Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:20:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 742474 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 20:30:07 »

Jó, rendben. De viszont. Ha bemegyek autóalkatrészboltba (Unixot néztem neten), és ott nézek csapágyat, nem láttam sehol feltüntetve, hogy ABS-es avagy az nélküli csapágyat adnának. Ilyenkor mi a lehetőség?  Undecided
Nem mész be az Unixba  nyes
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 20:34:29 »

Jó, rendben. De viszont. Ha bemegyek autóalkatrészboltba (Unixot néztem neten), és ott nézek csapágyat, nem láttam sehol feltüntetve, hogy ABS-es avagy az nélküli csapágyat adnának. Ilyenkor mi a lehetőség?  Undecided
a cromaxon kívül senki más nem különböztet meg abs-es, és nem abs-es csapágyat. és nincs is különbség. vegyél bárdiban kedvezményre skf-t
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
takee
Vendég
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2010.02.18 csütörtök, 22:06:39 »

a cromaxon kívül senki más nem különböztet meg abs-es, és nem abs-es csapágyat. és nincs is különbség. vegyél bárdiban kedvezményre skf-t

Tök logikus. Mi fax köze lenne a csapágynak az ABS-hez? A csapágy 2 dolgot csinál: forog, meg nem forog. Sem fizikai, sem elektronikai kapcsolatban nem áll az ABS szenzorral, vagy a jeladóval.

A Cromax meg szüljön farfekvéses sünt. Itthon meddig lesz még egyenértékű szó az üzlet a lehúzással? Kezd kicsit unalmas lenni.... levele
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #153 Dátum: 2010.02.19 péntek, 12:05:21 »

Rájöttem a dolog nyitjára.
Nekem is kell lassan csapágy, és én Cromaxnál vásárolok majd, annak ellenére, hogy ABS-es az autóm. Néztem Unixban és Bárdiban is, elsőnél ~14e (engedmény nélkül) a legolcsóbb, utóbbinál ~10e (eng. nélk.) a legkedvezőbb termékár. Ezekhez képest a Cromaxban kapható 5750.- Ft-os ár igencsak kedvező. Nem hiszem, hogy bárki tudna 50% kedvezményt biztosítani a Bárdi áraiból.
Ez a Cromaxos jó ár, megjegyzem, úgyis kell oda mennem még 1-2 dologért, ezt is megjátszom  Smiley, örülök.

Köszi a figyelemfelhívást, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #154 Dátum: 2010.02.24 szerda, 21:11:55 »

Rájöttem a dolog nyitjára.
Nekem is kell lassan csapágy, és én Cromaxnál vásárolok majd, annak ellenére, hogy ABS-es az autóm. Néztem Unixban és Bárdiban is, elsőnél ~14e (engedmény nélkül) a legolcsóbb, utóbbinál ~10e (eng. nélk.) a legkedvezőbb termékár. Ezekhez képest a Cromaxban kapható 5750.- Ft-os ár igencsak kedvező. Nem hiszem, hogy bárki tudna 50% kedvezményt biztosítani a Bárdi áraiból.
Ez a Cromaxos jó ár, megjegyzem, úgyis kell oda mennem még 1-2 dologért, ezt is megjátszom  Smiley, örülök.

Köszi a figyelemfelhívást, Üdv, HegeGabi.
azért vigyázz vele 6000 ft-ért duplsoros görgős csapágyat venni elég lutri. nagyon kínai feelingje van. egy síma 6203-as csapágy ami a feszítőgörgőkben van, akár skf akár fag, kb 1500 pénz. ehhez képest egy olyan ami folyamatosan hatalmas terhelést kap, és mellesleg 5* akkora 6000-ért tulzottan olcsónak tűnik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2010.02.25 csütörtök, 10:23:57 »

Köszi az infót. Egyébként a weblapjuk azt írja, hogy Meyle-német márkájú a csapágy. Az annyira már azért nem lehet, rossz, mintha echte noname csájníz lenne, szerintem.

Köszi, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2010.02.25 csütörtök, 15:04:03 »

Én tegnap vettem szallagfűrészgépbe kétsoros önbeálló csapágyat FAG-ból, rokkos az ára, szóval 6eért a görgős valóban kicsit szolidan hangzik, de nem lehetetlen.
Más:
Kérdés: Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #157 Dátum: 2010.02.25 csütörtök, 17:15:59 »

Köszi az infót. Egyébként a weblapjuk azt írja, hogy Meyle-német márkájú a csapágy. Az annyira már azért nem lehet, rossz, mintha echte noname csájníz lenne, szerintem.

