Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:14:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
33
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 742460 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #150 Dátum:
2010.02.18 csütörtök, 20:30:07 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.02.18 csütörtök, 09:29:56
Jó, rendben. De viszont. Ha bemegyek autóalkatrészboltba (Unixot néztem neten), és ott nézek csapágyat, nem láttam sehol feltüntetve, hogy ABS-es avagy az nélküli csapágyat adnának. Ilyenkor mi a lehetőség?
Nem mész be az Unixba
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #151 Dátum:
2010.02.18 csütörtök, 20:34:29 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.02.18 csütörtök, 09:29:56
Jó, rendben. De viszont. Ha bemegyek autóalkatrészboltba (Unixot néztem neten), és ott nézek csapágyat, nem láttam sehol feltüntetve, hogy ABS-es avagy az nélküli csapágyat adnának. Ilyenkor mi a lehetőség?
a cromaxon kívül senki más nem különböztet meg abs-es, és nem abs-es csapágyat. és nincs is különbség. vegyél bárdiban kedvezményre skf-t
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
takee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #152 Dátum:
2010.02.18 csütörtök, 22:06:39 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.02.18 csütörtök, 20:34:29
a cromaxon kívül senki más nem különböztet meg abs-es, és nem abs-es csapágyat. és nincs is különbség. vegyél bárdiban kedvezményre skf-t
Tök logikus. Mi fax köze lenne a csapágynak az ABS-hez? A csapágy 2 dolgot csinál: forog, meg nem forog. Sem fizikai, sem elektronikai kapcsolatban nem áll az ABS szenzorral, vagy a jeladóval.
A Cromax meg szüljön farfekvéses sünt. Itthon meddig lesz még egyenértékű szó az üzlet a lehúzással? Kezd kicsit unalmas lenni....
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #153 Dátum:
2010.02.19 péntek, 12:05:21 »
Rájöttem a dolog nyitjára.
Nekem is kell lassan csapágy, és én Cromaxnál vásárolok majd, annak ellenére, hogy ABS-es az autóm. Néztem Unixban és Bárdiban is, elsőnél ~14e (engedmény nélkül) a legolcsóbb, utóbbinál ~10e (eng. nélk.) a legkedvezőbb termékár. Ezekhez képest a Cromaxban kapható 5750.- Ft-os ár igencsak kedvező. Nem hiszem, hogy bárki tudna 50% kedvezményt biztosítani a Bárdi áraiból.
Ez a Cromaxos jó ár, megjegyzem, úgyis kell oda mennem még 1-2 dologért, ezt is megjátszom
, örülök.
Köszi a figyelemfelhívást, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #154 Dátum:
2010.02.24 szerda, 21:11:55 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.02.19 péntek, 12:05:21
Rájöttem a dolog nyitjára.
Nekem is kell lassan csapágy, és én Cromaxnál vásárolok majd, annak ellenére, hogy ABS-es az autóm. Néztem Unixban és Bárdiban is, elsőnél ~14e (engedmény nélkül) a legolcsóbb, utóbbinál ~10e (eng. nélk.) a legkedvezőbb termékár. Ezekhez képest a Cromaxban kapható 5750.- Ft-os ár igencsak kedvező. Nem hiszem, hogy bárki tudna 50% kedvezményt biztosítani a Bárdi áraiból.
Ez a Cromaxos jó ár, megjegyzem, úgyis kell oda mennem még 1-2 dologért, ezt is megjátszom
, örülök.
Köszi a figyelemfelhívást, Üdv, HegeGabi.
azért vigyázz vele 6000 ft-ért duplsoros görgős csapágyat venni elég lutri. nagyon kínai feelingje van. egy síma 6203-as csapágy ami a feszítőgörgőkben van, akár skf akár fag, kb 1500 pénz. ehhez képest egy olyan ami folyamatosan hatalmas terhelést kap, és mellesleg 5* akkora 6000-ért tulzottan olcsónak tűnik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #155 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 10:23:57 »
Köszi az infót. Egyébként a weblapjuk azt írja, hogy Meyle-német márkájú a
csapágy
. Az annyira már azért nem lehet, rossz, mintha echte noname csájníz lenne, szerintem.
Köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #156 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 15:04:03 »
Én tegnap vettem szallagfűrészgépbe kétsoros önbeálló csapágyat FAG-ból, rokkos az ára, szóval 6eért a görgős valóban kicsit szolidan hangzik, de nem lehetetlen.
Más:
Kérdés: Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #157 Dátum:
2010.02.25 csütörtök, 17:15:59 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.02.25 csütörtök, 10:23:57
Köszi az infót. Egyébként a weblapjuk azt írja, hogy Meyle-német márkájú a
csapágy
. Az annyira már azért nem lehet, rossz, mintha echte noname csájníz lenne, szerintem.
Köszi, Üdv, HegeGabi.
ők is csak valakinek a valamijét forgalmazzák, gyártani nem gyártanak, csak a nevüket adják valamihez amit ugy gondolnak, hogy megérdemli. mindegy, egy próbát megér, mert annyira olcsó.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #158 Dátum:
2010.02.28 vasárnap, 17:19:08 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.02.17 szerda, 13:27:00
Üdv!
Ez igen érdekes, mert
ezt
találtam, ahogy tudtam is a dolgok mikéntjét. Az ABS jeladó nem a csapágyon van, hanem a féltengelycsuklón, ahogy a linkelt kép is mutatja. Szerintem.
Szóval nem tudom, hogy te milyen csapágyat vettél, illetve milyet akartak eladni neked.
Üdv, HegeGabi.
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #159 Dátum:
2010.02.28 vasárnap, 19:52:11 »
Idézetet írta: coboy - 2010.02.28 vasárnap, 17:19:08
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
a csapágyon biztos nem. azt betolod egy zárt házba, ami körbe jópár centi öntvény. a féltengely végén lévő botdák alapján érzékeli a forgást
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
takee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #160 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 00:09:54 »
Idézetet írta: coboy - 2010.02.28 vasárnap, 17:19:08
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
Ez a hülyeség miért terjed, mint a pestis?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #161 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 09:17:11 »
Megkérdezem újra:
Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #162 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 12:13:22 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.03.01 hétfő, 09:17:11
Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Hi!
Én még ilyet nem próbáltam, úh. nem tudom. Intenzív gyorsítás közbeni kormánytekergetést hátsókerekessel jó csinálni
.
Idézetet írta: coboy - 2010.02.28 vasárnap, 17:19:08
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
Ameddig meg nem néztem a dolgok mikéntjét, billegtem az itt olvasottak, meg a "szakértő" eladók állításai között. De az állításodnak nem tudok igazat adni, most már én is afele hajlok, hogy nem kell mágnesbigyókkal teleragasztott csapágyat venni. Ugyanis fényképelgettem az autómon - igaz, az enyém MkI, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség az MkII-höz képest. ABS jelfogó az első keréknél
1
,
2
.
Szóval, ha a csapágyban lennének mágnesek, aminek a jelét venné a szenzor, akkor a szenzor hova férne el a féltengelycsuklótól? A csukló nem tudja továbbítani a mágnesezettséget, mert az egész átvenné, mivel fém. Ezért van a fogaskoszorú a csuklón, amiről veszi a szenzor a jelet.
Konklúzió: nem kell a 16e Ft-os csapágy a Cromaxból, jó a 6e Ft-os is. Vagy ha jobbat akar az ember, pénztárca függvényében meg lehet tenni.
