Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 13:26:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 584155 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1150 Dátum: 2015.05.03 vasárnap, 18:03:47 »

Sziasztok!Azt kérdezném hogy hol lehet beszerezni,vagy valakinek van-e kombi tárcsafékes hátsó futóműhöz az a vezeték ami az abs jeladóra megy és belül meg az ülés alatti csatlakozóba?Köszi .
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
DemiAti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #1151 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 16:09:18 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék egy MK II vel kapcsolatban . Az autóban világít az ABS visszajelző illatve a kézifék visszajelzője. A hiba azóta áll fent, amióta vezetéstechnikai tréningen elég sokat rángattam a kéziféket, és az abs-t is megdolgoztattam. Az ABS nem is működik. Összefügghet a 2 hiba? Az Lehet e hogy beázás okozta? ( a pályát folyamatossan locsolták)

Előre is köszönök minden segítséget.
Demiati
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1152 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 16:26:49 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék egy MK II vel kapcsolatban . Az autóban világít az ABS visszajelző illatve a kézifék visszajelzője. A hiba azóta áll fent, amióta vezetéstechnikai tréningen elég sokat rángattam a kéziféket, és az abs-t is megdolgoztattam. Az ABS nem is működik. Összefügghet a 2 hiba? Az Lehet e hogy beázás okozta? ( a pályát folyamatossan locsolták)

Előre is köszönök minden segítséget.
Demiati

Üdv!

Nem kizárt hogy egy csatlakozó vagy elektronika beázott, de lehet más probléma is. Első körben ellenőrizd a fékfolyadék szintjét (a kézifék visszajelző világít ha az alacsony); emeld fel a járgányt, mindegyik kereket meg kéne tekergetni hogy nem szorul-e valamelyik fék, aztán le is szedni őket, megnézni hogy nem szivárog-e valahol a fékolaj, kábeleket és csatlakozókat csekkolni, nem szakadt/sérült-e valamelyik, stb. Illetve egy hibakódolvasást is érdemes lenne megejteni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
DemiAti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #1153 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 16:33:22 »

Üdv!

Nem kizárt hogy egy csatlakozó vagy elektronika beázott, de lehet más probléma is. Első körben ellenőrizd a fékfolyadék szintjét (a kézifék visszajelző világít ha az alacsony); emeld fel a járgányt, mindegyik kereket meg kéne tekergetni hogy nem szorul-e valamelyik fék, aztán le is szedni őket, megnézni hogy nem szivárog-e valahol a fékolaj, kábeleket és csatlakozókat csekkolni, nem szakadt/sérült-e valamelyik, stb. Illetve egy hibakódolvasást is érdemes lenne megejteni.

Szia!

Köszönöm a segítséget. A Folyadékot néztem egyből, mikor elkezdett világítani, a kocsi kb 1 hónapja volt fékpadon és minden frankó volt. Kicsit zavaró hogy ennyi terheléstől előjött a probléma. Én még biztosítékra is gondoltam, szedtem le kézikönyvet, úgyhogy azt ma ellenőrzöm. Tudsz Budapesten egy jó szerelőt, aki tud hibakódot olvasni?

Köszi
Demiati
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.11 hétfő, 16:35:13 írta DemiAti » Naplózva
Gépész27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #1154 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 20:12:22 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék egy MK II vel kapcsolatban . Az autóban világít az ABS visszajelző illatve a kézifék visszajelzője. A hiba azóta áll fent, amióta vezetéstechnikai tréningen elég sokat rángattam a kéziféket, és az abs-t is megdolgoztattam. Az ABS nem is működik. Összefügghet a 2 hiba? Az Lehet e hogy beázás okozta? ( a pályát folyamatossan locsolták)

Előre is köszönök minden segítséget.
Demiati

Szia,

Nálam akkor volt ilyen hiba jelzés (ABS és kézifék visszajelző világít) mikor tönkre ment az egyik ABS szenzorom. El is ment az ABS mert a kocsi agya azonnal kikapcsolja ebben az esetben.

Sajna ide haza az ABS szenzorok 30-40 eFt között mozogtak akkor így, én EBAY-ről Angliából rendeltem egyet 10eFt. 2 hetet kellett rá várni de megérte, azóta nincs gondom.

