Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:42:25
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
29
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 635488 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #800 Dátum:
2012.07.04 szerda, 21:18:54 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.04 szerda, 20:19:40
tudtommal 5 alkalommal lehet egy anyát újrahasználni
ha viszont csapágyat cserélsz, akkor meg célszerű az anyát is
Valami tönkremegy az anyán a csere miatt?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #801 Dátum:
2012.07.04 szerda, 21:23:53 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.04 szerda, 21:18:54
Valami tönkremegy az anyán a csere miatt?
elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.
egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #802 Dátum:
2012.07.04 szerda, 21:32:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.04 szerda, 21:23:53
elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.
egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is
Kösz, így már tiszta.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #803 Dátum:
2012.07.04 szerda, 21:43:37 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.04 szerda, 20:19:40
ha viszont csapágyat cserélsz
Igazából nem tudom mit cserélek, csak annyit tudok, hogy kicsit lötyög a kerékagy, ha kézzel megmozgatom.
Csapágyat csak akkor szoktam cserélni, ha olyan hangja van mint egy golyószórónak.
De ez teljesen csöndben van. Egy szerelő azt mondta, vagy a csapágy, vagy a kerékagy miatt lötyög, így hát nem tudom hol a gond.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #804 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 12:01:08 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.04 szerda, 21:43:37
...
De ez teljesen csöndben van. Egy szerelő azt mondta, vagy a csapágy, vagy a kerékagy miatt lötyög, így hát nem tudom hol a gond.
He?
Mit jelenthet vajon az, hogy a kerékagy miatt lötyög?
Lehet, én vagyok a tudatlan, de szerintem a kerékagy és a csapágy ugyanaz, nem?
Egyáltalán mi az, ami lötyög?
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #805 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 22:59:31 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.05 csütörtök, 12:01:08
He?
Mit jelenthet vajon az, hogy a kerékagy miatt lötyög?
Lehet, én vagyok a tudatlan, de szerintem a kerékagy és a csapágy ugyanaz, nem?
Egyáltalán mi az, ami lötyög?
Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #806 Dátum:
2012.07.06 péntek, 00:31:55 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.05 csütörtök, 22:59:31
Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
szerintem sürgősen cseréld le a szerelődet....
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #807 Dátum:
2012.07.06 péntek, 00:37:43 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.05 csütörtök, 22:59:31
Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
ahogy astor mondja ...
aki egy kicsit is ismeri a felépítését (bármelyik) futóműnek, az nem mond ilyet ..
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #808 Dátum:
2012.07.06 péntek, 09:54:29 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.05 csütörtök, 22:59:31
Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
Elsőre én is a többiekkel értek egyet.
Viszont kérdeznék még.
Húzni-tolni tudod, esetleg jobbra-balra lehet mozgatni - lötyög (máshogy hirtelen nem tudom leírni) -, vagy netán forgásirányba mozgatható?
Ha első kettő, akkor szinte biztos, hogy kerékcsapágy - szerintem.
Ha viszont a harmadik, akkor több dolog is lehet a kerékcsapágyon kívül, pl. féltengelycsuklók valamelyike.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #809 Dátum:
2012.07.06 péntek, 11:45:40 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.06 péntek, 09:54:29
Húzni-tolni tudod, esetleg jobbra-balra lehet mozgatni - lötyög (máshogy hirtelen nem tudom leírni) -, vagy netán forgásirányba mozgatható?
Ha első kettő, akkor szinte biztos, hogy kerékcsapágy - szerintem.
Ha viszont a harmadik, akkor több dolog is lehet a kerékcsapágyon kívül, pl. féltengelycsuklók valamelyike.
Nem ellenőriztem le minden irányt, amikor a lötyögést tapasztaltam szemben voltam a kerékaggyal (vagy ha nem vettem le a kereket, akkor a kerékkel) jobb kezemmel megfogtam a jobb oldalát, bal kezemmel a bal oldalát. Jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor érzem hogy lötyög, kotyog.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #810 Dátum:
2012.07.06 péntek, 11:53:11 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.07.06 péntek, 00:37:43
ahogy astor mondja ...
aki egy kicsit is ismeri a felépítését (bármelyik) futóműnek, az nem mond ilyet ..
