Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:34:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2566363 alkalommal)
0 Felhasználó és 39 vendég van a témában
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6050 Dátum: 2014.07.28 hétfő, 08:19:17 »

Arra tippelek, hogy a lakatos nem áramtalanította a kocsit és szépen szétqrt valamit az elektronikában.
Részemről megnézetném egy villamosságissal.
A Felső úton, bal kéz felől, a szakrendelő felé menet van egy régi, igazi szaki.
Soh'sem adja fel.
Én is érdi vagyok, jól ismerem  wave
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
maxim7
Vendég
« Új hozzászólás #6051 Dátum: 2014.07.29 kedd, 19:53:02 »

Sziasztok! Ford Modeo 95-ös 2.5 V6 kombi kézi váltós.

Mitől lehet, hogy a Trip computer néha megy néha nem...
Most vettem az autót.
A szellőző ventilátor is szintén néha megy néha nem, Digit klímás az autó.
A Digit klíma kijelzőjén néha feltűnik egy hőmérőhöz hasonló szám adott esetben 57c°.
Ezek mitől lehetnek?

A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #6052 Dátum: 2014.07.31 csütörtök, 09:10:46 »

Hali
Van annak jelentősége ha egy relé helyett ami fehérnek van irva mindenhol,barna van bent egy áramkörben?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6053 Dátum: 2014.07.31 csütörtök, 09:32:09 »

Hali
Van annak jelentősége ha egy relé helyett ami fehérnek van irva mindenhol,barna van bent egy áramkörben?

Szerintem, ha az áramkör csinálja a dolgát és semmi zűr nincs, akkor nincs.
Lehet, hogy időközben beszállítót váltottak vagy a relét gyártó változtatta meg a színt.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6054 Dátum: 2014.07.31 csütörtök, 12:23:26 »

Szerintem, ha az áramkör csinálja a dolgát és semmi zűr nincs, akkor nincs.
Lehet, hogy időközben beszállítót váltottak vagy a relét gyártó változtatta meg a színt.
Nem nagyon szoktak ilyet megváltoztatni.

Szerintem valami kényszerpótlás lehet az a relé. Ha tudod, cseréld ki odapasszolóra. Amúgy hol van, mit működtet?
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #6055 Dátum: 2014.07.31 csütörtök, 16:26:55 »

Nem nagyon szoktak ilyet megváltoztatni.

Szerintem valami kényszerpótlás lehet az a relé. Ha tudod, cseréld ki odapasszolóra. Amúgy hol van, mit működtet?

Belső világitás. Mindenhol azt olvasom,hogy fehér. Nekem barna.

Közben megnéztem egy másik kezelési könyvet,abban barna relé van irva. Úgyhogy változott az évek folyamán...
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.31 csütörtök, 18:24:44 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #6056 Dátum: 2014.08.04 hétfő, 16:35:46 »

Egy másnak talán egyszerű kérdésem van. Hogy jön ki a belső világitás? Próbáltam kivenni,de nem akaródzott neki. Nem mertem feszegetni...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6057 Dátum: 2014.08.04 hétfő, 16:50:11 »

Egy másnak talán egyszerű kérdésem van. Hogy jön ki a belső világitás? Próbáltam kivenni,de nem akaródzott neki. Nem mertem feszegetni...


Az egyik hosszú oldalon aláfeszítesz, és kifordul. Kicsit nehezen megy lehet.
Naplózva
Ruffian
Vendég
« Új hozzászólás #6058 Dátum: 2014.08.07 csütörtök, 21:40:56 »

Sziasztok!

Nos, elmesélem nektek a napomat. Kezdődött az egész azzal, hogy indítás után sokkal halványabban ugyan, mint gyújtás ráadásánál, de világított menet közben is a műszerfalon az akksi visszajelző lámpája(igaz, ezt már 3-4 nappal ezelőtt elkezdte, csak nem fordítottam rá kellő figyelmet). Észleltem, hogy az ablakemelő is nehezebben teker. De én jóhiszemű őrült, leállítottam, utam végeztével intéztem ügyeimet. Továbbindulási terveimet keresztezte az, hogy végleg megadta magát az akksi. Bebikáztam, azonnal haza, akksi ki, töltőre fel! Kb. 20% nafta maradt az akksiban. Az nem sok. 2 óra múlva lementem megnézni, hogy áll. Hát érdekes módon telit jelzett a töltő, érrrdekes.
Beraktam, indítottam, pöcc röff. Leállítom, újra indítok, kreccs. Nah, erről ennyit, vagy a töltő ***, vagy az akksi. Akksi csere mellett döntöttem. Csere megvolt, most tökéletes. Viszont a halvány akksi visszajelzés még mindig világít. Ezt szeretném megtudni, hogy mi lehet? Generátor vajon?
Még talán ide tartozhat, hogy nyikorgás hallatszik a vezérlés felől. Kideríteni nem tudtam, hogy mi adja ki a hangot.
Mostanában 15-20 km-eket megyek egyhuzamban, rádió és világítás használatával. Fűtés-hűtés nem működik, tehát más nagyobb fogyasztó nem megy.
Az akksi 75Ah-s, a Mondi 1.8-as.

