Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 23:11:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
146
147
148
149
150
151
152
[
153
]
154
155
156
157
158
159
160
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075597 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7600 Dátum:
2017.07.01 szombat, 19:43:27 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.01 szombat, 16:32:20
Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket. Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra? (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom
Asszem a gumis van alul.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7601 Dátum:
2017.07.01 szombat, 19:51:49 »
Kb. addig tartott volna levenni a másik oldalit, amíg megírni a hsz-t.
Egyébként én sem állok neki szilikon csöcsöt operálni, bár látszólag egyszerű........ mert nem értek hozzá! A fék meg nem játék!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7602 Dátum:
2017.07.01 szombat, 20:42:18 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.07.01 szombat, 19:07:40
Hogy mennyi egy bontott nyereg.
igen lehet ez a kovetkezo lepes
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.01 szombat, 19:51:49
Kb. addig tartott volna levenni a másik oldalit, amíg megírni a hsz-t.
Egyébként én sem állok neki szilikon csöcsöt operálni, bár látszólag egyszerű........ mert nem értek hozzá! A fék meg nem játék!
Valoszinu azert tovab tartott volna lebontani a masik oldalt, (foleg hogy nem nyulnek hozza ha mar az mukodik), de ha mar ilyen hosszu valaszt irtal leirhattad volna azt is, ennyi ido alatt
, hogy melyik van alul es hogy befolyasol e valamit ha felcserelem
Amugy operaltam mar szilikon csocsot, pardon feket
, meg eddig osszejott...most nem..., bar teny hogy nem ez a szakmam es nem is ertek hozza, pont ezert kertem segitseget azoktol akik ertenek hozza.
Idézetet írta: Bleky - 2017.07.01 szombat, 19:43:27
Asszem a gumis van alul.
Koszonom
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7603 Dátum:
2017.07.01 szombat, 21:28:40 »
Megnéztem, a gumis az alsó csúszka.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7604 Dátum:
2017.07.01 szombat, 21:33:56 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.01 szombat, 20:42:18
igen lehet ez a kovetkezo lepes
Valoszinu azert tovab tartott volna lebontani a masik oldalt, (foleg hogy nem nyulnek hozza ha mar az mukodik), de ha mar ilyen hosszu valaszt irtal leirhattad volna azt is, ennyi ido alatt
, hogy melyik van alul es hogy befolyasol e valamit ha felcserelem
Amugy operaltam mar szilikon csocsot, pardon feket
, meg eddig osszejott...most nem..., bar teny hogy nem ez a szakmam es nem is ertek hozza, pont ezert kertem segitseget azoktol akik ertenek hozza.
Koszonom
Értem én..... de a rosszul operált szilikon csöcs miatt és a rosszul szerelt fék miatt is meg lehet halni.
Sőt hozzáteszem, hogy a féknél nem elég ha "csináltam már és akkor jó lett" féknél minden esetben jónak kell lennie.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7605 Dátum:
2017.07.02 vasárnap, 07:15:37 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.07.01 szombat, 21:28:40
Megnéztem, a gumis az alsó csúszka.
Nagyon koszonom
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.01 szombat, 21:33:56
Értem én..... de a rosszul operált szilikon csöcs miatt és a rosszul szerelt fék miatt is meg lehet halni.
Sőt hozzáteszem, hogy a féknél nem elég ha "csináltam már és akkor jó lett" féknél minden esetben jónak kell lennie.
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.02 vasárnap, 07:28:04 írta toby_as
»
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7606 Dátum:
2017.07.02 vasárnap, 08:52:41 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.02 vasárnap, 07:15:37
Nagyon koszonom
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat
Hagyd, GSR már csak ilyen. Nem nagyon szokott mellébeszélni (bár előfordul
), csak a stílusa karcosabb kissé a sokéves átlagnál. Ha ezen túl tudsz lendülni, akkor viszont hasznos tanácsokkal is tud szolgálni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7607 Dátum:
2017.07.02 vasárnap, 09:31:14 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.02 vasárnap, 07:15:37
Nagyon koszonom
Teljesen igazad van es egyet is ertek veled, sajnos azonban ez a kioktatas sem segitett sokat
Csak a véleményem írtam le, semmi oktatási tevékenységi szándékkal.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7608 Dátum:
2017.07.02 vasárnap, 12:59:59 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.02 vasárnap, 08:52:41
Hagyd, GSR már csak ilyen. Nem nagyon szokott mellébeszélni (bár előfordul
), csak a stílusa karcosabb kissé a sokéves átlagnál. Ha ezen túl tudsz lendülni, akkor viszont hasznos tanácsokkal is tud szolgálni.
