Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:59:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2567015 alkalommal)
0 Felhasználó és 65 vendég van a témában
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5750 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 14:14:57 »

Tempomat kérdés, hogyaszonnya:
Tegnap belekerült az autóba (2000. októberi ST200, TCS-sel szerelve) a rendszer. A kormányátvezető a 3-eres volt, azt nem cseréltünk, csak kormányt. Kábelezés a motortérben megvolt, ott csak felcsavaroztuk a helyére az accurator, beledugtuk a kábelt, 2. bowdent bekötöttük. A fényszórókapcsoló mögött helyén volt a barna cucc, ott nem csináltunk semmitse. Pedáloknál csak a 2. fékpedálkapcsoló (zöld) nem volt meg. Bekerült az is a helyére a 3-felé ágazó kábellel, fő csatlakozójánál mind a 6 láb be van kötve; a zöldből ha jól néztem úgy megy át a kábel a fekete kapcsolóhoz, hogy párhuzamosan van rákötve .. ez lehet nem pont optimális. Óracsoportnál a visszajelzőbe még nem raktam izzót.
Na de ami a probléma:
Nem működk a tempomat Cheesy
Ami gyanúm van: biztosíték és/vagy reléprobléma, avagy -hiány. A motortérben lévő biztosítékdoboz máshogy néz ki mint amilyen a kezelési könyvben van, úgyhogy arról lőttem pár képet: így néz ki, közelebbről, illetve a kiosztás.
A kesztyűtartó mögött pedig ez a látvány fogadott, emögött pedig ezek vannak. Hova mit kell pluszba beraknom/bekábeleznem, hogy működjön a rendszer?
Előre is köszi a válaszokat  wave
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5751 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 16:38:08 »

Tempomat kérdés, hogyaszonnya:
Tegnap belekerült az autóba (2000. októberi ST200, TCS-sel szerelve) a rendszer. A kormányátvezető a 3-eres volt, azt nem cseréltünk, csak kormányt.
...
Hova mit kell pluszba beraknom/bekábeleznem, hogy működjön a rendszer?
Előre is köszi a válaszokat  wave
23-as és 24-es bizti bent van a központi táblában?
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5752 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 17:05:09 »

Tempomat kérdés, hogyaszonnya:
Tegnap belekerült az autóba (2000. októberi ST200, TCS-sel szerelve) a rendszer. A kormányátvezető a 3-eres volt, azt nem cseréltünk, csak kormányt. Kábelezés a motortérben megvolt, ott csak felcsavaroztuk a helyére az accurator, beledugtuk a kábelt, 2. bowdent bekötöttük. A fényszórókapcsoló mögött helyén volt a barna cucc, ott nem csináltunk semmitse. Pedáloknál csak a 2. fékpedálkapcsoló (zöld) nem volt meg. Bekerült az is a helyére a 3-felé ágazó kábellel, fő csatlakozójánál mind a 6 láb be van kötve; a zöldből ha jól néztem úgy megy át a kábel a fekete kapcsolóhoz, hogy párhuzamosan van rákötve .. ez lehet nem pont optimális. Óracsoportnál a visszajelzőbe még nem raktam izzót.
Na de ami a probléma:
Nem működk a tempomat Cheesy
Ami gyanúm van: biztosíték és/vagy reléprobléma, avagy -hiány. A motortérben lévő biztosítékdoboz máshogy néz ki mint amilyen a kezelési könyvben van, úgyhogy arról lőttem pár képet: így néz ki, közelebbről, illetve a kiosztás.
A kesztyűtartó mögött pedig ez a látvány fogadott, emögött pedig ezek vannak. Hova mit kell pluszba beraknom/bekábeleznem, hogy működjön a rendszer?
Előre is köszi a válaszokat  wave


A világításkapcsoló mögött az IIM modulnál a kék reléfoglalat munkaérintkezőit át kell kötni ha nincsen benne kék relé. Mivel van TCS-ed lennie kellene relének is, mert az reteszel ha a TCS dolgozik a tempomat ne dolgozzon. Csak próbaképpen legyen átkötve ha nincsen reléd. A reteszelés maradjon meg! A pedálkapcsolókat a leírás szerint kell kicserélni és bekötni egyébként nem fog működni, vagy törpölős. Nekem is benne volt kettő kapcsoló, de nem sz@roztam kicseréltem őket az írás alapján. Nálam nem volt más tennivaló, működött.
Naplózva
mutantattila
Vendég
« Új hozzászólás #5753 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 18:36:43 »

Meghalt a fűtés ventilátorom szénkeféje, ami amúgy nem szén, hanem réz, de ez részletkérdés. Átmenetileg megoldottam, mert alágyűrtem egy pici anyát távtartónak, amitől "kijebbcuppant" pár millimétert. Néhány hónapig most még biztos elmegy, de ki köllene cserélni. Így néz ki. Honnan keríthetnék egy ilyet?( Illetve kettőt.) Ha esetleg lenne valakinek egy leégett motorja, amiből kibányászhatnám...
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.09 vasárnap, 20:44:56 írta mutantattila » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5754 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 20:09:40 »

23-as és 24-es bizti bent van a központi táblában?