Ért hozzá a szerelő, csak lehet, hogy rosszul fejezte ki magát, vagy én értettem félre.
Ebben az ügyben azt nem értem, hogy a kerékagy mitől tud tönkremenni, illetve lötyögni, abban az esetben, ha jó a csapágy.
Ha látnám belülről is a dolgokat, jobban megérteném, de ugye én csak kívülről látom.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #811 Dátum:
2012.07.06 péntek, 14:18:58 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.06 péntek, 11:45:40
Nem ellenőriztem le minden irányt, amikor a lötyögést tapasztaltam szemben voltam a kerékaggyal (vagy ha nem vettem le a kereket, akkor a kerékkel) jobb kezemmel megfogtam a jobb oldalát, bal kezemmel a bal oldalát. Jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor érzem hogy lötyög, kotyog.
Tehát akkor kb. mondhatjuk azt, hogy megpróbáltál a "kerékkel kormányozni"?
Ha így lötyög, akkor kerékcsapágy lesz a ludas - szerintem.
Na, jól sejtettem, amire gondoltam. Rákeresve ezt hozza kerékagynak:
Ez nem kotyoghat, ha minden jó, ugyanis ez bele van préselve a csapágyba, ami pedig bele van préselve a
csonkállványba
. Így marad a lötyögő kerékcsapágy.
Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #812 Dátum:
2012.07.06 péntek, 14:40:35 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.06 péntek, 14:18:58
Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?
Teljesen csöndben van.
Valahol azt olvastam, hogy attól még lehet csapágy.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #813 Dátum:
2012.07.06 péntek, 20:46:58 »
Hasznos lehet:
http://kepfeltoltes.hu/120706/ker_kagy_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva
Udo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #814 Dátum:
2012.07.06 péntek, 23:07:07 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.06.11 hétfő, 20:55:56
Újonnan érdekelne.
Csak azért mert cserés már a rugó, viszont nem akarom, hogy (sok centilvel) magasabb legyen a feneke, ezért ültetőrugó megy bele, de nem bízom a véletlenre. Be szeretném lőni, hogy túl magas se legyen, de persze ne is üljön le nagyon. (most egy komolyabb, ívesebb beton fekvőrendőrnél hallom a "baba" koppanását...
)
(viszont a magassága majdnem pont jó
)
MOst tudtam csak lemérni: 5cm-re emeli ki a kasztnit a gumi fölé az erősített bárdis rugó.
Máté
Naplózva
MkI kombi TD 1995
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #815 Dátum:
2012.07.07 szombat, 00:05:49 »
Idézetet írta: Udo - 2012.07.06 péntek, 23:07:07
MOst tudtam csak lemérni: 5cm-re emeli ki a kasztnit a gumi fölé az erősített bárdis rugó.
Máté
Köszönöm ! Még annyit kérdeznék, hogy a gátló is új? Ill. milyen kerék van az autódon? Köszönöm mégegyszer !
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Udo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #816 Dátum:
2012.07.07 szombat, 09:34:40 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.07.07 szombat, 00:05:49
Köszönöm ! Még annyit kérdeznék, hogy a gátló is új? Ill. milyen kerék van az autódon? Köszönöm mégegyszer !
15-ös a kerék, a gátlók maradtak a régiek. A rugózása kicsit keményebb lett hátul, de nem szoktam sportosan vezetni, így nekem mindegy.
Ha kell, lefényképezem és elküldöm neked a képet a kocsiról.
Naplózva
MkI kombi TD 1995
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #817 Dátum:
2012.07.07 szombat, 16:50:24 »
Idézetet írta: legyozo - 2012.07.06 péntek, 20:46:58
Hasznos lehet:
http://kepfeltoltes.hu/120706/ker_kagy_www.kepfeltoltes.hu_.png
Jó ez a kép. Azt nem tudom még, a kerékcsapágynak melyik felszínét kell préselve a helyére tenni, a belsőt vagy a külsőt?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #818 Dátum:
2012.07.07 szombat, 16:52:48 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.07 szombat, 16:50:24
Jó ez a kép. Azt nem tudom még, a kerékcsapágynak melyik felszínét kell préselve a helyére tenni, a belsőt vagy a külsőt?