Köszi a segítséget mindenkinek, Üdv, HegeGabi.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.03.01 hétfő, 12:20:40 írta HegeGabi
»
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #163 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 13:28:35 »
Idézetet írta: coboy - 2010.02.28 vasárnap, 17:19:08
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
nem a karok hülyiteni senkit!!!!!!!!!!csak megakartam osztani veletek mit olvastam,ne engem üssetek ilyen hülyeségért
elfelejtettem oda irni szerintem ez baromság mert a jelet a bordás kerékröl kapja ez egy értelmü számomra.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #164 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 14:49:38 »
Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt
. Akkor viszont mindenki egyre gondol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.03.01 hétfő, 15:47:45 írta HegeGabi
»
Naplózva
takee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #165 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 15:03:36 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.03.01 hétfő, 14:49:38
Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt
. Akkor viszont mindenki egyre gonol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
El bizony.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #166 Dátum:
2010.03.01 hétfő, 19:00:49 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.03.01 hétfő, 14:49:38
Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt
. Akkor viszont mindenki egyre gondol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
ide gondoltad te is?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Abrosz.
Vendég
Rugó
«
Új hozzászólás #167 Dátum:
2010.03.08 hétfő, 20:17:41 »
Üdv!
A V6 első futómű spirálrugó különbözik valamiben a 4 hengeresétől? Külföldön volt egy rugótörésem és örültem, hogy kaptam bármilyet, de nem tudom, hogy V6-hoz való-e az új.
És van egy db balos V6 spirálrugóm, ha valakinek szüksége lenne rá (mert párban lett cserélve).
köszi
A
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #168 Dátum:
2010.03.20 szombat, 16:13:09 »
valakinek mk2 kombi hátsó lengéscsillapitó részröl van akt fotója?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #169 Dátum:
2010.03.20 szombat, 16:50:25 »
Idézetet írta: coboy - 2010.03.20 szombat, 16:13:09
valakinek mk2 kombi hátsó lengéscsillapitó részröl van akt fotója?
mi a kérdés egészen pontosan?
elég melós a csere
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Rugó
«
Új hozzászólás #170 Dátum:
2010.03.20 szombat, 16:50:54 »
Idézetet írta: Abrosz. - 2010.03.08 hétfő, 20:17:41
Üdv!
A V6 első futómű spirálrugó különbözik valamiben a 4 hengeresétől? Külföldön volt egy rugótörésem és örültem, hogy kaptam bármilyet, de nem tudom, hogy V6-hoz való-e az új.
És van egy db balos V6 spirálrugóm, ha valakinek szüksége lenne rá (mert párban lett cserélve).
köszi
A
elvileg erősebb, formára semmi
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #171 Dátum:
2010.03.20 szombat, 18:57:55 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.03.20 szombat, 16:50:25
mi a kérdés egészen pontosan?
elég melós a csere
nem csere nincs semmi komoly csak ósszehasonlitás képpen akartam látni egy másik kombi lengéscsillapitását mert az enyémenn mimdenki elcsodálkozik hogy ilyet még nem is láttak (pl.a gumisok is)
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #172 Dátum:
2010.03.20 szombat, 19:07:13 »
nekem hátul OLDALANKÉNT van a teleszkop a vastag spisálrugo és van egy vékonyabb spirálrugó a kerekek felöl na ezenn a vékony spirálonn
jönnek ilyen reakciók
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #173 Dátum:
2010.03.21 vasárnap, 15:35:09 »
Idézetet írta: coboy - 2010.03.20 szombat, 19:07:13
nekem hátul OLDALANKÉNT van a teleszkop a vastag spisálrugo és van egy vékonyabb spirálrugó a kerekek felöl na ezenn a vékony spirálonn
jönnek ilyen reakciók
Szia!
Csináltam pár képet, remélem választ kapsz a kérdésedre
Nem láttam plusz kis spirált. Nálad lehet, hogy valami utólagos okosítás
Hol van pontosan?
(Képek a kombi feneke mögül készültek, kicsit még vizes)
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=ce50d3a2cbd0ff9e154079d482239566
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=bbe9a4982f7aa18c22d1a6168b25b308
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #174 Dátum:
2010.03.23 kedd, 17:52:05 »
Idézetet írta: Pumukli23 - 2010.03.21 vasárnap, 15:35:09
Szia!
Csináltam pár képet, remélem választ kapsz a kérdésedre
Nem láttam plusz kis spirált. Nálad lehet, hogy valami utólagos okosítás
Hol van pontosan?
