Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:15:58
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2217133 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2250 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 12:35:37 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.09 szombat, 11:13:50
Valami biztos, hogy más, mert az egy dolog, h amikor beraktam az ültető rugókat kb 10 centivel volt kisebb a rugó mégis csak 5 centit ültetett, de a tüv papírján rajta van a rugó száma meg, hogy ha 1.6-2.0-ig rakod be akkor kb 55mm-t ültet, ha V6-ba akkor 35mm-t. Most vagy az van, h a V motor könnyebb a többinél, vagy a V rugói "gyengébbek" mint a többi, azért van lejjebb kicsit a kocsi.
matekból meg fizikából nem voltál jó, igaz?
ha 2 centivel többet ültet, akkor nem könnyebb a motor, hanem nehezebb ...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2251 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 12:53:52 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.04.10 vasárnap, 12:35:37
matekból meg fizikából nem voltál jó, igaz?
ha 2 centivel többet ültet, akkor nem könnyebb a motor, hanem nehezebb ...
Ki volt jó azokból?
De jól írtam, mert éppen a V-nél ültet kevesebbet. Foggalmam sincs melyik motor mekkora súlyú, de 1.6-tól 2.0-g 55mm V6 35mm. De amúgy az 1.8 td-vel is lehet valami, mert ettől függetlenül 2 csoport van ültető rugókból (1.6-2.0) meg a (V6 és 1.8 TD).
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2252 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 13:12:25 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 12:53:52
Ki volt jó azokból?
De jól írtam, mert éppen a V-nél ültet kevesebbet. Foggalmam sincs melyik motor mekkora súlyú, de 1.6-tól 2.0-g 55mm V6 35mm. De amúgy az 1.8 td-vel is lehet valami, mert ettől függetlenül 2 csoport van ültető rugókból (1.6-2.0) meg a (V6 és 1.8 TD).
naná,mert a td motor is nehezebb mint a sornégy.Emiatt meg nem fognak mindenből külön gyártani cuccot,emiatt a td-v6 között van alkatrész ami ugyanaz.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2253 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 13:59:30 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 12:53:52
Ki volt jó azokból?
De jól írtam, mert éppen a V-nél ültet kevesebbet. Foggalmam sincs melyik motor mekkora súlyú, de 1.6-tól 2.0-g 55mm V6 35mm. De amúgy az 1.8 td-vel is lehet valami, mert ettől függetlenül 2 csoport van ültető rugókból (1.6-2.0) meg a (V6 és 1.8 TD).
De nem a motor súlya miatt ül lejjebb a V6, hiszen gyárilag erősebb rugó van benne a motor súlyához méretezve. Simán rövidebb rugók vannak alatta elöl-hátul egyaránt. És szó sincs arról, hogy az amugy sokkal könyebb 1.6-2.0 motorok jobban lenyomnák a rugókat..
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.10 vasárnap, 14:02:47 írta Rocco
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2254 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 15:02:48 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.04.10 vasárnap, 13:59:30
De nem a motor súlya miatt ül lejjebb a V6, hiszen gyárilag erősebb rugó van benne a motor súlyához méretezve. Simán rövidebb rugók vannak alatta elöl-hátul egyaránt. És szó sincs arról, hogy az amugy sokkal könyebb 1.6-2.0 motorok jobban lenyomnák a rugókat..
Rövidebb erősebb na.
A lényeg, hogy ma mentem lehúzott alapjárati motorral, amíg hideg volt addig rögtön leküldte a fordulatot alapjáratra, így a váltás kicsit érdekes volt, de melegen annyit venni észre, hogy kb 8-900 az alapjárati, de mégse 1000, viszont van motorfék, és nem akar felszállni a kocsi kinyomott kuplungnál. Egy darabig így marad.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2255 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 16:01:29 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 15:02:48
Rövidebb erősebb na.
A lényeg, hogy ma mentem lehúzott alapjárati motorral, amíg hideg volt addig rögtön leküldte a fordulatot alapjáratra, így a váltás kicsit érdekes volt, de melegen annyit venni észre, hogy kb 8-900 az alapjárati, de mégse 1000, viszont van motorfék, és nem akar felszállni a kocsi kinyomott kuplungnál. Egy darabig így marad.
hát,azért a rugótörésekből levonva konzekvenciát ezt nem jelenteném ki ilyen nyíltan...mármint a gyáriról...