AndyA
Tudom milyen a stilusa, rendszeresen olvasom , es igen nekem is segitett mar parszor,(biztam benne hogy most is ezt fogja tenni), ezert is csodalkoztam a tegnapi hozzaallasan....na mindegy.
Amugy lehet rajottem mi a baj,miutan ujra szetszedtem, a fekbetetek helye igencsak el volt rozsdasodva, ezert nagyon nehezen mozogtak a helyukon(szinte ossze voltak gyogyulva...tegnap ezt nem is neztem csak a gumigarniturakat csereltem). Megpucoltam , fenyesre sikoltam a helyuket...hatarozottan jo/jobb lett a helyzet...hidegen konnyen forog es elenged fekezes utan...meglatjuk melegedes utan is.
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7609 Dátum:
2017.07.02 vasárnap, 13:45:58 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.02 vasárnap, 12:59:59
Tudom milyen a stilusa, rendszeresen olvasom , es igen nekem is segitett mar parszor,(biztam benne hogy most is ezt fogja tenni), ezert is csodalkoztam a tegnapi hozzaallasan....na mindegy.
Amugy lehet rajottem mi a baj,miutan ujra szetszedtem, a fekbetetek helye igencsak el volt rozsdasodva, ezert nagyon nehezen mozogtak a helyukon(szinte ossze voltak gyogyulva...tegnap ezt nem is neztem csak a gumigarniturakat csereltem). Megpucoltam , fenyesre sikoltam a helyuket...hatarozottan jo/jobb lett a helyzet...hidegen konnyen forog es elenged fekezes utan...meglatjuk melegedes utan is.
Na igen...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bmate
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 49
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7610 Dátum:
2017.07.11 kedd, 15:36:53 »
Sziasztok!
A következő a problémám:
A kézifékem nem akar normálisan fogni. Márciusban volt műszaki, előtte kapott új bowdeneket. Most meg felhúzom a könyöklőig a kart, aztán lejtőn visszagurul, meg nyikorog amikor gurul.
Hol lehet ezen állítani? Vagy cserélni kellene valamit? (MKIII 2004 kombi 115Le)
Segítséget előre is köszönöm szépen!
Tisztelettel: Máté
Naplózva
MK3 Kombi 2004 2.0 TDCI 116LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7611 Dátum:
2017.07.11 kedd, 15:38:49 »
Idézetet írta: bmate - 2017.07.11 kedd, 15:36:53
Sziasztok!
A következő a problémám:
A kézifékem nem akar normálisan fogni. Márciusban volt műszaki, előtte kapott új bowdeneket. Most meg felhúzom a könyöklőig a kart, aztán lejtőn visszagurul, meg nyikorog amikor gurul.
Hol lehet ezen állítani? Vagy cserélni kellene valamit? (MKIII 2004 kombi 115Le)
Segítséget előre is köszönöm szépen!
Tisztelettel: Máté
Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.
Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bmate
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 49
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7612 Dátum:
2017.07.13 csütörtök, 18:02:45 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.11 kedd, 15:38:49
Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.
Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.
AndyA
Szia!
Köszönöm szépen a gyors választ. Az enyémbe automata állítású van.
Hol lehet venni kézi állításút?
Válaszodat előre is köszönöm szépen.
Tisztelettel: Máté
Naplózva
MK3 Kombi 2004 2.0 TDCI 116LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7613 Dátum:
2017.07.13 csütörtök, 18:24:39 »
Idézetet írta: bmate - 2017.07.13 csütörtök, 18:02:45
Szia!
Köszönöm szépen a gyors választ. Az enyémbe automata állítású van.
Hol lehet venni kézi állításút?
Válaszodat előre is köszönöm szépen.
Tisztelettel: Máté
fordszalon egy vagyonért, vagy bontó 15körül
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
cuccolós
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7614 Dátum:
2017.07.17 hétfő, 22:12:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.11 kedd, 15:38:49
Ha kézi állítású, akkor állítani kell rajta.
Ha automata állítású, akkor ki kell cserélni kézi állításúra, és állítani kell rajta.
AndyA
Szia, hasonló problémával küzdök, nagyon fent fog a rögzítő fék. Miről ismerem fel egyértelműen, hogy manu vagy aut? Köszönöm!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7615 Dátum:
2017.07.17 hétfő, 22:51:41 »
Idézetet írta: cuccolós - 2017.07.17 hétfő, 22:12:57
Szia, hasonló problémával küzdök, nagyon fent fog a rögzítő fék. Miről ismerem fel egyértelműen, hogy manu vagy aut? Köszönöm!5
Mikori az autód?
