Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:18:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
19
20
21
22
23
24
25
[
26
]
27
28
29
30
31
32
33
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2217156 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1250 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 09:19:07 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.29 szombat, 23:44:31
persze, mert fél kézzel nehéz gondolkodni
hehe,nagyon vicces.Még vezetni sem tudok,viszket mint a veszett fene...szerintem kedd-szerda környékén leszedem...egyedül a gyerek élvezi,mert ő nyomja a fogkrémet a fogkefémre...
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1251 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 09:25:52 »
Idézetet írta: DODI78 - 2011.01.30 vasárnap, 09:12:54
ha mást is gondolsz,segítséget nyújthat a blog,ahol az autómmal kapcsolatos dolgokat vezetem.
Köszi! Hol találom ezt a blogot? nagyon szívesen megnézném!
ott van az autók felsorolása alatt.Kicsit tegyük tisztába a dolgokat.Ez a motor láncos.Amit szíjat látsz,az a generátorszíj,a másik-váltó-felől pedig a vízpumpa szíj.Az olajteknő tök alul van,annál lejjebb csak az aszfalt.Ha indításkor valami csörög és rögtön elhallgat,az szerintem a láncfeszítő.Ha a hidrotőke kopogna,az nem hallgat el azonnal.Jellegzetes kop-kop-kop hangja van,ami fokozatosan halkul el.A szívósor két részes.A felsőt levéve tömítés majd az alsó-tömítés és az alatt már a hf (hengerfej) van.Abban lakoznak a szelepek a tőkékkel együtt.Szívósort érdemes takarítani,az ősszel csináltam,leírás a blogban és a wikin (ott részletesebb...) Gyakorlatilag olyan,mintha fellélegezne a motor...
Próbáld ki az 5w30-as olajat,sokat számít...
Naplózva
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1252 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 09:37:44 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.30 vasárnap, 09:25:52
ott van az autók felsorolása alatt.Kicsit tegyük tisztába a dolgokat.Ez a motor láncos.Amit szíjat látsz,az a generátorszíj,a másik-váltó-felől pedig a vízpumpa szíj.Az olajteknő tök alul van,annál lejjebb csak az aszfalt.Ha indításkor valami csörög és rögtön elhallgat,az szerintem a láncfeszítő.Ha a hidrotőke kopogna,az nem hallgat el azonnal.Jellegzetes kop-kop-kop hangja van,ami fokozatosan halkul el.A szívósor két részes.A felsőt levéve tömítés majd az alsó-tömítés és az alatt már a hf (hengerfej) van.Abban lakoznak a szelepek a tőkékkel együtt.Szívósort érdemes takarítani,az ősszel csináltam,leírás a blogban és a wikin (ott részletesebb...) Gyakorlatilag olyan,mintha fellélegezne a motor...
Próbáld ki az 5w30-as olajat,sokat számít...
Segíts még!! Hol ez a blog?Az autók alatt? Nem lelem!!
a tisztába tétel jogos. a köv kérdés akkor, hogy hogy tudom a láncfeszítőt ellenőrizni? a szíjakat majd megnézem és beazonosítom.
most már úgyis olajat kell cserélnem, úgyhogy hallgatok rád, kipróbálom!
Naplózva
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1253 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 09:43:12 »
jah és a wikin sem találom...
(((
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1254 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 11:22:08 »
Idézetet írta: DODI78 - 2011.01.30 vasárnap, 09:43:12
jah és a wikin sem találom...
(((
ment privát...az emil címed tedd már láthatóvá vagy küldd el privátban.egyszerűbb....
Naplózva
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1255 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 12:09:26 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.30 vasárnap, 11:22:08
ment privát...az emil címed tedd már láthatóvá vagy küldd el privátban.egyszerűbb....
Megkaptam, köszönöm!!! És megokosodtam!
