Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:11:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
267
268
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
280
281
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263614 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13650 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 08:26:44 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.10 szombat, 21:51:11
Ok, akkor ez nem csak nálam ilyen. A többit észreveszem már, mélyebb hang, több fogyasztás.
De a 180-200kmenkénti regen sűrű.
.
szerelj egy ledet a reg izzító reléjére, és akkor konkrétan lesz infó a regenerációkról. Az sem biztos, hogy regenerál,amikor te azt gondolod...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13651 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 09:13:20 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.11 vasárnap, 08:26:44
szerelj egy ledet a reg izzító reléjére, és akkor konkrétan lesz infó a regenerációkról. Az sem biztos, hogy regenerál,amikor te azt gondolod...
Tuti az.
Megemelkedett pill fogy, ventilátor(klíma nélkül), mélyebb motorhang.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13652 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 09:18:56 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.11 vasárnap, 09:13:20
Tuti az.
Megemelkedett pill fogy, ventilátor(klíma nélkül), mélyebb motorhang.
nekem az autó kiírja,amikor fut e regeneráció.Ellenben több esetben emeli a pillanatnyi fogyit, és indítja a ventit(klíma nélkül) a regenerációkon kívül is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13653 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 09:20:45 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.11 vasárnap, 09:18:56
nekem az autó kiírja,amikor fut e regeneráció.Ellenben több esetben emeli a pillanatnyi fogyit, és indítja a ventit(klíma nélkül) a regenerációkon kívül is.
Vannak ilyen kisebb részek is amikor bekapcsol a venti, és a fogyasztás megemelkedik, de ez csak 1perc kb.
A regen meg 10perc kb
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13654 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 10:38:00 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.10 szombat, 19:13:47
Pedig nem gond.
- Ismeretlen a motor állapota.
- Ismeretlen a felhasználás körülménye.
- Ismeretlen a korábbi sikeres regenerálás minősége.
- Ismeretlen a rendszer alkatrészeinek az állapota.
Sorolhatnám még, hogy mennyi minden meghatározó.
Ami tűréshatárt írtam, azon belül még nem mondható hibának.
A hiba az és akkor van, ha nem tud regenerálni.
Autópályán (is) ment, az átlafogyasztása 5.2! Ebből lehet következtetni a felhasználás körülményeire. Akár a motor állapota, akár a korábbi regen akár egyéb alkatrész okozza, a 200km túl sűrű. De ezek mind az jelentik, hogy valami okozza a sűrűbb regent. Nekem munkába járva, rövid utak, elővárosban is 4-500 km-es regent jelentett.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13655 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:15:43 »
Idézetet írta: Sakos - 2019.08.11 vasárnap, 10:38:00
Autópályán (is) ment, az átlafogyasztása 5.2! Ebből lehet következtetni a felhasználás körülményeire. Akár a motor állapota, akár a korábbi regen akár egyéb alkatrész okozza, a 200km túl sűrű. De ezek mind az jelentik, hogy valami okozza a sűrűbb regent. Nekem munkába járva, rövid utak, elővárosban is 4-500 km-es regent jelentett.
Autópálya után volt 300km főút, sok araszolással, sok előzéssel, amire ideértem zadarba lett 5.2
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13656 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:18:06 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.11 vasárnap, 11:15:43
Autópálya után volt 300km főút, sok araszolással, sok előzéssel, amire ideértem zadarba lett 5.2
Szerintem is sűrű. Nekem elővárosi használatban 600km-enként csinálja. Tavaly a horvát/erdélyi nyaraláskor 800km-t, meg 1000-et is elment 2 regenerálás között.
Szerintem használd, aztán meglátod, hogy adaptálódik e valamennyit.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13657 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:18:17 »
Idézetet írta: Sakos - 2019.08.11 vasárnap, 10:38:00
Autópályán (is) ment, az átlafogyasztása 5.2! Ebből lehet következtetni a felhasználás körülményeire. Akár a motor állapota, akár a korábbi regen akár egyéb alkatrész okozza, a 200km túl sűrű. De ezek mind az jelentik, hogy valami okozza a sűrűbb regent. Nekem munkába járva, rövid utak, elővárosban is 4-500 km-es regent jelentett.
