Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:04:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
V6 motorok
Oldalak:
1
...
52
53
54
55
56
57
58
[
59
]
60
61
62
63
64
65
66
...
75
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motorok (Megtekintve 1304423 alkalommal)
0 Felhasználó és 58 vendég van a témában
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2900 Dátum:
2016.07.05 kedd, 20:00:57 »
Idézetet írta: brughom - 2016.06.13 hétfő, 20:41:32
Elméletileg ilyen típusú kéne: /fék/P21W, /hátsó helyzetjelző/ P21/5W
Tehát a bütyök nem csak "felfelé" van eltolva, hanem oldal irányba is. Tehát "elméletileg" nem szemben vannak egymással. Remélem érthetően írtam le.
Valahogy így:
http://kepfeltoltes.hu/160613/721036679N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
eBay-en például:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=P21%2F5W&_sacat=0
BAZ15D jó lett.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2901 Dátum:
2016.07.05 kedd, 21:55:17 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.07.05 kedd, 20:00:57
BAZ15D jó lett.
Ez ugye a féklámpa helyére LED? Piros színűt kell venni ugye?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2902 Dátum:
2016.07.05 kedd, 22:55:42 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.07.05 kedd, 21:55:17
Ez ugye a féklámpa helyére LED? Piros színűt kell venni ugye?
Ja ja. Féklámpa/helyzetjelző helyére. Piros vagy fehér, de jó a sárga is piros búra mögé. Ami élénkebb, az a fehér. A pirostól mélyebb színe lesz, kevésbé feltűnő.
Szerintem fehérben a legjobb, de lehet kísérletezni.
Amit beletehetsz, ez a legerősebb:
http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-1157-Baz15d-566-P21w-4w-80w-Cree-High-Power-LED-Gluhlampen-Arriere-Stop-Recul-Frein/32256500772.html?spm=2114.13010608.0.57.9X24bK
Most olcsóbbat vettem, mert tudni akartam, egyáltalán jó lesz e a foglalat, de már rendeltem ebből 2db-ot (fehér). A 2db foglalat ami a hátsó világításhoz tartozik és az index az sárga, a többi fehér.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2903 Dátum:
2016.07.05 kedd, 22:58:32 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.07.05 kedd, 22:55:42
Ja ja. Féklámpa/helyzetjelző helyére. Piros vagy fehér, de jó a sárga is piros búra mögé. Ami élénkebb, az a fehér. A pirostól mélyebb színe lesz, kevésbé feltűnő.
Szerintem fehérben a legjobb, de lehet kísérletezni.
Amit beletehetsz, ez a legerősebb:
http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-1157-Baz15d-566-P21w-4w-80w-Cree-High-Power-LED-Gluhlampen-Arriere-Stop-Recul-Frein/32256500772.html?spm=2114.13010608.0.57.9X24bK
Most olcsóbbat vettem, mert tudni akartam, egyáltalán jó lesz e a foglalat, de már rendeltem ebből 2db-ot (fehér). A 2db foglalat ami a hátsó világításhoz tartozik és az index az sárga, a többi fehér.
Ezer köszi!
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2904 Dátum:
2016.07.06 szerda, 08:11:02 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.07.05 kedd, 22:58:32
Ezer köszi!
Szólj, ha mást is ledesíteni akarsz.
Helyzetjelzővel is kísérleteztem. Ebből is a legerősebbet vettem:
http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-LAMPADA-T10-Con-16-LED-CREE-80W-1600LM-Cree-XBQ-CANBUS-For-Audi/32573556002.html?spm=2114.13010608.0.110.KWBkIY
Éppen hogy befért, mert elég hosszú, de megérte. Nappal csak ezt kapcsolom, olyan erős, hogy a menetfényt simán kiváltja.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2905 Dátum:
2016.07.06 szerda, 08:23:17 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.07.06 szerda, 08:11:02
Szólj, ha mást is ledesíteni akarsz.
Helyzetjelzővel is kísérleteztem. Ebből is a legerősebbet vettem:
http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-LAMPADA-T10-Con-16-LED-CREE-80W-1600LM-Cree-XBQ-CANBUS-For-Audi/32573556002.html?spm=2114.13010608.0.110.KWBkIY
Éppen hogy befért, mert elég hosszú, de megérte. Nappal csak ezt kapcsolom, olyan erős, hogy a menetfényt simán kiváltja.
