Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:11:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 286 287 288 289 290 291 292 [293] 294 295 296 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263613 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14600 Dátum: 2022.12.21 szerda, 11:27:19 »

Szia
nem ertem miert kene ujrakodolni az injektorokat(amit amugy ha mar van forscan te is meg tudsz egyebkent csinalni), semmi koze a szofterfrissitesnek ehhez. Viszont adaptacios ertekek torlese utan be kel tanitani az autot. Sokat szivtam vele en is, de ami nekem bevalt:
- beinditod hidegen, hagyod jarni mig nem lesz meleg(legalab 60+)
- mesz vele vagy 30-40 km  mikozben probalsz ugy menni hogy 40km/h felett legyel, 3-4 fokozatban, 1500-2500rpm kozott gyorsitassz majd hagyod visszaallni 1500-ra, majd ujbol 2500rpm-re gyorsitaszz, hagyod visszaalni 1500-ra ....es igy tovabb. Nalam ez bejott, igaz kelett neki par 10 km.

A fentebb emlitett remegeses problemam miatt joparszor eljatszottam en is, es bar azt nem oldotta meg , a te altalad leirt tunetek(amik nalam is voltak reset utan) megszuntek.

Az a teória, hogy a sok km miatt annyira "kopottak" (elhasználtak) az injektorok, hogy nem képesek tanulni.
Úgy,m hogy előtte nem volt gond? Egyik sem??? Elfogadom, ha így van, de mindenesetre furcsálom.

Ezt a 2500-ről 1500-re metódust olvastam a Forscan fórumán (igaz 1.6 TDCi-nél), de ha nálad működött, akkor megpróbálom, sok veszítenivalóm nincs. Cheesy

Köszönöm, majd beszámolok.
Naplózva
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14601 Dátum: 2022.12.21 szerda, 21:32:57 »

Az a teória, hogy a sok km miatt annyira "kopottak" (elhasználtak) az injektorok, hogy nem képesek tanulni.
Úgy,m hogy előtte nem volt gond? Egyik sem??? Elfogadom, ha így van, de mindenesetre furcsálom.

Ezt a 2500-ről 1500-re metódust olvastam a Forscan fórumán (igaz 1.6 TDCi-nél), de ha nálad működött, akkor megpróbálom, sok veszítenivalóm nincs. Cheesy

Köszönöm, majd beszámolok.

Szkeptikus voltam, de BEVÁLT a módszer.
Minden érték a helyén, a motor muzsikál!  worship
Naplózva
Koszta
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #14602 Dátum: 2022.12.22 csütörtök, 16:23:13 »

Sziasztok! 2014-es mondeo mk4-ben a folytószelepet hogyan lehet betanitani?

Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #14603 Dátum: 2022.12.22 csütörtök, 17:20:30 »

Sziasztok! 2014-es mondeo mk4-ben a folytószelepet hogyan lehet betanitani?



Forscannel alaphelyzetbe kell állítani.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
KLaci78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #14604 Dátum: 2022.12.24 szombat, 12:41:45 »

1255770   Kijelző - Olajszint   1.00   
tól től 19.02.2007, nak nek 22.12.2014, Mondeo 2007-2014

https://www.ebay.com/itm/134123328808?hash=item1f3a5f9528:g:mXQAAOSwRSVhZrhX&amdata=enc%3AAQAHAAAAoNLc5NVrMMjxxNE73cfMjHFDnvPAzDSbduQmamrl9l1OlGHaQPK2aYhIR75HDz3L4xJNuGIqlAR6E9kttIzBCbiXtEEsmG6iYNUDy%2Bs%2Bg0Pta57zwM%2Fv5B5xNmKypwBFriqEHX57P7KUqC5Ynrer5MBzL4zBMijoVvocdWhBMtTblB4WOAXKrexFVoV0i5%2BBNJyZKhKov5ljTHwj%2FNi4ef4%3D%7Ctkp%3ABk9SR6KP2YikYQ

https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/26/1562/15598/68032/#6750


Indulásnál alapjáraton a turbó nem tölt.Érdemes lenne turbónyomást mérni terhelésen.A fehér füst talán levegős üzemanyagrendszeri hiba lehet.De miután sem egr sem pdf nincs,így bonyolódik a dolog,mert sokminden megváltozik ebben az állapotban.
Köszi. Esetleg Budapest - Vác körzetében van vki aki a turbónyomást meg tudná mérni? Esetleg komolyabb diagnosztikát csinálni?
Naplózva

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Titanium Kombi 2012
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14605 Dátum: 2022.12.24 szombat, 13:59:33 »

Köszi. Esetleg Budapest - Vác körzetében van vki aki a turbónyomást meg tudná mérni? Esetleg komolyabb diagnosztikát csinálni?
Én váctól  kb 50km-re vagyok délpesten. Diagban szívesen segítek.