FL -től egészen biztos manual állítású.
Azt egyszer kell csak az elején. Ha ezután valami változik nyilván nem az a megoldás, hogy ott ráállít az ember.
Meg kell keresni az okát, máshol.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
cuccolós
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7616 Dátum:
2017.07.18 kedd, 06:12:13 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.17 hétfő, 22:51:41
Mikori az autód?
FL -től egészen biztos manual állítású.
Azt egyszer kell csak az elején. Ha ezután valami változik nyilván nem az a megoldás, hogy ott ráállít az ember.
Meg kell keresni az okát, máshol.
Szia pr. fl, körlámpás, nem az enyém, csak a nyakamba szakadt és le kell műszakiztatnom :-)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7617 Dátum:
2017.07.18 kedd, 07:08:07 »
Idézetet írta: cuccolós - 2017.07.18 kedd, 06:12:13
Szia pr. fl, körlámpás, nem az enyém, csak a nyakamba szakadt és le kell műszakiztatnom :-)
Ha a kar mozdításával nem mozdulnak a bowdenek, akkor jó eséllyel az önállítós kézifék kar szhar. Csere fix állítósra.
Ha mozdulnak, akkor lehet simán be vannak rohadva a hátsó féknyergek és/vagy bowden.
Percek alatt lehet ellenőrizni mindent.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
cuccolós
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7618 Dátum:
2017.07.18 kedd, 15:51:30 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.18 kedd, 07:08:07
Ha a kar mozdításával nem mozdulnak a bowdenek, akkor jó eséllyel az önállítós kézifék kar szhar. Csere fix állítósra.
Ha mozdulnak, akkor lehet simán be vannak rohadva a hátsó féknyergek és/vagy bowden.
Percek alatt lehet ellenőrizni mindent.
Tehát az automata a karban van nem a féknél. Köszi a segítséget!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7619 Dátum:
2017.07.18 kedd, 18:12:30 »
Idézetet írta: cuccolós - 2017.07.18 kedd, 15:51:30
Tehát az automata a karban van nem a féknél. Köszi a segítséget!
Jah
Naplózva
Imádom a dízeleket!
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7620 Dátum:
2017.07.24 hétfő, 23:21:08 »
ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7621 Dátum:
2017.07.25 kedd, 06:41:59 »
Idézetet írta: netcore - 2017.07.24 hétfő, 23:21:08
ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?
Tisztelt Fórumtárs!
Az EBC betétek közül három fajtával a normál, a green és a redstuff betétekkel dolgoztam. Mindegyik kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem az EBC normál betétek a gyárinál is jobban fékeznek és árban nagyon kedvező az eredeti betétekhez képest. A másik két sport betét minden igényt kielégít, csupán pénztárca függő.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7622 Dátum:
2017.07.25 kedd, 06:54:37 »
Idézetet írta: László - 2017.07.25 kedd, 06:41:59
Tisztelt Fórumtárs!
Az EBC betétek közül három fajtával a normál, a green és a redstuff betétekkel dolgoztam. Mindegyik kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem az EBC normál betétek a gyárinál is jobban fékeznek és árban nagyon kedvező az eredeti betétekhez képest. A másik két sport betét minden igényt kielégít, csupán pénztárca függő.
Tisztelettel László!
Tisztelt fórumtárs!
Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?
Tisztelettel Békés Pál!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7623 Dátum:
2017.07.25 kedd, 08:52:40 »
Idézetet írta: netcore - 2017.07.24 hétfő, 23:21:08
ebc betétből milyet?
esetleg alternatíva?
Én pirosat használok mind a két autón, nagy megelégedéssel. Páran kipróbálták már nagytalin, hogy milyen érzés. Általában második-harmadik próbálkozásra sikerült akkorát fékezni, hogy elkezdjen kattogni az ABS, de addig is volt haszna a biztonsági övnek...
A lényeg, hogy hátul nem lehet "jobb" betét, mint elöl, legfeljebb ugyanolyan. Ha elöl sima van, hátra nem rakhatsz pl. pirosat.
fekmester.hu, ha jól emlékszem, jobbak az árai, mint az ebcbrakes.hu-nak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7624 Dátum:
2017.07.25 kedd, 08:53:06 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 06:54:37
Tisztelt fórumtárs!
Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?
Tisztelettel Békés Pál!
Vó't kötözködni?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7625 Dátum:
2017.07.25 kedd, 09:30:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 08:53:06
Vó't kötözködni?