üdv, Misi
Naplózva

Mondeo Mk II '99 1.8 TD
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1155 Dátum: 2015.05.18 hétfő, 08:45:35 »

Sziasztok! Ha szeretnék hátra tárcsaféket,ez mivel valosítható meg? Komplett csonkálványt is cserélni kell? Müszakin trükközni kell,vagy ilyesmivel nem szőröznek?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1156 Dátum: 2015.05.18 hétfő, 12:44:42 »

Sziasztok! Ha szeretnék hátra tárcsaféket,ez mivel valosítható meg? Komplett csonkálványt is cserélni kell? Müszakin trükközni kell,vagy ilyesmivel nem szőröznek?
Nekem nem szóltak műszakin.
Egyebet nem tudok segíteni, mert kombin más dolgok vannak, mint 5ajtóson, így nem tudom, hogy mit kellhet cserélni.
Naplózva
driver
Vendég
« Új hozzászólás #1157 Dátum: 2015.05.19 kedd, 17:21:48 »

sziasztok,
apósom beújított egy kombi Mk2 kombit.
Jobb hátul lóg az ABS jeladója, furán két tüske áll ki a vezetékből ennyit látni.
kitépték vagy ilyesmi lehet...

Elvileg kellene egy bontott ABS jeladó,
kit keressek meg ezügyben ki a guru?
Budapest előnyben Smiley

köszi szépen
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1158 Dátum: 2015.05.19 kedd, 18:28:33 »

Sziasztok!

Munkából hazafele jövet út közben kigyulladt az ABS és a kipörgésgátló hibalámpája.
2 hibakód keletkezett:

-Kód: C1137 - ABS Elektronikus Szabályzó Egység hiba
-Kód: C1113 - ABS főrelé tekercs áramköri rövidzár az akkumulátorral

Pár hete ugyan ez történt, de akkor egy sima motor újraindítással eltűnt a hiba, és rendben működött eddig. Most a hibakódok nem törölhetőek,és megmarad akkor is, ha lekötöm az aksit.  falbav
Szóval, ezt lehet javítani? Cseréljem bontottra? Volt már valakinek hasonló?

Köszönöm.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1159 Dátum: 2015.05.19 kedd, 21:52:07 »

sziasztok,
apósom beújított egy kombi Mk2 kombit.
Jobb hátul lóg az ABS jeladója, furán két tüske áll ki a vezetékből ennyit látni.
kitépték vagy ilyesmi lehet...

Elvileg kellene egy bontott ABS jeladó,
kit keressek meg ezügyben ki a guru?
Budapest előnyben Smiley

köszi szépen

Hi.
Hasznos infó volna a gyártási év. Ha '98 utáni, akkor a jeladó egybefoglaltatik a csapággyal. Nem óccsó ! Azért vegyétek kicsit górcső alá, nem csak a csatlakozó szakadt-e le. Mondjuk a kábel is kurrens cikk, ha visszaolvasol...
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1160 Dátum: 2015.05.20 szerda, 07:50:38 »

Sziasztok!

Munkából hazafele jövet út közben kigyulladt az ABS és a kipörgésgátló hibalámpája.
2 hibakód keletkezett:

-Kód: C1137 - ABS Elektronikus Szabályzó Egység hiba
-Kód: C1113 - ABS főrelé tekercs áramköri rövidzár az akkumulátorral

Pár hete ugyan ez történt, de akkor egy sima motor újraindítással eltűnt a hiba, és rendben működött eddig. Most a hibakódok nem törölhetőek,és megmarad akkor is, ha lekötöm az aksit.  falbav
Szóval, ezt lehet javítani? Cseréljem bontottra? Volt már valakinek hasonló?

Köszönöm.
Azt valaki meg tudná mondani, hogy a C1113 kódban hivatkozott relé hol található? Külön ellenőrizhető, cserélhető, vagy bele van integrálva az egységbe? A kocsit (alvázszám alapján) 1996.12.09-én gyártották, tehát Mechatronic ABS egység van benne (nagy valószínűséggel).

