Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 23:40:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1176107 alkalommal)
0 Felhasználó és 27 vendég van a témában
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2900 Dátum: 2016.07.05 kedd, 20:00:57 »

Elméletileg ilyen típusú kéne: /fék/P21W, /hátsó helyzetjelző/ P21/5W

Tehát a bütyök nem csak "felfelé" van eltolva, hanem oldal irányba is. Tehát "elméletileg" nem szemben vannak egymással. Remélem érthetően írtam le.

Valahogy így:

http://kepfeltoltes.hu/160613/721036679N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


eBay-en például:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=P21%2F5W&_sacat=0

BAZ15D jó lett. taps
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #2901 Dátum: 2016.07.05 kedd, 21:55:17 »

BAZ15D jó lett. taps

Ez ugye a féklámpa helyére LED? Piros színűt kell venni ugye?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2902 Dátum: 2016.07.05 kedd, 22:55:42 »

Ez ugye a féklámpa helyére LED? Piros színűt kell venni ugye?

Ja ja. Féklámpa/helyzetjelző helyére. Piros vagy fehér, de jó a sárga is piros búra mögé. Ami élénkebb, az a fehér. A pirostól mélyebb színe lesz, kevésbé feltűnő.
Szerintem fehérben a legjobb, de lehet kísérletezni.

Amit beletehetsz, ez a legerősebb: http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-1157-Baz15d-566-P21w-4w-80w-Cree-High-Power-LED-Gluhlampen-Arriere-Stop-Recul-Frein/32256500772.html?spm=2114.13010608.0.57.9X24bK

Most olcsóbbat vettem, mert tudni akartam, egyáltalán jó lesz e a foglalat, de már rendeltem ebből 2db-ot (fehér). A 2db foglalat ami a hátsó világításhoz tartozik és az index az sárga, a többi fehér.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #2903 Dátum: 2016.07.05 kedd, 22:58:32 »

Ja ja. Féklámpa/helyzetjelző helyére. Piros vagy fehér, de jó a sárga is piros búra mögé. Ami élénkebb, az a fehér. A pirostól mélyebb színe lesz, kevésbé feltűnő.
Szerintem fehérben a legjobb, de lehet kísérletezni.

Amit beletehetsz, ez a legerősebb: http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-1157-Baz15d-566-P21w-4w-80w-Cree-High-Power-LED-Gluhlampen-Arriere-Stop-Recul-Frein/32256500772.html?spm=2114.13010608.0.57.9X24bK

Most olcsóbbat vettem, mert tudni akartam, egyáltalán jó lesz e a foglalat, de már rendeltem ebből 2db-ot (fehér). A 2db foglalat ami a hátsó világításhoz tartozik és az index az sárga, a többi fehér.

Ezer köszi! Cheesy  worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2904 Dátum: 2016.07.06 szerda, 08:11:02 »

Ezer köszi! Cheesy  worship

Szólj, ha mást is ledesíteni akarsz. Wink
Helyzetjelzővel is kísérleteztem. Ebből is a legerősebbet vettem:

http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-LAMPADA-T10-Con-16-LED-CREE-80W-1600LM-Cree-XBQ-CANBUS-For-Audi/32573556002.html?spm=2114.13010608.0.110.KWBkIY

Éppen hogy befért, mert elég hosszú, de megérte. Nappal csak ezt kapcsolom, olyan erős, hogy a menetfényt simán kiváltja. Cool
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #2905 Dátum: 2016.07.06 szerda, 08:23:17 »

Szólj, ha mást is ledesíteni akarsz. Wink
Helyzetjelzővel is kísérleteztem. Ebből is a legerősebbet vettem:

http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-LAMPADA-T10-Con-16-LED-CREE-80W-1600LM-Cree-XBQ-CANBUS-For-Audi/32573556002.html?spm=2114.13010608.0.110.KWBkIY

Éppen hogy befért, mert elég hosszú, de megérte. Nappal csak ezt kapcsolom, olyan erős, hogy a menetfényt simán kiváltja. Cool

80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.  vigyor3
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2906 Dátum: 2016.07.06 szerda, 08:49:20 »

80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.  vigyor3
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.

