Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:42:40
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
101
102
103
104
105
106
107
[
108
]
109
110
111
112
113
114
115
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2213274 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
fügelaci
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5350 Dátum:
2012.09.08 szombat, 21:10:43 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2012.09.08 szombat, 21:03:05
Ott a link,amit beraktam.Nálam is az van,a tiédbe is az kell.st200-zal meg ne foglalkozz,az külön téma,téged nem érint.
Most Te a gyertyára gondolsz? Azt értettem. Itt most másról volt szó.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5351 Dátum:
2012.09.08 szombat, 21:15:44 »
Kedves fórumtársak! További jó eszmecserét! Jó éjt!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5352 Dátum:
2012.09.08 szombat, 21:15:54 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 21:03:59
Nem azt mondtad, hogy meghagyod nekem a személyeskedést?
Aszittem majd kifejted a válaszodban, hogy milyen is az a hőelvezető gyertya,
de csak személyeskedő beszólásra futotta......
Biztos, hogy nem magadra gondoltál a szűk látókörű jelző használatakor?
meghagyom persze.
ugyan kinek fejteném ki? minden gyertya hőelvezető egy bizonyos hőmérséklettől,és hőmérsékletig....
biztos.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5353 Dátum:
2012.09.08 szombat, 21:26:13 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:15:54
meghagyom persze.
Az utolsó hsz.-ed mást mutatott.
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:15:54
ugyan kinek fejteném ki? minden gyertya hőelvezető egy bizonyos hőmérséklettől,és hőmérsékletig....
Ja, bocs, nem tudtam, hogy itt mindenki okleveles gépészmérnök, meg technikus és magától értetődő, hogy az ST200-as dugattyúházaiban keletkező többlethőt a gyertyák vezetik el a vízközeg helyett. De akkor minek kérdeznek itt egyesek, ha mindent tudnak? Fene se érti. Bár nem emlékszem, hogy ez tananyag lett volna általánosban, de ezek szerint az volt és mindenki tudja, csak épp én hiányoztam erről az óráról.
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:15:54
biztos.
Erre meg írhatnék sok mindent. De nem írok, mert anélkül is nyilvánvaló, hogy személyes ismeretség nélkül szűk látókörűnek titulálni valakit erős fokú korlátoltságra vall. Vagy felindult lelkiállapotra.
Nem írok semmit különös tekintettel arra, hogy ma volt egy olyan negatív élményed, ami magyarázattal szolgálhat a hangvételedre. Én tényleg nem vártam tőled semmit, ezért nem is zavar, ha negatív véleménnyel vagy rólam.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5354 Dátum:
2012.09.08 szombat, 21:51:34 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 21:26:13
Az utolsó hsz.-ed mást mutatott.Ja, bocs, nem tudtam, hogy itt mindenki okleveles gépészmérnök, meg technikus és magától értetődő, hogy az ST200-as dugattyúházaiban keletkező többlethőt a gyertyák vezetik el a vízközeg helyett. De akkor minek kérdeznek itt egyesek, ha mindent tudnak? Fene se érti. Bár nem emlékszem, hogy ez tananyag lett volna általánosban, de ezek szerint az volt és mindenki tudja, csak épp én hiányoztam erről az óráról
Igen a gyertyáknak is nagy szerepe van a hőelvezetésben, ez minden motorra vonatkozik.
Engem komolyan érdekelt a v6 azon belül is az st200 mondtam korábban hogy átfogom építeni az enyém is amint meglesz az új autónk, és ez átmegy hobbiba, én nem az a tipus vagyok hogy de jó lenne majd egyszer, dumál a levegőbe
.
Ezért is szoktam ide benézni mert érdekel a téma, és nem pedig azért mert unatkozom.
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 21:26:13
Erre meg írhatnék sok mindent. De nem írok, mert anélkül is nyilvánvaló, hogy személyes ismeretség nélkül szűk látókörűnek titulálni valakit erős fokú korlátoltságra vall. Vagy felindult lelkiállapotra.
Nem írok semmit különös tekintettel arra, hogy ma volt egy olyan negatív élményed, ami magyarázattal szolgálhat a hangvételedre. Én tényleg nem vártam tőled semmit, ezért nem is zavar, ha negatív véleménnyel vagy rólam.
