Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 06:38:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 583925 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2014.08.06 szerda, 10:40:18 »

...anyiért vegyenek zsigulit az való nekik.) police
Ne szidd a Ladát! ejnye1
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2014.08.06 szerda, 13:24:44 »

Ne szidd a Ladát! ejnye1

Smiley  angel Nem szidtam, jó kis verda az. (álltalánoságban olyat használnak) Bírja s strapát. Nincs benne elektronika nincs ami elromoljon, sper difi könyen belemegy, zsugor hajtókar - 5 gangos rövid áttételű váltó, és még sorolhatnám. Alkatrész olcsó stb stb stb. Látom Te kockával rendelkezel, van benne valami tuning/modding?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2014.08.06 szerda, 16:35:02 »

...
Látom Te kockával rendelkezel, van benne valami tuning/modding?
Már nem. szomoru1
Csak egy 296-os HMS tengely volt benne.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2014.08.13 szerda, 11:16:16 »

Már nem. szomoru1
Csak egy 296-os HMS tengely volt benne.

Csak észrevettem, hogy írtál  laugh Aha értem. "Viszonylag" kevés pénzből jó kis drift autót lehet belőlük varázsolni.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2014.08.16 szombat, 21:31:26 »

ST200, kombi, tárcsafék hátul. Ahol bemegy a kézifék mechanikája, az valami gumiharang. Na az nálam csurig tele van fékolajjal. Jól sejtem, hogy egy ilyen készletre van szükségem a javításhoz?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 07:03:10 »

ST200, kombi, tárcsafék hátul. Ahol bemegy a kézifék mechanikája, az valami gumiharang. Na az nálam csurig tele van fékolajjal. Jól sejtem, hogy egy ilyen készletre van szükségem a javításhoz?
igen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 11:53:56 »

igen

Okké, thnx!  wave
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2014.10.11 szombat, 20:56:14 »

Sziasztok!

Segítsetek! Hogyan tudom kideríteni, hogy mi lehet a ludas abban, hogy néha kigyullad az ABS és ASR lámpa? Nem mindig, 5 indításból 3 szor. Lehet az a jeladó cucc szart be valamelyik keréknél? Ha igen honnan tudom meg, hogy melyik? Csak számítógépes diagnosztikával lehet vagy manuálisan látszik esetleg? Előre is nagyon köszi a segítséget! Ha diagnosztika kell akkor Debrecenben tudtok valakit akinek van ilyen cucca?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2014.10.11 szombat, 20:59:03 »

Sziasztok!

Segítsetek! Hogyan tudom kideríteni, hogy mi lehet a ludas abban, hogy néha kigyullad az ABS és ASR lámpa? Nem mindig, 5 indításból 3 szor. Lehet az a jeladó cucc szart be valamelyik keréknél? Ha igen honnan tudom meg, hogy melyik? Csak számítógépes diagnosztikával lehet vagy manuálisan látszik esetleg? Előre is nagyon köszi a segítséget! Ha diagnosztika kell akkor Debrecenben tudtok valakit akinek van ilyen cucca?


Hibatárolót kell olvasni.
Lehet sporadikus szenzor hiba, de lehet modulok közti szintén sporadikus kommunikációs hiba.

Írj a régiós topikba, hátha akad Debi környékén valaki aki tud segíteni neked ebben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2014.10.11 szombat, 21:05:41 »


Hibatárolót kell olvasni.
Lehet sporadikus szenzor hiba, de lehet modulok közti szintén sporadikus kommunikációs hiba.

Írj a régiós topikba, hátha akad Debi környékén valaki aki tud segíteni neked ebben.

Nagyon köszi a választ! Írok oda is akkor. Ja és kérdezném ha bármelyik verzió a hibás akkor ez mennyibe fog fájni nekem mk2 benzines esetében?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2014.10.11 szombat, 21:09:41 »

Nagyon köszi a választ! Írok oda is akkor. Ja és kérdezném ha bármelyik verzió a hibás akkor ez mennyibe fog fájni nekem mk2 benzines esetében?

