Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:39:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 131 132 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2566028 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6200 Dátum: 2014.10.17 péntek, 08:46:41 »

Ha arra gondolsz, amire én gondolom, hogy gondolsz, akkor nem vagyok kölcsönzős fajta.  nyes
ellenben van ismerősöm, aki rendszeresen látogatja a kölcsönzőket. Őt kértem meg, hogy keressen nekem egyet.


Ha már a kölcsönzőknél tartunk. Én nem tudtam kikölcsönözni működő verziót, más forrásból jutottam hozzá egy jóhoz. Ami tuti: Csak XP és csak 32bit. Lehet hogy ti nagyobb szerencsével jártok a kölcsönzött verziókkal. Cheesy
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6201 Dátum: 2014.10.17 péntek, 10:20:26 »



Ha már a kölcsönzőknél tartunk. Én nem tudtam kikölcsönözni működő verziót, más forrásból jutottam hozzá egy jóhoz. Ami tuti: Csak XP és csak 32bit. Lehet hogy ti nagyobb szerencsével jártok a kölcsönzött verziókkal. Cheesy

Már nemtom melyik kölcsönzőből van, de az enyém is működik (jó, XP 32 bit van fenn alatta Cheesy ). Már csak meg kéne tanulnom hogy hogy kell rendesen használni  vigyor3
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6202 Dátum: 2014.10.17 péntek, 10:29:11 »

Már nemtom melyik kölcsönzőből van, de az enyém is működik (jó, XP 32 bit van fenn alatta Cheesy ). Már csak meg kéne tanulnom hogy hogy kell rendesen használni  vigyor3


Smiley Ez már erősen off, de hátha nem kapunk dorgálást. A használata engem is foglalkoztat, kissé el vagyok benne veszve. Nagyon sok információt tartalmaz, csak tudni kell használni. Komplexebb rajzokat tartalmaz a haynes vagy az etzold könyv.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6203 Dátum: 2014.10.18 szombat, 11:39:31 »

Már nemtom melyik kölcsönzőből van, de az enyém is működik (jó, XP 32 bit van fenn alatta Cheesy ).

Már csak meg kéne tanulnom hogy hogy kell rendesen használni  vigyor3
Win7 és Vista rendszerek 32bites verzióin is fut. És a másik program is (MiniCica).

Mi a kíváncsiság tárgya?
Mert egyébként adja magát - szerintem. Mondjuk vannak benne dolgok, amiket jó lett volna kivitelezni (kereszthivatkozások lekövethetősége), de egyébként meg lehet benne találni szinte mindent.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6204 Dátum: 2014.10.18 szombat, 13:30:44 »

Win7 és Vista rendszerek 32bites verzióin is fut. És a másik program is (MiniCica).

Mi a kíváncsiság tárgya?
Mert egyébként adja magát - szerintem. Mondjuk vannak benne dolgok, amiket jó lett volna kivitelezni (kereszthivatkozások lekövethetősége), de egyébként meg lehet benne találni szinte mindent.

Én eleve a fő ikonoknál vagyok elveszve, hogy valójában melyikre is van szükségem.. bár egy kevés kattintgatás után nagyjából eltalálok oda ami nekem kell, de azt azért nem mondanám hogy üzembiztosan navigálok a progiban Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #6205 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 18:55:59 »

Hali
Ki tudna segíteni 2,5 V6 ban hogy mitől nem megy a hűtőventilátorom. Jeladó cserélve .Szinte minden és nem indul.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #6206 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 19:17:59 »

A TIS elmegy nálam win7 x64-en is, a mikromacska csak 32bit, de annak is mindegy, hogy melyik win
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6207 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 19:20:05 »

Hali
Ki tudna segíteni 2,5 V6 ban hogy mitől nem megy a hűtőventilátorom. Jeladó cserélve .Szinte minden és nem indul.

Egyik sem?
Biztosítékok rendben?
Reléket kiszerelve és áthidalva az érintkezőket....úgy sem?