(Képek a kombi feneke mögül készültek, kicsit még vizes)
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=ce50d3a2cbd0ff9e154079d482239566
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=bbe9a4982f7aa18c22d1a6168b25b308
köszi a képeket. nekem a kerék és a vastag rugó között helyezkedik el.elég gyári kivitelnek tünik
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #175 Dátum:
2010.04.12 hétfő, 10:08:39 »
Üdv Mondeosok!
Egy kis "szaksegítség"-re lesz szükségem, kérem, aki tud, segítsen! Szeretném a kocsin lecserélni az összes silent-blokkot a futóműben, elöl és hátul is.
Netán valaki meg tudná nézni pl gépkönyvben, hogy pontosan hány darab kell, és méretet (típust, számot, mittomén....) is írna nekem? Nagyon szépen köszönöm előre is!!!!!!!!
Ja, a silent-cserével egyidőben a kormányösszekötő-gömbfejet is ki kell cserélnem? A gumiján látszik pár apró repedés, de szakadva nincs (még).
Csinált már valaki otthon silent-cserét? Aknából megoldható, vagy bízzam inkább szerelőre?
Köszi a segítséget!!!!!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #176 Dátum:
2010.04.12 hétfő, 10:47:40 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.04.12 hétfő, 10:08:39
Üdv Mondeosok!
Köszi a segítséget!!!!!
Szerintem alvázszám alapján tudsz venni szilentet. De nem egyértelmű a rendszer, mert volt vmi váltás évjáratban/átmérőben és nem mindig azt adják am valóban benne van, főleg ha vmi hekkelés volt az autó előéletében.
Az első lengőkar szilent csere meg macerás a bal oldalon, mert a váltó útban van. De ha rákeresel ez volt már téma a fórumon.
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #177 Dátum:
2010.04.12 hétfő, 15:49:48 »
Valaki nem tudja, hogy van-e értelme a rugófelújításnak? Szereztem bontott ST rugókat, pár helyen le van töredezve a bevonat róluk, és itt-ott korrodáltak is, 150.000km van bennük. Szóval, ha az esetleges kifáradás, és törés lehetőségét ki lehet lőne ezzel, "megújul" a belső szerkezete (pl hőkezelés után), akkor érdemes lenne szerintem elvinnem.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #178 Dátum:
2010.04.12 hétfő, 17:23:00 »
Idézetet írta: Rocco - 2010.04.12 hétfő, 15:49:48
Valaki nem tudja, hogy van-e értelme a rugófelújításnak? Szereztem bontott ST rugókat, pár helyen le van töredezve a bevonat róluk, és itt-ott korrodáltak is, 150.000km van bennük. Szóval, ha az esetleges kifáradás, és törés lehetőségét ki lehet lőne ezzel, "megújul" a belső szerkezete (pl hőkezelés után), akkor érdemes lenne szerintem elvinnem.
Igaz teherautó laprugóval jártunk náluk, de jók ,
http://www.autorugojavitas.hu/index.html
Szerintem kérdezd meg őket, mi a tapasztalat stb
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #179 Dátum:
2010.04.12 hétfő, 20:19:57 »
OK Freqo, köszi, megkeresem!
Igaz, elfelejtettem ezelőtt beírni, milyen is a kocsi, de ha alkatrész boltba megyek, úgyis meg kell adnom a kocsi adatait. Ha monyákolva lett a kocsi futóműve, azt honnan látom?? Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #180 Dátum:
2010.04.13 kedd, 07:25:32 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.04.12 hétfő, 20:19:57
OK Freqo, köszi, megkeresem!
Igaz, elfelejtettem ezelőtt beírni, milyen is a kocsi, de ha alkatrész boltba megyek, úgyis meg kell adnom a kocsi adatait. Ha monyákolva lett a kocsi futóműve, azt honnan látom?? Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat?
Szia!
