Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:27:30
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
99
100
101
102
103
104
105
[
106
]
107
108
109
110
111
112
113
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2213134 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5250 Dátum:
2012.09.07 péntek, 19:16:55 »
Idézetet írta: don80 - 2012.09.07 péntek, 17:21:02
és az honnan tudhato meg hogy az rossz-e?mert potyára azért nem akarok semmit cserélni.
Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
don80
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5251 Dátum:
2012.09.07 péntek, 19:37:36 »
Idézetet írta: Janny - 2012.09.07 péntek, 17:27:27
Nem hiszem, hogy potyára cserélnéd. Minden 2. gyertyacsere alkalmával kell kábelt is cserélni, amit az átlag felhasználók gyakran elfelejtenek.
De egyébként ha tényleg átüt, akkor - korábban elhangzott, hogy - este kell nyitott motortérnél figyelgetni alapjáratom, meg megrúgatva, hogy húzza-e az ívet a kábelek körül.
jaaa hát erröl fogalmam se volt.és mennyibe kerül ez a móka?ha ezt cserélem cseréljem vele ismét a gyertyákat is?
Naplózva
don80
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5252 Dátum:
2012.09.07 péntek, 19:38:47 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.07 péntek, 19:16:55
Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
köszönöm a segitséget.most már ezt is tudom.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5253 Dátum:
2012.09.07 péntek, 19:41:19 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.09.07 péntek, 18:57:40
ez is sok neki ...
különben nem mehetnénk közútra
Így meg nem bírtok közútra menni
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5254 Dátum:
2012.09.07 péntek, 22:15:54 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.09.07 péntek, 13:46:26
felgyújtottam a kocsival együtt a picsába
na végre...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
siky
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5255 Dátum:
2012.09.07 péntek, 23:16:47 »
Idézetet írta: don80 - 2012.09.07 péntek, 17:22:06
nem értek én ilyen szinten a kocsihoz.de még sok szrerelö se.hogy tudom ezt megnézni?
Alapjáratnál féktisztítóval megfújkálod jó alaposan a szívósort (mindenhol). Ha valahol felpörög a motor ott szív falsot
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5256 Dátum:
2012.09.07 péntek, 23:17:22 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.07 péntek, 19:16:55
Multiméterrel kiméred egyenként, előírt érték 5 Ω és 30KΩ között kell legyen.
30KΩ?? Nem sok az egy kicsit egy kábelnek?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5257 Dátum:
2012.09.08 szombat, 00:05:21 »
Idézetet írta: siky - 2012.09.07 péntek, 23:17:22
30KΩ?? Nem sok az egy kicsit egy kábelnek?
Komolyan? Nem tudom. Etzold így írja, nem vagyok autóvillamossági szerelő
ha hülyeséget írtam akkor az a könyv hibája. Viszont nálam az új kábeleknek az ellenálása 5,3 de van két darab régi kábelem a kocsihoz amik még szűrkék és a végeiken csak kis sima egyenes pipák vannak nem pedig vízzáros, de ez is motorcraft, ezeken 10,5 mértem szóval még az is simán használható, de már nem olyan hatékony.... Lehet csak simán 30Ω viszont nem vesz meg feleslegesen egy kábelszettet 36000ft-ért
ha a mostaniak jók
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5258 Dátum:
2012.09.08 szombat, 00:27:27 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.07 péntek, 13:41:42
Szerintem meg van olyan típus, ami jó a simába és az ST-be is. De csak szerintem, mert engem nem érdekel. Azt tettem bele, amit az ST alvázszáma alapján adtak a bótban. Nem emlékszem a típusszámra, csak azt tudom, hogy van benne TR betű meg 5-ös szám, talán ez a TR55IX lesz az, de nem vagyok benne biztos.
A Yooccoo meg tudja mondani, mivel a gyertyák dobozai nála kötöttek ki, azon meg rajta van a típusszám.