Remélem tudtok segíteni ügyemben, mielőtt valamelyik lehúzós szervizt fel kell keresnem.
Előre is köszönöm!
Ruffi
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6059 Dátum: 2014.08.07 csütörtök, 22:10:15 »

Sziasztok!

Nos, elmesélem nektek a napomat. Kezdődött az egész azzal, hogy indítás után sokkal halványabban ugyan, mint gyújtás ráadásánál, de világított menet közben is a műszerfalon az akksi visszajelző lámpája(igaz, ezt már 3-4 nappal ezelőtt elkezdte, csak nem fordítottam rá kellő figyelmet). Észleltem, hogy az ablakemelő is nehezebben teker. De én jóhiszemű őrült, leállítottam, utam végeztével intéztem ügyeimet. Továbbindulási terveimet keresztezte az, hogy végleg megadta magát az akksi. Bebikáztam, azonnal haza, akksi ki, töltőre fel! Kb. 20% nafta maradt az akksiban. Az nem sok. 2 óra múlva lementem megnézni, hogy áll. Hát érdekes módon telit jelzett a töltő, érrrdekes.
Beraktam, indítottam, pöcc röff. Leállítom, újra indítok, kreccs. Nah, erről ennyit, vagy a töltő ***, vagy az akksi. Akksi csere mellett döntöttem. Csere megvolt, most tökéletes. Viszont a halvány akksi visszajelzés még mindig világít. Ezt szeretném megtudni, hogy mi lehet? Generátor vajon?
Még talán ide tartozhat, hogy nyikorgás hallatszik a vezérlés felől. Kideríteni nem tudtam, hogy mi adja ki a hangot.
Mostanában 15-20 km-eket megyek egyhuzamban, rádió és világítás használatával. Fűtés-hűtés nem működik, tehát más nagyobb fogyasztó nem megy.
Az akksi 75Ah-s, a Mondi 1.8-as.

Remélem tudtok segíteni ügyemben, mielőtt valamelyik lehúzós szervizt fel kell keresnem.
Előre is köszönöm!
Ruffi
Lehet kellett volna töltést mérned, aksi vásárlás előtt. Ha a generátorod nem tölt megfelelően, akkor ez az aksi is le fog merülni.
Generátort ellenőriztesd! Az aksi visszajelzés (ahogy te hívod) nem az akkumlátor töltetlenségét jelzi! hanem azt, hogy nem megfelelő a töltés!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Ruffian
Vendég
« Új hozzászólás #6060 Dátum: 2014.08.08 péntek, 06:58:59 »

Lehet kellett volna töltést mérned, aksi vásárlás előtt. Ha a generátorod nem tölt megfelelően, akkor ez az aksi is le fog merülni.
Generátort ellenőriztesd! Az aksi visszajelzés (ahogy te hívod) nem az akkumlátor töltetlenségét jelzi! hanem azt, hogy nem megfelelő a töltés!
És hogy lehet töltést mérni? Sajnos teljesen tudatlan vagyok a témában. Akksivétel volt az egyetlen megoldás, mert már nem volt szerelő. Az autónak meg mennie kell mindig. És akkor hogy hívják azt a ˝visszajelzőt˝? Csak hogy ne csináljak magamból bolondot. Jövő héten megy szerelőhöz a drága, addig csak kibírja.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6061 Dátum: 2014.08.08 péntek, 07:10:03 »

És hogy lehet töltést mérni? Sajnos teljesen tudatlan vagyok a témában. Akksivétel volt az egyetlen megoldás, mert már nem volt szerelő. Az autónak meg mennie kell mindig. És akkor hogy hívják azt a ˝visszajelzőt˝? Csak hogy ne csináljak magamból bolondot. Jövő héten megy szerelőhöz a drága, addig csak kibírja.


