Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:19:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3069845 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7700 Dátum: 2017.08.29 kedd, 17:55:11 »

Ez a gyorsan felkeményedik ez mit takar? Járó motornál is felkeményedik, vagy mit? Hirtelen lett ez az állapot, vagy lassan lett ilyen? Van a rendszerben egy csomó csőcsatlakozás, egy szelep, a rásegítő. Nehezen tudom elképzelni, hogy a  vákuumpumpa adja meg magát.   
Másfajta mérőóra nem nagyon létezik mivel tudtommal max -0.8 környékén van a földön vákuum.  nyes A lehető legkevesebb cső csatlakozással próbáld a tesztet!
-0,9 a max.ennél nincs kissebb vákum...vagy nagyobb..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #7701 Dátum: 2017.08.30 szerda, 07:44:19 »

-0,9 a max.ennél nincs kissebb vákum...vagy nagyobb..... eplus2
Vákuum OK!
A fékrásegítő membránját hogyan lehet ellenőrizni , szakadás vagy egyéb dolog kiküszöbölését.
Csak hogy meggyőződjek, hogy ez gyárilag ilyen *** Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7702 Dátum: 2017.08.30 szerda, 07:54:52 »

Vákuum OK!
A fékrásegítő membránját hogyan lehet ellenőrizni , szakadás vagy egyéb dolog kiküszöbölését.
Csak hogy meggyőződjek, hogy ez gyárilag ilyen *** Smiley

Ha szakadt, akkor nincs vákuum. Vagy sziszeg, bár ezt egy traktor motor mellett nem fogod hallani.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #7703 Dátum: 2017.08.30 szerda, 09:24:59 »

Ha szakadt, akkor nincs vákuum. Vagy sziszeg, bár ezt egy traktor motor mellett nem fogod hallani.....
Ja értem, ha lyukas lenne akkor eleve nem lenne vákuumom mert ott elmenne.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7704 Dátum: 2017.08.30 szerda, 09:56:46 »

Ja értem, ha lyukas lenne akkor eleve nem lenne vákuumom mert ott elmenne.

Így van!
Esetleg ha éppen elereszt, akkor kevesebb. Meg sziszegne járó motornál....de ugye nem hallani.  vigyor3
Kézi vákuumpumpával meg lehet szívni (van itt pár srác nekik biztos van  eplus2, bár azon nem szokott mérőóra lenni) a szervó dobot és ellenőrizni, hogy tartja-e a vákuumot ill. fékezésre mennyire csökken.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7705 Dátum: 2017.08.30 szerda, 10:00:44 »

Ja értem, ha lyukas lenne akkor eleve nem lenne vákuumom mert ott elmenne.

Ez nem ennyire egyértelmű. Ha nem túl nagy a szivárgás, a motor le tudja dolgozni, de amikor leállítod, hamar elmúlik a vákuum.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
KPicur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #7706 Dátum: 2017.08.30 szerda, 10:55:47 »

Ez nem ennyire egyértelmű. Ha nem túl nagy a szivárgás, a motor le tudja dolgozni, de amikor leállítod, hamar elmúlik a vákuum.

AndyA
Leállítás után a rendszer meddig tartja meg a vákuumot gyári esetben? Ez gondolom a rendszer tömítetlenségétől függ. De akkor nem szabad egyszerre elmenni a vákuumnak motorleállítás után?
Köszi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7707 Dátum: 2017.08.30 szerda, 11:03:18 »

Leállítás után a rendszer meddig tartja meg a vákuumot gyári esetben? Ez gondolom a rendszer tömítetlenségétől függ. De akkor nem szabad egyszerre elmenni a vákuumnak motorleállítás után?
Köszi

Hivatalos adatom nincs, gyakorlati tapasztalat van.

Pár óra, fél nap alatt még marad nekem annyi vákuum, hogy simán, erőlködés nélkül tudok még egyet fékezni. Amikor a reptéri parkolóban 9 napot állt az autó, akkorra már jócskán leeresztett, hogy mikor indítózáskor a fékre léptem, éreztem, hogy ott már nincs semmilyen rásegítés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7708 Dátum: 2017.08.30 szerda, 12:07:30 »

Leállítás után a rendszer meddig tartja meg a vákuumot gyári esetben? Ez gondolom a rendszer tömítetlenségétől függ. De akkor nem szabad egyszerre elmenni a vákuumnak motorleállítás után?
Köszi

2-3 fékezéshez elegendő a vákuum, motor leállás után is. Nem véletlenül, biztonsági megoldás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #7709 Dátum: 2017.08.30 szerda, 21:28:32 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék!

