Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:41:04
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5255599 alkalommal)
Gejza
és 42 vendég van a témában
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #900 Dátum:
2012.09.14 péntek, 20:50:06 »
Idézetet írta: zsoel - 2012.09.14 péntek, 20:37:12
Most akkor mi van?
Ha leállításkor hallom azt a kis zúgást, akkor az EGR szelep tisztul magától?
Látom ez az EGR dolog megkavar mindenkit rendesen. Esküszöm visszaolvasok mindent és kigyűjtöm az ide vonatkazó hozzászólásokat.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #901 Dátum:
2012.09.14 péntek, 21:20:38 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.09.14 péntek, 16:10:52
Amúgy a legtöbb esetben tényleg azt mondják, hogy nem kell tisztítani, vidd ki az autópályára, menj le balcsi délnyugati csücskéig, fürödj egyet, aztán vissza.
Hát, ettől az EGR nem fog kitisztulni...
Sokkal hatékonyabb, ha kimész a garázsba, s 16 percenként kinyitod a vezetőoldali, vagy anyósoldali ajtót, s visszazárod...
(ha van a mondeo wikinek felelőse, az szedje sztem össze ezeket a dolgokat innen a fórumból
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #902 Dátum:
2012.09.14 péntek, 21:21:58 »
Idézetet írta: zsoel - 2012.09.14 péntek, 20:37:12
Most akkor mi van?
Ha leállításkor hallom azt a kis zúgást, akkor az EGR szelep tisztul magától?
igen, és a pillangószeleped is át"csattan" végállástól végállásig.
(+ ha ügyes vagy hallod a bal A oszlopnál a relé kattogását is)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #903 Dátum:
2012.09.14 péntek, 21:48:01 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.09.14 péntek, 20:50:06
Látom ez az EGR dolog megkavar mindenkit rendesen. Esküszöm visszaolvasok mindent és kigyűjtöm az ide vonatkazó hozzászólásokat.
Ok, belátom, az imént amit írtam az a DPF volt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg471103#msg471103
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg474989#msg474989
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479282#msg479282
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479439#msg479439
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479569#msg479569
Viszont az első 9 oldalt végiglapozva EGR-ről ennyi:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg554551#msg554551
Mindez több mint fél óra gyümölcse.
Ja és közben legalább 6x kitárgyalva, hogy milyen olaj kell a szegény autónak + vásárlási tanácsok + magán
.
Nem azért, tényleg h*lyeséget írtam, de legalább passzolt a topic címéhez.
Remélem ezzel kissé jóvátettem a hibám!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.14 péntek, 21:58:41 írta CsZoli
»
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #904 Dátum:
2012.09.14 péntek, 21:58:49 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.09.14 péntek, 20:50:06
Látom ez az EGR dolog megkavar mindenkit rendesen. Esküszöm visszaolvasok mindent és kigyűjtöm az ide vonatkazó hozzászólásokat.
Hasznos visszalinkek:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg624730#msg624730
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg625411#msg625411
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg626201#msg626201
http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg644000#msg644000
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg647594#msg647594
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg650769#msg650769
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg649765#msg649765
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg650029#msg650029
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #905 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:00:51 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.09.14 péntek, 21:48:01
Ok, belátom, az imént amit írtam az a DPF volt:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg471103#msg471103
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg474989#msg474989
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479282#msg479282
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479439#msg479439
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg479569#msg479569
Viszont az első 9 oldalt végiglapozva EGR-ről ennyi:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg554551#msg554551
Mindez több mint fél óra gyümölcse.
Ja és közben legalább 6x kitárgyalva, hogy milyen olaj kell a szegény autónak + vásárlási tanácsok + magán
.
Nem azért, tényleg h*lyeséget írtam, de legalább passzolt a topic címéhez.
Remélem ezzel kissé jóvátettem a hibám!
Ezt az EGR témát feszegettük januártól rendesen, lásd az előző hsz-om linkjeit.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #906 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:03:32 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.14 péntek, 22:00:51
Ezt az EGR témát feszegettük januártól rendesen, lásd az előző hsz-om linkjeit.