A visszajelző az töltésvisszajelző. Nem véletlen. Ha az menet közben akármennyire is világít akkor a generátor nem megfelelően tölt, vagy kontakthibás valamelyik kábel. Bár az utóbbi nem valószínű ebben az esetben. 2 naponta vehetsz másik akksit, vagy töltheted, mert le fog merülni amíg meg nem nézeted szerelővel a töltőfeszültséget. Ha fogyasztók bekapcsolása nélkül -természetesen járó motornál- sokkal 14V alatt mér, az nem jó. Nekem a klímás értékem 13.5V körül van. De ez nem lényeges. Méresd meg mihamarabb, egy mezei autószerelőnek is van műszere. Annyit meg tud ő is mérni. A nyikorgás lehet a generátor csapágya is, de egy félig beállt hosszbordás feszítő is csinálhat ilyet. Sajnos nem vagyunk látnokok, pláne nem tudunk hibamegállapítani a neten keresztül. Smiley Szánd rá az időt és a pénzt ha napi szinten kell az autó. Be fogod nyalni, le fog állni menet közben az autó. Ha nincsen elegendő energia az akksiban, nem lesz gyújtás, anélkül meg a motor nem nagyon fog menni. Én jártam már így, igaz nem Ford-dal. Azóta van beépített feszültségmérő az autóban. Nem kívánok ilyen meglepivel szembesülni.
Naplózva
balais
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6062 Dátum: 2014.08.08 péntek, 09:56:26 »

Sziasztok !

Klíma elpárologtatót kellene cserélnem,mennyire bonyolult a csere,kellenek valami extra szerszámok a cseréhez?
Kb mennyibe kerül bontottan ?
Naplózva

mk2 '98. 2.0 5 ajtós cuirass
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #6063 Dátum: 2014.08.08 péntek, 22:20:38 »



A visszajelző az töltésvisszajelző. Nem véletlen. Ha az menet közben akármennyire is világít akkor a generátor nem megfelelően tölt, vagy kontakthibás valamelyik kábel. Bár az utóbbi nem valószínű ebben az esetben. 2 naponta vehetsz másik akksit, vagy töltheted, mert le fog merülni amíg meg nem nézeted szerelővel a töltőfeszültséget. Ha fogyasztók bekapcsolása nélkül -természetesen járó motornál- sokkal 14V alatt mér, az nem jó. Nekem a klímás értékem 13.5V körül van. De ez nem lényeges. Méresd meg mihamarabb, egy mezei autószerelőnek is van műszere. Annyit meg tud ő is mérni. A nyikorgás lehet a generátor csapágya is, de egy félig beállt hosszbordás feszítő is csinálhat ilyet. Sajnos nem vagyunk látnokok, pláne nem tudunk hibamegállapítani a neten keresztül. Smiley Szánd rá az időt és a pénzt ha napi szinten kell az autó. Be fogod nyalni, le fog állni menet közben az autó. Ha nincsen elegendő energia az akksiban, nem lesz gyújtás, anélkül meg a motor nem nagyon fog menni. Én jártam már így, igaz nem Ford-dal. Azóta van beépített feszültségmérő az autóban. Nem kívánok ilyen meglepivel szembesülni.
Arról nem beszélve, hogy minél tovább szenvedteted a generátort annál nagyobb bajt csinálsz.Szét megy a csapágy , leválik valami nagy fordulaton aztán robban.Szerintem van két jó akksid meg egy rossz generátorod.Először mérni kellett volna aztán alkatrészt vásárolni, mondjuk egy bontott generátort ötezerért.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Ruffian
Vendég
« Új hozzászólás #6064 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 09:50:10 »

Arról nem beszélve, hogy minél tovább szenvedteted a generátort annál nagyobb bajt csinálsz.Szét megy a csapágy , leválik valami nagy fordulaton aztán robban.Szerintem van két jó akksid meg egy rossz generátorod.Először mérni kellett volna aztán alkatrészt vásárolni, mondjuk egy bontott generátort ötezerért.

Noh, igen. Csak próbálj meg eljutni a munkahelyedre 1 lemerült akksival, töltőt meg nem tudtam senkitől szerezni, szerelők, autósboltok meg már bezártak. Tehát kellett vennem egyet a Tacskóban, bár én hülye visszavihettem volna 3 napon belül. Mindegy, tanulópénz...
A fontosabb az, hogy állítólag a szénkefe a ludas. Utánanéztem, az még kicsi pénz. Viszont kell azon kívül cserélni mást is? Pl. diódasor?