Az ha jól néztem dugig van rakva, de reggel lecsekkolom!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5755 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 20:15:13 »



A világításkapcsoló mögött az IIM modulnál a kék reléfoglalat munkaérintkezőit át kell kötni ha nincsen benne kék relé. Mivel van TCS-ed lennie kellene relének is, mert az reteszel ha a TCS dolgozik a tempomat ne dolgozzon. Csak próbaképpen legyen átkötve ha nincsen reléd. A reteszelés maradjon meg! A pedálkapcsolókat a leírás szerint kell kicserélni és bekötni egyébként nem fog működni, vagy törpölős. Nekem is benne volt kettő kapcsoló, de nem sz@roztam kicseréltem őket az írás alapján. Nálam nem volt más tennivaló, működött.

Ettől féltem. Nem mondom, hogy értem a wiki leírását, hogy mit hova kell Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5756 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 20:15:35 »

Meghalt a fűtés ventilátorom szénkeféje, ami amúgy nem szén, hanem réz, de ez részletkérdés. Átmenetileg megoldottam, mert alágyűrtem egy pici anyát távtartónak, amitől "kijebbcuppant" pár millimétert. Néhány hónapig most még biztos elmegy, de ki köllene cserélni. Így néz ki. Honnan keríthetnék egy ilyet?( Illetve kettőt.) Ha esetleg lenne valakinek egy leégett motorja, amiből kibányászhatnám...
Szia Attila!

Szerintem itt kérdezd meg: http://mondeo.hu/index.php?board=41.0 .  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5757 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 20:33:53 »

Ettől féltem. Nem mondom, hogy értem a wiki leírását, hogy mit hova kell Cheesy


A pedálkapcsolók cseréjénél, én úgy csináltam, hogy vettem egy komplett pedálkapcsoló szettet a saját kábelével, és csak feldugtam a korbácsra. A wiki írása néhány helyen valóban kissé bonyolult, én is simán benéztem amikor egy GLX MK2-be szereltem tempomatot cimborámnak. De végül az is elindult. :-) Ha van lehetőséged, akkor az a leg egyszerűbb, ha szerzel tempomatos pedálkapcsoló szettet a saját kábelével, ami ugye egy kb 30cm-es kábel. A kapcsolókat a wiki írása szerint kicseréled. Ha tudok én is segítek, de szerintem nem csak én építettem már be tempomatot utólag. A GLX-be építés azért kicsit durva volt, egy Ghia-ba azért nem gáz. Engem az általam említett Cut-off relé szívatott meg ami az IIM modulnál van. Nálam vezetékes áthidalás kellett, mert nincsen TCS-em.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5758 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 20:50:58 »



A pedálkapcsolók cseréjénél, én úgy csináltam, hogy vettem egy komplett pedálkapcsoló szettet a saját kábelével, és csak feldugtam a korbácsra. A wiki írása néhány helyen valóban kissé bonyolult, én is simán benéztem amikor egy GLX MK2-be szereltem tempomatot cimborámnak. De végül az is elindult. :-) Ha van lehetőséged, akkor az a leg egyszerűbb, ha szerzel tempomatos pedálkapcsoló szettet a saját kábelével, ami ugye egy kb 30cm-es kábel. A kapcsolókat a wiki írása szerint kicseréled. Ha tudok én is segítek, de szerintem nem csak én építettem már be tempomatot utólag. A GLX-be építés azért kicsit durva volt, egy Ghia-ba azért nem gáz. Engem az általam említett Cut-off relé szívatott meg ami az IIM modulnál van. Nálam vezetékes áthidalás kellett, mert nincsen TCS-em.

Hát ha Budapest és/vagy környékén megtalállak, akkor elgurulnék feléd, és megkérnélek egy gyors szakértésre Cheesy Konkrétan ebből a gépből származik a pedálkapcsolókhoz való kábel (meg a kormány, meg az accurator). Ha jól nézem, abban nem volt TCS.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5759 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 21:20:47 »

Hát ha Budapest és/vagy környékén megtalállak, akkor elgurulnék feléd, és megkérnélek egy gyors szakértésre Cheesy Konkrétan ebből a gépből származik a pedálkapcsolókhoz való kábel (meg a kormány, meg az accurator). Ha jól nézem, abban nem volt TCS.


