Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 10:32:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 152 153 154 155 156 157 158 [159] 160 161 162 163 164 165 166 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2719086 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7900 Dátum: 2018.04.10 kedd, 13:00:19 »

Nem tudom, azért kérdezem.  De most akkor a féket vagy a kuplungot kell nyomni? nyes

Gázpedált!!!  nyes hehe
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7901 Dátum: 2018.04.10 kedd, 13:48:58 »

Nem tudom, azért kérdezem.  De most akkor a féket vagy a kuplungot kell nyomni? nyes
kézifékkart rángatni eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7902 Dátum: 2018.04.10 kedd, 14:26:23 »

kézifékkart rángatni eplus2

A hajadat, míg ki nem jön... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7903 Dátum: 2018.04.10 kedd, 15:41:52 »

Mint a féket. Gumidugó le, cső rá, féket benn jól letaposni, csavart nyitni-csukni.

AndyA
Szia AndyA!
basszus.... biztos hogy van ebbe a kuplungba légtelenítő? 2001-es a vas..... mintha teljesen külön lenne a fékrendszertől a kuplung...
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7904 Dátum: 2018.04.10 kedd, 15:52:44 »

Szia AndyA!
basszus.... biztos hogy van ebbe a kuplungba légtelenítő? 2001-es a vas..... mintha teljesen külön lenne a fékrendszertől a kuplung...
Keresem tovább....
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7905 Dátum: 2018.04.10 kedd, 15:53:10 »

Szia AndyA!
basszus.... biztos hogy van ebbe a kuplungba légtelenítő? 2001-es a vas..... mintha teljesen külön lenne a fékrendszertől a kuplung...

Az enyémben van, ez biztos. Smiley

Ez talán segít: https://www.youtube.com/watch?v=UelAEAJQzjQ

Amúgy sok fórumon írják, hogy nem mindig egyszerű az MTX75 légtelenítése, türelem kell hozzá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #7906 Dátum: 2018.04.10 kedd, 15:58:49 »

Az enyémben van, ez biztos. Smiley

Ez talán segít: https://www.youtube.com/watch?v=UelAEAJQzjQ

Amúgy sok fórumon írják, hogy nem mindig egyszerű az MTX75 légtelenítése, türelem kell hozzá.

AndyA
Köszönöm AndyA!
Ennél jobban el se tudták volna dugni... Wink
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7907 Dátum: 2018.04.10 kedd, 16:30:46 »

Akkor azt... Smiley

De ha meg tudod, minek kérdezed? falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Cheesy taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7908 Dátum: 2018.04.10 kedd, 16:31:52 »

kézifékkart rángatni eplus2
2funny poigneemain  .ez a legdurvább módszer. eljen hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7909 Dátum: 2018.04.10 kedd, 16:34:41 »

Köszönöm AndyA!
Ennél jobban el se tudták volna dugni... Wink
az a helyén van.Gyakorlatilag a hidraulikus kinyomócsapágyat légteleníted.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
akran
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #7910 Dátum: 2018.04.11 szerda, 09:14:27 »

Sziasztok! Üdv mindenkinek. Nemrég vettem egy mondeot. Van benne egy hibakód. C1310 bal első kerék fék hidraulikamunkahenger áramkör hiba. Törölni nem lehet. Volt már régebben ilyen kérdés a fórumban, visszaolvastam. Jöttek is tippek, de a megoldást már nem írta le a kérdező. Ha valakinek volt ugyanez a hiba, akkor legyen szíves elárulni nekem, hogy mit kellett cserélni ahhoz, hogy megszűnjön?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7911 Dátum: 2018.04.11 szerda, 19:32:57 »

Sziasztok! Üdv mindenkinek. Nemrég vettem egy mondeot. Van benne egy hibakód. C1310 bal első kerék fék hidraulikamunkahenger áramkör hiba. Törölni nem lehet. Volt már régebben ilyen kérdés a fórumban, visszaolvastam. Jöttek is tippek, de a megoldást már nem írta le a kérdező. Ha valakinek volt ugyanez a hiba, akkor legyen szíves elárulni nekem, hogy mit kellett cserélni ahhoz, hogy megszűnjön?
idézem:

"Helló
ez a kód az ABS féknyomás érzékelővel kapcsolatos problémára utal
sajnos az érzékelő szolgáltatási részként nem érhető el, és a motorházban található ABS modulon belül található
így általában ajánlott egy csere ABS egység, amely vadonatúj 1000 font lehet "
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
akran
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #7912 Dátum: 2018.04.13 péntek, 05:14:40 »

idézem:

"Helló
ez a kód az ABS féknyomás érzékelővel kapcsolatos problémára utal
sajnos az érzékelő szolgáltatási részként nem érhető el, és a motorházban található ABS modulon belül található
így általában ajánlott egy csere ABS egység, amely vadonatúj 1000 font lehet "
Rendben. Köszönöm a segítséget.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7913 Dátum: 2018.04.13 péntek, 07:20:18 »

Rendben. Köszönöm a segítséget.

Azért ne szaladj a Fordhoz, hogy csweréljék ki... Smiley

Keresd meg a bontósokat, hogy van-e eladó ABS-kockájuk. Olcsóbb lesz, alighanem.

A csere már másik ügy. Ahhoz nem biztos, hogy nincs szükség hozzáértő emberre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #7914 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 13:54:21 »

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy ha fl előtti mondeora szeretnék fl utáni hátsó féknyerget, miket kell cserélni hozzá? A fékbetéteket azt tudom.

Illetve olyan gondom van és ezért gondolkodok a cserén, hogy fog a fék egyszerűen. Visszanyomom a munkahengert fékezek és utána megint szorul a kerék.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #7915 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 14:08:56 »

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy ha fl előtti mondeora szeretnék fl utáni hátsó féknyerget, miket kell cserélni hozzá? A fékbetéteket azt tudom.

Illetve olyan gondom van és ezért gondolkodok a cserén, hogy fog a fék egyszerűen. Visszanyomom a munkahengert fékezek és utána megint szorul a kerék.

Csak a fékbetét más.

A te esetedben viszont, ha nem a kézifék szorul, akkor lehet, hogy egy sima javítókészlettel orvosolható a probléma pár ezer Ft-ból. Persze ehhez szét kell szedni a féknyerget alaposan megtakarítani és kicserélni a gumibizbaszokat, ami azért nem annyira egyszerű hacsak nem vagy szerelő. vigyor3 Egyébként lehet, hogy nem is a nyereggel van a baj, hanem a kengyelben nem mozog a betét. Első körben azt takarítanám meg, félóra alatt megvan mind2 oldal.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7916 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 14:32:23 »

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy ha fl előtti mondeora szeretnék fl utáni hátsó féknyerget, miket kell cserélni hozzá? A fékbetéteket azt tudom.

Illetve olyan gondom van és ezért gondolkodok a cserén, hogy fog a fék egyszerűen. Visszanyomom a munkahengert fékezek és utána megint szorul a kerék.

Nem elég hozzá csak a féknyereg, hanem a tartója (kengyel, keret, bracket, akármi) is kell. Meg új betétek, amit már írtak neked.

Szóval ez így magában kevés:

https://i.ebayimg.com/images/g/RbgAAOSwtGlZMpWF/s-l300.jpg

Kell hozzá ez a másik fele is, mert nem csereszabatos a pre-FL és az FL-es:

http://www.fordwiki.co.uk/images/8/82/Rwb-bracket.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #7917 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 20:37:24 »

Nem elég hozzá csak a féknyereg, hanem a tartója (kengyel, keret, bracket, akármi) is kell. Meg új betétek, amit már írtak neked.

Szóval ez így magában kevés:

https://i.ebayimg.com/images/g/RbgAAOSwtGlZMpWF/s-l300.jpg

Kell hozzá ez a másik fele is, mert nem csereszabatos a pre-FL és az FL-es:

http://www.fordwiki.co.uk/images/8/82/Rwb-bracket.jpg

AndyA

Meg mondtak olyat is nem tudom igaz e, hogy ha már durván le van kopva a fékbetét akkor se nyomhatja vissza a munkahengert mert, hogy mivel le van kopva a betét nincs mi vissza nyomja..