Belső féltengely csuklót kell cserélnem de nem igazán találok. Cromaxnál látok kb 60ezerért/db  rinya. Tehát ez kilőve.

Esetleg valaki tudna normális árban ajánlani valami normális minőséget?
Van tapasztalat ilyen téren?

Köszönöm előre is!  worship

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7710 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 07:22:36 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék!

Belső féltengely csuklót kell cserélnem de nem igazán találok. Cromaxnál látok kb 60ezerért/db  rinya. Tehát ez kilőve.

Esetleg valaki tudna normális árban ajánlani valami normális minőséget?
Van tapasztalat ilyen téren?

Köszönöm előre is!  worship

Üdv: Ákos

Egy kérdést egy helyre. Ha lesz válasz, így is lesz, ha nem lesz, akkor meg úgyis fölösleges többfelé beírni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7711 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 07:35:06 »

Egy kérdést egy helyre. Ha lesz válasz, így is lesz, ha nem lesz, akkor meg úgyis fölösleges többfelé beírni.

AndyA

Főleg, hogy ez nem is kapcsolódik a topik címéhez....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #7712 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 08:33:30 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék!

Belső féltengely csuklót kell cserélnem de nem igazán találok. Cromaxnál látok kb 60ezerért/db  rinya. Tehát ez kilőve.

Esetleg valaki tudna normális árban ajánlani valami normális minőséget?
Van tapasztalat ilyen téren?

Köszönöm előre is!  worship

Üdv: Ákos

30ért felújítják
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #7713 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 17:55:14 »

Sziasztok! Ha műszaki előkészítőn a következőt mondták: "...a hátsó tengelyen lévő két kerékre ható, lábfék és kézifék által produkált   fékhatás között ilyen nagy eltérés van (40%)..." Ez azt jelenti, hogy cseréljem le a hátsó féktárcsát és fékbetétet?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7714 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 18:18:29 »

Sziasztok! Ha műszaki előkészítőn a következőt mondták: "...a hátsó tengelyen lévő két kerékre ható, lábfék és kézifék által produkált   fékhatás között ilyen nagy eltérés van (40%)..." Ez azt jelenti, hogy cseréljem le a hátsó féktárcsát és fékbetétet?
nem feltétlen. valószínűlag valamelyik féknyerged nem működik hátul
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #7715 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 18:45:23 »

Na majd szombaton elviszem másik szervizbe, szeptember 28-ig még van idő. Akkor jár le a műszaki! Cheesy
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7716 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 19:46:27 »

Sziasztok! Ha műszaki előkészítőn a következőt mondták: "...a hátsó tengelyen lévő két kerékre ható, lábfék és kézifék által produkált   fékhatás között ilyen nagy eltérés van (40%)..." Ez azt jelenti, hogy cseréljem le a hátsó féktárcsát és fékbetétet?
A bal jobb oldal közti eltérést szokták firtatni, nem a kézifék lábfék arányát. Ebben a szervízben nem láttak még b vectrát annak ez az eltérés 90% ritka sz@r kézifék van rajtuk. Na arra mit mondana?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #7717 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 20:13:29 »

Leírom, Nyíregyháza Ford Vagép szerviz.  Embarrassed Amúgy a fékek faszán fognak, ma teszteltem őket hazafelé jövet. Persze előfordulhat, hogy szerintük másképpen balesetveszélyes. Nem, nem úgy, hogy én vezetem! Cheesy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7718 Dátum: 2017.09.18 hétfő, 20:51:49 »

Leírom, Nyíregyháza Ford Vagép szerviz.  Embarrassed Amúgy a fékek faszán fognak, ma teszteltem őket hazafelé jövet. Persze előfordulhat, hogy szerintük másképpen balesetveszélyes. Nem, nem úgy, hogy én vezetem! Cheesy
szóval ügyesebben tesztelsz, mint a fékpad? vigyor3 ügyes nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7719 Dátum: 2017.09.19 kedd, 10:00:52 »