Azt sem tudni, hogy mi vagy hol van a probléma.
Ebből azért következik, hogy azt sem lehet tudni, hogy milyen javítás szükséges és milyen költségvonzata van.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2014.11.12 szerda, 09:54:04 »

Azt honnan lehet kideríteni, hogy 14" vagy 15" kerék való-e eredetileg az autóra? A féktárcsáim 260-asak, a kerekek 15"-osak.  A Cromax egyféle tárcsát mutat, a Bárdi 15"-hoz 278-as tárcsát ír. Mi az igazság?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2014.11.12 szerda, 11:11:06 »

Azt honnan lehet kideríteni, hogy 14" vagy 15" kerék való-e eredetileg az autóra? A féktárcsáim 260-asak, a kerekek 15"-osak.  A Cromax egyféle tárcsát mutat, a Bárdi 15"-hoz 278-as tárcsát ír. Mi az igazság?

A 278as tárcsára (a dízelt meg a V6-ot szerelték ezzel, a többi 260ast kapott) is felmegy a 14es felni. Kerék tekintetében 14" és 17" közt voltak a gyári felniméretek.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2014.11.12 szerda, 11:43:12 »

Azt honnan lehet kideríteni, hogy 14" vagy 15" kerék való-e eredetileg az autóra? A féktárcsáim 260-asak, a kerekek 15"-osak.  A Cromax egyféle tárcsát mutat, a Bárdi 15"-hoz 278-as tárcsát ír. Mi az igazság?
Mk2-ben szerintem már csak 15" volt a legkisebb méret - de ez csak tipp az alapján, amit az Mk1-ről tudok.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2014.11.12 szerda, 12:19:47 »

Mk2-ben szerintem már csak 15" volt a legkisebb méret - de ez csak tipp az alapján, amit az Mk1-ről tudok.

MK2-es kezelési könyvben még írnak 14"-es méreteket.. Tudja fene, lehet ez is piacfüggő volt. Nekem a '99-es dízel kombimon volt 14-es kerék télire. Viszont a 195/60 R15-öt tudom ajánlani optimális méretnek Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2014.11.12 szerda, 17:03:25 »

Mk2-ben szerintem már csak 15" volt a legkisebb méret - de ez csak tipp az alapján, amit az Mk1-ről tudok.

Igazából a féktárcsa irányából célzom a kérdést, mert azt kell vennem, a mostani egyszer csak megkormányrázósodott az utóbbi pár száz km-en és sajnos kopáshatáron van. Jó néven vennék egy picivel jobb féket ezért akadt meg a szemem a nagyobb tárcsaméreten, de közben azt is látom, hogy nagyobb, vagy legalábbis másmilyen nyereg dukál hozzá. A mostaniban nem is fér el +9 mm. Mivel az autóm 3 évesen került Agyarországra, megfordult a fejemben ez+az, mindenféle mérsékelten szakszerű csereberékkel kapcsolatban... Magyarul: lehet, hogy nekem nem 260-as tárcsámnak kellene lennie, vagy legitim ez a felállás is?
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.12 szerda, 18:51:14 írta deerman » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:30:23 »

Igazából a féktárcsa irányából célzom a kérdést, mert azt kell vennem, a mostani egyszer csak megkormányrázósodott az utóbbi pár száz km-en és sajnos kopáshatáron van. Jó néven vennék egy picivel jobb féket ezért akadt meg a szemem a nagyobb tárcsaméreten, de közben azt is látom, hogy nagyobb, vagy legalábbis másmilyen nyereg dukál hozzá. A mostaniban nem is fér el +9 mm. Mivel az autóm 3 évesen került Agyarországra, megfordult a fejemben ez+az, mindenféle mérsékelten szakszerű csereberékkel kapcsolatban... Magyarul: lehet, hogy nekem nem 260-as tárcsámnak kellene lennie, vagy legitim ez a felállás is?