De ha találsz közelebb elm-el és forscannel fórumtársat, biztos bárki szívesen segít ebben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14606 Dátum: 2022.12.26 hétfő, 22:13:11 »

Üdv mindenkinek!

Téli fogyasztásról szeretnék kérdezni, hogy kinek hogyan alakul.
Ford Mondeo MK IV. 2L Diesel 140 LE, UFBA motorkód, kombi.

Gumik: Laufen négyévszakos, 215/55R17

Szokatlanul magasnak találom mostanában. Tempomattal, GPS szerint:
50 km/h: 5,5 L
90-110 km/h körül: 6,5 L
130 km/h 7,5 L
140-150 km/h: 8,1 L

Nyáron, nyári gumival (Conitental PremiumContact 6 215/50R17) nagy átlagban 5,5-6 L között alakult, részletesen kb. így:

50 km/h: 4,8 L
90-110 km/h körül: 5,6 L
130 km/h 6,5 L
140-150 km/h: 6,9 L

Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a különbség.

Ezek a fogyasztási adatok normálisak?

Mostanában megint nagyos sűrűn regenerál a DPF, olyan 70 km-ként. Volt egyszer ilyen szeptember elején is (sőt akkor plusz adalék betöltése nélkül le sem futott a regeneráció!), s akkor a következő tankolásnál megszűnt a gyakori regeneráció - eddig.
Azonban most már a második tankolással is ilyen, pedig prémium gázolajat tankoltam. Olyan, mintha rettentően érzékeny lenne a gázolaj minőségére.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14607 Dátum: 2023.01.03 kedd, 10:52:42 »

Üdv mindenkinek!

Téli fogyasztásról szeretnék kérdezni, hogy kinek hogyan alakul.
Ford Mondeo MK IV. 2L Diesel 140 LE, UFBA motorkód, kombi.

Gumik: Laufen négyévszakos, 215/55R17

Szokatlanul magasnak találom mostanában. Tempomattal, GPS szerint:
50 km/h: 5,5 L
90-110 km/h körül: 6,5 L
130 km/h 7,5 L
140-150 km/h: 8,1 L

Nyáron, nyári gumival (Conitental PremiumContact 6 215/50R17) nagy átlagban 5,5-6 L között alakult, részletesen kb. így:

50 km/h: 4,8 L
90-110 km/h körül: 5,6 L
130 km/h 6,5 L
140-150 km/h: 6,9 L

Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a különbség.

Ezek a fogyasztási adatok normálisak?

Mostanában megint nagyos sűrűn regenerál a DPF, olyan 70 km-ként. Volt egyszer ilyen szeptember elején is (sőt akkor plusz adalék betöltése nélkül le sem futott a regeneráció!), s akkor a következő tankolásnál megszűnt a gyakori regeneráció - eddig.
Azonban most már a második tankolással is ilyen, pedig prémium gázolajat tankoltam. Olyan, mintha rettentően érzékeny lenne a gázolaj minőségére.
Szia!
Az UFBA motorkódú nálam is hasonlóan fogyaszt, sőt, inkább picit többet, szerintem teljesen rendben van.
Ezek amúgy utána számolt értékek?
Nekem kattanástól kattanásig számítva 6,4 - 8,6 között volt kb az összes tankolsom eddig.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #14608 Dátum: 2023.01.04 szerda, 17:31:31 »