Tudom látatlanba, hallatlanba nehéz így ezt eldönteni, csak szeretném tudni, hogy kb. mennyibe fog kerülni.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6065 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 10:32:57 »

...
Tudom látatlanba, hallatlanba nehéz így ezt eldönteni, csak szeretném tudni, hogy kb. mennyibe fog kerülni.
Tőlük is megkérdezheted.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #6066 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 13:06:33 »

Noh, igen. Csak próbálj meg eljutni a munkahelyedre 1 lemerült akksival, töltőt meg nem tudtam senkitől szerezni, szerelők, autósboltok meg már bezártak. Tehát kellett vennem egyet a Tacskóban, bár én hülye visszavihettem volna 3 napon belül. Mindegy, tanulópénz...
A fontosabb az, hogy állítólag a szénkefe a ludas. Utánanéztem, az még kicsi pénz. Viszont kell azon kívül cserélni mást is? Pl. diódasor?

Tudom látatlanba, hallatlanba nehéz így ezt eldönteni, csak szeretném tudni, hogy kb. mennyibe fog kerülni.

Amíg az egyik kollega nem vett Omegát (dilis), addig Ő felújította a generátort 6 ropiért. Egyébként 12-14 körül mozog általánosságban, ha jól emlékszem.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6067 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 22:26:49 »

Sziasztok!
Kombi csomagtér ajtót szeretnék az erre alkalmas riasztóval nyitni.
Ehhez kérnék segítséget!
Lehetséges? Ha igen, hova kell kötnöm a pozitív vezérelt szálat???
Illetve ablakmodult hová kell kötnöm?
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.11 hétfő, 22:28:34 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6068 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 22:35:41 »

Sziasztok!
Kombi csomagtér ajtót szeretnék az erre alkalmas riasztóval nyitni.
Ehhez kérnék segítséget!
Lehetséges? Ha igen, hova kell kötnöm a pozitív vezérelt szálat???

Illetve ablakmodult hová kell kötnöm?
Hi!

Ebből indulj ki.

Ezt passzolom.
Naplózva
soul
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #6069 Dátum: 2014.08.11 hétfő, 22:49:20 »

Sziasztok,

Segítséget kérnék: fordulatszámmérő, kilóméteróra, napi számláló megy, összes egyéb lámpa tud világítani a műszerfalon, naaagy km-számláló megakadt (hőfokjelző sem megy).
Mi lehet a bibi, hogyan lehet orvosolni?

 worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worshipworshipworshipworship
Naplózva

Dallaszkorben, világjegy Smiley

Mondeo MK2 2000 Turnier Kombi
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6070 Dátum: 2014.08.12 kedd, 01:41:00 »

Hi!

Ebből indulj ki.

Ezt passzolom.

Ezzel csak az angol nyelv ismeretének hiánya épít gátat. rinya
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6071 Dátum: 2014.08.12 kedd, 06:48:47 »

Ezzel csak az angol nyelv ismeretének hiánya épít gátat. rinya


A Google Chrome online fordítója miért nem jó?? Ne gondold hogy itt mindenki perfekt angol és német. Smiley
Naplózva
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6072 Dátum: 2014.08.12 kedd, 11:03:30 »

Klima!!!
Olyan gondom lenne, hogy a klimám bekapcsolás után ki is old mármint a kompresszor kuplungja egyértelmüen feszültséget nem kap.
Ha a reléjénél rövidzárral tápolom akkor megy a végtelenségig.
HELP!
 help
Valakinek hasonló gondja volt már?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6073 Dátum: 2014.08.12 kedd, 11:35:56 »

Klima!!!
Olyan gondom lenne, hogy a klimám bekapcsolás után ki is old mármint a kompresszor kuplungja egyértelmüen feszültséget nem kap.
Ha a reléjénél rövidzárral tápolom akkor megy a végtelenségig.
HELP!
 help
Valakinek hasonló gondja volt már?

a klíma vezérlő panelod beadthatta az unalmast.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6074 Dátum: 2014.08.12 kedd, 14:07:59 »

a klíma vezérlő panelod beadthatta az unalmast.