tökmindegy, ahonnan hozzáférsz.
szimmetrikus, és mind2 oldalán a seeger-gyűrű a biztosító. egyiket beteszed, benyomod a csapágyat ütközésig, aztán beteszed a másik gyűrűt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #819 Dátum:
2012.07.07 szombat, 17:29:16 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.07 szombat, 16:52:48
tökmindegy, ahonnan hozzáférsz.
szimmetrikus, és mind2 oldalán a seeger-gyűrű a biztosító. egyiket beteszed, benyomod a csapágyat ütközésig, aztán beteszed a másik gyűrűt
Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #820 Dátum:
2012.07.07 szombat, 19:26:33 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.07 szombat, 17:29:16
Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
én a réginek a külsejét rá szoktam rakni, kereszbe egy jó vastag vaskorong, és 2 kilós kalapács jó magasról. símán belemegy
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #821 Dátum:
2012.07.08 vasárnap, 20:32:05 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.07 szombat, 19:26:33
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.07 szombat, 17:29:16
Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
én a réginek a külsejét rá szoktam rakni, kereszbe egy jó vastag vaskorong, és 2 kilós kalapács jó magasról. símán belemegy
Jó megoldás, de nagyon kell figyelni arra, hogy ne billenjen meg a csapágy, ne menjen bele ferdén, aztán meg megakad.
Ezért én a kiszedésnél és berakásnál is olyan műhelyre bíztam, ahol préseléssel művelték a csapágy cseréjét.
Amúgy először a csonkállványba nyomják be a csapágyat egészen a zégergyűrűig történő ütközésig, majd beteszik a másik zégert is, aztán belepréselik a csapágyba az agyat is.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #822 Dátum:
2012.07.08 vasárnap, 21:52:56 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.08 vasárnap, 20:32:05
Amúgy először a csonkállványba nyomják be a csapágyat egészen a zégergyűrűig történő ütközésig, majd beteszik a másik zégert is, aztán belepréselik a csapágyba az agyat is.
A csonkállvány is le van szerelve az autóról, és munkapadon préselik? Vagy rajta van az autón, és úgy préselik valamivel?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #823 Dátum:
2012.07.09 hétfő, 21:18:25 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.08 vasárnap, 21:52:56
A csonkállvány is le van szerelve az autóról, és munkapadon préselik? Vagy rajta van az autón, és úgy préselik valamivel?
le kell venni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #824 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:45:11 »
Ki kellene cseréltetnem a
-kerékcsapágyat
-féktárcsát és fékbetétet
-lengéscsillapítót
Mennyi lehet ezeknek a munkaóra szükséglete külön-külön, és mennyi egyben vagy kettesével?
Úgy látom a csapágyat és tárcsát egyszerre lenne érdemes, mert közel vannak egymáshoz. A lengéscsillapító kicsit odébb van.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #825 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:52:39 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.10 kedd, 16:45:11
Ki kellene cseréltetnem a
-kerékcsapágyat
-féktárcsát és fékbetétet
-lengéscsillapítót
Mennyi lehet ezeknek a munkaóra szükséglete külön-külön, és mennyi egyben vagy kettesével?
Úgy látom a csapágyat és tárcsát egyszerre lenne érdemes, mert közel vannak egymáshoz. A lengéscsillapító kicsit odébb van.
a csapágyat inkább a lengéscsillapítóval kösd össze, mert úgyis le kell venni mind2-höz a csonkot.
a féktárcsa ugyan fizikailag közel van az agyhoz, de külön bármikor cserélhető 1 óra alatt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #826 Dátum:
2012.07.11 szerda, 11:27:21 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.10 kedd, 16:52:39
a csapágyat inkább a lengéscsillapítóval kösd össze, mert úgyis le kell venni mind2-höz a csonkot.
a féktárcsa ugyan fizikailag közel van az agyhoz, de külön bármikor cserélhető 1 óra alatt
Hát akkor újratervezés.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #827 Dátum:
2012.07.11 szerda, 11:35:37 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.06 péntek, 14:18:58
Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?