Figyelj te mondatokkal gunyolódtál, csúfságra jártál velem, ismeretlenül szint úgy. Bánom hogy bele mentem az általad kezdeményezett stílusba, amit tudom hogy alapjában véve nem vagy ilyen csak ha bántva érzed magad
. Pedig azzal hogy valaki nem ért veled egyet nem feltétlenül bánt is, én írtam is hogy segíteni akartam, de te még abból is gúnyt űztél.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5355 Dátum:
2012.09.08 szombat, 22:29:42 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:51:34
Igen a gyertyáknak is nagy szerepe van a hőelvezetésben, ez minden motorra vonatkozik.
Engem komolyan érdekelt a v6 azon belül is az st200 mondtam korábban hogy átfogom építeni az enyém is amint meglesz az új autónk, és ez átmegy hobbiba, én nem az a tipus vagyok hogy de jó lenne majd egyszer, dumál a levegőbe
.
Ezért is szoktam ide benézni mert érdekel a téma, és nem pedig azért mert unatkozom.
Ezt jó hallani, mert a levegőbe dumálósból már van elég.
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:51:34
Figyelj te mondatokkal gunyolódtál, csúfságra jártál velem, ismeretlenül szint úgy.
Tudod mi a szakmám. Mire gondoltál, hogy majd fügémet mutogatom a mondatokkal való gúnyolódás helyett? Csak nem.
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:51:34
Bánom hogy bele mentem az általad kezdeményezett stílusba, amit tudom hogy alapjában véve nem vagy ilyen csak ha bántva érzed magad
.
Ezt rosszul tudod.
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 21:51:34
Pedig azzal hogy valaki nem ért veled egyet nem feltétlenül bánt is, én írtam is hogy segíteni akartam, de te még abból is gúnyt űztél.
Abból pl. pont nem űztem gúnyt. Csupán finoman felhívtam az érdeklődők figyelmét, hogy tapasztalati tényekre alapuló empirikus tanácsokat olyantól érdemes elsősorban várniuk és elfogadniuk, akinek van. Mert - általam is elismerten - nagyon hasznos dolog az elméleti tudás, de sok esetben a gyakorlati tapasztalat többet ér. Mondok egy nagyon idevágó példát és érteni fogod, hogy miért idevágó és fontos kérdés ez:
Valaki vesz egy 2T max. teherbírású emelőt és megkérdi a fórumon, hogy nagyon indokolt szükség esetén befeküdhet-e egy 2.1 tonnás tárgy alá, ha csak az az egy emelő tartja.
Mindenki azt fogja válaszolni, hogy semmiképpen sem, abszolúte NEM és hogyan kérdezhet bárki is ilyen felelőtlenséget. Meg lesz egy válasz, hogy "én már emeltem vele 2.15 tonnás tárgyat, befeküdtem alá és nem szakadt rám, nem is féltem alatta, mert tudom, hogy a 2T max. korlátozás ipari szabványa szerint 20%-os minimális - ámde kötelező - tartalék van az emelőben.
Most ezt fordítsd le a gyertyák, a hőelvezető képesség, a hézagajánlások és a gyertyagyártási ipari szabványokban kötelezően meglévő minimális tartalékok világára.
Lehet mondani a hozzáállásomra és a gyertyákról vallott véleményemre, hogy szűk látókörűségben szenved. Meg lehet belegondolni is, hogy valaki tágabb látóköre adott esetben éppen azért tűnhet szűknek, mert mi magunk olyan dolgokat fogadunk el alaptézisnek és feltétlenül igaznak, amiről csak elméleti ismereteink vannak, gyakorlati tapasztalatunk nincs.
Nyilván egyszerűbb személyes sértésnek felfogni a fentieket, mint felülvizsgálni a termékmarketing által belénk sulykolt, ab ovo hamis téziseket a gyertyák fizikai tulajdonságairól. De nem kötelező sértésnek felfogni, van másik lehetőség is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5356 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:01:10 »
hmm...ez egy szép nap volt.
úgy látom, nektek is.
gratulálok minden kedves résztvevőnek, hogy a szhart addig sikerült pacskolni, hogy most már a csillárról is az csöpög.
kezdek kicsit besokallni ezzel a fórummal.
lehet veszek egy suzukit és leregelek innen a picsába...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5357 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:08:31 »
drof!
használd csak úgy, ahogy neked jó! (már ha beleszólhatok, mint sor 4)
majd aztán egyszer csak jól tönkremegy, és amit megspórolsz a gyertyákon, annak a feléből veszel majd egy új motort
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5358 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:09:44 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.08 szombat, 23:01:10
hmm...ez egy szép nap volt.