Mostanában megint nagyos sűrűn regenerál a DPF, olyan 70 km-ként. Volt egyszer ilyen szeptember elején is (sőt akkor plusz adalék betöltése nélkül le sem futott a regeneráció!), s akkor a következő tankolásnál megszűnt a gyakori regeneráció - eddig.
Azonban most már a második tankolással is ilyen, pedig prémium gázolajat tankoltam. Olyan, mintha rettentően érzékeny lenne a gázolaj minőségére.
nálam az s-max (UFWA) téligumival 7,1-7,2-t fogyaszt GPS szerinti 133-al, így a mondeonál én is sokallanán a 7,5-t
augusztusban nekem is besűrűsödött a regenerálás, 120-150km-ként ment, de fájó vége lett: a magasnyomású fo$ta el magát (278ezernél), és vitte magával mind a négy injektort szomoru1
utána vettük észre, hogy egy cooler cső is le volt lazulva, de a fentieket cseréje oldotta meg a sűrű regent.
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14609 Dátum: 2023.01.09 hétfő, 17:03:14 »

Szia!
Az UFBA motorkódú nálam is hasonlóan fogyaszt, sőt, inkább picit többet, szerintem teljesen rendben van.
Ezek amúgy utána számolt értékek?
Nekem kattanástól kattanásig számítva 6,4 - 8,6 között volt kb az összes tankolsom eddig.

Nem utánaszámolt, hanem az óracsoport kiírása.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14610 Dátum: 2023.01.09 hétfő, 17:04:38 »

nálam az s-max (UFWA) téligumival 7,1-7,2-t fogyaszt GPS szerinti 133-al, így a mondeonál én is sokallanán a 7,5-t
augusztusban nekem is besűrűsödött a regenerálás, 120-150km-ként ment, de fájó vége lett: a magasnyomású fo$ta el magát (278ezernél), és vitte magával mind a négy injektort szomoru1
utána vettük észre, hogy egy cooler cső is le volt lazulva, de a fentieket cseréje oldotta meg a sűrű regent.


Köszi, február elején egy vissza a szerelőhöz, hogy nézze át.
Majd jelzem, hogy mire jutottunk.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14611 Dátum: 2023.01.09 hétfő, 19:24:51 »

Nem utánaszámolt, hanem az óracsoport kiírása.
Nekem ez a kocsi valamiért többet mutat a fedcomp szerint a valósnál. A többi ford a családban meg 0,5-1L-rel kevesebbet.
Kiszámolhatod, de én nem rágódnék rajta, serintem ez reális.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #14612 Dátum: 2023.01.22 vasárnap, 20:16:30 »

onnan +- 2-3 fokot mozdul el, amikor minden jó, akkor 82-86 között mozog, ott még középen áll a mutató, 80 még hátárérték, alatta megy lefele a mutató. ha középtől kicsit is bezuhan menetközben, vagy megálláskor 4-5 percen belül akkor kuka. óracsoport tesztben diag nélkül is nézhető az eng.temp néven asszem
Nekem 76fokra szokott beállni így télen, akkor ez kevés?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #14613 Dátum: 2023.01.23 hétfő, 06:31:00 »

Nekem 76fokra szokott beállni így télen, akkor ez kevés?

Igen kevés, normálisan 80-82 foknak kell lennie.
Nekem is igy volt , nem is zavart volna csak a PTC nem kapcsolt le soha,mivel neki 80 fok kell a lekapcsoláshoz.
Termosztát csere megoldotta a helyzetett.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14614 Dátum: 2023.02.23 csütörtök, 19:31:50 »

Sziasztok,

2.0 TDCi EUR5 esetében a ForScanben kipolvasott INJ_BALx (Injector balance delta speed for cylinder) 1/min mértékegységgel és a PTFC (Pulse Trim for cylinder) us dimenzióval mit jelent?
A legzavaróbb az, hogy a pulse trim csak kb 1500-as fordulatig mutat értéket, felette 0.  wow1
Naplózva
Horvpeti1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



E-mail
« Új hozzászólás #14615 Dátum: 2023.02.24 péntek, 11:11:36 »

Sziasztok! Segítség kellene. Mk4 2.0 TDCI 140 paci. Turbó csere után pár hónappal kaptam a hibajelet, kiolvastam P003A töltésszabályozó hiba.... A magasnyomású szelep cserélve, az egr dugózott .. merre keressem a hibát. A szerelő azt mondta hogy alacsony fordulatszámnál van egy kis nyomásveszteség, de igazából semmi hibát nem érzek
Naplózva

Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14616 Dátum: 2023.02.24 péntek, 15:49:50 »

Sziasztok! Segítség kellene. Mk4 2.0 TDCI 140 paci. Turbó csere után pár hónappal kaptam a hibajelet, kiolvastam P003A töltésszabályozó hiba.... A magasnyomású szelep cserélve, az egr dugózott .. merre keressem a hibát. A szerelő azt mondta hogy alacsony fordulatszámnál van egy kis nyomásveszteség, de igazából semmi hibát nem érzek
cseréld össze az egr és a turbó vákumszelepét-pierburg.Valószínű a turbóéval volt gond.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Horvpeti1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



E-mail
« Új hozzászólás #14617 Dátum: 2023.02.25 szombat, 10:19:05 »

cseréld össze az egr és a turbó vákumszelepét-pierburg.Valószínű a turbóéval volt gond.
Cserélve volt a belső. Nem tudom au melyik, de azt újra cseréltem. Ami a bentebbi. Megnézzem a másikat is?
Naplózva

Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14618 Dátum: 2023.02.25 szombat, 11:18:19 »

cseréld össze az egr és a turbó vákumszelepét-pierburg.Valószínű a turbóéval volt gond.
az egr elektromos
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Horvpeti1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48



E-mail
« Új hozzászólás #14619 Dátum: 2023.02.25 szombat, 16:23:39 »

Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek. Anno az egyik szelepet ( a belső) kicseréltem. Most a használt belső szelep lett a külső helyére rakva. Hibakód törölve. Utána próbaút. Újra hibaolvasás. Csak a P2002 hibát dobja. Ami a dpf hiba valszeg az egr dugózás miatt, jelet nem ad. A p003A1 hiba nem tért vissza, check engine sincs. Köszönöm mindenkinek mégegyszer
Naplózva

Ford Mondeo 2,0Tdci Titanium Panther Black 2009
Ford Mondeo Ghia Automata 2,0 benzin 2004 Black
Ford focus 1,4 sedan 2003 diamond white
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14620 Dátum: 2023.02.25 szombat, 18:47:39 »

sziasztok. Ma megjelent a töltés visszajelző a műszerfalon,bár a töltés 13.5 v. merre keressem a hibát? 2014. 2.0 tdci                                                                                                                                                                                                                                          
« Utoljára szerkesztve: 2023.02.25 szombat, 18:56:55 írta cini » Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14621 Dátum: 2023.02.25 szombat, 19:20:40 »

sziasztok. Ma megjelent a töltés visszajelző a műszerfalon,bár a töltés 13.5 v. merre keressem a hibát? 2014. 2.0 tdci                                                                                                                                                                                                                                          
A generátoron.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14622 Dátum: 2023.03.01 szerda, 17:00:00 »

Üdv!

A 2014 FL, 2L Diesel Mondeonál a turbó környékén alapjáraton kívül még mi tud fütyülni?
A turbó a napokban volt leszerelve, s próbapadon géppel átvizsgálva - nincs semmi baja. 1,5 évvel ezelőtt volt turbófelújítás, s azt gondoltuk, hogy nem sikerült, s a turbó csinálja - de nem.

Viszont gázadásra változik. Kis gázra halkul, nagyobb fordulaton megszűnik.
Néha alapjáraton sem csinálja.
Környezeti hőmérséklettől függ. Hideg időben (6-8 fok alatt) biztosan csinálja, felette ritkábban.

Hibakód nincs, viselkedési probléma, füstőlés, egyéb tünet nincs.
Tavaly 1 éve kezdődött, de nyáron egyáltalán nem volt ez a jelenség, s ősszel kiújult megint.
Enyhébb napokon nem csinálja.

Rendkívüli módon idegesít, fáj tőle a fejem.

Több szerelő is látta már és fogalmuk sincs.

Ha meghajtom az autót (természetesen üzemmelegen), akkor utána 1-2 napig kevésbé hajlamos rá.

Elektromos kormányszervós. Volt olyan tipp is, hogy a szervó csinálja, de az miért lenne érzékeny a motor fordulatszámára?
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14623 Dátum: 2023.03.01 szerda, 20:51:34 »

Üdv!