Köszi.
Naplózva
DemiAti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #1161 Dátum: 2015.05.20 szerda, 13:49:33 »

Szia,

Nálam akkor volt ilyen hiba jelzés (ABS és kézifék visszajelző világít) mikor tönkre ment az egyik ABS szenzorom. El is ment az ABS mert a kocsi agya azonnal kikapcsolja ebben az esetben.

Sajna ide haza az ABS szenzorok 30-40 eFt között mozogtak akkor így, én EBAY-ről Angliából rendeltem egyet 10eFt. 2 hetet kellett rá várni de megérte, azóta nincs gondom.

üdv, Misi

Szia!

Köszönöm a segítséget. Valószínüleg csak beázhatott a szenzor, mert 2 napig nem használtam és elmúlt a hiba. azóta nem jött elő és az ABS is működik.

Üdv.:
Demiati
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1162 Dátum: 2015.05.20 szerda, 16:46:51 »

Azt valaki meg tudná mondani, hogy a C1113 kódban hivatkozott relé hol található? Külön ellenőrizhető, cserélhető, vagy bele van integrálva az egységbe? A kocsit (alvázszám alapján) 1996.12.09-én gyártották, tehát Mechatronic ABS egység van benne (nagy valószínűséggel).

Köszi.
Megőrülök gun Reggel, induláskor ugyanúgy hiba, ABS kipörgésgátló nem működik. Hazafele induláskor minden ok. Nem világít egyik hibalámpa sem. ABS, kipörgésgátló hibátlanul működik. Majd egy éles jobb kanyar után megint hiba. Újra kezdte  wow1 rinya
Most már inkább valami kontakt hibára gyanakszom. A gond csak az, hogy le kell bontani a fékszervót ahhoz, hogy hozzáférhető legyenek az elektromos csatlakozók.
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1163 Dátum: 2015.05.22 péntek, 20:51:24 »

Ma volt egy kis időm, megnéztem az ABS tömböt. A két csatlakozót le lehet húzni a szervó lebontása nélkül is (bár tény, hogy így nagyon macerás). Tehát a relé zárlat abból fakadt, hogy a csatlakozókból (mind a kettőből) egyszerűen kirohadt a gumi tömítés és beáztak, konkrétan sárral volt tele az elektromos csatlakozó. Tehát, amíg ez nincs tisztába téve, addig felesleges bármit is cserélni, mert így az is tönkre megy.
Egyébként Bendix típusú egység van benne.

A következő kérdések továbbra is foglalkoztatnak:
- elég lenne-e egy donorból a relét és a vezérlőt átrakni, vagy inkább a teljes egységet?
- milyen megoldások lehetnek a csatlakozók újra szigetelésére?
- Az mk1-ben is ilyen egység volt? (Bendix-et csak mk1-esmondeo-ból származót találok) 
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1164 Dátum: 2015.05.23 szombat, 08:07:50 »

Sziasztok! Ha szeretnék hátra tárcsaféket,ez mivel valosítható meg? Komplett csonkálványt is cserélni kell? Müszakin trükközni kell,vagy ilyesmivel nem szőröznek?
5 ajtóson kell a két tengelycsonk, nyereg, az agy mögé a légterelő, kézifék kötél, meg a gumi fékcső hátra. Nem szól érte senki
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1165 Dátum: 2015.05.23 szombat, 11:20:47 »

Ma volt egy kis időm, megnéztem az ABS tömböt. A két csatlakozót le lehet húzni a szervó lebontása nélkül is (bár tény, hogy így nagyon macerás). Tehát a relé zárlat abból fakadt, hogy a csatlakozókból (mind a kettőből) egyszerűen kirohadt a gumi tömítés és beáztak, konkrétan sárral volt tele az elektromos csatlakozó. Tehát, amíg ez nincs tisztába téve, addig felesleges bármit is cserélni, mert így az is tönkre megy.
Egyébként Bendix típusú egység van benne.