Köszi, Üdv, HegeGabi.
ők is csak valakinek a valamijét forgalmazzák, gyártani nem gyártanak, csak a nevüket adják valamihez amit ugy gondolnak, hogy megérdemli. mindegy, egy próbát megér, mert annyira olcsó.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 17:19:08 »

Üdv!

Ez igen érdekes, mert ezt találtam, ahogy tudtam is a dolgok mikéntjét. Az ABS jeladó nem a csapágyon van, hanem a féltengelycsuklón, ahogy a linkelt kép is mutatja. Szerintem.
Szóval nem tudom, hogy te milyen csapágyat vettél, illetve milyet akartak eladni neked.

Üdv, HegeGabi.
a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #159 Dátum: 2010.02.28 vasárnap, 19:52:11 »

a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
a csapágyon biztos nem. azt betolod egy zárt házba, ami körbe jópár centi öntvény. a féltengely végén lévő botdák alapján érzékeli a forgást
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
takee
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 00:09:54 »

a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.

Ez a hülyeség miért terjed, mint a pestis?  Huh?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 09:17:11 »

Megkérdezem újra:
Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 12:13:22 »

Normális jelenség, hogy intenzív gyorsításkor nehezebben lehet kormányozni az autót, vagy vmi lóg a futóműben?
Hi!

Én még ilyet nem próbáltam, úh. nem tudom. Intenzív gyorsítás közbeni kormánytekergetést hátsókerekessel jó csinálni  Grin Cool.


a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
Ameddig meg nem néztem a dolgok mikéntjét, billegtem az itt olvasottak, meg a "szakértő" eladók állításai között. De az állításodnak nem tudok igazat adni, most már én is afele hajlok, hogy nem kell mágnesbigyókkal teleragasztott csapágyat venni. Ugyanis fényképelgettem az autómon - igaz, az enyém MkI, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség az MkII-höz képest. ABS jelfogó az első keréknél 1, 2.
Szóval, ha a csapágyban lennének mágnesek, aminek a jelét venné a szenzor, akkor a szenzor hova férne el a féltengelycsuklótól? A csukló nem tudja továbbítani a mágnesezettséget, mert az egész átvenné, mivel fém. Ezért van a fogaskoszorú a csuklón, amiről veszi a szenzor a jelet.
Konklúzió: nem kell a 16e Ft-os csapágy a Cromaxból, jó a 6e Ft-os is. Vagy ha jobbat akar az ember, pénztárca függvényében meg lehet tenni.

Köszi a segítséget mindenkinek, Üdv, HegeGabi.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.01 hétfő, 12:20:40 írta HegeGabi » Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 13:28:35 »

a csapágyon mágnesszeletek vannak felragasztva és egy ellenkezö polaritásu mágnes elött forog.a gerjesztett feszültségböl tudja hogy forog vagy áll a kerék.
nem a karok hülyiteni senkit!!!!!!!!!!csak megakartam osztani veletek mit olvastam,ne engem üssetek ilyen hülyeségért   help elfelejtettem oda irni szerintem ez baromság mert a jelet a bordás kerékröl kapja ez egy értelmü számomra.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 14:49:38 »

Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt  Smiley. Akkor viszont mindenki egyre gondol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.01 hétfő, 15:47:45 írta HegeGabi » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 15:03:36 »

Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt  Smiley. Akkor viszont mindenki egyre gonol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.

El bizony. levele
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2010.03.01 hétfő, 19:00:49 »

 
Senki nem ütött, max verbális hadakozás volt  Smiley. Akkor viszont mindenki egyre gondol csapágy ügyben: a Cromax elmehet a mágnese 3x-os áron árult csapágyával oda, ahova akar.
nyes  integet2  Grin  action ide gondoltad te is?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Abrosz.
Vendég
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2010.03.08 hétfő, 20:17:41 »

Üdv!

A V6 első futómű spirálrugó különbözik valamiben a 4 hengeresétől? Külföldön volt egy rugótörésem és örültem, hogy kaptam bármilyet, de nem tudom, hogy V6-hoz való-e az új.