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2256 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 18:11:01 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.04.10 vasárnap, 12:35:37
matekból meg fizikából nem voltál jó, igaz?
ha 2 centivel többet ültet, akkor nem könnyebb a motor, hanem nehezebb ...
Szia! Bocsika, nem akarok vitázni, de arról szól a fáma, hogy 1.6-2.0-ig 55mm-t ültet, V 6-ban pedig 35mm-t ültet, tehát a V6 2 cm-rel magasabb marad, vagyis könnyebb a V6.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2257 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 18:52:06 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 18:11:01
Szia! Bocsika, nem akarok vitázni, de arról szól a fáma, hogy 1.6-2.0-ig 55mm-t ültet, V 6-ban pedig 35mm-t ültet, tehát a V6 2 cm-rel magasabb marad, vagyis könnyebb a V6.
De ugye nem fogtok verekedni?
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2258 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 18:57:59 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.10 vasárnap, 18:52:06
De ugye nem fogtok verekedni?
Ugyan Misi. De nem lehetett kihagyni!
Naplózva
imi111
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2259 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:01:14 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 18:11:01
Szia! Bocsika, nem akarok vitázni, de arról szól a fáma, hogy 1.6-2.0-ig 55mm-t ültet, V 6-ban pedig 35mm-t ültet, tehát a V6 2 cm-rel magasabb marad, vagyis könnyebb a V6.
Ez nem így van ha a megfelelő rúgót veszed az annyit ültet mint amit írnak, az enyém v6 60.as ültetéssel a berakás után 4héttel be is állt erre a méretre , ezért nem értem a vitátokat!
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2260 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:06:20 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 18:11:01
Szia! Bocsika, nem akarok vitázni, de arról szól a fáma, hogy 1.6-2.0-ig 55mm-t ültet, V 6-ban pedig 35mm-t ültet, tehát a V6 2 cm-rel magasabb marad, vagyis könnyebb a V6.
Ezt ugye nem mondod komolyan?
Azért adják meg, hogy a V6ból 35millit ültet, mert az már eleve 20millivel lejjebb van gyárilag az 1.6-2.0ákhoz képest, az ültető rugó viszont 1.6-2.5ökig van gyártva, nincs külön 2 verzió.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2261 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:17:24 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.04.10 vasárnap, 21:06:20
Ezt ugye nem mondod komolyan?
Azért adják meg, hogy a V6ból 35millit ültet, mert az már eleve 20millivel lejjebb van gyárilag az 1.6-2.0ákhoz képest, az ültető rugó viszont 1.6-2.5ökig van gyártva, nincs külön 2 verzió.
Ma is kint sétáltunk az asszonnyal (illetve inkább sántikálok),majd meg bolondulok.Itt a jóidő,lehetne menni erre-arra (ja,ha a gyerek nem lenne bárányhimlős...) de ide vagyunk ragasztva.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2262 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:24:11 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.04.10 vasárnap, 21:06:20
Ezt ugye nem mondod komolyan?
Azért adják meg, hogy a V6ból 35millit ültet, mert az már eleve 20millivel lejjebb van gyárilag az 1.6-2.0ákhoz képest, az ültető rugó viszont 1.6-2.5ökig van gyártva, nincs külön 2 verzió.
Ez nem vita csak erre "matekból meg fizikából nem voltál jó, igaz? ha 2 centivel többet ültet, akkor nem könnyebb a motor, hanem nehezebb" reagáltam. Egyébként most olvastam, hogy nem egyforma a rugó 1.6-2.5-ig, hanem 1.6-2.0-ig és a 2.5 V6 és Td egyforma.
Egyébként gyárilag nem a rugó ültet, hanem a teló háza, vagyis hossza rövidebb.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.10 vasárnap, 21:29:03 írta Kusti1
»
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2263 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:42:43 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.04.10 vasárnap, 21:06:20
Ezt ugye nem mondod komolyan?