AndyA
Mindenkinek üldözési mániája van.....
Ha az ember kérdez valamit (és igazából teljesen jogosan), akkor egyből kötözködik?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7626 Dátum:
2017.07.25 kedd, 09:49:47 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 09:30:22
Mindenkinek üldözési mániája van.....
Ha az ember kérdez valamit (és igazából teljesen jogosan), akkor egyből kötözködik?
Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki...
Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".
Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy lyukasak a tárcsák. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás. Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet. Utána tökéletes.
Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7627 Dátum:
2017.07.25 kedd, 09:52:33 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 09:49:47
Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki...
Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".
Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy
lyukasak a tárcsák
. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás. Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet. Utána tökéletes.
Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.
AndyA
Kiette őket a rozsda?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7628 Dátum:
2017.07.25 kedd, 10:14:41 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.07.25 kedd, 09:52:33
Kiette őket a rozsda?
Persze. Hűtőtt, mart:
https://www.zeckhausen.com/images/misc/Rotor_wear.JPG
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7629 Dátum:
2017.07.25 kedd, 11:04:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 10:14:41
Persze. Hűtőtt, mart:
https://www.zeckhausen.com/images/misc/Rotor_wear.JPG
AndyA
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7630 Dátum:
2017.07.25 kedd, 12:23:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 09:49:47
Ha te kérdezed, akkor igen! Ezt tudja jól mindenki...
Egyébként meg ha az akármilyen fék képes ABS-kattogósra fékezni a kereket optimális útviszonyok között, száraz aszfalton, a legjobb tapadású prémium gumi mellett, akkor nincs mit összehasonlítani, mert a gumi tapadása a szűk keresztmetszet, a fék annál "többet tud".
Ugyanakkor a gyakorlatban rengeteg nem-optimális helyzet létezik. Pl. amikor ereszkedtem lefelé a Stelvio-hágón a szakadó esőben, és minden egyenes végén egy 180-220 fok közötti kanyart kellett gyök kettővel abszolválnom, akkor nagyon tudtam örülni neki, hogy EBC Redstuff van az autóban, és hogy lyukasak a tárcsák. Nyomtam a féket, és azonnal, tátovázás nélkül elkezdett lassulni az autó, felépült a fékhatás.
Most éppen tömör tárcsák vannak az autómon, és bizony fülig érő esőben a fék lenyomásakor van egy pillanatnyi bizonytalanság, kb. az a másfél méter, ami alatt körbefordul a tárcsa a rászoruló betét alatt és letúrja róla a vizet.
Utána tökéletes.
Ezek azok a dolgok, amik egyik vagy másik betétnél, tárcsánál jelentkezhetnek. Szubjektív tényező? Persze. De attól még létezik, hogy nincs rá precíz mérési eredmény. lehinkább azért, mert még senki nem vette a fáradtságot, hogy kimérje, merthogy minek, kit érdekel. A szubjektivitás viszont legfeljebb ott érvényesül, hogy kit mennyire zavar.
AndyA
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!
Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.
Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!
Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban.
Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 12:31:44 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7631 Dátum:
2017.07.25 kedd, 12:58:57 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 12:23:07
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!
Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.
Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!
Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban.
Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....
Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7632 Dátum:
2017.07.25 kedd, 13:56:41 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 12:23:07
Engem ne kábíts már! Ez blődség.....
Számold már ki, hogy mennyi idő alatt teszel meg 1.5 métert -ami alatt szerinted nem fog a fék- aztán meglátod, hogy olyan időintervallumról zengesz ódákat, ami szinte "nem is létezik", nemhogy érezhető lenne bármiben is!
Semmivel nem fog nagyobbat fékpadon az pedig, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás az a rendszer tulajdonsága. (fékbetéttől függetlenül) A fékpedál lenyomási sebesség függhet a vezetőtől. Egyetlen iümsz szakvéleményben sem tértek ki még sosem arra, hogy esetleg a fékbetét márkája (típusa akármi) változtatott volna bármilyen eredményen is. Egy gépjármű maximum lassíthatósága adott, nem tudod nagyobb/másik fékkel tuningolni. Ahhoz, hogy ez javulni tudjon felfüggesztést, gumiabroncsot, súlyelosztást stb. változtatni kellene. Amíg csak egy fékbetét lesz más egy autóban, addig nem változik semmi.
Esetleg tehetnél még EBC matricákat is autóra, hátha az is segít még!
Közúton, normál felhasználás mellett igazából csak lelki önnyugtatás az, hogy egy drágább fékbetét van az autóban.
