Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:31:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068117 alkalommal)
0 Felhasználó és 45 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8250 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:43:07 »

Tibi komolyan nem tudom, hogy mi vezetett eddig, hogy ilyen lettél. Nem olyan régen még olyan jó volt Veled kicsit vitatkozni/beszélgetni, de amit mostanában csinálsz, arra csak azt tudom mondani, hogy romboló. Olyan mintha szientológus lennél. Csak a saját igazad véleményed létezik, és nálad jobban nem tud senki semmit. Nem jó ez így.
Bocs, ha megsértődsz, tedd, sajnálom, nem az a szándékom ezzel.

Sad
Peace



Megint tévedsz Zoli.

Amiket, amikről írok azok nem mind az én saját véleményem, (bár elég sokkal egyetértek) tapasztalataim.
Sokkal okosabb, tapasztaltabb emberek/cégek eredményei és konklúziói. NEM CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM HANEM MÁSOKÉ IS és nem én tudok mindenkinél jobban mindent, hanem mások (de az átlagnál talán én is többet) , akik nem átlagemberek! Foglalkozás szintén ezzel dolgoznak.
Szeretek sok dolognak utánanézni utánaolvasni, mélyebben.
Aztán írok róla jó szándékkal, ködoszlatás végett.
Na ez az, ami sokaknak nem tetszik mert az ő véleményük is az, ami a többségé és ezért amit én írok az más.
Ez viszont nem azt jelenti hogy amit sokan írnak/gondolnak/mondanak az a jó.

De abban igazad van, kezdek belefáradni....

Amikor van kedvem beleállok, már egyre kevesebb.


Ahogy korábban nekem ugrottatok az ABS miatt is...... Kikerestem, amit olvastam régebben ezekről és idéztem.
Mert amikor emlékezetből írtam senki nem akarta elhinni mert én vagyok a hülye. Aztán mégsem, csak én sok dologról mást is tudok/tudhatok az átlag könyelven terjedő információknál.
Sorolhatnám még, de minek.

Itt sokszor a csordaszellem érvényesül. Hajrá!
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 12:53:15 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8251 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:49:19 »

ámen
Naplózva
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8252 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 13:41:40 »

Ahol a DOT4, ott a DOT 5.1 is gondban lesz.  Cool
Lejtőn sosem szabad folyamatosan fékezni, az a legrosszabb amit tehet az ember.  wave
Lehet a Top Gear csinált egy ilyen tesztet, hogy egy nagy lejtőn jöttek le hiperszuper drága sportkocsikkal. Talán egy kivételével mindegyik fékje elmelegedett.
Tehát a használati körülmény inkább, amitől függ, hogy mit bír.  Wink
Egy személyautó, közúton nem arra van tervezve és használva sem, mint egy versenyautó versenykörülmények között.



Azt még nem is említettem, hogy ABS/ ESP/ EBD  szoftvereinek a kalibrációja a gyári paraméterekkel vannak programozva. Folytassam vagy magadtól is tudod?  Cool

Nem szabad,nem szabad, mond ezt annak aki előtted araszol lefele. Szép ez elmélet,jó az elmélet, csak sajnos sokszor köszönő viszonyban sincs valósággal.

A tervezésben igazad van. Viszont nem ez volt az első, és egyben nem is az utolsó, hogy nem úgy sikerült ahogy kellett volna.
Ha emlékeim nem csalnak, akkor az első generációs Astra is hasonlóan alul méretezett  fékkel került forgalomba.

Tudod nekem akkor gurult el a bogyóm, amikor megvásárlás után, indultunk volna nyaralni.
Ahogy mifelénk szokás, új szerzemény műhelybe be, olajak,szűrök,fékek csere,stb.
Másnap pakolás,indulás a szülőkhöz, autópályán, hétvégén. Közel 2 tonnák voltunk. Sima sika. Normál 130/135 as tempó.
Az eredmény, a tervezett út negyedénél már ütött az új első tárcsa.
Lehet itt kapni 80 eu ból első-hátsó komplett  szettet, na én vettem 300 erkából.
Mivel már volt szerencsém olyan ember mellett állni, és várni a buszra, akik látott már autót közelről, sőt szerelni is látta, így nem volt nehéz rájönnöm, hogy nagy a baj. Ez van, de ez már a múlt.