Azért adják meg, hogy a V6ból 35millit ültet, mert az már eleve 20millivel lejjebb van gyárilag az 1.6-2.0ákhoz képest, az ültető rugó viszont 1.6-2.5ökig van gyártva, nincs külön 2 verzió.
Ez sem igaz így, mert, ha ugyanazt a rugót teszed be a V6 ba is akkor a rugó hossza, ereje és az általad írt motor súly miatt még többet ültet a V6-on a rugó nem számolja be a 2cm gyári ültetést, az a meglévő magasságból ültet, ugyanis a rugótányér helyzete a telón a mérvadó, ha azok nem változnak akkor az ültetés is azonosan módosul.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2264 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 21:55:04 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 21:24:11
Ez nem vita csak erre "matekból meg fizikából nem voltál jó, igaz? ha 2 centivel többet ültet, akkor nem könnyebb a motor, hanem nehezebb" reagáltam. Egyébként most olvastam, hogy nem egyforma a rugó 1.6-2.5-ig, hanem 1.6-2.0-ig és a 2.5 V6 és Td egyforma.
Egyébként gyárilag nem a rugó ültet, hanem a teló háza, vagyis hossza rövidebb.
Na akkor!
Szerintem ezt a mi mekkora meg mekkorát ültet bízzuk a szakikra, akik összerakják a gyárban.
Amúgy ez a teló ültet dolgot nemigazán értem, mert pl. lengécsillapítókból ugyanazokat és ugyanakkorákat kapsz cikkszám alapján a V6-hoz mint az 1.6-2.0-ig. És most sima "gyári" telókról beszélek (Monroe, Boge, KYB, Optimal...).
Tehát tutti, hogy a rugó más.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.10 vasárnap, 22:10:27 írta Kuk3sz
»
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2265 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:09:43 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 21:42:43
Ez sem igaz így, mert, ha ugyanazt a rugót teszed be a V6 ba is akkor a rugó hossza, ereje és az általad írt motor súly miatt még többet ültet a V6-on a rugó nem számolja be a 2cm gyári ültetést, az a meglévő magasságból ültet, ugyanis a rugótányér helyzete a telón a mérvadó, ha azok nem változnak akkor az ültetés is azonosan módosul.
Akkor ez alapján ha veszek egy 1.6-2.0-hez árult -60-as rugót és ugye megállapítjuk, h a gátlók az összes mk2-esben megegyeznek, akkor az lehet, hogy -70 vagy -80mm-t ültetne a súly miatt V6-on. Akkor ugyanezt a rugót miért nem árulják -70 vagy -80-as rugónak V6-hoz? Nem hiszem, hogy az a pár kiló amiben egy 2.0 eltér egy V6-tól mérvadó lenne egy ültetőrugó számára, tekintve, hogy sokkal erősebb masszívabb mint egy gyári? Nekem a mostani állapothoz képest még egy -2 centit minimum elbírna elöl meg hátul is. Még úgyse hiszem, h bárhol probléma lenne a közlekedés, padkára meg alapból nem állok fel a felnivel.
Lényeg a lényeg: nekem "gyári" gátlókkal (gyári tányér, gyári szár, nem rövidebb, csak keményebb) elöl a V6-hoz árult -5 centis rugóval 3 centivel, hátul a -4 centis rugóval 2 centivel került közelebb az aszfalthoz az autó alja. 2 éve vannak bent.
Ennél többet szerintem nem kell várni. Max elöl összébb lehet kovácsoltatni, ha még akarsz ültetni, hátul meg ha progresszív rugó van abból 1 menetet szó nélkül le lehet vágni, mivel úgyis összeül, az kb. egy-másfél centi még.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.10 vasárnap, 22:29:02 írta Kuk3sz
»
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2266 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:22:18 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 22:09:43
abból 1 menetet szó nélkül le lehet vágni, mivel úgyis összeül, az kb. egy-másfél centi még.
hozzád se szívesen ülnék be
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2267 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:29:20 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 21:42:43
Ez sem igaz így, mert, ha ugyanazt a rugót teszed be a V6 ba is akkor a rugó hossza, ereje és az általad írt motor súly miatt még többet ültet a V6-on a rugó nem számolja be a 2cm gyári ültetést, az a meglévő magasságból ültet, ugyanis a rugótányér helyzete a telón a mérvadó, ha azok nem változnak akkor az ültetés is azonosan módosul.