Itt egy kereső,
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos
http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 00:29:44 írta Kalap ur
»
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5259 Dátum:
2012.09.08 szombat, 08:43:26 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 00:05:21
Komolyan? Nem tudom. Etzold így írja, nem vagyok autóvillamossági szerelő
ha hülyeséget írtam akkor az a könyv hibája. Viszont nálam az új kábeleknek az ellenálása 5,3 de van két darab régi kábelem a kocsihoz amik még szűrkék és a végeiken csak kis sima egyenes pipák vannak nem pedig vízzáros, de ez is motorcraft, ezeken 10,5 mértem szóval még az is simán használható, de már nem olyan hatékony.... Lehet csak simán 30Ω viszont nem vesz meg feleslegesen egy kábelszettet 36000ft-ért
ha a mostaniak jók
Inkább 30Ω lesz az. Én sem vagyok villanyász, de 30.000Ω az már igen nagy ellenállás. Nem tudom hány amper megy át a gyertyakábelen, de tételezzük fel, hogy 1A, akkor 30KΩ ellenállás 30.000V feszültségesést eredményezne, ami annyit jelent, hogy ha a trafó 30.001V feszültséget transzformál, abból a gyertyáig 1V jutna el
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5260 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:14:56 »
Idézetet írta: Janny - 2012.09.07 péntek, 17:27:27
Nem hiszem, hogy potyára cserélnéd. Minden 2. gyertyacsere alkalmával kell kábelt is cserélni, amit az átlag felhasználók gyakran elfelejtenek.
De egyébként ha tényleg átüt, akkor - korábban elhangzott, hogy - este kell nyitott motortérnél figyelgetni alapjáratom, meg megrúgatva, hogy húzza-e az ívet a kábelek körül.
Akkor már nagy a baj, amikor áthúz. Akkor is rossz, ha már ment sok tízezret (mondjuk 40-60e), de még nem húz át.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5261 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:20:01 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 00:27:27
Itt egy kereső,
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos
http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702
Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.
Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5262 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:20:57 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.07 péntek, 17:38:37
Ez egy sima hagyományos gyertya. Ti ilyennel hajtjátok a V6 motorokat?
Ilyennel. Ez egy sima, hagyományos ST200 motor, nem kell bele varázslógyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5263 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:22:30 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 00:27:27
Itt egy kereső,
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR6D-13G/7862/
ezt hozza st200-ra de még st220-ra is. ha más a hőértéke akkor az gáz...
ócsóságos
http://www.olaj24.hu/T/ngk-ptr6d-13g-gyujtogyertya-1db/5702
Ez a kereső ugyan azt hozza amit én is írtam. NGK PTR6D-13G az ST-hez , aminek SGA a motorkódja, PTR5D-10 ezt pedig a SEB, SEC motorkódhoz hozza amik a 170 LE V6-k.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5264 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:25:00 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:20:01
Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.
Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal.
Az Auto data szerint a különböző gyártmányú gyertyák különböző hézaggal adják a megfelelő szikrát vagyis gyártó függő a hézag.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5265 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:27:53 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:20:57
Ilyennel. Ez egy sima, hagyományos ST200 motor, nem kell bele varázslógyertya.
Ti tudjátok, én nem értek hozzá.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5266 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:28:09 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:25:00
Az Auto data szerint a különböző gyártmányú gyertyák különböző hézaggal adják a megfelelő szikrát vagyis gyártó függő a hézag.
Én elhiszem ezt a hivatalos gyártói álláspontot. Viszont tudom a 2 héttel ezelőtti személyes tapasztalatomból, hogy 1.3-mal dadog alapjárat felett, 0.9-cel meg tökéletesen selymes mindenhol.
Engem meggyőzött az ellenkezőjéről (hogy a motorhoz megadott gyertyahézag az irányadó, nem a gyertyához).
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5267 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:29:00 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:27:53
Ti tudjátok, én nem értek hozzá.
Én se, én is csak a saját káromon kísérletezgetek. De úgy tűnik, hogy nekem bevált.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5268 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:30:16 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:28:09
Én elhiszem ezt a hivatalos gyártói álláspontot. Viszont tudom a 2 héttel ezelőtti személyes tapasztalatomból, hogy 1.3-mal dadog alapjárat felett, 0.9-cel meg tökéletesen selymes mindenhol.
Engem meggyőzött az ellenkezőjéről (hogy a motorhoz megadott gyertyahézag az irányadó, nem a gyertyához).
mire nem jó egy hézagmérő ...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5269 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:31:17 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.09.08 szombat, 10:30:16
mire nem jó egy hézagmérő ...
Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5270 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:35:23 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:27:53
Ti tudjátok, én nem értek hozzá.
Néztem egyébiránt a Hájneszt, hogy miket ír gyertyára. 2 féle gyertyát ad meg. Ír hézagot is, de nem gyertyánként, hanem általában (külön sorban). Namost, azt tudjuk, hogy nem csak az a két féle (FoMoCo, NGK) gyertya jó bele, hanem más gyártóé (Bosch, Champion stb) is.