A hátsókat cserélheted. Csak akkor gyorsul be, ha elöl is cseréled.

Index:

http://www.aliexpress.com/item/2pcs-Amber-Yellow-Error-Free-Samsung-LED-1156-P21W-LED-Bulbs-For-car-Front-or-Rear/32341080150.html?spm=2114.13010608.0.56.FquAal
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2907 Dátum: 2016.07.06 szerda, 09:34:00 »

80W!!?!?! Jesszus. Nem csodálom, hogy elég menetfénynek.  vigyor3
Ja, elkezdtem, de nem vérkomolyan. Csupán meguntam, hogy pl a 4 hátsó piros helyzetjelző közül valamelyik MINDIG kiég. Tudod, a piros kör valamelyik része.
De ha már ott vagyok gondoltam ha lehet érdemes a féklámpát is.
Most, hogy mondod, lehet nekiállok még az első helyzetjelzőnek is. Az indexeket úgy tudom nem lehet mert begyorsulnak.

Vigyázz, mert van olyan LED-es, aminek a feje nem fér be a foncsorba.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2908 Dátum: 2016.07.06 szerda, 12:00:13 »

Vigyázz, mert van olyan LED-es, aminek a feje nem fér be a foncsorba.

Amit küldtem T10 helyzetjelzőt, az pont befér.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2909 Dátum: 2016.07.06 szerda, 19:39:01 »

BAZ15D jó lett. taps

 taps taps taps
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2910 Dátum: 2016.07.08 péntek, 20:49:37 »

taps taps taps

Komoly lett. A 80W még nem jött meg, de azzal még jobb lesz. Wink
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2911 Dátum: 2016.08.16 kedd, 10:38:29 »

Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?

Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2912 Dátum: 2016.08.16 kedd, 11:34:33 »

Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?

Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.

Amikor váltol a váltás közben mennyire engeded vissza a gázpedált? Mert, hát azé a hirtelen fokozat váltás tudd meglepit okozni  nyes Főleg ha váltást követően azonnal a pedált taposod  integet2
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2913 Dátum: 2016.08.16 kedd, 18:45:38 »

Amikor váltol a váltás közben mennyire engeded vissza a gázpedált? Mert, hát azé a hirtelen fokozat váltás tudd meglepit okozni  nyes Főleg ha váltást követően azonnal a pedált taposod  integet2

Ma direkt néztem, nem tapasztaltam. Nem hiszem, hogy gázpedál kezeléssel lenne gond, mert akkor korábban is tapasztaltam volna. 2.-ban amikor egyenletesen gyorsul, 1 ponton torpan, de csak viszonylagosan kicsit, de érezhetően.
Majd megnézem milyen fordulaton.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #2914 Dátum: 2016.08.16 kedd, 18:57:05 »

Apró probléma, hátha tudjátok mitől lehet.
1-ből 2-be váltásnál amikor kiforgatom (5000 környéke), 2. fokozatban van egy kis torpanás. Ezt szinte mindig elő tudom hozni, tehát a probléma állandó.
Merre érdemes keresni a hibát?

Más téma. Kicsit csipegette az olajat nagy tempónál, és töltöttem bele 400ml Restore adalékot. Szkeptikus voltam, de úgy voltam vele, ha csökken az olajfogyasztás mértéke, már akkor megéri.
Egyelőre úgy tűnik, nem csökkent, hanem megszűnt az olajfogyasztás. 3 hetes periódust néztem, és elég sokat megyek vele, de a tegnapi ellenőrzésnél a nivópálca pont azt mutatta, hogy már nem csipegeti.