úgy látom, nektek is.
gratulálok minden kedves résztvevőnek, hogy a szhart addig sikerült pacskolni, hogy most már a csillárról is az csöpög.
kezdek kicsit besokallni ezzel a fórummal.
lehet veszek egy suzukit és leregelek innen a picsába...
majd, ha meglesz a suzuki, és leregelsz, előtte dobj egy üzit, kellenének kombi alkatrészek( most pl jöhetne egy jobb hátsó fix üveg
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5359 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:17:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.08 szombat, 23:09:44
majd, ha meglesz a suzuki, és leregelsz, előtte dobj egy üzit, kellenének kombi alkatrészek( most pl jöhetne egy jobb hátsó fix üveg
Stipi stopi a blokk és a váltó az nekem kell majd
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5360 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:35:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.08 szombat, 23:08:31
drof!
használd csak úgy, ahogy neked jó! (már ha beleszólhatok, mint sor 4)
majd aztán egyszer csak jól tönkremegy, és amit megspórolsz a gyertyákon, annak a feléből veszel majd egy új motort
Addigra már egy másik autót tudok abból a pénzből venni. Pont tegnap láttam egy törött, magyar rendszámos ST200-at 275 ezres irányáron. Még pár év és robogó árban lesznek a karosszéria sérültek.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5361 Dátum:
2012.09.08 szombat, 23:37:34 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.08 szombat, 23:01:10
lehet veszek egy suzukit és leregelek innen a picsába...
Azt' akkor hogyan néznél már ki? Suzuki, meg egy robogó, miközben a család másik fele meg telepjáróval cirkál? Szép lenne.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5362 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 00:52:18 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.08 szombat, 23:01:10
hmm...ez egy szép nap volt.
úgy látom, nektek is.
gratulálok minden kedves résztvevőnek, hogy a szhart addig sikerült pacskolni, hogy most már a csillárról is az csöpög.
kezdek kicsit besokallni ezzel a fórummal.
lehet veszek egy suzukit és leregelek innen a picsába...
Ez a netes fórumok velejárója.. már amelyikeken van élet. Azt kéne észben tartani, hogy szemtől szemben folytatott beszélgetéseknél is megengednék-e az adott stílust maguknak a fórumozók, de nem hiszem. Máskülönben a klubtalálkozók mindenütt véres tömegverekedésbe torkollanának.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5363 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 06:49:54 »
Idézetet írta: fügelaci - 2012.09.08 szombat, 20:05:23
De most akkor melyik gyertya jó a V6-omba???
mindegy, vedd meg a legolcsóbbat a teszkóban
de ha szerencséd van, akkor a lidl-ben is lesz akcióban
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5364 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 06:54:15 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.09.08 szombat, 20:17:22
Nem az mert neked van, és a gyengébb agykapacitásra ilyen hatással van.
Érted? Rosszabb vagy mint egy mint egy megsértődött szőke nő
:hangosan felröhög:
Naplózva
fügelaci
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5365 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 07:18:02 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.09.09 vasárnap, 06:49:54
mindegy, vedd meg a legolcsóbbat a teszkóban
de ha szerencséd van, akkor a lidl-ben is lesz akcióban
Na, most akkor ne űzzél mán humort a kérdésből. A kérdés komoly volt, nem gondoltam, hogy ilyen veszekedés lesz belőle. Elhangzottak itt érvek, ellenérvek, kontra és rekontra, de azért végső konklúzióképpen mégsem szaladok a Tecsóba a legolcsóbbért. Mi is volt azon a dobozon? Már belezavarodtam a sok infóba.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5366 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 11:15:14 »
Idézetet írta: fügelaci - 2012.09.09 vasárnap, 07:18:02
Na, most akkor ne űzzél mán humort a kérdésből. A kérdés komoly volt, nem gondoltam, hogy ilyen veszekedés lesz belőle. Elhangzottak itt érvek, ellenérvek, kontra és rekontra, de azért végső konklúzióképpen mégsem szaladok a Tecsóba a legolcsóbbért. Mi is volt azon a dobozon? Már belezavarodtam a sok infóba.