A 2014 FL, 2L Diesel Mondeonál a turbó környékén alapjáraton kívül még mi tud fütyülni?
A turbó a napokban volt leszerelve, s próbapadon géppel átvizsgálva - nincs semmi baja. 1,5 évvel ezelőtt volt turbófelújítás, s azt gondoltuk, hogy nem sikerült, s a turbó csinálja - de nem.

Viszont gázadásra változik. Kis gázra halkul, nagyobb fordulaton megszűnik.
Néha alapjáraton sem csinálja.
Környezeti hőmérséklettől függ. Hideg időben (6-8 fok alatt) biztosan csinálja, felette ritkábban.

Hibakód nincs, viselkedési probléma, füstőlés, egyéb tünet nincs.
Tavaly 1 éve kezdődött, de nyáron egyáltalán nem volt ez a jelenség, s ősszel kiújult megint.
Enyhébb napokon nem csinálja.

Rendkívüli módon idegesít, fáj tőle a fejem.

Több szerelő is látta már és fogalmuk sincs.

Ha meghajtom az autót (természetesen üzemmelegen), akkor utána 1-2 napig kevésbé hajlamos rá.

Elektromos kormányszervós. Volt olyan tipp is, hogy a szervó csinálja, de az miért lenne érzékeny a motor fordulatszámára?
generátor szíjrendszer csapágyai?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14624 Dátum: 2023.03.02 csütörtök, 07:53:01 »

Üdv!

A 2014 FL, 2L Diesel Mondeonál a turbó környékén alapjáraton kívül még mi tud fütyülni?
A turbó a napokban volt leszerelve, s próbapadon géppel átvizsgálva - nincs semmi baja. 1,5 évvel ezelőtt volt turbófelújítás, s azt gondoltuk, hogy nem sikerült, s a turbó csinálja - de nem.

Viszont gázadásra változik. Kis gázra halkul, nagyobb fordulaton megszűnik.
Néha alapjáraton sem csinálja.
Környezeti hőmérséklettől függ. Hideg időben (6-8 fok alatt) biztosan csinálja, felette ritkábban.

Hibakód nincs, viselkedési probléma, füstőlés, egyéb tünet nincs.
Tavaly 1 éve kezdődött, de nyáron egyáltalán nem volt ez a jelenség, s ősszel kiújult megint.
Enyhébb napokon nem csinálja.

Rendkívüli módon idegesít, fáj tőle a fejem.

Több szerelő is látta már és fogalmuk sincs.

Ha meghajtom az autót (természetesen üzemmelegen), akkor utána 1-2 napig kevésbé hajlamos rá.

Elektromos kormányszervós. Volt olyan tipp is, hogy a szervó csinálja, de az miért lenne érzékeny a motor fordulatszámára?
Szia!
Nekem volt olyan, hogy a kipufogórendszerben a turbó körül valamelyik csatlakozásnál fújt ki, akkor váltásoknál olyan volt kb. mintha egy lefújószelep lett volna a rendszerben.
Visszavittem, helyrerakták, azóta jó.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14625 Dátum: 2023.03.03 péntek, 20:08:55 »

A generátoron.
fesz. Szabályzó csere nem lehet elég??
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14626 Dátum: 2023.03.04 szombat, 12:35:32 »

Szia!
Nekem volt olyan, hogy a kipufogórendszerben a turbó körül valamelyik csatlakozásnál fújt ki, akkor váltásoknál olyan volt kb. mintha egy lefújószelep lett volna a rendszerben.
Visszavittem, helyrerakták, azóta jó.

Köszi a tippet!
Szétszedték, átnézték. Valóban volt kifújás. Volt egy bilincs, amit cserélni kellett. De nem oldotta meg.
Olyat hallottam még, hogy valaminek az áramigénye nagyobb a kelleténél, s így, a turbóval növeli a motor teljesítményét, hogy elég legyen az áram.
De furának tűnik.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14627 Dátum: 2023.03.04 szombat, 14:24:50 »

fesz. Szabályzó csere nem lehet elég??
Az is a generátoron van. vigyor3
Amúgy meg nincs az az isten,aki ezt így megmondja.Lekell szedni a generátort,megkell vizsgálni.A fesszabot sem lehet kiszedni másként.
Továbbá sehol nem tudsz venni szerintem sehol boltban fesszabályzót.Ebből szakműhely, és felújítás lesz.Gondolom.....
Vagy bontott.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14628 Dátum: 2023.03.04 szombat, 17:28:14 »