) amit le akarok szedni, az az injektorsor alatt lévő, alsó szívósor. már tudom. és pont azt szeretném csinálni, amit te is tettél... így már csak követem a leírásodat.... ezek szerint nincs trükk, amire oda kellene figyelnem, kicsavarom amit lehet és leveszem és tisztítom. csinálom. majd valamikor, mert most a szelepfedéllel szenvedek. legalábbis azt hiszem így hívják ami az injektorsor mellett kétoldalt van. na azt szedtem le (ezt hívtam tévesen olajdekni tetőnek) és abban áll a besűrűsödött olaj, így azt takarítom.
emailcímet csinálom
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1256 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 13:39:26 »
sokat tapasztalt kollégám hsz-eihez még annyit tennék hozz, hogy az EGR hibakóddal ne foglalkoz. nem kizárt az sem, hogy le van dugózva. ha nincs, akkor tessék ledugózni, mert nincs arra szükség, hogy a retkes gázt szívja a motor.
a legegyszerűbben ezt közvetlenül az egr szelep előtt tudod megtenni. a csövet két csavar fogja a szelephez. azokat kicsavarod és egy kicsit elhúzod a szeleptől. elvileg van alatta tömítés, vagy a dugózásra alkalmas vékony lemez. ha ezt kivetted, használhatod sablonnak. én festékes doboz tetejéből vágtam ki.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1257 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 14:38:09 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.30 vasárnap, 13:39:26
sokat tapasztalt kollégám hsz-eihez még annyit tennék hozz, hogy az EGR hibakóddal ne foglalkoz. nem kizárt az sem, hogy le van dugózva. ha nincs, akkor tessék ledugózni, mert nincs arra szükség, hogy a retkes gázt szívja a motor.
a legegyszerűbben ezt közvetlenül az egr szelep előtt tudod megtenni. a csövet két csavar fogja a szelephez. azokat kicsavarod és egy kicsit elhúzod a szeleptől. elvileg van alatta tömítés, vagy a dugózásra alkalmas vékony lemez. ha ezt kivetted, használhatod sablonnak. én festékes doboz tetejéből vágtam ki.
ja,nálam még mindig a papír van bent...
egy csavarral...
Naplózva
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1258 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 14:39:58 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.30 vasárnap, 13:39:26
sokat tapasztalt kollégám hsz-eihez még annyit tennék hozz, hogy az EGR hibakóddal ne foglalkoz. nem kizárt az sem, hogy le van dugózva. ha nincs, akkor tessék ledugózni, mert nincs arra szükség, hogy a retkes gázt szívja a motor.
a legegyszerűbben ezt közvetlenül az egr szelep előtt tudod megtenni. a csövet két csavar fogja a szelephez. azokat kicsavarod és egy kicsit elhúzod a szeleptől. elvileg van alatta tömítés, vagy a dugózásra alkalmas vékony lemez. ha ezt kivetted, használhatod sablonnak. én festékes doboz tetejéből vágtam ki.
Köszi a hszt! Nincs ledugózva. Már olvastam több helyen ezt a dugózást... mivel most teljesen szét van szedve, lehet,h úgy rakom már össze, hogy ledugózva. Ha ledugózom, akkor az mit változtat? mármint gondolom vmi rosszabb lesz. Mert hát azt is gondolom, hogy nem véletlenül van az ott!
))
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1259 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 14:45:44 »
Idézetet írta: DODI78 - 2011.01.30 vasárnap, 14:39:58
Köszi a hszt! Nincs ledugózva. Már olvastam több helyen ezt a dugózást... mivel most teljesen szét van szedve, lehet,h úgy rakom már össze, hogy ledugózva. Ha ledugózom, akkor az mit változtat? mármint gondolom vmi rosszabb lesz. Mert hát azt is gondolom, hogy nem véletlenül van az ott!
))
Csak jobb lesz. A motorra nézve nem éppen előnyös azt visszavezetni, csak a károsanyag kibocsáltás miatt találták ki elsősorban, de abba meg nemsokat számít.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1260 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 15:01:26 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.01.30 vasárnap, 14:45:44
Csak jobb lesz. A motorra nézve nem éppen előnyös azt visszavezetni, csak a károsanyag kibocsáltás miatt találták ki elsősorban, de abba meg nemsokat számít.
Na! ez szuper! Akkor nem tisztogatom!!!
)) ledugózom. Köszi a tanácsot!
Naplózva
imi111
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1261 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 18:02:48 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.30 vasárnap, 11:22:08
ment privát...az emil címed tedd már láthatóvá vagy küldd el privátban.egyszerűbb....
Szia! Nekem is elküldenéd ezt a blogot!
Üdv
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1262 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 18:06:45 »
Idézetet írta: imi111 - 2011.01.30 vasárnap, 18:02:48
Szia! Nekem is elküldenéd ezt a blogot!