Ma megforgattam kézzel az első kerekeket, csöndben vannak (a fékbetét súrlódó hangjától eltekintve) és mind a kettő másfél fordulatot bír forogni, ha erősen megforgatom. A lötyögő kerék is és a másik is.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #828 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 11:58:37 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.11 szerda, 11:35:37
Ma megforgattam kézzel az első kerekeket, csöndben vannak (a fékbetét súrlódó hangjától eltekintve) és mind a kettő másfél fordulatot bír forogni, ha erősen megforgatom. A lötyögő kerék is és a másik is.
A lötyögő keréknek tényleg nincs hangja?
Ezt én nem értem. Ha csapágy, akkor azért valami hangjának - szerintem - lennie kéne, pláne kanyarban megterhelve. Ha mégse csapágy, akkor nem tudom, mi az, amitől még lötyöghet a kerék. Meg kéne vizslatni (habár akkor sem biztos, hogy túl sokat tudnék mondani, lévén nem vagyok autószerelő).
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #829 Dátum:
2012.07.16 hétfő, 18:39:44 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.16 hétfő, 11:58:37
A lötyögő keréknek tényleg nincs hangja?
Ezt én nem értem. Ha csapágy, akkor azért valami hangjának - szerintem - lennie kéne, pláne kanyarban megterhelve. Ha mégse csapágy, akkor nem tudom, mi az, amitől még lötyöghet a kerék. Meg kéne vizslatni (habár akkor sem biztos, hogy túl sokat tudnék mondani, lévén nem vagyok autószerelő).
ha a csapágy jó, még lötyöghet a kerék. ha 3-9 óránál fogod, és mozog, akkor kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej. kormányösszekötőre figyelni kell, mert lehet akár belső s, és azt szemmel nem látod. legjobb ezekhez, ha 2 ember van. ha a külső kormányösszelötőt kiveszed, akkor viszont érezhető, hogy jó-e a belső. a karnak meg kéne ott állni, ahová hajtod. ha lehajlik magától, akkor kuka
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #830 Dátum:
2012.07.17 kedd, 13:22:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.16 hétfő, 18:39:44
ha a csapágy jó, még lötyöghet a kerék. ... kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej ...
Tényleg!
Hogy ez nekem mér' nem jutott eszembe!
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #831 Dátum:
2012.07.17 kedd, 15:27:44 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.17 kedd, 13:22:59
Tényleg!
Hogy ez nekem mér' nem jutott eszembe!
Ha nem a csapágy miatt lötyög, akkor a csonkállványnak is mozognia kell?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #832 Dátum:
2012.07.17 kedd, 15:38:38 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.17 kedd, 15:27:44
Ha nem a csapágy miatt lötyög, akkor a csonkállványnak is mozognia kell?
Igen, elvileg.
Ha az van, amit GinJoy írt - kormánygömbfej -, akkor a kerékagy a csonkállvánnyal együtt lötyög/mozog.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #833 Dátum:
2012.07.17 kedd, 16:02:09 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.16 hétfő, 18:39:44
ha 3-9 óránál fogod, és mozog, akkor kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej.
Ha 3-9 óránál fogtam a kereket, jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor éreztem hogy lötyög.
Ha 0-6 óránál fogtam a kereket, tetejét tengelyirányba toltam, alját tengelyirányba húztam, majd vissza, akkor is ugyanúgy lötyög.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #834 Dátum:
2012.07.17 kedd, 18:10:12 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.17 kedd, 16:02:09
Ha 3-9 óránál fogtam a kereket, jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor éreztem hogy lötyög.
Ha 0-6 óránál fogtam a kereket, tetejét tengelyirányba toltam, alját tengelyirányba húztam, majd vissza, akkor is ugyanúgy lötyög.
akkor vagy csapágy, vagy minden szilent rosz. volt cserélve mostanában valami? féltengely anya meg van rendesen húzva? azt iszonyat módon meg kell
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #835 Dátum:
2012.07.18 szerda, 11:21:14 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.17 kedd, 18:10:12
akkor vagy csapágy, vagy minden szilent rosz. volt cserélve mostanában valami? féltengely anya meg van rendesen húzva? azt iszonyat módon meg kell
A csapágy 8 éve lett cserélve, azóta kb 40e km lehet benne. A kerék maximum 2 éve lötyöghet, előtte nem lötyögött. Lehet, hogy a féltengely anya időközben lelazult? Ha egyenesen tengelyirányba próbálom mozgatni, akkor nem lötyög semmit.