Hát ha Budapest környékének számít Csongrád városa akkor tudunk találkozni. :-) Nekem sajnos kiesik a főváros és környéke, nem is szoktam arra járni. Ha a pedálkapcsolókat és a kábelt is kompletten vetted, és minden szükséges alkatrészt beépítettél, akkor nagy baj nem lehet. Jelenleg 3db pedálkapcsolónak kell benne lennie, és a kábelt ki kellett cserélned az általad vásároltra. Nálam ezen kívül csak a kormányt kellett cserélni, és az SCM modult beépíteni és a bowdent beakasztani, és a visszajelző izzót berakni. Elsőre nekem sem működött, utána kezdtem el belemászni a kapcsolásokba. Annak a bizonyos Speed Control Cut-off relének van a foglalata a világításkapcsoló mögött az IIM modulnál. Abba vagy szerezned kell egy kék relét, vagy a kettő szélesebb csatlakozóhüvelyt a foglalatban egy vezetékkel összekötni. Nekem is ezután indult el a tempomat. Ime egy kis segítség: http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_3_9_lk2v1yudv5.jpg Pirossal karikázva láthatod az átkötendő kettő vezetéket.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5760 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 22:12:34 »



Hát ha Budapest környékének számít Csongrád városa akkor tudunk találkozni. :-) Nekem sajnos kiesik a főváros és környéke, nem is szoktam arra járni. Ha a pedálkapcsolókat és a kábelt is kompletten vetted, és minden szükséges alkatrészt beépítettél, akkor nagy baj nem lehet. Jelenleg 3db pedálkapcsolónak kell benne lennie, és a kábelt ki kellett cserélned az általad vásároltra. Nálam ezen kívül csak a kormányt kellett cserélni, és az SCM modult beépíteni és a bowdent beakasztani, és a visszajelző izzót berakni. Elsőre nekem sem működött, utána kezdtem el belemászni a kapcsolásokba. Annak a bizonyos Speed Control Cut-off relének van a foglalata a világításkapcsoló mögött az IIM modulnál. Abba vagy szerezned kell egy kék relét, vagy a kettő szélesebb csatlakozóhüvelyt a foglalatban egy vezetékkel összekötni. Nekem is ezután indult el a tempomat. Ime egy kis segítség: http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_3_9_lk2v1yudv5.jpg Pirossal karikázva láthatod az átkötendő kettő vezetéket.

Azt hiszem így már menni fog. A relét leszámítva ugyanez volt eddig nálam is Smiley Holnap rövidre zárom azt a két lábat, aztán nekiállok imádkozni Cheesy Köszi a segítséget!  worship
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #5761 Dátum: 2014.03.09 vasárnap, 23:19:10 »

Azt hiszem így már menni fog. A relét leszámítva ugyanez volt eddig nálam is Smiley Holnap rövidre zárom azt a két lábat, aztán nekiállok imádkozni Cheesy Köszi a segítséget!  worship
A piros pedálkapcsolóból létezett 2 meg 4 lábas verzió, a tempomathoz kell a 4 lábas, nem ez tréfál meg?
(Nem olvastam végig az előzményeket részletesen, ha már ezen túl vagy akkor nem szóltam, de mintha azt írtad volna, hogy bekerült a zöld, a többi maradt)
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5762 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 06:10:54 »

A piros pedálkapcsolóból létezett 2 meg 4 lábas verzió, a tempomathoz kell a 4 lábas, nem ez tréfál meg?
(Nem olvastam végig az előzményeket részletesen, ha már ezen túl vagy akkor nem szóltam, de mintha azt írtad volna, hogy bekerült a zöld, a többi maradt)


Nem egészen értettem én sem hogy a pedálkapcsolókat hogy kötötte, azért írtam azt hogy cserélje mindet. A gyárilag (tempomat nélkül) benne lévő piros kapcsoló csak kettő lábas, ezt kell 4 lábasra cserélni. A wiki írás jó, szerintem elég részletes. Mint olvashattad nekem volt már saját részről dolgom Ghia-val és más részről GLX-el. Mindkettőben segítségemre volt a wiki leírása. Nekem mondjuk személy szerint hiba volt olvasni hogy mit hová kössek, mert simán elkötöttem. :-) Ezután a rajzot néztem, és úgy kvázi azonnal meglett az elkötés és el is indult rögtön. :-) Kinek melyik az egyszerűbb. Jelenleg én a pedálkapcsolók között érzem a hibát, vagy a relénél. Több gond nem lehet, mert adott a kábelezés. Várjuk a eredményeket! :-)
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5763 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 08:59:24 »