Ja,ABS/EBD(EBV) köszönik a szíves érdeklődést,jól vannak. Sajnos az ESP nem igazán elérhető, túl messze van a gyártó polcán.


Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8253 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 17:21:46 »

Én elszoktam fogadni az okosabbak tanácsait, sok okosabb (hozzáértő) embert kérdezek meg ugyan arról a dologról és levonom a saját konklúziómat
ezért nem gyári féket tettem a 3-s mondimra, hanem egy ATE PowerDisc tárcsákat és hozzá kerámia betéteket és még emlékszem hogy le is lettem baszva itt rendesen, hogy miért teszek rá "sport féket"
mikor elég rá olcsóbb és gyengébb is , vicc az hogy aki akkor letolt (egy a sok közül) ma Ö maga is ezt a párost használja. nyes

Sokkal jobban megfogja az autót,lelassítja , mint az előtte levő gyári cucc. igaz én kicseréltem a fékolajat is az EBC_BF307 sport fékolajra , ami 310 fok felet for
Ki is próbáltam mit tud , a vezetési tudásomhoz mérten olyan 8 km kanyargós úton csapattam és mikor hazaértem és beálltam a garázsba nem kis mértékben izzottak a tárcsák
és köszönik még mindig jól vannak és stabilan megállítja az autót. Pályán is volt szerencsém nem egyszer sajna kipróbálni 130-160-s tempóról hirtelen lassítani és mindig rövid távon megállt/lassult az autó

Szóval csak azt akartam kihozni belőle , hogy van jobb fék a gyárinál akárki akár mit mond . és itt a vége  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 17:25:18 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8254 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 17:31:19 »

Szóval csak azt akartam kihozni belőle , hogy van jobb fék a gyárinál akárki akár mit mond . és itt a vége  eplus2

Különben a wilwood cég nem is létezne, a sok amcsi hotrod pedig bovdenes dobfékekkel rohangászna
Naplózva
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8255 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 19:53:40 »

Egy 96-os évjáratú Scorpioból ültem át ebbe. Szinte alig volt benne 8000km amikor hozzám került a bálna. Tehát azon még minden gyári volt.
Igyekeztem is megtartani a hosszú évek alatt azt,hogy mindene gyári maradjon. Több-kevesebb sikerrel.
Ami a lényeg. Annak az autónak közel azonos tömege van,asszem 11-12 kilóval nehezebb a bálna mint a Mondeo. Nagyon korrekt fék került bele gyárilag, tehát ahhoz viszonyítva a Modeoé egy kalap, khmm....
Néztem is ki a fejemből a próbaúton,ez mi?? Ez a fék?? 
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8256 Dátum: 2020.01.24 péntek, 11:18:05 »

Mondjatok olyan kézifékbowdent, amibe tutti nem megy bele a víz és nem fagy be...!!!

Most Bárdis van benne, tegnap este behúztam, és ma nem tudok elindulni az autóval. Sad

A bal oldalit sikerült kiolvasztanom, de a jobbos az rám se rekettye.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8257 Dátum: 2020.01.24 péntek, 11:28:33 »

Mondjatok olyan kézifékbowdent, amibe tutti nem megy bele a víz és nem fagy be...!!!

Most Bárdis van benne, tegnap este behúztam, és ma nem tudok elindulni az autóval. Sad

A bal oldalit sikerült kiolvasztanom, de a jobbos az rám se rekettye.

AndyA

..... a nem megfeszített.  Cool
Nagyon nagyon-nagyon ritkán húzom be, 1-2 kattanásra,ha lejtőn/emelkedőn állok. Amúgy nem, minek....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8258 Dátum: 2020.01.24 péntek, 11:31:35 »

Mondjatok olyan kézifékbowdent, amibe tutti nem megy bele a víz és nem fagy be...!!!

