy inditas elott izzít,majd inditas utan is legalabb egyvpercig.foleg utobbi tunt erdekesnek
amíg hidegek voltak 5percig izzított.most kicsivel több mint 2 perc.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10866 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:24:53 »

amíg hidegek voltak 5percig izzított.most kicsivel több mint 2 perc.
nekem nem hűlt ki teljesen, amikor elindultam vele.
de mire befaragtam a 3mm ledet.... Cheesy
és 1k ellenállást használtam. kisüti a szemem Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10867 Dátum: 2017.04.04 kedd, 19:40:19 »

nekem nem hűlt ki teljesen, amikor elindultam vele.
de mire befaragtam a 3mm ledet.... Cheesy
és 1k ellenállást használtam. kisüti a szemem Cheesy
ezért sem tettem szemben.inkább lentre,és egy fél méterrel elém világít függőlegesen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10868 Dátum: 2017.04.04 kedd, 20:00:48 »

Motortérben a kábelköteg bemeneteléhez hozzá lehet férni bontás nélkül is a tüzfalnál? Már én is gondolkodtam ezen az izzitós kábelbehúzáson.  smile

siman. Nekem ott megy a hifihez a táp. 8as gegecsoben vegig.mellette siman befer ez is
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #10869 Dátum: 2017.04.04 kedd, 20:11:58 »

A "más autó" az amire utaltam az előző írásaimban is. Az a Focus 1. sebességben is normálisan lassul, nem mint az enyém. Nagyon remélem nem lendkerék, de a köv. olajcserénél átnézetem.  worship
Biztos nem a lendkerék.
Az normális, ha egyesben gázelvételre erősen lassul. A motorfék itt a leghatásosabb az áttétel miatt. Eleve nem autózunk egyesben.
Ha tényleg van különbség egy ugyanolyan másik autóhoz képest, akkor valami fojthatja a motort szívó vagy kipufogó oldalon? Ez magyarázat lehet a kisebb teljesítményre is. Csak hangosan gondolkom...
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
atti1848
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #10870 Dátum: 2017.04.04 kedd, 20:23:02 »

Biztos nem a lendkerék.
Az normális, ha egyesben gázelvételre erősen lassul. A motorfék itt a leghatásosabb az áttétel miatt. Eleve nem autózunk egyesben.
Ha tényleg van különbség egy ugyanolyan másik autóhoz képest, akkor valami fojthatja a motort szívó vagy kipufogó oldalon? Ez magyarázat lehet a kisebb teljesítményre is. Csak hangosan gondolkom...

Köszönöm.

Már adtatok egy pár tanácsot, amit meg is fogok osztani a szerelővel, hogy azokra is nézzen rá. worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10871 Dátum: 2017.04.05 szerda, 12:18:27 »

nekem nem hűlt ki teljesen, amikor elindultam vele.
de mire befaragtam a 3mm ledet.... Cheesy
és 1k ellenállást használtam. kisüti a szemem Cheesy

Rengeteg különféle fényerejű LED-et lehet kapni. Talán gyengébbet kellett volna venni.  vigyor3
Az ellenállás (ilyen kicsi) nem fogja vissza.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10872 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 16:57:39 »

Meg előtte fénypróbát tartani!  git  nyes
 beka3
Rengeteg különféle fényerejű LED-et lehet kapni. Talán gyengébbet kellett volna venni.  vigyor3
Az ellenállás (ilyen kicsi) nem fogja vissza.
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10873 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 18:08:37 »

Meg előtte fénypróbát tartani!  git  nyes
 beka3
ebből volt itthon 50db Cheesy
majd kicserélem Cheesy
Naplózva
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10874 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 18:58:05 »

Hátha van ellenállásod is. Tegyél még be sorba. De ne sötétbe próbáld, se ne nagyon világosban. Akkor jó lesz. Üdv a klubban!  