Milyen jeladót cseréltél? A motorvezérlő kapcsolja a ventilátor reléket.
Klímára sem indulnak?
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.19 vasárnap, 19:22:38 írta az igazat: GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #6208 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 19:36:53 »

Egyik sem?
Biztosítékok rendben?
Reléket kiszerelve és áthidalva az érintkezőket....úgy sem?

Milyen jeladót cseréltél? A motorvezérlő kapcsolja a ventilátor reléket.
Klímára sem indulnak?

Motorvzérlő,v6 nál hátsó.
Kűlsö tápot adok neki úgy megy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6209 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 19:39:16 »

Motorvzérlő,v6 nál hátsó.
Kűlsö tápot adok neki úgy megy


Hogyan adsz neki külső tápot?
A reléknél ott vannak a szükséges tápfeszültségek? Ha összezárod a relék által összekapcsolt érintkezőket, akkor elindul? Mindkét relénél.....
Klíma bekapcsoláskor elindul?
Mikor az autód?
Kérdés, hogy a motorvezérlő "látja"-e a szerzor jelet, azaz tudja-e hány fokos a hűtőfolyadék.
Mutatód hol áll?  Termosztát jó?
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.19 vasárnap, 19:41:33 írta az igazat: GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #6210 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 19:47:09 »


Hogyan adsz neki külső tápot?
A reléknél ott vannak a szükséges tápfeszültségek? Ha összezárod a relék által összekapcsolt érintkezőket, akkor elindul? Mindkét relénél.....
Klíma bekapcsoláskor elindul?
Mikor az autód?
Kérdés, hogy a motorvezérlő "látja"-e a szerzor jelet, azaz tudja-e hány fokos a hűtőfolyadék.
Mutatód hol áll?  Termosztát jó?

Ventilátor kötegnél adok tápot,most kapcsoló van beépítve.
Klimára nem indul.
1996,12 havi
Mutatóm jó
Termosztát is kinyit
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6211 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 20:02:26 »

Ventilátor kötegnél adok tápot,most kapcsoló van beépítve.
Klimára nem indul.
1996,12 havi
Mutatóm jó
Termosztát is kinyit

Nézd át biztosítékokat (F2 60 A, ez a betápja a ventilátor reléknek, amit kapcsol a ventilátorokra).
Nézd meg, hogy a ventilátor relé behúzó tekercseinek a lábához gyújtásra érkezik-e tápfeszültség. A másik lábra a motorvezérlő kapcsolja a testet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szehoz2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


V6


E-mail
« Új hozzászólás #6212 Dátum: 2014.10.19 vasárnap, 20:22:05 »

Nézd át biztosítékokat (F2 60 A, ez a betápja a ventilátor reléknek, amit kapcsol a ventilátorokra).
Nézd meg, hogy a ventilátor relé behúzó tekercseinek a lábához gyújtásra érkezik-e tápfeszültség. A másik lábra a motorvezérlő kapcsolja a testet.

Ok köszi
Naplózva
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #6213 Dátum: 2014.10.22 szerda, 15:54:46 »

Sziasztok !

Szeret már valaki klíma ventillátor előtét ellenállás ? Nekem rossz és kellene a jó ellenállás pontos értéke ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #6214 Dátum: 2014.10.24 péntek, 17:27:44 »

Sziasztok!

Átmenetileg ki kell cserélnem a kormányomat, viszont nem szeretném újratanítani a motorvezérlőt így nem kötném le az akkut. A használati szerint a belső biztosítéktábla 38-as biztosítéka tartozik a légzsákokhoz (7,5A)

Elegendő ezt az egy biztosítékot kivenni a kormány biztonságos levétele (légzsák lekötése) előtt?

Naplózva

MK II 2.0 Zetec
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6215 Dátum: 2014.10.24 péntek, 20:49:51 »

Sziasztok!

Átmenetileg ki kell cserélnem a kormányomat, viszont nem szeretném újratanítani a motorvezérlőt így nem kötném le az akkut. A használati szerint a belső biztosítéktábla 38-as biztosítéka tartozik a légzsákokhoz (7,5A)

Elegendő ezt az egy biztosítékot kivenni a kormány biztonságos levétele (légzsák lekötése) előtt?


