Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:20:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
157
158
159
160
161
162
163
[
164
]
165
166
167
168
169
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068008 alkalommal)
0 Felhasználó és 38 vendég van a témában
Robyy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8150 Dátum:
2019.09.30 hétfő, 15:19:30 »
Átnézem lám a vezetékeket köszönöm
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8151 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 11:33:57 »
Hogyan érdemes nekikezdeni a tárcsa leszedésének, ha nem tudom csak úgy simán lehúzni és rugdalásra meg kalapálgatásra sem akar megmozdulni.
A bal oldali simán le lehet venni...
A tanácsokat köszönöm.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8152 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 11:35:58 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.10.24 csütörtök, 11:33:57
Hogyan érdemes nekikezdeni a tárcsa leszedésének, ha nem tudom csak úgy simán lehúzni és rugdalásra meg kalapálgatásra sem akar megmozdulni.
A bal oldali simán le lehet venni...
A tanácsokat köszönöm.
Egy még nagyobb kalapáccsal
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8153 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 14:04:45 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.10.24 csütörtök, 11:33:57
Hogyan érdemes nekikezdeni a tárcsa leszedésének, ha nem tudom csak úgy simán lehúzni és rugdalásra meg kalapálgatásra sem akar megmozdulni.
A bal oldali simán le lehet venni...
A tanácsokat köszönöm.
Én megmelegítettem gázlámpával az agyra felfekvő felületet, és utána pár ütés kellett neki csak, előtte kb. fél óráig püfföltem.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8154 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 15:40:15 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.10.24 csütörtök, 14:04:45
Én megmelegítettem gázlámpával az agyra felfekvő felületet, és utána pár ütés kellett neki csak, előtte kb. fél óráig püfföltem.
Köszi Akkor már csak gáz lámpát kell beszereznem...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8155 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 15:42:11 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.10.24 csütörtök, 15:40:15
Köszi Akkor már csak gáz lámpát kell beszereznem...
Nem tudom nekem mióta lehettek rajta, de 2 csavar is csak melegítéssel jött le.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8156 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 16:13:21 »
Idézetet írta: xrobe - 2019.10.24 csütörtök, 15:42:11
Nem tudom nekem mióta lehettek rajta, de 2 csavar is csak melegítéssel jött le.
Én 14 év és 256e km után vettem le a tárcsákat.
Két kicsi koccintással lejött, még látszott alatta a gyári fehér zsír.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8157 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 16:33:00 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.10.24 csütörtök, 16:13:21
Én 14 év és 256e km után vettem le a tárcsákat.
Két kicsi koccintással lejött, még látszott alatta a gyári fehér zsír.
És addig nem fékeztél csak hetente egyszer?
Sok autópálya mi?
Úgy könnyű...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8158 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 16:44:21 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.10.24 csütörtök, 16:33:00
És addig nem fékeztél csak hetente egyszer?
Sok autópálya mi?
Úgy könnyű...
157ezerig egy nyugdíjas bácsi volt a tulaj.
A fékek kb. 75%-osak voltak. Utána én koptattam a többit...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8159 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 19:58:23 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.10.24 csütörtök, 16:13:21
Én 14 év és 256e km után vettem le a tárcsákat.
Két kicsi koccintással lejött, még látszott alatta a gyári fehér zsír.
Én csak annyit tudok, hogy 345ezernél szedtem le, és most 24,7mm volt.
Az egyik szépen lejött, a másikkal meg kellett küzdenem. A hátsók probléma nélkül lejöttek.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8160 Dátum:
2019.12.03 kedd, 17:24:12 »
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy más is tapasztalt-e olyasmit vizes úton, amikor az ABS dolgozni kezd, a fékerő nagyon visszaesik.
Értem ez alatt, kb 35-ös tempónál nyomnom kellett egy nagy féket. Az elején hirtelen elkezdett lassulni, majd az ABS működésbe lépett, és innen a fékerő talán a negyede lett, mintha jeges felületen fékeztem volna. Ahogy lassan elérte azt a sebességet, amikor már nem dolgozik az ABS, újra megjött a fékrő, és megálltam.
Ezután kimentem az ipari parkba, kicsit fékpróbázni. Minden fékezésnél így viselkedik.
Próbára kivettem az ABS biztosítékjait. Azt tapasztaltam, hogy rövidebbb távon megáll az autó ugyan olyan tempóról ABS nélkül.
Ezután kipróbáltam öcsém Accordjával is, de annál nincs érezhető fékerő csökkenés amikor az ABS dolgozni kezd....
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8161 Dátum:
2019.12.03 kedd, 18:42:29 »
Idézetet írta: Freestyle - 2019.12.03 kedd, 17:24:12
Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy más is tapasztalt-e olyasmit vizes úton, amikor az ABS dolgozni kezd, a fékerő nagyon visszaesik.