És van egy db balos V6 spirálrugóm, ha valakinek szüksége lenne rá (mert párban lett cserélve).
köszi
A
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2010.03.20 szombat, 16:13:09 »

valakinek mk2 kombi hátsó lengéscsillapitó részröl van akt fotója?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2010.03.20 szombat, 16:50:25 »

valakinek mk2 kombi hátsó lengéscsillapitó részröl van akt fotója?
mi a kérdés egészen pontosan?
elég melós a csere
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2010.03.20 szombat, 16:50:54 »

Üdv!

A V6 első futómű spirálrugó különbözik valamiben a 4 hengeresétől? Külföldön volt egy rugótörésem és örültem, hogy kaptam bármilyet, de nem tudom, hogy V6-hoz való-e az új.

És van egy db balos V6 spirálrugóm, ha valakinek szüksége lenne rá (mert párban lett cserélve).
köszi
A
elvileg erősebb, formára semmi
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2010.03.20 szombat, 18:57:55 »

mi a kérdés egészen pontosan?
elég melós a csere
nem csere nincs semmi komoly csak ósszehasonlitás képpen akartam látni egy másik kombi lengéscsillapitását mert az enyémenn mimdenki elcsodálkozik hogy ilyet még nem is láttak (pl.a gumisok is)
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2010.03.20 szombat, 19:07:13 »

nekem hátul OLDALANKÉNT van a teleszkop a vastag spisálrugo és van egy vékonyabb spirálrugó a kerekek felöl na ezenn a vékony spirálonn  fejvakaras  miaz  wow2  nemtudom jönnek ilyen reakciók
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 15:35:09 »

nekem hátul OLDALANKÉNT van a teleszkop a vastag spisálrugo és van egy vékonyabb spirálrugó a kerekek felöl na ezenn a vékony spirálonn  fejvakaras  miaz  wow2  nemtudom jönnek ilyen reakciók

Szia!

Csináltam pár képet, remélem választ kapsz a kérdésedre Smiley
Nem láttam plusz kis spirált. Nálad lehet, hogy valami utólagos okosítás  smile Hol van pontosan?
(Képek a kombi feneke mögül készültek, kicsit még vizes)

http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=ce50d3a2cbd0ff9e154079d482239566
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=bbe9a4982f7aa18c22d1a6168b25b308
 integet2

Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2010.03.23 kedd, 17:52:05 »

Szia!

Csináltam pár képet, remélem választ kapsz a kérdésedre Smiley
Nem láttam plusz kis spirált. Nálad lehet, hogy valami utólagos okosítás  smile Hol van pontosan?
(Képek a kombi feneke mögül készültek, kicsit még vizes)

http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=ce50d3a2cbd0ff9e154079d482239566
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=bbe9a4982f7aa18c22d1a6168b25b308köszi a képeket. nekem a kerék és a vastag rugó között helyezkedik el.elég gyári kivitelnek tünik
 integet2


Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 10:08:39 »

Üdv Mondeosok!
Egy kis "szaksegítség"-re lesz szükségem, kérem, aki tud, segítsen! Szeretném a kocsin lecserélni az összes silent-blokkot a futóműben, elöl és hátul is.
Netán valaki meg tudná nézni pl gépkönyvben, hogy pontosan hány darab kell, és méretet (típust, számot, mittomén....) is írna nekem? Nagyon szépen köszönöm előre is!!!!!!!! worship
Ja, a silent-cserével egyidőben a kormányösszekötő-gömbfejet is ki kell cserélnem? A gumiján látszik pár apró repedés, de szakadva nincs (még).
Csinált már valaki otthon silent-cserét? Aknából megoldható, vagy bízzam inkább szerelőre?
Köszi a segítséget!!!!!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 10:47:40 »

Üdv Mondeosok!
Köszi a segítséget!!!!!
Szerintem alvázszám alapján tudsz venni szilentet. De nem egyértelmű a rendszer, mert volt vmi váltás évjáratban/átmérőben és nem mindig azt adják am valóban benne van, főleg ha vmi hekkelés volt az autó előéletében.
Az első lengőkar szilent csere meg macerás a bal oldalon, mert a váltó útban van. De ha rákeresel ez volt már téma a fórumon.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 15:49:48 »