Tipp: nem függ össze bizonyos gázpedál állással? IMRC hibára gondolok: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=IMRC_-_How_to_Fix
https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.16 kedd, 18:59:54 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2915 Dátum: 2016.08.16 kedd, 21:02:39 »

Tipp: nem függ össze bizonyos gázpedál állással? IMRC hibára gondolok: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=IMRC_-_How_to_Fix
https://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10

Ezt hogy tudom megállapítani menet közben? Árnyékra nem akarok vetődni, mert közel sem biztos, hogy ez a hiba. Ha ez, akkor nem tűnik túl bonyolultnak, de jól lenne kizárni minden mást. Erre nem kellene dobnia hibakódot?
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #2916 Dátum: 2016.08.16 kedd, 21:12:51 »

Ezt hogy tudom megállapítani menet közben? Árnyékra nem akarok vetődni, mert közel sem biztos, hogy ez a hiba. Ha ez, akkor nem tűnik túl bonyolultnak, de jól lenne kizárni minden mást. Erre nem kellene dobnia hibakódot?

Nem vagyok professzor v6-ban, de állítólag olyan mintha hirtelen pocsolyába mennél. Elmegy az erő.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2917 Dátum: 2016.08.16 kedd, 22:05:30 »

Nem vagyok professzor v6-ban, de állítólag olyan mintha hirtelen pocsolyába mennél. Elmegy az erő.

Ilyet nem érzek (még), de ezt olyan tudná megállapítani, aki ült ilyen autóban, és ez volt a probléma.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2918 Dátum: 2016.08.17 szerda, 08:09:05 »

Ilyet nem érzek (még), de ezt olyan tudná megállapítani, aki ült ilyen autóban, és ez volt a probléma.

Az az érdekes, hogy csak másodikban Huh? Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik  taps
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2919 Dátum: 2016.08.17 szerda, 15:02:11 »

Az az érdekes, hogy csak másodikban Huh? Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik  taps

Szerintem inkább erre lesz a gond. Bardi-nál hogy keressek rá? Lehet kicseréltetem őket...Az a biztos.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2920 Dátum: 2016.08.17 szerda, 18:14:58 »

Szerintem inkább erre lesz a gond. Bardi-nál hogy keressek rá? Lehet kicseréltetem őket...Az a biztos.

Én ha rendelni akarok bizonyos forgalmazótól akkor felhívom és telefonon egyeztetve a cuccot megrendelem. wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2921 Dátum: 2016.08.17 szerda, 20:24:21 »

Az az érdekes, hogy csak másodikban Huh? Amúgy a vákuumcsövek rendben? Elég egy pici lyuk rajta, mert a "bar" keményen dolgozik  taps
bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2922 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 07:59:46 »

bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök.... eplus2

Mi ketten megértjük      -még a rossz szavakból is-    egymást.  nyes A lényeg akkor is, hogy a vákumcső lehet a bibis. wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2923 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 09:13:56 »

Mi ketten megértjük      -még a rossz szavakból is-    egymást.  nyes A lényeg akkor is, hogy a vákumcső lehet a bibis. wave
akkor ez olyan közeli barátság.egy hullámhossz....félszavak.....stb... eplus2

amúgy meg  eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2924 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 09:28:56 »

bar? a Vákumcsőben? ezek a benzinesek...alapvető problémákkal küzdötök.... eplus2

Miért? A vákuum is egy nyomás, csak negatív...  vigyor3

Tudod, neked is nyomják erősen, de a vákuumoddal beszippantod rendesen...  hehe

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2925 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 09:46:25 »

Miért? A vákuum is egy nyomás, csak negatív...  vigyor3

Tudod, neked is nyomják erősen, de a vákuumoddal beszippantod rendesen...  hehe


a vákum is egy nyomás,csak nem bar! hehe hehe hehe hehe

Tudom,hogy te inkább a "bar"-t szereted.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #2926 Dátum: 2016.08.20 szombat, 08:11:16 »

Lehet hülyeség, de nem lehet, hogy a gyújtótrafó, gyertya, -kábel kezdődő elhalálozása a ludas?
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2927 Dátum: 2016.08.20 szombat, 13:11:34 »

Lehet hülyeség, de nem lehet, hogy a gyújtótrafó, gyertya, -kábel kezdődő elhalálozása a ludas?