80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2906 Dátum:
2016.07.06 szerda, 08:49:20 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.07.06 szerda, 08:23:17
80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.
A hátsókat cserélheted. Csak akkor gyorsul be, ha elöl is cseréled.
Index:
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-Amber-Yellow-Error-Free-Samsung-LED-1156-P21W-LED-Bulbs-For-car-Front-or-Rear/32341080150.html?spm=2114.13010608.0.56.FquAal
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2907 Dátum:
2016.07.06 szerda, 09:34:00 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.07.06 szerda, 08:23:17
80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.
Vigyázz, mert van olyan LED-es, aminek a feje nem fér be a foncsorba.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2908 Dátum:
2016.07.06 szerda, 12:00:13 »
Idézetet írta: Scratch - 2016.07.06 szerda, 09:34:00
Vigyázz, mert van olyan LED-es, aminek a feje nem fér be a foncsorba.
Amit küldtem T10 helyzetjelzőt, az pont befér.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2909 Dátum:
2016.07.06 szerda, 19:39:01 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.07.05 kedd, 20:00:57
BAZ15D jó lett.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2910 Dátum:
2016.07.08 péntek, 20:49:37 »
Idézetet írta: brughom - 2016.07.06 szerda, 19:39:01
Komoly lett. A 80W még nem jött meg, de azzal még jobb lesz.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2911 Dátum:
2016.08.16 kedd, 10:38:29 »
Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?
Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2912 Dátum:
2016.08.16 kedd, 11:34:33 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.16 kedd, 10:38:29
Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?
Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.
Amikor váltol a váltás közben mennyire engeded vissza a gázpedált? Mert, hát azé a hirtelen fokozat váltás tudd meglepit okozni
Főleg ha váltást követően azonnal a pedált taposod
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2913 Dátum:
2016.08.16 kedd, 18:45:38 »
Idézetet írta: brughom - 2016.08.16 kedd, 11:34:33
Amikor váltol a váltás közben mennyire engeded vissza a gázpedált? Mert, hát azé a hirtelen fokozat váltás tudd meglepit okozni
Főleg ha váltást követően azonnal a pedált taposod
Ma direkt néztem, nem tapasztaltam. Nem hiszem, hogy gázpedál kezeléssel lenne gond, mert akkor korábban is tapasztaltam volna. 2.-ban amikor egyenletesen gyorsul, 1 ponton torpan, de csak viszonylagosan kicsit, de érezhetően.
Majd megnézem milyen fordulaton.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2914 Dátum:
2016.08.16 kedd, 18:57:05 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.16 kedd, 10:38:29
Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?
Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.
Tipp: nem függ össze bizonyos gázpedál állással? IMRC hibára gondolok:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=IMRC_-_How_to_Fix
https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10
«
Utoljára szerkesztve: 2016.08.16 kedd, 18:59:54 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2915 Dátum:
2016.08.16 kedd, 21:02:39 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 18:57:05
Tipp: nem függ össze bizonyos gázpedál állással? IMRC hibára gondolok:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=IMRC_-_How_to_Fix
https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10
Ezt hogy tudom megállapítani menet közben? Árnyékra nem akarok vetődni, mert közel sem biztos, hogy ez a hiba. Ha ez, akkor nem tűnik túl bonyolultnak, de jól lenne kizárni minden mást. Erre nem kellene dobnia hibakódot?
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2916 Dátum:
2016.08.16 kedd, 21:12:51 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.16 kedd, 21:02:39
Ezt hogy tudom megállapítani menet közben? Árnyékra nem akarok vetődni, mert közel sem biztos, hogy ez a hiba. Ha ez, akkor nem tűnik túl bonyolultnak, de jól lenne kizárni minden mást. Erre nem kellene dobnia hibakódot?
Nem vagyok professzor v6-ban, de állítólag olyan mintha hirtelen pocsolyába mennél. Elmegy az erő.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2917 Dátum:
2016.08.16 kedd, 22:05:30 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.08.16 kedd, 21:12:51
Nem vagyok professzor v6-ban, de állítólag olyan mintha hirtelen pocsolyába mennél. Elmegy az erő.