Az is a generátoron van. vigyor3
Amúgy meg nincs az az isten,aki ezt így megmondja.Lekell szedni a generátort,megkell vizsgálni.A fesszabot sem lehet kiszedni másként.
Továbbá sehol nem tudsz venni szerintem sehol boltban fesszabályzót.Ebből szakműhely, és felújítás lesz.Gondolom.....
Vagy bontott.

Köszi a tippeket, megnézzük ezt az irányt is.
Van még egy gyanús dolog: többször előfordult, hogy az 1 éves gyári akkut két különböző töltő is üresnek mutatta, amíg legalább 1-2 percig nem töltöttem.
Utána hirtelen 40% töltöttséget mutattak a töltők.

Az elektromos (mindegyik) ablakemelők is nehezebben akarnak a kelleténél felmenni, volt hogy a felfelé indulásról átváltott lefelé (mintha szorulást érzékelt volna), s aztán kissé erölködő hanggal, de felment az ablak.

Két töltő nem valószínű, hogy rossz, ráadásul az egyik egy komolyabb darab.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Jostu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #14629 Dátum: 2023.03.10 péntek, 17:51:42 »

Üdv. minden fórum társnak!
  Segítségre volna szükségem, a minap magasnyomású szivattyú csere volt az autómon, kapott négy új injektor is, mert a régiek mentek a szivattyú után sajnos. 2008 évjáratú 1.8 TDCI 125 le autóról van szó, aminek a motorkodja QYBA. Siemens piezo injektorok vannak benne. Az autó szépen indul, megy is ahogy kell neki. Az volna a kérdésem, hogy ennél a motor típusnál kell-e illeszteni a motorvezérlőhöz az injektorokat? Voltam ma egy villamossági szerelőnél, de sajnos nem tudott konkrét választ adni, mert a gép amivel dolgozik, nem hozott konkrét kódolás opciót. Az ő elmondása szerint ez a második típus amivel így járt , a másik egy Peugeot motor volt. Elképzelhető hogy ennél a motor típusnál nem kell feltanitani a porlasztókat?; Köszönöm a segítségeteket előre is.
 
Naplózva
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14630 Dátum: 2023.03.15 szerda, 13:57:55 »

Az is a generátoron van. vigyor3
Amúgy meg nincs az az isten,aki ezt így megmondja.Lekell szedni a generátort,megkell vizsgálni.A fesszabot sem lehet kiszedni másként.
Továbbá sehol nem tudsz venni szerintem sehol boltban fesszabályzót.Ebből szakműhely, és felújítás lesz.Gondolom.....
Vagy bontott.

Nos a turbó és a generátor is átnézve nincs bajuk. Az az érdekes, hogy ez a fütyülő hang csak hűvösebb időben van.
kb. 4-5 C fok alatt biztosan, 5-8 C fok között bizonytalan, hogy csinálja-e, 8 C fok nem csinálja.
Érdekes, hogy a kocsi fogyasztása drasztikus mértékben csökken, ahogyan melegszik az idő.
Auótpálya, GPS szerinti 130 km/h sebesség, tempomattal:
Hűvösebb időben kb. 8-8,3 L / 100 km
Melegebb időben kb. 6,6 L / 100 km

A fogyasztás változása kb. leköveti a vázolt turbó szerű fütyülés hőméréskletre való érzékenységét.

Sajna gyakran regenerál, nem volt jó választás az utángyártott Bosal DPF.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14631 Dátum: 2023.03.31 péntek, 19:14:44 »

2013 2.0 160 le tdci két hibakódot dob a P246B  és a P244c mind kettő reg hiba . Mi szokott lenni a probléma  ijen  esetben? Segítségeket köszönöm.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #14632 Dátum: 2023.04.01 szombat, 08:34:14 »

2013 2.0 160 le tdci két hibakódot dob a P246B  és a P244c mind kettő reg hiba . Mi szokott lenni a probléma  ijen  esetben? Segítségeket köszönöm.