Most Bárdis van benne, tegnap este behúztam, és ma nem tudok elindulni az autóval. Sad

A bal oldalit sikerült kiolvasztanom, de a jobbos az rám se rekettye.

AndyA

Télen ne rángasd. Meg ha nem jelentős emelkedőn/lejtőn állsz, akkor máskor se.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8259 Dátum: 2020.01.24 péntek, 13:16:34 »

Mondjatok olyan kézifékbowdent, amibe tutti nem megy bele a víz és nem fagy be...!!!

Most Bárdis van benne, tegnap este behúztam, és ma nem tudok elindulni az autóval. Sad

A bal oldalit sikerült kiolvasztanom, de a jobbos az rám se rekettye.

AndyA

Szerintem olyan nem nagyon akad. A víz sajna minden apró résen utat talál.
De esetleg ez talán jó lehet:
https://www.trodo.com/cable-parking-brake-triscan-8140-16188
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8260 Dátum: 2020.01.24 péntek, 13:18:54 »

..... a nem megfeszített.  Cool
Nagyon nagyon-nagyon ritkán húzom be, 1-2 kattanásra,ha lejtőn/emelkedőn állok. Amúgy nem, minek....

Defektet kaptam tegnap, muszáj volt kereket cserélnem. És mivel első keréken, ezért az emeléshez kébnytelen voltam behúzni.

Még ez sem lett volna baj, csak éppen úgy is felejtettem éjszakára. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8261 Dátum: 2020.01.24 péntek, 13:38:14 »

Defektet kaptam tegnap, muszáj volt kereket cserélnem. És mivel első keréken, ezért az emeléshez kébnytelen voltam behúzni.

Még ez sem lett volna baj, csak éppen úgy is felejtettem éjszakára. Sad

AndyA

User error Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8262 Dátum: 2020.01.24 péntek, 13:41:11 »

User error Cheesy
Nekem még sose fagyott be a kézifék. Be már rohadt be, de fagyni még nem.  wow1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8263 Dátum: 2020.01.24 péntek, 14:04:11 »

Nekem még sose fagyott be a kézifék. Be már rohadt be, de fagyni még nem.  wow1

Biztos befagyás, mert amikor két óra múlva elkezdett olvadni, csepegett minden, addira magától megjavult.

Egyelőre majd nem húzkodom, ill. idővel kicserélem, ha valakinek van tippje, milyet érdemes venni, amibe kevésbé megy bele a víz. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8264 Dátum: 2020.01.24 péntek, 14:45:23 »

Biztos befagyás, mert amikor két óra múlva elkezdett olvadni, csepegett minden, addira magától megjavult.

Egyelőre majd nem húzkodom, ill. idővel kicserélem, ha valakinek van tippje, milyet érdemes venni, amibe kevésbé megy bele a víz. Sad

AndyA
Nekem mindig gyári volt. Időnként alánéztem, és ha már a gumiharmonika szétjött a végein akkor kicseréltem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8265 Dátum: 2020.01.24 péntek, 20:30:19 »

Nekem mindig gyári volt. Időnként alánéztem, és ha már a gumiharmonika szétjött a végein akkor kicseréltem.

Gyári 15 rugó darabja, és Cromax szeeint prémium márka van már annyiért, hogy ebből kettőt veszek, és még vissza is adnak.

Más kérdés, hogy adott esetben megérheti...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8266 Dátum: 2020.01.24 péntek, 20:33:54 »

Gyári 15 rugó darabja, és Cromax szeeint prémium márka van már annyiért, hogy ebből kettőt veszek, és még vissza is adnak.

Más kérdés, hogy adott esetben megérheti...

AndyA

Tudod, nekem a gyári az a legolcsóbb Wink
Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8267 Dátum: 2020.01.29 szerda, 12:53:06 »

Egy kanyarban a külső (íven futó) első kerék sosem  "könnyül" meg. Éppen, hogy arra kerül nagyobb terhelés.
Valamint az ESP csak túlkormányzás esetén fékezi a külső első kereket, alulkormányzásnál pedig a belső hátsó  kereket fékezi.
Nem lehet érzékenyebb az ESP az mindig ugyanazzal a programmal, szenzorokkal működik.