Őszintén szólva én vettem már le a kormányt, de az akksit nem kötötöttem még le miatta.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6216 Dátum: 2014.10.24 péntek, 23:40:22 »

Őszintén szólva én vettem már le a kormányt, de az akksit nem kötötöttem még le miatta.

Detto, sőt, többször is. A légzsák akkor durran, ha kap delejt. Amíg nincs gyújtás se ráadva, addig szinte kizárt hogy pukkanjon ha lehúzod.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #6217 Dátum: 2014.10.25 szombat, 19:25:53 »

Uraim! Okosítsatok már ki, hogy mi a funkciója és mikor kap feszültséget a képen látható "cikk-cakk" fóliacsík. (Mk2 kombi hátsó üveg ablaktörlő tengelyénél van.) Köszönöm.


Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #6218 Dátum: 2014.10.26 vasárnap, 20:15:41 »


Köszönöm a bíztató szavakat, megtörtént a csere Smiley
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
Honved
Vendég
« Új hozzászólás #6219 Dátum: 2014.10.27 hétfő, 10:39:58 »

Sziasztok!

Hosszabb szenvedés után rájöttem, hogy azért merül le folyton az akksim, mert a csomagtérvilágítás bekapcsolva marad jól lezárt csomagtartó esetén is.
Mit tudtok tanácsolni, mit lehet vele csinálni? Hol található a csukódás érzékelő amit meg lehetne toldani, hogy jobban zárjon?

Köszönöm!

Ádám
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #6220 Dátum: 2014.10.27 hétfő, 11:54:51 »

Sziasztok!

Hosszabb szenvedés után rájöttem, hogy azért merül le folyton az akksim, mert a csomagtérvilágítás bekapcsolva marad jól lezárt csomagtartó esetén is.
Mit tudtok tanácsolni, mit lehet vele csinálni? Hol található a csukódás érzékelő amit meg lehetne toldani, hogy jobban zárjon?

Köszönöm!

Ádám
Hali!
Ismereteim alapján az ajtón levő zárszerkezetben/mellett az a kék (nekem legalábbis) mikrokapcsoló okozza a problémát.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #6221 Dátum: 2014.10.27 hétfő, 12:54:32 »

Detto, sőt, többször is. A légzsák akkor durran, ha kap delejt. Amíg nincs gyújtás se ráadva, addig szinte kizárt hogy pukkanjon ha lehúzod.


Az autó biztonsági rendszerei csak a gyújtás ráadása után kapnak tápfeszültséget. Én csak kivételes esetben veszem le az akkusarut. A lufik és az övfeszítők csak a sztatikus feltöltődés miatt pukkanhatnak el. Tehát nem illik műszálas ruhában lufit szerelni. Cheesy
Naplózva
Honved
Vendég
« Új hozzászólás #6222 Dátum: 2014.10.27 hétfő, 16:05:25 »

Hali!
Ismereteim alapján az ajtón levő zárszerkezetben/mellett az a kék (nekem legalábbis) mikrokapcsoló okozza a problémát.


Köszi szépen, amint tudok ránézek és remélem vége lesz ennek a mizériának az amúgy nagyon hálás Mondeómmal! Smiley

Ádám
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #6223 Dátum: 2014.10.29 szerda, 12:12:34 »

Szia,
én az MK1-es kombiban a csomagtérvilágítás mikrokapcsolója is folyton "nyitva" volt. Megnéztem és a rögzítő fülecske volt letörve; ami helyén tartja azt a kis műanyag dobozt. Sarkokba fúrtam 1 mm-es lyukat (kapcsoló a helyén volt) és szöget dugtam bele, így nem mozdul ki a helyéről már. Ahol a képen a sárga pötty van. Ott még fogja az anyag és nem akadályozza a kapcsolót a mozgásban.