Pont te kérted régebben tőlem azt a leírást, ahol "lelassítva" elemzik a fékrendszer működését és abban is le van írva, hogy egy nagyobb fékkel még akár ronthatsz a lassuláson....
50-es tempónál majdnem tizedmásodperc.
A maximum lassíthatóság adott. Én is ezt mondtam. Az a gumi talajfogásától függ. De ennek mi köze ahhoz, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás?
Közúton, normál felhasználás mellett elvileg semmi szükség légzsákra meg biztonsági övre sem, hiszen olyan gyorsulás-lassulás nem éri az embert, hogy kellhetne, nem? Csak akkor jön marha jól, amikor hirtelen nem "normál" lesz a felhasználás...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7633 Dátum:
2017.07.25 kedd, 14:02:21 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.07.25 kedd, 12:58:57
Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?
Belesz.arásra tuti jó a legolcsóbb fékbetét is. Aztán, hogy az autóra mit teszel, már más kérdés
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7634 Dátum:
2017.07.25 kedd, 14:52:03 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.07.25 kedd, 14:02:21
Belesz.arásra tuti jó a legolcsóbb fékbetét is. Aztán, hogy az autóra mit teszel, már más kérdés
Akkor minimum + egy teljeskörü CASCO.(a legrosszabb esetre ugye)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7635 Dátum:
2017.07.25 kedd, 16:14:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 13:56:41
50-es tempónál majdnem tizedmásodperc.
A maximum lassíthatóság adott. Én is ezt mondtam. Az a gumi talajfogásától függ. De ennek mi köze ahhoz, hogy mennyi idő alatt épül fel a fékhatás?
Közúton, normál felhasználás mellett elvileg semmi szükség légzsákra meg biztonsági övre sem, hiszen olyan gyorsulás-lassulás nem éri az embert, hogy kellhetne, nem?
Csak akkor jön marha jól, amikor hirtelen nem "normál" lesz a felhasználás...
AndyA
Semmi befolyásoló ereje nincs annak a majdnem tizedmásodpercnek!
Ez egy igen nagyon buta példa volt!
Van passzív és aktív biztonsági berendezés. Ebből kell kiindulni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7636 Dátum:
2017.07.25 kedd, 16:15:47 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.07.25 kedd, 12:58:57
Akkor vegyem meg a legolcsóbb fékbetét és xarjak bele?
Hát a xar feltehetően kenőanyagként funkcionálna és ezzel csökkenne a súrlódás így a fékerő is. Ezt nem javaslom.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7637 Dátum:
2017.07.25 kedd, 16:16:42 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 16:14:19
Semmi befolyásoló ereje nincs annak a majdnem tizedmásodpercnek!
Ez egy igen nagyon buta példa volt!
Van passzív és aktív biztonsági berendezés. Ebből kell kiindulni.
Csak annyi, hogy mondjuk az előtted haladó csomagtartója előtt vagy mögött tíz centivel sikerül megállni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7638 Dátum:
2017.07.25 kedd, 17:35:04 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 06:54:37
Tisztelt fórumtárs!
Milyen mérések, tesztek igazolják az állításod, hogy a gyárinál jobban fékez a rendszer csak egy betét cserével?
Vagy csupán a hit, tudat, önigazolási vágy pszichés hatása?
Tisztelettel Békés Pál!
Mélyen Tisztelt Professzor Úr!
Engedtessék meg, a tudatlan, halandó, fórumtársnak, hogy a véleményét tudományosan alátámasztott disszertáció nélkül is elmondhassa.
A véleményemet a normál betétre vonatkozó 0.46 lassulási együtthatóra és a hegymenetről, lefelé haladva egyre erősödő fékhatásra alapozva bátorkodtam leírni. Ez az együttható az átlag betétek értékeit erősen meghaladja. A hsz amit írtál sikeresen elterelte a fórumtársak figyelmét a feltett kérdésre adott válaszról.
Gratulálok!
Még akkor is ha néha igazad is van.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7639 Dátum:
2017.07.25 kedd, 18:05:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.25 kedd, 16:16:42
Csak annyi, hogy mondjuk az előtted haladó csomagtartója előtt vagy mögött tíz centivel sikerül megállni.
AndyA
Tévedsz.
Semmit nem jelent, azaz egész pontosan semmit!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7640 Dátum:
2017.07.25 kedd, 18:12:15 »
Idézetet írta: László - 2017.07.25 kedd, 17:35:04
Mélyen Tisztelt Professzor Úr!