Szerintem szerelővel nézesd meg. Az a tuti. Ha jól tudom alapvetően az első lengőkar szilentben volt 2 féle méret, az MkI és korai MkII kapott kisebbet, a későbbi MkII nagyobbat, illetve a lengőker menetirány szetinti első és hátsó szilentje között is van átmérő különbség. (Lehet hogy a későbbi MkII ben annyi volt a változás, hogy elöl hátul is nagy vlolt?, csak sacc, mintha így rémlene)
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #181 Dátum:
2010.04.13 kedd, 13:41:26 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.04.12 hétfő, 20:19:57
... Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat?
Hali!
Igen.
Bár előnyösebb dolgot ajánlanék: komplett lengőkar. A Cromaxnál néztem, 13e Ft. Ha veszel szilenteket és lengőkargömbfejet (ha már mindent cserélsz, hogy a futómű teljesen új legyen, ezt miért hagynád ki?) ami 6e Ft körül lesz a legolcsóbbakat számolva (ami köztudott, hogy azt nem szabad megvenni, mert híg a leve), ehhez hozzászámolva a szerelő óradíját aki azzal fog vesződni, hogy a régi szilenteket ki, majd az újakat besajtolja illetve a régi gömbfejet levésse a lengőkarról (a régiek nem csavarozva vannak, hanem szegecselve), mekkora összeget is fog kitenni? Míg a komplett lengőkar csere fél óra alatt megvan egy hozzáértőnek (szerintem).
De ha a pénz szűk (mint nálam
), akkor az fog számítani, és az, hogy mit mond a szerelő a munkadíjra.
Ezen kívűl még van elöl a keresztstabilizátor szilent (2db), a kutyacsont (függöleges, 2 db), és a kormánygömbcsukló (2 db).
És ha már komplett futómű, akkor gátló és toronycsapágy+szilent
(de ez már baromi sok pénz). Ja, és akkor még a hátuljáról nem is beszéltünk (abba még nem folyattam bele magam, nem tudom, hogy mi-hova-hány méter, ráadásul az enyém kombi, a tiedet nem tudom).
Mindenesetre sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #182 Dátum:
2010.04.13 kedd, 14:04:46 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.04.12 hétfő, 17:23:00
Igaz teherautó laprugóval jártunk náluk, de jók ,
http://www.autorugojavitas.hu/index.html
Szerintem kérdezd meg őket, mi a tapasztalat stb
Hívtam őket, azt mondták nincs értelme semmiféle műveletnek spirálrugóval.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #183 Dátum:
2010.04.13 kedd, 16:53:53 »
Köszi az infót Ferqo!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #184 Dátum:
2010.04.13 kedd, 20:00:25 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.04.13 kedd, 16:53:53
Köszi az infót Ferqo!
Nincs mit belebotlottam.
HegeGabi infójához még annyit, hogy az első keresztstabilizátor 2db gumiját nem cserélik szívesen, mert szét kell szedni hozzá a fél elejét. Legalábbis az a futóműves akihez én járok, elsőre közölte, hogy ha az a abaj ő nem áll neki cserélni.
A fél órás lengőkarcseréről én itt teljesen mást olvastam, de nem kekeckedni akarok, nem csináltam, nem ismerem, múltkor alánéztem, nekem nem tűnik egyszerűnek, legalábbis a bal oldal biztos nem.
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #185 Dátum:
2010.04.13 kedd, 20:42:23 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.04.12 hétfő, 10:08:39
Üdv Mondeosok!
Egy kis "szaksegítség"-re lesz szükségem, kérem, aki tud, segítsen! Szeretném a kocsin lecserélni az összes silent-blokkot a futóműben, elöl és hátul is.
Netán valaki meg tudná nézni pl gépkönyvben, hogy pontosan hány darab kell, és méretet (típust, számot, mittomén....) is írna nekem? Nagyon szépen köszönöm előre is!!!!!!!!
Ja, a silent-cserével egyidőben a kormányösszekötő-gömbfejet is ki kell cserélnem? A gumiján látszik pár apró repedés, de szakadva nincs (még).
Csinált már valaki otthon silent-cserét? Aknából megoldható, vagy bízzam inkább szerelőre?