PZs
Hali!
Ismereteim alapján az ajtón levő zárszerkezetben/mellett az a kék (nekem legalábbis) mikrokapcsoló okozza a problémát.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6224 Dátum: 2014.10.29 szerda, 12:37:26 »

Szia,
én az MK1-es kombiban a csomagtérvilágítás mikrokapcsolója is folyton "nyitva" volt. Megnéztem és a rögzítő fülecske volt letörve; ami helyén tartja azt a kis műanyag dobozt. Sarkokba fúrtam 1 mm-es lyukat (kapcsoló a helyén volt) és szöget dugtam bele, így nem mozdul ki a helyéről már. Ahol a képen a sárga pötty van. Ott még fogja az anyag és nem akadályozza a kapcsolót a mozgásban.

PZs

Hja, típushiba. Én egy kis pillanatragasztóval beszéltem rá a kapcsolót a helyben maradásra, plusz még egy méretre szabott gumilapkát tömködtem be a másik oldalon a biztonság kedvéért Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #6225 Dátum: 2014.10.29 szerda, 14:29:43 »

Most nézem, lehet rossz sarokba rajzoltam a furat helyét! De hasonló pozícióban kell fúrni.
PZs
Hja, típushiba. Én egy kis pillanatragasztóval beszéltem rá a kapcsolót a helyben maradásra, plusz még egy méretre szabott gumilapkát tömködtem be a másik oldalon a biztonság kedvéért Smiley
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6226 Dátum: 2014.10.29 szerda, 15:17:17 »

Most nézem, lehet rossz sarokba rajzoltam a furat helyét! De hasonló pozícióban kell fúrni.
PZs

Valóban Cheesy A kapcsoló a bal oldalon látható kis ficakban van Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Tomika88
Vendég
« Új hozzászólás #6227 Dátum: 2014.10.29 szerda, 19:38:42 »

Üdv mindenkinek!

Szükségem volna 2 db ülés fűtés kapcsolóra. Ugyanis többszöri erős nyomogatásra akar csak elindulni. Bár sokat állt az autó mielőtt megvettem szerintetek bejáródhat még? Minden esetre ha valakinek van eladó, akkor azt jelezze nekem! Előre is köszi!
Naplózva
partygabesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #6228 Dátum: 2014.10.29 szerda, 22:06:50 »

Sziasztok !

Szerelt már valaki klíma ventillátor előtét ellenállást ? Nekem rossz és kellene a jó ellenállás pontos értéke ?
Naplózva

Ford Mondeo Tunier 99' 1.8 TD Ghia
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #6229 Dátum: 2014.10.31 péntek, 21:19:36 »

Uraim! Meg tudná valaki mondani, hogy ez mi ? Ablaktörés jelző - és a riasztó része ? Ablakfűtés ? És az érintkezők feszültséget kapnak ? Ha igen, honnan ? Ha a riasztó része, akkor miért nem riaszt, hiszen csatlakozósaruk  nincsenek (letörtek), így szakadást jeleznének ? Köszönöm.  worship

Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
tomzy
Vendég
« Új hozzászólás #6230 Dátum: 2014.11.01 szombat, 18:00:28 »

Üdv. Olyan gonddal küzdök hogy az ablaktörlőm időnként megáll kb 5-10 percre, mintha letiltana vagy túlmelegedne. Ilyenkor aztán se az első, se a hátsó, sem az ablakmosó nem működik.Aztán egyszercsak újra jó minden. Lehet ezzel kezdeni valamit? Van esetleg valami relé, vagy valami hőkioldó ami miatt megáll?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #6231 Dátum: 2014.11.04 kedd, 14:04:11 »

Uraim! Meg tudná valaki mondani, hogy ez mi ? Ablaktörés jelző - és a riasztó része ? Ablakfűtés ? És az érintkezők feszültséget kapnak ? Ha igen, honnan ? Ha a riasztó része, akkor miért nem riaszt, hiszen csatlakozósaruk  nincsenek (letörtek), így szakadást jeleznének ? Köszönöm.  worship





Aktív antenna?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6232 Dátum: 2014.11.05 szerda, 08:25:11 »

Uraim! Meg tudná valaki mondani, hogy ez mi ? Ablaktörés jelző - és a riasztó része ? Ablakfűtés ? És az érintkezők feszültséget kapnak ? Ha igen, honnan ? Ha a riasztó része, akkor miért nem riaszt, hiszen csatlakozósaruk  nincsenek (letörtek), így szakadást jeleznének ? Köszönöm.  worship