Ha úgy van ahogy most Kukesz mondja, akkor pedig nem jó amit mondasz. Különben mi magyarázná, hogy 35millivel megy lejjebb a kisebb motorral szereltekhez képest 55+ helyett?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2268 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:31:33 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.04.10 vasárnap, 22:22:18
hozzád se szívesen ülnék be
ugyan már,régimódi ladás ültetés flexel.Ha akkor jó volt,most miért ne?
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2269 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:31:56 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.04.10 vasárnap, 22:22:18
hozzád se szívesen ülnék be
Miért? Ha nem hagynak más választást, valahogy lejjebb kell tenni az ótót.
Jobb, mint amikor a gyáriból vágnak le.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2270 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:35:17 »
Mondjuk haverom Swiftjébe gyári rugó van kb 6 centivel összébb kovácsolva. Használtan vette kb másfél éve előtte is legalább 1 éve benn volt valakinél. Még bírja. Amúgymeg örökgaris a rugó, ha eltörik 1 kanyarral kevesebbség miatt, úgyse fogod visszavinni a törött darabot.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2271 Dátum:
2011.04.10 vasárnap, 22:38:11 »
Legalább pörög a topic.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2272 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:26:49 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 18:11:01
Szia! Bocsika, nem akarok vitázni, de arról szól a fáma, hogy 1.6-2.0-ig 55mm-t ültet, V 6-ban pedig 35mm-t ültet, tehát a V6 2 cm-rel magasabb marad, vagyis könnyebb a V6.
Hát te teljesen fogalmatlan vagy! A V6 161kg, a sornégy meg 96kg. Akkor melyik a nehezebb?
A V6-nál azért ültet 20mm-rel kevesebbet az ültetőrugó, mert a gyári eleve 20mm-rel lejjebb van a sor4-éhez képest. De ez csak elméleti számolgatós baromság, a valóságban mindkettőn 55mm-ert ültet.
Azért adja meg 55/35mm-ben, mert a referenciaérték a sor4 gyári hasmagassága. Attól még az 55mm-es ültetőrugó mindkét autón 55mm-ert ültet. Azért, mert az ugy. ültetőrugó egységes keménységű sor4 és V6 esetén is.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.11 hétfő, 15:21:07 írta drof
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2273 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:26:55 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 22:38:11
Legalább pörög a topic.
hááát na.de drof hová lett?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2274 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:27:23 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 09:26:49
Hát te teljesen fogalmatlan vagy! A V6 161kg, a sornégy meg 96kg. Akkor melyik a nehezebb?
A V6-nál azért ültet 20mm-rel kevesebbet az ültetőrugó, mert a gyári eleve 20mm-rel lejjebb van a sor4-éhez képest. De ez csak elméleti számolgatós baromság, a valóságban mindkettőn 55mm-ert ültet.
Példával szemléltetve (nem pontos számok): a sor4 hasmagassága 200mm, a V6-é 180mm. Ültetés után a sor4-é 145mm, a V6-é 125mm.
Azért adja meg 55/35mm-ben, mert a referenciaérték a sor4 gyári hasmagassága. Attól még az 55mm-es ültetőrugó mindkét autón 55mm-ert ültet. Azért, mert az ugy. ültetőrugó egységes keménységű sor4 és V6 esetén is.
na,pont most hiányoltalak...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2275 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:31:07 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.10 vasárnap, 21:24:11
Egyébként gyárilag nem a rugó ültet, hanem a teló háza, vagyis hossza rövidebb.
Hábazzeg, te ezeket olvasod valahol, vagy direkt hülyéskedsz?
Az összes Mondeo rugótányérhossza megegyezik, csak egyféle széria lengéscsillapító van az összes típushoz!
Ültető telótányér? Ki hallott már ilyet?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2276 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:32:30 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 09:31:07
Hábazzeg, te ezeket olvasod valahol, vagy direkt hülyéskedsz?