Lehet valamiért raktak bele valami bontott szett első futóművet.. Le is mérted a tárcsát h pontosan mekkora? Tényleg a nagyobb lenne való a dízelbe; de ha cserélni kell a nyerget is, akkor rakj bele 300-as tárcsát (ST170-es Focus-hoz való), MK3-as nyereggel, bár ahhoz kell 4 jófajta alátét hogy jó "nyomon" legyen a tárcsához képest Cheesy Bár arra meg nem megy fel 16"-osnál kisebb felni..
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2014.11.12 szerda, 19:50:31 »

Lehet valamiért raktak bele valami bontott szett első futóművet.. Le is mérted a tárcsát h pontosan mekkora? Tényleg a nagyobb lenne való a dízelbe; de ha cserélni kell a nyerget is, akkor rakj bele 300-as tárcsát (ST170-es Focus-hoz való), MK3-as nyereggel, bár ahhoz kell 4 jófajta alátét hogy jó "nyomon" legyen a tárcsához képest Cheesy Bár arra meg nem megy fel 16"-osnál kisebb felni..

 nyes
Szimpla tárcsa felszabályozásnak indult még reggel, és már 16-os felninél járunk...
 smile
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2014.11.12 szerda, 21:37:18 »

Igazából a féktárcsa irányából célzom a kérdést, mert azt kell vennem, a mostani egyszer csak megkormányrázósodott az utóbbi pár száz km-en és sajnos kopáshatáron van. Jó néven vennék egy picivel jobb féket ezért akadt meg a szemem a nagyobb tárcsaméreten, de közben azt is látom, hogy nagyobb, vagy legalábbis másmilyen nyereg dukál hozzá. A mostaniban nem is fér el +9 mm. Mivel az autóm 3 évesen került Agyarországra, megfordult a fejemben ez+az, mindenféle mérsékelten szakszerű csereberékkel kapcsolatban... Magyarul: lehet, hogy nekem nem 260-as tárcsámnak kellene lennie, vagy legitim ez a felállás is?
Ha nem fér el a 278-as, akkor rakjál bele 260-ast. Mást nem tudsz, csak nagy csereberével (nyereg, folyadék).
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2014.11.19 szerda, 16:59:12 »

Azt honnan lehet kideríteni, hogy 14" vagy 15" kerék való-e eredetileg az autóra? A féktárcsáim 260-asak, a kerekek 15"-osak.  A Cromax egyféle tárcsát mutat, a Bárdi 15"-hoz 278-as tárcsát ír. Mi az igazság?
gyárilag biztos hogy nincs 278-as tárcsád, ugyanúgy mint bármelyik dízelnek. 278-as csak v6-on volt, és arra már nem megy rá a 14-es kerék. Ránézésre is meg tudod állapítani. Ha az agynál kívül van a hűtőborda, akkor 278, ha belül(tehát nem látod a felni felől), akkor 260
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.19 szerda, 17:01:02 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2014.11.19 szerda, 17:02:54 »

Igazából a féktárcsa irányából célzom a kérdést, mert azt kell vennem, a mostani egyszer csak megkormányrázósodott az utóbbi pár száz km-en és sajnos kopáshatáron van. Jó néven vennék egy picivel jobb féket ezért akadt meg a szemem a nagyobb tárcsaméreten, de közben azt is látom, hogy nagyobb, vagy legalábbis másmilyen nyereg dukál hozzá. A mostaniban nem is fér el +9 mm. Mivel az autóm 3 évesen került Agyarországra, megfordult a fejemben ez+az, mindenféle mérsékelten szakszerű csereberékkel kapcsolatban... Magyarul: lehet, hogy nekem nem 260-as tárcsámnak kellene lennie, vagy legitim ez a felállás is?
tudok neked adni olyan konzolt, amivel a saját nyergeddel is tudsz 278-as tárcsát használni
de kizárólag minimum 15-ös kerékkel használható
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2014.11.21 péntek, 13:34:19 »

tudok neked adni olyan konzolt, amivel a saját nyergeddel is tudsz 278-as tárcsát használni
de kizárólag minimum 15-ös kerékkel használható

A tárcsám az 260-as.A kezemben volt, megmértem. Visszaadta az esztergányos, mert nem adja ki az alsó méretet. Csak az bizonytalanított el, hogy sok webshopban a dieselhez 278-as tárcsát kínálnak. KÖzben előkotortam a szürke mappát az eredeti német kezelési útmutatóval, szervizpapirokkal stb. Abba kézzel bele van írva, hogy milyen gumimérettel adták át az autót. 15-ös természetesen.