Sziasztok! Ha műszaki előkészítőn a következőt mondták: "...a hátsó tengelyen lévő két kerékre ható, lábfék és kézifék által produkált   fékhatás között ilyen nagy eltérés van (40%)..." Ez azt jelenti, hogy cseréljem le a hátsó féktárcsát és fékbetétet?
Tisztelt Fórumtárs!
A jobb és baloldali kerékfékhatás jelentős eltérése (asszimmetriája) komoly balesetveszélyt rejt magában! Különösen nedves és csúszós utakon. Minél hamarabb a hátsó féknyergeket és a betétek akadálymentes mozgását ellenőrizni kell, szükség esetén javítani. Sokszor egy alapos mosással egybekötött tisztítás is megoldást jelent. Én nem késlekednék a fék rendbe tételével. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7720 Dátum: 2017.09.19 kedd, 10:10:21 »

Rendeltem új féktárcsákat, mert elegem volt belőle, hogy a Textar már megint ráz a pályán, mint a fene... Sad

Innen vettem: www.mtecbrakes.com

Nem fúrt, de mart tárcsát rendeltem, hozzá korrózióvédő bevonatot ezüst színben. Eddig teljesen jó a dolog, nem hullámosodott fel az elmúlt kb. 8-10 ezer km alatt, pedig ugyanazt kapta, mint a Textar. Igaz, picivel drágább is volt, de eddig megérte az árát. A korrózióvédelemről majd egy év múlva mesélek, hogy mit ért. Smiley

AndyA

P.s.: Ugyanitt 2 db 320-as Textar tárcsa óccóér' eladó. Nincs fúrva, teljesen sima, ahogy legyártották, újszerű állapotban, de alighanem felszabályozandó. Hiányozni nem hiányzik belőle sok, alig van tapintható válla.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #7721 Dátum: 2017.09.19 kedd, 17:53:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A jobb és baloldali kerékfékhatás jelentős eltérése (asszimmetriája) komoly balesetveszélyt rejt magában! Különösen nedves és csúszós utakon. Minél hamarabb a hátsó féknyergeket és a betétek akadálymentes mozgását ellenőrizni kell, szükség esetén javítani. Sokszor egy alapos mosással egybekötött tisztítás is megoldást jelent. Én nem késlekednék a fék rendbe tételével. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László!

Köszönöm megtisztelő levelét! Ha ilyen formában világosított volna fel az ottani szakszervizes csóka, kérdésem sem lett volna a témával kapcsolatban. Gondolom azt hiszik, hogy minden tulaj autószerelő és kenik a szakzsargont.  szomoru1
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7722 Dátum: 2017.09.20 szerda, 08:07:25 »

Ma este rendeltem Ferodo féktárcsákat és fékbetéteket a hátsó tárcsafékekhez. Ezeket hétvégén berakatom és remélhetőleg a hátsó fékbéli problémák megoldódni látszanak és a műszaki is lemegy!  eljen

Attól, hogy új tárcsát és betétet teszel bele, nem fog megoldódni a probléma ha a hibát pl. a féknyereg szorulása okozza. Lehet hogy meg van dagadva/kiszakadva valamelyik porvédő. Ha pedig elég egy alapos tisztítás, ahhoz felesleges cserélni a tárcsát, betétet. De az is lehet, hogy a kézifék környékén van a probléma (kézifékkötél), az meg megint egy külön történet.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.20 szerda, 08:14:17 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Nyírimondi
Vendég
« Új hozzászólás #7723 Dátum: 2017.09.20 szerda, 18:54:32 »

Ma mentem fogorvoshoz, közben vittem magammal a kollégát is. Útközben arra lettem figyelmes, hogy ciripelő hang hallatszik a bal oldali kerekek felől. Kicsit hallgatóztunk és a bal hátsó keréktől jött. Korábban is volt ilyen, ha hosszabb útra mentem és tartottam a 90-100-as tempót. Ha kicsit balra húztam a kormányt, abbahagyta. Érdekes nem? Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7724 Dátum: 2017.09.20 szerda, 18:58:18 »

Ma mentem fogorvoshoz, közben vittem magammal a kollégát is. Útközben arra lettem figyelmes, hogy ciripelő hang hallatszik a bal oldali kerekek felől. Kicsit hallgatóztunk és a bal hátsó keréktől jött. Korábban is volt ilyen, ha hosszabb útra mentem és tartottam a 90-100-as tempót. Ha kicsit balra húztam a kormányt, abbahagyta. Érdekes nem? Cheesy
az egyel lentebbi hsz-t elolvastad?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7725 Dátum: 2017.09.20 szerda, 19:05:50 »

az egyel lentebbi hsz-t elolvastad?
szerinted? discolámpa van, fék nincs, tök normális hozzáállás
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
csabi601
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #7726 Dátum: 2017.10.20 péntek, 20:10:06 »

Helló  wave
Tudna valaki abba segíteni hogy a mondeon a c1310 hibakód azt hol találom ?