Én meg pont elölről kezdtem olvasni.
De legalább tiszta nekem is.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #907 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:06:23 »
DPF témája:
http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg355933#msg355933
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg593322#msg593322
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg674411#msg674411
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg523755#msg523755
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #908 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:07:11 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.09.14 péntek, 22:03:32
Én meg pont elölről kezdtem olvasni.
De legalább tiszta nekem is.
Jaaaa, az nem baj. Olvasd csak nyugodtan végig.
(eladom a kocsit, ki fog ide beirogatni helyettem enyni mindent... ?
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #909 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:08:55 »
Mi az az EGR?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #910 Dátum:
2012.09.14 péntek, 22:10:36 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.09.14 péntek, 22:08:55
Mi az az EGR?
Tomi, ki a felelőse a wikinknek?
(vagy ez ilyen kalákában épül?)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #911 Dátum:
2012.09.15 szombat, 07:30:40 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.14 péntek, 22:10:36
Tomi, ki a felelőse a wikinknek?
(vagy ez ilyen kalákában épül?)
A wiki lényege az, hogy mindenki fejleszti.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #912 Dátum:
2012.09.15 szombat, 12:36:36 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.14 péntek, 21:58:49
Hasznos visszalinkek:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg624730#msg624730
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg625411#msg625411
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg626201#msg626201
http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg644000#msg644000
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg647594#msg647594
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg650769#msg650769
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg649765#msg649765
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg650029#msg650029
Amikor folyamatosan sípol az autó, akkor mi történik?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #913 Dátum:
2012.09.15 szombat, 12:46:45 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.09.15 szombat, 12:36:36
Amikor folyamatosan sípol az autó, akkor mi történik?
Lehet csak a tolatóradarod jelez, hoyg közel vagy vkihez...
Kifejtenéd bővebben?
(honnan hallod, milyen körülmények között, stb stb)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #914 Dátum:
2012.09.15 szombat, 12:52:37 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.09.15 szombat, 12:46:45
Lehet csak a tolatóradarod jelez, hoyg közel vagy vkihez...
Kifejtenéd bővebben?
(honnan hallod, milyen körülmények között, stb stb)
Kinyitom az ajtót és megszólal a motortérből egy magas frekvenciás, halk zúgás. Nem hagyja abba, csak ha lezárom az autót. Szerintem minden autónál hallottam amit nézegettem.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #915 Dátum:
2012.09.15 szombat, 13:03:58 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.09.15 szombat, 12:52:37
Kinyitom az ajtót és megszólal a motortérből egy magas frekvenciás, halk zúgás. Nem hagyja abba, csak ha lezárom az autót. Szerintem minden autónál hallottam amit nézegettem.
EGR
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
cssl
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 187
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #916 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 09:06:54 »
Tegnap kigyulladt a sárga motorhibára utaló lámpa a műszerfalon. Bluethoot-os OBD be, Torque indít, az eredmény a következő: P2463
Type: Powertrain - Auxiliary Emission Controls
Description: Diedel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation
Vagyis úgy néz ki, hogy a részecskeszűrő tele van. Volt már valakinek ilyen, mi a teendő?
Naplózva
MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011 2.0 TDci Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
CsZoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #917 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 10:38:40 »
Idézetet írta: cssl - 2012.09.16 vasárnap, 09:06:54
Tegnap kigyulladt a sárga motorhibára utaló lámpa a műszerfalon. Bluethoot-os OBD be, Torque indít, az eredmény a következő: P2463
Type: Powertrain - Auxiliary Emission Controls
Description: Diedel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation
Vagyis úgy néz ki, hogy a részecskeszűrő tele van. Volt már valakinek ilyen, mi a teendő?
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg697441#msg697441
Naplózva
akhvel
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #918 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:16:27 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.09 hétfő, 15:47:15
Hali!
Tegnapi "nagy próba után" ismét visszajött a rángatás. Ma néztem az autót ismét...befújtam féktisztítóval a szenzort, és lám megjavult.
DE hogy piszkolódik el 150 km alatt? Az nem lehet...
RÁJÖTTEM, MEGLETT A HIBA!!!