Jelent annyit egyébként ez a +18 mm, hogy érdemes legyen emiatt szórakoznom vele? Darabokra szedtem az első féknyergeim, mindent eltakarítottam (közben kényszerűen beterveztem két dugattyú vásárlást) azóta határozottan jobb lett a fékhatás. A régenbben tapasztalt korai ABS beindulás is megszűnt, valszeg asszimetrikusan dolgozott a két oldal.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2014.11.21 péntek, 19:17:51 »

A tárcsám az 260-as.A kezemben volt, megmértem. Visszaadta az esztergányos, mert nem adja ki az alsó méretet. Csak az bizonytalanított el, hogy sok webshopban a dieselhez 278-as tárcsát kínálnak. KÖzben előkotortam a szürke mappát az eredeti német kezelési útmutatóval, szervizpapirokkal stb. Abba kézzel bele van írva, hogy milyen gumimérettel adták át az autót. 15-ös természetesen.

Jelent annyit egyébként ez a +18 mm, hogy érdemes legyen emiatt szórakoznom vele? Darabokra szedtem az első féknyergeim, mindent eltakarítottam (közben kényszerűen beterveztem két dugattyú vásárlást) azóta határozottan jobb lett a fékhatás. A régenbben tapasztalt korai ABS beindulás is megszűnt, valszeg asszimetrikusan dolgozott a két oldal.
valahol olcsóbb a 278-as tárcsa, mint a 260-as. az átmérőben azért érezhető a változás
dízelben nem volt csak síma 260-as
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2014.11.25 kedd, 19:49:00 »

tudok neked adni olyan konzolt, amivel a saját nyergeddel is tudsz 278-as tárcsát használni
de kizárólag minimum 15-ös kerékkel használható

Ez érdekel, de "szakmai okokból" a jövő hónap elejére csúszik a fékfelújítós projekt. Majd megzörgetlek p.ü.-ben.
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2014.12.02 kedd, 20:40:58 »

Sziasztok
Ti milyen tárcsát / betétet javasoltok hátra?
Köszönöm!
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2014.12.02 kedd, 23:35:21 »

Sziasztok
Ti milyen tárcsát / betétet javasoltok hátra?
Köszönöm!
Fék!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2014.12.03 szerda, 13:19:45 »

Fék!  Wink

Akkor azt mondod ezt inkább ne tegyük fel?  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.03 szerda, 23:32:05 írta Pumukli23 » Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2014.12.03 szerda, 13:21:15 »

Akkor azt mondod ezt inkább ne tegyük fel?  eplus2
pl textar
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2014.12.03 szerda, 18:39:54 »

pl textar
pl ferodo
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2014.12.03 szerda, 23:30:24 »

Köszönöm!
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 17:19:14 »

pl ferodo
na nem egyszer volt. soha többet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2014.12.12 péntek, 08:05:55 »

Sziasztok!

A hétvégén tartottam egy kis takarítást a motortérben és többek között a kipörgésgátló "beavatkozó elemében" lévő potmétert is megtisztogattam. A gond az, hogy azóta C1137-es hibakódot ad a ForScan. Ez ugye az ABS vezérlőegység hibáját jelenti. Megnéztem a szétszedett részeket, de minden jól van összerakva. A motor beindulása után elalszik az ABS és a kipörgésgátló visszajelzője is, de egy próba út során úgy tűnt hogy nem működik egyik sem. Ez azt jelentheti, hogy zárlatos lehet ez a vezérlő? Hol található ez a vezérlő a kocsiban?

 wow1
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2014.12.17 szerda, 14:47:41 »

Sziasztok!

A kipörgésgátló érzékelőjét több pozícióban is fel lehet csavarozni, a szabályozóra. Van jelentősége, annak, hogy milyen pozícióban és szögben áll?
Hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy az ABS és kipörgésgátló is üzemszerűen működik?

Köszi
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2014.12.20 szombat, 12:15:05 »

Sziasztok
Nos ugy nézem,engem is utolért,a kézifékkar probléma... Szétszedtem,megnéztem... A bovden ami feljön,mellé tud csúszni az ívnek,és beszorul,de úgy néztem az egész szerkezet szét van már kopva rendesen. Lehet ilyet venni valahol? Vagy lehet ezt javítani?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:08:47 »

Sziasztok!

