Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 03:36:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 216 217 218 219 220 221 222 [223] 224 225 226 227 228 229 230 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4712699 alkalommal)
0 Felhasználó és 93 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11100 Dátum: 2017.05.30 kedd, 10:59:38 »

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!  falbav Nincs rendesen légtelenítve!

Azért ha beindul és utána megy vele, akkor kilégtelenít az... Szóval Laci, ne igyál már annyit...  nyes

Manimondeo szelep tippje jó ötlet, azt a szelepet lehet cserélni is, viszont egy-két kisebb buborék normális...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11101 Dátum: 2017.05.30 kedd, 11:00:56 »

Az autószerelő szerint ki cserélte a szűrőt, nem számit a buborék benne. Most könyörögni másnak vagy kénytelen leszek magam megcsinálni.

Csináld meg magadnak, talán az lenyugtat  eplus2, aztán nézd meg a szelepet (nem biztos, hogy van).

Valószínű a rángatás nem ettől van.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11102 Dátum: 2017.05.31 szerda, 09:55:31 »

Srácok,

olajleeresztő csavarhoz milyen kulcs kell? Imbusz? Csakhogy felkészült legyek, csináltam már, csak emlékeim halványak... Sad
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #11103 Dátum: 2017.05.31 szerda, 10:01:56 »

Srácok,

olajleeresztő csavarhoz milyen kulcs kell? Imbusz? Csakhogy felkészült legyek, csináltam már, csak emlékeim halványak... Sad
8as imbusz
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11104 Dátum: 2017.05.31 szerda, 10:18:15 »

 worship

8as imbusz
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kofarago
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #11105 Dátum: 2017.05.31 szerda, 11:24:54 »

Hűtőventillátornak hány fokon kellene kapcsolnia? Tx
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11106 Dátum: 2017.05.31 szerda, 12:26:35 »

No még egy kérdésem lenne. Most nem gyári, hanem Mahle szűrőt kaptam, de ennek az alja és a teteje nem műanyag, szemben a gyárival.  Használ ilyet valaki, jó ez is?

Így néz ki:

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-Mk4-2-0-TDCI-Diesel-Oil-Filter-2007-On-GENUINE-MAHLE-OE-OX339-2D-/121918685128?hash=item1c62eb7fc8:g:xyEAAOSwyDxXhiGe
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kofarago
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #11107 Dátum: 2017.05.31 szerda, 13:08:14 »

Csináld meg magadnak, talán az lenyugtat  eplus2, aztán nézd meg a szelepet (nem biztos, hogy van).

Valószínű a rángatás nem ettől van.
Sajnos igazad van. Nem ettől volt  a rángatás.
Naplózva
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #11108 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:25:38 »

Hali, 2011-es S-max, 2.0 TDCI Convers+ egysége időnként kiírja, hogy engine mailfunktion, majd újraindítás után eltűnik. Az az időnként, az havonta egyszer. A gépjárművön nem érzek semmi rendellenességet, a DPF szűrő regenárálást is mindig hagyom kibontakozni. Csak téved néha, vagy van valami teendőm?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11109 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:45:01 »

Hali, 2011-es S-max, 2.0 TDCI Convers+ egysége időnként kiírja, hogy engine mailfunktion, majd újraindítás után eltűnik. Az az időnként, az havonta egyszer. A gépjárművön nem érzek semmi rendellenességet, a DPF szűrő regenárálást is mindig hagyom kibontakozni. Csak téved néha, vagy van valami teendőm?
Kiolvastatni a hibakódot.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #11110 Dátum: 2017.06.02 péntek, 17:56:29 »

Kiolvastatni a hibakódot.

Azt én sajnos nem tudom megtenni, akkor ünnepek után irány egy szerviz.
Naplózva
JOCO64
Vendég
« Új hozzászólás #11111 Dátum: 2017.06.04 vasárnap, 10:43:10 »

Sziasztok!