Az összes Mondeo rugótányérhossza megegyezik, csak egyféle széria lengéscsillapító van az összes típushoz!
Ültető telótányér? Ki hallott már ilyet?
biztos belevágtak flexel
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2277 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:34:43 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 09:27:23
na,pont most hiányoltalak...
Itt vagyok, figyelek. De csak a nagy marhaságokra reagálok.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2278 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 09:39:01 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.09 szombat, 11:13:50
Valami biztos, hogy más, mert az egy dolog, h amikor beraktam az ültető rugókat kb 10 centivel volt kisebb a rugó mégis csak 5 centit ültetett, de a tüv papírján rajta van a rugó száma meg, hogy ha 1.6-2.0-ig rakod be akkor kb 55mm-t ültet, ha V6-ba akkor 35mm-t. Most vagy az van, h a V motor könnyebb a többinél, vagy a V rugói "gyengébbek" mint a többi, azért van lejjebb kicsit a kocsi.
A TÜV papírt a helyén kell értelmezni (referencia érték a sor4 hasmagassága) és akkor nem juttok sületlen következtetésekre.
Hogyan lenne már könnyebb egy 6 hengeres motor egy 4 hengeresnél? Hogyan tennének egy nehezebb motor (és autó) alá gyengébb rugókat?
Józan paraszti ész, nem matek meg fizika.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2279 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 12:04:10 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.04.10 vasárnap, 21:55:04
Na akkor!
Szerintem ezt a mi mekkora meg mekkorát ültet bízzuk a szakikra, akik összerakják a gyárban.
Amúgy ez a teló ültet dolgot nemigazán értem, mert pl. lengécsillapítókból ugyanazokat és ugyanakkorákat kapsz cikkszám alapján a V6-hoz mint az 1.6-2.0-ig. És most sima "gyári" telókról beszélek (Monroe, Boge, KYB, Optimal...).
Tehát tutti, hogy a rugó más.
Valóban igaz, hogy a standard telók egyformák, de a gyári sportfutóművel szerelt Mondeok esetén, bizony a telók rövidebbek.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2280 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 12:13:44 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.11 hétfő, 12:04:10
Valóban igaz, hogy a standard telók egyformák, de a gyári sportfutóművel szerelt Mondeok esetén, bizony a telók rövidebbek.
Nem értem.Akkor nekem a gyári rs teló a normál rugóval hogy ment az autó alá?Az rs rugóval ült a hátulja,a normállal meg ugyanúgy állt.Épp az volt a gond,hogy előre nem kaptam hozzá rs rugót,hogy normálisan álljon a kasztni.Vagy az rs az nem gyári sport?
Naplózva
imi111
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2281 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 12:54:41 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.11 hétfő, 12:04:10
Valóban igaz, hogy a standard telók egyformák, de a gyári sportfutóművel szerelt Mondeok esetén, bizony a telók rövidebbek.
Az st 200 gólyaláb ugyan olyan hosszú mint a gyári v6 , és a Koni gólyaláb se rövidebb mint a gyári, a sportfutómű (rugó+ teló egyben) ott rövidebb a gólyaláb, de az alá normális méretű kereket nem lehet alátenni , vagy csak nagyon peres gumival, arról nem beszélve hogy a komfort érzet az 0-la
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2282 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:06:47 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.11 hétfő, 12:04:10
Valóban igaz, hogy a standard telók egyformák, de a gyári sportfutóművel szerelt Mondeok esetén, bizony a telók rövidebbek.
De te ezeket hol olvasod? Mutasd már meg, mert elbeszélgetnék azzal, aki ilyen hülyeségeket leír a Mondeoról. Nincs rövidebb teleszkóp, csak keményebb van (RS és ST200). Mindegyiknek azonos a hossza, a gáz/olaj töltet tér el bennük. A gólyaláb minden típusnál (Sor4, V6, TD, RS, ST200) azonos, a teleszkópok keménysége más. (RS és ST200 keményebb).
Légyszíves olvass utána valami normális oldalon a futóművek rejtelmeinek, mert kezded borzolni az idegeimet. Köszi.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.11 hétfő, 13:08:46 írta drof
»
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2283 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:24:30 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 09:31:07
Hábazzeg, te ezeket olvasod valahol, vagy direkt hülyéskedsz?