Vélemény erről az állításról?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #7918 Dátum: 2018.04.19 csütörtök, 20:37:57 »

Csak a fékbetét más.

A te esetedben viszont, ha nem a kézifék szorul, akkor lehet, hogy egy sima javítókészlettel orvosolható a probléma pár ezer Ft-ból. Persze ehhez szét kell szedni a féknyerget alaposan megtakarítani és kicserélni a gumibizbaszokat, ami azért nem annyira egyszerű hacsak nem vagy szerelő. vigyor3 Egyébként lehet, hogy nem is a nyereggel van a baj, hanem a kengyelben nem mozog a betét. Első körben azt takarítanám meg, félóra alatt megvan mind2 oldal.

Köszönöm  a választ Smiley
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7919 Dátum: 2018.04.20 péntek, 07:37:03 »

Meg mondtak olyat is nem tudom igaz e, hogy ha már durván le van kopva a fékbetét akkor se nyomhatja vissza a munkahengert mert, hogy mivel le van kopva a betét nincs mi vissza nyomja..

Vélemény erről az állításról?

Ha kopott a betét, ki kell cserélni. De ez így alapvetően hülyeség.

Vissza nem húzza semmi a munkahengert, olyan elem nincs a rendszerben. De amikor elmúlik a nyomás, felengedted a féket, nincs, ami a tárcsának feszítve tartsa. Akkor a tárcsa minimális egyenetlenségei (max. 0,05 mm "ütés" megengedett) pár körbefordulás alatt "visszapofozzák" a betéteket, és így a munkahengert is annyira, hogy nem ér hozzá a tárcsához. Ha ez nem jön össze, akkor valami nyűg van, valahol, valami úgy összegyógyult, hogy nem engedi rendesen működni a féket.

A felújítókészlet amúgy jó ötlet, ha már a kezedben van a cucc, nem olyan nagy műtét szétkapni, mint Floki a lábtörlőt.

Ha biztosra akarsz menni, akkor meg újíttasd fel. Van ilyen kolléga a fórumon, valami 8 ezer Ft-ért csinálja darabját.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7920 Dátum: 2018.04.20 péntek, 07:51:55 »

Ha kopott a betét, ki kell cserélni. De ez így alapvetően hülyeség.

Vissza nem húzza semmi a munkahengert, olyan elem nincs a rendszerben. De amikor elmúlik a nyomás, felengedted a féket, nincs, ami a tárcsának feszítve tartsa. Akkor a tárcsa minimális egyenetlenségei (max. 0,05 mm "ütés" megengedett) pár körbefordulás alatt "visszapofozzák" a betéteket, és így a munkahengert is annyira, hogy nem ér hozzá a tárcsához. Ha ez nem jön össze, akkor valami nyűg van, valahol, valami úgy összegyógyult, hogy nem engedi rendesen működni a féket.

A felújítókészlet amúgy jó ötlet, ha már a kezedben van a cucc, nem olyan nagy műtét szétkapni, mint Floki a lábtörlőt.

Ha biztosra akarsz menni, akkor meg újíttasd fel. Van ilyen kolléga a fórumon, valami 8 ezer Ft-ért csinálja darabját.

AndyA

Alapvetően ez is így hülyeség.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7921 Dátum: 2018.04.20 péntek, 08:11:59 »

Alapvetően ez is így hülyeség.  vigyor3

Mert szerinted mitől megy vissza? Taníccs, mester!!! taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7922 Dátum: 2018.04.20 péntek, 08:51:53 »

Mert szerinted mitől megy vissza? Taníccs, mester!!! taps taps taps taps taps

AndyA

Visszaszívja a munkahengert a vákuum.  eplus2

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7923 Dátum: 2018.04.20 péntek, 09:25:41 »

Mert szerinted mitől megy vissza? Taníccs, mester!!! taps taps taps taps taps

AndyA

Nincs ennyi időm, nézz utána.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7924 Dátum: 2018.04.20 péntek, 09:41:50 »

Nincs ennyi időm, nézz utána.  Cool

Kerestem, de nem találok egyértelmű választ. Láthatóan attól is függ, hogy milyen rendszerű a fék, mert van éppen elég sokféle.