Ez az első bejelentkezésem nálatok , úgyhogy Üdv. mindenkinek!
Segítség "kéne" mert már nemigen tudok kihez fordulni...
2007-es MK IV 2.0 TDCI Mondeóm van 2012-től.Nagyon meg vagyok/voltam vele elégedve - hozta az elvártakat -gyönyörű,gazdaságos,kényelmes,gyors,erős...
2015-ben az üzemanyagszivattyú alacsony nyomású része (amely a tartályból húzza a gázolajat a szivattyúba) cserélve lett , mert a kocsi se szó se beszéd otthagyott az "út szélén" - szerencsére városban (kontakt van,önindító van - de nem gyulladt)  , úgyhogy: tréler .
Üzemanyagszivattyú csere (az alacsony nyomású része) és gond megoldva...egy évig... és jöttek a gondok:hébe-hóba elkezdett a kocsi meg-meg torpanni menet közben , mintha nem lenne elég az üzemanyagellátása.Menet közben ezen úgy próbáltam segíteni,hogy a gázt folyamatosan adagoltam neki,ilyenkor néha elkapta, majd ismét rángatva lassulni kezdett.Sokszor elég volt csak megállni , majd újraindítani a kocsit és mehettem tovább.Voltam a szervizben ahol nem mutatott ki hibakódot - azóta sem teszi.Először az üzemanyag minőségére gyanakodtam mert elég rendszertelenek voltak ezek a jelenségek ,minden előzetes jel nélkül-de nem az.Eleinte csak havonta 1-2 alkalommal fordult elő , majd "besűrűsödött" , úgyhogy hetentére.Mostanra már odáig fajultak a dolgok, hogy van nap amikor el sem tudok vele indulni,vagy ha el is indulok , egyszercsak menetközben "leszabályoz",és örülök ha 3. v. 2.sebességben hazavánszorgok.
Valami ötlet?Évente gázolajszűrő,levegőszűrő,motorolajszűrőcsere...
Az ötleteket előre is köszönöm....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11112 Dátum: 2017.06.04 vasárnap, 13:28:58 »

Sziasztok!

Ez az első bejelentkezésem nálatok , úgyhogy Üdv. mindenkinek!
Segítség "kéne" mert már nemigen tudok kihez fordulni...
2007-es MK IV 2.0 TDCI Mondeóm van 2012-től.Nagyon meg vagyok/voltam vele elégedve - hozta az elvártakat -gyönyörű,gazdaságos,kényelmes,gyors,erős...
2015-ben az üzemanyagszivattyú alacsony nyomású része (amely a tartályból húzza a gázolajat a szivattyúba) cserélve lett , mert a kocsi se szó se beszéd otthagyott az "út szélén" - szerencsére városban (kontakt van,önindító van - de nem gyulladt)  , úgyhogy: tréler .
Üzemanyagszivattyú csere (az alacsony nyomású része) és gond megoldva...egy évig... és jöttek a gondok:hébe-hóba elkezdett a kocsi meg-meg torpanni menet közben , mintha nem lenne elég az üzemanyagellátása.Menet közben ezen úgy próbáltam segíteni,hogy a gázt folyamatosan adagoltam neki,ilyenkor néha elkapta, majd ismét rángatva lassulni kezdett.Sokszor elég volt csak megállni , majd újraindítani a kocsit és mehettem tovább.Voltam a szervizben ahol nem mutatott ki hibakódot - azóta sem teszi.Először az üzemanyag minőségére gyanakodtam mert elég rendszertelenek voltak ezek a jelenségek ,minden előzetes jel nélkül-de nem az.Eleinte csak havonta 1-2 alkalommal fordult elő , majd "besűrűsödött" , úgyhogy hetentére.Mostanra már odáig fajultak a dolgok, hogy van nap amikor el sem tudok vele indulni,vagy ha el is indulok , egyszercsak menetközben "leszabályoz",és örülök ha 3. v. 2.sebességben hazavánszorgok.
Valami ötlet?Évente gázolajszűrő,levegőszűrő,motorolajszűrőcsere...
Az ötleteket előre is köszönöm....
az a baj,ha csak a szivattyúja lett cserélve a nagynyomásúnak,akkor a ledarált fémszemcsék a csúcsokat is tönkretették.ezt sajnos így nem lehet.
Vedd ki a go szűrőt,és ha kiöntöd műanyag pohárba a gázolajat,tegyél alá mágnest.Ha a fémreszelék összeáll a mágnes felett,akkor biztos teljes felújítás előtt állsz.
Nem ártana első körben egy hibakódolvasás sem.....!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #11113 Dátum: 2017.06.04 vasárnap, 22:39:32 »