Nem egészen értettem én sem hogy a pedálkapcsolókat hogy kötötte, azért írtam azt hogy cserélje mindet. A gyárilag (tempomat nélkül) benne lévő piros kapcsoló csak kettő lábas, ezt kell 4 lábasra cserélni. A wiki írás jó, szerintem elég részletes. Mint olvashattad nekem volt már saját részről dolgom Ghia-val és más részről GLX-el. Mindkettőben segítségemre volt a wiki leírása. Nekem mondjuk személy szerint hiba volt olvasni hogy mit hová kössek, mert simán elkötöttem. :-) Ezután a rajzot néztem, és úgy kvázi azonnal meglett az elkötés és el is indult rögtön. :-) Kinek melyik az egyszerűbb. Jelenleg én a pedálkapcsolók között érzem a hibát, vagy a relénél. Több gond nem lehet, mert adott a kábelezés. Várjuk a eredményeket! :-)

Ahha, alakul ez szépen. A kábellel nincs gond, az a tempomatos járgányból jött, úgyhogy be van kötve benne minden oda ahova kell. Viszont most lehúztam a piros kapcsolóról a csatlakozót, és hát valóban; csak két tüske van benne a 4 helyett   falbav vigyor3 Ilyet majd szerzek bele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5764 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 09:06:04 »

Ahha, alakul ez szépen. A kábellel nincs gond, az a tempomatos járgányból jött, úgyhogy be van kötve benne minden oda ahova kell. Viszont most lehúztam a piros kapcsolóról a csatlakozót, és hát valóban; csak két tüske van benne a 4 helyett   falbav vigyor3 Ilyet majd szerzek bele.


Ugye! :-) A relét is nézd azért meg, és a korábban megbeszélt módon át kell kötni, vagy relé bele. Bár TCS lévén relé! Ha ezek teljesülnek, kötelessége elindulni a tempomatnak! :-D A donor autóból nem tudod megszerezni a kapcsolót?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5765 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 09:16:08 »



Ugye! :-) A relét is nézd azért meg, és a korábban megbeszélt módon át kell kötni, vagy relé bele. Bár TCS lévén relé! Ha ezek teljesülnek, kötelessége elindulni a tempomatnak! :-D A donor autóból nem tudod megszerezni a kapcsolót?

Relére még nem kukkantottam rá, de majd ebédszünetben szétkapom a műszerfalat aztán kiderül Smiley Kapcsolót meg tudom szerezni, csak szólnom kell h azt még postázzák utánam Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #5766 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 10:48:24 »

Az órában, és a középkonzolnál fehér izzók vannak, és zöld fóliázottak a műszerek gyárilag.
A kipörgésgátló, ülésfűtés, elektromos ablak kapcsolóban zöld led van, úgy tudom.



Ez eléggé elkeserítő, nem lesz egyszerű  Embarrassed
A plazma eléggé drága mulatság.
Azért köszönöm szépen
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5767 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 14:29:19 »

Relére még nem kukkantottam rá, de majd ebédszünetben szétkapom a műszerfalat aztán kiderül Smiley Kapcsolót meg tudom szerezni, csak szólnom kell h azt még postázzák utánam Cheesy

Ájjájjájj.. Nem örülünk Vincent. Nincs az IIM modul mellett relé, de még csak kábel se.  szomoru1 Variálták ezt is, hogy máshova lehet beépítve? (pl. motortéri biztosítékdobozban)
Így néz ki az IIM (nincs relé). Múltkori képeket kiegészítve: központi biztitábla, ill. a mellette lévő csatlakozótábla.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.10 hétfő, 18:35:02 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5768 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 20:49:58 »

Ájjájjájj.. Nem örülünk Vincent. Nincs az IIM modul mellett relé, de még csak kábel se.  szomoru1 Variálták ezt is, hogy máshova lehet beépítve? (pl. motortéri biztosítékdobozban)
Így néz ki az IIM (nincs relé). Múltkori képeket kiegészítve: központi biztitábla, ill. a mellette lévő csatlakozótábla.


Puska kellett volna b+ ! Érdekes a kép. Próbálj meg körbenézni azon az oldalon, hátha eltették máshová. Erről többet tud mondani az akinek van valami TIS vagy más adatbázis ami az ilyeneket tartalmazza. De a kapcsolót kell megpróbálni első körben megfutni aztán majd kiderül. Ha nem sikerül akkor neki kell esni feszítővassal, hegesztőpisztollyal. :-D
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5769 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 21:36:32 »



Puska kellett volna b+ ! Érdekes a kép. Próbálj meg körbenézni azon az oldalon, hátha eltették máshová. Erről többet tud mondani az akinek van valami TIS vagy más adatbázis ami az ilyeneket tartalmazza. De a kapcsolót kell megpróbálni első körben megfutni aztán majd kiderül. Ha nem sikerül akkor neki kell esni feszítővassal, hegesztőpisztollyal. :-D

Hívok majd pár jól bepippantott n*ggert, azok megdolgozzák azt a tetves elektronikát  afro1
No de akkor fel is tenném a kérdést, hátha van aki tudja a választ: eredetileg olaszországból származó 2000. októberi ST200; hol van abban a relé?? Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5770 Dátum: 2014.03.12 szerda, 07:52:34 »