Szilentek közül melyik okozhat ilyet? Első lengőkar szilentek voltak cserélve 6 éve.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #836 Dátum:
2012.07.18 szerda, 11:29:20 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.18 szerda, 11:21:14
A csapágy 8 éve lett cserélve, azóta kb 40e km lehet benne. A kerék maximum 2 éve lötyöghet, előtte nem lötyögött. Lehet, hogy a féltengely anya időközben lelazult? Ha egyenesen tengelyirányba próbálom mozgatni, akkor nem lötyög semmit.
Szilentek közül melyik okozhat ilyet? Első lengőkar szilentek voltak cserélve 6 éve.
Ha jól meg van húzva a féltengelyanya, akkor az nem lazulhat le. Ha pedig igen, akkor a csapágy bánja.
6 éve lettek cserélve a szilentek!?!? Az szép idő. Nekem 3-at nem bírtak ki
. Egyébként talán bármelyik csinálhat ilyet. De így látatlanban nehéz mondani bármit is, tapasztalva sokkal könnyebb lenne.
Ahogy GinJoy is írta, két emberes meló. Egyik mozgat, másik figyeli a lehetséges pontokat, hogy mi mozog/kotyog. Esetleg pajszerrel mozgat lengőkarok a szilenteknél, hogy azok mozgását is meg lehessen figyelni
(legalábbis autószerelő így csinálta, és mégse látta azt a lógást benne, amit a vizsgasoron a futóműkínzó géppel megláttak)
.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #837 Dátum:
2012.07.18 szerda, 11:38:21 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.18 szerda, 11:29:20
Ha jól meg van húzva a féltengelyanya, akkor az nem lazulhat le. Ha pedig igen, akkor a csapágy bánja.
Ha le lenne lazulva a tengelyanya, akkor egyenesen tengelyirányba mozgatva is lötyögnie kéne. Esetleg még látnom is kellene a hézagot. Vagy nem feltétlenül?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #838 Dátum:
2012.07.18 szerda, 14:14:33 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.07.18 szerda, 11:29:20
6 éve lettek cserélve a szilentek!?!? Az szép idő. Nekem 3-at nem bírtak ki
.
Azóta csak kb 30e km-t ment, viszonylag normális utakon. Gondolom ez nem sok.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #839 Dátum:
2012.07.18 szerda, 17:37:20 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.07.18 szerda, 14:14:33
Azóta csak kb 30e km-t ment, viszonylag normális utakon. Gondolom ez nem sok.
attól függ milyet vettél bele. a *** az tönkre mehet ennyi idő alatt is.
egyébként főként kormányösszekötő, vagy a talpas a hibás, ezeket apró kicsi mozdulatokkal is érzed, ha mozog
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zotyesz84
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #840 Dátum:
2012.07.21 szombat, 09:37:41 »
Sziasztok!
A hátsó futóművem már elég megviselt állapotban van az utóbbi napokban. Lassan gurulva rossz úton is halható a kopogás a jobb hátsó keréktől. A műszaki szemlén azt mondták hogy a lengéscsillapítóim eléggé oda vannak. Kérdésem mit kell még rajta kicserélni. Gondolom nem kell olyan sok minden mint előre?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #841 Dátum:
2012.07.21 szombat, 12:45:50 »
Idézetet írta: Zotyesz84 - 2012.07.21 szombat, 09:37:41
Sziasztok!
A hátsó futóművem már elég megviselt állapotban van az utóbbi napokban. Lassan gurulva rossz úton is halható a kopogás a jobb hátsó keréktől. A műszaki szemlén azt mondták hogy a lengéscsillapítóim eléggé oda vannak. Kérdésem mit kell még rajta kicserélni. Gondolom nem kell olyan sok minden mint előre?