Szóval mitől?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7925 Dátum: 2018.04.20 péntek, 09:54:24 »

Kerestem, de nem találok egyértelmű választ. Láthatóan attól is függ, hogy milyen rendszerű a fék, mert van éppen elég sokféle.

Szóval mitől?

AndyA

Ha lesz időm, majd elmondom.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7926 Dátum: 2018.04.20 péntek, 10:20:46 »

Ha lesz időm, majd elmondom.

Egy egyszerű kérdésre akkor most ki nem tud válaszolni?  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7927 Dátum: 2018.04.20 péntek, 11:43:21 »

 Megkérdeztem egy levlistán a közösségi tudatot. Onnan linkelt valaki végre egy használható információt tartalmazó tanulmányt. Eszerint:

"A dugattyú és a féknyereg közötti tömítés négyzet keresztmetszetű, a fékfolyadéknak ellenálló, speciális elasztomer anyagból készül. Részére a befogadó hornyot a féknyeregben alakítják ki.

A tömítő gyűrű látja el a visszahúzó rugó feladatát. Fékezéskor a dugattyú palástjánál ébredő súrlódás miatt a tömítő gyűrű egy kis rugalmas alakváltozást szenved. Fékoldáskor, a nyomás megszűnése után, amikor visszanyeri eredeti alakját, kissé visszamozdítja a dugattyút. Így elkerülhető, hogy használat közben a fékbetétek folyamatosan hozzáérjenek a féktárcsához. Ahogy kopnak a fékbetétek, a dugattyú mindig egy kicsit kijjebb csúszik. Ezért tehát a tömítő gyűrű ellátja az automatikus utánállító feladatát is."

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7928 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:06:04 »

Egy egyszerű kérdésre akkor most ki nem tud válaszolni?  hehe

AdminA


Amit ő kérdezett, arra nem lehet igen/nem választ adni. Úgy is mondhatnám, hogy nem is egyszerű kérdést tett fel.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7929 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:11:47 »

AdminA


Amit ő kérdezett, arra nem lehet igen/nem választ adni. Úgy is mondhatnám, hogy nem is egyszerű kérdést tett fel.  Cool

Tehát akkor te sem tudtad a választ?  eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7930 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:14:06 »

Tehát akkor te sem tudtad a választ?  eplus2 hehe

Ismerjük a viccet a rendőrkutyával meg a rendőrrel... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7931 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:15:16 »

Megkérdeztem egy levlistán a közösségi tudatot. Onnan linkelt valaki végre egy használható információt tartalmazó tanulmányt. Eszerint:

"A dugattyú és a féknyereg közötti tömítés négyzet keresztmetszetű, a fékfolyadéknak ellenálló, speciális elasztomer anyagból készül. Részére a befogadó hornyot a féknyeregben alakítják ki.

A tömítő gyűrű látja el a visszahúzó rugó feladatát. Fékezéskor a dugattyú palástjánál ébredő súrlódás miatt a tömítő gyűrű egy kis rugalmas alakváltozást szenved. Fékoldáskor, a nyomás megszűnése után, amikor visszanyeri eredeti alakját, kissé visszamozdítja a dugattyút. Így elkerülhető, hogy használat közben a fékbetétek folyamatosan hozzáérjenek a féktárcsához. Ahogy kopnak a fékbetétek, a dugattyú mindig egy kicsit kijjebb csúszik. Ezért tehát a tömítő gyűrű ellátja az automatikus utánállító feladatát is."

AndyA

Tudsz te (keresni), ha akarsz.  wave

A legtöbb autónál ezért is van rögzítve a dugattyúba a fékbetét, hogy ne csak a dugattyú húzódjon vissza kissé.
Japán, koreai autóknál rendszerint nincs rögzítve a betét a dugattyúba. (Valamint a hátsó tárcsafékeknél sem.) Ellenben ott acél rezgéscsillapítók vannak a betétek/nyereg között, ami könnyedén mozog a betét. Fékezéskor amúgy kissé megfeszül az egész féknyereg (az úszócsapok illesztési hézagok) és a nyomás megszűnésekor visszaáll a féknyereg nyugalmi helyzetben. Ez a mozgás is éppen elég, hogy ne nyomódjon a fékbetét a tárcsához, amikor nem fékez.
Amikor szorosak, be vannak rohadva az úszócsapok, na akkor ez "nem működik" és szoros is marad a fék.