Ha valami megváltozik, akkor a bemenő jelek is.
Ahogy írtad, szorul a kerék.....
Hát User Error volt emberek!
A kerék nem szorult, de már egy ideje kicsit labilisnak éreztem az autót, de elhessegettem a gondolatot, mondván biztos a téli gumi miatt. Nem kellett volna. A bal hátsó kerekemben 1 alatti volt a nyomás.  falbav Felfújás után a jelenség megszűnt.  Szóval tanulságos volt a dolog, ellenőrizni kell a keréknyomást legalább hetente egyszer!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #8268 Dátum: 2020.01.30 csütörtök, 15:47:47 »

Hát User Error volt emberek!
A kerék nem szorult, de már egy ideje kicsit labilisnak éreztem az autót, de elhessegettem a gondolatot, mondván biztos a téli gumi miatt. Nem kellett volna. A bal hátsó kerekemben 1 alatti volt a nyomás.  falbav Felfújás után a jelenség megszűnt.  Szóval tanulságos volt a dolog, ellenőrizni kell a keréknyomást legalább hetente egyszer!
1 bar alatti  wow1? Annak finoman szólva is szembetűnőnek kéne lenni. Még akkor is, ha tudatosan minden induláskor nem járod körbe az autót...
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8269 Dátum: 2020.01.30 csütörtök, 16:29:05 »

1 bar alatti  wow1? Annak finoman szólva is szembetűnőnek kéne lenni. Még akkor is, ha tudatosan minden induláskor nem járod körbe az autót...

Biztos gyakorlat is kell hozzá, de amikor 2,4-ről leeresztett a kerék kevéssel 2 alá, két nap után már szemre is feltűnt, hogy mintha kicsit laposabb lenne. Addig ráfogtam, hogy biztos ferdén áll, alászedett kormánnyal, nemtudom. És lőn. Nemhogy 1 bar alatt... Mondjuk ez első kerék volt, ahol a motor súlya folyamatosan ott van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8270 Dátum: 2020.01.31 péntek, 21:57:52 »

Biztos gyakorlat is kell hozzá, de amikor 2,4-ről leeresztett a kerék kevéssel 2 alá, két nap után már szemre is feltűnt, hogy mintha kicsit laposabb lenne. Addig ráfogtam, hogy biztos ferdén áll, alászedett kormánnyal, nemtudom. És lőn. Nemhogy 1 bar alatt... Mondjuk ez első kerék volt, ahol a motor súlya folyamatosan ott van.

AndyA
Az udvaromon sajnos pont balra dől az autó kissé, és egy kerekek által kivájt vájatban vannak a kerekek (még nem volt időm lekövezni az autófeljárót). Ezenkívül hanyag is voltam, mert csak becsaptam magam az autóba, és uzsgyi. Persze éreztem én, hogy nem igazán stabil az autó, de ráfogtam, hogy biztos a téli gumival van valami baj (volt már ilyen esetem), de gondoltam ezzel már kihúzom tavaszig. Amúgy nem biztos, hogy annyira kevés volt benne, mert csak egy lábhajtós pumpával mértem, annak a mérője meg nem igazán kalibrált.  nyes Fújtam bele annyit, hogy eljutottam a gumishoz.  vigyor3
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8271 Dátum: 2020.04.07 kedd, 11:37:48 »

Sziasztok,
induláskor kiengedem a kéziféket és utána lötyög. Ha visszahúzom, akkor kb az első kattanástól fog újra, addig simán leesik a kar. Ha elindulok vele és megyek vele pár száz métert újra fog a kar, lent is.
Mi okoz ilyen jelenséget?
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8272 Dátum: 2020.04.07 kedd, 11:52:44 »