Kábel + gyertyákban van vagy 15.000 km. Tehát ezt ki lehet zárni. Trafóhoz nem nyúltam, bár gondolom trafó hibánál más anomália is jelentkezne.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
HerrFriedrich
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #2928 Dátum: 2016.08.20 szombat, 17:55:37 »

Sziasztok!
Egy olyan probléma van a motorral hogy üresben vagy alacsony fordulatszámon hurrogó jellegű hangot ad ki. Létezik hogy örvénylapát? (ha van) IMRC nyit zár, check engine nem világít.
Naplózva

Mondeo V6 2003 Automatik.
Mondeo ST220 2002.
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #2929 Dátum: 2016.08.20 szombat, 21:04:57 »

Kábel + gyertyákban van vagy 15.000 km. Tehát ezt ki lehet zárni. Trafóhoz nem nyúltam, bár gondolom trafó hibánál más anomália is jelentkezne.

Sajna nem ertek hozza, de ha jol tudom ez nagy gazra elkezd torpangatni sok esetben trafo.
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2930 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:22:28 »

Sajna nem ertek hozza, de ha jol tudom ez nagy gazra elkezd torpangatni sok esetben trafo.

Erre nem kell dobnia hibakódot?
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2931 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:26:04 »

Erre nem kell dobnia hibakódot?
trafónak van saját hibakódja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2932 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:37:24 »

trafónak van saját hibakódja.

Akkor biztos nem trafó, mert az autó hibakódmentes.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2933 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 12:02:28 »

Akkor biztos nem trafó, mert az autó hibakódmentes.
sőt. a trafó csekkendzsint is gyújt....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2934 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 12:49:52 »

sőt. a trafó csekkendzsint is gyújt....

Nem egy nagy beruházás. 22e a gyári új. Kérdés, van e olyan gondja, ami még nem dob hibakódot, de már érezhető... Ilyen lehetséges?
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2935 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 16:41:30 »

Nem egy nagy beruházás. 22e a gyári új. Kérdés, van e olyan gondja, ami még nem dob hibakódot, de már érezhető... Ilyen lehetséges?

A hibakódja a trafónak arra lenne, hogy primer oldali zárlatos vagy szakadt. A szekunder oldalát közvetlenül nem látja a PCM. Abból látja esetleg, hogy égéskimaradás történik, de az okát akkor sem. Ha csak meg-meg torpan, akkor olyankor azt látja, hogy égéskimaradás volt, és ha ebből nem történik elég egy adott vizsgálati cikluson belül, akkor nem fog hibakódot tárolni és csekkendzsint gyújtani. Szóval simán lehet a trafó hibája is.
Naplózva
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2936 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 08:34:16 »

A hibakódja a trafónak arra lenne, hogy primer oldali zárlatos vagy szakadt. A szekunder oldalát közvetlenül nem látja a PCM. Abból látja esetleg, hogy égéskimaradás történik, de az okát akkor sem. Ha csak meg-meg torpan, akkor olyankor azt látja, hogy égéskimaradás volt, és ha ebből nem történik elég egy adott vizsgálati cikluson belül, akkor nem fog hibakódot tárolni és csekkendzsint gyújtani. Szóval simán lehet a trafó hibája is.

Oké. Köszi. Akkor lehet cserélem.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2937 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 17:51:59 »

K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2938 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 19:17:19 »

Sziasztok!
Egy olyan probléma van a motorral hogy üresben vagy alacsony fordulatszámon hurrogó jellegű hangot ad ki. Létezik hogy örvénylapát? (ha van) IMRC nyit zár, check engine nem világít.

Alapjárati tolattyú hiba, vagy az arra menő vákuumcső sérülése okozza.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2939 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 19:25:06 »

K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.