NE, ismétlem ne hasonlítsd össze az Euro4-es és az Euro5-ös motort.
Alapból más a regenerációs megoldás és emiatt a stratégia is, még ha az Euro5-ös is használ utóbefecskendezést is.
Szerintem nem érdemes nem azonos rendszereket egymáshoz hasonlítani.
Az, hogy most hirtelen ment egy autópályán (is) az még nem ismert felhasználási körülmény, csak az utolsó pár száz kilométeré.
Az Euro5 jellemzően rövid távok alatt másképp regenerál, mint amikor felhajtasz pályára vagy folyamatos lesz a kipufogó gázáramlás.
Az Euro5-ösnél hamarabb lehet károsítani a DPF-et jelentős túltelítődéssel, jellemzően az üzemanyagpára szelep eldugulása miatti regeneráció meghiúsulással.
Ez ugye eleve nem volt az Euro4-esnél, így csak a motor vezérlésből eredően történt/történhetett regeneráció. (más stratégia) Vagyis ez a "hibalehetőség" (okozat) nem volt korábban. Nyilván több az előnye annak, hogy célzottam/közvetlenebben történik a felfűtés a regenerációhoz ami ebből kifolyóan sűrűbb regenerálást tesz lehetővé (ennek nyilván köze lehet az Euro5-höz is) motorolaj hígulás nélkül, ezért könnyebb és biztosabb kevesebbet kiégetni, mint többet és nem is közvetlen felfűtéssel.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.08.11 vasárnap, 11:24:26 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13658 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:29:15 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.08.11 vasárnap, 11:18:06
Szerintem is sűrű. Nekem elővárosi használatban 600km-enként csinálja. Tavaly a horvát/erdélyi nyaraláskor 800km-t, meg 1000-et is elment 2 regenerálás között.
Szerintem használd, aztán meglátod, hogy adaptálódik e valamennyit.
Miből gondolod, hogy az a jó, ha minél később regenerál?
Ez nem ilyen "verseny", hogy arra kell törekedni....
A probléma az, ha nem tud regenerálni.
(A tiéd is Euro4, ne hasonlítsd az Euro5-höz)
Adaptálódik, mármint változik a telítettsége? Mindig....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13659 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:45:08 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.11 vasárnap, 11:18:17
NE, ismétlem ne hasonlítsd össze az Euro4-es és az Euro5-ös motort.
Alapból más a regenerációs megoldás és emiatt a stratégia is, még ha az Euro5-ös is használ utóbefecskendezést is.
Szerintem nem érdemes nem azonos rendszereket egymáshoz hasonlítani.
Az, hogy most hirtelen ment egy autópályán (is) az még nem ismert felhasználási körülmény, csak az utolsó pár száz kilométeré.
Az Euro5 jellemzően rövid távok alatt másképp regenerál, mint amikor felhajtasz pályára vagy folyamatos lesz a kipufogó gázáramlás.
Az Euro5-ösnél hamarabb lehet károsítani a DPF-et jelentős túltelítődéssel, jellemzően az üzemanyagpára szelep eldugulása miatti regeneráció meghiúsulással.
Ez ugye eleve nem volt az Euro4-esnél, így csak a motor vezérlésből eredően történt/történhetett regeneráció. (más stratégia) Vagyis ez a "hibalehetőség" (okozat) nem volt korábban. Nyilván több az előnye annak, hogy célzottam/közvetlenebben történik a felfűtés a regenerációhoz ami ebből kifolyóan sűrűbb regenerálást tesz lehetővé (ennek nyilván köze lehet az Euro5-höz is) motorolaj hígulás nélkül, ezért könnyebb és biztosabb kevesebbet kiégetni, mint többet és nem is közvetlen felfűtéssel.