Leellenőriztem 3-szor kb. Méghozzá:
MAP szenzorra 3 vezeték megy, (+; -; jel). A JEL vezeték megvolt törve. !
Ugyanis ha lehúztam a szenzort, és úgy mentem vele..akkor dobott OBD hibát, és épp úgy rángatott. DE mivel nem a (+) és nem a (-) volt megtörve, így hibát nem dobott, csupán nem kapta meg a megfelelő jelet. Vagyis alaphelyzeti jelet érzékelt....
Úgy jöttem rá, hogy a stekkerből a vezetéket kifeszítettem..akkor rángatott...ha benyomtam tövig, akkor jó lett... 3-szor legalább eljátszottam, és lám-lám ez volt a gond. Még egyenlőre csak szigetelőszalaggal van rögzítve, majd átsaruztatom!
Üdv.: Peti
Hali!
Nekem is ugyanez a hibám volt, leszedtem a stekkert, az érintkezők patyolat tiszták voltak, azért befújtam, illetve a kábeleket megigazgattam. Mindezt ma reggel, napközben használtam az autót, nagyon figyeltem, de egyetlen egy torpanást sem észleltem, szóval ez egy érdekes hiba, de hálistennek könnyen orvosolható. NAGY KÖSZI!
És annak a hozzászólónak, aki leírta, hogy pontosan hol is kell keresni ezt a MAP szenzort szintén NAGY KÖSZI!
Üdv.: Alex
Naplózva
mbdeb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 426
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #919 Dátum:
2012.10.07 vasárnap, 10:51:32 »
Idézetet írta: Mephi - 2011.05.31 kedd, 20:20:01
Köszi az infókat. Még annyit szeretnék, hogy ha behozatalról van szó, akkor hogyan érdemes kicsit többet megtudni a kocsiról ? Van esetleg valamilyen diagnosztikai program amin keresztül laptoppal jobban bele tudok lesni a kocsiba ? Fiat-hoz van ilyenem, meg VW konszernhez is.
Szia!
Alvázszám alapján a hivatalos Ford szervíz meg tudja mondani a garanciális javításokat ilyesmiket és ahhoz már km óra állás is tartozik.
Az 1.8 -as jó választás auztópályán 6.0- 6.5 a fogyi családi kirándulás alkalmával, klímával. 4-es főút most a talira oda-vissza olyan 4.0 - 4.5 körül van a fogyasztásom.
Mindenképpen csipeltesd, mert akkor 1400 - 1500 körül már elkezd húzni amúgy pedig csak olyan 1600-1800 között.
Nem tudom, hogy nagynavis-e vagy sem de ha nagynavis akkor az kidobott pénz mert reális áron nem kapsz hozzá térképet.
Naplózva
Olcsó minőségi tárhely honlapodnak
->
www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
EVi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #920 Dátum:
2012.10.12 péntek, 13:41:40 »
Sziasztok!
Nemtudom, van-e már fejlemény a "hullámos gyorsulásra" megoldás valakinél, de úgy néz ki megoldható.
Nekem ugyan S-Maxom van, de ha jól tudom ezek a dolgok azonosak (lásd hullámos gyorsulás).
Szóval, ha szembe állsz az autóval és felnyitod a motorháztetőt, leveszed a motor műanyag hangszigetelő- és díszburkolatát, akkor a motor jobb oldalán láthatsz egy világosbarna 5-10 cm hosszú, 4-5 cm vastag műanyag valamit, amibe 2 db fekete vákuumcső és egy kéteres csatlakozó csatlakozik. Ezt le tudod szerelni, viszont nem lehet szétszedni (nekem nem sikerült). Csak egy pici légszűrő szivacsot lehet kitisztítani, ami szerintem nem volt koszos.
De a belső teret szappanos vízzel átmostam és levegővel jól kifújtam.
Feltételezem belül van egy mágnesszelep és egy gumimembrán, ami koszos lehet és nem tömít amikor kell.
Nekem most tök jól meg a kocsi, halál egyenletesen húz.
Próbáljátok ki, és jelezzetek vissza, ha van eredmény.