Sziasztok! Még nem tudtatok reagálni a korábban feltett kérdésemre. Nem tudjátok a választ? Smiley A közeljövőben tervezek riasztót építeni az autóba, egy Spal AP85 személyében. A központizár vezérlőben melyik kettő vezeték felelős a nyitásért és a zárásért? Milyen színeket keressek majd és magas vagy alacsony szintre indul a vezérlő? Vagy ennél komplikáltabb a dolog? Ugye ezt a riasztót az autó központi zárja élesíti és hatástalanítja. Ez nekem pont jó is, lévén RF távirányítós a központi záram. Köszi a segítséget előre is.
Naplózva
T3v3
Vendég
« Új hozzászólás #5771 Dátum: 2014.03.12 szerda, 08:12:06 »

Sziasztok !

Az első mérések alapján úgy tűnik a generátor megadta magát (Mk2 1.6 Benzin).
 - akkumulátornál nem mérhető töltés,
-  a műszerfali "töltés jelző" nem világít járó motornál ,és álló motornál ráadott gyújtásnál sem villan fel (műszerfal izzó jó, tesztelve,és a biztonság kedvéért cserélve)
-  a jelenséget kísérte, hogy mindkét tompított fényszóró izzó kiégett (izzók cserélve, működnek, zárlat nincs)
-  előzetes gyanús hibajelenségek nem voltak.

Szénkefére gyanakszom, esetleg más tipp ?

Kérdésem,hogy mennyire nehéz/könnyű a mondi generátorának kiszerelése (aztán ha már kint van akkor a szétszedése) ?
Külön van szíjfeszítő ,vagy az egész generátor test van egy excenteren ?
Esetleg vízhűtéses vagy hagyományos ?

Köszönöm !
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #5772 Dátum: 2014.03.12 szerda, 08:17:13 »

Sziasztok! Még nem tudtatok reagálni a korábban feltett kérdésemre. Nem tudjátok a választ? Smiley A közeljövőben tervezek riasztót építeni az autóba, egy Spal AP85 személyében. A központizár vezérlőben melyik kettő vezeték felelős a nyitásért és a zárásért? Milyen színeket keressek majd és magas vagy alacsony szintre indul a vezérlő? Vagy ennél komplikáltabb a dolog? Ugye ezt a riasztót az autó központi zárja élesíti és hatástalanítja. Ez nekem pont jó is, lévén RF távirányítós a központi záram. Köszi a segítséget előre is.

Nézd vissza a hozzászólásaimat. Asszem leírtam amikor kötöttem a riasztót. Màr nem emlékszek a színekre. :-)
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5773 Dátum: 2014.03.12 szerda, 10:33:54 »

Nézd vissza a hozzászólásaimat. Asszem leírtam amikor kötöttem a riasztót. Màr nem emlékszek a színekre. :-)


Köszönöm, megtaláltam. Szerencsére jó sokan vagyunk itt, sok a hozzászólás, nem kívántam végignyálazni az egész topikot a megoldás után.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5774 Dátum: 2014.03.12 szerda, 15:46:25 »

No de akkor fel is tenném a kérdést, hátha van aki tudja a választ: eredetileg olaszországból származó 2000. októberi ST200; hol van abban a relé?? Cheesy
Megnéztem, de én '98 után összevisszaságot találtam. Addig van Cut-off relé, utána összevissza, azaz vagy Cut-off relé, vagy helyette PCM module relé. Ez utóbbi a külső biztitáblában foglal helyet.
Az biztos, hogy a '99-'00 évjáratokban az utóbbi megoldás található, azaz a külső biztitáblás PCM module relay.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5775 Dátum: 2014.03.12 szerda, 16:21:51 »

Megnéztem, de én '98 után összevisszaságot találtam. Addig van Cut-off relé, utána összevissza, azaz vagy Cut-off relé, vagy helyette PCM module relé. Ez utóbbi a külső biztitáblában foglal helyet.
Az biztos, hogy a '99-'00 évjáratokban az utóbbi megoldás található, azaz a külső biztitáblás PCM module relay.