Az összes Mondeo rugótányérhossza megegyezik, csak egyféle széria lengéscsillapító van az összes típushoz!
Ültető telótányér? Ki hallott már ilyet?
Hát még olvasni sem tudsz? Honnan szedted a telótányért, milyen alkatrész az?
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2284 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:33:44 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 13:06:47
De te ezeket hol olvasod? Mutasd már meg, mert elbeszélgetnék azzal, aki ilyen hülyeségeket leír a Mondeoról. Nincs rövidebb teleszkóp, csak keményebb van (RS és ST200). Mindegyiknek azonos a hossza, a gáz/olaj töltet tér el bennük. A gólyaláb minden típusnál (Sor4, V6, TD, RS, ST200) azonos, a teleszkópok keménysége más. (RS és ST200 keményebb).
Légyszíves olvass utána valami normális oldalon a futóművek rejtelmeinek, mert kezded borzolni az idegeimet. Köszi.
Tudod nem olvastam, hanem saját szememmel láttam és mértem a telók közti különbséget és képzeld mind a kettő motocraft volt!
Most akkor mi van ilyenkor?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2285 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:42:28 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.11 hétfő, 13:33:44
Tudod nem olvastam, hanem saját szememmel láttam és mértem a telók közti különbséget és képzeld mind a kettő motocraft volt!
Most akkor mi van ilyenkor?
Most akkor az van akkor, hogy nekem is volt RS Mondeom (MK I) és én is ültettem rajta. És bizony megegyeztek a méretek, csak a rugó hossza és erőssége tért el.
Összeszerelve lehet más a rugótányérok közötti távolság, de csak azért, mert más erősségű és hosszúságú benne a rugó! Ha ugyan olyan rugót raksz a két gólyalábba és összehúzod (vagy, ha kiszereled a rugókat és azok nélkül rakod őket egymás mellé), akkor ugyan akkora lesz a távolság a tányérok között mindkét gólyalábon! Az, hogy összeszerelve szemre eltérőnek tűnik, nem jelenti azt, hogy szétszedve, feszítetlenül nem ugyan akkora a két dolog.
De ha tudsz olyan Mondeo Motorcraft gólyalábat, aminél rövidebb a két tányér közötti távolság, meg olyan ültetőrugót, ami más motorral szerelt autókban más magasságot ültet, akkor légyszíves linkeld már be, hogy hol lehet kapni, mert vennék úgy 1000 darabot és a forgalmazásukból gazdagodnék meg.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2286 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:43:57 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2011.04.11 hétfő, 13:24:30
Hát még olvasni sem tudsz? Honnan szedted a telótányért, milyen alkatrész az?
Hát azt úgy hasraütéssel találtam ki. Az pont olyan alkatrész, mint a sor4-nél könnyebb V6 motor, meg a különböző motorral szerelt autókon különböző mértékben ültető ültetőrugó. Hát olyan nem létező, baromság alkatrész.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.11 hétfő, 13:50:45 írta drof
»
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2287 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:49:09 »
Az RS témához pedig csak annyit, hogy:
Az RS futóműve megegyezik a sima Mondeoéval, a teló keménységét kivéve.
V6 RS-em volt (1995/12). Én vettem bele az ültetőrugót (60mm), a gyári volt benne. A gyári pedig nem más, mint a sima V6 rugója, keményebb gátlóval.
Szóval az RS-ed ültetésére ne gondold azt, hogy gyári volt, mert nem az.
RS Mondeo: Első-hátsó lökös, küszöbspoiler, hátsó szárny, spec kárpit (csak a citromsrágához), keményebb gátlók és ennyi. Ültetés csak az ST200-ason van gyárilag.
Aztán, hogy miket lát az ember 10 év múlva az autó alatt, annak nem sok köze van a gyári felszereltséghez és futóművekhez.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2288 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:50:54 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 13:43:57
Hát azt úgy hasraütéssel találtam ki. Az pont olyan alkatrész, mint a sor4-nél könyebb V6 motor, meg a különböző motorral szerelt autókon különböző mértékben ültető ültetőrugó. Hát olyan nem létező, baromság alkatrész.