Értem ez alatt, kb 35-ös tempónál nyomnom kellett egy nagy féket. Az elején hirtelen elkezdett lassulni, majd az ABS működésbe lépett, és innen a fékerő talán a negyede lett, mintha jeges felületen fékeztem volna. Ahogy lassan elérte azt a sebességet, amikor már nem dolgozik az ABS, újra megjött a fékrő, és megálltam.
Ezután kimentem az ipari parkba, kicsit fékpróbázni. Minden fékezésnél így viselkedik.
Próbára kivettem az ABS biztosítékjait. Azt tapasztaltam, hogy rövidebbb távon megáll az autó ugyan olyan tempóról ABS nélkül.
Ezután kipróbáltam öcsém Accordjával is, de annál nincs érezhető fékerő csökkenés amikor az ABS dolgozni kezd....
Gumi és tapadás kérdése is...
Amúgy általánosságban igaz, hogy az ABS növeli a féktávot a satu fékhez képest - cserébe gurul a kerék, tudsz kormányozni, nem irányíthatatlanul csúszol előre, vagy éppen lejtőirányba.
Néha hátrányos, pl. pár centis hóban "felgurít" a hóréteg tetejére, míg a satu felpúpozza a kerék előtt a havat, de alatta az aszfalton csúszik, aminek sokkal jobb a tapadása a vékony hóréteghez képest.
Szóval a fizikát az ABS sem fogja meghágni a kedvedért.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8162 Dátum:
2019.12.03 kedd, 18:57:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.03 kedd, 18:42:29
Gumi és tapadás kérdése is...
Amúgy általánosságban igaz, hogy az ABS növeli a féktávot a satu fékhez képest - cserébe gurul a kerék, tudsz kormányozni, nem irányíthatatlanul csúszol előre, vagy éppen lejtőirányba.
Néha hátrányos, pl. pár centis hóban "felgurít" a hóréteg tetejére, míg a satu felpúpozza a kerék előtt a havat, de alatta az aszfalton csúszik, aminek sokkal jobb a tapadása a vékony hóréteghez képest.
Szóval a fizikát az ABS sem fogja meghágni a kedvedért.
AndyA
Köszi, megmentettél egy hsz-től.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8163 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 09:35:39 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.03 kedd, 18:57:36
Köszi, megmentettél egy hsz-től.....
No meg az is biztos, hogy nyersebben fogalmaztál volna.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8164 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 10:07:31 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.03 kedd, 18:57:36
Köszi, megmentettél mindenkit egy hsz-omtól.....
így akartad mondani?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8165 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 10:53:11 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.12.05 csütörtök, 09:35:39
No meg az is biztos, hogy nyersebben fogalmaztál volna.
Most méééérrttt.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8166 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 10:55:43 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.05 csütörtök, 10:07:31
így akartad mondani?
Ha így akartam volna, így írom.
Tudod, aki nem akarja ne olvassa.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8167 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 11:07:10 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.05 csütörtök, 10:55:43
Ha így akartam volna, így írom.
Tudod, aki nem akarja ne olvassa.....
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8168 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 11:35:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.03 kedd, 18:42:29
Gumi és tapadás kérdése is...
Amúgy általánosságban igaz, hogy az ABS növeli a féktávot a satu fékhez képest
- cserébe gurul a kerék, tudsz kormányozni, nem irányíthatatlanul csúszol előre, vagy éppen lejtőirányba.
Néha hátrányos, pl. pár centis hóban "felgurít" a hóréteg tetejére, míg a satu felpúpozza a kerék előtt a havat, de alatta az aszfalton csúszik, aminek sokkal jobb a tapadása a vékony hóréteghez képest.
Szóval a fizikát az ABS sem fogja meghágni a kedvedért.
AndyA
Ez biztos?
Ha satu, akkor csúszik, ha csúszik a kerék kisebb a tapadás, mintha gördülne.
Ez inkább így lenne igaz:Az ABS sel hosszabb a fékút, mintha pont csúszáshatáron (a határ gördőlő oldalán) tudnál fékezni. De ugye ilyet földi halandó max csak nagyon sok gyakorlással/tapasztalattal tud.
Amúgy az Mk3 ABS nekem is okozott néha meglepetést, kb ugyanazt mint a téma felvető hsz.-ben. Főleg alacsony sebességénél, pl amikor vmi úthiba miatt levegőbe került egy kerék, volt hogy majdnem nekimentem az előttem lévőnek, pedig alig volt sebesség, és még hely is volt bőven.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8169 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 11:54:39 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.12.05 csütörtök, 11:35:31
Ez biztos?
Ha satu, akkor csúszik, ha csúszik a kerék kisebb a tapadás, mintha gördülne.
Ez inkább így lenne igaz:Az ABS sel hosszabb a fékút, mintha pont csúszáshatáron (a határ gördőlő oldalán) tudnál fékezni. De ugye ilyet földi halandó max csak nagyon sok gyakorlással/tapasztalattal tud.
Amúgy az Mk3 ABS nekem is okozott néha meglepetést, kb ugyanazt mint a téma felvető hsz.-ben. Főleg alacsony sebességénél, pl amikor vmi úthiba miatt levegőbe került egy kerék, volt hogy majdnem nekimentem az előttem lévőnek, pedig alig volt sebesség, és még hely is volt bőven.
