Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:12:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075226 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7600 Dátum: 2017.07.01 szombat, 19:43:27 »

Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema  ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket. Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?  
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra?  (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom

Asszem a gumis van alul.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7601 Dátum: 2017.07.01 szombat, 19:51:49 »

Kb. addig tartott volna levenni a másik oldalit, amíg megírni a hsz-t.
Egyébként én sem állok neki szilikon csöcsöt operálni, bár látszólag egyszerű........ mert nem értek hozzá! A fék meg nem játék!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #7602 Dátum: 2017.07.01 szombat, 20:42:18 »

Hogy mennyi egy bontott nyereg.
Wink  igen lehet ez a kovetkezo lepes

Kb. addig tartott volna levenni a másik oldalit, amíg megírni a hsz-t.
Egyébként én sem állok neki szilikon csöcsöt operálni, bár látszólag egyszerű........ mert nem értek hozzá! A fék meg nem játék!
Valoszinu azert tovab tartott volna lebontani a masik oldalt, (foleg hogy nem nyulnek hozza ha mar az mukodik),  de ha mar ilyen hosszu valaszt irtal leirhattad volna azt is, ennyi ido alatt  smile,  hogy melyik van alul es hogy befolyasol e valamit ha felcserelem  worship
Amugy operaltam mar szilikon csocsot, pardon feket  vigyor3, meg eddig osszejott...most nem..., bar teny hogy nem ez a szakmam es nem is ertek hozza,  pont ezert kertem segitseget azoktol akik ertenek hozza.

Asszem a gumis van alul.
Koszonom
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7603 Dátum: 2017.07.01 szombat, 21:28:40 »

Megnéztem, a gumis az alsó csúszka.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7604 Dátum: 2017.07.01 szombat, 21:33:56 »

Wink  igen lehet ez a kovetkezo lepes
Valoszinu azert tovab tartott volna lebontani a masik oldalt, (foleg hogy nem nyulnek hozza ha mar az mukodik),  de ha mar ilyen hosszu valaszt irtal leirhattad volna azt is, ennyi ido alatt  smile,  hogy melyik van alul es hogy befolyasol e valamit ha felcserelem  worship
Amugy operaltam mar szilikon csocsot, pardon feket  vigyor3, meg eddig osszejott...most nem..., bar teny hogy nem ez a szakmam es nem is ertek hozza,  pont ezert kertem segitseget azoktol akik ertenek hozza.
Koszonom


Értem én..... de a rosszul operált szilikon csöcs miatt és a rosszul szerelt fék miatt is meg lehet halni.
Sőt hozzáteszem, hogy a féknél nem elég ha "csináltam már és akkor jó lett" féknél minden esetben jónak kell lennie.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #7605 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 07:15:37 »

Megnéztem, a gumis az alsó csúszka.
Nagyon koszonom worship

Értem én..... de a rosszul operált szilikon csöcs miatt és a rosszul szerelt fék miatt is meg lehet halni.
Sőt hozzáteszem, hogy a féknél nem elég ha "csináltam már és akkor jó lett" féknél minden esetben jónak kell lennie.  wave
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.02 vasárnap, 07:28:04 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7606 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 08:52:41 »

Nagyon koszonom worship
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat  wave

Hagyd, GSR már csak ilyen. Nem nagyon szokott mellébeszélni (bár előfordul Smiley), csak a stílusa karcosabb kissé a sokéves átlagnál. Ha ezen túl tudsz lendülni, akkor viszont hasznos tanácsokkal is tud szolgálni. vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7607 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 09:31:14 »

Nagyon koszonom worship
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat  wave

Csak a véleményem írtam le, semmi oktatási tevékenységi szándékkal. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #7608 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 12:59:59 »

Hagyd, GSR már csak ilyen. Nem nagyon szokott mellébeszélni (bár előfordul Smiley), csak a stílusa karcosabb kissé a sokéves átlagnál. Ha ezen túl tudsz lendülni, akkor viszont hasznos tanácsokkal is tud szolgálni. vigyor3