1. Robotpók-háló  nyes
2. Ablaksarok jegesedés gátló - elromlott  nyes
3. Rejtvény az utca emberének  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #6233 Dátum: 2014.11.05 szerda, 20:45:56 »

1. Robotpók-háló  nyes
2. Ablaksarok jegesedés gátló - elromlott  nyes
3. Rejtvény az utca emberének  nyes

Huh?  ...  Roll Eyes  ...   wow1    duhos2

 wave Márkaszervizes info: - a gyári riasztó része, ablakbetörés jelző. Mivel nálam a saruk le vannak szakadva, ezt a funkciót kiiktathatták a riasztóban.  Smiley
Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6234 Dátum: 2014.11.11 kedd, 14:43:33 »

Hátha valakinek infó lehet ...  integet2

Nemrég gondom volt azzal, hogy 3-4 hetente kiégett a tompítottam.
Írtam a TC-re, kütyüdoktornak.
Ezt a választ kaptam tőle:

"Az izzó kiégését okozhatja a magasabb feszültség, a rezgés és egy
kontakthiba.
A magasabb feszültség könnyen ellenőrizhető. Egy feszültségmérővel, járó
motornál, kicsit megemelt fordulatszámnál rá kell mérni az akkumulátorra. Ha
a feszültség 14V-nál nagyobb, akkor gond van az autó töltésével, meg kell
látogatni egy autóvillamossági szerelőt.
A másik ok a rezgés. Ha az izzó lötyög a helyén, akkor folyamatos mechanikus
igénybevételnek tesszük ki az izzószálat, ami eltörik. A foglalat mindig
pontosan, mozgás, rezgés nélkül kell illeszkedjen.
A harmadik a kontakthiba. Ha helytelen a csatlakozás, akkor az izzó kap,
vagy nem kap feszültséget, mintha le-fel kapcsolgatnánk szegényt. Mivel az
izzók élettartama kapcsolási számra van visszavetítve, ez okozhat gyors
öregedést. Ezt a kapcsolgatást nem feltétlenül érzékeli szemünk, mert annál
gyorsabban zajlik a folyamat. Ellenőrizni kell a csatlakozót, az érintkezés
feszességét, megtisztítani (nem kaparni), szükség esetén cserélni.
Üdvözlettel, Kütyüdoki"

Majd, mikor kitette a Zindexre a cikket, jött egy hozzáértőnek tűnő hozzászólás.

"Tiszteletem!
Kiegészíteném a napokban publikált "Állandóan kiég az izzó" cikket, ahol egy
Mondeo tulajdonos panaszkodik a kiégett fényszóró izzóira.
Nos, a Ford csoport egy intelligens töltésnek (vagy SMART-CHARGE) nevezett
rendszert használ. Ebben a töltőfeszültség 12-16V között változik
szituációtól függően. Feltételezem, hogy amúgy a Ford egyéb modelljeiben is
tapasztalható izzó kiégés mögött ez állhat. A témát jobban ismerve tudom,
hogy ezt a problémát jelezve a szerviz pl. előtétellenállást épít be (a
márkaszerviz kifejezetten tart ilyet, pont erre van kitalálva). Nem ragoznám
túl, elég, ha belepillant a neten a témába, ford focus clubtól kezdve a
konkrét töltési rendszer áttekintéséig talál infókat.
Röviden:
http://autotechnika.blogspot.hu/2009/11/inteligens-toltesrendszer-ford.html
Átfogóan:
http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Ezek fényében, a kérdezőnek más választ javasolnék.

Üdvözlettel: Gigor Ferenc"

Hátha valakinek infó lehet ...

UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6235 Dátum: 2014.11.11 kedd, 15:03:23 »

Hátha valakinek infó lehet ...  integet2

Nemrég gondom volt azzal, hogy 3-4 hetente kiégett a tompítottam.
Írtam a TC-re, kütyüdoktornak.
Ezt a választ kaptam tőle:

"Az izzó kiégését okozhatja a magasabb feszültség, a rezgés és egy
kontakthiba.
A magasabb feszültség könnyen ellenőrizhető. Egy feszültségmérővel, járó
motornál, kicsit megemelt fordulatszámnál rá kell mérni az akkumulátorra. Ha
a feszültség 14V-nál nagyobb, akkor gond van az autó töltésével, meg kell
látogatni egy autóvillamossági szerelőt.
A másik ok a rezgés. Ha az izzó lötyög a helyén, akkor folyamatos mechanikus
igénybevételnek tesszük ki az izzószálat, ami eltörik. A foglalat mindig
pontosan, mozgás, rezgés nélkül kell illeszkedjen.
A harmadik a kontakthiba. Ha helytelen a csatlakozás, akkor az izzó kap,
vagy nem kap feszültséget, mintha le-fel kapcsolgatnánk szegényt. Mivel az
izzók élettartama kapcsolási számra van visszavetítve, ez okozhat gyors
öregedést. Ezt a kapcsolgatást nem feltétlenül érzékeli szemünk, mert annál
gyorsabban zajlik a folyamat. Ellenőrizni kell a csatlakozót, az érintkezés
feszességét, megtisztítani (nem kaparni), szükség esetén cserélni.
Üdvözlettel, Kütyüdoki"

Majd, mikor kitette a Zindexre a cikket, jött egy hozzáértőnek tűnő hozzászólás.

"Tiszteletem!
Kiegészíteném a napokban publikált "Állandóan kiég az izzó" cikket, ahol egy
Mondeo tulajdonos panaszkodik a kiégett fényszóró izzóira.
Nos, a Ford csoport egy intelligens töltésnek (vagy SMART-CHARGE) nevezett
rendszert használ. Ebben a töltőfeszültség 12-16V között változik
szituációtól függően. Feltételezem, hogy amúgy a Ford egyéb modelljeiben is
tapasztalható izzó kiégés mögött ez állhat. A témát jobban ismerve tudom,
hogy ezt a problémát jelezve a szerviz pl. előtétellenállást épít be (a
márkaszerviz kifejezetten tart ilyet, pont erre van kitalálva). Nem ragoznám
túl, elég, ha belepillant a neten a témába, ford focus clubtól kezdve a
konkrét töltési rendszer áttekintéséig talál infókat.
Röviden:
http://autotechnika.blogspot.hu/2009/11/inteligens-toltesrendszer-ford.html
Átfogóan:
http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Ezek fényében, a kérdezőnek más választ javasolnék.

Üdvözlettel: Gigor Ferenc"

Hátha valakinek infó lehet ...

UFFni. Smiley

Lehet benne valami, bár ha a Focus-oknál kezdték bevezetni, az MK2-es Mondeokban szinte biztos hogy nem volt ilyen. Mondjuk a feszszabályzóra érdemes lehet ránézni Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6236 Dátum: 2014.11.12 szerda, 08:15:42 »

Lehet benne valami, bár ha a Focus-oknál kezdték bevezetni, az MK2-es Mondeokban szinte biztos hogy nem volt ilyen. Mondjuk a feszszabályzóra érdemes lehet ránézni Smiley

Ránéztem Ott van.  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ateeeguru
Vendég
« Új hozzászólás #6237 Dátum: 2014.11.17 hétfő, 22:36:45 »

Üdv mindenkinek!
elnézést,ha nem jó helyen teszem fel a kérdéseim!
Adott,egy 1999-es 1.6 16v mondj kombi.
ma este beálltam vele az udvarra,amíg a kaput becsuktam járt a motor,eddig semmi gond.
Majd amikor behuppantam hogy a helyére guruljak vele,világítás elmegy,motor leáll,motortérből füst gomolyog.
kimentettem hátulról a kislányomat,amikor már biztonságos távolságban volt visszamentem egy porraloltóval és szerszámmal,
hogy oltsak,áramtalanítsak.
már nem füstölt.
azért a motorháztetőt óvatosan nyitottam,mert ki tudja.
Körül néztem a motortérben,de semmi nyoma képzésnek.
elfordítom a gyújtáskapcsolót,de semmi sem történik.
a kontrollámpák,és a fényszórók sem világítanak,az önindító sem reagál.
A rádiò működik,és az óra is.
valakinek ötlete,esetleg tapasztalata?
merre kezdjem keresni,és milyen hibát keressék?
vagy reménytelen,az ilyesfajta hiba házilagos megtalálása?
esetleg sárvár közełében tud valaki,egy ügyeskezű szereplőt aki térítés felyében,esetleg háznál is partizán?
a segítségeket,előre is köszönöm!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6238 Dátum: 2014.11.18 kedd, 08:20:03 »