Üdv
az aláírásában bent van.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
imi111
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1263 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 18:14:33 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.30 vasárnap, 18:06:45
az aláírásában bent van.
sajnos nem találom, vagy nem jó helyen keresem, de az aláírásában a carstyling jelenik meg
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1264 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 18:15:34 »
Idézetet írta: imi111 - 2011.01.30 vasárnap, 18:14:33
sajnos nem találom, vagy nem jó helyen keresem, de az aláírásában a carstyling jelenik meg
azon az oldalon van a blogja
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
imi111
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1265 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 18:30:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.01.30 vasárnap, 18:15:34
azon az oldalon van a blogja
OK megtaláltam!
Kösz!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1266 Dátum:
2011.01.30 vasárnap, 19:28:44 »
Idézetet írta: DODI78 - 2011.01.30 vasárnap, 09:37:44
Segíts még!! Hol ez a blog?Az autók alatt? Nem lelem!!
a tisztába tétel jogos. a köv kérdés akkor, hogy hogy tudom a láncfeszítőt ellenőrizni? a szíjakat majd megnézem és beazonosítom.
most már úgyis olajat kell cserélnem, úgyhogy hallgatok rád, kipróbálom!
láncfeszítő kicsit zűrös,elég sokat kell hozzá bontani.Ha drof erre jár,akkor ebben nagyobb segítséget tud adni.A szerelődet meg küldd el a halál redves faszára.15w-s olajat dízelekbe raknak.Ha már régóta ezt csinálja,akkor egy tarts egy pisztolyt a fejéhez,hogy ingyen és bérmentve cserélje a tőkéket.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.01.30 vasárnap, 19:30:56 írta misi107
»
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1267 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 12:51:13 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.30 vasárnap, 19:28:44
láncfeszítő kicsit zűrös,elég sokat kell hozzá bontani.Ha drof erre jár,akkor ebben nagyobb segítséget tud adni.A szerelődet meg küldd el a halál redves ***ára.15w-s olajat dízelekbe raknak.Ha már régóta ezt csinálja,akkor egy tarts egy pisztolyt a fejéhez,hogy ingyen és bérmentve cserélje a tőkéket.
Láncot minek akarjuk leszedni? Csörög? Ha nem, akkor TILOS hozzányúlni, főleg olyannak, aki nem csinált még ilyet!
Szerelőváltást én is javasolnám, anyjába rakjon 15w-s olajat, jóhogy zörögnek a tőkék! 5w-30 való bele, azzal 0.5 sec alatt abbamarad a zörgés, még ebben a hidegben is.
Tőkét nem hiszem, hogy kellene cserélni. Az akkor is zörög ennyi idősen hidegindításánál, ha semmi baja. Ha baja lenne, akkor nem emelné ki a szelepeket rendesen és úgy menne a vas, mint egy 1.6-os.
Az UIM (upper intake mainfold - első és második szívotorkok, a másodikakban vannak a pici pillangószelepek) tisztításához nem kell leszedni a szelepfedeleket és magát az UIM-et sem. Csak a szívósort kell levenni, beömlőket betömni (úgy, hogy utána fogóval ki is lehessen szedni) és mehet a fogkefés/karburátortisztítós pucoválás. Sokat egyébként nem segít, mivel a befecsik úgyis kipucolják azt a részt, ahol beözönlik a benya, a többi területnek nem sok szerepe van, a levegő a falra rakódott kosztól simán elfér, annyi nem rakódik le, hogy számottevően szűkülne a keresztmettszet.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1268 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 15:33:47 »
Idézetet írta: drof - 2011.01.31 hétfő, 12:51:13
Láncot minek akarjuk leszedni? Csörög? Ha nem, akkor TILOS hozzányúlni, főleg olyannak, aki nem csinált még ilyet!
Szerelőváltást én is javasolnám, anyjába rakjon 15w-s olajat, jóhogy zörögnek a tőkék! 5w-30 való bele, azzal 0.5 sec alatt abbamarad a zörgés, még ebben a hidegben is.
Tőkét nem hiszem, hogy kellene cserélni. Az akkor is zörög ennyi idősen hidegindításánál, ha semmi baja. Ha baja lenne, akkor nem emelné ki a szelepeket rendesen és úgy menne a vas, mint egy 1.6-os.