Valaki nem tudja, hogy van-e értelme a rugófelújításnak? Szereztem bontott ST rugókat, pár helyen le van töredezve a bevonat róluk, és itt-ott korrodáltak is, 150.000km van bennük. Szóval, ha az esetleges kifáradás, és törés lehetőségét ki lehet lőne ezzel, "megújul" a belső szerkezete (pl hőkezelés után), akkor érdemes lenne szerintem elvinnem.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 17:23:00 »

Valaki nem tudja, hogy van-e értelme a rugófelújításnak? Szereztem bontott ST rugókat, pár helyen le van töredezve a bevonat róluk, és itt-ott korrodáltak is, 150.000km van bennük. Szóval, ha az esetleges kifáradás, és törés lehetőségét ki lehet lőne ezzel, "megújul" a belső szerkezete (pl hőkezelés után), akkor érdemes lenne szerintem elvinnem.
Igaz teherautó laprugóval jártunk náluk, de jók , http://www.autorugojavitas.hu/index.html
Szerintem kérdezd meg őket, mi a tapasztalat stb
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2010.04.12 hétfő, 20:19:57 »

OK Freqo, köszi, megkeresem!
Igaz, elfelejtettem ezelőtt beírni, milyen is a kocsi, de ha alkatrész boltba megyek, úgyis meg kell adnom a kocsi adatait. Ha monyákolva lett a kocsi futóműve, azt honnan látom?? Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat? wilting
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2010.04.13 kedd, 07:25:32 »

OK Freqo, köszi, megkeresem!
Igaz, elfelejtettem ezelőtt beírni, milyen is a kocsi, de ha alkatrész boltba megyek, úgyis meg kell adnom a kocsi adatait. Ha monyákolva lett a kocsi futóműve, azt honnan látom?? Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat? wilting

Szia!
Szerintem szerelővel nézesd meg. Az a tuti. Ha jól tudom alapvetően az első lengőkar szilentben volt 2 féle méret, az MkI és korai MkII kapott kisebbet, a későbbi MkII nagyobbat, illetve a lengőker menetirány szetinti első és hátsó szilentje között is van átmérő különbség. (Lehet hogy a későbbi MkII ben annyi volt a változás, hogy elöl hátul is nagy vlolt?, csak sacc, mintha így rémlene)
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2010.04.13 kedd, 13:41:26 »

... Vagy inkább nézze meg szerelő, mielőtt elkezdem beszerezni a szükséges cuccokat? wilting
Hali!
Igen.
Bár előnyösebb dolgot ajánlanék: komplett lengőkar. A Cromaxnál néztem, 13e Ft. Ha veszel szilenteket és lengőkargömbfejet (ha már mindent cserélsz, hogy a futómű teljesen új legyen, ezt miért hagynád ki?) ami 6e Ft körül lesz a legolcsóbbakat számolva (ami köztudott, hogy azt nem szabad megvenni, mert híg a leve), ehhez hozzászámolva a szerelő óradíját aki azzal fog vesződni, hogy a régi szilenteket ki, majd az újakat besajtolja illetve a régi gömbfejet levésse a lengőkarról (a régiek nem csavarozva vannak, hanem szegecselve), mekkora összeget is fog kitenni? Míg a komplett lengőkar csere fél óra alatt megvan egy hozzáértőnek (szerintem).
De ha a pénz szűk (mint nálam  nyes), akkor az fog számítani, és az, hogy mit mond a szerelő a munkadíjra.
Ezen kívűl még van elöl a keresztstabilizátor szilent (2db), a kutyacsont (függöleges, 2 db), és a kormánygömbcsukló (2 db).
És ha már komplett futómű, akkor gátló és toronycsapágy+szilent  Grin (de ez már baromi sok pénz). Ja, és akkor még a hátuljáról nem is beszéltünk (abba még nem folyattam bele magam, nem tudom, hogy mi-hova-hány méter, ráadásul az enyém kombi, a tiedet nem tudom).