Engedtessék meg, a tudatlan, halandó, fórumtársnak, hogy a véleményét tudományosan alátámasztott disszertáció nélkül is elmondhassa.
A véleményemet a normál betétre vonatkozó 0.46 lassulási együtthatóra és a hegymenetről, lefelé haladva egyre erősödő fékhatásra alapozva bátorkodtam leírni. Ez az együttható az átlag betétek értékeit erősen meghaladja. A hsz amit írtál sikeresen elterelte a fórumtársak figyelmét a feltett kérdésre adott válaszról.
Gratulálok!
Még akkor is ha néha igazad is van.
Tisztelettel László!
Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!
Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.
Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?
Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.
Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 21:33:37 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7641 Dátum:
2017.07.25 kedd, 18:30:46 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 18:12:15
Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!
Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.
Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?
Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.
Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak!
Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7642 Dátum:
2017.07.25 kedd, 18:47:25 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.07.25 kedd, 18:30:46
Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe
Bármivel szemben lehet olyan körülményt előidézni, hogy annak ne feleljen meg. De ez mire is jó?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7643 Dátum:
2017.07.25 kedd, 21:27:53 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 18:47:25
Bármivel szemben lehet olyan körülményt előidézni, hogy annak ne feleljen meg. De ez mire is jó?
Szájkaratéra
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7644 Dátum:
2017.07.25 kedd, 21:43:50 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.07.25 kedd, 18:30:46
Ha az ember például nagyobb hegyről ereszkedik lefelé, és pl. vallási okokból nem használ motorféket, akkor el lehet érni a gyári betét határát.
De akinek ilyen vallása van, az ne járjon hegyekbe
én mindig mondtam, hogy a fék a gyávák fegyvere
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7645 Dátum:
2017.07.26 szerda, 06:07:24 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.25 kedd, 18:12:15
Mélyen Tisztelt László Fórumtárs!
Egy kérdést tettem fel, amiben semmi elterelő nem volt.
Mondjuk hitelt érdemlő és valódi összehasonlítási alapokon nyugvó bizonyítékot illetve választ nem kaptam.
Köszönöm azért! Legalább megint megpróbáltad bizonyítani a semmit.
Átlag betétek? Az együttható erősen meghaladja?
Akkor kérem minden gyári vagy nem ebécé fékbetéttel szerelt autónak rég a szakadékban kellene lennie!
Vagy minden nem ebécé fékbetétes autó már egészen biztosan belerohant egy előtte haladóba.
Ha nekem néha van csak igazam, akkor mikor van a placebo huszároknak?
Kedves Tibor!
Bármilyen néven regisztrálsz a stílus és a törvényeid felfedik a kiléted.
Két törvényt ismersz!
- Nekem minden körülmények között igazam van.
- Ha véletlenül nem lenne igazam, akkor automatikusan életbe lép az első törvény.
Konklúzió
Nekem mindig igazam van!!!!!!!!
Ezzel a kis bevezetővel zárom a soraim.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7646 Dátum:
2017.07.26 szerda, 07:37:05 »
Idézetet írta: László - 2017.07.26 szerda, 06:07:24
Kedves Tibor!
Bármilyen néven regisztrálsz a stílus és a törvényeid felfedik a kiléted.
Két törvényt ismersz!
- Nekem minden körülmények között igazam van.
- Ha véletlenül nem lenne igazam, akkor automatikusan életbe lép az első törvény.
Konklúzió
Nekem mindig igazam van!!!!!!!!
Ezzel a kis bevezetővel zárom a soraim.
Tisztelettel László!
Kedves László!
GSR néven vagyok regisztrálva.
A névváltoztatás csak egy mém, nincs semmi több jelentősége. Nem akarok rejtőzködni, elbújni....stb.
De kár is itt a nevekről beszélni, hiszen a szóban forgó dolog nem rólam szól! Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza és kinek nem!
Nem értem miért kell ilyen irányba terelni a dolgot, bár sejtem. Ha elfogynak a reál érvek, akkor jöjjön a személyeskedés és a megbélyegzés, hogy mert nekem mindig igazam van és hasonló véleményezések. Ezzel megint nem jutottunk előrébb! Ez megint csak a konkrét dolog feletti elbeszélés, abból kihátrálás.
Az, hogy hite és tetszése szerint melyik alkatrészből ki és mit használ, hát az lehet egyéni és nyugodtan érezheti jobbnak. De ne ezzel a véleménnyel -amire nincs bizonyíték- törjünk pálcát vagy tituláljuk gyengébb minőségűnek a másik alkatrészt.