Az UIM (upper intake mainfold - első és második szívotorkok, a másodikakban vannak a pici pillangószelepek) tisztításához nem kell leszedni a szelepfedeleket és magát az UIM-et sem. Csak a szívósort kell levenni, beömlőket betömni (úgy, hogy utána fogóval ki is lehessen szedni) és mehet a fogkefés/karburátortisztítós pucoválás. Sokat egyébként nem segít, mivel a befecsik úgyis kipucolják azt a részt, ahol beözönlik a benya, a többi területnek nem sok szerepe van, a levegő a falra rakódott kosztól simán elfér, annyi nem rakódik le, hogy számottevően szűkülne a keresztmettszet.
szerintem van jelentősége.ha teljes méretben nézem,akkor a 12 hengerben 1 mm-es szűkület igenis jelentős veszteséget okoz.Sőt,amikor én pucováltam volt amelyikről 2 mm-es ráégett olaj jött le.Észrevehetően jót tett a motornak,hogy a sima falon áramlik a levegő,nem a ráégett barázdákkal teli járatban.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1269 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 16:53:20 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.31 hétfő, 15:33:47
szerintem van jelentősége.ha teljes méretben nézem,akkor a 12 hengerben 1 mm-es szűkület igenis jelentős veszteséget okoz.Sőt,amikor én pucováltam volt amelyikről 2 mm-es ráégett olaj jött le.Észrevehetően jót tett a motornak,hogy a sima falon áramlik a levegő,nem a ráégett barázdákkal teli járatban.
Há' jó, de az alapbeállítás az, hogy nem olaj van rajta, hanem kosz. Nem mindenkiét úgy tartották ám karban, mint az öregét előtted.
Én pl. agyvérzést is kaptam volna, ha hengerfejezéskor olajsarat találok ott. Sima (pár nanométeres) fekete kosz és porréteg volt rajta, semmi más. Az meg áramlástanilag nem sokat befolyásol.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1270 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 18:35:50 »
Idézetet írta: drof - 2011.01.31 hétfő, 16:53:20
Há' jó, de az alapbeállítás az, hogy nem olaj van rajta, hanem kosz. Nem mindenkiét úgy tartották ám karban, mint az öregét előtted.
Én pl. agyvérzést is kaptam volna, ha hengerfejezéskor olajsarat találok ott. Sima (pár nanométeres) fekete kosz és porréteg volt rajta, semmi más. Az meg áramlástanilag nem sokat befolyásol.
ez is igaz.Mondjuk amit fusim küldött felső részt,az is megérett egy tisztításra.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1271 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 18:53:39 »
Na, végre megtörtént reggel a gyertyák cseréje. Nem kell kábeleket vennem, megoldódott a probléma. Egész másképp viselkedik a motor, szebb az alapjárat is, és minden fordulaton szépen duruzsol. Kis fordulatról is szépen elkezd húzni, végre előkerült a nyomaték, és előkerült pár elveszett ló is.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1272 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 18:54:49 »
Idézetet írta: Fekusz - 2011.01.31 hétfő, 18:53:39
Na, végre megtörtént reggel a gyertyák cseréje. Nem kell kábeleket vennem, megoldódott a probléma. Egész másképp viselkedik a motor, szebb az alapjárat is, és minden fordulaton szépen duruzsol. Kis fordulatról is szépen elkezd húzni, végre előkerült a nyomaték, és előkerült pár elveszett ló is.
azért még eladod?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1273 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:02:41 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.31 hétfő, 15:33:47
szerintem van jelentősége.ha teljes méretben nézem,akkor a 12 hengerben 1 mm-es szűkület igenis jelentős veszteséget okoz.Sőt,amikor én pucováltam volt amelyikről 2 mm-es ráégett olaj jött le.Észrevehetően jót tett a motornak,hogy a sima falon áramlik a levegő,nem a ráégett barázdákkal teli járatban.
a tiédnek, lehet az új tömítések tettek jót.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1274 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 19:14:48 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.31 hétfő, 19:02:41
a tiédnek, lehet az új tömítések tettek jót.
a rárohadt is tömített,amíg szét nem szedtem...de ne felejtsük már el az alapokat.Minél kevesebb akadály van az áramló levegő útjában és minél kevesebb káros örvénylés keletkezik,annál jobb a motornak.Nem véletlen,hogy pl. egy öntött szívósor és egy polírozott szívósor között lóerőkben mérhető különbség van.A napokban-mivel nagyon ráérek-nézegetem a motortéri képet és gondolkozok azon,hogy lehetne csövekből felépíteni egy könnyített szívóoldalt.Nem is maga az ív,hegesztés a zűrös,hanem az egr és alapjárati elhelyezése.De azért ülök még rajta egy kicsit és nézem a képeket.A hangok is ilyenkor szólnak hozzám...