Üdv,
V.
Idézetet írta: mondeofan - 2012.08.27 hétfő, 13:44:58
Szia Zoli!
Kifogom én is próbálni, hogy a klimától lehet-e, azonban azt én is észrevettem, hogy hűvösebb időben kevésbé érezhető. A hideg levegőben eleve több az oxigén, jobb az égés, lehet hogy már ez a pici dolog is számít. Sőt, mivel méri a beáramló levegő hőfokát és az mint korrekció szerepel a befecskendezésnél, lehetséges hogy valahol a határon van.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #921 Dátum:
2012.10.12 péntek, 13:49:44 »
Idézetet írta: EVi - 2012.10.12 péntek, 13:41:40
Sziasztok!
Nemtudom, van-e már fejlemény a "hullámos gyorsulásra" megoldás valakinél, de úgy néz ki megoldható.
Nekem ugyan S-Maxom van, de ha jól tudom ezek a dolgok azonosak (lásd hullámos gyorsulás).
Szóval, ha szembe állsz az autóval és felnyitod a motorháztetőt, leveszed a motor műanyag hangszigetelő- és díszburkolatát, akkor a motor jobb oldalán láthatsz egy világosbarna 5-10 cm hosszú, 4-5 cm vastag műanyag valamit, amibe 2 db fekete vákuumcső és egy kéteres csatlakozó csatlakozik. Ezt le tudod szerelni, viszont nem lehet szétszedni (nekem nem sikerült). Csak egy pici légszűrő szivacsot lehet kitisztítani, ami szerintem nem volt koszos.
De a belső teret szappanos vízzel átmostam és levegővel jól kifújtam.
Feltételezem belül van egy mágnesszelep és egy gumimembrán, ami koszos lehet és nem tömít amikor kell.
Nekem most tök jól meg a kocsi, halál egyenletesen húz.
Próbáljátok ki, és jelezzetek vissza, ha van eredmény.
Üdv,
V.
Kellene egy fotó, hogy beazonosítsuk az alkatrészt.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
freddirty
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #922 Dátum:
2012.10.13 szombat, 16:07:33 »
Sziasztok,
Nemrég kezdődött egy rázkódás alapjáraton a kocsiban. Magasabb fordulatszámon kevéssé vagy nem is érezni csak álló helyzetben. Rádugtam egy bt obd scannert de semmilyen hibakódom nincs, a fordulatszám stabil 800. Jövő héten elviszem valahova megnézetni, de gondoltam rákérdezek itt is hátha belefutottatok már ilyenbe.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #923 Dátum:
2012.10.14 vasárnap, 08:25:26 »
Idézetet írta: EVi - 2012.10.12 péntek, 13:41:40
Sziasztok!
Nemtudom, van-e már fejlemény a "hullámos gyorsulásra" megoldás valakinél, de úgy néz ki megoldható.
Nekem ugyan S-Maxom van, de ha jól tudom ezek a dolgok azonosak (lásd hullámos gyorsulás).
Szóval, ha szembe állsz az autóval és felnyitod a motorháztetőt, leveszed a motor műanyag hangszigetelő- és díszburkolatát, akkor a motor jobb oldalán láthatsz egy világosbarna 5-10 cm hosszú, 4-5 cm vastag műanyag valamit, amibe 2 db fekete vákuumcső és egy kéteres csatlakozó csatlakozik. Ezt le tudod szerelni, viszont nem lehet szétszedni (nekem nem sikerült). Csak egy pici légszűrő szivacsot lehet kitisztítani, ami szerintem nem volt koszos.
De a belső teret szappanos vízzel átmostam és levegővel jól kifújtam.
Feltételezem belül van egy mágnesszelep és egy gumimembrán, ami koszos lehet és nem tömít amikor kell.
Nekem most tök jól meg a kocsi, halál egyenletesen húz.
Próbáljátok ki, és jelezzetek vissza, ha van eredmény.
Üdv,
V.
Szia!
Köszi a tanácsot. Nálam még mindig hullámosan gyorsul, azonban ezt a szelepet már cseréltem, vagyis (felcseréltem a leállító csappantyúéval) Ugyanaz a szelep. Sajnos nem változott semmit, ezért gondoltam, hogy nem itt keresendő a hiba.