Ilyet vegyél
http://www.ngk.de/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/FORD/MONDEO%2B%25C2%25B497/PTR5D-10/7861/
és csak is megbízható helyről mert keményen hamisítják
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5367 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 11:46:18 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.08 szombat, 20:00:19
légyszi még egy kicsit folytasátok oly jól szorakozom
Elég szomorú, hogy azon lehet itt szórakozni, hogy valaki segítséget kér és van aki próbál is segítení, de azt egyből lehurrogják! Eddig a pillanatig sem hangzott el szakmai magyarázat és indokolás, ami miatt az NGK gyertya csak kisebb hézaggal működik tökéletesen! Ennyit a hoozáértő szakikról! Ez olyan mintha én egy szakácsnak próbálnám megmondani, hogy mit tegyen a kajába, mert így jobb, de azt már nem tudnám megindokolni, hogy miért jobb.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5368 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 11:55:05 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.08 szombat, 20:10:47
Szemellenzőt vedd már le! Senki nem mondta, hogy nem jó bele az, amit mondtál! Annyi került leírásra, hogy:
"Szerintem meg van olyan típus, ami jó a simába és az ST-be is. De csak szerintem, mert engem nem érdekel. Azt tettem bele, amit az ST alvázszáma alapján adtak a bótban. Nem emlékszem a típusszámra, csak azt tudom, hogy van benne TR betű meg 5-ös szám, talán ez a TR55IX lesz az, de nem vagyok benne biztos."
Meg ez:
"Tőlem lehet úgy is. Azzal is jó volt, ami benne volt eddig, meg a mostanival is jó. Lehet, hogy egyformák, lehet, hogy nem. Tényleg nem tudom, mert nem néztem ilyen szemmel."
Meg ez is:
"Ja, ez tök jó! Csak épp az a bajom, hogy 1.3 a gyertyahézag az NGK szerint (szerinte annyi kell a V6-okhoz), a FoMoCo. viszont 0.9-re lőtte be a gyújtást. Namost, amikor berakod az ST-be való húdeszuper gyertyákat és dadog alapjárat felett, akkor már annyira nem is jó dolog a belevaló gyertya.
Nem kell ide a humbuk, az irídium meg a platina hülyeség. Parasztvakítás mind. Belevaló porcelános/hőtűrő kell, megfelelő gyertyahézaggal. Sok V6 megirigyelné azt, ahogy most az enyém jár ezekkel a gyertyákkal."
No, akkor mondtam én, hogy nincs igazad? Vagy azt, hogy amit te mondasz, az nem való bele? Nem. Azt mondtam, hogy nem kell, mert az enyém szépen és hibamentesen jár ezekkel is és nem ma cseréltem le a platinákat simákra, hanem sohasem látott platinákat, mégsem volt baja emiatt.
Én ezt írtam, a többit nem kommentálnám.
Szemellenzőt te hordasz, mert már több esetben bebízonyosodott, hogy csak az létezik, amíről neked van ismereted és amikor valaki előáll azzal, hogy más is létezik vagy van más megoldás is, akkor az egyből hülye csak azért mert nem tudod elismerni, hogy más is tudhat dolgokat, amit esetleg te nem tudsz.
A lényeg az volt, hogy leírtam, hogy melyik gyertya való bele és a gyártó szerint! Erre jöttél te, hogy nem kell az bele! De az kell bele mert az lett tervezve a motorhoz és azzal garantálja a gyártó a normális működést amire garanciát is vállalt, nem pedig az általad használt gyertyára és általad módosított hézaggal!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5369 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 12:40:28 »
beszéltem benzines ismerősel sajnos nem ford-ja van de ő azt mondta sokan csinálnak különböző értékű gyertyákat az autó ba olyan értékű kell amit a gyártó ír és olyan hézag amit a gyártó ír.
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5370 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 12:41:55 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 11:55:05
Szemellenzőt te hordasz, mert már több esetben bebízonyosodott, hogy csak az létezik, amíről neked van ismereted és amikor valaki előáll azzal, hogy más is létezik vagy van más megoldás is, akkor az egyből hülye csak azért mert nem tudod elismerni, hogy más is tudhat dolgokat, amit esetleg te nem tudsz.
Igen, pont ez történt, csak pont fordítva! Te leírtad a gyári ajánlást, amit ismersz én meg leírtam a saját leírásomat, ami a gyáritól részben eltérő. Erre te fröcsögsz már 2 napja, hogy az én megoldásom miért nem lehet jó és miért nem fogadható el, érved meg csak annyi van, hogy az én verzióm nem egyezik a gyári ajánlással. De persze lehülyézve érzed magad, amiért nem értek egyet veled.