A világot pedig mindig a viták (ami most részemről nincs, de a mondatba ez a szó illik) és a kételkedések vitték és viszik előre!
Ha két azonos és egyforma gyári állapotú autót összehasonlítunk, mert az egyiket van egy spoiler és egy hangos kipufogó....attól az még nem lesz sport autó! Vagyis ugyanazt fogja tudni mindkét autó. Bár az optika elhiteti, hogy az talán jobb a másiknál. Nem.
A fizika, hát az igen önző dolog és nem függ senkinek a személyétől! Ez sajnos így vagy és így is marad. Tehát egész nyugodtan el lehet felejteni a velem kapcsolatos összefüggéseket, igazam van témázgatást és terelést.
A tények rendkívül makacs dolgok! A vélemény szubjektív! Ez a konklúzió!
Tisztelettel:
Tibor
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7647 Dátum:
2017.07.26 szerda, 08:25:13 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.26 szerda, 07:37:05
Kedves László!
GSR néven vagyok regisztrálva.
A névváltoztatás csak egy mém, nincs semmi több jelentősége. Nem akarok rejtőzködni, elbújni....stb.
De kár is itt a nevekről beszélni, hiszen a szóban forgó dolog nem rólam szól! Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza és kinek nem!
Nem értem miért kell ilyen irányba terelni a dolgot, bár sejtem. Ha elfogynak a reál érvek, akkor jöjjön a személyeskedés és a megbélyegzés, hogy mert nekem mindig igazam van és hasonló véleményezések. Ezzel megint nem jutottunk előrébb! Ez megint csak a konkrét dolog feletti elbeszélés, abból kihátrálás.
Az, hogy hite és tetszése szerint melyik alkatrészből ki és mit használ, hát az lehet egyéni és nyugodtan érezheti jobbnak. De ne ezzel a véleménnyel -amire nincs bizonyíték- törjünk pálcát vagy tituláljuk gyengébb minőségűnek a másik alkatrészt.
A világot pedig mindig a viták (ami most részemről nincs, de a mondatba ez a szó illik) és a kételkedések vitték és viszik előre!
Ha két azonos és egyforma gyári állapotú autót összehasonlítunk, mert az egyiket van egy spoiler és egy hangos kipufogó....attól az még nem lesz sport autó! Vagyis ugyanazt fogja tudni mindkét autó. Bár az optika elhiteti, hogy az talán jobb a másiknál. Nem.
A fizika, hát az igen önző dolog és nem függ senkinek a személyétől! Ez sajnos így vagy és így is marad. Tehát egész nyugodtan el lehet felejteni a velem kapcsolatos összefüggéseket, igazam van témázgatást és terelést.
A tények rendkívül makacs dolgok! A vélemény szubjektív! Ez a konklúzió!
Tisztelettel:
Tibor
Bizony, a fizika, az nem hagyja magát becsapni. Ha egyszer más a súrlódási együttható egy adott tárcsa és betét között, mint egy másik párosnál, akkor ott más lesz a fékhatás is. Meg még beleszól a melegedés is, ami normál használat mellett is okozhat problémákat, pl. egy nagyobb hegyről lefelé ereszkedés közben. Szóval még mindig nem tartunk ott, hogy versenypálya, és mégis van különbség adott tárcsa és betét meg a másik között. És ez nem személyeskedés, hanem még mindig csak fizika.
Amúgy olyan teszt volt már, hogy hegyről lefelé jöttek, és nézték, mit bírnak a fékek. A VW Polo igen hamar kidőlt, míg a Porsche kibírta simán a futam végéig. De persze mindegy, hogy melyik autóban milyen fék van, hiszen nincs különbség. Az csak az ember fejében van, hogy sima vas tárcsa és hozzá egy valamilyen betét, vagy kerámia tárcsa és hozzá csúfosan drága betétek. De biztos a Porschénál sem értenek hozzá, azért nem raknak olcsó vastárcsát olcsó betéttel az autóikba.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7648 Dátum:
2017.07.26 szerda, 09:48:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.26 szerda, 08:25:13
Bizony, a fizika, az nem hagyja magát becsapni. Ha egyszer más a súrlódási együttható egy adott tárcsa és betét között, mint egy másik párosnál, akkor ott más lesz a fékhatás is. Meg még beleszól a melegedés is, ami normál használat mellett is okozhat problémákat, pl. egy nagyobb hegyről lefelé ereszkedés közben. Szóval még mindig nem tartunk ott, hogy versenypálya, és mégis van különbség adott tárcsa és betét meg a másik között. És ez nem személyeskedés, hanem még mindig csak fizika.