Ez nem igaz, pont ez a probléma.
Vannak olyan helyzetek, amikor a gördülésnél a csúszás nagyobb tapadást jelentene. Tipikusan akkor, ha valami nem jól tapadó holmi tetejére - hó, vizes falevél stb. - gurít fel az ABS.
De előfordulhat olyan szélsőség is két autó összehasonlításában, hogy az egyiknek újak, profilmélyek, szóval jók a gumijai, a másiknak tükörradiálóccókicikínai, és az ABS szabályozása, azaz hogy blokkoláskor mennyire és hogyan engedi fel a féket, egyszerűen kívül esik a tényleges tapadáshoz szükséges optimális tartományon.
Amúgy ha a levegőben van a kereked, akkor hogyan is akarsz azzal fékezni? Fékernyővel...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8170 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 12:04:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.05 csütörtök, 11:54:39
Amúgy ha a levegőben van a kereked, akkor hogyan is akarsz azzal fékezni? Fékernyővel...?
AndyA
Itt most gondolunk egy kátyuba bele"eső" kerékre ami épp egy pillanatra elveszti a tapadását. Ilyenkor az abs hogy ne rántsa keresztbe a másik tapadó kerék az autót elveszi kicsit a másik kerékről is a féket. Nem pördül meg a kocsi, de lehet, hogy éppen pont jobb lenne, mert akkor nem koccolja le az előtte menőt.
Jóég tudja, hogy melyik a jobb. (szerintem betartani a követési távolságot azért mindenképp jobb
)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8171 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 12:45:36 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.05 csütörtök, 12:04:49
Itt most gondolunk egy kátyuba bele"eső" kerékre ami épp egy pillanatra elveszti a tapadását. Ilyenkor az abs hogy ne rántsa keresztbe a másik tapadó kerék az autót elveszi kicsit a másik kerékről is a féket. Nem pördül meg a kocsi, de lehet, hogy éppen pont jobb lenne, mert akkor nem koccolja le az előtte menőt.
Jóég tudja, hogy melyik a jobb. (szerintem betartani a követési távolságot azért mindenképp jobb
)
Ilyet nem csinál az ABS.
Minden kerékre a lehető legnagyobb fékerőt vezérli ki a meg csúszás határig.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8172 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 13:19:54 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.05 csütörtök, 12:45:36
Ilyet nem csinál az ABS.
Minden kerékre a lehető legnagyobb fékerőt vezérli ki a meg csúszás határig.
Vagyis, ha a kocsi egyik oldala jégen a másik meg betonon fut, akkor szépen elrántja a beton irányába? Nem hinném, hogy ez igy van.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8173 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 13:33:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.05 csütörtök, 11:54:39
Ez nem igaz, pont ez a probléma.
Vannak olyan helyzetek, amikor a gördülésnél a csúszás nagyobb tapadást jelentene. Tipikusan akkor, ha valami nem jól tapadó holmi tetejére - hó, vizes falevél stb. - gurít fel az ABS.
De előfordulhat olyan szélsőség is két autó összehasonlításában, hogy az egyiknek újak, profilmélyek, szóval jók a gumijai, a másiknak tükörradiálóccókicikínai, és az ABS szabályozása, azaz hogy blokkoláskor mennyire és hogyan engedi fel a féket, egyszerűen kívül esik a tényleges tapadáshoz szükséges optimális tartományon.
Amúgy ha a levegőben van a kereked, akkor hogyan is akarsz azzal fékezni? Fékernyővel...?
AndyA
Ahha, tehát nem igaz a fizika, mert "vannak olyan helyzetek" és "előfordulhat olyan szélsőség"...
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8174 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 13:47:20 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.05 csütörtök, 13:19:54
Vagyis, ha a kocsi egyik oldala jégen a másik meg betonon fut, akkor szépen elrántja a beton irányába? Nem hinném, hogy ez igy van.
Nem.
Nem rántja el, a jobb tapadás irányába "menekül" a kocsi, de ezen tesztek mind elengedett kormányosak!
Ha fogod a kormányt, akkor el sem visz és nyomhatod a féket ahogy bírod.
"Minden kerékre a lehető legnagyobb fékerőt vezérli ki a meg csúszás határig"
Ez nem azt jelenti, hogy mindegyik kerékre azonos fékerő jut.
Nagyon összetett algotitmusokkal dolgozik a rendszer és másodpercenként kúvasoksor. Egy ilyen kátyús dolognál szinte semmi nem
történik, annyi idő alatt a kerék fordulatszám sem emelkedik, hogy "csúszásnak" érezze.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8175 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 14:35:01 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.05 csütörtök, 13:47:20
Nem.
Nem rántja el, a jobb tapadás irányába "menekül" a kocsi, de ezen tesztek mind elengedett kormányosak!
Ha fogod a kormányt, akkor el sem visz és nyomhatod a féket ahogy bírod.