Sziasztok. Motor leállításkor egy érdekes "puffanó" tompa hangot hallok. Nem csattanás, vagy kattanás, hanem valami más tompa hang. Ez mi lehet?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11114 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 00:20:11 »

Sziasztok. Motor leállításkor egy érdekes "puffanó" tompa hangot hallok. Nem csattanás, vagy kattanás, hanem valami más tompa hang. Ez mi lehet?
motorkitámasztó bak? mk3nál problémás volt ez a rész
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #11115 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 03:17:09 »

motorkitámasztó bak? mk3nál problémás volt ez a rész
Passzolom.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11116 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 11:20:18 »

Üdv Mindenkinek!
Segítséget kérnék,úgy látszik az elmúlt időszak a rángató dízelek hete.Nekem is hasonló a problémám.Olyat csinál,hogy amikor kezdene kivánszorogni a turbólyukból,úgy 1800-as fordulatnál hirtelen megtorpan egy pillanatra,majd mintha mi sem történt volna gyorsul tovább mint rendesen.Ezt kb.10 gyorsításból 3-4-szer csinálja,jellemzően 2.-ban.Ezzel egyidőben kezdte el ,hogy elinduláskor 1-esben ha egy kicsit visszaesik fordulat,nyom egy koromfelhőt,majd megy tovább.De ezt sem mindíg csinálja.Hibakód nincs,EGR ledugózva,rendellenes hang nincs,túlzott fogyasztás nincs,szűrők nemrég cserélve,az említett esetet kivéve nem füstöl.
Köszönöm az ötleteket!
Naplózva
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #11117 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 14:32:29 »

Azt én sajnos nem tudom megtenni, akkor ünnepek után irány egy szerviz.

Hibakód tároló kiolvasva, de nincs benne hibakód. Ezt így elég nehéz lesz megfogni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11118 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 16:41:33 »

Üdv Mindenkinek!
Segítséget kérnék,úgy látszik az elmúlt időszak a rángató dízelek hete.Nekem is hasonló a problémám.Olyat csinál,hogy amikor kezdene kivánszorogni a turbólyukból,úgy 1800-as fordulatnál hirtelen megtorpan egy pillanatra,majd mintha mi sem történt volna gyorsul tovább mint rendesen.Ezt kb.10 gyorsításból 3-4-szer csinálja,jellemzően 2.-ban.Ezzel egyidőben kezdte el ,hogy elinduláskor 1-esben ha egy kicsit visszaesik fordulat,nyom egy koromfelhőt,majd megy tovább.De ezt sem mindíg csinálja.Hibakód nincs,EGR ledugózva,rendellenes hang nincs,túlzott fogyasztás nincs,szűrők nemrég cserélve,az említett esetet kivéve nem füstöl.
Köszönöm az ötleteket!
lukas a turbócsöved.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11119 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 17:43:45 »

lukas a turbócsöved.
Köszi Alf!Megnézem vagy megnézetem,ha nem boldogulok.
Naplózva
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11120 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 20:03:59 »

lukas a turbócsöved.
Végignéztem a csöveket,de nem találtam rendellenességet.Csak a turbóra közvetlenül csatlakozó 90 fokban hajlított gumicső bilincsein tudtam húzni,de nincs változás.Viszont a turbó geometria állító tengelye körül kormos egy kicsit a ház.Ha ott kifúj,okozhat ilyen megtorpanásokat?Mindíg ugyanabban a fordulatszám tartományban?Ha álló helyzetben forgatjuk a motort mennyit kell mozdulnia ennek a tengelynek?De gondolom ha szorulna,akkor küldene hibaüzenetet.Egyenlőre passz.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11121 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 21:47:42 »