Ha gyártónkénti hézag lenne az irányadó, akkor - szerintem - úgy kellene szerepelnie a leírásban, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxxx: 0.9
NGK xxxxx:1.3
Bosch xxx: 1.2
Champion xxxx: 1.1
De úgy van, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxx/NGK xxx.
Gyertyahézag: 0.9.
Nekem ebből az volt logikus, hogy 0.9, minden gyertyával.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5271 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:37:06 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:31:17
Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
a kerékőr leszedő mellet van
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5272 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:37:52 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:31:17
Csak tudnám, hogy hova a búsfenébe kavartam el. Azóta nem találom, de dontfoss, valamelyik kocsiban ott kell legyen.
a szívósor tetején .... volt ...
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5273 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:47:47 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:35:23
Néztem egyébiránt a Hájneszt, hogy miket ír gyertyára. 2 féle gyertyát ad meg. Ír hézagot is, de nem gyertyánként, hanem általában (külön sorban). Namost, azt tudjuk, hogy nem csak az a két féle (FoMoCo, NGK) gyertya jó bele, hanem más gyártóé (Bosch, Champion stb) is.
Ha gyártónkénti hézag lenne az irányadó, akkor - szerintem - úgy kellene szerepelnie a leírásban, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxxx: 0.9
NGK xxxxx:1.3
Bosch xxx: 1.2
Champion xxxx: 1.1
De úgy van, hogy belevaló gyertyák:
FoMoCo xxx/NGK xxx.
Gyertyahézag: 0.9.
Nekem ebből az volt logikus, hogy 0.9, minden gyertyával.
Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket. NGK 1.0, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5274 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:49:33 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:47:47
Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket. NGK 1.0, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5275 Dátum:
2012.09.08 szombat, 10:55:20 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:29:00
Én se, én is csak a saját káromon kísérletezgetek. De úgy tűnik, hogy nekem bevált.
Érdekességként leírok egy általam tapasztalt dolgot, anno mikor volt egy Cosi Escortom raktam bele, bele való sima champion gyertyát és legnagyobb megdöbbenésemre egy keményebb gyorsúlást bírt ki, simán elcsöppent a negatív elektróda, ekkor megvettem bele a gyári Motorcraftot és láss csodát bárhogy rugtam a mocinak több tízezer km-n keresztül nem volt gond vele. Ez meg az én személyes tapasztalatom.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 11:32:29 írta Kusti1
»
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5276 Dátum:
2012.09.08 szombat, 11:02:18 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:55:20
Érdekességként leírok egy általam tapasztalt érdekes dolgot...
Hogy nézne már ki, ha érdekességként egy érdektelen dolgot írnál le...
Naplózva
don80
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5277 Dátum:
2012.09.08 szombat, 11:07:42 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:14:56
Akkor már nagy a baj, amikor áthúz. Akkor is rossz, ha már ment sok tízezret (mondjuk 40-60e), de még nem húz át.
tehát ezt igy is ugy is cserélni kell?valoban akkor ez lehet a hiba nálam?és nekem ezt miért nem mondták az okos márkaszervizben és egyéb más helyeken?eldobom az agyamat.évi 40-50 ezret megyek a kocsim folyamatosan szervizelve van de ez hogy a pibe maradt ki?eldobom az agyamat mindjárt.ezek szerint a kocsim még nem volt valoban hozzáértö szerelönél.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5278 Dátum:
2012.09.08 szombat, 11:33:35 »
Idézetet írta: siky - 2012.09.08 szombat, 11:02:18
Hogy nézne már ki, ha érdekességként egy érdektelen dolgot írnál le...
Köszi, kíjavítottam. Remélem így már megfelel neked is.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5279 Dátum:
2012.09.08 szombat, 11:50:45 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 10:20:01
Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.
Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal.
Ez a gyertya amit hoz st-hez ez más autókhoz is jó, így az az 1.3 hézag csak egy általános beállítás, én a helyedben legközelebb azt venném amit hoz az általam linkelt oldal, és belőném 0.9-re a hézagot amit a gyártó előír. Ha gondolod megveszem neked a gyertyákat unixba van 40% om elpostázom.....