A kipörgésgátló érzékelőjét több pozícióban is fel lehet csavarozni, a szabályozóra. Van jelentősége, annak, hogy milyen pozícióban és szögben áll?
Hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy az ABS és kipörgésgátló is üzemszerűen működik?

Köszi

Kimész egy murvás parkolóba, és elkened a száját - már amennyire Mondeoval lehet ilyet Cheesy
Szóval megpróbálod kipörgetni a kereket. (Indulás után egy picit engednie kell kirúgni, azt hiszem 3km/h elérésig, utána azonnal vissza kell vennie, a lábadat visszatessékeli a gázpedálon.)
Utána ha elindultál, nyomsz egy vészfékezést. Ha megcsúszik az autó, akkor NOK, ha nem csúszik meg, hanem rugdalja vissza a lábad, akkor OK.


Az enyém pl. NOK, de még nem találtam meg a hibát. Nálam induláskor, lassú tempónál szép gurulás közben is össze-vissza dolgozik az ABS és az ASR is. Aztán vagy kikapcsol (világít folyamatosan mindkettő lámpája a műszerfalon), vagy bírja még, megy szépen tovább, és a kerek 130km/h tempó elérésekor automatán felvillannak a lámpák és kikapcsol a két rendszer Smiley
Fél éve vakarom a fejem, de nem tudom mit cseréljek még. Kerékszenzorok jók, a kocsi kábelezését meg nem fogom végignézni.  falbav


Szóval ne aggódj, a tiédnek nem lesz semmi baja. Ha baja van, akkor azt hamar észreveszed, mert nagyon ordít róla, hogy hibás.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 08:39:38 »

Kimész egy murvás parkolóba, és elkened a száját - már amennyire Mondeoval lehet ilyet Cheesy
Szóval megpróbálod kipörgetni a kereket. (Indulás után egy picit engednie kell kirúgni, azt hiszem 3km/h elérésig, utána azonnal vissza kell vennie, a lábadat visszatessékeli a gázpedálon.)
Utána ha elindultál, nyomsz egy vészfékezést. Ha megcsúszik az autó, akkor NOK, ha nem csúszik meg, hanem rugdalja vissza a lábad, akkor OK.


Az enyém pl. NOK, de még nem találtam meg a hibát. Nálam induláskor, lassú tempónál szép gurulás közben is össze-vissza dolgozik az ABS és az ASR is. Aztán vagy kikapcsol (világít folyamatosan mindkettő lámpája a műszerfalon), vagy bírja még, megy szépen tovább, és a kerek 130km/h tempó elérésekor automatán felvillannak a lámpák és kikapcsol a két rendszer Smiley
Fél éve vakarom a fejem, de nem tudom mit cseréljek még. Kerékszenzorok jók, a kocsi kábelezését meg nem fogom végignézni.  falbav


Szóval ne aggódj, a tiédnek nem lesz semmi baja. Ha baja van, akkor azt hamar észreveszed, mert nagyon ordít róla, hogy hibás.
Ki fogom próbálni.  nyes  eljen

Nálad van hibakód? Abból biztosan kiderülne, hogy hol kellene körülnézni.
Az a szivattyú, ha az ABS vezérlőnek van valami gyíkja, mert azt nem egyszerű cserélni, drága is (bontottan is), ráadásul, a klímás, II-es Mondeo-kban hozzá sem lehet férni, rendesen, mert a klíma és üzemanyagcsövek, meg a fék szervó, meg egy rakat dolog útban van.  rinya falbav Én konkrétan az elektromos csatijához sem férek hozzá.
Egyébként, ha sikerül kibányászni, akkor így lehet javítani: https://www.youtube.com/watch?v=NxumtQskqTY  eplus2

Arra gyanakszom, nálam az lehet a hiba forrása, hogy a lenti képen nyíllal jelzett "érzékelőt" levettem, majd rossz pozícióban raktam vissza, mióta újra igazítottam rajta azóta nincs hibakód, de szerintem még mindig nem olyan mint annak idején.  rinya
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 hétfő, 08:56:31 írta molnarrobert » Naplózva
ledekura
Vendég
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 12:04:19 »

Sziasztok!
MK II- kombi 2.0 l benzines kombi autómhoz keresek jobb hátsó kerékagyat ABS jeladóval, illetve a jeladó és a kopásmérős fékbetét autó felőli csatlakozóit, ha valakinek van kérem árral együtt írjon,  worship ledekura@gmail.com
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:21:47 »