Mindenesetre sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2010.04.13 kedd, 14:04:46 »

Igaz teherautó laprugóval jártunk náluk, de jók , http://www.autorugojavitas.hu/index.html
Szerintem kérdezd meg őket, mi a tapasztalat stb

Hívtam őket, azt mondták nincs értelme semmiféle műveletnek spirálrugóval.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2010.04.13 kedd, 16:53:53 »

Köszi az infót Ferqo!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2010.04.13 kedd, 20:00:25 »

Köszi az infót Ferqo!
Nincs mit belebotlottam.
HegeGabi infójához még annyit, hogy az első keresztstabilizátor 2db gumiját nem cserélik szívesen, mert szét kell szedni hozzá a fél elejét. Legalábbis az a futóműves akihez én járok, elsőre közölte, hogy ha az a abaj ő nem áll neki cserélni.
A fél órás lengőkarcseréről én itt teljesen mást olvastam, de nem kekeckedni akarok, nem csináltam, nem ismerem, múltkor alánéztem, nekem nem tűnik egyszerűnek, legalábbis a bal oldal biztos nem.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2010.04.13 kedd, 20:42:23 »

Üdv Mondeosok!
Egy kis "szaksegítség"-re lesz szükségem, kérem, aki tud, segítsen! Szeretném a kocsin lecserélni az összes silent-blokkot a futóműben, elöl és hátul is.
Netán valaki meg tudná nézni pl gépkönyvben, hogy pontosan hány darab kell, és méretet (típust, számot, mittomén....) is írna nekem? Nagyon szépen köszönöm előre is!!!!!!!! worship
Ja, a silent-cserével egyidőben a kormányösszekötő-gömbfejet is ki kell cserélnem? A gumiján látszik pár apró repedés, de szakadva nincs (még).
Csinált már valaki otthon silent-cserét? Aknából megoldható, vagy bízzam inkább szerelőre?
Köszi a segítséget!!!!!

Mi tavaly tavasszal cseréltük elöl a szilenteket. Cromaxos fickó mondta, hogy néhány mk2-re még a gyárban is mk1 lengőkarokat tettek fel, mert sok volt belőle Smiley (Vagy ha cserélni kellett, lehet, hogy a tulaj azt kapott a bontóban, így mk2-n is lehet mk1 szilentes).
Nekünk a fickó kijött, megmérte, azt mondta mk1, megvettük, majd másnap a szerelő nézegette, hogy hát biza ebbe mégis mk2 való, szóval vissza a cromaxhoz és kicserélték)
Kormányösszekötőt is cseréltünk, kutyacsontra nem emlékszem már.

Azt tudom h a bal lengőkarhoz ki kellett emelniük a motort is. Ja és a végén fordítva tették vissza az egyik csavart, mert előbb a motort tették be, aztán akarták a lengőkar csavarjait meghúzni, és rájöttek h már nem férnek hozzá...  Undecided
Szóval jó játék  Wink Bocs a hosszú válaszért, sok sikert!  wave
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2010.04.13 kedd, 20:44:37 »

Mi tavaly tavasszal cseréltük elöl a szilenteket. Cromaxos fickó mondta, hogy néhány mk2-re még a gyárban is mk1 lengőkarokat tettek fel, mert sok volt belőle Smiley (Vagy ha cserélni kellett, lehet, hogy a tulaj azt kapott a bontóban, így mk2-n is lehet mk1 szilentes).
Nekünk a fickó kijött, megmérte, azt mondta mk1, megvettük, majd másnap a szerelő nézegette, hogy hát biza ebbe mégis mk2 való, szóval vissza a cromaxhoz és kicserélték)
Kormányösszekötőt is cseréltünk, kutyacsontra nem emlékszem már.

Azt tudom h a bal lengőkarhoz ki kellett emelniük a motort is. Ja és a végén fordítva tették vissza az egyik csavart, mert előbb a motort tették be, aztán akarták a lengőkar csavarjait meghúzni, és rájöttek h már nem férnek hozzá...  Undecided
Szóval jó játék  Wink Bocs a hosszú válaszért, sok sikert!  wave
Hár erről beszélek nyuszomuszó :-)
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2010.04.14 szerda, 11:08:48 »

Hali!