Van hogy bekapcsol magasabb fordulaton...
Hol találom a vezérlését?
Manuális a klíma.  A vezérlőpanelt a középkonzolban vygyis a kapcsolót és hőfokszabályzót már cseréltem de semmi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.12 kedd, 14:12:47 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #6075 Dátum: 2014.08.13 szerda, 03:05:15 »

Sziasztok,

Segítséget kérnék: fordulatszámmérő, kilóméteróra, napi számláló megy, összes egyéb lámpa tud világítani a műszerfalon, naaagy km-számláló megakadt (hőfokjelző sem megy).
Mi lehet a bibi, hogyan lehet orvosolni?

 worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worshipworshipworshipworship

Egy műszercsoport szétkapás és a benti érintkezők alapos tisztítása, kontaktsprézése csodákat tud tenni sokszor. Smiley
(ha nem segít, akkor műszercsere, nem egy vészes összeg a bontott)
Ellenben sanszos, hogy tekert az óra, azért akad meg és szétbarmolták a hőfokjelző részét is.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #6076 Dátum: 2014.08.13 szerda, 03:10:19 »

Van hogy bekapcsol magasabb fordulaton...
Hol találom a vezérlését?
Manuális a klíma.  A vezérlőpanelt a középkonzolban vygyis a kapcsolót és hőfokszabályzót már cseréltem de semmi.


Padlógáznál csinál valamit a klímád? (mert elvileg, taposva, 2500 (lehet, hogy kevesebb) fölött leold a klímakompresszor automatikusan /majd visszakapcsol/, hogy az elvett erőt visszaadja - biztonsági funkció, pl. előzéshez)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6077 Dátum: 2014.08.13 szerda, 03:23:29 »

Padlógáznál csinál valamit a klímád? (mert elvileg, taposva, 2500 (lehet, hogy kevesebb) fölött leold a klímakompresszor automatikusan /majd visszakapcsol/, hogy az elvett erőt visszaadja - biztonsági funkció, pl. előzéshez)

Igen, van hogy pont előzésnél kapcsol be jócskán lefogva a motort.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Vlaszi
Vendég
« Új hozzászólás #6078 Dátum: 2014.08.13 szerda, 14:45:28 »

Sziasztok!

Van egy MK II-es Mondeom, amiben MK I-es a fűthető ülés. Viszont ennek a kapcsolója tönkre ment. Az MK II kapcsolójához 4 csatlakozási pont van (2 a fűtés+ 2 a visszajelző lámpához).
Abban kérem a segítségeteket, hogy hogyan tudom átkötni az MK II kapcsolójába az MK I üléseit.
A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6079 Dátum: 2014.08.13 szerda, 15:54:17 »

Sziasztok!

Van egy MK II-es Mondeom, amiben MK I-es a fűthető ülés. Viszont ennek a kapcsolója tönkre ment. Az MK II kapcsolójához 4 csatlakozási pont van (2 a fűtés+ 2 a visszajelző lámpához).
Abban kérem a segítségeteket, hogy hogyan tudom átkötni az MK II kapcsolójába az MK I üléseit.
A válaszokat előre is köszönöm!

Nem ismerem a kapcsolót, hasznos lenne látni a kapcsolási rajzát, de a leírás alapján úgy tűnik, hogy két áramkörös. Egy a fűtés, egy a visszajelző. Leegyszerűsítve a két bemeneti lábat is közösíteni kell és a két kimeneti lábat is közösíteni kell, de mondom: biztosat csak a kapcsoló vagy a kapcsolási rajz ismerete alapján mondanék.
Ilyen esetekben mindig próbalámpával kísérletezem ki a bekötést, hogy ne égjen le a járgány  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6080 Dátum: 2014.08.13 szerda, 22:50:30 »

A motortéri bizti táblán a klíma reléjének a fekete/sárga vezérlő szála (negatív) honnan érkezik és mikkel van kapcsolatban?
A klímám hol megy hol nem megy játékának onnan ered a hibája mai nap ez derült ki.
Ideiglenesen kapott egy direkt negatívot igy tufom a klímát müködtetni.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6081 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 09:43:42 »

A motortéri bizti táblán a klíma reléjének a fekete/sárga vezérlő szála (negatív) honnan érkezik és mikkel van kapcsolatban?
A klímám hol megy hol nem megy játékának onnan ered a hibája mai nap ez derült ki.
Ideiglenesen kapott egy direkt negatívot igy tufom a klímát müködtetni.


Úgy gondolom, hogy a negatív = test
Valószínű, hogy ott, a test csatlakozás van eloxidálódva.
Ez mellett szól, hogy az ideiglenes testtel rendesen működik.
Érdemes lecsiszolni + WD40

... szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #6082 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 14:16:18 »

Úgy gondolom, hogy a negatív = test
Valószínű, hogy ott, a test csatlakozás van eloxidálódva.
Ez mellett szól, hogy az ideiglenes testtel rendesen működik.
Érdemes lecsiszolni + WD40

... szerintem ...