Végignéztem a csöveket,de nem találtam rendellenességet.Csak a turbóra közvetlenül csatlakozó 90 fokban hajlított gumicső bilincsein tudtam húzni,de nincs változás.Viszont a turbó geometria állító tengelye körül kormos egy kicsit a ház.Ha ott kifúj,okozhat ilyen megtorpanásokat?Mindíg ugyanabban a fordulatszám tartományban?Ha álló helyzetben forgatjuk a motort mennyit kell mozdulnia ennek a tengelynek?De gondolom ha szorulna,akkor küldene hibaüzenetet.Egyenlőre passz.
diaggal kellene turbónyomást mérni.

esetleg ha van pierburg szeleped,ami a turbót vezérli,annak még lehet lukas a vákumcsöve vagy maga a szelep rossz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Biluxzsolt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65


Galaxy 2.0 Tdci


E-mail
« Új hozzászólás #11122 Dátum: 2017.06.06 kedd, 12:39:47 »

Sziasztok!

Egy 2.0 Tdci,qxwa kódú Galaxyn szeretném az egr-t lezárni.
Nézegettem az Aliexpress-en, de ott tök egyformákat árulnak,még vagy 5 autó márkát felsorolva. Nincs még külön 1.6,1.8,2.0 jelölés sem.
Kérdésem az lenne, hogy ezekhez valóban egy fajta kell?
Esetleg rendelt már az Aliról vagy inkább a Wish - ről valaki? Egy linket megköszönnék.
Ebay nem jó sajnos.
Naplózva

Galaxy 2008  2.0 Tdci 143 ps Ghia Black
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11123 Dátum: 2017.06.06 kedd, 16:04:12 »

diaggal kellene turbónyomást mérni.

esetleg ha van pierburg szeleped,ami a turbót vezérli,annak még lehet lukas a vákumcsöve vagy maga a szelep rossz.
Pierburg szelepet nem találtam,elméletileg ebben nincs.A szelepdekni tetején bal oldalon van egy érzékelő,ami vékony gumitömlőn a szívócsonkhoz csatlakozik.A cső jó,az érzékelő nem tudom.Forscannal tudok turbónyomást mérni?Adott fordulathoz mekkora nyomásnak kéne lennie?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11124 Dátum: 2017.06.06 kedd, 16:38:06 »

Pierburg szelepet nem találtam,elméletileg ebben nincs.A szelepdekni tetején bal oldalon van egy érzékelő,ami vékony gumitömlőn a szívócsonkhoz csatlakozik.A cső jó,az érzékelő nem tudom.Forscannal tudok turbónyomást mérni?Adott fordulathoz mekkora nyomásnak kéne lennie?
csak menet közben lehet turbonyomast mérni mert kell hozzá a sebességjel.igen.forscannel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11125 Dátum: 2017.06.06 kedd, 18:16:49 »

csak menet közben lehet turbonyomast mérni mert kell hozzá a sebességjel.igen.forscannel.
miért kéne turbó nyomáshoz sebességjel?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11126 Dátum: 2017.06.06 kedd, 19:34:02 »

miért kéne turbó nyomáshoz sebességjel?
ha nincs sebességjel(az autó áll,motor alapjáraton üresbe) a turbónyomás 0,2bar fölé nem megy.a "szervíz" lehetőségeket ne vegyük most figyelembe,hiszen valszeg nem állnak rendelkezésre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11127 Dátum: 2017.06.07 szerda, 09:45:45 »

Tudok adni kölcsönbe egy Pierburgot, ha kell, mert van nekem jó.

A vákumcsöveket tényleg alaposan nézd át, főleg, amik 90 vagy nagy fokban meg vannak hajlítva. Nekem pld az egyik ott lyukas volt (vagy majdnem), mert hiba ugyan nem volt, de mégis meg volt sérülve. Lehet persze, hogy amikor szereltem a fojtószelep-házat(aminek nem volt semmi baja), akkor sérült meg. Nálam pld. egy szigetelés alatt megtört kábel tréfált meg. Te is nézd meg, hogy ami a turbót vezérli pierburg, az oda menő kábelnél, nincs-e törés.