Maga a szivacs az a hangtompítás miatt van rajt, mikor elengedi a levegőt, hogy ne legyen "bőgő" hangja.
Hol mostad pontosan ki szappanos vízzel?!
Én WD40-vel már "ápoltam", nem lett sajnos jobb.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #924 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 21:56:16 »
EGR dugózás
segítsetek pls, hogy milyen anyagból készüljön a dugó (hogy nehogy átégjen), vagy van-e vki, aki hegyekbe gyártja ezeket, vagy van-e vki, aki megcsinálná, ha odaadom a mintát.
thx
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #925 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:06:00 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 21:56:16
EGR dugózás
segítsetek pls, hogy milyen anyagból készüljön a dugó (hogy nehogy átégjen), vagy van-e vki, aki hegyekbe gyártja ezeket, vagy van-e vki, aki megcsinálná, ha odaadom a mintát.
thx
sima saválló lemez kell neked a helyi méh telepről
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #926 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:06:51 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.15 hétfő, 22:06:00
sima saválló lemez kell neked a helyi méh telepről
milyen vastag?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #927 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:10:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:06:51
milyen vastag?
Perverz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #928 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:10:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:06:51
milyen vastag?
az enyém 2mm vastag
(a lemez) még mielőtt vki rosszra gondol)
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #929 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:11:29 »
Idézetet írta: Cs12 - 2012.10.15 hétfő, 22:10:58
az enyém 2mm vastag
Xar ügy.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #930 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:11:35 »
ezt a bandát...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #931 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:12:13 »
hogy szoktátok kivágni?
kimaratjátok, vagy egyszerűen csak flex+fúrógép?
(Tomi Te ne írj...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #932 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:12:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.15 hétfő, 22:11:29
Xar ügy.
Na ki a perverz?!
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #933 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:13:55 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:12:13
hogy szoktátok kivágni?
kimaratjátok, vagy egyszerűen csak flex+fúrógép?
(Tomi Te ne írj...
)
az enyém plazmavágóval lett kivágva, de biztos van egyszerűbb megoldás is.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #934 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:15:29 »
Idézetet írta: Cs12 - 2012.10.15 hétfő, 22:13:55
az enyém plazmavágóval lett kivágva, de biztos van egyszerűbb megoldás is.
Ez tetszik.
A méret ezeknél kb ua lehet? (Mk3-Mk4)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #935 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 22:46:11 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:12:13
hogy szoktátok kivágni?
kimaratjátok, vagy egyszerűen csak flex+fúrógép?
(Tomi Te ne írj...
)
Lemezvágó olló, flex és fúrógép. Pár perces móka.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #936 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 23:27:35 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:12:13
(Tomi Te ne írj...
)
Addig örülj, amíg nem akar
hátbaveregetni...
(Nem tudom, mit értenek alatta, de valami huncut dolgot, szóval, jobb ha menekülsz, meg minden.
)
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #937 Dátum:
2012.10.16 kedd, 10:25:55 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.15 hétfő, 22:12:13
hogy szoktátok kivágni?
kimaratjátok, vagy egyszerűen csak flex+fúrógép?
(Tomi Te ne írj...
)
flex+fúró
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #938 Dátum:
2012.10.16 kedd, 11:22:33 »
EGR dugózás
A múltkor írtam, hogy sztem 110nél a kocsi kevesebbet fogyaszt, mint 100-nál, mert ugyi voltak ilyen eredményeim, de vmi csak nem kerek, mert most meg néha mint ha mégis az ellenkezője lenne igaz.
Az EGR-re gyanakszom/gyanakodtam, hogy az variál be.
Az elméletem az volt, hogy 110nél még nincs nyitva az EGR, de a gyakorlatban nyitva van.