Le lettél hülyézve? Ilyet senki nem mondott.
Van ez a jó kis szófordulat velem szemben, amit anno még a Joe talált ki (nevezetesen, hogy szerintem mindenki hülye és igazam csak nekem lehet), és többedmagaddal mindig erre a következtetésre juttok, amikor már nincs mit mondanotok. Ez ne engem minősítsen már.
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 11:55:05
A lényeg az volt, hogy leírtam, hogy melyik gyertya való bele és a gyártó szerint! Erre jöttél te, hogy nem kell az bele! De az kell bele mert az lett tervezve a motorhoz és azzal garantálja a gyártó a normális működést amire garanciát is vállalt, nem pedig az általad használt gyertyára és általad módosított hézaggal!
Majdnem pontosan eleveníted fel a történteket, azt leszámítva, hogy
a hézag nem általam módosított, hanem a motor gyártója által javasolt értékre beállított
.
Nézd meg a hájneszt, 0.9-et ír a V6 motorhoz
. Akkor is, ha a gyárilag ajánlott gyertyát használod.
Hát igazából inkább lexarom innentől. Hiába írok bármit is, ha nem tudod értelmezni. Vagy 3x leírtam, hogy nem vonom kétségbe a szakmai részét annak, amit írsz és vagy 5x leírtam, hogy amit én írok az szerintem van így, mert nekem ez jött be.
Konkrétan elegem van már abból, hogy semmi mást nem tudtok mondani, csak azt, hogy lehülyéztelek titeket, aztán ezen befeszülve észre sem veszitek, hogy többször leírom, miszerint nem vonom kétségbe az igazatokat szakmai téren, csak nekem más vált be, nem a gyárilag előírt gyertya, viszont a gyárilag előírt hézaggal.
Unom már ezt nagyon, hogy személyes sértési ügyet kreáltok minden szakmai véleményeltérésből. Sehova nem vezet és semmi értelme.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5371 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 12:52:44 »
Összefoglalom, mielőtt még valaki megint lehülyézve érezné magát, aztán a gyertyavásárlás előtt állók meg tegyenek belátásuk szerint, dolgozzák fel az infókat tetszésüknek megfelelően.
Ford ajánlás NGK gyertyához: PTR5D és PTR6D (ST200), hézag 0.9-re állítva a hájnesz szerint, 1.0-ra állítva NGK szerint, 40e csereperiódussal. A gyár erre vállal garanciát.
(Legalább 12 éves autónál komolyan érdekel még valakit a gyártói garancia?)
Saját tapasztalatom 2007-óta: sima NGK gyertya alvázszám alapján rendelve, hézag 0.9-re állítva hájnesz szerint, 10e-ként cserélve. Én erre esküszöm.
Disclaimer: a gyártói előírásoktól eltérő nézeteim nem jelentik azt, hogy a gyártó előírásait követőket hülyének tekintem. Aki mégis így érzi, az téved.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5372 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 12:58:48 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.09 vasárnap, 12:41:55
Igen, pont ez történt, csak pont fordítva! Te leírtad a gyári ajánlást, amit ismersz én meg leírtam a saját leírásomat, ami a gyáritól részben eltérő. Erre te fröcsögsz már 2 napja, hogy az én megoldásom miért nem lehet jó és miért nem fogadható el, érved meg csak annyi van, hogy az én verzióm nem egyezik a gyári ajánlással. De persze lehülyézve érzed magad, amiért nem értek egyet veled.
Le lettél hülyézve? Ilyet senki nem mondott.
Van ez a jó kis szófordulat velem szemben, amit anno még a Joe talált ki (nevezetesen, hogy szerintem mindenki hülye és igazam csak nekem lehet), és többedmagaddal mindig erre a következtetésre juttok, amikor már nincs mit mondanotok. Ez ne engem minősítsen már.
Majdnem pontosan eleveníted fel a történteket, azt leszámítva, hogy
a hézag nem általam módosított, hanem a motor gyártója által javasolt értékre beállított
.
Nézd meg a hájneszt, 0.9-et ír a V6 motorhoz
. Akkor is, ha a gyárilag ajánlott gyertyát használod.