"Minden kerékre a lehető legnagyobb fékerőt vezérli ki a meg csúszás határig"
Ez nem azt jelenti, hogy mindegyik kerékre azonos fékerő jut.
Nagyon összetett algotitmusokkal dolgozik a rendszer és másodpercenként kúvasoksor. Egy ilyen kátyús dolognál szinte semmi nem
történik, annyi idő alatt a kerék fordulatszám sem emelkedik, hogy "csúszásnak" érezze.
Nekm pont ilyen úthibás/kátyus/ fekvőrendőrös (nem kicsi, hanem a nagy, ami az egész egyenrangú kereszteződésben emelt szintet jelenti) helyzetekben, kis sebességnél produkált olyat, hogy majdnem kocc lett, nem egyszer, a legváratlanabb szitukban.
Eurocenter előtt, hegyről le, hullámos az út, dobbant a kerék, utána azt érzem pattog a kerék, és hiába nyomom a féket, alig történik vmi.
Normál tempó, normál köv távolság.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8176 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 15:08:44 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.12.05 csütörtök, 14:35:01
Nekm pont ilyen úthibás/kátyus/ fekvőrendőrös (nem kicsi, hanem a nagy, ami az egész egyenrangú kereszteződésben emelt szintet jelenti) helyzetekben, kis sebességnél produkált olyat, hogy majdnem kocc lett, nem egyszer, a legváratlanabb szitukban.
Eurocenter előtt, hegyről le, hullámos az út, dobbant a kerék, utána
azt érzem pattog a kerék,
és hiába nyomom a féket, alig történik vmi.
Normál tempó, normál köv távolság.
Aki szhar lengéscsillapítóval jár, annak nem az ABS-től rossz a fékhatása......
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.05 csütörtök, 15:28:59 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8177 Dátum:
2019.12.05 csütörtök, 15:35:30 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.05 csütörtök, 15:08:44
Aki szhar lengéscsillapítóval jár, annak nem az ABS-től rossz a fékhatása......
Bemérve nem volt baja
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8178 Dátum:
2019.12.06 péntek, 12:26:13 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.05 csütörtök, 12:45:36
Ilyet nem csinál az ABS.
Minden kerékre a lehető legnagyobb fékerőt vezérli ki a meg csúszás határig.
Baj lenne, ha így lenne... Lásd félig letakarított út, ahol a bal kereked a nedves aszfalton van, a jobb meg a felfagyott latyakon, tükörjégen gurul az út szélén. Nyomsz egy satut, és a két működő bal kerék fékereje bevág a szembejövő kamion elé.
Ennél kicsit kifonomultabb szerkezet az, nem véletlen, hogy a Bosch a 70-es évek óta reszelgeti.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8179 Dátum:
2019.12.06 péntek, 12:26:57 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.12.05 csütörtök, 13:33:11
Ahha, tehát nem igaz a fizika, mert "vannak olyan helyzetek" és "előfordulhat olyan szélsőség"...
Az is fizika, hogy a levegőben lógó keréken nincs fékhatás.
Vagy nem értem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8180 Dátum:
2019.12.06 péntek, 13:19:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.06 péntek, 12:26:13
Baj lenne, ha így lenne... Lásd félig letakarított út, ahol a bal kereked a nedves aszfalton van, a jobb meg a felfagyott latyakon, tükörjégen gurul az út szélén. Nyomsz egy satut, és a két működő bal kerék fékereje bevág a szembejövő kamion elé.
Ennél kicsit kifonomultabb szerkezet az, nem véletlen, hogy a Bosch a 70-es évek óta reszelgeti.
AndyA
ezt mondom én is, de nincs kedvem vitatkozni
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8181 Dátum:
2019.12.06 péntek, 13:37:09 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.06 péntek, 13:19:06
ezt mondom én is, de nincs kedvem vitatkozni
Ha ha....
Majd lesz időm és kikerestem nektek. Mert nekem nem hiszitek el.
Az ABS fékrendszernek is az a fő feladata, hogy a járművet leghamarabb megállítsa a kerék oldalirányú tapadását (kormányozhatóságát) megtartva.
Nem pedig a járművezető beavatkozása nélkül! Hiszen ha úgy lenne, akkor a kormányozhatóság megtartása is felesleges lenne.
Ahogy lesz időm, kikeresem.
A ti elméletetek szerint ha a bal oldali kerekek jégen vannak és a jobb oldali szárazon, akkor szinte sosem áll meg a kocsi!
Jégen nem lehet fékező erőt kifejteni.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.07 szombat, 07:33:36 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8182 Dátum:
2019.12.06 péntek, 13:48:45 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.06 péntek, 13:37:09
Ahogy lesz időm, kikeresem.
megvárom
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8183 Dátum:
2019.12.06 péntek, 14:02:30 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.06 péntek, 13:48:45
megvárom
Rendben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8184 Dátum:
2019.12.06 péntek, 15:08:13 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.06 péntek, 14:02:30
Rendben.