Ilyet nem érzek (még), de ezt olyan tudná megállapítani, aki ült ilyen autóban, és ez volt a probléma.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2918 Dátum:
2016.08.17 szerda, 08:09:05 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.16 kedd, 22:05:30
Ilyet nem érzek (még), de ezt olyan tudná megállapítani, aki ült ilyen autóban, és ez volt a probléma.
Az az érdekes, hogy csak másodikban
Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2919 Dátum:
2016.08.17 szerda, 15:02:11 »
Idézetet írta: brughom - 2016.08.17 szerda, 08:09:05
Az az érdekes, hogy csak másodikban
Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik
Szerintem inkább erre lesz a gond. Bardi-nál hogy keressek rá? Lehet kicseréltetem őket...Az a biztos.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2920 Dátum:
2016.08.17 szerda, 18:14:58 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.17 szerda, 15:02:11
Szerintem inkább erre lesz a gond. Bardi-nál hogy keressek rá? Lehet kicseréltetem őket...Az a biztos.
Én ha rendelni akarok bizonyos forgalmazótól akkor felhívom és telefonon egyeztetve a cuccot megrendelem.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2921 Dátum:
2016.08.17 szerda, 20:24:21 »
Idézetet írta: brughom - 2016.08.17 szerda, 08:09:05
Az az érdekes, hogy csak másodikban
Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik
bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2922 Dátum:
2016.08.18 csütörtök, 07:59:46 »
Idézetet írta: alf - 2016.08.17 szerda, 20:24:21
bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök....
Mi ketten megértjük
-még a rossz szavakból is-
egymást.
A lényeg akkor is, hogy a vákumcső lehet a bibis.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2923 Dátum:
2016.08.18 csütörtök, 09:13:56 »
Idézetet írta: brughom - 2016.08.18 csütörtök, 07:59:46
Mi ketten megértjük
-még a rossz szavakból is-
egymást.
A lényeg akkor is, hogy a vákumcső lehet a bibis.
akkor ez olyan közeli barátság.egy hullámhossz....félszavak.....stb...
amúgy meg
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2924 Dátum:
2016.08.18 csütörtök, 09:28:56 »
Idézetet írta: alf - 2016.08.17 szerda, 20:24:21
bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök....
Miért? A vákuum is egy nyomás, csak negatív...
Tudod, neked is nyomják erősen, de a vákuumoddal beszippantod rendesen...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2925 Dátum:
2016.08.18 csütörtök, 09:46:25 »
Idézetet írta: P. Nisz - 2016.08.18 csütörtök, 09:28:56
Miért? A vákuum is egy nyomás, csak negatív...
Tudod, neked is nyomják erősen, de a vákuumoddal beszippantod rendesen...
a vákum is egy nyomás,csak nem bar!
Tudom,hogy te inkább a "bar"-t szereted....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
D
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1484
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2926 Dátum:
2016.08.20 szombat, 08:11:16 »
Lehet hülyeség, de nem lehet, hogy a gyújtótrafó, gyertya, -kábel kezdődő elhalálozása a ludas?
Naplózva
Mk3-2002-2,5-V6
---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném!
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2927 Dátum:
2016.08.20 szombat, 13:11:34 »
Idézetet írta: D - 2016.08.20 szombat, 08:11:16
Lehet hülyeség, de nem lehet, hogy a gyújtótrafó, gyertya, -kábel kezdődő elhalálozása a ludas?
Kábel + gyertyákban van vagy 15.000 km. Tehát ezt ki lehet zárni. Trafóhoz nem nyúltam, bár gondolom trafó hibánál más anomália is jelentkezne.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
HerrFriedrich
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2928 Dátum:
2016.08.20 szombat, 17:55:37 »
Sziasztok!
Egy olyan probléma van a motorral hogy üresben vagy alacsony fordulatszámon hurrogó jellegű hangot ad ki. Létezik hogy örvénylapát? (ha van) IMRC nyit zár, check engine nem világít.
Naplózva
Mondeo V6 2003 Automatik.
Mondeo ST220 2002.
D
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1484
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2929 Dátum:
2016.08.20 szombat, 21:04:57 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.20 szombat, 13:11:34
Kábel + gyertyákban van vagy 15.000 km. Tehát ezt ki lehet zárni. Trafóhoz nem nyúltam, bár gondolom trafó hibánál más anomália is jelentkezne.