Amúgy olyan teszt volt már, hogy hegyről lefelé jöttek, és nézték, mit bírnak a fékek. A VW Polo igen hamar kidőlt, míg a Porsche kibírta simán a futam végéig. De persze mindegy, hogy melyik autóban milyen fék van, hiszen nincs különbség. Az csak az ember fejében van, hogy sima vas tárcsa és hozzá egy valamilyen betét, vagy kerámia tárcsa és hozzá csúfosan drága betétek. De biztos a Porschénál sem értenek hozzá, azért nem raknak olcsó vastárcsát olcsó betéttel az autóikba.
AndyA
Látom, nem nyugszik.....
Megint mellé és másról beszélsz.
A Ford Mondeo MK3, nevezzük most X-nek.
X jármű maximálisan Y értékkel lassítható. Tehát annál jobban nem, hiába szerelsz más fékbetétet vagy féket rá, mint amit a gyár és azzal is tudja az Y-t. Ennyi ez, nem több!
Ez a fizikai tulajdonsága. Ha a fékbetét nem melegszik jobban, akkor a súrlódáskor (mert ugye akkor van fékhatás), akkor mitől fog-na jobban és keletkező hő hova jut?
Átadja a fékfolyadéknak? Akkor az melegszik jobban a tervezettnél....bumm én inkább ez okozhat gondot hosszan tartó fékezésnél, nem a fékbetét!
Nem mindegyik Porsche kerámia fékes! Van bizony vas tárcsás, ahogy Audiban is, BMW-ben is.... Legyél nyugodt, kiszámolják azt nálunk sokkal jobban hozzáértők, hogy hova miből milyen kell. Normális, hétköznapi használatra tervezve.
A hegymenetes teszt rohadtul nem idevágó!
Más autók, egész más tömegek, fékrendszerek...stb....stb. Alma hasonlítása a körtével? Bravó!
Ami valóban hozna értékelhető lenne. Ugyanaz az autó ugyanolyan körülmények között egyszer pl. a gyári fékbetéttel, majd a hiperszuper ebécé fékbetéttel ugyanazon az úton a hegyről lefelé, ugyanannyit és ugyanannyira fékezve! Pedálerőmérővel, hőmérő szenzorokkal figyelve a dolgot.
Amíg itt nem jelentkezik különbség, addig ez mind csak fikció én önámítás.
Na én befejeztem!
Raktál már ebécé matricát a kocsira? Hidd el, segít!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.26 szerda, 09:55:31 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7649 Dátum:
2017.07.26 szerda, 10:04:07 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.26 szerda, 09:48:00
Látom, nem nyugszik.....
Megint mellé és másról beszélsz.
A Ford Mondeo MK3, nevezzük most X-nek.
X jármű maximálisan Y értékkel lassítható. Tehát annál jobban nem, hiába szerelsz más fékbetétet vagy féket rá, mint amit a gyár és azzal is tudja az Y-t. Ennyi ez, nem több!
Ez a fizikai tulajdonsága. Ha a fékbetét nem melegszik jobban, akkor a súrlódáskor (mert ugye akkor van fékhatás), akkor mitől fog-na jobban és keletkező hő hova jut?
Átadja a fékfolyadéknak? Akkor az melegszik jobban a tervezettnél....bumm én inkább ez okozhat gondot hosszan tartó fékezésnél, nem a fékbetét!
Nem mindegyik Porsche kerámia fékes! Van bizony vas tárcsás, ahogy Audiban is, BMW-ben is.... Legyél nyugodt, kiszámolják azt nálunk sokkal jobban hozzáértők, hogy hova miből milyen kell. Normális, hétköznapi használatra tervezve.
A hegymenetes teszt rohadtul nem idevágó!
Más autók, egész más tömegek, fékrendszerek...stb....stb. Alma hasonlítása a körtével? Bravó!
Ami valóban hozna értékelhető lenne. Ugyanaz az autó ugyanolyan körülmények között egyszer pl. a gyári fékbetéttel, majd a hiperszuper ebécé fékbetéttel ugyanazon az úton a hegyről lefelé, ugyanannyit és ugyanannyira fékezve! Pedálerőmérővel, hőmérő szenzorokkal figyelve a dolgot.
Amíg itt nem jelentkezik különbség, addig ez mind csak fikció én önámítás.
Na én befejeztem!
Raktál már ebécé matricát a kocsira? Hidd el, segít!
Optikai tuning a tiédre kell, abban gyári minden.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
146
147
148
149
150
151
152
[
153
]
154
155
156
157
158
159
160
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