Olvasd el kérlek jobban.
De leírom neked bővebben.
A negatív vezérlőszál nem egyenértékü a "test"-tel. Mivel a negatív vezérelt kábel másik végén nem tudom hova csatlakozik ami kb biztos, hogy nem testre mert a Ford se olyan agyatlan, hogy az utastérbe vigyen be testelni valamit amitől 40cmre vsn az akkumulátor negatívja.
Így valószinüsítem a kábel másik felén egy elektronikai áramkör lehet.
De reményeim szetint HegeGabi mond majd valsmi pontosat a nagykönyvből.

« Utoljára szerkesztve: 2014.08.14 csütörtök, 14:27:53 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6083 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 15:17:19 »

...
De reményeim szetint HegeGabi mond majd valsmi pontosat a nagykönyvből.
Igazán köszönöm a megelőlegezett bizalmat, de nem mindig van ám nekem lehetőségem azonnal reagálni Grin.
A kék reléről van szó? Ha igen, akkor az a BK/YE madzag a nagy 4szögletes csatlakozón (bal gátló torony mellett) keresztül megy az ECU-hoz, annak is a 69-es lábábra, ugyanazzal a színnel.


Van egy MK II-es Mondeom, amiben MK I-es a fűthető ülés. Viszont ennek a kapcsolója tönkre ment. Az MK II kapcsolójához 4 csatlakozási pont van (2 a fűtés+ 2 a visszajelző lámpához).
Abban kérem a segítségeteket, hogy hogyan tudom átkötni az MK II kapcsolójába az MK I üléseit.
A válaszokat előre is köszönöm!
Ha jó az elgondolásom, akkor nehezen.
Sejtésem szerint nincs kiépítve a gyári ülésfűtés madzagolás, mert akkor egyből úgy lett volna beépítve a kocsiba az ülés. Viszont így egy csomó madzagot kell behúznod, ami nem lesz egyszerű meló.
Kezdetnek azért mégis valami:
Bal üléshez való kapcsoló:
- 1-es láb (Kék/Fehér) megy az ülés felé
- 2-es láb (Kék) megy a relé felé
- 4-es láb (Fekete) megy testre
- 8-as láb (Fehér) megy egy csoportcsatiba, amibe többek közt pl. a fedkomp, szivargyújtó, AWS világítása is csatlakozik.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6084 Dátum: 2014.08.14 csütörtök, 15:59:16 »

... hát hiába, aki tud az tud  worship
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #6085 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 20:10:56 »

Sziasztok!

Ma beépítettem a tempomatot (97,Mk2 1.8B), minden gombra reagál kivéve a fehér ponttal megjelöltre nem csinál semmit!
Tudja valaki, hogy miért van ez? A többi rendesen működik, a + gombbal tudom bekapcsolni most így működik.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6086 Dátum: 2014.08.19 kedd, 01:03:24 »

Sziasztok!

Ma beépítettem a tempomatot (97,Mk2 1.8B), minden gombra reagál kivéve a fehér ponttal megjelöltre nem csinál semmit!
Tudja valaki, hogy miért van ez? A többi rendesen működik, a + gombbal tudom bekapcsolni most így működik.

A bal felső gombra gondolsz? Az rakja úgy alapból bekapcsolt állapotba a rendszert Smiley Próbáld ki: azt nem nyomod meg motor indítása után, csak a jobb oldaliakat. Na úgy nem fog semmi se működni. A letöltések közt keresd meg az MK2-es kezelési könyvet, abban megtalálod a tempomat leírását is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 12:25:01 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #6087 Dátum: 2014.08.19 kedd, 08:34:22 »

Sziasztok!

Több hozzászólásban is olvastam a tempomatról, viszont mindenhol benzineshez...
Érdeklődnék, hogy be lehet-e szerelni 1.8 TD-be a tempomatot és ha igen akkor mi a különbség a benzines és a TD vezérlője, bovdenhossza stb között.
Meg lehet-e oldali kormánycsere nélkül (a mostani kormányra felszerelni)?
Esetleg van-e leírás TD-be való beszereléshez?
A "kicsi kocsim" Németből behozott 98-as Ghia. Be lehet-e kábelezve a tempomat vagy nekem kellene az egészet bekábelezni (csak benzineknél van előre behúzva a tempomat kábele, de ott se mindegyikben)?
Kell-e a vezérlőn valamit engedélyezni a szervizes programmal/kábellel vagy ha bekötöm felismeri-e magától?

Üdvözlettel:
Gábor
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6088 Dátum: 2014.08.19 kedd, 09:23:01 »

Sziasztok!