Sajna nem ertek hozza, de ha jol tudom ez nagy gazra elkezd torpangatni sok esetben trafo.
Naplózva
Mk3-2002-2,5-V6
---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném!
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2930 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 11:22:28 »
Idézetet írta: D - 2016.08.20 szombat, 21:04:57
Sajna nem ertek hozza, de ha jol tudom ez nagy gazra elkezd torpangatni sok esetben trafo.
Erre nem kell dobnia hibakódot?
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2931 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 11:26:04 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.21 vasárnap, 11:22:28
Erre nem kell dobnia hibakódot?
trafónak van saját hibakódja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2932 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 11:37:24 »
Idézetet írta: alf - 2016.08.21 vasárnap, 11:26:04
trafónak van saját hibakódja.
Akkor biztos nem trafó, mert az autó hibakódmentes.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2933 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 12:02:28 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.21 vasárnap, 11:37:24
Akkor biztos nem trafó, mert az autó hibakódmentes.
sőt. a trafó csekkendzsint is gyújt....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2934 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 12:49:52 »
Idézetet írta: alf - 2016.08.21 vasárnap, 12:02:28
sőt. a trafó csekkendzsint is gyújt....
Nem egy nagy beruházás. 22e a gyári új. Kérdés, van e olyan gondja, ami még nem dob hibakódot, de már érezhető... Ilyen lehetséges?
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2935 Dátum:
2016.08.21 vasárnap, 16:41:30 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.21 vasárnap, 12:49:52
Nem egy nagy beruházás. 22e a gyári új. Kérdés, van e olyan gondja, ami még nem dob hibakódot, de már érezhető... Ilyen lehetséges?
A hibakódja a trafónak arra lenne, hogy primer oldali zárlatos vagy szakadt. A szekunder oldalát közvetlenül nem látja a PCM. Abból látja esetleg, hogy égéskimaradás történik, de az okát akkor sem. Ha csak meg-meg torpan, akkor olyankor azt látja, hogy égéskimaradás volt, és ha ebből nem történik elég egy adott vizsgálati cikluson belül, akkor nem fog hibakódot tárolni és csekkendzsint gyújtani. Szóval simán lehet a trafó hibája is.
Naplózva
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2936 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 08:34:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.08.21 vasárnap, 16:41:30
A hibakódja a trafónak arra lenne, hogy primer oldali zárlatos vagy szakadt. A szekunder oldalát közvetlenül nem látja a PCM. Abból látja esetleg, hogy égéskimaradás történik, de az okát akkor sem. Ha csak meg-meg torpan, akkor olyankor azt látja, hogy égéskimaradás volt, és ha ebből nem történik elég egy adott vizsgálati cikluson belül, akkor nem fog hibakódot tárolni és csekkendzsint gyújtani. Szóval simán lehet a trafó hibája is.
Oké. Köszi. Akkor lehet cserélem.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2937 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 17:51:59 »
K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2938 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 19:17:19 »
Idézetet írta: HerrFriedrich - 2016.08.20 szombat, 17:55:37
Sziasztok!
Egy olyan probléma van a motorral hogy üresben vagy alacsony fordulatszámon hurrogó jellegű hangot ad ki. Létezik hogy örvénylapát? (ha van) IMRC nyit zár, check engine nem világít.
Alapjárati tolattyú hiba, vagy az arra menő vákuumcső sérülése okozza.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2939 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 19:25:06 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.22 hétfő, 17:51:59
K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.
Sportszűrő? Nem érdemes.
http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Szurok.pdf
Kipufogó nem 60-as alapból?
Ha nem, akkor mit vársz a nagyobb átmérőtől konkrétan? És amit vársz, azt mi alapján gondolod?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2940 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 20:33:37 »
Idézetet írta: Dávid - 2016.08.22 hétfő, 19:25:06
Sportszűrő? Nem érdemes.
http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Szurok.pdf
Kipufogó nem 60-as alapból?
Ha nem, akkor mit vársz a nagyobb átmérőtől konkrétan? És amit vársz, azt mi alapján gondolod?
Lehet, hogy 60-as. Akkor 65-ös amivel elkezdték. Kipufogó Klinka csak tudja, miért jó a 60-as. De egyébként le van írva sok helyen mekkora ccm-hez mekkora cső kell. Azt is leírják, miért nem jó a túl nagy cső átmérő.