AndyA
Tudom milyen a stilusa, rendszeresen olvasom , es igen nekem is segitett mar parszor,(biztam benne hogy most is ezt fogja tenni),  ezert is csodalkoztam a tegnapi hozzaallasan....na mindegy.
 Amugy lehet rajottem mi a baj,miutan ujra szetszedtem,  a fekbetetek helye igencsak el volt rozsdasodva, ezert nagyon nehezen mozogtak a helyukon(szinte ossze voltak gyogyulva...tegnap ezt nem is neztem csak a gumigarniturakat csereltem). Megpucoltam , fenyesre sikoltam a helyuket...hatarozottan jo/jobb lett a helyzet...hidegen konnyen forog es elenged fekezes utan...meglatjuk melegedes utan is.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7609 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 13:45:58 »

Tudom milyen a stilusa, rendszeresen olvasom , es igen nekem is segitett mar parszor,(biztam benne hogy most is ezt fogja tenni),  ezert is csodalkoztam a tegnapi hozzaallasan....na mindegy.
 Amugy lehet rajottem mi a baj,miutan ujra szetszedtem,  a fekbetetek helye igencsak el volt rozsdasodva, ezert nagyon nehezen mozogtak a helyukon(szinte ossze voltak gyogyulva...tegnap ezt nem is neztem csak a gumigarniturakat csereltem). Megpucoltam , fenyesre sikoltam a helyuket...hatarozottan jo/jobb lett a helyzet...hidegen konnyen forog es elenged fekezes utan...meglatjuk melegedes utan is.

Na igen... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bmate
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


E-mail
« Új hozzászólás #7610 Dátum: 2017.07.11 kedd, 15:36:53 »

Sziasztok!

A következő a problémám:
A kézifékem nem akar normálisan fogni. Márciusban volt műszaki, előtte kapott új bowdeneket. Most meg felhúzom a könyöklőig a kart, aztán lejtőn visszagurul, meg nyikorog amikor gurul.
Hol lehet ezen állítani? Vagy cserélni kellene valamit? (MKIII 2004 kombi 115Le)
Segítséget előre is köszönöm szépen!

Tisztelettel: Máté
Naplózva

MK3 Kombi 2004 2.0 TDCI 116LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7611 Dátum: 2017.07.11 kedd, 15:38:49 »

Sziasztok!

A következő a problémám:
A kézifékem nem akar normálisan fogni. Márciusban volt műszaki, előtte kapott új bowdeneket. Most meg felhúzom a könyöklőig a kart, aztán lejtőn visszagurul, meg nyikorog amikor gurul.
Hol lehet ezen állítani? Vagy cserélni kellene valamit? (MKIII 2004 kombi 115Le)
Segítséget előre is köszönöm szépen!

Tisztelettel: Máté

Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.

Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bmate
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 49


E-mail
« Új hozzászólás #7612 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 18:02:45 »

Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.

Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.

AndyA

Szia!

Köszönöm szépen a gyors választ. Az enyémbe automata állítású van.
Hol lehet venni kézi állításút?
Válaszodat előre is köszönöm szépen.

Tisztelettel: Máté
Naplózva

MK3 Kombi 2004 2.0 TDCI 116LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7613 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 18:24:39 »

Szia!

Köszönöm szépen a gyors választ. Az enyémbe automata állítású van.
Hol lehet venni kézi állításút?
Válaszodat előre is köszönöm szépen.

Tisztelettel: Máté
fordszalon egy vagyonért, vagy bontó 15körül
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #7614 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 22:12:57 »

Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.

Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.

AndyA

Szia, hasonló problémával küzdök, nagyon fent fog a rögzítő fék. Miről ismerem fel egyértelműen, hogy manu vagy aut? Köszönöm!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7615 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 22:51:41 »

Szia, hasonló problémával küzdök, nagyon fent fog a rögzítő fék. Miről ismerem fel egyértelműen, hogy manu vagy aut? Köszönöm!5

Mikori az autód?
FL -től egészen biztos manual állítású.
Azt egyszer kell csak az elején. Ha ezután valami változik nyilván nem az a megoldás, hogy ott ráállít az ember.
Meg kell keresni az okát, máshol.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #7616 Dátum: 2017.07.18 kedd, 06:12:13 »

Mikori az autód?
FL -től egészen biztos manual állítású.
Azt egyszer kell csak az elején. Ha ezután valami változik nyilván nem az a megoldás, hogy ott ráállít az ember.
Meg kell keresni az okát, máshol.