Sima v6-hoz sem azt hozza a rendszer amit te vettél hanem amit kusti ír
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR5D-10/7861/
ennek például 1milis a hézagja gyárilag....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5280 Dátum:
2012.09.08 szombat, 12:07:32 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 11:33:35
Köszi, kíjavítottam. Remélem így már megfelel neked is.
Rendben, így elfogadom
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5281 Dátum:
2012.09.08 szombat, 12:10:51 »
Idézetet írta: siky - 2012.09.08 szombat, 12:07:32
Rendben, így elfogadom
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5282 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:35:16 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 11:50:45
Ez a gyertya amit hoz st-hez ez más autókhoz is jó, így az az 1.3 hézag csak egy általános beállítás, én a helyedben legközelebb azt venném amit hoz az általam linkelt oldal, és belőném 0.9-re a hézagot amit a gyártó előír. Ha gondolod megveszem neked a gyertyákat unixba van 40% om elpostázom.....
Sima v6-hoz sem azt hozza a rendszer amit te vettél hanem amit kusti ír
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR5D-10/7861/
ennek például 1milis a hézagja gyárilag....
Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.
Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla számlát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.
A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 17:42:19 írta drof
»
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5283 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:39:52 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:35:16
Így nem nagyon vagyok meggyőzve
kíváncsi vagyok, futnak-e még pár újabb kört, mielőtt ezt belátják ..
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5284 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:40:59 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:35:16
Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.
Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla szálát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.
A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem.
nekem aztán édes mind1 egyébként, ha neked jó nekem is
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5285 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:41:29 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 10:47:47
Akkor most leírom ide az Auto data által ismertetetteket.
NGK 1.0
, Bosch 1.1, Beru 1.3, Motorcraft 1.3, Autolite 0.9 és a tiéd azért megy jól a 0.9-es hézaggal, mert annak 1.0mm van megadva! Az ST 200 és a sima 170 LE-s motoroknak nem egyezik meg a sűrítési aránya, ezért is nem jó bele ugyanaz a gyertya.
Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.
Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.
Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve. A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5286 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:44:25 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:35:16
Hát igazából akkor sem hiszek ezekben a belevaló/nem belevaló gyertya kérdésben. Nyilván van nem belevaló, de az már rég gondot okozna, xar lenne a gyújtás.
Amiben biztosan hiszek, az a számla, a motorszám és a garancia szentháromsága. Neten vettem, motorszámhoz kértem (ami alapján a motorkód is kiderül), kaptam róla szálát, garanciával. Ha nem lesz jó x hónap múlva, akkor visszamegyek, visszaadom a gyertyákat és visszakapom a pénzt. És én vissza is fogom kapni, mert én olyan vagyok.
A másik oldalon van egy hibátlanul üzemelő gyújtásom. Igaz, hogy a gyertyák ára 5800 huf volt szemben az általatok linkelt 4700 forinttal, de az én áram szettre vonatkozik, a tiétek meg darabra. Így nem nagyon vagyok meggyőzve arról, hogy nekem azt a PRDT6izét kellett volna vennem.
Egy valamit hagytál figyelmen kivűl, amig a te általad használt gyertyának 10000 km körül van a csereintervalluma, addig a mi általunk használt és a gyári motorfejlesztő mérnökök által ajánlottnak 40000km körül van a csere intervalluma, magyarul árban ugyanott leszünk a 40000km megtételekor csak te kicsit többször gyakorlod a gyertya cserét.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5287 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:44:43 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.09.08 szombat, 17:39:52
kíváncsi vagyok, futnak-e még pár újabb kört, mielőtt ezt belátják ..
Igazából azt kellene látni, hogy az autós fogyasztói társadalom kiszolgáló része nagyon szépen be van rendezkedve erre a "V6=mindenből a drágább kell bele, különben baj lesz" témára. De szerencsére ez csak egy jó nagy marketingblöff, ami hatalmas árrést csinál a sima termékre.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5288 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:46:04 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.08 szombat, 17:44:25
Egy valamit hagytál figyelmen kivűl, amig a te általad használt gyertyának 10000 km körül van a csereintervalluma, addig a mi általunk használt és a gyári motorfejlesztő mérnökök által ajánlottnak 40000km körül van a csere intervalluma, magyarul árban ugyanott leszünk a 40000km megtételekor csak te kicsit többször gyakorlod a gyertya cserét.
Te meg azt hagytad figyelmen kívül, hogy nálam a Mondeo hétvégi hobbiautó, így mire nálam eljön a 10e, addigra ti már másodszorra cserélitek a 40e km-es gyertyát.