Végignéztem a csöveket,de nem találtam rendellenességet.Csak a turbóra közvetlenül csatlakozó 90 fokban hajlított gumicső bilincsein tudtam húzni,de nincs változás.Viszont a turbó geometria állító tengelye körül kormos egy kicsit a ház.Ha ott kifúj,okozhat ilyen megtorpanásokat?Mindíg ugyanabban a fordulatszám tartományban?Ha álló helyzetben forgatjuk a motort mennyit kell mozdulnia ennek a tengelynek?De gondolom ha szorulna,akkor küldene hibaüzenetet.Egyenlőre passz.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #11128 Dátum: 2017.06.07 szerda, 09:46:53 »

Akkor a Pierburg-ra írtak negálva Smiley

Pierburg szelepet nem találtam,elméletileg ebben nincs.A szelepdekni tetején bal oldalon van egy érzékelő,ami vékony gumitömlőn a szívócsonkhoz csatlakozik.A cső jó,az érzékelő nem tudom.Forscannal tudok turbónyomást mérni?Adott fordulathoz mekkora nyomásnak kéne lennie?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11129 Dátum: 2017.06.07 szerda, 19:34:08 »

csak menet közben lehet turbonyomast mérni mert kell hozzá a sebességjel.igen.forscannel.
Nos,megtörtént a turbónyomás mérés,de arra jutottunk,hogy ez így jó.Egyenletesen épül fel a nyomás,a kritikus 1800-1900-as fordulaton nagyjából 1,7 körül mozog,kb.33%-os gázpedálhelyzetnél.99%-on kb.2400-tól már megvan a 2,5 bar.A közösnyomócső nyomás kb.1500 bar.És folyamatosan nő alapjárattól.Visszanézve a mérést,a megtorpanás pillanatában nem igazán látszik semmi.
Annyit figyeltünk meg,hogy klímával és üzem meleg motornál sűrűbb a rángatás,de anélkül is csinálja.Valamint,amikor torpan,akkor hallatszik a motortérből egy halk de éles kerregő hang.Valami olyasmi,mint amikor az automata mosógépnek tropa az ürítőszivattyúja és kerreg.
Tanácstalanság van.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #11130 Dátum: 2017.06.07 szerda, 20:16:49 »

Nos,megtörtént a turbónyomás mérés,de arra jutottunk,hogy ez így jó.Egyenletesen épül fel a nyomás,a kritikus 1800-1900-as fordulaton nagyjából 1,7 körül mozog,kb.33%-os gázpedálhelyzetnél.99%-on kb.2400-tól már megvan a 2,5 bar.A közösnyomócső nyomás kb.1500 bar.És folyamatosan nő alapjárattól.Visszanézve a mérést,a megtorpanás pillanatában nem igazán látszik semmi.
Annyit figyeltünk meg,hogy klímával és üzem meleg motornál sűrűbb a rángatás,de anélkül is csinálja.Valamint,amikor torpan,akkor hallatszik a motortérből egy halk de éles kerregő hang.Valami olyasmi,mint amikor az automata mosógépnek tropa az ürítőszivattyúja és kerreg.
Tanácstalanság van.
Nem lehet erőátviteli probléma? A fordulatszám nem ugrik meg picit ilyenkor?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #11131 Dátum: 2017.06.07 szerda, 20:27:29 »

Üdv Mindenkinek!
Segítséget kérnék,úgy látszik az elmúlt időszak a rángató dízelek hete.Nekem is hasonló a problémám.Olyat csinál,hogy amikor kezdene kivánszorogni a turbólyukból,úgy 1800-as fordulatnál hirtelen megtorpan egy pillanatra,majd mintha mi sem történt volna gyorsul tovább mint rendesen.Ezt kb.10 gyorsításból 3-4-szer csinálja,jellemzően 2.-ban.Ezzel egyidőben kezdte el ,hogy elinduláskor 1-esben ha egy kicsit visszaesik fordulat,nyom egy koromfelhőt,majd megy tovább.De ezt sem mindíg csinálja.Hibakód nincs,EGR ledugózva,rendellenes hang nincs,túlzott fogyasztás nincs,szűrők nemrég cserélve,az említett esetet kivéve nem füstöl.
Köszönöm az ötleteket!
időnként nálam is van torpanás-pamacs-megindulás (hangokat nem hallottam), de nálam van hibakód is. ha jól emlékszem P201 (vagy P0201?), vagyis az egyik injektor nem tökéletes. más hibakód nem volt.
most van szerelőnél, ellenőrzik az injektort is. remélem, hogy hétvégére lesz valami eredmény. nagyon bízom benne, hogy ezután már jó lesz, várom a tesztkört
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11132 Dátum: 2017.06.07 szerda, 20:56:55 »