A következő kérdések továbbra is foglalkoztatnak:
- elég lenne-e egy donorból a relét és a vezérlőt átrakni, vagy inkább a teljes egységet?
- milyen megoldások lehetnek a csatlakozók újra szigetelésére?
- Az mk1-ben is ilyen egység volt? (Bendix-et csak mk1-esmondeo-ból származót találok) 
Ha a csatlakozók rendbe rakásával megszűnhetnek az anomáliák, akkor előbb azt oldd meg (szigszalag?, zsugorcső?, másik gépből jó állapotú védőburkolat?), ráérsz utána gondolkodni másik központi egység beszerzésén.
Szerintem.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1166 Dátum: 2015.05.23 szombat, 11:59:59 »

5 ajtóson kell a két tengelycsonk, nyereg, az agy mögé a légterelő, kézifék kötél, meg a gumi fékcső hátra. Nem szól érte senki

Köszönöm. Ezek szerint a föfékhenger ugyan az? Abs is van,annak sem zavarna be?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1167 Dátum: 2015.05.23 szombat, 12:02:22 »

Ha a csatlakozók rendbe rakásával megszűnhetnek az anomáliák, akkor előbb azt oldd meg (szigszalag?, zsugorcső?, másik gépből jó állapotú védőburkolat?), ráérsz utána gondolkodni másik központi egység beszerzésén.
Szerintem.
A csatlakozók megtisztítása és kiszárítása után a hiba ugyan úgy fennáll. Úgy tűnik, hogy a relé túl sokat kapott a vízből.
Ahogy jobban megnéztem így világosban, sajnos nem férek hozzá sem a relé, sem a vezérlő összes csavarjához, szóval végül is a bontási munkálatok szempontjából mindegy, hogy a teljes hidraulikus egységet cserélem-e.  rinya
A csatlakozók szigetelése elég problémás, mert a belsejükben lévő színes tömítés hiányzik/ sérült. Ide nem lehet szikszalagot tenni. Szerintem nem is vacakolok vele, mert a bontott egységeken általában rajta vannak a csatlakozók is.
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1168 Dátum: 2015.05.23 szombat, 19:44:42 »

Azt megtudná valaki mondani, hogy mi a különbség az F6RF 2C219 CA és az F4RF 2C219 BT  ABS egységek között? Illetve egyik a másik helyére beépíthető?
Nagy segítség lenne. Köszönöm. wave
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #1169 Dátum: 2015.05.23 szombat, 20:23:14 »

Azt megtudná valaki mondani, hogy mi a különbség az F6RF 2C219 CA és az F4RF 2C219 BT  ABS egységek között? Illetve egyik a másik helyére beépíthető?
Nagy segítség lenne. Köszönöm. wave

Nagy valószínűséggel az előbbi egy későbbi gyártmány, egy újabb autóból származik. Szinte biztosan az újabb beépíthető egy régebbi helyére, fordítva nem valószínű, hogy működni fog. Nekem is cserélnem kellett ugyanezen hiba miatt. Beázott a csatlakozó, teljesen elkorrodáltak az érintkezők, zárlat keletkezett, stb. Az enyém ugyan jóval későbbi, de én is sokáig keresgéltem a vezérlőt, mire találtam. De sikerült, azóta jó. Sajnos elszigetelni nem nagyon lehet, szilikonos tömítővel, FBS-el ne próbálkozz, az abból kipárolgó gőz tönkreteszi az érintkezőket. A víz ugyan nem jut be, de megmarja az érintkezők felületét, onnantól megint vége. Inkább sima disznózsírt kennék az érintkezőkre (én is ezt csináltam), az védi az oxidációtól. Lesz, aki ellenzi, de az még nem próbálta. Múkodik!  integet2
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1170 Dátum: 2015.05.23 szombat, 23:00:06 »

Nagy valószínűséggel az előbbi egy későbbi gyártmány, egy újabb autóból származik. Szinte biztosan az újabb beépíthető egy régebbi helyére, fordítva nem valószínű, hogy működni fog. Nekem is cserélnem kellett ugyanezen hiba miatt. Beázott a csatlakozó, teljesen elkorrodáltak az érintkezők, zárlat keletkezett, stb. Az enyém ugyan jóval későbbi, de én is sokáig keresgéltem a vezérlőt, mire találtam. De sikerült, azóta jó. Sajnos elszigetelni nem nagyon lehet, szilikonos tömítővel, FBS-el ne próbálkozz, az abból kipárolgó gőz tönkreteszi az érintkezőket. A víz ugyan nem jut be, de megmarja az érintkezők felületét, onnantól megint vége. Inkább sima disznózsírt kennék az érintkezőkre (én is ezt csináltam), az védi az oxidációtól. Lesz, aki ellenzi, de az még nem próbálta. Múkodik!  integet2
A szilikonos meg egyéb kencés csati szigetelést már elvetettem. Egyelőre marad így amíg nem találok egyező típust.
A kábelkötege vajon lecsatolható az ellenkező oldalról is? Ahogy nézem a légszűrőház és a fékszervő közötti nagy "kocka alakú" csatlakozásban van a másik vége, de lehet hogy tévedek. Tehát elvileg szerezhetek olyan köteget, amit nem kell majd toldani? Nem tudom mennyire lenne toldozva üzembiztos. (a nagyobbik, csatlakozó érintkezői aranyozottak,mint a légtömeg mérőé)