Ki fogom próbálni.  nyes  eljen

Nálad van hibakód? Abból biztosan kiderülne, hogy hol kellene körülnézni.
Az a szivattyú, ha az ABS vezérlőnek van valami gyíkja, mert azt nem egyszerű cserélni, drága is (bontottan is), ráadásul, a klímás, II-es Mondeo-kban hozzá sem lehet férni, rendesen, mert a klíma és üzemanyagcsövek, meg a fék szervó, meg egy rakat dolog útban van.  rinya falbav Én konkrétan az elektromos csatijához sem férek hozzá.
Egyébként, ha sikerül kibányászni, akkor így lehet javítani: https://www.youtube.com/watch?v=NxumtQskqTY  eplus2

Arra gyanakszom, nálam az lehet a hiba forrása, hogy a lenti képen nyíllal jelzett "érzékelőt" levettem, majd rossz pozícióban raktam vissza, mióta újra igazítottam rajta azóta nincs hibakód, de szerintem még mindig nem olyan mint annak idején.  rinya


Hibakódról foggalmam sincs. Kerestem a kivillogtatáshoz a steckert a motortérben, de nincs meg. Így nem tudok villogtatni. Elvittem ismerős szerelőhöz, neki az OBD-s hibakód olvasója nem ismerte fel az autómat. Műszaki vizsgán is próbálták kiolvasni a tárolt hibakódokat, de az ő kütyüjük sem ismerte fel az autót. Így fingom nincs a hibakódokról.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 20:58:40 »

Ki fogom próbálni.  nyes  eljen

Nálad van hibakód? Abból biztosan kiderülne, hogy hol kellene körülnézni.
Az a szivattyú, ha az ABS vezérlőnek van valami gyíkja, mert azt nem egyszerű cserélni, drága is (bontottan is), ráadásul, a klímás, II-es Mondeo-kban hozzá sem lehet férni, rendesen, mert a klíma és üzemanyagcsövek, meg a fék szervó, meg egy rakat dolog útban van.  rinya falbav Én konkrétan az elektromos csatijához sem férek hozzá.
Egyébként, ha sikerül kibányászni, akkor így lehet javítani: https://www.youtube.com/watch?v=NxumtQskqTY  eplus2

Arra gyanakszom, nálam az lehet a hiba forrása, hogy a lenti képen nyíllal jelzett "érzékelőt" levettem, majd rossz pozícióban raktam vissza, mióta újra igazítottam rajta azóta nincs hibakód, de szerintem még mindig nem olyan mint annak idején.  rinya


MK2-ben a fékhibákat nem tudjátok kiolvasni, mert nem a motorvezérlő kezeli a rendszert, így nem is tárol róla hibakódokat.
Tehát hiába olvasod OBD scannerrel az ECU-t, az csak a motorhoz tartozó dolgokat árulja el.

Az ABS vezérlő computer a fékszervo dobja alatt lakik, valóban elég macera hozzáférni.
Bontottban nem drága, én egy csomó más aprósággal együtt vettem összesen 15.000 Ft-ért.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2015.01.09 péntek, 10:21:59 »

MK2-ben a fékhibákat nem tudjátok kiolvasni, mert nem a motorvezérlő kezeli a rendszert, így nem is tárol róla hibakódokat.
Tehát hiába olvasod OBD scannerrel az ECU-t, az csak a motorhoz tartozó dolgokat árulja el.

Az ABS vezérlő computer a fékszervo dobja alatt lakik, valóban elég macera hozzáférni.
Bontottban nem drága, én egy csomó más aprósággal együtt vettem összesen 15.000 Ft-ért.

abs meg pats modult is olvassa
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 13:09:55 »

Sziasztok.
Elfolyik a fékolaj a verdából. A tank felett van a gubanc a jobb oldalon.
Mi mehetett ott szét és mekkora szívás cserélni?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2015.01.23 péntek, 13:26:00 »

Sziasztok.
Elfolyik a fékolaj a verdából. A tank felett van a gubanc a jobb oldalon.
Mi mehetett ott szét és mekkora szívás cserélni?