Ha már ennyire belemerültetek,akkor kellene info.Mivel az autót így vagy úgy de csináltatom,erre kellene idea:
Tervbe vettem,hogy st motor menjen bele.Van nekem egy pár új teleszkópom előre.Nem márkás,de ez van,akkor erre volt keret csak nem épült be (lip...) KEressek helyette másikat vagy mehet be ez is?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2289 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:52:17 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 13:49:09
Az RS témához pedig csak annyit, hogy:
Az RS futóműve megegyezik a sima Mondeoéval, a teló keménységét kivéve.
V6 RS-em volt (1995/12). Én vettem bele az ültetőrugót (60mm), a gyári volt benne. A gyári pedig nem más, mint a sima V6 rugója, keményebb gátlóval.
Szóval az RS-ed ültetésére ne gondold azt, hogy gyári volt, mert nem az.
RS Mondeo: Első-hátsó lökös, küszöbspoiler, hátsó szárny, spec kárpit (csak a citromsrágához), keményebb gátlók és ennyi. Ültetés csak az ST200-ason van gyárilag.
Aztán, hogy miket lát az ember 10 év múlva az autó alatt, annak nem sok köze van a gyári felszereltséghez és futóművekhez.
Értem.De akkor miért volt szemmel látható különbség akkor,amikor a két különböző rugó volt benne?Azon kívül,hogy használt,stb.Minden cucc az volt benne.Vagy akkor nem rs volt,csak az eladó szerint?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2290 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:52:34 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 13:50:54
Ha már ennyire belemerültetek,akkor kellene info.Mivel az autót így vagy úgy de csináltatom,erre kellene idea:
Tervbe vettem,hogy st motor menjen bele.Van nekem egy pár új teleszkópom előre.Nem márkás,de ez van,akkor erre volt keret csak nem épült be (lip...) KEressek helyette másikat vagy mehet be ez is?
neked? mindegy
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2291 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:53:53 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.04.11 hétfő, 13:52:34
neked? mindegy
Ha szeretnél még élni egy kicsit,akkor csak az építő jellegű kritikát gyakorold...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2292 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:57:52 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 13:50:54
Ha már ennyire belemerültetek,akkor kellene info.Mivel az autót így vagy úgy de csináltatom,erre kellene idea:
Tervbe vettem,hogy st motor menjen bele.Van nekem egy pár új teleszkópom előre.Nem márkás,de ez van,akkor erre volt keret csak nem épült be (lip...) KEressek helyette másikat vagy mehet be ez is?
Yoccoo megelőztél bammeg! Misi, neked mindegy!
Mivel az ST200 csak 35mm-rel kisebb rugóval jött ki, ezért simán mehet bele egy lágyabb széria gátló. 40mm-ig nem kell erősebb gátló, 40-60-ig autója válogatja, 60 felett kell. Nekem a 60-as ültetés és az RS kemény gátlója jó volt együtt. aztán cseréltem gátlót simára és.......jujjjjjjjj. Nagy sebességnél (200+) pályán egy bukkanótól elkezdett hullámozni az autó, mint a ***. Olyan volt mint egy low-rider. Azért, mert a rugó a 3.-at rugózta, mire a gátló az 1.-őt csillapította.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2293 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 13:59:28 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 13:52:17
Értem.De akkor miért volt szemmel látható különbség akkor,amikor a két különböző rugó volt benne?Azon kívül,hogy használt,stb.Minden cucc az volt benne.Vagy akkor nem rs volt,csak az eladó szerint?
Ezt ugatom! Akkor tér el a hossza, ha két különböző rugó van benne (sima és ültető). 2 sima (és 2 ültető) esetén a tányérok távolsága azonos.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2294 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:00:49 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 13:53:53
Ha szeretnél még élni egy kicsit,akkor csak az építő jellegű kritikát gyakorold...
miért, mi lesz?