Szia pr. fl, körlámpás, nem az enyém, csak a nyakamba szakadt és le kell műszakiztatnom :-)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7617 Dátum: 2017.07.18 kedd, 07:08:07 »

Szia pr. fl, körlámpás, nem az enyém, csak a nyakamba szakadt és le kell műszakiztatnom :-)

Ha a kar mozdításával nem mozdulnak a bowdenek, akkor jó eséllyel az önállítós kézifék kar szhar. Csere fix állítósra.
Ha mozdulnak, akkor lehet simán be vannak rohadva a hátsó féknyergek és/vagy bowden.

Percek alatt lehet ellenőrizni mindent.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #7618 Dátum: 2017.07.18 kedd, 15:51:30 »

Ha a kar mozdításával nem mozdulnak a bowdenek, akkor jó eséllyel az önállítós kézifék kar szhar. Csere fix állítósra.
Ha mozdulnak, akkor lehet simán be vannak rohadva a hátsó féknyergek és/vagy bowden.

Percek alatt lehet ellenőrizni mindent.

Tehát az automata a karban van nem a féknél. Köszi a segítséget!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7619 Dátum: 2017.07.18 kedd, 18:12:30 »

Tehát az automata a karban van nem a féknél. Köszi a segítséget!

Jah
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #7620 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 23:21:08 »

ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?


Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7621 Dátum: 2017.07.25 kedd, 06:41:59 »

ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?



Tisztelt Fórumtárs!
Az EBC betétek közül három fajtával a normál, a green és a redstuff betétekkel dolgoztam. Mindegyik kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem az EBC normál betétek a gyárinál is jobban fékeznek és árban nagyon kedvező az eredeti betétekhez képest. A másik két sport betét minden igényt kielégít, csupán pénztárca függő. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7622 Dátum: 2017.07.25 kedd, 06:54:37 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az EBC betétek közül három fajtával a normál, a green és a redstuff betétekkel dolgoztam. Mindegyik kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem az EBC normál betétek a gyárinál is jobban fékeznek és árban nagyon kedvező az eredeti betétekhez képest. A másik két sport betét minden igényt kielégít, csupán pénztárca függő. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt fórumtárs!

Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?


Tisztelettel Békés Pál!


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7623 Dátum: 2017.07.25 kedd, 08:52:40 »

ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?

Én pirosat használok mind a két autón, nagy megelégedéssel. Páran kipróbálták már nagytalin, hogy milyen érzés. Általában második-harmadik próbálkozásra sikerült akkorát fékezni, hogy elkezdjen kattogni az ABS, de addig is volt haszna a biztonsági övnek...  eplus2 taps taps taps taps taps

A lényeg, hogy hátul nem lehet "jobb" betét, mint elöl, legfeljebb ugyanolyan. Ha elöl sima van, hátra nem rakhatsz pl. pirosat.

fekmester.hu, ha jól emlékszem, jobbak az árai, mint az ebcbrakes.hu-nak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7624 Dátum: 2017.07.25 kedd, 08:53:06 »

Tisztelt fórumtárs!

Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?


Tisztelettel Békés Pál!

Vó't kötözködni?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7625 Dátum: 2017.07.25 kedd, 09:30:22 »

Vó't kötözködni?

AndyA

Mindenkinek üldözési mániája van.....

Ha az ember kérdez valamit (és igazából teljesen jogosan), akkor egyből kötözködik?  appl
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7626 Dátum: 2017.07.25 kedd, 09:49:47 »

Mindenkinek üldözési mániája van.....

Ha az ember kérdez valamit (és igazából teljesen jogosan), akkor egyből kötözködik?  appl


Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki... eplus2 taps taps taps taps taps

Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".

Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy lyukasak a tárcsák. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás. Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet. Utána tökéletes.

Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7627 Dátum: 2017.07.25 kedd, 09:52:33 »

Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki... eplus2 taps taps taps taps taps

Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".

Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy lyukasak a tárcsák. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás. Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet. Utána tökéletes.

Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.

AndyA


Kiette őket a rozsda?  eplus2 nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7628 Dátum: 2017.07.25 kedd, 10:14:41 »

Kiette őket a rozsda?  eplus2 nyes

Persze. Hűtőtt, mart:

https://www.zeckhausen.com/images/misc/Rotor_wear.JPG

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7629 Dátum: 2017.07.25 kedd, 11:04:03 »


 taps taps
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7630 Dátum: 2017.07.25 kedd, 12:23:07 »

Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki... eplus2 taps taps taps taps taps

Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".

Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy lyukasak a tárcsák. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás. Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet. Utána tökéletes.

Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.

AndyA


 taps
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!  nyes


Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.

Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!  wave

Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban. wave


Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 12:31:44 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7631 Dátum: 2017.07.25 kedd, 12:58:57 »

taps
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!  nyes


Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.

Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!  wave

Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban. wave


Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....

Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?  Cheesy
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7632 Dátum: 2017.07.25 kedd, 13:56:41 »

taps
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!  nyes


Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.

Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!  wave

Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban. wave


Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....

50-es tempónál majdnem tizedmásodperc.

A maximum lassíthatóság adott. Én is ezt mondtam. Az a gumi talajfogásától függ. De ennek mi köze ahhoz, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás?

Közúton, normál felhasználás mellett elvileg semmi szükség légzsákra meg biztonsági övre sem, hiszen olyan gyorsulás-lassulás nem éri az embert, hogy kellhetne, nem? Csak akkor jön marha jól, amikor hirtelen nem "normál" lesz a felhasználás...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7633 Dátum: 2017.07.25 kedd, 14:02:21 »

Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?  Cheesy

Belesz.arásra tuti jó a legolcsóbb fékbetét is. Aztán, hogy az autóra mit teszel, már más kérdés Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7634 Dátum: 2017.07.25 kedd, 14:52:03 »

Belesz.arásra tuti jó a legolcsóbb fékbetét is. Aztán, hogy az autóra mit teszel, már más kérdés Cheesy
Akkor minimum + egy teljeskörü CASCO.(a legrosszabb esetre ugye)   hehe hehe hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7635 Dátum: 2017.07.25 kedd, 16:14:19 »

50-es tempónál majdnem tizedmásodperc.

A maximum lassíthatóság adott. Én is ezt mondtam. Az a gumi talajfogásától függ. De ennek mi köze ahhoz, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás?

Közúton, normál felhasználás mellett elvileg semmi szükség légzsákra meg biztonsági övre sem, hiszen olyan gyorsulás-lassulás nem éri az embert, hogy kellhetne, nem? Csak akkor jön marha jól, amikor hirtelen nem "normál" lesz a felhasználás...

AndyA
Semmi befolyásoló ereje nincs annak a majdnem tizedmásodpercnek!  nyes


Ez egy igen nagyon buta példa volt!
Van passzív és aktív biztonsági berendezés. Ebből kell kiindulni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7636 Dátum: 2017.07.25 kedd, 16:15:47 »

Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?  Cheesy

Hát a xar feltehetően kenőanyagként funkcionálna és ezzel csökkenne a súrlódás így a fékerő is. Ezt nem javaslom.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7637 Dátum: 2017.07.25 kedd, 16:16:42 »

Semmi befolyásoló ereje nincs annak a majdnem tizedmásodpercnek!  nyes


Ez egy igen nagyon buta példa volt!
Van passzív és aktív biztonsági berendezés. Ebből kell kiindulni.

Csak annyi, hogy mondjuk az előtted haladó csomagtartója előtt vagy mögött tíz centivel sikerül megállni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7638 Dátum: 2017.07.25 kedd, 17:35:04 »

Tisztelt fórumtárs!

Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?


Tisztelettel Békés Pál!



Mélyen Tisztelt Professzor Úr!
Engedtessék meg, a tudatlan, halandó, fórumtársnak, hogy a véleményét tudományosan alátámasztott disszertáció nélkül is elmondhassa.
A véleményemet a normál betétre vonatkozó 0.46 lassulási együtthatóra és a hegymenetről, lefelé haladva egyre erősödő fékhatásra alapozva bátorkodtam leírni. Ez az együttható az átlag betétek értékeit erősen meghaladja. A hsz amit írtál sikeresen elterelte a fórumtársak figyelmét a feltett kérdésre adott válaszról.
Gratulálok!
Még akkor is ha néha igazad is van. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7639 Dátum: 2017.07.25 kedd, 18:05:00 »

Csak annyi, hogy mondjuk az előtted haladó csomagtartója előtt vagy mögött tíz centivel sikerül megállni. Smiley

AndyA

Tévedsz.
Semmit nem jelent, azaz egész pontosan semmit!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7640 Dátum: 2017.07.25 kedd, 18:12:15 »