Akkor addig nem aggódok amíg tud regenerálni. És nincs hibakód/vészüzem
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13660 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:55:33 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.11 vasárnap, 11:29:15
Miből gondolod, hogy az a jó, ha minél később regenerál?
Ez nem ilyen "verseny", hogy arra kell törekedni....
A probléma az, ha nem tud regenerálni.
(A tiéd is Euro4, ne hasonlítsd az Euro5-höz)
Adaptálódik, mármint változik a telítettsége? Mindig....
Csak a megfigyeléseimet írtam le, nem gondolom hogy baj lenne az autójával.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13661 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 11:59:11 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.08.11 vasárnap, 11:55:33
Csak a megfigyeléseimet írtam le, nem gondolom hogy baj lenne az autójával.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13662 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 12:33:28 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.11 vasárnap, 11:45:08
Akkor addig nem aggódok amíg tud regenerálni. És nincs hibakód/vészüzem
Kb ennyi, nem kell túlgondolni.
Informálisan maximum még a nyomáskülönbség szenzor értékét figyelném reg előtt és után.Hátha abból lehetne még következtetni, pl olyanra, ha a rámenő cső elvan dugulva és bennrekedhet a nyomás, amitől feleslegesen indít több reg-t,mint kellene...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13663 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 12:45:04 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.11 vasárnap, 12:33:28
Kb ennyi, nem kell túlgondolni.
Informálisan maximum még a nyomáskülönbség szenzor értékét figyelném reg előtt és után.Hátha abból lehetne még következtetni, pl olyanra, ha a rámenő cső elvan dugulva és bennrekedhet a nyomás, amitől feleslegesen indít több reg-t,mint kellene...
Hogy kell nézni a nyomáskülönbséget:
Milyen fordulaton? Terhelésen vagy csak álló helyben?
Alapjáraton mindig 0 és max 1kpa, dpf load 74%nál is 0.0kpa alapjáraton.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13664 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 12:52:04 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.11 vasárnap, 12:45:04
Hogy kell nézni a nyomáskülönbséget:
Milyen fordulaton? Terhelésen vagy csak álló helyben?
Alapjáraton mindig 0 és max 1kpa, dpf load 74%nál is 0.0kpa alapjáraton.
csinálj összehasonlító méréseket előtte,utána,2-3 alkalommal.Alapjáraton,és 2-3ezres fordulaton.Ha van valami összefüggés,esetleg kiderülhet.
Nekem alapjáraton 0-0,2ban 2000-n kb 8-10bar. Diagrammot készítve össze lehet hasonlítani.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13665 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 15:28:02 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.11 vasárnap, 12:52:04
csinálj összehasonlító méréseket előtte,utána,2-3 alkalommal.Alapjáraton,és 2-3ezres fordulaton.Ha van valami összefüggés,esetleg kiderülhet.
Nekem alapjáraton 0-0,2ban 2000-n kb 8-10bar. Diagrammot készítve össze lehet hasonlítani.
8-10 bar?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13666 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 15:33:54 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.11 vasárnap, 15:28:02
8-10 bar?
kpa asszem...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13667 Dátum:
2019.08.11 vasárnap, 15:51:11 »
Forscan alapból kpa-ban van. Én arra gondoltam, bar az sok lenne
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13668 Dátum:
2019.08.12 hétfő, 23:08:48 »
Sziasztok!
Ha már a regen a téma...
1. Tudna vki szerelőt ajánlani aki kiszűrné a "hibát", hogy mitől regenerál sokszor az autó? (Bp, Pest megye)
Tudom addig nem hiba, amíg nincs hibakód és lefut a regen, de ma Hajduszoboszló - Bp oda-vissza alatt 110km-enként regenerált és egyszer 80 km után ismét. Mivel majdnem egy éve vezetem a regenek időpontját, látom, hogy hónapról hónapra csökken a táv. Nem városban használom, rövid távon. 60e km-t mentem el egy év alatt. Forscannel nem tudom mindig monitorozni, de amikor néztem 2 hete, akkor 640 fokig felfűtött. A dpf load és dpf soot 87/79-ről lement 39/26-ra majd utána egy manuális regent indítva lejjebb ment 34/9-re. Csak utána mindig hamar felmegy 80 körülire. Júliusban dél-olaszország oda-vissza , összesen 4500km alatt is 150- 250km-enként ment a regen. Nem "égett ki" autópályán, pedig azért mentünk nem keveset.