Sportszűrő? Nem érdemes. http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Szurok.pdf

Kipufogó nem 60-as alapból?
Ha nem, akkor mit vársz a nagyobb átmérőtől konkrétan? És amit vársz, azt mi alapján gondolod? Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2940 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 20:33:37 »

Sportszűrő? Nem érdemes. http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/szivas/PDF/Szurok.pdf

Kipufogó nem 60-as alapból?
Ha nem, akkor mit vársz a nagyobb átmérőtől konkrétan? És amit vársz, azt mi alapján gondolod? Smiley

Lehet, hogy 60-as. Akkor 65-ös amivel elkezdték. Kipufogó Klinka csak tudja, miért jó a 60-as. De egyébként le van írva sok helyen mekkora ccm-hez mekkora cső kell. Azt is leírják, miért nem jó a túl nagy cső átmérő.
Alapból más miatt mentem. Szétesett a kipufogóm, és középdobot is cserélnem kellett. Így lett belőle nagyobb átmérőjű cső + sportközép dob.

A linkelt cikkel csak annyi gond van, hogy univerzális szűrőket teszteltek, ki tudja milyen gyártmányból. Azért egy K&N-t ne hasonlítsunk ezekhez, ami típus specifikus, és nem mellesleg a legnagyobb gyártó. Nem véletlen, hogy egy univerzális 5e, a K&N meg 20e. Nem csak a márkanevet fizeted meg, hanem a fejlesztésre költött dollár milliókat is, ami egy univerzális szűrő esetében ami 5e, el lehet képzelni mekkora volt a fejlesztésre szánt összeg. Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 hétfő, 20:38:21 írta Matyas1978 » Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2941 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 20:48:32 »

Lehet, hogy 60-as. Akkor 65-ös amivel elkezdték. Kipufogó Klinka csak tudja, miért jó a 60-as. De egyébként le van írva sok helyen mekkora ccm-hez mekkora cső kell. Azt is leírják, miért nem jó a túl nagy cső átmérő.
Alapból más miatt mentem. Szétesett a kipufogóm, és középdobot is cserélnem kellett. Így lett belőle nagyobb átmérőjű cső + sportközép dob.

Ezt nem lehet hasraütés jelleggel "tudni". Ha módosítasz az átmérőkön, azzal billented a teljesítmény görbét. Alul vesztesz, fölül nyersz. De azt előre senki nem tudja megmondani, hogy az a fölül az mennyire fölül, tehát nem kellene-e hozzá megemelni a leszabályzási fordulatszámot.. Ja és mindez csak akkor valósul meg, ha nincs máshol egy korlátozó tényező: pl a szívó oldal, vagy a szelepvezérlés. Mindennek támogatnia kell a karakterisztika áthangolást. És megsúgom, hogy ennek a motornak az esetében éppen a szívó oldal a szó szerinti legszűkebb keresztmetszet.. Annyira, hogy ha mindössze felraksz egy ST200 szívósort, majdhogynem kapásból megvan az ST200 teljesítménye... Sőt a gyári szívósor annyira trágya, hogy a teljes fordulatszám tartományban visszafogja a teljesítményt.
Külföldi fórumon olvastam, hogy volt aki a 3.0 szívósorát rakta fel a 2.5-re, nyilván hengerfej csatornák hozzáalakításával, és azzal további jelentős teljesítményt nyert, de ehhez, hogy ez kiaknázható legyen, a határfordulatszámot is már emelni kellett. (Természetesen mindez nagyobb injektorokkal, és nyilván ECU módosítással).

Azt sem árt mérlegelni, hogy megéri-e a 90%-ban használt alacsony fordulatszámon elrontani a teljesítményt.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 hétfő, 20:52:00 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2942 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 21:04:13 »

Ezt nem lehet hasraütés jelleggel "tudni". Ha módosítasz az átmérőkön, azzal billented a teljesítmény görbét. Alul vesztesz, fölül nyersz. De azt előre senki nem tudja megmondani, hogy az a fölül az mennyire fölül, tehát nem kellene-e hozzá megemelni a leszabályzási fordulatszámot.. Ja és mindez csak akkor valósul meg, ha nincs máshol egy korlátozó tényező: pl a szívó oldal, vagy a szelepvezérlés. Mindennek támogatnia kell a karakterisztika áthangolást. És megsúgom, hogy ennek a motornak az esetében éppen a szívó oldal a szó szerinti legszűkebb keresztmetszet.. Annyira, hogy ha mindössze felraksz egy ST200 szívósort, majdhogynem kapásból megvan az ST200 teljesítménye... Sőt a gyári szívósor annyira trágya, hogy a teljes fordulatszám tartományban visszafogja a teljesítményt.
Külföldi fórumon olvastam, hogy volt aki a 3.0 szívósorát rakta fel a 2.5-re, nyilván hengerfej csatornák hozzáalakításával, és azzal további jelentős teljesítményt nyert, de ehhez, hogy ez kiaknázható legyen, a határfordulatszámot is már emelni kellett. (Természetesen mindez nagyobb injektorokkal, és nyilván ECU módosítással).