De tényleg
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8185 Dátum:
2019.12.06 péntek, 16:24:06 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.06 péntek, 15:08:13
De tényleg
De tényleg rendben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8186 Dátum:
2019.12.06 péntek, 17:23:04 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.12.06 péntek, 13:37:09
Ha ha....
Majd lesz időm és kikerestem nektek. Mert nekem nem hiszitek el.
Az ABS fékrendszernek is az a fő feladata, hogy a járművet leghamabb megállítsa a kerék oldalirányú tapadását (kormányozhatóságát) megtartva.
Nem pedig a járművezető beavatkozása nélkül! Hiszen ha úgy lenne, akkor a kormányozhatóság megtartása is felesleges lenne.
Ahogy lesz időm, kikeresem.
A ti elméletetek szerint ha a bal oldali kerekek jégen vannak és a jobb oldali szárazon, akkor szinte sosem áll meg a kocsi!
Jégen nem lehet fékező erőt kifejteni.
A Hungaroringes vezetéstechnikai pályán mindenkivel megcsináltatják azt, hogy félig a locsolt műgyantán, félig a locsolt aszfalton megy az autó, és úgy satu. Elengedett kormánnyal is. Volt olyan autó, ami a műgyanta felé húzott enyhén, volt olyan, ami egyenesen ment, volt olyan, ami az aszfalt felé enyhén (ez nyilván mind ABS-es, a nélküli az perdült azonnal). Gondolom itt bejátszik, hogy ESP-s, vagy sem, mikori ABS, melyik gyártó ABS rendszere. ESP-s mk3 mondeo (Bosch 5.7) konkrétan alattam egyenesen ment tovább elengedett kormánnyal.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8187 Dátum:
2019.12.06 péntek, 17:28:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.12.06 péntek, 17:23:04
A Hungaroringes vezetéstechnikai pályán mindenkivel megcsináltatják azt, hogy félig a locsolt műgyantán, félig a locsolt aszfalton megy az autó, és úgy satu. Elengedett kormánnyal is. Volt olyan autó, ami a műgyanta felé húzott enyhén, volt olyan, ami egyenesen ment, volt olyan, ami az aszfalt felé enyhén (ez nyilván mind ABS-es, a nélküli az perdült azonnal). Gondolom itt bejátszik, hogy ESP-s, vagy sem, mikori ABS, melyik gyártó ABS rendszere. ESP-s mk3 mondeo (Bosch 5.7) konkrétan alattam egyenesen ment tovább elengedett kormánnyal.
Tudom.
Itt konkrétan csak az ABS - ről van szó. A menetstabilizátort ne keverjük ide.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8188 Dátum:
2019.12.06 péntek, 20:24:29 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.12.06 péntek, 13:48:45
megvárom
Ahogyan korábban is említettem az ABS, mint olyan nem pusztán "fehér vagy fekete", hanem több stratégiai működés is létezik.
Az ABS –nek, mint elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszernek az a feladata, hogy a kerekek blokkolását fékezés közben lehetőleg minden helyzetben, és minden körülmények között megakadályozza. Ez úgy lehetséges, hogy a kerékfékszerkezetben olyan nyomás modulációt valósít meg, ami az adott kereket a lehető leghosszabb ideig az optimális csúszás tartományban tartja. Ez az alapelv egyúttal biztosítja a kerék jó oldalvezetését is, ami az egész gépkocsi menetdinamikájára kedvező hatással van. Ezt még további különleges beavatkozásokkal lehet javítani.
Fő csoportok a "
A kerék kerületi lassulás alapján történő szabályozás
" vagy "
Szabályozás a kerékcsúszás alapján
" illetve a "
Kombinált szabályozás a kerék kerületi lassulása és a kerékcsúszás alapján
".
A személygépkocsik különböző futóműveinél alkalmazott beavatkozási változatok
:
Egyedi szabályozás:
az ABS elektronika mindegyik kerékhez a pillanatnyi tapadási tényezőnek megfelelő fékező nyomás vezérli ki. Így a lehető legrövidebb lesz fékút, de nagy perdítő nyomaték alakulhat ki, ha a jobb és a bal oldali kerekek között nagy a tapadási tényező eltérés.
Alsó szintű szabályozás:
Az először megcsúszó keréknek megfelelő lesz a fékező nyomás a nagyobb tapadási tényezőjű útfelületen is. Ezért nagyon megnövekszik a fékút, viszont előnyös azért, mert a gépkocsira nem hat perdítő nyomaték. Nem alakul ki stabilitás vesztés.
(Erről gondoljátok, hogy csak ez létezik.)
Módosított egyedi szabályozás:
ez a szabályozás úgy kezdődik, mint az alsó szintű,
de a nagyobb tapadási tényezőjű felületen gördülő keréknél a fékező nyomást lassan fokozatosan növeli arra az értékre, amit a tapadási tényező lehetővé tesz. A gépkocsira ható perdítő nyomaték ilyenkor csak lassan, fokozatosan alakul ki. Értéke olyan, amit a vezető ellenkormányzással még képes kiegyenlíteni. Az eredmény: kedvező fékút, elfogadható és uralható perdítő nyomaték.