2. ha előjönne a hiba és nem fut le a regen, mi történik? Engine malfunktion hiba? Vészüzem lesz vagy mi várható? Lehet úgy használni az autót?
3. úgy emléxem valaki cserélt már dpf-et és nem gyárira. Ki volt az, tudja vki? Jól jönnének az infók.
4. dpf-et hogyan szokás cserélni? Az új dpf-en rajta vannak a nyomás érzékelők is vagy azt külön kell megvenni, mint a porlasztót a dpf előtt?
Sorry, de szeretnék felkészülni, hogy ha game over, akkor ne álljon a kocsi hetekig, amíg valaki rájön hogy mi a gond 500-600 ezerért "baráti áron".
Galaxy, Euro5, 260e Km.
köszi
Isu
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13669 Dátum:
2019.08.13 kedd, 08:44:58 »
Idézetet írta: Isu - 2019.08.12 hétfő, 23:08:48
Sziasztok!
Ha már a regen a téma...
1. Tudna vki szerelőt ajánlani aki kiszűrné a "hibát", hogy mitől regenerál sokszor az autó? (Bp, Pest megye)
Tudom addig nem hiba, amíg nincs hibakód és lefut a regen, de ma Hajduszoboszló - Bp oda-vissza alatt 110km-enként regenerált és egyszer 80 km után ismét. Mivel majdnem egy éve vezetem a regenek időpontját, látom, hogy hónapról hónapra csökken a táv. Nem városban használom, rövid távon. 60e km-t mentem el egy év alatt. Forscannel nem tudom mindig monitorozni, de amikor néztem 2 hete, akkor 640 fokig felfűtött. A dpf load és dpf soot 87/79-ről lement 39/26-ra majd utána egy manuális regent indítva lejjebb ment 34/9-re. Csak utána mindig hamar felmegy 80 körülire. Júliusban dél-olaszország oda-vissza , összesen 4500km alatt is 150- 250km-enként ment a regen. Nem "égett ki" autópályán, pedig azért mentünk nem keveset.
2. ha előjönne a hiba és nem fut le a regen, mi történik? Engine malfunktion hiba? Vészüzem lesz vagy mi várható? Lehet úgy használni az autót?
3. úgy emléxem valaki cserélt már dpf-et és nem gyárira. Ki volt az, tudja vki? Jól jönnének az infók.
4. dpf-et hogyan szokás cserélni? Az új dpf-en rajta vannak a nyomás érzékelők is vagy azt külön kell megvenni, mint a porlasztót a dpf előtt?
Sorry, de szeretnék felkészülni, hogy ha game over, akkor ne álljon a kocsi hetekig, amíg valaki rájön hogy mi a gond 500-600 ezerért "baráti áron".
Galaxy, Euro5, 260e Km.
köszi
Isu
Nekem Euro 4-es FL előttinél vészüzembe került az autó. Mi levettük, kitisztítottuk, és azóta is jó (2 év ~ 30.000 km). Valószínűleg hamuval telítődik a rendszer.
Én első körben tisztítanám/tisztíttatnám ( persze, csak ha panaszkodik az autó ).
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13670 Dátum:
2019.08.14 szerda, 02:35:46 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.08.13 kedd, 08:44:58
Nekem Euro 4-es FL előttinél vészüzembe került az autó. Mi levettük, kitisztítottuk, és azóta is jó (2 év ~ 30.000 km). Valószínűleg hamuval telítődik a rendszer.
Én első körben tisztítanám/tisztíttatnám ( persze, csak ha panaszkodik az autó ).