Részemről a fém fékcső és a gumi fékcső találkozására tippelnék. Általában azok a gyenge pontok.
Nem tudom fejből, hogy pontosan hol illeszkedik, de ha a tank fölött, akkor csak a tank eltávolításával hozzáférhető.

UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2015.01.23 péntek, 13:49:04 »

Köszi.
Közben megnézedtem.
A fémcső adta meg magát... falbav
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 08:29:22 »

Köszi.
Közben megnézedtem.
A fémcső adta meg magát... falbav


Mi lett a baja? Hogy sérült meg? A tank felett volt?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Natesz
Vendég
« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 21:58:03 »

egy ponton nem volt rögzítve rendesen...
Naplózva
smartinnyo
Vendég
« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2015.03.20 péntek, 23:44:15 »

Kedves Tagok, Fórumozók! SOS infora lenne szükségem!
Ma március 20-a van még pár percig, ám holnap reggel 9-re jön értem egy Mondeos, aki bontja az 1997-es autóját (Ghia). Már lebeszéltem vele, hogy kell a komplett ABS rendszer belőle, ám itt a fórumon bogarászva rábukkantam egy olyan infóra, miszerint a 97-es és 98-as ABS nem egyezik, legalábbis a beszerelés részleteiben! Ez hidegzuhanyként ért most, és nem tudom mit tegyek. Ha nem lehet a 97-es autóból kiszerelt ABS rendszert átültetni az én 98-as Mondeomba, akkor teljesen fölöslegesen dobnék ki érte 25ezer forintot.
Kérem aki tud, erősítsen meg ebben minél hamarabb. Bár lehet hogy be lehet szerelni, csak más módon?? Kérem szépen segítsetek...
Egyáltalán jó áron lenne ennyiért? Ti mit gondoltok, az ár kedvező vagy túlzott?
Köszönöm Szépen a válaszokat!!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 10:04:23 »

Kedves Tagok, Fórumozók! SOS infora lenne szükségem!
Ma március 20-a van még pár percig, ám holnap reggel 9-re jön értem egy Mondeos, aki bontja az 1997-es autóját (Ghia). Már lebeszéltem vele, hogy kell a komplett ABS rendszer belőle, ám itt a fórumon bogarászva rábukkantam egy olyan infóra, miszerint a 97-es és 98-as ABS nem egyezik, legalábbis a beszerelés részleteiben! Ez hidegzuhanyként ért most, és nem tudom mit tegyek. Ha nem lehet a 97-es autóból kiszerelt ABS rendszert átültetni az én 98-as Mondeomba, akkor teljesen fölöslegesen dobnék ki érte 25ezer forintot.
Kérem aki tud, erősítsen meg ebben minél hamarabb. Bár lehet hogy be lehet szerelni, csak más módon?? Kérem szépen segítsetek...
Egyáltalán jó áron lenne ennyiért? Ti mit gondoltok, az ár kedvező vagy túlzott?
Köszönöm Szépen a válaszokat!!
Ezt sajnos két okból is későn olvsom.
Csak melóhelyemen van TISokos, ahol meg tudok nézni.
Valószínűleg hétfőre túl vagy a vásárláson.

De ha még esetleg érdekel holnap is, megnézhetem, hogy különböznek-e a cikkszámok, ill. a csatik lábkiosztása.
Naplózva
smartinnyo
Vendég
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 16:20:44 »

Ezt sajnos két okból is későn olvsom.
Csak melóhelyemen van TISokos, ahol meg tudok nézni.
Valószínűleg hétfőre túl vagy a vásárláson.

De ha még esetleg érdekel holnap is, megnézhetem, hogy különböznek-e a cikkszámok, ill. a csatik lábkiosztása.