Előre is köszönöm a segítséget ! worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7727 Dátum: 2017.10.20 péntek, 20:56:48 »

Helló  wave
Tudna valaki abba segíteni hogy a mondeon a c1310 hibakód azt hol találom ?

Előre is köszönöm a segítséget ! worship
csomagtartóban vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #7728 Dátum: 2017.10.20 péntek, 21:28:23 »

Helló  wave
Tudna valaki abba segíteni hogy a mondeon a c1310 hibakód azt hol találom ?

Előre is köszönöm a segítséget ! worship

http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg989964;topicseen#msg989964
Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
csabi601
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #7729 Dátum: 2017.10.24 kedd, 19:28:10 »


Köszönöm, de mit kell kicserélni hogy jó legyen ? Azt az abs kockát vagy valami érzékelőt ? Huh?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7730 Dátum: 2017.10.24 kedd, 19:32:34 »

Köszönöm, de mit kell kicserélni hogy jó legyen ? Azt az abs kockát vagy valami érzékelőt ? Huh?

Ha a hibát okozó érzékelő az ABS-kockában van, akkor vagy szétszeded az ABS-kockát és kicseréled az érzékelőt - aminek nem sok esélyét adom, hogy sikerül, de még annak sem, hogy egyáltalán lehetséges -, vagy nézel egy bontott ABS-kockát a bedöglött helyett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
fnorbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #7731 Dátum: 2017.10.25 szerda, 21:25:56 »

Sziasztok!Van egy 2004-es tdci kombi mondim.Ma cseréltek hátúl tárcsát meg betétet és azt vettem észre amikor hazaértem hogy mintha az egyik oldal melegebb lenne mint a másik.Lehet hogy szorúl?Mi lehet az oka?
Naplózva

2004.09. FORD MONDEO 2.0TDCI TREND
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7732 Dátum: 2017.10.25 szerda, 22:06:29 »

Sziasztok!Van egy 2004-es tdci kombi mondim.Ma cseréltek hátúl tárcsát meg betétet és azt vettem észre amikor hazaértem hogy mintha az egyik oldal melegebb lenne mint a másik.Lehet hogy szorúl?Mi lehet az oka?

Nézd meg, hogy a féknyergen a kézifék karja visszament-e alapállásba.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
fnorbo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #7733 Dátum: 2017.10.25 szerda, 22:19:22 »

Elöfordulhat,hogy nem megy vissza rendesen és ezért szorúlhat?
Naplózva

2004.09. FORD MONDEO 2.0TDCI TREND
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7734 Dátum: 2017.10.25 szerda, 22:20:40 »

Elöfordulhat,hogy nem megy vissza rendesen és ezért szorúlhat?

Igen.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7735 Dátum: 2017.10.25 szerda, 22:29:41 »

Elöfordulhat,hogy nem megy vissza rendesen és ezért szorúlhat?

Vagy rozsdás a kézifékkötél. Vagy ki tudja, mi más lehet. Végig kell nézni az egészet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7736 Dátum: 2017.10.27 péntek, 16:34:27 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom ha valaki konyít hozzá várom a válaszokat, szóval a napokban első csapágy csere történt egy mk3 ban,azóta fékezéskor morog az abs,egy idő után mintha kikapcsolna az abs,visszajelző világít ,morgás eltünt,és még egy érdekes dolog,mikor morog az abs olyan mintha valaki nyomná a gázpedált,gyorsul magától,mikor kigyullad a visszajelző lámpa ezek a jelenségek megszünnek,találkozott már valaki ilyennel ?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7737 Dátum: 2017.10.27 péntek, 16:47:05 »

sziasztok,nekem is lenne egy kis gondom ha valaki konyít hozzá várom a válaszokat, szóval a napokban első csapágy csere történt egy mk3 ban,azóta fékezéskor morog az abs,egy idő után mintha kikapcsolna az abs,visszajelző világít ,morgás eltünt,és még egy érdekes dolog,mikor morog az abs olyan mintha valaki nyomná a gázpedált,gyorsul magától,mikor kigyullad a visszajelző lámpa ezek a jelenségek megszünnek,találkozott már valaki ilyennel ?