Köszi a segítséget!!!!!
Mi tavaly tavasszal cseréltük elöl a szilenteket. Cromaxos fickó mondta, hogy néhány mk2-re még a gyárban is mk1 lengőkarokat tettek fel, mert sok volt belőle
(Vagy ha cserélni kellett, lehet, hogy a tulaj azt kapott a bontóban, így mk2-n is lehet mk1 szilentes).
Nekünk a fickó kijött, megmérte, azt mondta mk1, megvettük, majd másnap a szerelő nézegette, hogy hát biza ebbe mégis mk2 való, szóval vissza a cromaxhoz és kicserélték)
Kormányösszekötőt is cseréltünk, kutyacsontra nem emlékszem már.
Azt tudom h a bal lengőkarhoz ki kellett emelniük a motort is. Ja és a végén fordítva tették vissza az egyik csavart, mert előbb a motort tették be, aztán akarták a lengőkar csavarjait meghúzni, és rájöttek h már nem férnek hozzá...
Szóval jó játék
Bocs a hosszú válaszért, sok sikert!
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #186 Dátum:
2010.04.13 kedd, 20:44:37 »
Idézetet írta: Pumukli23 - 2010.04.13 kedd, 20:42:23
Mi tavaly tavasszal cseréltük elöl a szilenteket. Cromaxos fickó mondta, hogy néhány mk2-re még a gyárban is mk1 lengőkarokat tettek fel, mert sok volt belőle
(Vagy ha cserélni kellett, lehet, hogy a tulaj azt kapott a bontóban, így mk2-n is lehet mk1 szilentes).
Nekünk a fickó kijött, megmérte, azt mondta mk1, megvettük, majd másnap a szerelő nézegette, hogy hát biza ebbe mégis mk2 való, szóval vissza a cromaxhoz és kicserélték)
Kormányösszekötőt is cseréltünk, kutyacsontra nem emlékszem már.
Azt tudom h a bal lengőkarhoz ki kellett emelniük a motort is. Ja és a végén fordítva tették vissza az egyik csavart, mert előbb a motort tették be, aztán akarták a lengőkar csavarjait meghúzni, és rájöttek h már nem férnek hozzá...
Szóval jó játék
Bocs a hosszú válaszért, sok sikert!
Hár erről beszélek nyuszomuszó :-)
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #187 Dátum:
2010.04.14 szerda, 11:08:48 »
Hali!
Nekem nemrég cserélte szerelő a keresztstabilizátor szilenteket. Sőt, ő biztatott, hogy ne én csináljam, mert tapasztalatlanként és műhely nélkül szívni fogok vele. Nem voltam ott mikor csinálta, de nem lehetett túl nagy meló, mert azt mondta, hamar végzett vele. A bölcső hátsó két csavarját kiteker, előtte persze alátámaszt hátul a bölcső emelővel, majd kicsit leereszt emelő, hogy a stabilizátor szilenteket tartó ív csavarjait ki lehessen szedni, majd csere szilent, és visszafele fordított sorrend.
A bal lengőkar cseréjéhez meg - információim szerint, még nem csináltam de nincs messze
- meg kell emelni a váltót, addig, hogy kiférjenek felfele a csavarok. Összerakásnál meg alulról kell tolni, hogy ne kelljen megemelni ismét a váltót és ha legközelebb adódik lengőkar probléma, akkor se kelljen.
Ezen kívűl ki kell tekerni a lengőkargömbfejet a kerékagyba fogó csavart, kis feszítés, és ki is jött. Kint is van a lengőkar. Mindez elmélet, nincs szerelési tapasztalatom, csak bontási. Az meg nem teljesen ugyanaz.
Mindenesetre sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #188 Dátum:
2010.04.14 szerda, 12:46:14 »
Üdv Mondeosok!
Háááááááát....... ezek szerint megint ott lakom 3 napig a szerelőműhelyben.........