ebből volt itthon 50db Cheesy
majd kicserélem Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 19:03:30 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10875 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 21:27:43 »

 wave
A szerviz, márkaszerviz garanciája mire kell kiterjedjen munka végzést követően  láncolt kárkeletkezést követően?
(anyagot szerviz biztosította, munkát szerviz embere végezte hivatalosan, megrendelés alapján, de lehet más eset is amikor számlával igazolt vitt eredeti márkaanyag kerül beépítésre)
Mire gondolok pontosan?

egy pl.: vezérmű szett beépítés. Majd azt követően annak tönkremenetele esetén, akár már első beindításkor, vagy mondjuk egy hónap múlva, beépítési, vagy felhasznált anyag hibája esetén.
Akár tetemes + anyagi kár is keletkezhet.

vagy más oldalról megvizsgálva előzőre válasz függvényében
az akár fél árban beszerezhető nem eredeti, de prémium minőségűnek, eredetivel azonos minőségűnek titulált máshonnan származó számlás anyagok használata helyett az eredeti márka anyag ad-e más, vagy nagyobb jogi biztonságot a keletkezett károm térítésére?

(nem tudom hová írtátok volna, bocs ha rossz helyre került. Elvégre akár TDCi  nyes)
 beka3
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 21:29:28 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10876 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 21:47:59 »

wave
A szerviz, márkaszerviz garanciája mire kell kiterjedjen munka végzést követően  láncolt kárkeletkezést követően?
(anyagot szerviz biztosította, munkát szerviz embere végezte hivatalosan, megrendelés alapján, de lehet más eset is amikor számlával igazolt vitt eredeti márkaanyag kerül beépítésre)
Mire gondolok pontosan?

egy pl.: vezérmű szett beépítés. Majd azt követően annak tönkremenetele esetén, akár már első beindításkor, vagy mondjuk egy hónap múlva, beépítési, vagy felhasznált anyag hibája esetén.
Akár tetemes + anyagi kár is keletkezhet.

vagy más oldalról megvizsgálva előzőre válasz függvényében
az akár fél árban beszerezhető nem eredeti, de prémium minőségűnek, eredetivel azonos minőségűnek titulált máshonnan származó számlás anyagok használata helyett az eredeti márka anyag ad-e más, vagy nagyobb jogi biztonságot a keletkezett károm térítésére?

(nem tudom hová írtátok volna, bocs ha rossz helyre került. Elvégre akár TDCi  nyes)
 beka3


Nem tudom mekkora összeg felett jótállási jegyet köteles a szervíz kiállítani. Nekem a márkaszervízben automatikusan nyomtatnak ilyet. Ha hiba keletkezik és abból kár, akkor a jótállás ideje alatt a kötelezett kell, hogy bizonyítsa, hogy nem hibásan teljesített. Na ha egy szíj a jótállás ideje alatt elszakad, akkor hibásan teljesített.

Nagyon egyszerűen és nagyon röviden összefoglalva.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #10877 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:32:47 »

Sziasztok!

Hosszútávon milyen hátrányokkal lehet  számolni, ha szakszerűen ki van iktatva a részecskeszűrő egy 2008-as 143 lovas autóban?
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10878 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:41:50 »

Sziasztok!

Hosszútávon milyen hátrányokkal lehet  számolni, ha szakszerűen ki van iktatva a részecskeszűrő egy 2008-as 143 lovas autóban?
azzal,ha mégis előjön a hibája.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #10879 Dátum: 2017.04.08 szombat, 09:29:46 »

azzal,ha mégis előjön a hibája.