Azt sem árt mérlegelni, hogy megéri-e a 90%-ban használt alacsony fordulatszámon elrontani a teljesítményt.

ST200 szívósorhoz sok módosítás kell? Gondolom, ha szívó oldalon van a szűk keresztmetszet, akkor egy sport betéttel sokat nem fogok ártani.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2943 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 21:29:49 »

ST200 szívósorhoz sok módosítás kell? Gondolom, ha szívó oldalon van a szűk keresztmetszet, akkor egy sport betéttel sokat nem fogok ártani.

De nyerni sem. Azzal amúgy sem nyersz.
Szívó oldalon ami sokat számít ST esetén az elsősorban a felső szívósor öntvény a hozzá tartozó nagyobb pillangószeleppel és gumicsővel. Másodsorban az alján megnyitott légszűrőház, ami a gázreakciót maximálisan közvetlenné teszi.
Az alap öntvény járatai szűkek, nagyon durva felszínűek, sorjásak, és meg sem próbálják közelíteni a kör keresztmetszetet. Az alsó szívósor teljesen jó. A hengerfej csatornák felülete megintcsak necces, de nem létfontosságú tényező.

Az ST felső öntvény felrakásához konkrétan semmilyen módosítás nem szükséges. Sőt állítólag a 170 lovas injektorai is jók vele, az ECU jobban lekezeli mint az ST injektorokat, legalábbis MKII-nél. Az MKIII ECU lehet, hogy jobban bír velük. Én inkább beraktam a zöld injektorokat minthogy nagy terhelésen esetleg mégis kevésnek bizonyuljanak a kisebb injektorok. Az injektorsori kábelköteget is kell cserélni a más típusú injektor csatik miatt.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2944 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 22:21:30 »

De nyerni sem. Azzal amúgy sem nyersz.
Szívó oldalon ami sokat számít ST esetén az elsősorban a felső szívósor öntvény a hozzá tartozó nagyobb pillangószeleppel és gumicsővel. Másodsorban az alján megnyitott légszűrőház, ami a gázreakciót maximálisan közvetlenné teszi.
Az alap öntvény járatai szűkek, nagyon durva felszínűek, sorjásak, és meg sem próbálják közelíteni a kör keresztmetszetet. Az alsó szívósor teljesen jó. A hengerfej csatornák felülete megintcsak necces, de nem létfontosságú tényező.

Az ST felső öntvény felrakásához konkrétan semmilyen módosítás nem szükséges. Sőt állítólag a 170 lovas injektorai is jók vele, az ECU jobban lekezeli mint az ST injektorokat, legalábbis MKII-nél. Az MKIII ECU lehet, hogy jobban bír velük. Én inkább beraktam a zöld injektorokat minthogy nagy terhelésen esetleg mégis kevésnek bizonyuljanak a kisebb injektorok. Az injektorsori kábelköteget is kell cserélni a más típusú injektor csatik miatt.

Ez azért nagy meló. Ha ezt munkadíjban ki kellene fizetnem, az horror lenne. Az ECU-t is állítani kellene, és fékpadi mérés sem ártana.
Vagy nem olyan nagy meló?
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2945 Dátum: 2016.08.23 kedd, 20:37:55 »

Ez azért nagy meló. Ha ezt munkadíjban ki kellene fizetnem, az horror lenne. Az ECU-t is állítani kellene, és fékpadi mérés sem ártana.
Vagy nem olyan nagy meló?