(Erről pedig én beszélek és a legtöbb autónál már ez van, persze már van ESP is, amivel együtt még jobb a járműdinamika szabályozás.)
Nincs olyan, amit ti hisztek, hogy "satuzik" a jobb tapadási oldal és elrántja a kocsit!
"A teljes gépkocsi ABS szabályozása:
A gépkocsi ABS szabályozása kompromisszumok árán valósulhat meg. Az ABS működése közben bizonyos esetekben, egyes kerekek alulfékezettek lesznek, mert a gépkocsi fékezés közbeni stabilitása csak így őrizhető meg, illetve a gépkocsi uralhatósága csak így javítható tovább.
Ennek érdekében a legegyszerűbb intézkedés a „Select – Low Regelung” (alsószintű szabályozás) megvalósítása. Ami a hátsó kerekek azonos, a kisebb tapadási tényezőnek megfelelő nyomással történő fékezését jelenti.
Az optimális lefékezettség szempontjából azonban az alsószintű szabályozás (Select – Low Regelung) kissé „gyengített” változata valósul meg a gyakorlatban. Jól tapadó úton, egyenes meneti fékezéskor, kis sebességnél és bizonyos manővereknél a hátsó kerekeknél megváltozik az alsószintű szabályozási koncepció. Fokozatosan nyomáskülönbség fog kialakulni annak érdekében, hogy rövidülhessen a fékút.
"
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8189 Dátum:
2019.12.06 péntek, 20:28:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.06 péntek, 12:26:13
Baj lenne, ha így lenne... Lásd félig letakarított út, ahol a bal kereked a nedves aszfalton van, a jobb meg a felfagyott latyakon, tükörjégen gurul az út szélén. Nyomsz egy satut, és a két működő bal kerék fékereje bevág a szembejövő kamion elé.
Ennél kicsit kifonomultabb szerkezet az, nem véletlen, hogy a Bosch a 70-es évek óta reszelgeti.
AndyA
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg1173510#msg1173510
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8190 Dátum:
2019.12.07 szombat, 07:47:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.06 péntek, 12:26:57
Az is fizika, hogy
a levegőben lógó keréken nincs fékhatás.
Vagy nem értem.
AndyA
Már hogyne lenne.
Fékezed a kereket! (Lásd. centrírozó gép)
Helyesen a levegőben lógó kerékkel nincs fékező hatás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8191 Dátum:
2019.12.07 szombat, 10:43:37 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.12.06 péntek, 17:23:04
A Hungaroringes vezetéstechnikai pályán mindenkivel megcsináltatják azt, hogy félig a locsolt műgyantán, félig a locsolt aszfalton megy az autó, és úgy satu. Elengedett kormánnyal is. Volt olyan autó, ami a műgyanta felé húzott enyhén, volt olyan, ami egyenesen ment, volt olyan, ami az aszfalt felé enyhén (ez nyilván mind ABS-es, a nélküli az perdült azonnal). Gondolom itt bejátszik, hogy ESP-s, vagy sem, mikori ABS, melyik gyártó ABS rendszere. ESP-s mk3 mondeo (Bosch 5.7) konkrétan alattam egyenesen ment tovább elengedett kormánnyal.
Sokféle ABS elrendezés van.
A legegyszerűbb, amit személyautóba szerelnek(tek?) a 2 körös, kereszt elrendezésű, azaz pl. a bal első-jobb hátsó kerék van "összedrótozva", és ha bármelyiken csökken a fékerő, akkor a másikon is csökkenni fog, pont az ilyen kiegyensúlyozatlan fékezések elkerülése végett.
Azután lehet 3 körös, ahol a hátsó kerekek vannak egy körön, elöl meg külön-külön, és négy körös, ahol kerekenként van szabályzás. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden kerék külön életet él, az elektronika szintjén attól még függ az egyiken a fékerő a másikon mért értékektől, csak a szabályzás megy egyes kerekenként.
Azután lehet még beletenni az autóba perdületérzékelőt, ami éppen arra jó az ABS-nek, hogy a féloldalas fékezés hatását észrevegye, és korrigáljon, mielőtt kitör az autó a jobban fékezett oldal felé.
Azt meg mondja meg GSR, hogy ezekből mi minden van pontosan az MK3-ban, és utána lehet tovább vitatkozni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8192 Dátum:
2019.12.08 vasárnap, 12:42:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.12.07 szombat, 10:43:37
Sokféle ABS elrendezés van.
A legegyszerűbb, amit személyautóba szerelnek(tek?) a 2 körös, kereszt elrendezésű, azaz pl. a bal első-jobb hátsó kerék van "összedrótozva", és ha bármelyiken csökken a fékerő, akkor a másikon is csökkenni fog, pont az ilyen kiegyensúlyozatlan fékezések elkerülése végett.