(csak egy dolog még a 110nél kevesebbfogyihoz: a kipuffgáz hőmérsékletét elnézve látom, hogy 110től olyan 560fokos legalább a kipuffgáz, s ugye az 550-et mondják a DPF-nek, hogy az már elég a passzív regenerációhoz, szóval inkább a DPF-nek van köze ehhez, ugyanis 110 alatt akkor ezek szerint mindig kell lenni aktív regennek (90nél jön is kb 60-80km után))
Visszatérve:
Általánosságban az EGR nem nyit ki, ha 1.hideg a motor, 2.erős gyorsításkor, 3.alapjáraton.
Minden egyéb esetben viszont igyekszik nyitva lenni.
Szoktam nézni ezt az 1500körüli néha berántást, de sztem ez EGR lesz. Tehát 1500nál már vszínű nyitva van, ha meleg a motor.
Tegnap picit belebújtam a motortérbe. Lehúzhatnám a csatit is róla, mert bár elég nehezen hozzáférhető helyen van, de meg lehet oldani. De ezt nem akarom a CheckEngine miatt.
Ami jobban érdekelt, hogy ha dugóznám, akkor dob-e CheckEngine-t.
Néztem a szenzorokat.
Szívóoldalon azt látom, hogy a kipuffgáz a fojtószelep és a mellette lévő hőmérséklet-érzékelő után van bevezetve.
Tehát ha a bevezetésnél ledugózom, akkor elvileg nem kell dobnia hibát.
Azért elvileg, mert nem tudom, hogy van-e a visszavezetésnél a motor hátuljánál ahol az EGRhűtő meg maga a szelep van, vmi nyomás-differencia szenzor szerűség; mert ha ezt is figyeli, hogy jön-e a gáz, akkor dobhat hibát, ha nem lesz áramlás. (51%ot adok, hogy figyeli, mert ez a legegyszerűbb módja az EGR működés visszaellenőrzésének)
Azt szokták mondani, hogy EURO4-es dugózott autó dob(hat) hibát. Ezért szokták írni, hogy kell hagyni egy 3-4mm-es furatot rajta. Szóval lehet, hogy van vmi nyomásérzékelés ott.
Kár, hogy nem látszik, meg kár, hogy ennyire részletesen nem találom az ETIS-ben sem.
A legtutibb persze az lenne, ha a motorvezérlőben az EGR-t szabályozó programrészben a motorhőmérséklet ottani változóját átírnánk konstans pl5 fokra(vagy olyan változóra, ami konstans pl5 fok), mert akkor sosem nyitná ki.
Veszek ma másfeles saválló lemezt, este leveszem a mintát egy kartonlappal, megfaragom, s beapplikálom.
Aztán majd meglátjuk.
Ha hibát fog dobni dugózva, akkor mivel gondolkodom a PCV kivezetésén, lehet bekötöm majd ebbe az ürítő csőbe az EGR-től jövő kipuffgázt (tudom nem szép dolog, néha füstölni fog, stb stb).
Ja, találtam jó bp-i saválló lelőhelyet. (10x25cm 1,5mm: 500Ft/db)
Ha korrektek lesznek velem, akkor du. küldök majd címet priviben, akinek kell.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #939 Dátum:
2012.10.16 kedd, 11:23:00 »
Tomeed:
Te mennyit mentél most dugózva?
van hibakódod?
van furat a dugódon?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #940 Dátum:
2012.10.16 kedd, 15:24:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.16 kedd, 11:22:33
...
Ja, találtam jó bp-i saválló lelőhelyet. (10x25cm 1,5mm: 500Ft/db)
Ha korrektek lesznek velem, akkor du. küldök majd címet priviben, akinek kell.
Nicron
rendesek voltak.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #941 Dátum:
2012.10.16 kedd, 15:25:52 »
PCV (filter or delete?)
azon gondolkodom, hogy a PCV-nek hogyan essek neki, mert igazából nem tudom, hogy mennyit segítene, vagy mennyit nem. Egy biztos, hogy a szívóoldalam az jó olajos, de gondolom, hogy nem a turbómból jön ennyi, mert akkor már az régen bekrepált volna.
Ahhoz, hogy lehessen látni, hogy van-e értelme bármi beavatkozásnak, lehet érdemes lenne kipróbálni a „bödön”-t.