Fordítva szerelték be a kerékcsapágyat? Nem mindegy, mert az egyik oldala mágneses az ABS-érzékelő miatt. Bár az fura, hogy gyorsít az autó magától.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7738 Dátum: 2017.10.27 péntek, 17:48:39 »

Fordítva szerelték be a kerékcsapágyat? Nem mindegy, mert az egyik oldala mágneses az ABS-érzékelő miatt. Bár az fura, hogy gyorsít az autó magától.

AndyA
valszeg több hiba egyidejúleg áll fenn.
Az abs hiba,talán gyenge akkufesz is jelen van, és egyből jön a generátor hibalehetőség is,ugyanis az miatt gyorsulhat magától az autó. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7739 Dátum: 2017.10.28 szombat, 01:58:46 »

Még annyit hozzátennék hogy ez a jelenség indulás  után van kb egy  5 km szakaszon addig nem ég az abs visszajező lámpa, tehát kb 5 km után viszont kivilÁgit az abs és onnan elmúlt a Morgás meg a magától gyorsulás.Ráadásul van amikor a kézifék lámpa is világít menet közben.
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7740 Dátum: 2017.10.28 szombat, 09:32:50 »

Még annyit hozzátennék hogy ez a jelenség indulás  után van kb egy  5 km szakaszon addig nem ég az abs visszajező lámpa, tehát kb 5 km után viszont kivilÁgit az abs és onnan elmúlt a Morgás meg a magától gyorsulás.Ráadásul van amikor a kézifék lámpa is világít menet közben.

Kevés lehet a fékolaj és ezért világit a kézifék lámpa /nálam is volt ilyen probléma/. Ha nagyon lágy a fék, akkor lehet hogy ráférne a fékolaj teljes cseréje is.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7741 Dátum: 2017.10.28 szombat, 16:37:48 »

Tisztelt Fórumtársak!
A fékfolyadék időbeni (2 évente javasolt) cseréjének elmulasztásával kapcsolatban egy-két gondolatot megosztanék veletek.
Szeretném előre leszögezni, hogy nem én találtam fel a langyos vizet.
Kezdjük talán az elején. Tudva levő, hogy a fékfolyadékok (DOT 3-4-5.1) a szilikon DOT 5.0 olaj kivételével higroszkopikusak, ami azt jelenti, hogy magába szívja a környezet víz és páratartalmát. Ennek következtében a felszívott nedvesség függvényében akár jelentős mértékben is romolhat a fékhatás, mivel a fékrendszerben kialakult nagy nyomás hatására a víz gőzzé válik és az tudva levő, hogy ilyenformában összenyomható. A fékfolyadékban felgyülemlett víz továbbá erőteljesen képes korrodálni a kényes illesztett fémfelületeket. PL az előző hsz-ekben előforduló ABS vezérlő kocka esetében.
Mivel a Mondeok hidraulikus kuplungszerkezete a fékfolyadék tartályból kapja a megtáplálást ez a rendszer is ki van téve a korróziónak, ami jelentősen csökkentheti a kinyomószerkezet élettartamát.
Summa summarum! A fékfolyadék nem egy nagy összeg. Ezért 2 évente rendszeresen ajánlott a cseréje, megelőzve ezzel az esetleges balesetet és a komolyabb pénztárcát nem kímélő kiadást.
Senkinek nem vonom kétségbe a szakmai ismereteit, viszont az ismétlés a tudás anyja és öreganyja. smile smile wave
Tisztelettel László! worship    
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.28 szombat, 16:40:50 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7742 Dátum: 2017.10.28 szombat, 16:54:17 »

Az ugye megvan, hogy a fékfolyadék-tartály teteje nem engedi a folyadékot érintkezni levegővel?
Rendben van, hogy gyártói javaslat a csere, meg is magyarázhatjuk. De van megfelelő teszter erre a feladatra, ha az azt jelzi, hogy a folyadék víztartalma határértéken kívül van, nyilván cserélni kell, de mivel volt idő, amikor hivatásszerűen is találkoztam a témával, elmondhatom, hogy nemhogy 2 évig, de esetenként 6-8 évig is tökéletes állapotú marad ebben a zárt rendszerben a folyadék.
Melegedés ügyben pedig, hááát aki nem versenyezni jár a kocsival, nagyon nem kell félnie, mert hamarabb kezd a mondeo durván alul méretezett féktárcsája ütni, minthogy a fékfolyadék túlmelegedne.