Nem. Felső szívósor öntvényt 6 csavar tartja. Pár csövet meg kábelt kell róla még lehúzni. Injektorokat ha cserélsz, akkor az injektorhidat is 6 csavar fogja. Erővel lehúzod, injektorokat erővel kihúzod, a cseréseken o gyűrűt nem árt cserélni. Pár órás kis legózás, semmi komoly. Kár lenne szerelőre bízni. Ami macerás az inkább a szívósorok és járatok alapos kitakarítása, amit amúgy is érdemes lenne megejteni, mert durva szutyok rakódik le.
Az injektorok kábelkötege az csak egy kis vékony leágazás saját csatlakozóval csatlakozik a fő köteghez, így ez is csak legó, de meg lehet oldani csere nélkül is csatlakozóátalakítókkal.

ECU írás és fékpad ide nem kell, a gyári szenzorok jele alapján még simán kiszámol mindent. Pár százalékkal több levegő és üzemanyag nem akadály neki. Nyilván aki ki akarja hozni a maximumot az írathat optimalizált ECU szoftvert, de csak minél több módosítás után érdemes ezzel foglalkozni.

A kipufogót illetően csak "akadálymentesítésben" érdemes gondolkozni. Katalizátor és a gyári dobok repülhetnek a levesbe.

A fogyasztásom egyébként nem lett több, vagy nem számottevően, ami magyarázható talán azzal, hogy ideálisabb lett a gázcsere és az égés hatásfoka.
A kibocsátás szintén hibátlan, még így harmadik katalizátor nélkül is.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #2946 Dátum: 2016.08.23 kedd, 21:38:08 »

K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.

Nekem "belső" sportlégszűrő van. Nem is adnám papírdarabért  nyes Ezzel járom a nagy Hungáriát is.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
HerrFriedrich
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #2947 Dátum: 2016.08.23 kedd, 23:37:39 »

Alapjárati tolattyú hiba, vagy az arra menő vákuumcső sérülése okozza.

Köszönöm a segítséget, átnézem.
Naplózva

Mondeo V6 2003 Automatik.
Mondeo ST220 2002.
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #2948 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 09:08:06 »

Nem. Felső szívósor öntvényt 6 csavar tartja. Pár csövet meg kábelt kell róla még lehúzni. Injektorokat ha cserélsz, akkor az injektorhidat is 6 csavar fogja. Erővel lehúzod, injektorokat erővel kihúzod, a cseréseken o gyűrűt nem árt cserélni. Pár órás kis legózás, semmi komoly. Kár lenne szerelőre bízni. Ami macerás az inkább a szívósorok és járatok alapos kitakarítása, amit amúgy is érdemes lenne megejteni, mert durva szutyok rakódik le.
Az injektorok kábelkötege az csak egy kis vékony leágazás saját csatlakozóval csatlakozik a fő köteghez, így ez is csak legó, de meg lehet oldani csere nélkül is csatlakozóátalakítókkal.

ECU írás és fékpad ide nem kell, a gyári szenzorok jele alapján még simán kiszámol mindent. Pár százalékkal több levegő és üzemanyag nem akadály neki. Nyilván aki ki akarja hozni a maximumot az írathat optimalizált ECU szoftvert, de csak minél több módosítás után érdemes ezzel foglalkozni.

A kipufogót illetően csak "akadálymentesítésben" érdemes gondolkozni. Katalizátor és a gyári dobok repülhetnek a levesbe.

A fogyasztásom egyébként nem lett több, vagy nem számottevően, ami magyarázható talán azzal, hogy ideálisabb lett a gázcsere és az égés hatásfoka.
A kibocsátás szintén hibátlan, még így harmadik katalizátor nélkül is.

Ha ez meg van, akkor mennyivel javul a teljesitmeny?
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #2949 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 13:01:50 »

Ha ez meg van, akkor mennyivel javul a teljesitmeny?

Azt írta, hogy hozható az ST200 teljesítménye. Jó lenne nekem is egy ilyen módosítás, de egyedül biztos nem vágok bele.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.