Alapból más miatt mentem. Szétesett a kipufogóm, és középdobot is cserélnem kellett. Így lett belőle nagyobb átmérőjű cső + sportközép dob.
A linkelt cikkel csak annyi gond van, hogy univerzális szűrőket teszteltek, ki tudja milyen gyártmányból. Azért egy K&N-t ne hasonlítsunk ezekhez, ami típus specifikus, és nem mellesleg a legnagyobb gyártó. Nem véletlen, hogy egy univerzális 5e, a K&N meg 20e. Nem csak a márkanevet fizeted meg, hanem a fejlesztésre költött dollár milliókat is, ami egy univerzális szűrő esetében ami 5e, el lehet képzelni mekkora volt a fejlesztésre szánt összeg.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 hétfő, 20:38:21 írta Matyas1978
»
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2941 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 20:48:32 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.22 hétfő, 20:33:37
Lehet, hogy 60-as. Akkor 65-ös amivel elkezdték. Kipufogó Klinka csak tudja, miért jó a 60-as. De egyébként le van írva sok helyen mekkora ccm-hez mekkora cső kell. Azt is leírják, miért nem jó a túl nagy cső átmérő.
Alapból más miatt mentem. Szétesett a kipufogóm, és középdobot is cserélnem kellett. Így lett belőle nagyobb átmérőjű cső + sportközép dob.
Ezt nem lehet hasraütés jelleggel "tudni". Ha módosítasz az átmérőkön, azzal billented a teljesítmény görbét. Alul vesztesz, fölül nyersz. De azt előre senki nem tudja megmondani, hogy az a fölül az mennyire fölül, tehát nem kellene-e hozzá megemelni a leszabályzási fordulatszámot.. Ja és mindez csak akkor valósul meg, ha nincs máshol egy korlátozó tényező: pl a szívó oldal, vagy a szelepvezérlés. Mindennek támogatnia kell a karakterisztika áthangolást. És megsúgom, hogy ennek a motornak az esetében éppen a szívó oldal a szó szerinti legszűkebb keresztmetszet.. Annyira, hogy ha mindössze felraksz egy ST200 szívósort, majdhogynem kapásból megvan az ST200 teljesítménye... Sőt a gyári szívósor annyira trágya, hogy a teljes fordulatszám tartományban visszafogja a teljesítményt.
Külföldi fórumon olvastam, hogy volt aki a 3.0 szívósorát rakta fel a 2.5-re, nyilván hengerfej csatornák hozzáalakításával, és azzal további jelentős teljesítményt nyert, de ehhez, hogy ez kiaknázható legyen, a határfordulatszámot is már emelni kellett. (Természetesen mindez nagyobb injektorokkal, és nyilván ECU módosítással).
Azt sem árt mérlegelni, hogy megéri-e a 90%-ban használt alacsony fordulatszámon elrontani a teljesítményt.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 hétfő, 20:52:00 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2942 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 21:04:13 »
Idézetet írta: Dávid - 2016.08.22 hétfő, 20:48:32
Ezt nem lehet hasraütés jelleggel "tudni". Ha módosítasz az átmérőkön, azzal billented a teljesítmény görbét. Alul vesztesz, fölül nyersz. De azt előre senki nem tudja megmondani, hogy az a fölül az mennyire fölül, tehát nem kellene-e hozzá megemelni a leszabályzási fordulatszámot.. Ja és mindez csak akkor valósul meg, ha nincs máshol egy korlátozó tényező: pl a szívó oldal, vagy a szelepvezérlés. Mindennek támogatnia kell a karakterisztika áthangolást. És megsúgom, hogy ennek a motornak az esetében éppen a szívó oldal a szó szerinti legszűkebb keresztmetszet.. Annyira, hogy ha mindössze felraksz egy ST200 szívósort, majdhogynem kapásból megvan az ST200 teljesítménye... Sőt a gyári szívósor annyira trágya, hogy a teljes fordulatszám tartományban visszafogja a teljesítményt.