Kicsit kevesebb cucc van hátul, szerintem ha belefér a keretbe érdemes lenne rugót is cserélned a gátlókkal együtt, ha azok is olyan idősek, mint a jelenlegi. Meg amit érdemes az pár darab szilent. Legalább is véleményem szerint.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Pisti84
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #842 Dátum:
2012.07.24 kedd, 20:01:12 »
Lemezfelnit szeretnék a kocsimra a téliguminak. Az autón új kora óta a gyári alufelni van, másikat még nem látott. 6Jx15 ET40 cosworth style a felni. Az acélfelni, ami rámenne az is gyári Ford. 6Jx15 ET49,5.
Kérdésem az, hogy okozhat-e ez bármi problémát a futóműnek? A kerék beljebb kerülne 9,5mm-rel. Más felni nem volt még az autón, mint az alufelni, csak ezért kérdezem.
Naplózva
'94 Turnier 2.0 Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #843 Dátum:
2012.07.24 kedd, 20:04:35 »
Idézetet írta: Pisti84 - 2012.07.24 kedd, 20:01:12
Lemezfelnit szeretnék a kocsimra a téliguminak. Az autón új kora óta a gyári alufelni van, másikat még nem látott. 6Jx15 ET40 cosworth style a felni. Az acélfelni, ami rámenne az is gyári Ford. 6Jx15 ET49,5.
Kérdésem az, hogy okozhat-e ez bármi problémát a futóműnek? A kerék beljebb kerülne 9,5mm-rel. Más felni nem volt még az autón, mint az alufelni, csak ezért kérdezem.
nem okoz gondot, ez a gyári mérete
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Pisti84
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #844 Dátum:
2012.07.25 szerda, 08:56:32 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.24 kedd, 20:04:35
ez a gyári mérete
Ezt tudom is. De mondjuk olyan nincs, hogy egy felnihez "hozzá van kopva" a futómű és ha másikat teszünk rá az valami gondot okoz?
Naplózva
'94 Turnier 2.0 Ghia
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #845 Dátum:
2012.07.25 szerda, 11:00:47 »
Idézetet írta: Pisti84 - 2012.07.25 szerda, 08:56:32
Ezt tudom is. De mondjuk olyan nincs, hogy egy felnihez "hozzá van kopva" a futómű és ha másikat teszünk rá az valami gondot okoz?
nincs. a lemezfelnik legalább fele olyan nehezek, mint az aluk, ezért könnyebben mozgatja a szervó. ha eddig is gyári méret volt fent és gyári méret kerül fel, nem változhat semmi.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pisti84
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 117
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #846 Dátum:
2012.07.25 szerda, 16:37:25 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.07.25 szerda, 11:00:47
nincs. a lemezfelnik legalább fele olyan nehezek, mint az aluk, ezért könnyebben mozgatja a szervó. ha eddig is gyári méret volt fent és gyári méret kerül fel, nem változhat semmi.
Rendben! Köszönöm szépen! Igen a téligumiknak lesz a lemezfelni, hogy ne kelljen fel-le szedegetni.
Naplózva
'94 Turnier 2.0 Ghia
Tarrka
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #847 Dátum:
2012.07.26 csütörtök, 18:45:32 »
Sziasztok!
Egy kérdés:
-a hátsó futóműben a rugónál van valami "gumitányér" (amibe beleül a rugó)
a válaszokat előre is köszönöm
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #848 Dátum:
2012.07.26 csütörtök, 20:08:38 »
Idézetet írta: Tarrka - 2012.07.26 csütörtök, 18:45:32
Sziasztok!
Egy kérdés:
-a hátsó futóműben a rugónál van valami "gumitányér" (amibe beleül a rugó)
a válaszokat előre is köszönöm
Felül van.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #849 Dátum:
2012.07.27 péntek, 20:47:55 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.07.04 szerda, 21:23:53
elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.
egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is
Vettem két tengelyanyát, és nem egyformák. A jobb oldali a csapágykészletben volt benne, de teljesen más a kinézete, mint a másiknak.
http://kepfeltoltes.hu/view/120727/fot__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.27 péntek, 21:00:33 írta Csimbió
»
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
29
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