Megnézetem a sráccal, aki majd szerelni fogja, hogy ezen Mk1, vagy Mk2 van-é. Aztán beszerzek mindent, amit mond, és bízom az Égiekben, hogy el is találta és be tudja pakolni. Nem gondoltam volna, hogy a bal oldalát szinte le kell csupaszítani, és még a mocit is ki kell emelni.
Jól megoldották Fordéknál, hogy az embernek elmenjen a kedve minden próbálkozástól...... Igaz, ez néha nem is árt, csak ha én szembesülök vele, akkor kicsit dühít.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #189 Dátum:
2010.04.14 szerda, 14:01:25 »
egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem
)
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #190 Dátum:
2010.04.14 szerda, 14:12:22 »
Vagy egyszerűbb, házi megoldás annak, akinek nincs túl sok emelője. Venni két csavart, ami a lengőkart fogja a bölcsőhöz. A benne levőket kitekerni, megemelni, levágni a fejét (vasfűrésszel jó hosszú és "kényelmes" meló lesz
), azt lefele kieseik. Visszarakásnál már alulról felfele az új csavart.
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #191 Dátum:
2010.04.15 csütörtök, 20:51:23 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.04.14 szerda, 14:01:25
egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem
)
Jaja, nálam is a bölcsőt engedték le. Azt mondta a szerelő, hogy akkor lesz csak szívás, ha nagyon berohadtak a csavarok, de szerencsére nem volt gond.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #192 Dátum:
2010.04.16 péntek, 06:33:33 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.04.14 szerda, 14:01:25
egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem
)
attól függ mihez. mondjuk váltót kiszedni, kuplungozni, nagyon jó, ha nem 2 centi van rá, és mindent fentről megtartani, és lefelé kiszedni a váltót, az nagyobb szívás, mint a motort gyorsan kivenni. de itt valami futóműről volt szó, bár nem emlékszem 100 %-ra.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #193 Dátum:
2010.04.16 péntek, 08:56:21 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.16 péntek, 06:33:33
attól függ mihez. mondjuk váltót kiszedni, kuplungozni, nagyon jó, ha nem 2 centi van rá, és mindent fentről megtartani, és lefelé kiszedni a váltót, az nagyobb szívás, mint a motort gyorsan kivenni. de itt valami futóműről volt szó, bár nem emlékszem 100 %-ra.
lengőkar kiszedésről volt szó
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #194 Dátum:
2010.04.16 péntek, 18:12:41 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.04.16 péntek, 08:56:21
lengőkar kiszedésről volt szó
ahhoz tényleg elég gáz motort kivenni. símán azon az oldalon első bölccsőcsavar kiszed, hátsó meglazít 2 centire, és egy kis alátétfával el lehet tolni annyira a váltót, hogy kijöjjön a csavar feje. ez fél óra max. nem kell semmi egyebet bontani. volt aki visszafele alúlról tette a csavart, hogy legközelebb ne legyen szívás, de én pl nem vagyok híve. elsősorban, mert a csavar feje erősebb, mint az anya, ezáltal jobb és biztosabb a tartása, másrészt, meg ha netántán lelazulna, akkor felfelé nem tud kiesni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #195 Dátum:
2010.04.16 péntek, 19:29:11 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.04.16 péntek, 18:12:41
ahhoz tényleg elég gáz motort kivenni. símán azon az oldalon első bölccsőcsavar kiszed, hátsó meglazít 2 centire, és egy kis alátétfával el lehet tolni annyira a váltót, hogy kijöjjön a csavar feje. ez fél óra max. nem kell semmi egyebet bontani. volt aki visszafele alúlról tette a csavart, hogy legközelebb ne legyen szívás, de én pl nem vagyok híve. elsősorban, mert a csavar feje erősebb, mint az anya, ezáltal jobb és biztosabb a tartása, másrészt, meg ha netántán lelazulna, akkor felfelé nem tud kiesni