Mire gondolsz pontosan?
Próbáltam keresni itt a témában, hátha van olyan aki így használja, de nem találtam semmit.
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10880 Dátum: 2017.04.08 szombat, 11:01:24 »

Mire gondolsz pontosan?
Próbáltam keresni itt a témában, hátha van olyan aki így használja, de nem találtam semmit.
kevés van akinek végleg sikerült"kiirtani".
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10881 Dátum: 2017.04.08 szombat, 11:32:14 »

Én nem tudom mert, nekem nincs kiirtva. De végiggondolom.
Gondolom mögötted fekete füst száguldozik veled, amitől bivaly erősnek látszik a gép. Adott esetben talán a szervek is rád másznak, mondjuk műszaki vizsgán. Persze mindig van az a pénz .. Valószínűleg a teljes kipufogó rendszered tiszta korom belül. Azt nem tudom, mennyire rakódik egyre inkább le az évek során, talán lehet takarítani kell. Összességében nem tudom megítélni, Te vagy-e a környezet szennyezőbb ilyen átállított rendszerrel, de valószínűleg, mert sok minden nem semlegesítődik, de rendes működése esetén is  sajnos egy része szerintem tévedés, de akár hazugság is. A motort feltehetően a kimeneti gázáramlási ellenálláshoz tervezik, programozzák, vagyis számításba veszik a DPF-et kedvező működéshez, még akár turbónak is árthat. Amennyiben a regenerációs folyamat melegítő hatása is le van állítva, ha oxidációs katalizátorod van, az sem tisztul, működik rendesen. Lehet a motorodat kíméled kicsit vele, mert nem kerül annyi gázolaj a motorolajba, ha csak nem külön regen. befecskendezéses. Mindkét megoldással borzalmas károkat okozunk az élő szervezeteknek hosszú távon. Ha meg előjön a hiba, szinttől függően esetleg gondolom le is állhat a motor, vagy vészüzembe megy. Hogy a fogyasztás miként változik, azok tudják megmondani, akik hasonlóan cselekedtek. Mindemellett együtt érzek az esetleges adódó anyagi problémákkal, ami miatt így döntenél. Megvezetett fogyasztásra ítélt társadalomban élünk. Tévedés jogát fenntartom. 
 beka3


Sziasztok!

Hosszútávon milyen hátrányokkal lehet  számolni, ha szakszerűen ki van iktatva a részecskeszűrő egy 2008-as 143 lovas autóban?
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10882 Dátum: 2017.04.08 szombat, 11:59:15 »

kevés van akinek végleg sikerült"kiirtani".

A jogi oldalát most hagyjuk.

Azt a pár dolgot kell figyelembe venni, ami a működéséhez szükséges és nincs is vele gond.
Ahogy a turbó is, egyszerű szerkezetek minimális odafigyeléssel.

 Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mezso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #10883 Dátum: 2017.04.08 szombat, 12:26:07 »

Sziasztok!

Tapasztalt már olyat valaki, hogy DPF regeneráció közben az autó elerőtlenedik, sőt padlógázra meg is torpan, tekintélyes mennyiségű füstöt eregetve? Előzés közben sikerült előadni ezt a műsorszámot, nem akart gyorsulni, izgi volt...
Naplózva

Ford Mondeo 2008 2.0 tdci (QXBA) DPF
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10884 Dátum: 2017.04.08 szombat, 12:38:31 »

Sziasztok!

Tapasztalt már olyat valaki, hogy DPF regeneráció közben az autó elerőtlenedik, sőt padlógázra meg is torpan, tekintélyes mennyiségű füstöt eregetve? Előzés közben sikerült előadni ezt a műsorszámot, nem akart gyorsulni, izgi volt...

Teljesen normális jelenség ilyenkor.
Észre kell venni mikor regenerál és ahhoz mérten közlekedni. Pl. nem előzni....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #10885 Dátum: 2017.04.08 szombat, 21:31:09 »

Azért érdeklődöm PDF off után, mert egy PSA már 6.éve tökéletesen fut a családban szűrő nélkül.3x hivatalosan vizsgázott. 
Viszont az csak euro3-as és abból a szériából volt reszecskeszűrő nélküli változat is gyárilag és az is euro3-as volt.
Gondolom itt a 4-es norma miatt lehet valami más.
De majd felkeresem az akkori szakit, biztos mond valami okosat.

Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10886 Dátum: 2017.04.08 szombat, 21:55:58 »

Azért érdeklődöm PDF off után, mert egy PSA már 6.éve tökéletesen fut a családban szűrő nélkül.3x hivatalosan vizsgázott.  
Viszont az csak euro3-as és abból a szériából volt reszecskeszűrő nélküli változat is gyárilag és az is euro3-as volt.
Gondolom itt a 4-es norma miatt lehet valami más.
De majd felkeresem az akkori szakit, biztos mond valami okosat.


nem éri meg kiiktatni.Rendbe kell rakni a hibát,ami miatt nem fut le a regeneráció.Nagyon sokat elmegy a dpf,ha tud működni rendesen.
céges autóink 5-600e km futottak már gyári részecskeszűrőkkel.

Neked gyakorlatilag egy csiptuningot kell iratni az autóra,hogy a programból "kiírják" a reg működését.Ehhez viszont kikell ütni a dpf belsejét is.
Innentől kezdve kb mint egy 30 éves ikarusz busz.
Nem sok dolog van a te autódon,aminek helyesen kell működnie a sikeres regenerációhoz.
Egy nyomáskülönbség szenzor,a rámenő csövek épsége,és 4 db jó izzítógyertya.Ezeket kell csak normálisan működővé tenni.A többit elvégzi a rendszer.
Persze kell,hogy ne legyen lukas turbócsöved,meg ne pisiljenek a porlasztók,de az már nem a dpf rendszer bűne,csak az szenvedi a kárt,ha ezek nem működnek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10887 Dátum: 2017.04.08 szombat, 22:14:23 »

nem éri meg kiiktatni.Rendbe kell rakni a hibát,ami miatt nem fut le a regeneráció.Nagyon sokat elmegy a dpf,ha tud működni rendesen.
céges autóink 5-600e km futottak már gyári részecskeszűrőkkel.

Neked gyakorlatilag egy csiptuningot kell iratni az autóra,hogy a programból "kiírják" a reg működését.Ehhez viszont kikell ütni a dpf belsejét is.
Innentől kezdve kb mint egy 30 éves ikarusz busz.
Nem sok dolog van a te autódon,aminek helyesen kell működnie a sikeres regenerációhoz.
Egy nyomáskülönbség szenzor,a rámenő csövek épsége,és 4 db jó izzítógyertya.Ezeket kell csak normálisan működővé tenni.A többit elvégzi a rendszer.
Persze kell,hogy ne legyen lukas turbócsöved,meg ne pisiljenek a porlasztók,de az már nem a dpf rendszer bűne,csak az szenvedi a kárt,ha ezek nem működnek.

Az izzítógyertyáknál sokkal fontosabb(ak) a hőmérséklet szenzor(ok) a kipufogó rendszerben. A legfontosabb a turbó utáni.
Na meg a nem 3-4 kilométeres autózás!



A héten csináltam Saab 93-ast (Z19DTH, szutyok opel motor). Már tavaly év végén gondok voltak, kényszer regeneráltam.
(Megjegyzem azt ugye tudni illik, hogy a kényszer regen nem tisztítja ki teljesen a DPF-et, hanem átlagosan csak 50-60% körülire csökkenti a szűrő tartalmát. A teljes regenerálódás pedig menet közben fejeződik be.)
Na most a kocsi 4 hónap alatt ment 2e kilométert Bp-n 2 kerület között. Persze, hogy úgy eltömődött, hogy meg is állt. Az EGR nyitása alatt olyan mennyiségű és sűrűségű kipufogó gáz jutott a szívócsonkba, mintha a kipufogó lett volna odavezetve. Olyan mértékű lett a dugulása a DPF-nek a korom miatt, hogy szinte már nem is látszott -leszerelés után- a rácsos szerkezete. Motorolaj 5 (!) cm-el a max felett, "Time for service" a műszercsoporton és az autó a tréleren volt a vége. Most 0 km-es lett -tisztítás után- a DPF és persze olaj csere, de ilyen (nem megfelelő) használati körülmények mellett sokáig nem lesz jó. Szóval a DPF-es autó nem kifejezetten gyerek cipelő kocsi napi 2x pár kilométert....
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.08 szombat, 23:15:21 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10888 Dátum: 2017.04.08 szombat, 22:14:55 »