Nos,megtörtént a turbónyomás mérés,de arra jutottunk,hogy ez így jó.Egyenletesen épül fel a nyomás,a kritikus 1800-1900-as fordulaton nagyjából 1,7 körül mozog,kb.33%-os gázpedálhelyzetnél.99%-on kb.2400-tól már megvan a 2,5 bar.A közösnyomócső nyomás kb.1500 bar.És folyamatosan nő alapjárattól.Visszanézve a mérést,a megtorpanás pillanatában nem igazán látszik semmi.
Annyit figyeltünk meg,hogy klímával és üzem meleg motornál sűrűbb a rángatás,de anélkül is csinálja.Valamint,amikor torpan,akkor hallatszik a motortérből egy halk de éles kerregő hang.Valami olyasmi,mint amikor az automata mosógépnek tropa az ürítőszivattyúja és kerreg.
Tanácstalanság van.
hát ez szerintem nem igazán jó.későn épül fel a turbónyomásod.1800-as fordulaton már a maximumon kell lennie.későn jön meg,ez simán okozhatja a megtorpanást.A hang is a kifújás miatt érkezhet.Szerintem továbbra is lehet lukas a turbócsőrendszered.
nincs egyik csövön sem olajos csillogás?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11133 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:08:27 »

ha nincs sebességjel(az autó áll,motor alapjáraton üresbe) a turbónyomás 0,2bar fölé nem megy.a "szervíz" lehetőségeket ne vegyük most figyelembe,hiszen valszeg nem állnak rendelkezésre.
ja így oké vigyor3

de állóhelyben amúgyse lehet akkora terhelést létrehozni, hogy rendesen betöltsön az autó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11134 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:19:59 »

csak menet közben lehet turbonyomast mérni mert kell hozzá a sebességjel.igen.forscannel.

Tehát ha egy teljesen más gumiméretet rakok fel, akkor előbb, vagy éppen később lesz nyomás a turbóban?  zavart2 zavart1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11135 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:21:58 »

Tehát ha egy teljesen más gumiméretet rakok fel, akkor előbb, vagy éppen később lesz nyomás a turbóban?  zavart2 zavart1
ahogy mondod, tanult barátom.  wow3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11136 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:35:07 »

hát ez szerintem nem igazán jó.későn épül fel a turbónyomásod.1800-as fordulaton már a maximumon kell lennie.későn jön meg,ez simán okozhatja a megtorpanást.A hang is a kifújás miatt érkezhet.Szerintem továbbra is lehet lukas a turbócsőrendszered.
nincs egyik csövön sem olajos csillogás?
A csőveken nem látszik semmi,holnap leveszem a hűtő alatti védőlemezt,lehet a cooler lukas?Geometria nem adhat ilyen hangot?Ha szorulna jönne a hibaüzenet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11137 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:38:30 »

A csőveken nem látszik semmi,holnap leveszem a hűtő alatti védőlemezt,lehet a cooler lukas?Geometria nem adhat ilyen hangot?Ha szorulna jönne a hibaüzenet?
lehet az is lukas,de sokkal hamarabb egy gumicsőszakasz,vagy bilincsnél.
A geometriát szerintem neked vákum vezérli.onnan nincs visszacsatolás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11138 Dátum: 2017.06.07 szerda, 21:39:28 »

A csőveken nem látszik semmi,holnap leveszem a hűtő alatti védőlemezt,lehet a cooler lukas?Geometria nem adhat ilyen hangot?Ha szorulna jönne a hibaüzenet?