Hát igazából inkább lexarom innentől. Hiába írok bármit is, ha nem tudod értelmezni. Vagy 3x leírtam, hogy nem vonom kétségbe a szakmai részét annak, amit írsz és vagy 5x leírtam, hogy amit én írok az szerintem van így, mert nekem ez jött be.
Konkrétan elegem van már abból, hogy semmi mást nem tudtok mondani, csak azt, hogy lehülyéztelek titeket, aztán ezen befeszülve észre sem veszitek, hogy többször leírom, miszerint nem vonom kétségbe az igazatokat szakmai téren, csak nekem más vált be, nem a gyárilag előírt gyertya, viszont a gyárilag előírt hézaggal.
Unom már ezt nagyon, hogy személyes sértési ügyet kreáltok minden szakmai véleményeltérésből. Sehova nem vezet és semmi értelme.
Pedig téged mínősít, hogy az összes gyári mérnök *** fals coccokkal és beállításokkal kínálja az ő általuk tervezett és tartós teszten letesztelt autókat szerinted, és csak az a jó amit te kitaláltál, Semmilyen szakmai indoklást nem írtál le, hogy miért jobb a te általad beállított gyertyahézag, hogyan milyen írányba befojásolja az égést, égés terjedését, égés terjedési sebességét robbanáskor vagy egyáltalán mit befolyásol a te álltalad állított hézag? Ha ezt leírnád megköszönném!
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5373 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:00:51 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 12:40:28
beszéltem benzines ismerősel sajnos nem ford-ja van de ő azt mondta sokan csinálnak különböző értékű gyertyákat az autó ba olyan értékű kell amit a gyártó ír és olyan hézag amit a gyártó ír.
Ha jól emlékszem, tegnap pont azokat soroltam fel, de volt aki szerint nem az kell!
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5374 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:05:37 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 12:58:48
Pedig téged mínősít, hogy az összes gyári mérnök *** fals coccokkal és beállításokkal kínálja az ő általuk tervezett és tartós teszten letesztelt autókat szerinted, és csak az a jó amit te kitaláltál,
És ezt te honnan veszed tulajdonképpen? Ki mondta ezt neked? Mondtam én, hogy csak az én verzióm jó? Azt kétlem. Azt mondtam,hogy szerintem nem kell (felesleges). Leírtam, hogy nekem miért nem kell.
Ha neked ebből az jött le, hogy szerintem csak az a jó, amit én találtam ki és aki mást használ az téved, akkor nincs már mit írnom. Többször nem fogom leírni, hogy nem ezt mondtam. Vagy érted, vagy nem, nekem mindegy.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5375 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:06:29 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 13:00:51
Ha jól emlékszem, tegnap pont azokat soroltam fel, de volt aki szerint nem az kell!
de dorf is ezt használja gyári értékű gyertya gyári hézagal,nem a gyetya márkája a lényeg hanem hogy jó értékű legyen és az autóhoz beállított hézag legyen
egyébként azt beszélik a japán gyertyák a jók mostanság,oszt én nem tudom mert dízeles vagyok
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5376 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:12:06 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 13:06:29
de dorf is ezt használja gyári értékű gyertya gyári hézagal,nem a gyetya márkája a lényeg hanem hogy jó értékű legyen és az autóhoz beállított hézag legyen
egyébként azt beszélik a japán gyertyák a jók mostanság,oszt én nem tudom mert dízeles vagyok
drof !
tudod visszafelé droF -> Ford
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5377 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:13:24 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.09.09 vasárnap, 13:12:06
drof !
tudod visszafelé droF -> Ford
bocsi
csak zablok minden tiszta kaja valahogy elütöttem
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5378 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:14:39 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.09 vasárnap, 12:52:44
Összefoglalom, mielőtt még valaki megint lehülyézve érezné magát, aztán a gyertyavásárlás előtt állók meg tegyenek belátásuk szerint, dolgozzák fel az infókat tetszésüknek megfelelően.
Ford ajánlás NGK gyertyához: PTR5D és PTR6D (ST200), hézag 0.9-re állítva a hájnesz szerint, 1.0-ra állítva NGK szerint, 40e csereperiódussal. A gyár erre vállal garanciát.
(Legalább 12 éves autónál komolyan érdekel még valakit a gyártói garancia?)
Saját tapasztalatom 2007-óta: sima NGK gyertya alvázszám alapján rendelve, hézag 0.9-re állítva hájnesz szerint, 10e-ként cserélve. Én erre esküszöm.