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1275 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 21:50:15 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.31 hétfő, 19:14:48
.A napokban-mivel nagyon ráérek-nézegetem a motortéri képet és gondolkozok azon,hogy lehetne csövekből felépíteni egy könnyített szívóoldalt.Nem is maga az ív,hegesztés a zűrös,hanem az egr és alapjárati elhelyezése.De azért ülök még rajta egy kicsit és nézem a képeket.A hangok is ilyenkor szólnak hozzám...
Egy jó megoldás engem is régóta érdekelne. Alsó és felső szívósor, dupla járatok, szelepek helyett, egy egyszerűbb, szépen ívelő szívósor
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1276 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:06:09 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.01.31 hétfő, 19:14:48
a rárohadt is tömített,amíg szét nem szedtem...de ne felejtsük már el az alapokat.Minél kevesebb akadály van az áramló levegő útjában és minél kevesebb káros örvénylés keletkezik,annál jobb a motornak.Nem véletlen,hogy pl. egy öntött szívósor és egy polírozott szívósor között lóerőkben mérhető különbség van.A napokban-mivel nagyon ráérek-nézegetem a motortéri képet és gondolkozok azon,hogy lehetne csövekből felépíteni egy könnyített szívóoldalt.Nem is maga az ív,hegesztés a zűrös,hanem az egr és alapjárati elhelyezése.De azért ülök még rajta egy kicsit és nézem a képeket.A hangok is ilyenkor szólnak hozzám...
Mind igaz. De ha már áramlástani alapoknál vagyunk, akkor azt is vegyük számításba, hogy a szívósor belül nem polírozott, de még csak nem is sorjázott, de cserébe szép kráteres/barázdás/rücsis. Ez már eleve elbxta a tökéletes áramlást. Mire a szívótorkokhoz ér a vákuum, már rég lexarja, hogy neki milyen ívben kellene ideálisan áramolnia és észre sem veszi a torok szélein lévő egyenetlenségeket, csak csődül befelé rendezetlenül.
Szó-szó, bármennyire fényesre is pucolod a torkokat, az nem ad plusz erőt. Olyan mint a sport végdob. Virtuálisan jót tesz a léleknek, de önmagában lófaxt sem ér.
Naplózva
DODI78
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1277 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:08:27 »
Köszi a hozzászólást. szerintem ha kész vok a tisztogatással akkor összerakom, öntök bele jó olajat és megnézem a hangját. ha csörög visszatérünk a láncfeszítésre, de addig nem nyúlok hozzá. Lehet, hogy nincs is annyira nagy baj, mint gondoltam. a szerelőmet szeretem, soxor kihúzott a sz... katyvaszból és lehet,h én írtam hülyeséget a 15w-vel. de legalább már ezt is tudom. sajnos most nem lesz időm ezt csinálni, mert inkább tetőteret szigetelek...
((
De figyelek itt mostantól...
))
Köszi mégegyszer!
Naplózva
Toffi88
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1278 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:34:20 »
Tényleg...egy, illetve kettő kérdés...
1. mk2 be nem gyártottak 6 sebességes gépet?
2. van abban igazság, hogy 200 ezernél megszokott dolog a hengerfejezés?
köszi.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1279 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:35:26 »
Idézetet írta: Toffi88 - 2011.01.31 hétfő, 22:34:20
Tényleg...egy, illetve kettő kérdés...
1. mk2 be nem gyártottak 6 sebességes gépet?
2. van abban igazság, hogy 200 ezernél megszokott dolog a hengerfejezés?
köszi.
Nem, igen.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1280 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:37:18 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.26 szerda, 19:04:10
olvass vissza, többen is tették fel ezt a kérdést az utóbbi időben.
azzal az autóval valami nagyon nem volt rendben. ennyit a v6-al sem tudok megetetni. a 2.0, 8-nál többet nem evett, pedig nem keveset utánfutóztam vele...
Helló.
Így tetem, egy pár napomba belekerült az idő hiánya miatt.
De megérte, végig olvastam 2009 óta az összes infót.
És rájöttem hogy nekem kell egy ilyen masina, imádtam a benzin temető dögömet is de ezt még jobban fogom.
Az apró cseprö dolgokon kívül sok hiba infót nem kaptam szal. pozitív irányba terelt a fórum, azt hittem több problémájuk van ezeknek a masináknak.