SZ.V.SZ.

V.Z.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7743 Dátum: 2017.10.28 szombat, 16:56:41 »

Ha nagyon lágy a fék, akkor lehet hogy ráférne a fékolaj teljes cseréje is.

Ha lágy a fék, akkor valahol indokolatlan tágulás történhet. (elszakadni készülő fékcső) vagy a rendszer sérült és fellevegősödik.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7744 Dátum: 2017.10.28 szombat, 17:26:24 »

Az ugye megvan, hogy a fékfolyadék-tartály teteje nem engedi a folyadékot érintkezni levegővel?
Rendben van, hogy gyártói javaslat a csere, meg is magyarázhatjuk. De van megfelelő teszter erre a feladatra, ha az azt jelzi, hogy a folyadék víztartalma határértéken kívül van, nyilván cserélni kell, de mivel volt idő, amikor hivatásszerűen is találkoztam a témával, elmondhatom, hogy nemhogy 2 évig, de esetenként 6-8 évig is tökéletes állapotú marad ebben a zárt rendszerben a folyadék.
Melegedés ügyben pedig, hááát aki nem versenyezni jár a kocsival, nagyon nem kell félnie, mert hamarabb kezd a mondeo durván alul méretezett féktárcsája ütni, minthogy a fékfolyadék túlmelegedne.

SZ.V.SZ.

V.Z.
Tisztelt Fórumtárs!
Elfogadom az általad tapasztaltakat! Én egy kicsit sokallom a 6-8 éves intervallumot de  evvel nem kívánok vitát kezdeményezni. Csupán az általános érvényű szabályokra és lehetőségekre próbáltam felhívni a figyelmet. Mindenki a saját belátása szerint dönt a cseréről. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.28 szombat, 17:28:31 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7745 Dátum: 2017.10.28 szombat, 22:16:33 »

Ha lágy a fék, akkor valahol indokolatlan tágulás történhet. (elszakadni készülő fékcső) vagy a rendszer sérült és fellevegősödik.

Lehet, de nálam cserélve lett pont ilyen jelenség miatt. A csere óta ég és föld a különbség. Nem kell agyon taposni a féket, hogy fékhatás legyen.

ui: én csak céloztam egy hiba lehetőségre  wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7746 Dátum: 2017.10.28 szombat, 23:22:29 »

én csak céloztam egy hiba lehetőségre  wave

jaja, csak épp kb annyi köze volt a problémához, mintha azt mondtuk volna, hogy hiányozhat 1-2 kerékanya.
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7747 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 02:36:19 »

Az ugye megvan, hogy a fékfolyadék-tartály teteje nem engedi a folyadékot érintkezni levegővel?

A fékbetétek kopásával csökken a fékfolyadékszint. Gondolj bele, amikor új betétet teszel be, akkor visszanyomod a munkahengereket és megemelkedik a szintje. Ha légmentesen zárna a kupak ez nem volna lehetséges, tehát érintkezik a levegővel. wave
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7748 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 08:51:26 »

A fékbetétek kopásával csökken a fékfolyadékszint. Gondolj bele, amikor új betétet teszel be, akkor visszanyomod a munkahengereket és megemelkedik a szintje. Ha légmentesen zárna a kupak ez nem volna lehetséges, tehát érintkezik a levegővel. wave

Na akkor csoszogjál le a kocsidhoz és nézd meg rendesen a kupakot.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7749 Dátum: 2017.10.29 vasárnap, 12:08:04 »

A fékbetétek kopásával csökken a fékfolyadékszint. Gondolj bele, amikor új betétet teszel be, akkor visszanyomod a munkahengereket és megemelkedik a szintje. Ha légmentesen zárna a kupak ez nem volna lehetséges, tehát érintkezik a levegővel. wave


Pont ezért k...va nehéz visszatolni a hengert ha a kupakot nem tekered le, de még tömítések is sérülhetnek olyankor.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.