Ezek alapján nálam az utóbbi játszik. Már csak azt kéne tudnom, hogy melyik a PCM relé Cheesy Valami angol oldalon találtam leírást, annak alapján csak a kiegészítő menetfény (skandináv kiviteleknél), ill. a szélvédőfűtés reléi nincsenek benn, a többi foglalatban van relé. Reménykedünk benne erősen, hogy a 4-érintkezős pedálkapcsoló elég lesz a boldogsághoz. 1-2 nap és kiderül Smiley Köszi mindenkinek a segítséget!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5776 Dátum: 2014.03.12 szerda, 20:59:52 »

Ezek alapján nálam az utóbbi játszik. Már csak azt kéne tudnom, hogy melyik a PCM relé Cheesy Valami angol oldalon találtam leírást, annak alapján csak a kiegészítő menetfény (skandináv kiviteleknél), ill. a szélvédőfűtés reléi nincsenek benn, a többi foglalatban van relé. Reménykedünk benne erősen, hogy a 4-érintkezős pedálkapcsoló elég lesz a boldogsághoz. 1-2 nap és kiderül Smiley Köszi mindenkinek a segítséget!
Nagyon valószínű, hogy a pedálkapcsoló lesz a gond.
Na ez szintén variálódott :-). Mutass képet a külső biztitábládról, hogy legyen hasonlítási alap.
Egyébiránt, ha beszereznél egy TISokost, sokkal egyszerűbb dolgod lenne Grin.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5777 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 01:19:05 »

Nagyon valószínű, hogy a pedálkapcsoló lesz a gond.
Na ez szintén variálódott :-). Mutass képet a külső biztitábládról, hogy legyen hasonlítási alap.
Egyébiránt, ha beszereznél egy TISokost, sokkal egyszerűbb dolgod lenne Grin.

Pont ma kerestem rá, hogy hol mennyiért lehetne szerezni, de vagy nem tudom h pontosan mit keresek, vagy sehol nincs Cheesy Pedig azt se ártana, V6-hoz való Haynes manuált a múlt hét végén rendeltem meg Smiley Biztitábláról van kép, közelebbről (bár picit életlenebb) a kiosztásról, meg a biztikről is, szintén életlenebb mint az 1. kép.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.13 csütörtök, 01:22:13 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #5778 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 05:53:46 »

Sziasztok !

Segítenétek, hogy a hátramenetben a tolatólámpa kapcsolóját merre találom meg pontossan ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5779 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 08:12:49 »

Pont ma kerestem rá, hogy hol mennyiért lehetne szerezni, de vagy nem tudom h pontosan mit keresek, vagy sehol nincs Cheesy Pedig azt se ártana, V6-hoz való Haynes manuált a múlt hét végén rendeltem meg Smiley

Biztitábláról van kép, közelebbről (bár picit életlenebb) a kiosztásról, meg a biztikről is, szintén életlenebb mint az 1. kép.
Grin Valószínűleg nem jól, vagy nem jó helyen kerestél rá. A TISokos nem könyv, hanem program.

A kép alapján van neked, az R2-es az említett PCM relé.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5780 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 08:56:31 »

Grin Valószínűleg nem jól, vagy nem jó helyen kerestél rá. A TISokos nem könyv, hanem program.

A kép alapján van neked, az R2-es az említett PCM relé.

Akkor örülünk Vincent! Cheesy Download-ra próbáltam rákeresni, de csak olyanokat találtam, hogy nem kis pénzért adják, és az is már valami 2-3 éves hirdetés volt  Undecided Mindenesetre ha valaki tud egy lelőhelyet, vagy van nem túl elborult áron eladó, akkor érdekel a dolog Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5781 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 12:50:39 »

Akkor örülünk Vincent! Cheesy Download-ra próbáltam rákeresni, de csak olyanokat találtam, hogy nem kis pénzért adják, és az is már valami 2-3 éves hirdetés volt  Undecided Mindenesetre ha valaki tud egy lelőhelyet, vagy van nem túl elborult áron eladó, akkor érdekel a dolog Smiley
én mosrt szedtem le egy 2004-es tis okost, kb 850mb a progi, de nem tudom kell e hozzá vmi jelszo v ikyesmi, a cougartol a fiestákon keresztül sok minden van benne csomo kapcsolási rajzok meg minden.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5782 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 13:05:24 »

én mosrt szedtem le egy 2004-es tis okost, kb 850mb a progi, de nem tudom kell e hozzá vmi jelszo v ikyesmi, a cougartol a fiestákon keresztül sok minden van benne csomo kapcsolási rajzok meg minden.

Úgy tűnik sikerült nekem is szereznem, kaptam pár jó tippet; ezúton is köszönet érte!  eljen
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #5783 Dátum: 2014.03.14 péntek, 13:07:30 »

Sziasztok !