Sziasztok,
induláskor kiengedem a kéziféket és utána lötyög. Ha visszahúzom, akkor kb az első kattanástól fog újra, addig simán leesik a kar. Ha elindulok vele és megyek vele pár száz métert újra fog a kar, lent is.
Mi okoz ilyen jelenséget?
Köszi,
PZs

Szoruló bowden és/vagy szoruló hátsó fékmunkahenger kilincsmű.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8273 Dátum: 2020.04.07 kedd, 12:30:11 »

Sziasztok,
induláskor kiengedem a kéziféket és utána lötyög. Ha visszahúzom, akkor kb az első kattanástól fog újra, addig simán leesik a kar. Ha elindulok vele és megyek vele pár száz métert újra fog a kar, lent is.
Mi okoz ilyen jelenséget?
Köszi,
PZs

Nem megy vissza a helyére, amikor kiengeded, nem tudja a rugó visszahúzni. A többit GSR már leírta. Nézz rá hamar, mert ha úgy marad, pillanatok alatt megeszi a fékbetétedet a beragadt kézifék miatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #8274 Dátum: 2020.04.08 szerda, 08:26:55 »

Köszönöm a válaszokat!
Hogyan tudom itthon házi körülmények között eldönteni, hogy a bowden szorul vagy a fékmunkahenger kilincsmű? Gondolom, ez a munkahenger mindkét hátsó keréknél van.
Ha alkatrészt veszek hozzá, melyik márkát válasszam munkahengerből és bowdenből?
Köszi,
PZs
Nem megy vissza a helyére, amikor kiengeded, nem tudja a rugó visszahúzni. A többit GSR már leírta. Nézz rá hamar, mert ha úgy marad, pillanatok alatt megeszi a fékbetétedet a beragadt kézifék miatt.

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8275 Dátum: 2020.04.08 szerda, 08:37:51 »

Köszönöm a válaszokat!
Hogyan tudom itthon házi körülmények között eldönteni, hogy a bowden szorul vagy a fékmunkahenger kilincsmű? Gondolom, ez a munkahenger mindkét hátsó keréknél van.
Ha alkatrészt veszek hozzá, melyik márkát válasszam munkahengerből és bowdenből?
Köszi,
PZs

Visszaengeded a kart és alánézel a hátsó fékeknél.
Ha a bowden visszacsúszott, de a kilincsmű (kar) nem tért vissza, akkor a fékmunkahrenger szorul.
Ha a bowden sem tért vissza) nem lesz laza hátul, akkor a bowden és akár a fék is lehet rossz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KamiRS
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



« Új hozzászólás #8276 Dátum: 2020.05.01 péntek, 12:35:11 »

Üdvözletem Klubtársak! Smiley Mondeo MK3 2001 évjáratú autómhoz keresek kézifékkart ami NEM automata után állítós. Esetleg van itt valakinek eladó? Segítségeteket előre is köszönöm!! Smiley Smiley Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8277 Dátum: 2020.05.01 péntek, 14:46:16 »

Üdvözletem Klubtársak! Smiley Mondeo MK3 2001 évjáratú autómhoz keresek kézifékkart ami NEM automata után állítós. Esetleg van itt valakinek eladó? Segítségeteket előre is köszönöm!! Smiley Smiley Smiley

Keres-kínál topik
Autóbontások topik


* 2001-eshez nem fogsz találni nem automatát, mert azokhoz nem volt.
   FL-estől szerelték azzal, tehát kb. 2004-stől gyártott autóból kell neked a kar.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.01 péntek, 14:49:46 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KamiRS
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



« Új hozzászólás #8278 Dátum: 2020.05.01 péntek, 17:57:03 »

Nagyon szépen köszönöm a válaszod ezt nem tudtam hogy ehez az évjárathoz nem lehet kapni még egyszer köszönöm!! Smiley Smiley
Naplózva
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #8279 Dátum: 2020.05.01 péntek, 18:31:16 »

sziasztok!
mk3 hátsó fékbetét cseréjénél a 2 oldalhoz külön külön irányu szerszám kell? esetleg szerszám nélküli spéci megoldása van valakinek?
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8280 Dátum: 2020.05.01 péntek, 18:37:19 »