Disclaimer: a gyártói előírásoktól eltérő nézeteim nem jelentik azt, hogy a gyártó előírásait követőket hülyének tekintem. Aki mégis így érzi, az téved.
Most akkor azt is leírom neked, hogy különböző márkájú gyergyákhoz miért adnak meg különböző hézag értékeket a gyertyák gyártói!
Azért különböző hézaggal működnek jól a különböző gyártók gyertyái, mert nem egyforma anyagösszetételű az általuk gyártott gyertya anyagai, így az elektródáik anyagai sem, ebből adódóan a különböző anyagú elektródák az égéstérben rájuk ható ígénybevételre különbözően reagálnak, hőtágulás, elektromos vezetőképesség stb. Ezért minden gyártó teszteli az ő általa gyártott gyertyát, hogy a gyertyára ható körülmények között melyik az a hézag amin megfelelő intenzítású szikra keletkezik, amit tartósan képes leadni a gyertya, akár több ezer km-es folyamatos üzem alatt is! Azt hiszem ezzel lezártam részemről, hogy milyen gyertya és mekkora hézaggal kell a V6-ba, de egyáltalán az autók motorjaiba!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.09 vasárnap, 13:31:40 írta Kusti1
»
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5379 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:20:05 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 13:06:29
de dorf is ezt használja gyári értékű gyertya gyári hézagal,nem a gyetya márkája a lényeg hanem hogy jó értékű legyen és az autóhoz beállított hézag legyen
egyébként azt beszélik a japán gyertyák a jók mostanság,oszt én nem tudom mert dízeles vagyok
De az a gyertya nem szerepel a Ford által javasolt gyertyák közt és azzal sem egyezik meg amivel a Ford kiadta ezeket a motorokat.
Valóban jók a japán gyertyák, hiszen a szóban forgó NGK is az. Nagyon sok autószerelő és szervíz a gyári után az NGK-t használja szívesen, mert nincsen velük gond.
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5380 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 13:23:54 »
Idézetet írta: drof - 2012.09.09 vasárnap, 13:05:37
És ezt te honnan veszed tulajdonképpen? Ki mondta ezt neked? Mondtam én, hogy csak az én verzióm jó? Azt kétlem. Azt mondtam,hogy szerintem nem kell (felesleges). Leírtam, hogy nekem miért nem kell.
Ha neked ebből az jött le, hogy szerintem csak az a jó, amit én találtam ki és aki mást használ az téved, akkor nincs már mit írnom. Többször nem fogom leírni, hogy nem ezt mondtam. Vagy érted, vagy nem, nekem mindegy.
Azért, mert neked nem kell az nem jelenti azt, hogy másnak sem felel meg a gyári!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5381 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 15:34:12 »
meddig ragozzátok még a fost?
Laci: ha rám hallgatsz (és hogy ne csak elvicceljem
), bemész cromaxba, megmondod az autód adatait és az alapján a kezedbe nyomnak 6db gyertyát
a dobozon pedig: NGK TR55 3951
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.09 vasárnap, 15:37:23 írta yooccoo
»
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5382 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 19:08:59 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 19:07:01
Itt van egy kis ajánlott olvasni való, annak aki szeretne megtudni tuti dolgokat Fordokról:
http://kepfeltoltes.hu/120909/20120909383_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
magyar nyelvű
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
fügelaci
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5383 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 19:10:01 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 19:08:59
magyar nyelvű
Szerinted?
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5384 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 19:12:53 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 19:08:59
magyar nyelvű
Német, de le lehet fordítaní, fordíttatnÍ.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5385 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 19:17:31 »
Idézetet írta: fügelaci - 2012.09.09 vasárnap, 19:10:01
Szerinted?
nem tom
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5386 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 19:18:10 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 19:12:53
Német, de le lehet fordítaní, fordíttatnÍ.
TD motor is benn van
mk1
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5387 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:04:32 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 19:18:10
TD motor is benn van
mk1
Szerinted?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5388 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:08:03 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.09.09 vasárnap, 20:04:32
Szerinted?
passz
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5389 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:08:26 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 19:18:10
TD motor is benn van
mk1
Csak benzinesek!