Külföldi fórumon olvastam, hogy volt aki a 3.0 szívósorát rakta fel a 2.5-re, nyilván hengerfej csatornák hozzáalakításával, és azzal további jelentős teljesítményt nyert, de ehhez, hogy ez kiaknázható legyen, a határfordulatszámot is már emelni kellett. (Természetesen mindez nagyobb injektorokkal, és nyilván ECU módosítással).
Azt sem árt mérlegelni, hogy megéri-e a 90%-ban használt alacsony fordulatszámon elrontani a teljesítményt.
ST200 szívósorhoz sok módosítás kell? Gondolom, ha szívó oldalon van a szűk keresztmetszet, akkor egy sport betéttel sokat nem fogok ártani.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2943 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 21:29:49 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.22 hétfő, 21:04:13
ST200 szívósorhoz sok módosítás kell? Gondolom, ha szívó oldalon van a szűk keresztmetszet, akkor egy sport betéttel sokat nem fogok ártani.
De nyerni sem. Azzal amúgy sem nyersz.
Szívó oldalon ami sokat számít ST esetén az elsősorban a felső szívósor öntvény a hozzá tartozó nagyobb pillangószeleppel és gumicsővel. Másodsorban az alján megnyitott légszűrőház, ami a gázreakciót maximálisan közvetlenné teszi.
Az alap öntvény járatai szűkek, nagyon durva felszínűek, sorjásak, és meg sem próbálják közelíteni a kör keresztmetszetet. Az alsó szívósor teljesen jó. A hengerfej csatornák felülete megintcsak necces, de nem létfontosságú tényező.
Az ST felső öntvény felrakásához konkrétan semmilyen módosítás nem szükséges. Sőt állítólag a 170 lovas injektorai is jók vele, az ECU jobban lekezeli mint az ST injektorokat, legalábbis MKII-nél. Az MKIII ECU lehet, hogy jobban bír velük. Én inkább beraktam a zöld injektorokat minthogy nagy terhelésen esetleg mégis kevésnek bizonyuljanak a kisebb injektorok. Az injektorsori kábelköteget is kell cserélni a más típusú injektor csatik miatt.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2944 Dátum:
2016.08.22 hétfő, 22:21:30 »
Idézetet írta: Dávid - 2016.08.22 hétfő, 21:29:49
De nyerni sem. Azzal amúgy sem nyersz.
Szívó oldalon ami sokat számít ST esetén az elsősorban a felső szívósor öntvény a hozzá tartozó nagyobb pillangószeleppel és gumicsővel. Másodsorban az alján megnyitott légszűrőház, ami a gázreakciót maximálisan közvetlenné teszi.
Az alap öntvény járatai szűkek, nagyon durva felszínűek, sorjásak, és meg sem próbálják közelíteni a kör keresztmetszetet. Az alsó szívósor teljesen jó. A hengerfej csatornák felülete megintcsak necces, de nem létfontosságú tényező.
Az ST felső öntvény felrakásához konkrétan semmilyen módosítás nem szükséges. Sőt állítólag a 170 lovas injektorai is jók vele, az ECU jobban lekezeli mint az ST injektorokat, legalábbis MKII-nél. Az MKIII ECU lehet, hogy jobban bír velük. Én inkább beraktam a zöld injektorokat minthogy nagy terhelésen esetleg mégis kevésnek bizonyuljanak a kisebb injektorok. Az injektorsori kábelköteget is kell cserélni a más típusú injektor csatik miatt.
Ez azért nagy meló. Ha ezt munkadíjban ki kellene fizetnem, az horror lenne. Az ECU-t is állítani kellene, és fékpadi mérés sem ártana.
Vagy nem olyan nagy meló?
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2945 Dátum:
2016.08.23 kedd, 20:37:55 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.22 hétfő, 22:21:30
Ez azért nagy meló. Ha ezt munkadíjban ki kellene fizetnem, az horror lenne. Az ECU-t is állítani kellene, és fékpadi mérés sem ártana.
Vagy nem olyan nagy meló?
Nem. Felső szívósor öntvényt 6 csavar tartja. Pár csövet meg kábelt kell róla még lehúzni. Injektorokat ha cserélsz, akkor az injektorhidat is 6 csavar fogja. Erővel lehúzod, injektorokat erővel kihúzod, a cseréseken o gyűrűt nem árt cserélni. Pár órás kis legózás, semmi komoly. Kár lenne szerelőre bízni. Ami macerás az inkább a szívósorok és járatok alapos kitakarítása, amit amúgy is érdemes lenne megejteni, mert durva szutyok rakódik le.