Az izzítógyertyáknál sokkal fontosabb(ak) a hőmérséklet szenzor(ok) a kipufogó rendszerben. A legfontosabb a turbó utáni.
eljen jah,az kimaradt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #10889 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 07:35:43 »

nem éri meg kiiktatni.Rendbe kell rakni a hibát,ami miatt nem fut le a regeneráció.Nagyon sokat elmegy a dpf,ha tud működni rendesen.
céges autóink 5-600e km futottak már gyári részecskeszűrőkkel.

Neked gyakorlatilag egy csiptuningot kell iratni az autóra,hogy a programból "kiírják" a reg működését.Ehhez viszont kikell ütni a dpf belsejét is.
Innentől kezdve kb mint egy 30 éves ikarusz busz.
Nem sok dolog van a te autódon,aminek helyesen kell működnie a sikeres regenerációhoz.
Egy nyomáskülönbség szenzor,a rámenő csövek épsége,és 4 db jó izzítógyertya.Ezeket kell csak normálisan működővé tenni.A többit elvégzi a rendszer.
Persze kell,hogy ne legyen lukas turbócsöved,meg ne pisiljenek a porlasztók,de az már nem a dpf rendszer bűne,csak az szenvedi a kárt,ha ezek nem működnek.

Köszönöm! Ezért érdeklődöm, mert nem mindenképp akarom kiszedni.
A PSA-n elég volt egy pipát kiszedni a programból, mert ugye volt szűrő nélküli is és ua a szoftver volt mindkettőben.
Ott viszont volt tanksakpa jeladó, meg eolys szivattyú probléma, meg eolys utántöltő stb.
Akkor úgy döntöttem, hogy mielőtt jelentkezne a gond bármivel is inkább elébe megyek.
Nálam padlógázzon gyorsításkor dobott egy kis pamacsot, de ennyi volt a füst.
Gondolom ez az euro 4-es motor is PDF nélkül tudja az euro3-as normákat, így az Ikarushoz azért nem hasonlítható.
Ha csak ennyi, akkor  marad így a rendszer, igaz a nyomáskülönbségből látszik lassan tisztítás lesz esedékes.
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10890 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 09:43:21 »

Köszönöm! Ezért érdeklődöm, mert nem mindenképp akarom kiszedni.
A PSA-n elég volt egy pipát kiszedni a programból, mert ugye volt szűrő nélküli is és ua a szoftver volt mindkettőben.
Ott viszont volt tanksakpa jeladó, meg eolys szivattyú probléma, meg eolys utántöltő stb.
Akkor úgy döntöttem, hogy mielőtt jelentkezne a gond bármivel is inkább elébe megyek.
Nálam padlógázzon gyorsításkor dobott egy kis pamacsot, de ennyi volt a füst.
Gondolom ez az euro 4-es motor is PDF nélkül tudja az euro3-as normákat, így az Ikarushoz azért nem hasonlítható.
Ha csak ennyi, akkor  marad így a rendszer, igaz a nyomáskülönbségből látszik lassan tisztítás lesz esedékes.

galaxy 2.0tdci-ből van részecskeszűrő nélküli és ugyan úgy tudja az euro4et
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10891 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 10:38:53 »

galaxy 2.0tdci-ből van részecskeszűrő nélküli és ugyan úgy tudja az euro4et

Smaxból is...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #10892 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 10:59:46 »

galaxy 2.0tdci-ből van részecskeszűrő nélküli és ugyan úgy tudja az euro4et

Hoppá.. ezt nem tudtam.
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10893 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:03:02 »

Hoppá.. ezt nem tudtam.