 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7932 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:16:23 »

Tehát akkor te sem tudtad a választ?  eplus2 hehe


Furcsa a logikád, de hát te ebben is MÁS vagy.....  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.20 péntek, 12:20:27 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7933 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:40:47 »


Furcsa a logikád, de hát te ebben is MÁS vagy.....  hehe

Nem a furcsaságon van a hangsúly, hanem az igazságon.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7934 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:44:41 »

Nem a furcsaságon van a hangsúly, hanem az igazságon.  eplus2


Ez már terelés......
Viszont a MÁS-ságod nem is tagadtad.  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7935 Dátum: 2018.04.20 péntek, 12:57:50 »


Ez már terelés......
Viszont a MÁS-ságod nem is tagadtad.  taps

Örömödben tapsolsz? Mert el kell hogy keserítselek. Amire te gondolsz másság alatt, az rám nem igaz.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7936 Dátum: 2018.04.20 péntek, 13:02:37 »

Örömödben tapsolsz? Mert el kell hogy keserítselek. Amire te gondolsz másság alatt, az rám nem igaz.  nyes

Ez meg más a magyarázkodás....... meg a kivetítés!  Ne te döntsd már el, hogy én mit is gondolok...... hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #7937 Dátum: 2018.04.20 péntek, 18:55:40 »

Hülyeséget írtok.
A betétet a hidraulikus fékeknél amikor mozdul az autó, még hozzá ér, aztán egyedül a levegő az ami annyira eltávolítja, hogy épp ne érjen a tárcsához.
Semmi nem húzza vissza a betétet.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7938 Dátum: 2018.04.20 péntek, 19:00:59 »

Hülyeséget írtok.
A betétet a hidraulikus fékeknél amikor mozdul az autó, még hozzá ér, aztán egyedül a levegő az ami annyira eltávolítja, hogy épp ne érjen a tárcsához.
Semmi nem húzza vissza a betétet.







Nyugtass meg, hogy nem komolyan gondolod.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #7939 Dátum: 2018.04.20 péntek, 19:28:41 »


img]https://previews.123rf.com/images/yayayoy/yayayoy1109/yayayoy110900034/10740233-emoticon-pointing-a-gun-on-his-head-Stock-Photo.jpg[/img]




Nyugtass meg, hogy nem komolyan gondolod.

Jó ez a kép! nyes nyes nyes
Nem goldoltam komolyan, csak értelmesen hozzászóltam eplus2 eplus2 eplus2
Bár az eddigi hozzászólások nem győztek meg a működésről.
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.20 péntek, 19:44:26 írta Zsolteey » Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7940 Dátum: 2018.04.20 péntek, 19:36:38 »

Jó ez a kép! nyes nyes nyes
Nem goldoltam komolyan, csak értelmesen hozzászóltam eplus2 eplus2 eplus2
Bár az eddigi hozzászólások nem győztek meg a működésről.


Ez már a te problémád, mert a valós dolgok is le lettek írva.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bertha85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


E-mail
« Új hozzászólás #7941 Dátum: 2018.04.21 szombat, 22:29:14 »

Sziasztok jart mar valaki ugy h teljes fekolaj lerngedes es ujta toltes utan hiaba legtelenit beesik a pedal....olaj minden fekmunkahenger legtelenitojenel jon a legbuborekmentes olaj tehat nincs dugulas....a tunet a kovetkezo elso benyomas tuzfalig megy...masodik szinten a tuzfalig es a harmadik mar kemeny...ha varok par masodpercet ujra ez van de akuratusan a harmadikra kemrny...fofekhenget osszehanyta magat? Abs kockanak lrhet hozza koze? Koszonom
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #7942 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 16:51:26 »