Az F6RF jelzésű egység van most a kocsiban, egyelőre F4RF sorozatúakat találok, amikhez valamennyi kábel is lenne. 1 db F6RF jelzésűt dob a net, de ahhoz még köteget kellene vadászni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.23 szombat, 23:04:00 írta molnarrobert » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #1171 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 06:30:04 »

A szilikonos meg egyéb kencés csati szigetelést már elvetettem. Egyelőre marad így amíg nem találok egyező típust.
A kábelkötege vajon lecsatolható az ellenkező oldalról is? Ahogy nézem a légszűrőház és a fékszervő közötti nagy "kocka alakú" csatlakozásban van a másik vége, de lehet hogy tévedek. Tehát elvileg szerezhetek olyan köteget, amit nem kell majd toldani? Nem tudom mennyire lenne toldozva üzembiztos. (a nagyobbik, csatlakozó érintkezői aranyozottak,mint a légtömeg mérőé)

Az F6RF jelzésű egység van most a kocsiban, egyelőre F4RF sorozatúakat találok, amikhez valamennyi kábel is lenne. 1 db F6RF jelzésűt dob a net, de ahhoz még köteget kellene vadászni.
Itt a fórumon nincs? Keres-kínál? Máshol elég húzós áron vannak ilyenek. Annó én is néztem sok helyen, de nagyon drágák voltak. Végül én is itt vettem.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1172 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 09:14:49 »


Köszönöm. Ezek szerint a föfékhenger ugyan az? Abs is van,annak sem zavarna be?
igen ugyanaz. mással nem kell foglalkozni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1173 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 10:01:42 »

Itt a fórumon nincs? Keres-kínál? Máshol elég húzós áron vannak ilyenek. Annó én is néztem sok helyen, de nagyon drágák voltak. Végül én is itt vettem.
Feldobtam a keres- kínálba.  Wink wave
Naplózva
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1174 Dátum: 2015.05.25 hétfő, 12:14:06 »

Azt tudja valaki esetleg, hogy a Bendix ABS egység helyett a Bosch gyártmányút belehet-e építeni? Érdemes ezzel foglalkozni, vagy aránytalanul nagy munka?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1175 Dátum: 2015.05.25 hétfő, 19:18:28 »

Azt tudja valaki esetleg, hogy a Bendix ABS egység helyett a Bosch gyártmányút belehet-e építeni? Érdemes ezzel foglalkozni, vagy aránytalanul nagy munka?
minek? hogy más legyen ráírva?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1176 Dátum: 2015.05.26 kedd, 07:09:04 »

minek? hogy más legyen ráírva?

Nem. Csak azért, mert abból "nagyobb a választék"  wave
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1177 Dátum: 2015.05.26 kedd, 17:12:43 »