Nekem nemrég cserélte szerelő a keresztstabilizátor szilenteket. Sőt, ő biztatott, hogy ne én csináljam, mert tapasztalatlanként és műhely nélkül szívni fogok vele. Nem voltam ott mikor csinálta, de nem lehetett túl nagy meló, mert azt mondta, hamar végzett vele. A bölcső hátsó két csavarját kiteker, előtte persze alátámaszt hátul a bölcső emelővel, majd kicsit leereszt emelő, hogy a stabilizátor szilenteket tartó ív csavarjait ki lehessen szedni, majd csere szilent, és visszafele fordított sorrend.
A bal lengőkar cseréjéhez meg - információim szerint, még nem csináltam de nincs messze  Smiley - meg kell emelni a váltót, addig, hogy kiférjenek felfele a csavarok. Összerakásnál meg alulról kell tolni, hogy ne kelljen megemelni ismét a váltót és ha legközelebb adódik lengőkar probléma, akkor se kelljen.
Ezen kívűl ki kell tekerni a lengőkargömbfejet a kerékagyba fogó csavart, kis feszítés, és ki is jött. Kint is van a lengőkar. Mindez elmélet, nincs szerelési tapasztalatom, csak bontási. Az meg nem teljesen ugyanaz.

Mindenesetre sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2010.04.14 szerda, 12:46:14 »

Üdv Mondeosok!
Háááááááát....... ezek szerint megint ott lakom 3 napig a szerelőműhelyben......... pias
Megnézetem a sráccal, aki majd szerelni fogja, hogy ezen Mk1, vagy Mk2 van-é. Aztán beszerzek mindent, amit mond, és bízom az Égiekben, hogy el is találta és be tudja pakolni. Nem gondoltam volna, hogy a bal oldalát szinte le kell csupaszítani, és még a mocit is ki kell emelni. Shocked
Jól megoldották Fordéknál, hogy az embernek elmenjen a kedve minden próbálkozástól...... Igaz, ez néha nem is árt, csak ha én szembesülök vele, akkor kicsit dühít.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2010.04.14 szerda, 14:01:25 »

egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem  pias)
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2010.04.14 szerda, 14:12:22 »

Vagy egyszerűbb, házi megoldás annak, akinek nincs túl sok emelője. Venni két csavart, ami a lengőkart fogja a bölcsőhöz. A benne levőket kitekerni, megemelni, levágni a fejét (vasfűrésszel jó hosszú és "kényelmes" meló lesz  Grin), azt lefele kieseik. Visszarakásnál már alulról felfele az új csavart.  Cool
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 20:51:23 »

egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem  pias)
Jaja, nálam is a bölcsőt engedték le. Azt mondta a szerelő, hogy akkor lesz csak szívás, ha nagyon berohadtak a csavarok, de szerencsére nem volt gond.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #192 Dátum: 2010.04.16 péntek, 06:33:33 »

egyszerűbb leengedni a bölcsőt, mint a váltót meg a motort kiemelni
(legalábbis szerintem  pias)
attól függ mihez. mondjuk váltót kiszedni, kuplungozni, nagyon jó, ha nem 2 centi van rá, és mindent fentről megtartani, és lefelé kiszedni a váltót, az nagyobb szívás, mint a motort gyorsan kivenni. de itt valami futóműről volt szó, bár nem emlékszem 100 %-ra.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #193 Dátum: 2010.04.16 péntek, 08:56:21 »

attól függ mihez. mondjuk váltót kiszedni, kuplungozni, nagyon jó, ha nem 2 centi van rá, és mindent fentről megtartani, és lefelé kiszedni a váltót, az nagyobb szívás, mint a motort gyorsan kivenni. de itt valami futóműről volt szó, bár nem emlékszem 100 %-ra.
lengőkar kiszedésről volt szó
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #194 Dátum: 2010.04.16 péntek, 18:12:41 »

lengőkar kiszedésről volt szó
ahhoz tényleg elég gáz motort kivenni. símán azon az oldalon első bölccsőcsavar kiszed, hátsó meglazít 2 centire, és egy kis alátétfával el lehet tolni annyira a váltót, hogy kijöjjön a csavar feje. ez fél óra max. nem kell semmi egyebet bontani. volt aki visszafele alúlról tette a csavart, hogy legközelebb ne legyen szívás, de én pl nem vagyok híve. elsősorban, mert a csavar feje erősebb, mint az anya,  ezáltal jobb és biztosabb a tartása, másrészt, meg ha netántán lelazulna, akkor felfelé nem tud kiesni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2010.04.16 péntek, 19:29:11 »