Bár winklernek pl nem jött be, de sokan írják, hogy jót tett.
Ez alapján:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/sajat/sajat.html
kb 5E Ft-ból össze tudom rakni.
Meglátom majd.
Pl itt az elmélet:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html
Sztetek?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #942 Dátum:
2012.10.16 kedd, 15:56:52 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.16 kedd, 15:25:52
Egy biztos, hogy a szívóoldalam az jó olajos, de gondolom, hogy nem a turbómból jön ennyi, mert akkor már az régen bekrepált volna.
Pedig de... az valószínűleg a turbóból jön.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #943 Dátum:
2012.10.16 kedd, 16:00:29 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.16 kedd, 15:56:52
Pedig de... az valószínűleg a turbóból jön.
Hát, lehet.
de a turbótól nem jöhet annyi olaj, mint ami a kartergőzzel jön.
Elvileg nem fogyaszt olajat a kocsim. (azért elvileg, mert van megadva gyári olajfogyi)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #944 Dátum:
2012.10.16 kedd, 16:08:40 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.10.16 kedd, 16:00:29
Hát, lehet.
de a turbótól nem jöhet annyi olaj, mint ami a kartergőzzel jön.
Elvileg nem fogyaszt olajat a kocsim. (azért elvileg, mert van megadva gyári olajfogyi)
Nálatok nehéz megállapítani, hogy eszi-e az olajat, mert juthat go az olajba. Tehát, akár nőhet is az olajszint.
A turbónál elmegy vmennyi olaj. Nem literek, de arra pont elég, hogy a cső belül olajos legyen.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #945 Dátum:
2012.10.16 kedd, 17:41:45 »
EGR dugózás:
2.0 Tdci motornál NEM DOB hibakódot. Az EGR szelep és az EGR hűtő közt levő tömítésről a legkönnyebb lemintázni a lemezt. Én sima 2 mm-es lemezből készítettem, fél év múlva ránéztem, semmi baja nem volt, csupán az egyik oldal felöl felrakódott 2-3 mm korommal.
Jelenleg kivettem, ugyanis a DPF regenerációhoz szükség van az EGR-től jövő forró levegőre, a hatékonyabb és gyorsabb tisztítás érdekében. (van aki határozottan állítja ezt, főként télen)
Különbséget nem vettem észre, sem fogyasztásban sem teljesítményben.
Valaki tudja, hogy 2.0 Tdci-nél az új ELM-mel lát már EGR adatot?
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #946 Dátum:
2012.10.16 kedd, 17:45:19 »
Sziasztok!
Egy valami elmaradt, bár ezt már korábban többször mondtam: 2.0 Tdci-nél az EGR szelepet alulról is fogja egy csavar, ezt 99%-ra csak aknából lehet kivenni, vagy valaki nagyon-nagyon ügyes kezű ember.... tükrös módszerrel...talán
Visszatenni felesleges, hiszen így is 4 csavar fogja:)
A legegyszerübb megoldás azonban a csatlakozó lehúzása, így az EGR szelep 100%-hogy zárva marad. Egyrészt a rugóerő miatt, másrészt a kipufogó gáz nyomása miatt. Ilyenkor persze dob OBD lámpát.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #947 Dátum:
2012.10.16 kedd, 17:53:18 »
Személy szerint a kartergáz leválasztásnak sokkal több értelmét látom, mint az EGR dugózásnak. Azonban a kivitelezése lényegesen bonyolultabb.
Bontott 2009-es 2.0 Tdci autóból való EGR szelepen sem láttam igazán nagy lerakódást... szinte ronggyal ki lehetett törölni, eltömődésről szó sem volt. (kb 100ezer km-es lehetett)
Én az EGR szelep tengelyének megkopása (bronz-réz persely talán) miatt cseréltem ki. (170ezer km) A tengely mellett kihordott minimális kokszot, illetve kézzel érezhető volt a persely és tengely minimális megkopása. A bontott 2009-es tökéletes volt, a villanymotor alatt levő mechanika ami átalakítja a forgó mozgást egyenesvonalúvá, teljesen tiszta volt és akadásmentesen működött.