Azután lehet 3 körös, ahol a hátsó kerekek vannak egy körön, elöl meg külön-külön, és négy körös, ahol kerekenként van szabályzás.
Persze ez nem jelenti azt, hogy minden kerék külön életet él, az elektronika szintjén attól még függ az egyiken a fékerő a másikon mért értékektől, csak a szabályzás megy egyes kerekenként.
Azután lehet még beletenni az autóba perdületérzékelőt, ami éppen arra jó az ABS-nek, hogy a féloldalas fékezés hatását észrevegye, és korrigáljon, mielőtt kitör az autó a jobban fékezett oldal felé.
Azt meg mondja meg GSR, hogy ezekből mi minden van pontosan az MK3-ban, és utána lehet tovább vitatkozni.
AndyA
Nincs olyan, hogy
"ABS elrendezés"
.
Főleg nem lehetne az, amit utána írsz..... azok műszaki megoldások, nem elrendezés. Ráadásul az már történelem. Olyanokkal nem találkozol már. Valamint legfőképp teherautóknál és pótkocsiknál volt ilyen.
De, a 4 körös pont azt jelenti, hogy minden kerék külön van szabályozva. Mondjuk ennek nem "körös" az elnevezés, hanem közvetlen szabályozás. A másik ugye meg a közvetett, amikor a másik kerekek jeleiből is számol a rendszer.
ABS-nél nincs perdületérzékelő, az már menetstabilizátor. Ahogy írtam is korábban, azt ne keverjük ide.
Egyébként sem attól függ a "féloldalas" fékezés észrevétele! Ilyen nincs! Nem tör ki sehova! Ezt leírtam korábban....
Nincs vita, de ne legyen félrebeszélés sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.12.08 vasárnap, 12:53:33 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bigzso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8193 Dátum:
2020.01.21 kedd, 08:49:16 »
Hali!
Ugye voltak azok a jó kis ónos esők, és kénytelen voltam egy bizonyos helyzetben kicsit jobban behúzni a kéziféket. Nem kell rosszra gondolni, nem randalíroztam, csak egy lejtőn már nem volt elég az első "kattanásig" húzni. Na, ezek után a jobb hátsó kerekem beállt, pár méterig csak húztam magammal szegényt, mire sikerült ráállnom egy tapadósabb területre és ott megmozgatva újra elkezdett gördülni. Mindez elég volta ahhoz, hogy a kocsi ABS és ESP hibát dobjon a legközelebbi újraindításig. Utána már rendben volt minden. De azóta mintha az ESP sokkal érzékenyebb lenne, konkrétan előtte soha nem lépett működésbe, bezzeg most! Élesen kanyargós dombra megyek fel 40-el és rögtön fogja a kanyarodás szerinti külső, első kereket. Nagy széles kanyar, kisebb magasságkülönbség a közepén (olyan, mintha a külső első kerék egy pillanatig megkönnyülne, de lent marad az aszfalton és tapad, mert nincs jég az úton), rögtön működésbe lép az ESP, holott eddig nem csinálta ugyanannál a kanyarnál.
Ötlet?
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.21 kedd, 08:51:39 írta bigzso
»
Naplózva
2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8194 Dátum:
2020.01.21 kedd, 09:24:56 »
Idézetet írta: bigzso - 2020.01.21 kedd, 08:49:16
Hali!
Ugye voltak azok a jó kis ónos esők, és kénytelen voltam egy bizonyos helyzetben kicsit jobban behúzni a kéziféket. Nem kell rosszra gondolni, nem randalíroztam, csak egy lejtőn már nem volt elég az első "kattanásig" húzni. Na, ezek után a jobb hátsó kerekem beállt, pár méterig csak húztam magammal szegényt, mire sikerült ráállnom egy tapadósabb területre és ott megmozgatva újra elkezdett gördülni. Mindez elég volta ahhoz, hogy a kocsi ABS és ESP hibát dobjon a legközelebbi újraindításig. Utána már rendben volt minden. De azóta mintha az ESP sokkal érzékenyebb lenne, konkrétan előtte soha nem lépett működésbe, bezzeg most! Élesen kanyargós dombra megyek fel 40-el és rögtön fogja a kanyarodás szerinti külső, első kereket. Nagy széles kanyar, kisebb magasságkülönbség a közepén (olyan, mintha a külső első kerék egy pillanatig megkönnyülne, de lent marad az aszfalton és tapad, mert nincs jég az úton), rögtön működésbe lép az ESP, holott eddig nem csinálta ugyanannál a kanyarnál.
Ötlet?
Órülj neki, hogy végre működik.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8195 Dátum:
2020.01.21 kedd, 09:56:50 »
Idézetet írta: bigzso - 2020.01.21 kedd, 08:49:16
Hali!