Igen, valószínűleg tisztítással kezdek. Keresgéltem és láttam olyan helyet ahol egy "mosógépbe" beteszik és km vagy év garot is adnak rá.
Viszont ellenőriznék mást is. Miket kell ellenőrizni hogy jó legyen a regen es ne köpje tele hamar? Porlasztó biztos. Izzító van ott? Nyomás merok vagy más egyéb?
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13671 Dátum:
2019.08.14 szerda, 07:18:47 »
Idézetet írta: Isu - 2019.08.14 szerda, 02:35:46
Igen, valószínűleg tisztítással kezdek. Keresgéltem és láttam olyan helyet ahol egy "mosógépbe" beteszik és km vagy év garot is adnak rá.
Viszont ellenőriznék mást is. Miket kell ellenőrizni hogy jó legyen a regen es ne köpje tele hamar? Porlasztó biztos. Izzító van ott? Nyomás merok vagy más egyéb?
Nemrég linkeltem ezeket a videókat, látható mi a lelke az Euro 5-ös rendszernek. Nekem személyes tapasztalatom nincs vele, de azt szokták pucolni.
Motor állapotát illetően majd szólnak a tapasztaltabbak, de turbócső repedést keresnék pl. (Igaz, hogy teljesítmény ügyileg nem panaszkodtál)
Videók:
https://www.youtube.com/watch?v=yop_WFCHvuc
https://www.youtube.com/watch?v=9Tm_y02fGPw
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13672 Dátum:
2019.08.14 szerda, 20:06:36 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.08.14 szerda, 07:18:47
Nemrég linkeltem ezeket a videókat, látható mi a lelke az Euro 5-ös rendszernek. Nekem személyes tapasztalatom nincs vele, de azt szokták pucolni.
Motor állapotát illetően majd szólnak a tapasztaltabbak, de turbócső repedést keresnék pl. (Igaz, hogy teljesítmény ügyileg nem panaszkodtál)
Videók:
https://www.youtube.com/watch?v=yop_WFCHvuc
https://www.youtube.com/watch?v=9Tm_y02fGPw
igen ezeket már láttam régebben, de köszi. Teljesítmény vesztést nem tapasztaltam.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13673 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:19:23 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.11 vasárnap, 12:52:04
csinálj összehasonlító méréseket előtte,utána,2-3 alkalommal.Alapjáraton,és 2-3ezres fordulaton.Ha van valami összefüggés,esetleg kiderülhet.
Nekem alapjáraton 0-0,2ban 2000-n kb 8-10bar. Diagrammot készítve össze lehet hasonlítani.
Helló
Most értünk haza horvátországból.
Megnéztem, jelenleg 67% a DPF_LOAD és a SOOT is. 2000es fordulaton 4kpa, 3000es fordulaton 5kpa. Állóhelyben.
Ez jelentheti azt, hogy a Dpf telítettség a nyomás alapján nem is 67%? Vagy honnét tudom, itt milyen értéknek kell lennie?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13674 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:32:39 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:19:23
Helló
Most értünk haza horvátországból.
Megnéztem, jelenleg 67% a DPF_LOAD és a SOOT is. 2000es fordulaton 4kpa, 3000es fordulaton 5kpa. Állóhelyben.
Ez jelentheti azt, hogy a Dpf telítettség a nyomás alapján nem is 67%? Vagy honnét tudom, itt milyen értéknek kell lennie?
a telítettség kalkulált érték.Ami hibás lehet az a nyomásjel.Több fordulaton,reg előtt és után mérj.Azokat lehet összehasonlítani-Reg után valamelyest csökkennie kellene a nyomáskülönbségnek is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13675 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:36:50 »
Idézetet írta: alf® - 2019.08.14 szerda, 21:32:39
a telítettség kalkulált érték.Ami hibás lehet az a nyomásjel.Több fordulaton,reg előtt és után mérj.Azokat lehet összehasonlítani-Reg után valamelyest csökkennie kellene a nyomáskülönbségnek is.