Szerk: Jobban átgondolva, nálam ennek semmi jelentősége sincs, mivel 10 ezrenként gyertya és olaj csere van, annak ellenére is, hogy 40e/15e a gyári előírás. Így pont nem érdekel, hogy mennyit bírna ki a gyártó szerint.
Nem véletlenül szereti astor72 a "kidobásra" váró xarjaimat.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 17:58:01 írta drof
»
Naplózva
fügelaci
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5289 Dátum:
2012.09.08 szombat, 17:57:40 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:41:29
Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.
Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.
Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve. A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5290 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:00:00 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.08 szombat, 10:37:06
a kerékőr leszedő mellet van
Pilisen, az első kanyar utáni árokparton? Nem kizárt!
Közben meglett, a Mondeo csomijában volt.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5291 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:01:58 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:41:29
Na de látod! Pont ezt mondom! A gyártó által megadott hézag (1.0) nem egyezik a legyártott gyertya optimális szikrát nyújtó hézagával (1.3). Most akkor vegyem meg ezt a PRDT6izét kb 30ezerért 1.3-as hézaggal, mikor a gyártó ajánlása 1.0mm? Ennek így semmi értelme és szerintem tökéletesen mutatja, hogy nincsen ennek a motornak annyira nagyon spec gyertya igénye, mint ahogy ezt mi most túllihegjük.
Nyilván, ha 4 fejes platina gyertyával jönne ki a gyárból, akkor drágább spec gyertyát vennék bele, de ez nagyon nem az a helyzet.
Nekem olyan ez, mint az a bizonyos ásványvíz. El is mondom, hogy melyik. Van egy kút valahol Pannóniában, P9 a neve. A pannonaqua forgalmazta régen a vízét, 109 forint/2 liter áron. Meg a Tecsó saját márkanéven 54ft/2 liter áron. Aki Pannonaqua néven vette meg, az pont ugyan olyan jól pisált tőle, mint aki Tecsó néven, csak utóbbinak több pénze maradt nyáron fagyira.
Egyébként Platina gyertyával adták ki még az MK I-s Mondeokat is bocs.
Itt kezdődnek a bajok az autójavításban, mert fogalmatok sincsen, hogy a gyári új gyertyán csak nagyjából van belőve a hézag, beszerelés előtt mindig lekell ellenőrizni és szűkség esetén beállítani, ez az egyik a másik meg, hogy amit leírtam ott megvan, hogy melyik gyertya mekkora hézaggal adja a megfelelő szikrát és ez függ a gyertyától is!
Biztosan láttál már gyújtógyertya ellenőrző készüléket, ugyanis az úgy ellenőrzi a gyertyát mintha a hengerfejbe lenne beszerelve, nyomás alá helyezve a gyertyát.
Ugyanis amelyik gyertyát kiszerelve a motor testjére helyezve ellenőríznek sokan és ott jól működő gyertyát vissza beszerelve csodálkoznak, hogy még sem üzemel, mert nyomás alatt már nem adja le a szikrát, de ezt sokan elsem tudják képzelni, mert kurvára értik a motor működését és tudják, hogy mi zajlik a hengerben. Érdekes, hogy nekem a Motorcraft van benne az 1.3mm hézaggal és gyönyörűen megy a motor minden fordulatszám és terhelési tartományban.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 18:04:43 írta Kusti1
»
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5292 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:05:14 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 17:46:04
Te meg azt hagytad figyelmen kívül, hogy nálam a Mondeo hétvégi hobbiautó, így mire nálam eljön a 10e, addigra ti már másodszorra cserélitek a 40e km-es gyertyát.
Szerk: Jobban átgondolva, nálam ennek semmi jelentősége sincs, mivel 10 ezrenként gyertya és olaj csere van, annak ellenére is, hogy 40e/15e a gyári előírás. Így pont nem érdekel, hogy mennyit bírna ki a gyártó szerint.
Nem véletlenül szereti astor72 a "kidobásra" váró xarjaimat.
A lényeg mellett mész el, a hőértéke magasabb az általad használtnak, míg amit mi mondunk az egy hidegebb gyertya, később melegszik be, nem okoz öngyulladást, és magasabb fordulaton is megfelelő szikrát ad....... már pedig te csapatod rendesen neki. majd ha bele olvad a tescos gyertyád a hengerbe majd rájössz..