Sziasztok!Azt szeretném kérdezni,hogy ha az abs jeladónál a csatlakozónál összeérnek a vezet€kek,akkor az szét cseszi a abs egységet,vagy az ha hiba van,akkor kikapcsol ahogy. írják?Amúgy sajna még mindig sehol senkinek hátsó tárcsás fékhez abs vezeték?
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
tamas03
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #1178 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 10:58:21 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Műszakira megy a Mondeo mk2-öm. Voltam fékmérésen, és a kézifék nagyon magasan fog, de nem is fog igazán.
Tegnap az autószerelővel kerestük hol lehet állítani rajta! Nem találtuk! Létezik ez? Nem lehet állítani a kéziféken?
Köszönöm előre is a válaszokat!
F. Tamás
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1179 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 11:18:04 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Műszakira megy a Mondeo mk2-öm. Voltam fékmérésen, és a kézifék nagyon magasan fog, de nem is fog igazán.
Tegnap az autószerelővel kerestük hol lehet állítani rajta! Nem találtuk! Létezik ez? Nem lehet állítani a kéziféken?
Köszönöm előre is a válaszokat!
F. Tamás
A karnál lehet állítani. Valami recés dolgot kell piszkálni.
Keress rá itt az oldalon, tuti volt róla említés már valamikor.
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1180 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 21:23:43 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Műszakira megy a Mondeo mk2-öm. Voltam fékmérésen, és a kézifék nagyon magasan fog, de nem is fog igazán.
Tegnap az autószerelővel kerestük hol lehet állítani rajta! Nem találtuk! Létezik ez? Nem lehet állítani a kéziféken?
Köszönöm előre is a válaszokat!
F. Tamás
Önbeállós, nem tudod állítani, önmagát állítja. Amíg jó. Valszeg kézifékkar csere. Vagy csak leugrott a bovden a kézifékkarnál.
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
molnarrobert
Vendég
« Új hozzászólás #1181 Dátum: 2015.06.05 péntek, 09:16:48 »

Önbeállós, nem tudod állítani, önmagát állítja. Amíg jó. Valszeg kézifékkar csere. Vagy csak leugrott a bovden a kézifékkarnál.
És tegyük hozzá, hogy az Etzold könyv szerint 6-7 kattanás a normális állás. Bár, nem tudom, hogy pl: műszakin mit szólnak ehhez.
Nálam pl. pont 6-ot kattan, de nem érzem üzembiztosnak  wave Wink
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1182 Dátum: 2015.06.09 kedd, 13:54:18 »

A kézifék kar is javítható otthon, ha van egy hegesztő. 2 pötty, és kész. a sajtolás elengedi, és az önbeálló rugója elfordul, így elgyengül. 2 órás meló kb.

nekem kb 3-4-nél fogott. A műszakin amúgy leszarják hányat kattan, csak fogjon rendesen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1183 Dátum: 2015.08.13 csütörtök, 10:33:56 »

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni!Sajna tönkrement a jobb hátsó keréknél az abs jeladóra menő vezeték csatija,nem lehet összerakni.Tárcsafékes a verda(belsőérzékelős)az abs hátul.Próbáltam több helyen keresgélni,itt az oldalon is írtam több embernek,de sehol semmi válasz senkitől!Szóval abban kéne a segítségetek,hogy valaki tudná hogy hol,kitől bolt vagy bontott autó lehetne szerezni!A cromaxnál nem hoz ilyet,csak dobfékeshez,bár nem értem ha ilyen van,akkor tárcsáshoz miért nem!Előre is kösz!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1184 Dátum: 2015.08.14 péntek, 16:21:19 »

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni!Sajna tönkrement a jobb hátsó keréknél az abs jeladóra menő vezeték csatija,nem lehet összerakni.Tárcsafékes a verda(belsőérzékelős)az abs hátul.Próbáltam több helyen keresgélni,itt az oldalon is írtam több embernek,de sehol semmi válasz senkitől!Szóval abban kéne a segítségetek,hogy valaki tudná hogy hol,kitől bolt vagy bontott autó lehetne szerezni!A cromaxnál nem hoz ilyet,csak dobfékeshez,bár nem értem ha ilyen van,akkor tárcsáshoz miért nem!Előre is kösz!
Én Cromaxnál 4/5 ajtóshoz találtam.
Egyébként meg akkor nyakadba kell venni a bontókat, és érdeklődni.
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1185 Dátum: 2015.08.14 péntek, 18:17:40 »

Én Cromaxnál 4/5 ajtóshoz találtam.
Egyébként meg akkor nyakadba kell venni a bontókat, és érdeklődni.
Már megkérdeztem többet de sehol sincs!Van egy öt. ajtos donorom és abból átalakitottam nagy nehezen egy hasonló csatit,így most jó lett csak nem tudom meddig!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1186 Dátum: 2015.08.17 hétfő, 10:36:12 »