Üdv mindenkinek!
elnézést,ha nem jó helyen teszem fel a kérdéseim!
Adott,egy 1999-es 1.6 16v mondj kombi.
ma este beálltam vele az udvarra,amíg a kaput becsuktam járt a motor,eddig semmi gond.
Majd amikor behuppantam hogy a helyére guruljak vele,világítás elmegy,motor leáll,motortérből füst gomolyog.
kimentettem hátulról a kislányomat,amikor már biztonságos távolságban volt visszamentem egy porraloltóval és szerszámmal,
hogy oltsak,áramtalanítsak.
már nem füstölt.
azért a motorháztetőt óvatosan nyitottam,mert ki tudja.
Körül néztem a motortérben,de semmi nyoma képzésnek.
elfordítom a gyújtáskapcsolót,de semmi sem történik.
a kontrollámpák,és a fényszórók sem világítanak,az önindító sem reagál.
A rádiò működik,és az óra is.
valakinek ötlete,esetleg tapasztalata?
merre kezdjem keresni,és milyen hibát keressék?
vagy reménytelen,az ilyesfajta hiba házilagos megtalálása?
esetleg sárvár közełében tud valaki,egy ügyeskezű szereplőt aki térítés felyében,esetleg háznál is partizán?
a segítségeket,előre is köszönöm!

Nekem elsőre valami elektromos zárlat jött le.
Érdemes lenne végignézni, hogy minden látható kábelen ép-e a szigetelés.
Benéznék a biztosítékok közé is.
Ha ennyire nem indul, szinte biztosra veszem, hogy szerelő lesz belőle.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
FrenkyHun
Vendég
« Új hozzászólás #6239 Dátum: 2014.11.18 kedd, 13:16:40 »

Sziasztok!

Nem igazán akar működni a vezető oldali ülésfűtésem. A gomb világít, de más nem történik. Van olyan csatlakozó, vagy vezeték amit itthon meg tudok nézni, és nem kell hozzá villamossági szerelő?

Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #6240 Dátum: 2014.11.18 kedd, 13:56:31 »

Sziasztok!

Nem igazán akar működni a vezető oldali ülésfűtésem. A gomb világít, de más nem történik. Van olyan csatlakozó, vagy vezeték amit itthon meg tudok nézni, és nem kell hozzá villamossági szerelő?


Az, hogy a gomb világít, nem garancia arra, hogy jó is. Érdemes leellenőrizni egy műszerrel. Biztos, hogy van csati is, hiszen az ülés kivehető. Biztosíték. A dobozán rajta van, melyik tartozik az ülésfűtéshez. Szintén ellenőrizendő. Végül a biztosíték és a kapcsoló közötti kábel szakadásvizsgálata.
Biztosan lesznek még nálam okosabb hozzászólók is.  vigyor3
UFF
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6241 Dátum: 2014.11.18 kedd, 13:58:19 »

Sziasztok!

Nem igazán akar működni a vezető oldali ülésfűtésem. A gomb világít, de más nem történik. Van olyan csatlakozó, vagy vezeték amit itthon meg tudok nézni, és nem kell hozzá villamossági szerelő?