Ha nem fog ki az ember egy hengerfejes, szervóhibásat ami akár egy gipszhez is vezethet
akkor jól jár ezzel a döggel.
Köszönöm a fórumozóknak, hogy minden hiba infót, megosztanak ezen a fórumon, továbbra is így skacok.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1281 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 22:40:14 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2011.01.31 hétfő, 22:37:18
Helló.
Így tetem, egy pár napomba belekerült az idő hiánya miatt.
De megérte, végig olvastam 2009 óta az összes infót.
És rájöttem hogy nekem kell egy ilyen masina, imádtam a benzin temető dögömet is de ezt még jobban fogom.
Az apró cseprö dolgokon kívül sok hiba infót nem kaptam szal. pozitív irányba terelt a fórum, azt hittem több problémájuk van ezeknek a masináknak.
Ha nem fog ki az ember egy hengerfejes, szervóhibásat ami akár egy gipszhez is vezethet
akkor jól jár ezzel a döggel.
Köszönöm a fórumozóknak, hogy minden hiba infót, megosztanak ezen a fórumon, továbbra is így skacok.
ezek a hasonló kocsiknál is előfordulnak. mindegyik orvosolható otthon is...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Toffi88
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1282 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:05:00 »
köszi drof.
akkor már majdnem kezdem úgy érzeni, hogy ha veszek egy ilyen gépet....ugye amiket találok azokban 200 ezernél több van....na majd kiderül...
egyébként nagy meló, illetve sokba kerül....van amire nagyon kell figyelni?
az unokatesóm autószerelő...ilyen kis volkswagen, bmw izub....
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1283 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:19:14 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.01.31 hétfő, 22:40:14
ezek a hasonló kocsiknál is előfordulnak. mindegyik orvosolható otthon is...
Persze ezekkel tisztába vagyok mint autóbusz szerelő.
De minden fajta autónak még márkán belül is más és más
problémája van és én arra voltam kíváncsi hogy a tisztelt
ford eltalálta e a V6 lényegét.
De inmáron tudom mik azok a dolgok amikre oda kell figyelnem egy ilyen gép vásárlása közben.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1284 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:30:21 »
Idézetet írta: Toffi88 - 2011.01.31 hétfő, 23:05:00
köszi drof.
akkor már majdnem kezdem úgy érzeni, hogy ha veszek egy ilyen gépet....ugye amiket találok azokban 200 ezernél több van....na majd kiderül...
egyébként nagy meló, illetve sokba kerül....van amire nagyon kell figyelni?
az unokatesóm autószerelő...ilyen kis volkswagen, bmw izub....
Ha van szerelő rokonod akkor nem is para. Az alkatrészárak nem feltétlenül a legolcsóbb kategóriát képviselik, de mégis itt leginkább a munkadíjak szoktak húzósak lenni (amit ha szóban előre keveset is ígérnek, utólag kamuzval álcázva feltornásznak a szívás miatt). Meg alkatrészt sok esteben be lehet szerezni bontva olcsón, vagy újonnan pl ebayről is.
Ha a kérdésed konkrétan a hengerfejezésre irányul, az kihozható 60ezer körül is, ha ebayről veszel utángyártott tömítésszettet(25ezer) meg még 1-2 közbejövő más alkatrészt innen-onnan és magadnak csinálod, vagy rokonoddal tolod.
Nekem speciel 280.000-be jött ki, mert szerelőkhöz vittem, és oriási hibát elkövetve 2 külön alkalommal cserélve az első és hátsó HF tömítést.. Na meg itthon a Fordtól vettem meg a gyári tömítésszettet és egyéb alkatrészeket (kb hengerfejenként 80ezer...)
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Toffi88
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1285 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:45:01 »
értem...köszönöm szépen az infót.....igen...Ő javította minden autónkat...és még javítgatja is.....tehát a lehúzástól nem félek....
egyébként hihetetlen, hogy az autósboltok kb 50%os árréssel dolgoznak.....hmmmm
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1286 Dátum:
2011.01.31 hétfő, 23:49:30 »
Idézetet írta: Toffi88 - 2011.01.31 hétfő, 23:45:01
értem...köszönöm szépen az infót.....igen...Ő javította minden autónkat...és még javítgatja is.....tehát a lehúzástól nem félek....