Nagyon szépen köszönöm a válaszod ezt nem tudtam hogy ehez az évjárathoz nem lehet kapni még egyszer köszönöm!! Smiley Smiley

Ezek szerint nem sikerült kivenni, hogy mit is mondtam.
Csereszabatos a kézifék kar, de ne 2001-eshez keress nem automatát. Keress simán mk3 kézifék kart, ami nem automata. (2004-)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8281 Dátum: 2020.05.01 péntek, 18:38:50 »

sziasztok!
mk3 hátsó fékbetét cseréjénél a 2 oldalhoz külön külön irányu szerszám kell? esetleg szerszám nélküli spéci megoldása van valakinek?

Nekem van készletem.
Helyileg hol vagy?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8282 Dátum: 2020.05.01 péntek, 18:50:51 »

sziasztok!
mk3 hátsó fékbetét cseréjénél a 2 oldalhoz külön külön irányu szerszám kell? esetleg szerszám nélküli spéci megoldása van valakinek?
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8283 Dátum: 2020.05.02 szombat, 10:18:45 »

sziasztok!
mk3 hátsó fékbetét cseréjénél a 2 oldalhoz külön külön irányu szerszám kell? esetleg szerszám nélküli spéci megoldása van valakinek?

Igen, mivel ellenkező irányba kell tekerni őket.

Nekem annak idején csak egy fékkockám volt, azt szorítottam oda asztalosszorítóval nem nagyon, de azért határozottan, és egy csavarhúzóval belenyúlva tekertem rajta egy kicsit, szorítottam, tekertem.

A gond alapvetően az, hogy ha akármivel össze is nyomod, hogyan tudod közben tekerni is.

Egy ötlet: flex korong kiszedő, aminek a körmei vannak?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8284 Dátum: 2020.05.03 vasárnap, 16:39:11 »

sziasztok!
mk3 hátsó fékbetét cseréjénél a 2 oldalhoz külön külön irányu szerszám kell? esetleg szerszám nélküli spéci megoldása van valakinek?
Szia!

Én parhuzamszorito és flexkulcs kombó használatával cseréltem ki.
Tekersz a szorítón amig tudod, után tekersz 1-2 fordulatot a flexkulccsal aztán igy sorban.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8285 Dátum: 2020.05.04 hétfő, 18:38:25 »

Én nem tudom, hogy csak az én kocsim béna vagy mi, de eddig minden alkalommal mikor vissza kellet tekerni akkor egy vastag
imbuszt használtam, ami pont befér középre és simán kézzel visszatekertem úgy, hogy közben nyomtam befelé. És még azt se
mondhatnám, hogy nehéz. Kb,. mint egy vastagabb csavart behajtani fába. Nem értem minek ide fogó meg szorító. Ha nincs
imbusz, még egy nagy csavarhúzó is megteszi. Ha annyira szorul, ott vmi gond van. 
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8286 Dátum: 2020.05.05 kedd, 08:28:49 »

Én nem tudom, hogy csak az én kocsim béna vagy mi, de eddig minden alkalommal mikor vissza kellet tekerni akkor egy vastag
imbuszt használtam, ami pont befér középre és simán kézzel visszatekertem úgy, hogy közben nyomtam befelé. És még azt se
mondhatnám, hogy nehéz. Kb,. mint egy vastagabb csavart behajtani fába. Nem értem minek ide fogó meg szorító. Ha nincs
imbusz, még egy nagy csavarhúzó is megteszi. Ha annyira szorul, ott vmi gond van.  

A korai féknyereg verziónál a 12-es imbusszal tényleg minden erőlködés nélkül vissza lehet hajtani. Az újabbnál nincs meg ez a funkció, csak a dugattyú szélén vannak meg a pöckök, amibe a szerszám bele tud kapaszkodni.