Több hozzászólásban is olvastam a tempomatról, viszont mindenhol benzineshez...
Érdeklődnék, hogy be lehet-e szerelni 1.8 TD-be a tempomatot és ha igen akkor mi a különbség a benzines és a TD vezérlője, bovdenhossza stb között.
Meg lehet-e oldali kormánycsere nélkül (a mostani kormányra felszerelni)?
Esetleg van-e leírás TD-be való beszereléshez?
A "kicsi kocsim" Németből behozott 98-as Ghia. Be lehet-e kábelezve a tempomat vagy nekem kellene az egészet bekábelezni (csak benzineknél van előre behúzva a tempomat kábele, de ott se mindegyikben)?
Kell-e a vezérlőn valamit engedélyezni a szervizes programmal/kábellel vagy ha bekötöm felismeri-e magától?

Üdvözlettel:
Gábor

Td-ben nem volt tempomat, ha jól tudom.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6089 Dátum: 2014.08.19 kedd, 12:58:18 »

Td-ben nem volt tempomat, ha jól tudom.
Én is így tudom.
Sőt, olyanról se nagyon van infó itt a fórumon, aki házilag megbarkácsolta volna. Lehet, hogy elvetemült angolok vagy németek megoldották, de az az infó még hozzánk - ismereteim szerint - nem jutott el.
Naplózva
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #6090 Dátum: 2014.08.19 kedd, 14:44:01 »

Én is így tudom.
Sőt, olyanról se nagyon van infó itt a fórumon, aki házilag megbarkácsolta volna. Lehet, hogy elvetemült angolok vagy németek megoldották, de az az infó még hozzánk - ismereteim szerint - nem jutott el.

Köszönöm a válaszokat. Akkor lehet leteszek erről az ötletemről.
Különben innen jött az ötlet:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Ut%C3%B3lagos_Tempomat_MK1_MK2_benzines_modellekbe

Ezek a sorok miatt gondolkoztam el:
"Elméletileg VSS szignál van a TD modellekben is, de gyári működtető kábelt nem lehet hozzá rendelni. "
"Pillangószelep működtető bowden a – V6 esetében rövid, Zetec esetében hosszú kábel "
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6091 Dátum: 2014.08.19 kedd, 15:34:16 »

Köszönöm a válaszokat. Akkor lehet leteszek erről az ötletemről.
Különben innen jött az ötlet:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Ut%C3%B3lagos_Tempomat_MK1_MK2_benzines_modellekbe

Ezek a sorok miatt gondolkoztam el:
"Elméletileg VSS szignál van a TD modellekben is, de gyári működtető kábelt nem lehet hozzá rendelni. "
"Pillangószelep működtető bowden a – V6 esetében rövid, Zetec esetében hosszú kábel "


Ha tényleg megvan a VSS szignál, akkor meg lehet csinálni, de kell hozzá egy jó adag átalakítás. Első lépésként meg kell oldani a második bovden bekötését. Benzinesnél a pillangószelepet tudja mindkettő húzogatni, a végük pedig nem fixen van rögzítve: ha az egyik húzza a kart, akkor a másik bovdenen el tud csúszni, nem "tolja vissza" azt magával. Ilyenre kell a gázbovden végződését átalakítani az adagolónál, hogy 2 bowdent be lehessen kötni, és csak húzásra legyenek befixálva. Ezután jön az, hogy legyártatni egy megfelelő méretű bovdent (fogalmam sincs pontosan mekkora kell, ezt le kell mérni helyben) ami az akkurátortól pont jól elér az adagolón lévő (fentiek alapján átalakított) karhoz.
Nem tudom, hogy a VSS ill. a pedálkapcsolókon kívül milyen szenzorok alapján dolgozik a tempomat, ha mást nem használ, akkor lehetséges a beszerelés. Viszont valami biztonsági aggály lehet vele -teszemazt túlpörgeti a motort, vagy valami-, csak kell logikus oknak lenni arra, hogy gyárilag nem csinálták meg Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 15:36:21 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
kisgeroy
Vendég
« Új hozzászólás #6092 Dátum: 2014.08.19 kedd, 22:07:13 »

Sziasztok! Még új vagyok az oldalon, mivel eddig nem volt Fordom. Most van egy 98-as kiadású dízel mondeo kombim és sajnos gondom is akadt vele. Az a helyzet, hogy nem olyan rég elkezdett furán menni az autó. néha ugy viselkedik mintha nem menne a turbó és nagyon füstöl is és elléggé lomha. De van olyan eset hogy csak úgy menetközben megindul és semmi gond vele, rendesen húz az auó és nem is füstöl. Aztán egyik pillanatról a másikra megint lomha lessz és nagyon füstöl. Annak már sikerült utánna járnom hogy a turbóval nincs gond. Üzemanyag filtert a napokban cseréltem és semmi valtozás. A reggeli indítások kicsit nehezek és van hogy meleg motorral is nehezebben indul de van hogy pöcre megy. Sajna még nem volt dízel kocsim és nem tudom mit lehetne vele kezdeni. Ha tud valaki valami jo tanácsot adni hogy mit kezdjek vele azt megköszönném!!!
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #6093 Dátum: 2014.08.19 kedd, 22:15:32 »