egyébként hihetetlen, hogy az autósboltok kb 50%os árréssel dolgoznak.....hmmmm
az alkatrész árakhoz azért annyit hozzá tennék, hogy a kimondottan v6 alkatrészek azok, amik viszonylag magas áron vannak, a többi viszont simán elfogadható. ami a v6-hoz van, az meg szerintem a konkurens márkák alakatrész árai körül, vagy alatt van.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1287 Dátum:
2011.02.01 kedd, 08:16:16 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.01.31 hétfő, 23:30:21
Ha van szerelő rokonod akkor nem is para. Az alkatrészárak nem feltétlenül a legolcsóbb kategóriát képviselik, de mégis itt leginkább a munkadíjak szoktak húzósak lenni (amit ha szóban előre keveset is ígérnek, utólag kamuzval álcázva feltornásznak a szívás miatt). Meg alkatrészt sok esteben be lehet szerezni bontva olcsón, vagy újonnan pl ebayről is.
Ha a kérdésed konkrétan a hengerfejezésre irányul, az kihozható 60ezer körül is, ha ebayről veszel utángyártott tömítésszettet(25ezer) meg még 1-2 közbejövő más alkatrészt innen-onnan és magadnak csinálod, vagy rokonoddal tolod.
Nekem speciel 280.000-be jött ki, mert szerelőkhöz vittem, és oriási hibát elkövetve 2 külön alkalommal cserélve az első és hátsó HF tömítést.. Na meg itthon a Fordtól vettem meg a gyári tömítésszettet és egyéb alkatrészeket (kb hengerfejenként 80ezer...)
hát na.Az ebay jóbarát,csak sajnos későn jöttem rá.Mindegy,ma már ami feleannyiba kerül mint itt inkább onnan veszem.A futómű alkatrészek a cromaxnál sem drágák,de például a lengőkart olcsóbb egyben cserélni mint csak szilentet és csak gömbfejet.Az első keresztrúd szilentjét mókás cserélni,és bár otthon is megoldható én gyáva módon ráhagytam a szerelőre,szórakozzon ő vele.Ami jellemző hiba,az a rugók elfáradása és ebből kifolyólag a lengéscsillapítók tönkremenetele.Első körben érdemes a gyertyákat és gyújtáskábeleket is cserélni.Volt már itt szívás velük,gyertyát például a nagyautónál olcsóbban kapni mint a cromax,gyújtáskábel készlet az ebayen meg feleannyi mint itthon.A hf-el sajnos nincs mit tenni,ez van.A hűtőrendszerrel sem érdemes spórolni,nagy melegben jó,ha rendesen hűl a motor.Az ebayen annyiért kapni fémlapátos szivattyút,mint nálunk műanyagosat.Sajnos nekem nagyon gyorsan kellett,nem volt időm várni rá.Hátul a szétszakadó függőleges stab. gumik okoznak zörgést,párszáz forintos tétel és otthon is cserélhető.Ha nincs szétkopva a rúd,akkor általában elég csak gumit cserélni.Ha szétkopott az is,akkor kb.5e-ből megvan mindkét oldal.A keresztrúd is hajlamos az évek alatt kagylósan kikopni a szilent alatt.Ha találsz jó állapotú bontottat,akár az is jó.Kétféle méretben 16-18 mm-es átmérővel készült.Hosszra nem tudok mit mondani,papír szerint a dízel kombi és v6 ugyanaz,nekem rendeltek,nem volt jó.Bár szerintem egyszer a hátsó futóművet kicserélték és egy régebbit raktak be.
Ami kimaradt,majd hozzáteszik a többiek
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1288 Dátum:
2011.02.01 kedd, 17:49:45 »
Hali!
Valószínűleg hétvégére fog esni, hogy eljutok oda, hogy kicseréljem a főtengely szíjtárcsát, a mögötte lévő szimmeringet, meg az ékszíjat. Mivel eléggé "imbolyog" a tárcsa, szerelőm mondta, hogy előbb-utóbb ki kell azért azt cserélni, meg többen is írták, hogy egy idő után kitökösödik a gumi. Viszont a felső szíjfeszítő csörög mint az állat, úgyhogy azzal szerintetek mit tudok kezdeni? Lehet kapni külön csak görgőt, vagy vehetek még pluszba egy kö*sög feszítőt még 20-30 ezeré? Vagy nem lehet ezeket valahogy szétszedni és megpucolni mint pl. a toronycsapágyat?
Köszi előre is!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1289 Dátum:
2011.02.01 kedd, 18:58:23 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.02.01 kedd, 17:49:45
Hali!