Segítenétek, hogy a hátramenetben a tolatólámpa kapcsolóját merre találom meg pontossan ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5784 Dátum: 2014.03.14 péntek, 15:38:29 »

Segítenétek, hogy a hátramenetben a tolatólámpa kapcsolóját merre találom meg pontossan ?
Passz.
Váltón?
Naplózva
tojszli
Vendég
« Új hozzászólás #5785 Dátum: 2014.03.15 szombat, 13:36:14 »

Nem tudja véletlenül valaki hogy miért világít a légzsák visszajelző lámpa állandóan? Nem villog hanem világit az ülések alatt a csatlakozók átt van tisztítva wd40 net kapott a szőnyeg alatt található ütközés szenzornak a csatija is ugyanígy. Szóval nincs több ötletem nektek hátha van.
Naplózva
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #5786 Dátum: 2014.03.15 szombat, 16:31:50 »

Szeretnék bluetooth-os OBD-II csatlakozót venni az autómhoz. Átfutottam a topic-ot, de ellentmondásokat találtam abban, hogy mit vegyek.
Láttam ajánlatokat, de volt, aki azt írta, hogy az nem működik és a linkelt honlapon is konkrétan le van írva, hogy 2004 előtti Mondeoval nem működik. Mi az igazság? Illetve tudtok olyat ajánlani, ami kipróbált és tuti működik az én autómmal?
Na, mivel nem volt támpont, vettem valamit, gondoltam csak jó lesz. Illetve, mivel pont úgy gondoltam, hogy nagy a kockázat, rögtön két fajtát rendeltem, úgy sem nagy összeg. Smiley
Az egyik és a másik. Mint kiderült, jól döntöttem, mert a fehér nem jó. Pontosabban az elektronika háza kb. 2mm-rel hosszabb, mint a kéknek, és az autó süllyesztett OBDII foglalata miatt NEM FÉR BELE! Szóval, a fehéret igazából kipróbálni sem tudtam. A kék belefér és működik. 14-15 PID/sec olvasási sebességet tudtam elérni vele, az Android-os Torque Pro-val. (ZTE Skate-en és Galaxy SIII-on is, szóval, nem telefontól függ.)
Ami meglepett, hogy ki tudja jelezni a fogyasztást. Azért lepett meg, mert pont nemrég itt írta valaki, hogy az utólag beépített fed. comp-ról tudja, hogy nem várhatja ezt el, azt hittem azért, mert egyáltalán nem képes az MKII-es Mondi ilyen adat szolgáltatására. Vagy valóban nem tud és a program valamivel átver? Kétlem, mert valósnak tűnő fogyasztási grafikont rajzolt, szépen látszik, hogy pl. motorfék esetén csak kb. 2200ford/mp fölött zárja csak el teljesen az üzemanyagot az elektronika, tehát csak e fölött esik 0-ra a fogyasztás. (Addig simán elfogy 3-4l/100km.)
Szóval, most nagyon örülök.
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5787 Dátum: 2014.03.15 szombat, 17:15:25 »

Na, mivel nem volt támpont, vettem valamit, gondoltam csak jó lesz. Illetve, mivel pont úgy gondoltam, hogy nagy a kockázat, rögtön két fajtát rendeltem, úgy sem nagy összeg. Smiley
Az egyik és a másik. Mint kiderült, jól döntöttem, mert a fehér nem jó. Pontosabban az elektronika háza kb. 2mm-rel hosszabb, mint a kéknek, és az autó süllyesztett OBDII foglalata miatt NEM FÉR BELE! Szóval, a fehéret igazából kipróbálni sem tudtam. A kék belefér és működik. 14-15 PID/sec olvasási sebességet tudtam elérni vele, az Android-os Torque Pro-val. (ZTE Skate-en és Galaxy SIII-on is, szóval, nem telefontól függ.)
Ami meglepett, hogy ki tudja jelezni a fogyasztást. Azért lepett meg, mert pont nemrég itt írta valaki, hogy az utólag beépített fed. comp-ról tudja, hogy nem várhatja ezt el, azt hittem azért, mert egyáltalán nem képes az MKII-es Mondi ilyen adat szolgáltatására. Vagy valóban nem tud és a program valamivel átver? Kétlem, mert valósnak tűnő fogyasztási grafikont rajzolt, szépen látszik, hogy pl. motorfék esetén csak kb. 2200ford/mp fölött zárja csak el teljesen az üzemanyagot az elektronika, tehát csak e fölött esik 0-ra a fogyasztás. (Addig simán elfogy 3-4l/100km.)
Szóval, most nagyon örülök.
hello. vennék egyet én is Cheesy nekem egy galaxy tab 2 7.0 van beépítve a konzolomba, az a kis vacak meg elférne ott  csatiban Smiley azt mondod a kék tud mindent amit kell?
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.15 szombat, 17:20:03 írta layzi » Naplózva
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #5788 Dátum: 2014.03.15 szombat, 19:07:21 »

hello. vennék egyet én is Cheesy nekem egy galaxy tab 2 7.0 van beépítve a konzolomba, az a kis vacak meg elférne ott  csatiban Smiley azt mondod a kék tud mindent amit kell?
Azt, hogy tud-e mindent, még nem tudnám felelősen kijelenteni, hiszen még nem tudtam eleget tesztelni. De, hogy működik, az biztos.
A fogyasztásgörbéből nagyon érdekes dolgokat lehet megtudni, hasznos dolog.
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
M.Zoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



E-mail
« Új hozzászólás #5789 Dátum: 2014.03.15 szombat, 22:27:40 »

szia hol vetted s menyiért ha szabad érdeklődni?
Naplózva

Mondeo Turnier 2.5 24V Ghia
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #5790 Dátum: 2014.03.15 szombat, 22:50:45 »

szia hol vetted s menyiért ha szabad érdeklődni?