Sziasztok! Még új vagyok az oldalon, mivel eddig nem volt Fordom. Most van egy 98-as kiadású dízel mondeo kombim és sajnos gondom is akadt vele. Az a helyzet, hogy nem olyan rég elkezdett furán menni az autó. néha ugy viselkedik mintha nem menne a turbó és nagyon füstöl is és elléggé lomha. De van olyan eset hogy csak úgy menetközben megindul és semmi gond vele, rendesen húz az auó és nem is füstöl. Aztán egyik pillanatról a másikra megint lomha lessz és nagyon füstöl. Annak már sikerült utánna járnom hogy a turbóval nincs gond. Üzemanyag filtert a napokban cseréltem és semmi valtozás. A reggeli indítások kicsit nehezek és van hogy meleg motorral is nehezebben indul de van hogy pöcre megy. Sajna még nem volt dízel kocsim és nem tudom mit lehetne vele kezdeni. Ha tud valaki valami jo tanácsot adni hogy mit kezdjek vele azt megköszönném!!!
Üdv.Tedd át a TD topicba , Ginjoy biztos segít Ő a dízel guru, vagy keresd privátban.Érdemes elmenni hozzá és rendbe vágja a géped.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
kisgeroy
Vendég
« Új hozzászólás #6094 Dátum: 2014.08.20 szerda, 18:12:49 »

Már irtam a TD topicba is de onnan nem jott vissza jelzes. Most irtam neki privatba. Köszi a segitseget !
Naplózva
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #6095 Dátum: 2014.08.20 szerda, 20:16:30 »

A bal felső gombra gondolsz? Az rakja úgy alapból bekapcsolt állapotba a rendszert Smiley Próbáld ki: azt nem nyomod meg motor indítása után, csak a jobb oldaliakat. Na úgy nem fog semmi se működni. A letöltések közt keresd meg az MK2-es kezelési könyvet, abban megtalálod a tempomat leírását is.

Köszi a segítséget, kipróbáltam és tényleg...
Csak az volt a furcsa, hogy mikor megnyomom semmi visszajelzés nincs.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6096 Dátum: 2014.08.21 csütörtök, 10:58:50 »

Köszi a segítséget, kipróbáltam és tényleg...
Csak az volt a furcsa, hogy mikor megnyomom semmi visszajelzés nincs.
Nem lehet, hogy kéne a műszercsoportban visszajelzésnek lennie, csak vagy azt nem kötötted be, vagy nincs benne izzó?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6097 Dátum: 2014.08.21 csütörtök, 11:32:15 »

Nem lehet, hogy kéne a műszercsoportban visszajelzésnek lennie, csak vagy azt nem kötötted be, vagy nincs benne izzó?

Az élesítésről még nincs visszajelzés. Csak akkor világít a visszajelző, ha tényleg beállítasz neki egy sebességet és el is kezd dolgozni a rendszer. Mondjuk igazán felvillanhatna a lámpája az élesítésnél is, tény Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #6098 Dátum: 2014.08.21 csütörtök, 22:25:44 »

Az élesítésről még nincs visszajelzés. Csak akkor világít a visszajelző, ha tényleg beállítasz neki egy sebességet és el is kezd dolgozni a rendszer. Mondjuk igazán felvillanhatna a lámpája az élesítésnél is, tény Cheesy

Ja ja, így működik, ez van, de jó!!!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #6099 Dátum: 2014.08.26 kedd, 22:07:58 »

Az élesítésről még nincs visszajelzés. Csak akkor világít a visszajelző, ha tényleg beállítasz neki egy sebességet és el is kezd dolgozni a rendszer. Mondjuk igazán felvillanhatna a lámpája az élesítésnél is, tény Cheesy

Eddig még egy autóban sem láttam "élesítés visszajelzőt"... Létezik ilyen egyáltalán?
(2008-től visszafelé vagy 15 márkát/típust vezettem már (ami tempomatos), egyikben sem volt ilyen funkció)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 [122] 123 124 125 126 127 128 129 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.