Szerk: nem pöcök, bemélyedés
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.05 kedd, 08:32:38 írta tpmportal » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8287 Dátum: 2020.05.05 kedd, 09:02:24 »

A korai féknyereg verziónál a 12-es imbusszal tényleg minden erőlködés nélkül vissza lehet hajtani. Az újabbnál nincs meg ez a funkció, csak a dugattyú szélén vannak meg a pöckök, amibe a szerszám bele tud kapaszkodni.

Szerk: nem pöcök, bemélyedés

Mindegy. M.Gy. majd úgyis kijavít...  vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #8288 Dátum: 2020.05.06 szerda, 10:51:22 »

A korai féknyereg verziónál a 12-es imbusszal tényleg minden erőlködés nélkül vissza lehet hajtani. Az újabbnál nincs meg ez a funkció, csak a dugattyú szélén vannak meg a pöckök, amibe a szerszám bele tud kapaszkodni.

Szerk: nem pöcök, bemélyedés

Én is nemrég cseréltem féknyergeket de az imbusz kialakítás inkább csak gyártó függő és a két szélén a bevágások a fékbetét miatt is kellenek!

http://keptarhely.eu/view.php?file=20200506v00szv47w.jpeg
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.06 szerda, 10:54:29 írta SPANNER » Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91



E-mail
« Új hozzászólás #8289 Dátum: 2020.05.09 szombat, 13:19:30 »

koszi mindenkinek a segitseget. vegul az imbuszos megoldassal probalkozva sikerult, igaz keszultem... szorito flexkulcs meg miegyeb de sima liba volt. kis wd 40 a porvedo ala h a dugattyu ne szakitsa meg, csuszkák kitakarit bezsirzas.... es bummm. igy lett a csokapik
koszonom mindenkinek!  taps
Naplózva

Mk III TDDI KOMBI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8290 Dátum: 2020.05.09 szombat, 19:00:05 »

koszi mindenkinek a segitseget. vegul az imbuszos megoldassal probalkozva sikerult, igaz keszultem... szorito flexkulcs meg miegyeb de sima liba volt. kis wd 40 a porvedo ala h a dugattyu ne szakitsa meg, csuszkák kitakarit bezsirzas.... es bummm. igy lett a csokapik
koszonom mindenkinek!  taps

Cserealsóval is készültél...?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8291 Dátum: 2020.05.15 péntek, 12:37:38 »

Hali!
Első féktárcsák és betétek cseréje előtt állok. Gondoltam akkor fékfolyadék cserét is kérek a szerelőmtől, kitudja milyen állapotban van. Valahol a neten (na bumm, jól kezdődik  nyes ) azt olvastam, vagy láttam, hogy ESP-s autóknál az ESP vezérlő légtelenítése nem megy csak úgy a "fékpedálpumpálós" technikával,  hanem "kompúter"-technika kell hozzá. Igaz ez? Tényleg szakszervizbe kell vinnem emiatt az autót?
Köszi
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8292 Dátum: 2020.05.15 péntek, 12:50:19 »

Hali!
Első féktárcsák és betétek cseréje előtt állok. Gondoltam akkor fékfolyadék cserét is kérek a szerelőmtől, kitudja milyen állapotban van. Valahol a neten (na bumm, jól kezdődik  nyes ) azt olvastam, vagy láttam, hogy ESP-s autóknál az ESP vezérlő légtelenítése nem megy csak úgy a "fékpedálpumpálós" technikával,  hanem "kompúter"-technika kell hozzá. Igaz ez? Tényleg szakszervizbe kell vinnem emiatt az autót?
Köszi

Az "ESP vezérlő" az ugyanaz a hidraulika tömb, ami az ABS.  Cool
Ha szakszerűen akarjuk csinálni, akkor már ahhoz is (minden ABS-es autónál) diagnosztikai műszer szükséges. Mivel csak azzal lehet kijáratni a tömbben lévő fékfolyadékot.

« Utoljára szerkesztve: 2020.05.15 péntek, 16:02:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8293 Dátum: 2020.05.15 péntek, 12:53:42 »

Át "ESP vezérlő" az ugyanaz a hidraulika tömb, ami az ABS.  Cool
Ha szakszerűen akarjuk csinálni, akkor már ahhoz is (minden ABS-es autónál) diagnosztikai műszer szükséges. Mivel csak azzal lehet kijáratni a tömbben lévő fékfolyadékot.