A fórum elég vacak, már más is írt privátot ez ügyben. Ugyanis nem lehet látni, de én linkeltem a cikkeket, amiket vettem. Ha a beidézett szövegemet nézed, akkor ott látszik, a kiemelt egyik, másik szó, azokra kell kattintani.
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5791 Dátum: 2014.03.15 szombat, 22:55:54 »

Nem tudja véletlenül valaki hogy miért világít a légzsák visszajelző lámpa állandóan? Nem villog hanem világit az ülések alatt a csatlakozók átt van tisztítva wd40 net kapott a szőnyeg alatt található ütközés szenzornak a csatija is ugyanígy. Szóval nincs több ötletem nektek hátha van.

Ha folyamatosan világít, nem pedig villog, akkor a csatlakozókkal kár vesződni, annál komolyabb a probléma (folyamatos világítás = hiba a légzsák-rendszerben). Rá kéne dugni az autóra egy hibakódolvasót, az majd mond valami pontosabbat. Lehet pl. elektronika tönkremenetel, vagy csak nem kap tápot (szakadt vezeték), de még csomó más minden is.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
M.Zoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



E-mail
« Új hozzászólás #5792 Dátum: 2014.03.15 szombat, 22:56:47 »

megvan köszi
Naplózva

Mondeo Turnier 2.5 24V Ghia
tojszli
Vendég
« Új hozzászólás #5793 Dátum: 2014.03.16 vasárnap, 12:33:59 »

Ha folyamatosan világít, nem pedig villog, akkor a csatlakozókkal kár vesződni, annál komolyabb a probléma (folyamatos világítás = hiba a légzsák-rendszerben). Rá kéne dugni az autóra egy hibakódolvasót, az majd mond valami pontosabbat. Lehet pl. elektronika tönkremenetel, vagy csak nem kap tápot (szakadt vezeték), de még csomó más minden is.
Rendben köszi majd ha jutottam valmire jelzek a hiba okát
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5794 Dátum: 2014.03.16 vasárnap, 18:57:17 »

...
 Azért lepett meg, mert pont nemrég itt írta valaki, hogy az utólag beépített fed. comp-ról tudja, hogy nem várhatja ezt el, azt hittem azért, mert egyáltalán nem képes az MKII-es Mondi ilyen adat szolgáltatására. Vagy valóban nem tud és a program valamivel átver? Kétlem, mert valósnak tűnő fogyasztási grafikont rajzolt, szépen látszik, hogy pl. motorfék esetén csak kb. 2200ford/mp fölött zárja csak el teljesen az üzemanyagot az elektronika, tehát csak e fölött esik 0-ra a fogyasztás.
...
Aki említette, annak igaza volt. Mint ahogy neked is.
Csak azt is meg kellett volna nézni, hogy neki dízel járműve van (ha jól emlékszem), neked meg benzines.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5795 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 08:35:42 »

hello. a kilépővilágítást akinek van az hogy oldotta meg? szeretnék én is de nem tudom hova köthetném vagy kellene e a kötegen lennie csatinak hozzá, hova lehet rakni a fényt nagyobb barmolás nélkül meg ilyenek érdekelnének.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5796 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 14:01:54 »

hello. a kilépővilágítást akinek van az hogy oldotta meg? ...
Ilyet?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5797 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 17:27:37 »

jaaaaa  nyes
Naplózva
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #5798 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 18:27:19 »

hello. a kilépővilágítást akinek van az hogy oldotta meg?

Vagy ilyen... ?
http://kepfeltoltes.hu/view/140317/SNC03683_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140317/SNC03686_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5799 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 19:33:47 »

Nagyon valószínű, hogy a pedálkapcsoló lesz a gond.
Na ez szintén variálódott :-). Mutass képet a külső biztitábládról, hogy legyen hasonlítási alap.
Egyébiránt, ha beszereznél egy TISokost, sokkal egyszerűbb dolgod lenne Grin.

Tempomat utolsó felvonás: megjött a 4-érintkezős pedálkapcsoló, beraktam a helyére (meg akkor már a műszerfalba is egy izzót), ééés: tádámmmm! Van tempomat Cheesy Mégegyszer kösz a tippeket meg a segítséget mindenkinek!  worship
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.05 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.