Az injektorok kábelkötege az csak egy kis vékony leágazás saját csatlakozóval csatlakozik a fő köteghez, így ez is csak legó, de meg lehet oldani csere nélkül is csatlakozóátalakítókkal.
ECU írás és fékpad ide nem kell, a gyári szenzorok jele alapján még simán kiszámol mindent. Pár százalékkal több levegő és üzemanyag nem akadály neki. Nyilván aki ki akarja hozni a maximumot az írathat optimalizált ECU szoftvert, de csak minél több módosítás után érdemes ezzel foglalkozni.
A kipufogót illetően csak "akadálymentesítésben" érdemes gondolkozni. Katalizátor és a gyári dobok repülhetnek a levesbe.
A fogyasztásom egyébként nem lett több, vagy nem számottevően, ami magyarázható talán azzal, hogy ideálisabb lett a gázcsere és az égés hatásfoka.
A kibocsátás szintén hibátlan, még így harmadik katalizátor nélkül is.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2946 Dátum:
2016.08.23 kedd, 21:38:08 »
Idézetet írta: Matyas1978 - 2016.08.22 hétfő, 17:51:59
K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.
Nekem "belső" sportlégszűrő van. Nem is adnám papírdarabért
Ezzel járom a nagy Hungáriát is.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
HerrFriedrich
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2947 Dátum:
2016.08.23 kedd, 23:37:39 »
Idézetet írta: Dávid - 2016.08.22 hétfő, 19:17:19
Alapjárati tolattyú hiba, vagy az arra menő vákuumcső sérülése okozza.
Köszönöm a segítséget, átnézem.
Naplózva
Mondeo V6 2003 Automatik.
Mondeo ST220 2002.
D
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1484
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2948 Dátum:
2016.08.25 csütörtök, 09:08:06 »
Idézetet írta: Dávid - 2016.08.23 kedd, 20:37:55
Nem. Felső szívósor öntvényt 6 csavar tartja. Pár csövet meg kábelt kell róla még lehúzni. Injektorokat ha cserélsz, akkor az injektorhidat is 6 csavar fogja. Erővel lehúzod, injektorokat erővel kihúzod, a cseréseken o gyűrűt nem árt cserélni. Pár órás kis legózás, semmi komoly. Kár lenne szerelőre bízni. Ami macerás az inkább a szívósorok és járatok alapos kitakarítása, amit amúgy is érdemes lenne megejteni, mert durva szutyok rakódik le.
Az injektorok kábelkötege az csak egy kis vékony leágazás saját csatlakozóval csatlakozik a fő köteghez, így ez is csak legó, de meg lehet oldani csere nélkül is csatlakozóátalakítókkal.
ECU írás és fékpad ide nem kell, a gyári szenzorok jele alapján még simán kiszámol mindent. Pár százalékkal több levegő és üzemanyag nem akadály neki. Nyilván aki ki akarja hozni a maximumot az írathat optimalizált ECU szoftvert, de csak minél több módosítás után érdemes ezzel foglalkozni.
A kipufogót illetően csak "akadálymentesítésben" érdemes gondolkozni. Katalizátor és a gyári dobok repülhetnek a levesbe.
A fogyasztásom egyébként nem lett több, vagy nem számottevően, ami magyarázható talán azzal, hogy ideálisabb lett a gázcsere és az égés hatásfoka.
A kibocsátás szintén hibátlan, még így harmadik katalizátor nélkül is.
Ha ez meg van, akkor mennyivel javul a teljesitmeny?
Naplózva
Mk3-2002-2,5-V6
---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném!
Matyas1978
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 534
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #2949 Dátum:
2016.08.25 csütörtök, 13:01:50 »
Idézetet írta: D - 2016.08.25 csütörtök, 09:08:06
Ha ez meg van, akkor mennyivel javul a teljesitmeny?
Azt írta, hogy hozható az ST200 teljesítménye. Jó lenne nekem is egy ilyen módosítás, de egyedül biztos nem vágok bele.
Naplózva
2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Oldalak:
1
...
52
53
54
55
56
57
58
[
59
]
60
61
62
63
64
65
66
...
75
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