Már megkérdeztem többet de sehol sincs!Van egy öt. ajtos donorom és abból átalakitottam nagy nehezen egy hasonló csatit,így most jó lett csak nem tudom meddig!
Hali! Ha sikerült átalakítani, és megy, akkor nincs gond.
Viszont ilyen semmilyen, piszlicsáré dolgokkal kapcsolatban nem direktbe kell telefonálni - mert annyira nem kérhetnek érte pénzt, hogy inkább azt mondják nincs, mert a keresésre fordított idő többe kerül nekik, mint az alkatrész -, hanem meg kell kérdezni, van-e ilyen meg olyan még nagyjából egyben levő autó (legalábbis bontatlan hátsó futóművel), és ha van, személyesen elmenni érte, mert akkor már inkább utánanéznek, hogy benne van-e még a kocsiban vagy már levágta valaki.
Szerintem.

Egyébként a csati képe (2 lábú, lapos ovális) alapján azt gyanítom, hogy az első ülések alatt is ilyesmi csatlakozók vannak az elektromos ülésemeléshez és az ülésfűtéshez (legalábbis az Mk1-ben).
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1187 Dátum: 2015.08.18 kedd, 18:05:06 »

Hali! Ha sikerült átalakítani, és megy, akkor nincs gond.
Viszont ilyen semmilyen, piszlicsáré dolgokkal kapcsolatban nem direktbe kell telefonálni - mert annyira nem kérhetnek érte pénzt, hogy inkább azt mondják nincs, mert a keresésre fordított idő többe kerül nekik, mint az alkatrész -, hanem meg kell kérdezni, van-e ilyen meg olyan még nagyjából egyben levő autó (legalábbis bontatlan hátsó futóművel), és ha van, személyesen elmenni érte, mert akkor már inkább utánanéznek, hogy benne van-e még a kocsiban vagy már levágta valaki.
Szerintem.

Egyébként a csati képe (2 lábú, lapos ovális) alapján azt gyanítom, hogy az első ülések alatt is ilyesmi csatlakozók vannak az elektromos ülésemeléshez és az ülésfűtéshez (legalábbis az Mk1-ben).Oké,köszi a segítséget!Üdv

Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
undok
Vendég
« Új hozzászólás #1188 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 20:02:12 »

Sziasztok!
Lenne egy két kérdésem: hátsó féktárcsákat cserélek, külön van az abs gyűrű a tárcsán és a jeladó a csonkon. Lehet e melegíteni az abs gyűrűt a levételkor, felrakáskor, vagy csak hidegen csapágylehúzóval húzzam le? Üthető?
A fékolaj csréje megoldható úgy ahogy az abs nélküli autóknál ment, vagy az abs miatt más szisztema szerint kell e légteleleníteni pl?
Van e a cromaxnál kemény szilent a hosszlengőkarokba, rendelt e már valaki ilyet s akkor melyik az? ( valami sportos szilentnek mondta valaki, asszem nem is gumi, hanem poliuretán kék színű cucc...)
Köszi Z.
MkII v6, 1999.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1189 Dátum: 2015.08.28 péntek, 21:16:48 »

Sziasztok!
Lenne egy két kérdésem: hátsó féktárcsákat cserélek, külön van az abs gyűrű a tárcsán és a jeladó a csonkon. Lehet e melegíteni az abs gyűrűt a levételkor, felrakáskor, vagy csak hidegen csapágylehúzóval húzzam le? Üthető?
A fékolaj csréje megoldható úgy ahogy az abs nélküli autóknál ment, vagy az abs miatt más szisztema szerint kell e légteleleníteni pl?
Van e a cromaxnál kemény szilent a hosszlengőkarokba, rendelt e már valaki ilyet s akkor melyik az? ( valami sportos szilentnek mondta valaki, asszem nem is gumi, hanem poliuretán kék színű cucc...)
Köszi Z.
MkII v6, 1999.

Hi!