Fullon van a DPF. Nem tud regeneralni, mert túl alacsony a hőmérséklet.
Autópályán, autóúton szoktad használni? Vagy csak ovijárat?
« Utoljára szerkesztve: 2023.04.01 szombat, 08:36:15 írta Isu » Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14633 Dátum: 2023.04.01 szombat, 09:45:10 »

Fullon van a DPF. Nem tud regeneralni, mert túl alacsony a hőmérséklet.
Autópályán, autóúton szoktad használni? Vagy csak ovijárat?
  igen szoktam hajtani,pályán 150 körül
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #14634 Dátum: 2023.04.02 vasárnap, 08:06:05 »

2013 2.0 160 le tdci két hibakódot dob a P246B  és a P244c mind kettő reg hiba . Mi szokott lenni a probléma  ijen  esetben? Segítségeket köszönöm.
P246B nem, de 244C volt nekem is nemrég. a fáklya adta meg magát, emiatt nem tudott regenerálni. dpf tiszítás és fáklya csere megoldotta
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14635 Dátum: 2023.04.02 vasárnap, 11:00:59 »

P246B nem, de 244C volt nekem is nemrég. a fáklya adta meg magát, emiatt nem tudott regenerálni. dpf tiszítás és fáklya csere megoldotta
Köszönöm! Van hozzá esetleg cikkszámod?Esetleg tanács hol keressem vegyem?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14636 Dátum: 2023.04.02 vasárnap, 12:39:26 »

Köszönöm! Van hozzá esetleg cikkszámod?Esetleg tanács hol keressem vegyem?
javítsd! Újonnan 100 körül kapsz fordéknál.

http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14637 Dátum: 2023.04.02 vasárnap, 14:04:07 »

javítsd! Újonnan 100 körül kapsz fordéknál.

http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0
köszönöm!
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
MrBieM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #14638 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 15:59:20 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Van egy 2011/1 Fl Mondeom TXBA 163Le-s motorral. Fel lettek újítva a porlasztók és a szivattyú. Magam szerelem az autót és a porlasztó feltanítással kapcsolatban vagyok bizonytalan. Próbáltam visszakeresni de nem találtam egyértelmű választ ehhez a típushoz. Ennél a motornál is a gyújtási sorrend jelöli a porlasztókat a ForScanban? A kódok beírása után van egyébb teendő vagy indítható az összeszerelt autó? Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

Mondeo Turnier MkIV 2011 2.0TDCI 163Le Titanium X
Mondeo Turnier MkI 1996 1.8TD 88Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14639 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 16:35:42 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Van egy 2011/1 Fl Mondeom TXBA 163Le-s motorral. Fel lettek újítva a porlasztók és a szivattyú. Magam szerelem az autót és a porlasztó feltanítással kapcsolatban vagyok bizonytalan. Próbáltam visszakeresni de nem találtam egyértelmű választ ehhez a típushoz. Ennél a motornál is a gyújtási sorrend jelöli a porlasztókat a ForScanban? A kódok beírása után van egyébb teendő vagy indítható az összeszerelt autó? Válaszokat előre is köszönöm.
készíts egy képernyő képet,mert ezt csak te látod.Autó csatlakozása nélkül nem mutatja a forscan a programozási ábrát.
A kódok beírása után érdemes visszaellenőrizni a kódokat,majd ha szüksége egy hibakód törlés,utána indítható.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MrBieM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #14640 Dátum: 2023.04.03 hétfő, 17:24:02 »

készíts egy képernyő képet,mert ezt csak te látod.Autó csatlakozása nélkül nem mutatja a forscan a programozási ábrát.
A kódok beírása után érdemes visszaellenőrizni a kódokat,majd ha szüksége egy hibakód törlés,utána indítható.

Ha ott tart az ügy megteszem. Először még a tank takarítással kell megküzdenem.