Évjárat függő. 2006-ban jöttk ki az eslő galaxy-k, smaxik. Abban már a PSA tdci motor van a 2.0-ból. Még eleinte nem volt dpf itthon, viszont euro4 volt a szabvány.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10894 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:01:30 »

Köszönöm! Ezért érdeklődöm, mert nem mindenképp akarom kiszedni.
A PSA-n elég volt egy pipát kiszedni a programból, mert ugye volt szűrő nélküli is és ua a szoftver volt mindkettőben.
Ott viszont volt tanksakpa jeladó, meg eolys szivattyú probléma, meg eolys utántöltő stb.
Akkor úgy döntöttem, hogy mielőtt jelentkezne a gond bármivel is inkább elébe megyek.
Nálam padlógázzon gyorsításkor dobott egy kis pamacsot, de ennyi volt a füst.
Gondolom ez az euro 4-es motor is PDF nélkül tudja az euro3-as normákat, így az Ikarushoz azért nem hasonlítható.
Ha csak ennyi, akkor  marad így a rendszer, igaz a nyomáskülönbségből látszik lassan tisztítás lesz esedékes.

dehogynem.a hasonlat arra vonatkozott,hogy annak sem szűrte semmi a kipuffgázt.A norma csak egy papírforma a gyártóknk,később már senki nem méri.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10895 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:07:33 »

 Cool

https://www.youtube.com/watch?v=gvb4i5W2lFg


5:50 -től van a "felhasználási feltételek".  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 12:13:29 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10896 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:20:54 »

Cool

https://www.youtube.com/watch?v=gvb4i5W2lFg


5:50 -től van a "felhasználási feltételek".  wave

a ford 10éves dpf múltjával semmi újról nem beszél.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10897 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:45:04 »

a ford 10éves dpf múltjával semmi újról nem beszél.

Nem erről van szó.
Arról és azért raktam ide a linket, hogy aki városban használja a DPF-es autóját....az ne csodálkozzon, ha előbb-utóbb problémája lesz és ugye ilyenkor kezdődik a szidás és az kiiktatás gondolata. Pedig csak rossz autót választott a használati körülményeihez.

ui:
Van egy kis bibi a dologban, mert 12:30-nál mutatja a DPF eltömődési ikon-t, amit néhány autónál van is. Viszont a második képen is mutat egy ilyen ikon-t, ami egy BMW és nem a DPF-t jelzi, hanem a microfiltert vagyis a pollenszűrőt! Ott is van a kis ventilátor jel felette!  nyes  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #10898 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 18:22:09 »

Nem erről van szó.
Arról és azért raktam ide a linket, hogy aki városban használja a DPF-es autóját....az ne csodálkozzon, ha előbb-utóbb problémája lesz és ugye ilyenkor kezdődik a szidás és az kiiktatás gondolata. Pedig csak rossz autót választott a használati körülményeihez.

ui:
Van egy kis bibi a dologban, mert 12:30-nál mutatja a DPF eltömődési ikon-t, amit néhány autónál van is. Viszont a második képen is mutat egy ilyen ikon-t, ami egy BMW és nem a DPF-t jelzi, hanem a microfiltert vagyis a pollenszűrőt! Ott is van a kis ventilátor jel felette!  nyes  taps
amíg minden működik,a városban is megcsinálja a regenerációt.A karbantartáson múlik inkább.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10899 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 18:27:03 »

amíg minden működik,a városban is megcsinálja a regenerációt.A karbantartáson múlik inkább.

Nem figyeltél.
Rövid távok, nem melegszik fel...leállítják közben....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 211 212 213 214 215 216 217 [218] 219 220 221 222 223 224 225 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.