Mélyen Tisztelt Professzor Úr!
Engedtessék meg, a tudatlan, halandó, fórumtársnak, hogy a véleményét tudományosan alátámasztott disszertáció nélkül is elmondhassa.
A véleményemet a normál betétre vonatkozó 0.46 lassulási együtthatóra és a hegymenetről, lefelé haladva egyre erősödő fékhatásra alapozva bátorkodtam leírni. Ez az együttható az átlag betétek értékeit erősen meghaladja. A hsz amit írtál sikeresen elterelte a fórumtársak figyelmét a feltett kérdésre adott válaszról.
Gratulálok!
Még akkor is ha néha igazad is van. wave
Tisztelettel László! worship

Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!

Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.  wave

Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?

Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!  vigyor3
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.  vigyor3



Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak?  nyes  wave  worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 21:33:37 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7641 Dátum: 2017.07.25 kedd, 18:30:46 »

Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!

Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.  wave

Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?

Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!  vigyor3
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.  vigyor3



Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak!  nyes  wave  worship

Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe  vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7642 Dátum: 2017.07.25 kedd, 18:47:25 »

Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe  vigyor3

Bármivel szemben lehet olyan körülményt előidézni, hogy annak ne feleljen meg. De ez mire is jó?  fejvakaras wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7643 Dátum: 2017.07.25 kedd, 21:27:53 »

Bármivel szemben lehet olyan körülményt előidézni, hogy annak ne feleljen meg. De ez mire is jó?  fejvakaras wave


Szájkaratéra  eljen
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7644 Dátum: 2017.07.25 kedd, 21:43:50 »

Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe  vigyor3
én mindig mondtam, hogy a fék a gyávák fegyvere eplus2 eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7645 Dátum: 2017.07.26 szerda, 06:07:24 »

Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!

Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.  wave

Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?

Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!  vigyor3
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.  vigyor3



Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak?  nyes  wave  worship
Kedves Tibor!
Bármilyen néven regisztrálsz a stílus és a törvényeid felfedik a kiléted.
Két törvényt ismersz!
- Nekem minden körülmények között igazam van.
- Ha véletlenül nem lenne igazam, akkor automatikusan életbe lép az első törvény.
Konklúzió
Nekem mindig igazam van!!!!!!!!
Ezzel a kis bevezetővel zárom a soraim.  wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7646 Dátum: 2017.07.26 szerda, 07:37:05 »

Kedves Tibor!
Bármilyen néven regisztrálsz a stílus és a törvényeid felfedik a kiléted.
Két törvényt ismersz!
- Nekem minden körülmények között igazam van.
- Ha véletlenül nem lenne igazam, akkor automatikusan életbe lép az első törvény.
Konklúzió
Nekem mindig igazam van!!!!!!!!
Ezzel a kis bevezetővel zárom a soraim.  wave
Tisztelettel László! worship


Kedves László!

GSR néven vagyok regisztrálva.
A névváltoztatás csak egy mém, nincs semmi több jelentősége. Nem akarok rejtőzködni, elbújni....stb.
De kár is itt a nevekről beszélni, hiszen a szóban forgó dolog nem rólam szól! Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza és kinek nem!
Nem értem miért kell ilyen irányba terelni a dolgot, bár sejtem. Ha elfogynak a reál érvek, akkor jöjjön a személyeskedés és a megbélyegzés, hogy mert nekem mindig igazam van és hasonló véleményezések. Ezzel megint nem jutottunk előrébb! Ez megint csak a konkrét dolog feletti elbeszélés, abból kihátrálás.
Az, hogy hite és tetszése szerint melyik alkatrészből ki és mit használ, hát az lehet egyéni és nyugodtan érezheti jobbnak. De ne ezzel a véleménnyel -amire nincs bizonyíték- törjünk pálcát vagy tituláljuk gyengébb minőségűnek a másik alkatrészt.
A világot pedig mindig a viták (ami most részemről nincs, de a mondatba ez a szó illik) és a kételkedések vitték és viszik előre!
Ha két azonos és egyforma gyári állapotú autót összehasonlítunk, mert az egyiket van egy spoiler és egy hangos kipufogó....attól az még nem lesz sport autó! Vagyis ugyanazt fogja tudni mindkét autó. Bár az optika elhiteti, hogy az talán jobb a másiknál. Nem.