Arra gondoltam, hogy a telítettség %os értéke nem jó a nyomás különbség jele alapján, mivel volt a tanult értékek törlése.
Vagy a kettő nem függ össze?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13676 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:43:27 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:36:50
Arra gondoltam, hogy a telítettség %os értéke nem jó a nyomás különbség jele alapján, mivel volt a tanult értékek törlése.
Vagy a kettő nem függ össze?
A tanult értéket hol lehet törölni forscan-ben?
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13677 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:44:58 »
Idézetet írta: Isu - 2019.08.14 szerda, 21:43:27
A tanult értéket hol lehet törölni forscan-ben?
Szerviz menü.
Összes adaptáció törlése, egr tanult értékek, dpf tanult értékek törlése is. A pcm modulban
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13678 Dátum:
2019.08.14 szerda, 21:49:56 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:36:50
Arra gondoltam, hogy a telítettség %os értéke nem jó a nyomás különbség jele alapján, mivel volt a tanult értékek törlése.
Vagy a kettő nem függ össze?
A nyomás alapjele 0 nyomásnál nulla kell legyen mindig.Nem tudod rossz értéken kinullázni.A tanult értékek egy hosszabb akkufeszmentesítésnél is törlődnek.
Én arra gondolnék ha valahol eldugult a nyomáskülönbség mérő szenzorhoz vezető csőszakasz,és nem tud leépülni a nyomás-bennreked.Ezért indíthat gyakrabban regenerációt.De ez lehet, hogy gyorsabban kideríthető, ha a két csövet valahogy megpróbálod átfújni,hogy átjárhatóak-e rendesen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13679 Dátum:
2019.08.14 szerda, 22:16:04 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:44:58
Szerviz menü.
Összes adaptáció törlése, egr tanult értékek, dpf tanult értékek törlése is. A pcm modulban
köszönöm, felirtam.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13680 Dátum:
2019.08.15 csütörtök, 10:25:51 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:19:23
Helló
Most értünk haza horvátországból.
Megnéztem, jelenleg 67% a DPF_LOAD és a SOOT is. 2000es fordulaton 4kpa, 3000es fordulaton 5kpa. Állóhelyben.
Ez jelentheti azt, hogy a Dpf telítettség a nyomás alapján nem is 67%? Vagy honnét tudom, itt milyen értéknek kell lennie?
Miért nem használod az autót, miért görcsölsz állandóan?
Ez a baj, vettél egy kütyüt és most állandóan az nyomogatod....
Én se méregetek TV-n, számítógépen, telefonon.... stb. mindenféle értékeket, hogy húú ez ennyi.. vajon jó-e... Használom. Ennyi.
Ha elromlik javítás.
Teljesen belecsavarodsz ezekbe, pedig neked csak használni kellene az autót.
Ahogy már sokszor írtam, nem látok problémát. Majd ha nem regenerál, akkor lesz. Azt pedig jelezni fogja.
Töltsd az időd mással.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13681 Dátum:
2019.08.15 csütörtök, 10:32:20 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.15 csütörtök, 10:25:51
Miért nem használod az autót, miért görcsölsz állandóan?
Ez a baj, vettél egy kütyüt és most állandóan az nyomogatod....
Én se méregetek TV-n, számítógépen, telefonon.... stb. mindenféle értékeket, hogy húú ez ennyi.. vajon jó-e... Használom. Ennyi.
Ha elromlik javítás.
Teljesen belecsavarodsz ezekbe, pedig neked csak használni kellene az autót.
Ahogy már sokszor írtam, nem látok problémát. Majd ha nem regenerál, akkor lesz. Azt pedig jelezni fogja.
Töltsd az időd mással.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13682 Dátum:
2019.08.15 csütörtök, 10:32:50 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2019.08.14 szerda, 21:44:58
Szerviz menü.