ahhoz tényleg elég gáz motort kivenni. símán azon az oldalon első bölccsőcsavar kiszed, hátsó meglazít 2 centire, és egy kis alátétfával el lehet tolni annyira a váltót, hogy kijöjjön a csavar feje. ez fél óra max. nem kell semmi egyebet bontani. volt aki visszafele alúlról tette a csavart, hogy legközelebb ne legyen szívás, de én pl nem vagyok híve. elsősorban, mert a csavar feje erősebb, mint az anya,  ezáltal jobb és biztosabb a tartása, másrészt, meg ha netántán lelazulna, akkor felfelé nem tud kiesni
A lefelé álló csavartól nekem is égnek állna a hajam...., már a gondolat is elborzasztott, amikor olvastam. Pedig nem szoktak kicsavarodni a csavarok. (2-es Fiesta lengőkar stabilizátor rögzítő csavarja letekeredett, szerelési hiba miatt, jobb első kerék beszaladt az autó alá, szerencsére nem történt baj, az eset előtt kb fél nappal autópályán mentem 120-al, ha akkor esik ki, akkor nem Mondeo lett volna a következő autóm, hanem egy kerekesszék, avagy vmi égiszekér)
Fék-futómű-kormánymű, ezzel a "szentháromságal" nem szabad "szórakozni". Szerintem.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2010.04.17 szombat, 12:44:06 »

A lefelé álló csavartól nekem is égnek állna a hajam...., már a gondolat is elborzasztott, amikor olvastam. Pedig nem szoktak kicsavarodni a csavarok. (2-es Fiesta lengőkar stabilizátor rögzítő csavarja letekeredett, szerelési hiba miatt, jobb első kerék beszaladt az autó alá, szerencsére nem történt baj, az eset előtt kb fél nappal autópályán mentem 120-al, ha akkor esik ki, akkor nem Mondeo lett volna a következő autóm, hanem egy kerekesszék, avagy vmi égiszekér)
Fék-futómű-kormánymű, ezzel a "szentháromságal" nem szabad "szórakozni". Szerintem.
kontra anyát kell rátenni.de nem azért mert sok van! taps
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2010.04.17 szombat, 15:44:45 »

Sziasztok. A minap autózgatás közbe felfigyeltem, hogy hátul kopog valami, amit a csomagtartóból hallok. Kiszedtem mindent belőle, még a pótkereket is, hogy gyözödjek meg neme ott zakatol valami, hát sajnos nem. Neki feszültem a hátsó bal keréknek, de semmi, neki a jobb hátsónak és láss csodát hallottam azt a kopogást, de nem látok semmit. Elembe volt benne egy kis kottyanás, megemeltem de akkor mar nincs kottyanás. A kérdésem az, hogy mire gyanakodnátok ti? Nekem elsőre a szilenszek ugrottak be....
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2010.04.17 szombat, 17:06:41 »

Sziasztok. A minap autózgatás közbe felfigyeltem, hogy hátul kopog valami, amit a csomagtartóból hallok. Kiszedtem mindent belőle, még a pótkereket is, hogy gyözödjek meg neme ott zakatol valami, hát sajnos nem. Neki feszültem a hátsó bal keréknek, de semmi, neki a jobb hátsónak és láss csodát hallottam azt a kopogást, de nem látok semmit. Elembe volt benne egy kis kottyanás, megemeltem de akkor mar nincs kottyanás. A kérdésem az, hogy mire gyanakodnátok ti? Nekem elsőre a szilenszek ugrottak be....

Hali!
 Szerintem jól gondolod, és szilent probléma lesz. Amikor megvettem, nekem is elég rendesen kopogott a jobb hátulja(meg az eleje is), nekem is szilentcserével oldódott meg. Elöl-hátul cseréltetnem kellett pár szilentet(van bőven), azóta minden oké. Szerintem nézesd meg szerelővel, ritka, hogy csak egy szilent legyen oda. Amikor megemeled, olyankor megfeszülnek a szilentek, és azért nem kopog.
Naplózva
jancsika69
Vendég
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2010.04.17 szombat, 17:16:19 »

Hali!
 Szerintem jól gondolod, és szilent probléma lesz. Amikor megvettem, nekem is elég rendesen kopogott a jobb hátulja(meg az eleje is), nekem is szilentcserével oldódott meg. Elöl-hátul cseréltetnem kellett pár szilentet(van bőven), azóta minden oké. Szerintem nézesd meg szerelővel, ritka, hogy csak egy szilent legyen oda. Amikor megemeled, olyankor megfeszülnek a szilentek, és azért nem kopog.

   Köszönöm a gyors válaszodat, jövő héten megoldom hehe
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.