A fizika, hát az igen önző dolog és nem függ senkinek a személyétől! Ez sajnos így vagy és így is marad. Tehát egész nyugodtan el lehet felejteni a velem kapcsolatos összefüggéseket, igazam van témázgatást és terelést.

A tények rendkívül makacs dolgok! A vélemény szubjektív! Ez a konklúzió!  wave

Tisztelettel:
Tibor
 worship
 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7647 Dátum: 2017.07.26 szerda, 08:25:13 »

Kedves László!

GSR néven vagyok regisztrálva.
A névváltoztatás csak egy mém, nincs semmi több jelentősége. Nem akarok rejtőzködni, elbújni....stb.
De kár is itt a nevekről beszélni, hiszen a szóban forgó dolog nem rólam szól! Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza és kinek nem!
Nem értem miért kell ilyen irányba terelni a dolgot, bár sejtem. Ha elfogynak a reál érvek, akkor jöjjön a személyeskedés és a megbélyegzés, hogy mert nekem mindig igazam van és hasonló véleményezések. Ezzel megint nem jutottunk előrébb! Ez megint csak a konkrét dolog feletti elbeszélés, abból kihátrálás.
Az, hogy hite és tetszése szerint melyik alkatrészből ki és mit használ, hát az lehet egyéni és nyugodtan érezheti jobbnak. De ne ezzel a véleménnyel -amire nincs bizonyíték- törjünk pálcát vagy tituláljuk gyengébb minőségűnek a másik alkatrészt.
A világot pedig mindig a viták (ami most részemről nincs, de a mondatba ez a szó illik) és a kételkedések vitték és viszik előre!
Ha két azonos és egyforma gyári állapotú autót összehasonlítunk, mert az egyiket van egy spoiler és egy hangos kipufogó....attól az még nem lesz sport autó! Vagyis ugyanazt fogja tudni mindkét autó. Bár az optika elhiteti, hogy az talán jobb a másiknál. Nem.

A fizika, hát az igen önző dolog és nem függ senkinek a személyétől! Ez sajnos így vagy és így is marad. Tehát egész nyugodtan el lehet felejteni a velem kapcsolatos összefüggéseket, igazam van témázgatást és terelést.

A tények rendkívül makacs dolgok! A vélemény szubjektív! Ez a konklúzió!  wave

Tisztelettel:
Tibor
 worship
 

Bizony, a fizika, az nem hagyja magát becsapni. Ha egyszer más a súrlódási együttható egy adott tárcsa és betét között, mint egy másik párosnál, akkor ott más lesz a fékhatás is. Meg még beleszól a melegedés is, ami normál használat mellett is okozhat problémákat, pl. egy nagyobb hegyről lefelé ereszkedés közben. Szóval még mindig nem tartunk ott, hogy versenypálya, és mégis van különbség adott tárcsa és betét meg a másik között. És ez nem személyeskedés, hanem még mindig csak fizika.

Amúgy olyan teszt volt már, hogy hegyről lefelé jöttek, és nézték, mit bírnak a fékek. A VW Polo igen hamar kidőlt, míg a Porsche kibírta simán a futam végéig. De persze mindegy, hogy melyik autóban milyen fék van, hiszen nincs különbség. Az csak az ember fejében van, hogy sima vas tárcsa és hozzá egy valamilyen betét, vagy kerámia tárcsa és hozzá csúfosan drága betétek. De biztos a Porschénál sem értenek hozzá, azért nem raknak olcsó vastárcsát olcsó betéttel az autóikba.  vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7648 Dátum: 2017.07.26 szerda, 09:48:00 »

Bizony, a fizika, az nem hagyja magát becsapni. Ha egyszer más a súrlódási együttható egy adott tárcsa és betét között, mint egy másik párosnál, akkor ott más lesz a fékhatás is. Meg még beleszól a melegedés is, ami normál használat mellett is okozhat problémákat, pl. egy nagyobb hegyről lefelé ereszkedés közben. Szóval még mindig nem tartunk ott, hogy versenypálya, és mégis van különbség adott tárcsa és betét meg a másik között. És ez nem személyeskedés, hanem még mindig csak fizika.