Ugye voltak azok a jó kis ónos esők, és kénytelen voltam egy bizonyos helyzetben kicsit jobban behúzni a kéziféket. Nem kell rosszra gondolni, nem randalíroztam, csak egy lejtőn már nem volt elég az első "kattanásig" húzni. Na, ezek után a jobb hátsó kerekem beállt, pár méterig csak húztam magammal szegényt, mire sikerült ráállnom egy tapadósabb területre és ott megmozgatva újra elkezdett gördülni. Mindez elég volta ahhoz, hogy a kocsi ABS és ESP hibát dobjon a legközelebbi újraindításig. Utána már rendben volt minden. De azóta mintha az ESP sokkal érzékenyebb lenne, konkrétan előtte soha nem lépett működésbe, bezzeg most! Élesen kanyargós dombra megyek fel 40-el és rögtön fogja a kanyarodás szerinti külső, első kereket. Nagy széles kanyar, kisebb magasságkülönbség a közepén (olyan, mintha a külső első kerék egy pillanatig megkönnyülne, de lent marad az aszfalton és tapad, mert nincs jég az úton), rögtön működésbe lép az ESP, holott eddig nem csinálta ugyanannál a kanyarnál.
Ötlet?
Az ok, hogy gurul, de nem fog be továbbra is a kézifék?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8196 Dátum:
2020.01.21 kedd, 11:11:40 »
Idézetet írta: bigzso - 2020.01.21 kedd, 08:49:16
Hali!
Ugye voltak azok a jó kis ónos esők, és kénytelen voltam egy bizonyos helyzetben kicsit jobban behúzni a kéziféket. Nem kell rosszra gondolni, nem randalíroztam, csak egy lejtőn már nem volt elég az első "kattanásig" húzni. Na, ezek után a jobb hátsó kerekem beállt, pár méterig csak húztam magammal szegényt, mire sikerült ráállnom egy tapadósabb területre és ott megmozgatva újra elkezdett gördülni. Mindez elég volta ahhoz, hogy a kocsi ABS és ESP hibát dobjon a legközelebbi újraindításig. Utána már rendben volt minden. De azóta mintha az ESP sokkal érzékenyebb lenne, konkrétan előtte soha nem lépett működésbe, bezzeg most! Élesen kanyargós dombra megyek fel 40-el és rögtön fogja a kanyarodás szerinti külső, első kereket. Nagy széles kanyar, kisebb magasságkülönbség a közepén (olyan, mintha a külső első kerék egy pillanatig megkönnyülne, de lent marad az aszfalton és tapad, mert nincs jég az úton), rögtön működésbe lép az ESP, holott eddig nem csinálta ugyanannál a kanyarnál.
Ötlet?
Egy kanyarban a külső (íven futó) első kerék sosem "könnyül" meg. Éppen, hogy arra kerül nagyobb terhelés.
Valamint az ESP csak túlkormányzás esetén fékezi a külső első kereket, alulkormányzásnál pedig a belső hátsó kereket fékezi.
Nem lehet érzékenyebb az ESP az mindig ugyanazzal a programmal, szenzorokkal működik.
Ha valami megváltozik, akkor a bemenő jelek is.
Ahogy írtad, szorul a kerék.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8197 Dátum:
2020.01.21 kedd, 14:42:13 »
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,bár lehet volt már. Létezik több dugattyús fék, MKIII-ra?
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
bigzso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 317
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8198 Dátum:
2020.01.21 kedd, 18:29:03 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.21 kedd, 11:11:40
Egy kanyarban a külső (íven futó) első kerék sosem "könnyül" meg. Éppen, hogy arra kerül nagyobb terhelés.
Valamint az ESP csak túlkormányzás esetén fékezi a külső első kereket, alulkormányzásnál pedig a belső hátsó kereket fékezi.
Nem lehet érzékenyebb az ESP az mindig ugyanazzal a programmal, szenzorokkal működik.
Ha valami megváltozik, akkor a bemenő jelek is.
Ahogy írtad, szorul a kerék.....
A megkönnyülést úgy kell érteni, hogy amikor kanyarodok annál a bizonyos kanyarnál, egy korábbi főútra kanyarodik rá az új főút, ahol a régi út alacsonyabban van (szinte elvágólag - igazán minőségi útépítés volt
). Amikor kanyarodok, a bal első kerék ér először erre az alacsonyabb területre. Ekkor kezd dolgozni az ESP. Arra értettem a megkönnyülést, hogy gondolom az, hogy hirtelen egy alacsonyabb területre ér, egy nagyon rövid időre "megkönnyül", mintha kátyúhoz érne.
Jellemzően ugyanazoknál a kanyaroknál szokott beleszólni a kanyarodásba az ESP, pl. egy kisebb méretű szerpentinen felfelé az utolsó kanyarban (amely elég éles). A kerékszorulást leellenőrzöm.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.21 kedd, 18:34:38 írta bigzso
»
Naplózva
2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8199 Dátum:
2020.01.21 kedd, 20:50:14 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.21 kedd, 14:42:13
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,bár lehet volt már. Létezik több dugattyús fék, MKIII-ra?
Mindegyik MK3-ason legalább 4 van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
157
158
159
160
161
162
163
[
164
]
165
166
167
168
169
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