Összes adaptáció törlése, egr tanult értékek, dpf tanult értékek törlése is. A pcm modulban
Ez az, van kütyü.... állítgassunk mindent, törölgessünk... Mert megtehetjük!
Ezek olyan dolgok, amiket nem kell /nem szabad csak úgy játékból akármikor törölni.
Vannak feltételek, javítások ami után kell elvégezni! Egyébként meg csak megzavarod a rendszert....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13683 Dátum:
2019.08.15 csütörtök, 11:37:58 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.15 csütörtök, 10:32:50
Ez az, van kütyü.... állítgassunk mindent, törölgessünk... Mert megtehetjük!
Ezek olyan dolgok, amiket nem kell /nem szabad csak úgy játékból akármikor törölni.
Vannak feltételek, javítások ami után kell elvégezni! Egyébként meg csak megzavarod a rendszert....
Pont az a lényege, hogy a megzavarodott rendszert megzavarja...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13684 Dátum:
2019.08.15 csütörtök, 11:40:26 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.08.15 csütörtök, 11:37:58
Pont az a lényege, hogy a megzavarodott rendszert megzavarja...
Akkor balról egy pofon és jobbról egy pofon az nulla, semlegesítik egymást?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikkencs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13685 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 11:59:29 »
Sziasztok!
Van egy 2008-as mondeo kombim mk4-es 2.0 tdci, amiben nem tudom hol van az olaj és a gázolaj szűrö.
Egy kis segítség elkelne!
Előre is köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13686 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 12:04:03 »
Idézetet írta: Mikkencs - 2019.09.15 vasárnap, 11:59:29
Sziasztok!
Van egy 2008-as mondeo kombim mk4-es 2.0 tdci, amiben nem tudom hol van az olaj és a gázolaj szűrö.
Egy kis segítség elkelne!
Előre is köszönöm.
Ne vedd bántásnak, de ha ez a felismerés nem megy, akkor lehet nem kéne piszkálni....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13687 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 12:30:46 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.15 vasárnap, 12:04:03
Ne vedd bántásnak, de ha ez a felismerés nem megy, akkor lehet nem kéne piszkálni....
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Mikkencs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13688 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 12:36:54 »
Idézetet írta: steve78 - 2019.09.15 vasárnap, 12:30:46
Természetesen Nem veszem bántásnak, volt már egy pár autóm és mindegyiknél egyértelműen felismerhetők voltak a szűrők és ki is tudtam cserélni!!!
De itt nem teljesen egyértelmű számomra és ezért kértem segítőkész válaszokat!
Ha nem találom természetesen más megoldást keresek!
Naplózva
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13689 Dátum:
2019.09.15 vasárnap, 13:44:14 »
Idézetet írta: Mikkencs - 2019.09.15 vasárnap, 12:36:54
Természetesen Nem veszem bántásnak, volt már egy pár autóm és mindegyiknél egyértelműen felismerhetők voltak a szűrők és ki is tudtam cserélni!!!
De itt nem teljesen egyértelmű számomra és ezért kértem segítőkész válaszokat!
Ha nem találom természetesen más megoldást keresek!
Az olajszűrőt megtalálod /belső/, a gázolajszűrő kb hátsó hid felett van a kombimon.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
Mikkencs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13690 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 07:54:58 »
Idézetet írta: Savanya - 2019.09.15 vasárnap, 13:44:14
Az olajszűrőt megtalálod /belső/, a gázolajszűrő kb hátsó hid felett van a kombimon.
Köszönöm, utánanézek!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13691 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:14:36 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.15 vasárnap, 12:04:03
Ne vedd bántásnak, de ha ez a felismerés nem megy, akkor lehet nem kéne piszkálni....
pl a gázoljaszűrő azért nem olyan egyértelmű...
Épeszű ember nem tenné a hátsó híd fölé. De ha ezt elmondjuk, hogy rossz esetben ott találja, akkor az már egy nagy segítség, nekünk, meg minimális energia.
Ha meg kicseréli és elbaxa, akkor az az ő dolga. Vagy legalább megtanulja, hogy legközelebb hogyan kell csinálnia.