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2295 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:01:17 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 13:57:52
Yoccoo megelőztél bammeg! Misi, neked mindegy!
na ugye, értek én ehhez, nem csak a süket vakert lököm
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2296 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:04:13 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.04.11 hétfő, 12:13:44
Nem értem.Akkor nekem a gyári rs teló a normál rugóval hogy ment az autó alá?Az rs rugóval ült a hátulja,a normállal meg ugyanúgy állt.Épp az volt a gond,hogy előre nem kaptam hozzá rs rugót,hogy normálisan álljon a kasztni.Vagy az rs az nem gyári sport?
De olyan nem vanik, hogy RS rugó. RS teleszkóp van. Meg ST rugó. Meg V6 rugó. Meg dízel rugó (=V6), meg sor4 rugó. De ez is logikus, mivel RS volt 2.0 és 2.5 V6-ban is.
2.0 Rs-ben kemény gátló volt sor4 rugóval, V6 RS-ben kemény gátló V6/TD rugóval.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2297 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:17:25 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 14:04:13
De olyan nem vanik, hogy RS rugó. RS teleszkóp van. Meg ST rugó. Meg V6 rugó. Meg dízel rugó (=V6), meg sor4 rugó. De ez is logikus, mivel RS volt 2.0 és 2.5 V6-ban is.
2.0 Rs-ben kemény gátló volt sor4 rugóval, V6 RS-ben kemény gátló V6/TD rugóval.
Az én mondeomban gyári RS ültető rugók voltak 40mm-es ültetéssel.
Ez a rugó kék színű volt, Ford RS felirattal...
Cserélnem is kellett hátul, mert mindkettő eltörött, ekkor vettem hozzá MKI gyári RS rugókat szintén kék színben...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2298 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:26:50 »
Idézetet írta: Joe - 2011.04.11 hétfő, 14:17:25
Az én mondeomban gyári RS ültető rugók voltak 40mm-es ültetéssel.
Ez a rugó kék színű volt, Ford RS felirattal...
Cserélnem is kellett hátul, mert mindkettő eltörött, ekkor vettem hozzá MKI gyári RS rugókat szintén kék színben...
Csak a Mondeod nem volt gyári RS. Én nem tudok róla, hogy az RS moneoban gyárilag ültetőrugó lett volna, kékről meg mág úgyse tudok. Utólag természetesen mindent lehet. Azt te sem mered kijelenteni, hogy a gyárban rakták bele azokat a kék RS rugókat. Mert a kölniek nem szerepeltették a katalógusaikban, hogy benne lenne az RS szettben. Utólag, vagy gyári extraként (bármelyik Mondeoba) természetesen lehetett bele tenni, ahogy most is lehet ültetést kérni az új autóra. Ilyen értelemben létezik RS rugó. De nem az RS szett részeként.
Az én MK I V6 RS-emben fekete Motorcraft rugó volt és én pirosat raktam bele. Ha ez számít valamit.
A lényeget meg már leírtuk: a V6 nehezebb és az 55mm az mindenhol 55mm. Az autóinkban meg ossze-vissza van minden, de nem biztos, hogy gyári. A gólyaláb meg csak 1féle van, a tányérok távolsága a beleszerelt rugótól és nem a gátló kemyénységétől függ.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.04.11 hétfő, 14:31:12 írta drof
»
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2299 Dátum:
2011.04.11 hétfő, 14:29:55 »
Idézetet írta: drof - 2011.04.11 hétfő, 14:26:50
Csak a Mondeod nem volt gyári RS. Én nem tudok róla, hogy az RS moneoban gyárilag ültetőrugó lett volna, kékről meg mág úgyse tudok. Utólag természetesen mindent lehet. Azt te sem mered kijelenteni, hogy a gyárban rakták bele azokat a kék RS rugókat. Mert a kölniek nem szerepeltették a katalógusaikban, hogy benne lenne az RS szettben. Utólag, vagy gyári extraként természetesen lehetett bele tenni, ahogy most is lehet ültetést kérni az új autóra.
Az én MK I V/ RS-emben fekete Motorcraft rugó volt és én pirosat raktam bele. Ha ez számít valamit.
ez fekete
http://cgi.ebay.de/COILOVERS-Subaru-Liberty-Legacy-B4-RS-R-RS-BL-BP-GT-LS-/110584349340?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item19bf57429c
Naplózva
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