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5390 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:09:49 »
Idézetet írta: Ragasits - 2012.09.09 vasárnap, 19:18:10
TD motor is benn van
mk1
Olyan könyvem van Magyar nyelvű amiben az 1.8 TD is benne van.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5391 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:10:50 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 20:09:49
Olyan könyvem van Magyar nyelvű amiben az 1.8 TD is benne van.
olyan van nekem is az a bizonyos kövér ness
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5392 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:11:44 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 20:08:26
Csak benzinesek!
Az a könyv rossz ! TD nincsen benne... hahh, ilyen könyvet...
(egyébként, mélységesen sértő, nem is kell ilyen könyv...
)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5393 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:13:07 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 20:09:49
Olyan könyvem van Magyar nyelvű amiben az 1.8 TD is benne van.
Mi a címe neki?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5394 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:14:32 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.09.09 vasárnap, 20:13:07
Mi a címe neki?
ki ne írd a rendes nevét helyesen
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5395 Dátum:
2012.09.09 vasárnap, 20:20:45 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.09.09 vasárnap, 20:13:07
Mi a címe neki?
ha jól emlékszem, akkor Hogyan javítsd az autódat vagy valami ilyesmi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5396 Dátum:
2012.09.10 hétfő, 22:02:21 »
megkérném az illetékeseket, hogy az elmúlt 4 nap hsz-eit takarítsák innen oda, ahova akarják, de itt ne maradjon, mert az égegyadta világon semmi köze a v6-hoz.
az meg engem speciel rohadtul nem érdekel, hogy kinek nagyobb az egója...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5397 Dátum:
2012.09.10 hétfő, 22:08:56 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.10 hétfő, 22:02:21
megkérném az illetékeseket, hogy az elmúlt 4 nap hsz-eit takarítsák innen oda, ahova akarják, de itt ne maradjon, mert az égegyadta világon semmi köze a v6-hoz.
az meg engem speciel rohadtul nem érdekel, hogy kinek nagyobb az egója...
Naplózva
mounlion
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5398 Dátum:
2012.09.10 hétfő, 23:42:04 »
Sziasztok!
A rángató Cougar balladája folytatódik...
A legutóbbi bejelentkezésem óta ment a hibavadászat. Megcsillant egy halvány reménysugár: el volt szakadva a 4-es henger injektora és a vezerlő közötti kábel (van egy tippem, hogy kinek kellene letörni a kezét, de sajnos, vagy inkább szerencsére csak tipp). Csak hébe-hóba spriccentett egyet-egyet az injektor. Javítás (nem árulták el, hogy újrahúzták, vagy forrasztották) után ugyanúgy spriccelt, ahogy a többi.
Ma azonban az összeszerelés után sem ment a 4-es... A mester szerint túl későn derült ki, hogy mi a gond, és benzin, így égés hiányában a dugó hornyaiban összegyűlhetett az olaj, ami szétfeszítette a gyűrűket, esetleg el is repedhetett a hornyok közötti kitüremkedés (nem tudom, mi a neve). Lehetséges ez?
Próbálták a feltételezett olajat felllazítani valami adalékkal, amit a szívórendszerbe kell porlasztani, de semmi változás.
Amióta nem ment a 4-es henger összesen elmásztam egy ismerős (ne lássam többé) szerelőhőz (2x3 km), a kromaxhoz (2x7 km), 3x a mostani szerelőhöz (3x2x1 km). Összesen 26-28 km-t mehetett a motor ebben az állapotban. Többnyire nem is lehetett 2500 fölé pörgetni.
Ha a befecskendezés kimaradása vágta haza a motort, akkor a cseremotorral is így jártam volna. Persze, most nagyon úgy néz ki, hogy kell a csereblokk, csak éppen kishazánkban egy hivatalosan sosem forgalmazott járgányba, csak ugyanazon típusú donor motorját lehet rakni.
A hivatalos Ford vezérképviseletnél legalább is nem adhatnak igazolást típusazonosságról, csak hivatalosan forgalmazott modellekre.
Egyelőre van egy egymillás virágládám...
Ezredszer fogadom meg, hogy nem veszek '80 után tervezett/gyártott autót. Az elektronika tömény szívás...
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #5399 Dátum:
2012.09.13 csütörtök, 08:22:41 »
Idézetet írta: Kusti1 - 2012.09.09 vasárnap, 20:20:45
ha jól emlékszem, akkor Hogyan javítsd az autódat vagy valami ilyesmi.
Asszem sejtem melyik könyv, köszi.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Oldalak:
1
...
101
102
103
104
105
106
107
[
108
]
109
110
111
112
113
114
115
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