Üdv: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
tomeed
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #948 Dátum:
2012.10.17 szerda, 08:12:30 »
Hali,
Mondeofan, honnan sikerült szerezned bontott EGR szelepet?
Nekem is kéne egy
Csak úgy a polcra.
Na nem, szerintem ki van kopva, mert mióta le van dugózva azóta tökéletes lett az autó.
Elmúlt a hideg motornál megjelenő alapjárat dadogás, az autó szépen nyugodtan áll le, nem esik le a motor a tartó bakokról.
Viszont ha sikerülne szereznem bontottat akkor kicserélném, újat nem veszek, mert aranyáron megy.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #949 Dátum:
2012.10.17 szerda, 09:59:50 »
EGR dugózás MKIV 2.2TDCi
Kész vagyok vele.
Nem nagy dolog, ha vki nagyon siet, s csak egy négyzet alakú ~2mm vastag rozsdamentes lemezt dob a cső alá, akkor kb 10 perc meglenni vele.
Én méretre/alakra vágtam a másfeles rozsdamentes lemezt, szóval elszöszörésztem vele, de így is 1-2h alatt kész. Ehhez 10es csőkulccsal levettem a kipuffgáz visszavezető cső elejét (a motor elején a szívócső csatlakozásnál fogja 2db 6-os anya, meg a csövet a motor tetején rögzíti egy 6-os csavar). Hátul, ahol az EGR szelephez csatlakozik, a felső csavart kivettem (érdemes a PCV csövét, meg az ott menő vákuum csövet arrébb hajtani, engedi, van hely), de az alsót csak fellazítottam, mert eléggé rossz helyen van (mind2 csavar ki-be csavargatása nehéz, én hajlítható nyelű-rugós csavarhúzót használtam, amibe beraktam a T30-as torxot, amit szigszalaggal biztosan a nyélre tekertem, mert ha a bit beesik ott vhová, akkor megtalálhatatlan lesz). A visszavezető cső így bőven félrehajtható, majd tisztítható, stb, a dugó felhelyezési helyéhez könnyen hozzáférni.
Amikor feltárult a dugó helye, fogtam egy vastagabb rajzlapot, kivágtam belőle egy kb akkora téglalapot, ami nagyobb a dugó helyénél. A rajzlapot rászúrtam a 2db 6-os csavarra, majd végigtoltam a papírt a lyukig. Utána az élek mentén lehajtogattam a rajzlapot, addigra már volt annyira koszos-olajos a kezem, hogy szépen megmaradt a kontúrvonala a dugónak. A rajzlapot körbevágtam a kontúrvonal mentén, így kész volt a minta. Ezt átrajzoltam a saválló lemezre, kifúrtam (6,5-es furat egymástól asszem 56mm-re), kivágtam, kész. Külön 2-3mm-es furatot nem tettem a lemezre (EURO4-nél javasolják, hogy ne dobjon CheckEngine-t).
Ma reggel 70km-t jöttem ~110-zel.
Eddigi tapasztalatok:
- Check Engine-t nem dob,
- „No fault codes stored in ECU”
- fogyasztásban nem látok semmi változást (talán 1-2 tized, de ez marhaság, mert ez nem mérhető így, gondolom a placebo miatt látom
),
- a kipuffgáz hőmérsékletem alacsonyabb lett kb 20C fokkal (110nél sík úton 560->540), de ez nem releváns, mert csak sík úton számít, az M1-en lévő emelkedőkre/lejtőkre nekem +/- 50-60C fokot is mászkál a hőmérséklet. Ebben a sebességtartományban 5-10km/h-s sebességnöveléssel kb ugyanannyi lesz sík úton, mint dugó nélkül. De ez igen ritka szituáció.
- tesztelgettem az 1400 körüli rángatást, de most nem jött egyáltalán elő, pedig nagyon akartam
reménykedem, hogy ez a dugózással megszűnt,
- érdekesség, hogy padlógáznál 3.ban, ami hátbarúgást éreztem eddig olyan 2800-tól, az most kb 2400tól jön (?), nekem csak ezért megérte
1 hónap múlva így viszem majd műszakira.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