 A cooler sarka is meg tud repedni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11139 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:44:19 »

lehet az is lukas,de sokkal hamarabb egy gumicsőszakasz,vagy bilincsnél.
A geometriát szerintem neked vákum vezérli.onnan nincs visszacsatolás.
A geometriám villanyos.Ezért gondoltam,hogy riadót fújna,ha valami baja van.
Naplózva
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #11140 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 14:47:35 »

Kettőstömegű okozhatja azt, hogy terhelésváltásnál 1koppanás hallatszik?
Pl fix sebességgel megyek majd adok egy padlógázt és néha koppan 1-et. Motorféknél többször előjön, amikor gyorsítok 2-3e fordulat között és hirtelen elveszem a gázt, abban a pillanatban koppan 1et. Egyenletes haladásnál soha, illetve amikor már lassul v gyorsul akkor sem, csak amig terhelésváltás van , abban a pillanatban.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11141 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 17:56:21 »

Kettőstömegű okozhatja azt, hogy terhelésváltásnál 1koppanás hallatszik?
Pl fix sebességgel megyek majd adok egy padlógázt és néha koppan 1-et. Motorféknél többször előjön, amikor gyorsítok 2-3e fordulat között és hirtelen elveszem a gázt, abban a pillanatban koppan 1et. Egyenletes haladásnál soha, illetve amikor már lassul v gyorsul akkor sem, csak amig terhelésváltás van , abban a pillanatban.
normál.ha csak ekkor hallod,akkor semmi baj.az új is ilyen.a szerkezétéből adódóan van ez a koppanás a terhelés váltás hatásásra.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zozo21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



« Új hozzászólás #11142 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 17:56:43 »

Sziasztok, van valaki aki tudja, hogy a Kovács autónál is kapható Cikk-kód: 7.01771.01.0 PIE/JK Pierburg szelep cikk számának betüjelölése mit takar? Van belő vagy 5 fajta! Vettem már egy ilyent de csak 2 évig bírta sajna és most újból kellene vennem! Tudtok segíteni?  help
Naplózva

Mondeo Mk4 2.0 TDCi 140 kombi Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #11143 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 17:57:57 »

A geometriám villanyos.Ezért gondoltam,hogy riadót fújna,ha valami baja van.
ebben az esetben igen.onnan lenne visszajelzés,ha akadnának a lapátok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11144 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 18:37:01 »

Sziasztok, van valaki aki tudja, hogy a Kovács autónál is kapható Cikk-kód: 7.01771.01.0 PIE/JK Pierburg szelep cikk számának betüjelölése mit takar? Van belő vagy 5 fajta! Vettem már egy ilyent de csak 2 évig bírta sajna és most újból kellene vennem! Tudtok segíteni?  help


Szerencsés vagy.
Én máshol vettem, tavaly szeptemberben cseréltem ki és már április óta újra fingik.  levele
Ennyit az olcsó(bb), de legalább szhar minőségű alkatrészekről.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11145 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 19:00:24 »

Sziasztok, van valaki aki tudja, hogy a Kovács autónál is kapható Cikk-kód: 7.01771.01.0 PIE/JK Pierburg szelep cikk számának betüjelölése mit takar? Van belő vagy 5 fajta! Vettem már egy ilyent de csak 2 évig bírta sajna és most újból kellene vennem! Tudtok segíteni?  help

A végén lévő betűk a nekik beszállító céget jelölik.
Naplózva
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #11146 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 20:33:27 »

ebben az esetben igen.onnan lenne visszajelzés,ha akadnának a lapátok.
Lebontottam az összes turbócsövet,kivettem a közteshűtőt,átnéztem mindet,de semmi lyuk,repedés.Mindenhova tettem új bilincseket.
Semmi változás.Jövő héten lehet bejelentkezek Hoványékhoz.Eddig nem nagyon voltam elájulva tőlük.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11147 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 22:48:53 »


Szerencsés vagy.
Én máshol vettem, tavaly szeptemberben cseréltem ki és már április óta újra fingik.  levele
Ennyit az olcsó(bb), de legalább szhar minőségű alkatrészekről.  Undecided
honnan volt rendelve? pierburg márka volt?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11148 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 23:01:48 »

honnan volt rendelve? pierburg márka volt?

Persze.
Unix
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11149 Dátum: 2017.06.08 csütörtök, 23:18:18 »

Persze.
Unix
na most jól megnyugtattál, nekem is onnan jött vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 216 217 218 219 220 221 222 [223] 224 225 226 227 228 229 230 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.