Google: poliuretán szilent   !
Szerintem a meglévő minimális komfortosságát is elveszti vele a futómű...több honlapon is olvashatsz előnyiről-hátrányairól.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1190 Dátum: 2015.09.13 vasárnap, 16:28:48 »

Sziasztok!
Lenne egy két kérdésem: hátsó féktárcsákat cserélek, külön van az abs gyűrű a tárcsán és a jeladó a csonkon. Lehet e melegíteni az abs gyűrűt a levételkor, felrakáskor, vagy csak hidegen csapágylehúzóval húzzam le? Üthető?
A fékolaj csréje megoldható úgy ahogy az abs nélküli autóknál ment, vagy az abs miatt más szisztema szerint kell e légteleleníteni pl?
Van e a cromaxnál kemény szilent a hosszlengőkarokba, rendelt e már valaki ilyet s akkor melyik az? ( valami sportos szilentnek mondta valaki, asszem nem is gumi, hanem poliuretán kék színű cucc...)
Köszi Z.
MkII v6, 1999.
semilyen abs gyűrű nincs a tárcsán
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1191 Dátum: 2015.10.01 csütörtök, 11:32:36 »

Tiszteletem!
A fékfolyadék szintjelző lámpám menet közben világít. Nem folyamatosan, hanem hosszabb-rövidebb időre bekapcsol, aztán kialszik.
Tudom, hogy mutatja a fékfolyadék szintet (ez rendben van), a kézifék behúzott állapotát (ezt még ellenőrzöm), de mutat-e más hibát is?
Köszönettel.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1192 Dátum: 2015.10.01 csütörtök, 11:40:22 »

Tiszteletem!
A fékfolyadék szintjelző lámpám menet közben világít. Nem folyamatosan, hanem hosszabb-rövidebb időre bekapcsol, aztán kialszik.
Tudom, hogy mutatja a fékfolyadék szintet (ez rendben van), a kézifék behúzott állapotát (ezt még ellenőrzöm), de mutat-e más hibát is?
Köszönettel.

Amiket leírtál, folyadék szint, kézifékkar állásának állapota, azok nem hibák.

Még az sem hiba, ha behúzott kézifékkel mész, az balfaxság.
Sőt, a kevés fékfolyadék sem maga a hiba, viszont azt jelzi...

A hiba az amiért a fékfolyadék megcsappan.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1193 Dátum: 2015.10.01 csütörtök, 15:05:35 »

Amiket leírtál, folyadék szint, kézifékkar állásának állapota, azok nem hibák.

Még az sem hiba, ha behúzott kézifékkel mész, az balfaxság.
Sőt, a kevés fékfolyadék sem maga a hiba, viszont azt jelzi...

A hiba az amiért a fékfolyadék megcsappan.

Hát ez az! A szint rendben van. Ezért kérdem, jelezhet-e más hibát is.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1194 Dátum: 2015.10.01 csütörtök, 17:21:35 »

Hát ez az! A szint rendben van. Ezért kérdem, jelezhet-e más hibát is.

Gyárilag más funkciója nem volt. Nézd át a kábelezést, valamelyik jeladónál lehet kontaktos egy kábel, vagy a kézifékkar kapcsolója kimozdult/nem éri el a kar hogy megnyomja.. Ilyesmi.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1195 Dátum: 2015.10.02 péntek, 08:10:57 »

Gyárilag más funkciója nem volt. Nézd át a kábelezést, valamelyik jeladónál lehet kontaktos egy kábel, vagy a kézifékkar kapcsolója kimozdult/nem éri el a kar hogy megnyomja.. Ilyesmi.

Köszönöm szépen.
Körbejárom.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1196 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 20:22:40 »

Sziasztok .
1.8Td-m menetközbe kigyulladt az abs visz.jelző. merre keresgéljem a hibát??Érzékelők éppek ránézésre.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1197 Dátum: 2016.02.02 kedd, 08:33:06 »

Sziasztok .
1.8Td-m menetközbe kigyulladt az abs visz.jelző. merre keresgéljem a hibát??Érzékelők éppek ránézésre.
Folyamatosan világít vagy villog?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1198 Dátum: 2016.02.02 kedd, 14:39:51 »

Folyamatosan világít vagy villog?
Egy idő után világít de nem kontakt az t ellenőriztem
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1199 Dátum: 2016.02.07 vasárnap, 08:41:46 »

Hello mindenki....  wave

Kérdésem az lenne,van-e egyszerű módja a kézifékkötél kicserélésének? Vagy le kell venni a kipufogót mindenképp? És hányféle fék önbeálló van?
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.07 vasárnap, 09:58:47 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.