Sziasztok jart mar valaki ugy h teljes fekolaj lerngedes es ujta toltes utan hiaba legtelenit beesik a pedal....olaj minden fekmunkahenger legtelenitojenel jon a legbuborekmentes olaj tehat nincs dugulas....a tunet a kovetkezo elso benyomas tuzfalig megy...masodik szinten a tuzfalig es a harmadik mar kemeny...ha varok par masodpercet ujra ez van de akuratusan a harmadikra kemrny...fofekhenget osszehanyta magat? Abs kockanak lrhet hozza koze? Koszonom

Vidd el egy szerelőhöz aki tud ABS-t légteleniteni. Te nem fogod tudni megfelelő eszköz hiányában megcsinálni. Itt a fórumon is le van írva hogyan lehet . Meg lehet keresni. Enélkül levegős marad.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #7943 Dátum: 2018.04.23 hétfő, 17:13:55 »

Vidd el egy szerelőhöz aki tud ABS-t légteleniteni. Te nem fogod tudni megfelelő eszköz hiányában megcsinálni. Itt a fórumon is le van írva hogyan lehet . Meg lehet keresni. Enélkül levegős marad.

Üdv: László
forscan tud iyen szervízfunkxiót indítani.Azt kell megnézni,mk3 is tudja-e. Ha igen,még szerviz sem kell hozzá.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #7944 Dátum: 2018.05.23 szerda, 09:30:09 »

Sziasztok!

Fékezésnél remeg a fékpedál, a fékhatás jónak tűnik, de mégsem komfortos. . .
Féknyergek tükör simák. Hátsó nyergek fel lettek újítva, légtelenítve, kerek centírozva és futómű be lett állítva. Szerelő csinálta.

Nem állandóan remeg, de többnyire igen, kormányon nem érzek rángatást.


Mit lehetne tenni, hova vigyem esetleg?
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7945 Dátum: 2018.05.23 szerda, 12:17:27 »

Sziasztok!

Fékezésnél remeg a fékpedál, a fékhatás jónak tűnik, de mégsem komfortos. . .
Féknyergek tükör simák. Hátsó nyergek fel lettek újítva, légtelenítve, kerek centírozva és futómű be lett állítva. Szerelő csinálta.

Nem állandóan remeg, de többnyire igen, kormányon nem érzek rángatást.


Mit lehetne tenni, hova vigyem esetleg?

A fékpedált a fékfolyadék "mozgatja", azt pedig a fékmunkahenger dugattyú(i). A dugattyú(ka)t a fékbetét és a fékbetétet a féktárcsa.
Ki tudod bogarászni, hogy mitől lehet?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7946 Dátum: 2018.05.23 szerda, 13:20:59 »

A fékpedált a fékfolyadék "mozgatja", azt pedig a fékmunkahenger dugattyú(i). A dugattyú(ka)t a fékbetét és a fékbetétet a féktárcsa.
Ki tudod bogarászni, hogy mitől lehet?  vigyor3

Mekkora hülyeség. A fékpedált a lábam mozgatja.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7947 Dátum: 2018.05.23 szerda, 13:21:57 »

Mekkora hülyeség. A fékpedált a lábam mozgatja.  hehe

Egyik irányba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7948 Dátum: 2018.05.23 szerda, 13:23:36 »

Egyik irányba.
A másikba meg a rugó.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #7949 Dátum: 2018.05.23 szerda, 13:24:48 »

Sziasztok!

Fékezésnél remeg a fékpedál, a fékhatás jónak tűnik, de mégsem komfortos. . .
Féknyergek tükör simák. Hátsó nyergek fel lettek újítva, légtelenítve, kerek centírozva és futómű be lett állítva. Szerelő csinálta.

Nem állandóan remeg, de többnyire igen, kormányon nem érzek rángatást.


Mit lehetne tenni, hova vigyem esetleg?

Mérd/méresd meg, hogy mennyire ütnek a tárcsáid.

Meg ki kellene találni, hogy milyen körülmények között reprodukálható. Sebességtartomány, fékezés ereje, ha erősebben fékezel, elmúlik, csak az egyik oldal csinálja vagy mindkettő stb.?

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.23 szerda, 14:38:50 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 152 153 154 155 156 157 158 [159] 160 161 162 163 164 165 166 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.