Valószínűleg hétvégére fog esni, hogy eljutok oda, hogy kicseréljem a főtengely szíjtárcsát, a mögötte lévő szimmeringet, meg az ékszíjat. Mivel eléggé "imbolyog" a tárcsa, szerelőm mondta, hogy előbb-utóbb ki kell azért azt cserélni, meg többen is írták, hogy egy idő után kitökösödik a gumi. Viszont a felső szíjfeszítő csörög mint az állat, úgyhogy azzal szerintetek mit tudok kezdeni? Lehet kapni külön csak görgőt, vagy vehetek még pluszba egy kö*sög feszítőt még 20-30 ezeré? Vagy nem lehet ezeket valahogy szétszedni és megpucolni mint pl. a toronycsapágyat?
Köszi előre is!
ha olyan mint a négyhengeresé,akkor szét lehet szedni.Az egyes mondeón lehetett cserélni csak görgőt és feszítőrugót is.A házon belül volt még egy műanyag betét,aminek nem tudom mi volt a funkciója,max a rugót védte a portól,víztől.Drof,rocco talán többet tud.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1290 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:15:31 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.02.01 kedd, 18:58:23
ha olyan mint a négyhengeresé,akkor szét lehet szedni.Az egyes mondeón lehetett cserélni csak görgőt és feszítőrugót is.A házon belül volt még egy műanyag betét,aminek nem tudom mi volt a funkciója,max a rugót védte a portól,víztől.Drof,rocco talán többet tud.
Melyiket cserézné? 3-as 5ezer, a mellette lévő 3 ezer, a felső nagy (2-es) nem tom mennyi. Mindegyik cserélhető egyenként. Nekem van 3-as és a felette lévő, de "azt nem használhatják".
«
Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 kedd, 19:20:01 írta drof
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1291 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:17:04 »
Idézetet írta: drof - 2011.02.01 kedd, 19:15:31
Melyiket cserézné? 3-as 5ezer, a mellette lévő 3 ezer, a felső nagy nem tom mennyi. Mindegyik cserélhető egyenként. Nekem van 3-as és a felette lévő, de "azt nem használhatják".
[/url][/img]
ide mit is akartál berakni?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1292 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:18:14 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.02.01 kedd, 19:17:04
ide mit is akartál berakni?
Fhaszomatmár ebbe az elbaxott fórumba! Ki a pöcsöm üzemelteti ezt? Nézzen már fel egyszer a postimage.org-ra!
Trehány banda!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1293 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:19:45 »
Idézetet írta: drof - 2011.02.01 kedd, 19:18:14
Fhaszomatmár ebbe az elbaxott fórumba! Ki a ***öm üzemelteti ezt? Nézzen már fel egyszer a postimage.org-ra!
Trehány banda!
na,az aranyhajú angyallányok nem szórakoztattak?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1294 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:21:52 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.02.01 kedd, 19:19:45
na,az aranyhajú angyallányok nem szórakoztattak?
Sajnos nem értek ide.
De minek szenvedünk ezen a fórumon? Annyira csökött. Valaki állítsa már be, hogy ezt a címet beírva irányítsa át a normális mondeo fórumra.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1295 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:26:17 »
Idézetet írta: drof - 2011.02.01 kedd, 19:21:52
Sajnos nem értek ide.
De minek szenvedünk ezen a fórumon? Annyira csökött. Valaki állítsa már be, hogy ezt a címet beírva irányítsa át a normális mondeo fórumra.
Mert a másik fórumon tök halott a véhat topik...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1296 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:31:26 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.02.01 kedd, 19:26:17
Mert a másik fórumon tök halott a véhat topik...
Jabammeg, mert mindannyian itt tépjük a szánkat.
Naplózva
Toffi88
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1297 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:37:27 »
tépjétek csak....én hallgatom, látom, s magamba zárom az infókat...hajrá
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1298 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:50:29 »
Idézetet írta: drof - 2011.02.01 kedd, 19:15:31
3-as 5ezer, a mellette lévő 3 ezer,
hol ennyi?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Toffi88
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #1299 Dátum:
2011.02.01 kedd, 19:56:05 »
ajajj...lehet most lenyakaztok....bocsika
http://index.hu/video/?s=tag:mos%C3%B3g%C3%A9p
Naplózva
Oldalak:
1
...
19
20
21
22
23
24
25
[
26
]
27
28
29
30
31
32
33
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