Köszönöm szépen, hogy írtál! Smiley
Nem mertem belevágni a vásárlásba. Ráadásul épp találtam egy 98-as bontódó Mondit, ám a tulaj - nagyon rendes, korrekt volt - azt mondta nekem, hogy hiába szerelné ki, ami alapból nagy meló, és hiába adná nekem tizen-huszon ezerért az egészet, BESZERELNI lenne durva, egy szerelőnek több napos meló (ülés kivétel, szőnyeg felszedés, elektromos ablakok átdugványozása, stb) és ezért a szervizek kőkeményen el is kérik az akár 80-100ezres munkadíjat is... Ennek hallatán úgy döntöttem elmegy az autóm ABS nélkül is még egy ideig. Sad
Az az igazság, hogy nagyon új vagyok itt, nem rég vált valóra az álmom ezzel a kis csodás autóval, és szeretnék az oldalon bemutatkozni, majd leírni a Mondeon tapasztalt furcsaságokat, de nem tudom hova kell írnom. Ugyanis friss tulajdonosként lenne mit, csak nem akarom rossz helyre írni. Ez az ABS hercehurca csak ízelítő volt, ám annál fontosabbnak tartottam. Szóval előre is elnézést kérek, ha sokat írtam most, de nagyon örülnék egy kis segítségnek, hogyan tudnék beilleszkedni ide, a Mondeo Club tagok közé. Wink
Naplózva
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 20:21:54 »


Köszönöm szépen, hogy írtál! Smiley
Nem mertem belevágni a vásárlásba. Ráadásul épp találtam egy 98-as bontódó Mondit, ám a tulaj - nagyon rendes, korrekt volt - azt mondta nekem, hogy hiába szerelné ki, ami alapból nagy meló, és hiába adná nekem tizen-huszon ezerért az egészet, BESZERELNI lenne durva, egy szerelőnek több napos meló (ülés kivétel, szőnyeg felszedés, elektromos ablakok átdugványozása, stb) és ezért a szervizek kőkeményen el is kérik az akár 80-100ezres munkadíjat is... Ennek hallatán úgy döntöttem elmegy az autóm ABS nélkül is még egy ideig. Sad
Az az igazság, hogy nagyon új vagyok itt, nem rég vált valóra az álmom ezzel a kis csodás autóval, és szeretnék az oldalon bemutatkozni, majd leírni a Mondeon tapasztalt furcsaságokat, de nem tudom hova kell írnom. Ugyanis friss tulajdonosként lenne mit, csak nem akarom rossz helyre írni. Ez az ABS hercehurca csak ízelítő volt, ám annál fontosabbnak tartottam. Szóval előre is elnézést kérek, ha sokat írtam most, de nagyon örülnék egy kis segítségnek, hogyan tudnék beilleszkedni ide, a Mondeo Club tagok közé. Wink

A közélet szekció alatt találod a klubbal kapcsolatos topikokat, itt tudsz írni az autódról is. Ha pl szerelési tapasztalatokat szeretnél megosztani, akkor akár wiki page-t is készíthetsz belőle.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2015.03.24 kedd, 11:15:20 »

Köszönöm szépen, hogy írtál! Smiley
Nem mertem belevágni a vásárlásba. Ráadásul épp találtam egy 98-as bontódó Mondit, ám a tulaj - nagyon rendes, korrekt volt - azt mondta nekem, hogy hiába szerelné ki, ami alapból nagy meló, és hiába adná nekem tizen-huszon ezerért az egészet, BESZERELNI lenne durva, egy szerelőnek több napos meló (ülés kivétel, szőnyeg felszedés, elektromos ablakok átdugványozása, stb) és ezért a szervizek kőkeményen el is kérik az akár 80-100ezres munkadíjat is... Ennek hallatán úgy döntöttem elmegy az autóm ABS nélkül is még egy ideig. Sad
...
Szívesen.
Ahogy néztem, az ABS dolgokat a TISokosban, 98-08-ban voltak változások. 97-01 és 98-08 közötti gépekben feltehetőleg ugyanúgy vannak a dolgok.
Egyébként igaza van a tulajnak, nem kis meló. Ráadásul nem csak a beltérben, hanem a motortérben is sokat kéne ügyködni, hiszen azt a köteget is cserélni kellene.
Vagy megcsinálod magad baráti segítséggel, 1-2 napos melónál nem hiszem, hogy több - ha már nyúlkáltál autóban, amúgy inkább neki se kezdj.
Egyébként tényleg nincs ABS a gépedben? Ilyen Mondiról még nem is hallottam, azt hittem, hogy ez alapfelszereltség ebben a típusban.
Nem lehet, hogy csak elromlott, vagy nem érintkezik valamelyik érzékelő?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.