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5293 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:10:39 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 18:05:14
A lényeg mellett mész el, a hőértéke magasabb az általad használtnak, míg amit mi mondunk az egy hidegebb gyertya, később melegszik be, nem okoz öngyulladást, és magasabb fordulaton is megfelelő szikrát ad....... már pedig te csapatod rendesen neki.
majd ha bele olvad a tescos gyertyád a hengerbe majd rájössz
..
Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet.
Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.
De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5294 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:16:43 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 18:10:39
Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet.
Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.
De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
lehetne ezt nyomni tovább, de úgy sem itt fogom leírni, hogy mire gondolok ....
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5295 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:25:54 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 18:10:39
Ettől aztán meg főleg nem félek. Ha eddig nem volt ilyen gondom - márpedig a V6-ozás kezdete óta (2007) egyszer sem vettem ilyen PRDT6izé csudagyeryát - akkor nem most fog elkezdődni a gyertyaolvadás szezonja. Azt viszont biztosra mondhatom, hogy ezek után sem fogom jobban nyomni neki, mint eddig, mivel ennél jobban már nem lehet.
Így ha eddig nem olvadt el gyertya nálam, akkor ezután sem fog.
De ti csak higgyetek, én meg megtartom magamnak a tapasztalati bölcsességemet és nem zaklatlak titeket vele.
Én meg megvoltam győződve, hogy te *** sokat használod, mert 5X annyi bajod és szerelni való van az autódon, mint nekem 100000km megtétele alatt, ezek szerint én nem jól csinálok valamit.
Nekem egyébként használati eszköz az autó, amelyik forgalmi rendszámmal ellátott azt, arra használom, hogy akár a több ezer km-re levő uticélomhoz elvigyen, aztán van a másik, amin nincsen rendszám, de az meg versenypályákra van építve és nem távolsági kényelmes utazásra, nálam az a hobby autó.
Egyébként igazad van, mindenki úgy baxa el az autóját ahogy csak akarja.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 szombat, 18:27:50 írta Kusti1
»
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5296 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:39:31 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.06 csütörtök, 21:54:37
Ma elmentem kútfejeket nézegetni és ha már elővettem a vasat, akkor ki is kormoltam a hétvégére rendesen. Érezhető a javulás az előző állapothoz képest. Kapott új NGK gyertyát (aminek a gyári 1.3 hézagát levettem 0.9-re, mert ide az kell), kábelt a gyertyákhoz, levegőszűrőt, benyaszűrőt meg egy kis friss olajat.
Selymesebb, nem prüszköl (nem rángatózik klímával sem) szebben pörög fel, kipuff hangja mélyebb lett és megint sikít a gumi 3.-ban is.
nekem elég 1-ben...de az jó hosszan....amióta megjavult magától,azóta állatkodok.És a fogyim se megy 9.7 fölé.Az ngk gyertyák meg szerintem sokkal jobbak mint a motorcraft cucc,bár amikor először beírtam,le lettem baxva.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5297 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:41:44 »
Idézetet írta: fügelaci - 2012.09.07 péntek, 11:13:45
Milyen típusú NGK gyertya jó a V6-ba?
A "BKR6E" jó-e bele?
http://www.ebay.co.uk/itm/6-X-NGK-PLATINUM-SPARK-PLUGS-FORD-MONDEO-2-5-V6-24-VALVE-Inc-ST24-10-94-10-00-/110893574739?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d1c5aa53
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5298 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:42:18 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.09.08 szombat, 18:39:31
nekem elég 1-ben...de az jó hosszan....amióta megjavult magától,azóta állatkodok.És a fogyim se megy 9.7 fölé.Az ngk gyertyák meg szerintem sokkal jobbak mint a motorcraft cucc,bár amikor először beírtam,le lettem baxva.
Én még az MK I be próbáltam az NGK platinát, valóban jó volt, de nem ment el annyi ideig, mint a Motorcraft, ennyi.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: torpanás
«
Új hozzászólás #5299 Dátum:
2012.09.08 szombat, 18:42:32 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2012.09.07 péntek, 11:21:17
És miközben érzed hogy ledadog a kocsi nem villog a kipörgés gátló jele?
Ha igen akkor huzd le róla a csatit és menyél vele úgy egy karikát, nagyon úgy sincs rá szükség.
simán kikapcsolni nem elég?
Naplózva
Oldalak:
1
...
99
100
101
102
103
104
105
[
106
]
107
108
109
110
111
112
113
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