Köszi, akkor eldöntetett.  worship
Csak még egy kérdés ala Colombo. Smiley A féktárcsa cseréhez kell légteleníteni? Tehát nem úsznám meg a hidraulika tömb matatását?
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.15 péntek, 12:55:49 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8294 Dátum: 2020.05.15 péntek, 13:15:20 »

Köszi, akkor eldöntetett.  worship
Csak még egy kérdés ala Colombo. Smiley A féktárcsa cseréhez kell légteleníteni? Tehát nem úsznám meg a hidraulika tömb matatását?

Ha csak tárcsát+betétet cserélsz, akkor nem kell légteleníteni.

Én tuti nem vinném ezért máshova fékfolyadék cserére, simán rábíznám a szerelővel, hagyományos módon.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.15 péntek, 13:17:12 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8295 Dátum: 2020.05.15 péntek, 13:27:36 »

Ha csak tárcsát+betétet cserélsz, akkor nem kell légteleníteni.

Én tuti nem vinném ezért máshova fékfolyadék cserére, simán rábíznám a szerelővel, hagyományos módon.
Szuper! Akkor most még hagyom ezt a fékfolyadék cserét. Legyen meg tárcsa csere. Smiley
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8296 Dátum: 2020.05.15 péntek, 13:32:53 »

Köszi, akkor eldöntetett.  worship
Csak még egy kérdés ala Colombo. Smiley A féktárcsa cseréhez kell légteleníteni? Tehát nem úsznám meg a hidraulika tömb matatását?

Miért kellene? Nem nyúlsz semmihez, ami fékfolyadék. Na jó, vissza kell nyomni a munkahengereket, de ez sem jár olyan bontással, amitől levegő kerülhetne a rendszerbe, lévén a munkahengernek normál állapota, hogy ki-be mozogjon, és tologassa kicsit a fékfolyadékot a csövekben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #8297 Dátum: 2020.05.15 péntek, 22:31:02 »

Miért kellene? Nem nyúlsz semmihez, ami fékfolyadék. Na jó, vissza kell nyomni a munkahengereket, de ez sem jár olyan bontással, amitől levegő kerülhetne a rendszerbe, lévén a munkahengernek normál állapota, hogy ki-be mozogjon, és tologassa kicsit a fékfolyadékot a csövekben.

AndyA
Az ember folyton csak tanul, tanul, tanul. Smiley
Köszi!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8298 Dátum: 2020.05.15 péntek, 23:05:44 »

Miért kellene? Nem nyúlsz semmihez, ami fékfolyadék. Na jó, vissza kell nyomni a munkahengereket, de ez sem jár olyan bontással, amitől levegő kerülhetne a rendszerbe, lévén a munkahengernek normál állapota, hogy ki-be mozogjon, és tologassa kicsit a fékfolyadékot a csövekben.

AndyA

Ööö...izé....
Üzemi körülményben:
A munkahengerek nem tologatják a folyadékot.
A folyadék nyomja a dugattyút/munkahengert.  wave
A folyadékot nyomóhenger mozgatja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8299 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 08:12:18 »

Ööö...izé....
Üzemi körülményben:
A munkahengerek nem tologatják a folyadékot.
A folyadék nyomja a dugattyút/munkahengert.  wave
A folyadékot nyomóhenger mozgatja.

De, tologatja. Szerinted mit csinál a munkahenger, amikor fékezés után visszamegy a helyére? Vagy szerinted olyankor a főfékhenger szívja vissza a fékfolyadékot, és az húzza vissza a munkahengereket a féknyeregben?

(Erre ne válaszolj, mert éppen te megyaráztad el 1-2 éve, hogy hogyan működik ez a dolog, ábrával illusztrálva. És igen, aszerint a munkahenger visszanyomja a fékfolyadékot a tartályba.)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 159 160 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.