Amúgy olyan teszt volt már, hogy hegyről lefelé jöttek, és nézték, mit bírnak a fékek. A VW Polo igen hamar kidőlt, míg a Porsche kibírta simán a futam végéig. De persze mindegy, hogy melyik autóban milyen fék van, hiszen nincs különbség. Az csak az ember fejében van, hogy sima vas tárcsa és hozzá egy valamilyen betét, vagy kerámia tárcsa és hozzá csúfosan drága betétek. De biztos a Porschénál sem értenek hozzá, azért nem raknak olcsó vastárcsát olcsó betéttel az autóikba.  vigyor3

AndyA
Látom, nem nyugszik.....  vigyor3

Megint mellé és másról beszélsz.
A Ford Mondeo MK3, nevezzük most X-nek.
X jármű maximálisan Y értékkel lassítható. Tehát annál jobban nem, hiába szerelsz más fékbetétet vagy féket rá, mint amit a gyár és azzal is tudja az Y-t. Ennyi ez, nem több!  wave Ez a fizikai tulajdonsága. Ha a fékbetét nem melegszik jobban, akkor a súrlódáskor (mert ugye akkor van fékhatás), akkor mitől fog-na jobban és keletkező hő hova jut?  nyes
Átadja a fékfolyadéknak? Akkor az melegszik jobban a tervezettnél....bumm én inkább ez okozhat gondot hosszan tartó fékezésnél, nem a fékbetét!  Cool
Nem mindegyik Porsche kerámia fékes! Van bizony vas tárcsás, ahogy Audiban is, BMW-ben is.... Legyél nyugodt, kiszámolják azt nálunk sokkal jobban hozzáértők, hogy hova miből milyen kell. Normális, hétköznapi használatra tervezve.


A hegymenetes teszt rohadtul nem idevágó!  taps
Más autók, egész más tömegek, fékrendszerek...stb....stb.  Alma hasonlítása a körtével? Bravó!  appl

Ami valóban hozna értékelhető lenne. Ugyanaz az autó ugyanolyan körülmények között egyszer pl. a gyári fékbetéttel, majd a hiperszuper ebécé fékbetéttel ugyanazon az úton a hegyről lefelé, ugyanannyit és ugyanannyira fékezve! Pedálerőmérővel, hőmérő szenzorokkal figyelve a dolgot.
Amíg itt nem jelentkezik különbség, addig ez mind csak fikció én önámítás.

Na én befejeztem!  wave


Raktál már ebécé matricát a kocsira? Hidd el, segít!  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.26 szerda, 09:55:31 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7649 Dátum: 2017.07.26 szerda, 10:04:07 »

Látom, nem nyugszik.....  vigyor3

Megint mellé és másról beszélsz.
A Ford Mondeo MK3, nevezzük most X-nek.
X jármű maximálisan Y értékkel lassítható. Tehát annál jobban nem, hiába szerelsz más fékbetétet vagy féket rá, mint amit a gyár és azzal is tudja az Y-t. Ennyi ez, nem több!  wave Ez a fizikai tulajdonsága. Ha a fékbetét nem melegszik jobban, akkor a súrlódáskor (mert ugye akkor van fékhatás), akkor mitől fog-na jobban és keletkező hő hova jut?  nyes
Átadja a fékfolyadéknak? Akkor az melegszik jobban a tervezettnél....bumm én inkább ez okozhat gondot hosszan tartó fékezésnél, nem a fékbetét!  Cool
Nem mindegyik Porsche kerámia fékes! Van bizony vas tárcsás, ahogy Audiban is, BMW-ben is.... Legyél nyugodt, kiszámolják azt nálunk sokkal jobban hozzáértők, hogy hova miből milyen kell. Normális, hétköznapi használatra tervezve.


A hegymenetes teszt rohadtul nem idevágó!  taps
Más autók, egész más tömegek, fékrendszerek...stb....stb.  Alma hasonlítása a körtével? Bravó!  appl

Ami valóban hozna értékelhető lenne. Ugyanaz az autó ugyanolyan körülmények között egyszer pl. a gyári fékbetéttel, majd a hiperszuper ebécé fékbetéttel ugyanazon az úton a hegyről lefelé, ugyanannyit és ugyanannyira fékezve! Pedálerőmérővel, hőmérő szenzorokkal figyelve a dolgot.
Amíg itt nem jelentkezik különbség, addig ez mind csak fikció én önámítás.

Na én befejeztem!  wave


Raktál már ebécé matricát a kocsira? Hidd el, segít!  eplus2

Optikai tuning a tiédre kell, abban gyári minden.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.