A lefelé álló csavartól nekem is égnek állna a hajam...., már a gondolat is elborzasztott, amikor olvastam. Pedig nem szoktak kicsavarodni a csavarok. (2-es Fiesta lengőkar stabilizátor rögzítő csavarja letekeredett, szerelési hiba miatt, jobb első kerék beszaladt az autó alá, szerencsére nem történt baj, az eset előtt kb fél nappal autópályán mentem 120-al, ha akkor esik ki, akkor nem Mondeo lett volna a következő autóm, hanem egy kerekesszék, avagy vmi égiszekér)
Fék-futómű-kormánymű, ezzel a "szentháromságal" nem szabad "szórakozni". Szerintem.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #196 Dátum:
2010.04.17 szombat, 12:44:06 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.04.16 péntek, 19:29:11
A lefelé álló csavartól nekem is égnek állna a hajam...., már a gondolat is elborzasztott, amikor olvastam. Pedig nem szoktak kicsavarodni a csavarok. (2-es Fiesta lengőkar stabilizátor rögzítő csavarja letekeredett, szerelési hiba miatt, jobb első kerék beszaladt az autó alá, szerencsére nem történt baj, az eset előtt kb fél nappal autópályán mentem 120-al, ha akkor esik ki, akkor nem Mondeo lett volna a következő autóm, hanem egy kerekesszék, avagy vmi égiszekér)
Fék-futómű-kormánymű, ezzel a "szentháromságal" nem szabad "szórakozni". Szerintem.
kontra anyát kell rátenni.de nem azért mert sok van!
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
jancsika69
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #197 Dátum:
2010.04.17 szombat, 15:44:45 »
Sziasztok. A minap autózgatás közbe felfigyeltem, hogy hátul kopog valami, amit a csomagtartóból hallok. Kiszedtem mindent belőle, még a pótkereket is, hogy gyözödjek meg neme ott zakatol valami, hát sajnos nem. Neki feszültem a hátsó bal keréknek, de semmi, neki a jobb hátsónak és láss csodát hallottam azt a kopogást, de nem látok semmit. Elembe volt benne egy kis kottyanás, megemeltem de akkor mar nincs kottyanás. A kérdésem az, hogy mire gyanakodnátok ti? Nekem elsőre a szilenszek ugrottak be....
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #198 Dátum:
2010.04.17 szombat, 17:06:41 »
Idézetet írta: jancsika69 - 2010.04.17 szombat, 15:44:45
Sziasztok. A minap autózgatás közbe felfigyeltem, hogy hátul kopog valami, amit a csomagtartóból hallok. Kiszedtem mindent belőle, még a pótkereket is, hogy gyözödjek meg neme ott zakatol valami, hát sajnos nem. Neki feszültem a hátsó bal keréknek, de semmi, neki a jobb hátsónak és láss csodát hallottam azt a kopogást, de nem látok semmit. Elembe volt benne egy kis kottyanás, megemeltem de akkor mar nincs kottyanás. A kérdésem az, hogy mire gyanakodnátok ti? Nekem elsőre a szilenszek ugrottak be....
Hali!
Szerintem jól gondolod, és szilent probléma lesz. Amikor megvettem, nekem is elég rendesen kopogott a jobb hátulja(meg az eleje is), nekem is szilentcserével oldódott meg. Elöl-hátul cseréltetnem kellett pár szilentet(van bőven), azóta minden oké. Szerintem nézesd meg szerelővel, ritka, hogy csak egy szilent legyen oda. Amikor megemeled, olyankor megfeszülnek a szilentek, és azért nem kopog.
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #199 Dátum:
2010.04.17 szombat, 17:16:19 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.04.17 szombat, 17:06:41
Hali!
Szerintem jól gondolod, és szilent probléma lesz. Amikor megvettem, nekem is elég rendesen kopogott a jobb hátulja(meg az eleje is), nekem is szilentcserével oldódott meg. Elöl-hátul cseréltetnem kellett pár szilentet(van bőven), azóta minden oké. Szerintem nézesd meg szerelővel, ritka, hogy csak egy szilent legyen oda. Amikor megemeled, olyankor megfeszülnek a szilentek, és azért nem kopog.
Köszönöm a gyors válaszodat, jövő héten megoldom
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
33
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