Te sem ebben a mérhetetlen tudás birtokában születtél.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikkencs
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13692 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 12:28:34 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2019.09.16 hétfő, 09:14:36
pl a gázoljaszűrő azért nem olyan egyértelmű...
Épeszű ember nem tenné a hátsó híd fölé. De ha ezt elmondjuk, hogy rossz esetben ott találja, akkor az már egy nagy segítség, nekünk, meg minimális energia.
Ha meg kicseréli és elbaxa, akkor az az ő dolga. Vagy legalább megtanulja, hogy legközelebb hogyan kell csinálnia.
Te sem ebben a mérhetetlen tudás birtokában születtél.
Naplózva
Tamás1988
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13693 Dátum:
2019.09.25 szerda, 14:01:27 »
Sziasztok! Van egy 2003as évjáratú 2.0 tdci 131le autóm, új porlasztót és új magasnyomásút kapott de az a hibajelenség jött hogy beindítás után egy fél percel letilt az autó, tank le lett szedve tisztítás céljából, ki lettek tisztítva az üzemanyagot szállíto csövek is, szerelő szerint légtelenítve lett. Van valkinek valami ötlete hogy mi lehet a gond? Esetleg valakivel fordult már elő ilyen?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13694 Dátum:
2019.09.25 szerda, 20:17:46 »
Idézetet írta: Tamás1988 - 2019.09.25 szerda, 14:01:27
Sziasztok! Van egy 2003as évjáratú 2.0 tdci 131le autóm, új porlasztót és új magasnyomásút kapott de az a hibajelenség jött hogy beindítás után egy fél percel letilt az autó, tank le lett szedve tisztítás céljából, ki lettek tisztítva az üzemanyagot szállíto csövek is, szerelő szerint légtelenítve lett. Van valkinek valami ötlete hogy mi lehet a gond? Esetleg valakivel fordult már elő ilyen?
Első a hibakód olvasás.A porlasztókkaptak új kódokat,ls azok be is lettek írva? Ha garis, vidd vissza a csúcsokat javítóhoz, hogy csekkolják le.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13695 Dátum:
2019.09.25 szerda, 20:25:47 »
Idézetet írta: Tamás1988 - 2019.09.25 szerda, 14:01:27
Sziasztok! Van egy 2003as évjáratú 2.0 tdci 131le autóm, új porlasztót és új magasnyomásút kapott de az a hibajelenség jött hogy beindítás után egy fél percel letilt az autó, tank le lett szedve tisztítás céljából, ki lettek tisztítva az üzemanyagot szállíto csövek is, szerelő szerint légtelenítve lett. Van valkinek valami ötlete hogy mi lehet a gond? Esetleg valakivel fordult már elő ilyen?
Ez mk3
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
1000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13696 Dátum:
2019.10.08 kedd, 09:05:21 »
Sziasztok.
Valaki nem tud egy eladó qxba kódú motort.
A szerelőm azt mondta hogy hajtókaros lett,igaz meg sem bontotta.
Motircserét ajánlott.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13697 Dátum:
2019.10.08 kedd, 09:25:09 »
Idézetet írta: 1000 - 2019.10.08 kedd, 09:05:21
Sziasztok.
Valaki nem tud egy eladó qxba kódú motort.
A szerelőm azt mondta hogy hajtókaros lett,igaz meg sem bontotta.
Motircserét ajánlott.
Privátban küldök 2 számot, őket hívd fel, szerintem lesz nekik.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
1000
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 75
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13698 Dátum:
2019.10.09 szerda, 18:57:33 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.10.08 kedd, 09:25:09
Privátban küldök 2 számot, őket hívd fel, szerintem lesz nekik.
KÖSZÖNÖM
Naplózva
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13699 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 10:00:58 »
Sziasztok!
Mitől lehet itt olajos?
https://kepkuldes.com/image/eAgZJf
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
Oldalak:
1
...
267
268
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
280
281
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