Elszakad a betáp vezeték az ülőlapban, a kárpit alatt. Ki kell szedni az ülésedet szét kell szedni, huzatot le kell venni, megkeresni a szakadást, megforrasztani, szigetelni, összerakni. A huzatot odafogó acélkarikákat el kell vágni fogóval, összerakásnál gyors kötözőt használj!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
FrenkyHun
Vendég
« Új hozzászólás #6242 Dátum: 2014.11.18 kedd, 14:32:28 »

Elszakad a betáp vezeték az ülőlapban, a kárpit alatt. Ki kell szedni az ülésedet szét kell szedni, huzatot le kell venni, megkeresni a szakadást, megforrasztani, szigetelni, összerakni. A huzatot odafogó acélkarikákat el kell vágni fogóval, összerakásnál gyors kötözőt használj!  wave

Köszi a válaszokat! Smiley Azt hiszem újra kezdődik, az ismerd meg az autódat fejezet. Cheesy Remélem azért annyi elektromos baja nem lesz mint a fiatomnak. Smiley
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6243 Dátum: 2014.11.18 kedd, 14:46:33 »

Köszi a válaszokat! Smiley Azt hiszem újra kezdődik, az ismerd meg az autódat fejezet. Cheesy Remélem azért annyi elektromos baja nem lesz mint a fiatomnak. Smiley
Aksi sarut azért vedd le, mielőtt kikötöd az ülést!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ateeeguru
Vendég
« Új hozzászólás #6244 Dátum: 2014.11.19 szerda, 10:58:22 »

Nekem elsőre valami elektromos zárlat jött le.
Érdemes lenne végignézni, hogy minden látható kábelen ép-e a szigetelés.
Benéznék a biztosítékok közé is.
Ha ennyire nem indul, szinte biztosra veszem, hogy szerelő lesz belőle.
Naplózva
ateeeguru
Vendég
« Új hozzászólás #6245 Dátum: 2014.11.19 szerda, 11:23:12 »

Köszönöm caruso válaszát!
még pár kérdés.:
A fent nevezett mondeo obd 2?
A kábel,ill. az egyéb zárlat felderítésére alkalmas az obd-s hibakódolvasó készülék?
hol lehetne viszonylag olcsón,rövid szállítási határidővel berendelni?
a válaszokat,előre is köszönöm!
Naplózva
michaelpit28
Vendég
« Új hozzászólás #6246 Dátum: 2014.11.19 szerda, 12:14:53 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni fűtésszabályozóval kapcsolatban.Sajnos csak a szélvédőre fújja a levegőt(csak meleget).A vákuum csövek sziszegnek és le is zártam őket illetve az elő ellenállást is megnéztem de semmi változás.
Valakinek valami ötlete vagy hasonló problémája volt?
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #6247 Dátum: 2014.11.19 szerda, 12:34:54 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni fűtésszabályozóval kapcsolatban.Sajnos csak a szélvédőre fújja a levegőt(csak meleget).A vákuum csövek sziszegnek és le is zártam őket illetve az elő ellenállást is megnéztem de semmi változás.
Valakinek valami ötlete vagy hasonló problémája volt?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szell%C5%91z%C5%91rendszer_-_csak_a_sz%C3%A9lv%C3%A9d%C5%91re_f%C3%BAj
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
michaelpit28
Vendég
« Új hozzászólás #6248 Dátum: 2014.11.19 szerda, 12:59:29 »

Zseby>ezt az utat jártam végig de semmi nem történt sajnos.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6249 Dátum: 2014.11.19 szerda, 13:33:40 »

Köszönöm caruso válaszát!
még pár kérdés.:
A fent nevezett mondeo obd 2?
A kábel,ill. az egyéb zárlat felderítésére alkalmas az obd-s hibakódolvasó készülék?
hol lehetne viszonylag olcsón,rövid szállítási határidővel berendelni?
a válaszokat,előre is köszönöm!
Igen az MKII OBD2-es csatlakozóval bír.
Nem feltétlenül.
Csak kipróbálva vedd meg, mert amit kintről rendelsz, az vagy jó lesz, vagy nem (most szívok kettővel, ami nem akar az autóval csatlakozni)!

Aláírásba tedd be, hogy milyen autód van! Úgy könnyebb segíteni, és lehet tudni, miről kérdezel/miről van szó.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Oldalak: 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 131 132 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.