Köszönöm
Naplózva

Mondeo Turnier MkIV 2011 2.0TDCI 163Le Titanium X
Mondeo Turnier MkI 1996 1.8TD 88Le
Krihann
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #14641 Dátum: 2023.05.01 hétfő, 16:47:47 »

Sziasztok!
Van egy mk4 1.8 tdci 125 lovas mondeom és egyik pillanatról a másikra megállt.Inditózom de csak röfög.Kiolvasták a hibakódot és nyomásszabályzó szelep volt a ludas.Kicseréltük plusz az üzemanyagszűrőt is.Légtelenítve lett a rendszer de még mindíg nem akarja az igazat.Valakinek esetleg valami ötlet mi lehet még?A segítségeteket előre is köszönöm. worship
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14642 Dátum: 2023.05.02 kedd, 14:48:36 »

Sziasztok!
Van egy mk4 1.8 tdci 125 lovas mondeom és egyik pillanatról a másikra megállt.Inditózom de csak röfög.Kiolvasták a hibakódot és nyomásszabályzó szelep volt a ludas.Kicseréltük plusz az üzemanyagszűrőt is.Légtelenítve lett a rendszer de még mindíg nem akarja az igazat.Valakinek esetleg valami ötlet mi lehet még?A segítségeteket előre is köszönöm. worship
Injektorokat neztetek? Mert ha az egyik "pisil" bizony nem fog beindulni, es akar adhat nyomasszabalyozo hibat is emiatt...jartam mar igy, igaz galaxynal.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14643 Dátum: 2023.05.02 kedd, 15:32:33 »

Sziasztok!
Van egy mk4 1.8 tdci 125 lovas mondeom és egyik pillanatról a másikra megállt.Inditózom de csak röfög.Kiolvasták a hibakódot és nyomásszabályzó szelep volt a ludas.Kicseréltük plusz az üzemanyagszűrőt is.Légtelenítve lett a rendszer de még mindíg nem akarja az igazat.Valakinek esetleg valami ötlet mi lehet még?A segítségeteket előre is köszönöm. worship
....légteleníteni...+még 1x,vagy többször.Esetleg áttetsző cső,hogy szippant e buborékot....nem utolsó kísérlet az ejtő tartájbólpróbálkozás. Akkor lehet keresni a tömítetlenséget a szívó odalon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Krihann
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #14644 Dátum: 2023.05.03 szerda, 03:07:31 »

Injektorokat neztetek? Mert ha az egyik "pisil" bizony nem fog beindulni, es akar adhat nyomasszabalyozo hibat is emiatt...jartam mar igy, igaz galaxynal.

Azt még nem néztük.Köszönöm worship
Naplózva
Krihann
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #14645 Dátum: 2023.05.03 szerda, 03:11:31 »

....légteleníteni...+még 1x,vagy többször.Esetleg áttetsző cső,hogy szippant e buborékot....nem utolsó kísérlet az ejtő tartájbólpróbálkozás. Akkor lehet keresni a tömítetlenséget a szívó odalon.

Rendben.Köszönöm.Akkor folyt köv. worship
Egyszer csak meg lesz a hiba forrássa.
Naplózva
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #14646 Dátum: 2023.05.03 szerda, 11:12:35 »

Vannak tapasztalatok Dolz vezérlés készlettel kapcsolatban?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14647 Dátum: 2023.05.03 szerda, 14:02:01 »

Vannak tapasztalatok Dolz vezérlés készlettel kapcsolatban?

Bonca
Szia
Nekem nincs  tapasztalatom, de mi a baj  HEPU keszlettel, amiben Contitech szij van es Ina gorgo? (es meg olcsobb is...legalabbis nalunk)
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.03 szerda, 14:05:34 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #14648 Dátum: 2023.05.03 szerda, 20:19:33 »

Tudod esetleg, milyen vízpumpa van a Hepu készletben?

Amúgy a Cromax oldalon 33ezer a Dolz és 37ezer a Hepu. Persze ekkora különbségen nem spórolok a vezérlésnél.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.03 szerda, 20:23:47 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14649 Dátum: 2023.05.04 csütörtök, 10:56:56 »

Tudod esetleg, milyen vízpumpa van a Hepu készletben?

Amúgy a Cromax oldalon 33ezer a Dolz és 37ezer a Hepu. Persze ekkora különbségen nem spórolok a vezérlésnél.

Bonca
Hat, meglepodnek ha nem Hepu lenne.... wave...oszinten, en csak emiatt vettem Wink
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.04 csütörtök, 10:59:51 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Oldalak: 1 ... 286 287 288 289 290 291 292 [293] 294 295 296 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.