Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 22:41:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
163
164
165
166
167
168
169
[
170
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3067386 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8450 Dátum:
2021.07.27 kedd, 16:37:04 »
Idézetet írta: Alfa - 2021.07.27 kedd, 16:27:04
...sajnos még mindíg , a baloldali kerékre azt írja, hogy "nincs jel" már több szenzort, érintkezőt cseréltünk, de még mindíg "nincs jel".
A szerelő azt mondja, a csapágy jól van berakva..... szerinte a féltengej külső része van el korrodálva....,vagy .....
Nem a féltengelyen van a gyűrű, ami a szenzornak adja a jelet, hanem a csapágy egyik oldalán. Semmi köze a korrodált féltengelyhez. Ezek szerint ezzel nincs tisztában, tehát nem is figyelt rá, hogy milyen irányban ment be a csapágy. Én személy szerint 90%-ot adok arra, hogy rossz irányban van bent a csapágy, vagy alapból rossz típus. Mindegy, mert úgyis ki kell venni, és új csapágyat jó irányban bepréselni. Szerelőt meg cserélj.
Naplózva
Alfa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 43
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8451 Dátum:
2021.07.28 szerda, 15:35:15 »
Idézetet írta: tpmportal - 2021.07.27 kedd, 16:37:04
Nem a féltengelyen van a gyűrű, ami a szenzornak adja a jelet, hanem a csapágy egyik oldalán. Semmi köze a korrodált féltengelyhez. Ezek szerint ezzel nincs tisztában, tehát nem is figyelt rá, hogy milyen irányban ment be a csapágy. Én személy szerint 90%-ot adok arra, hogy rossz irányban van bent a csapágy, vagy alapból rossz típus. Mindegy, mert úgyis ki kell venni, és új csapágyat jó irányban bepréselni. Szerelőt meg cserélj.
...akkor új csapágy a megoldás, ......mert ez a féltengely korrodáció nekem is gyanus volt,hogy hülyeség...
köszönöm a tanácsot
Naplózva
2003 as Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8452 Dátum:
2021.07.28 szerda, 15:58:11 »
Idézetet írta: Alfa - 2021.07.28 szerda, 15:35:15
...akkor új csapágy a megoldás, ......mert ez a féltengely korrodáció nekem is gyanus volt,hogy hülyeség...
köszönöm a tanácsot
Mielőtt nekiestek egy szkóppal érdemes ránézni a szenzor két vezetékére. Hall IC-s, szóval szép négyszögjelet kell rajzolnia, ha forog a kerék. Ha a tápfesz megvan, és több szenzorral sem rajzolja (gondolom ismert jó - másik oldali került a helyére), akkor csapágy probléma. Ha nincs tápfesz, vagy van négyszögjel, és mégis hibakód van, akkor lehet még kontakthiba valahol, vagy megpukkant ABS vezérlő. Bár ahhoz valami igazán érdekesnek kellett történnie.
Naplózva
Alfa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 43
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8453 Dátum:
2021.07.30 péntek, 14:32:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2021.07.28 szerda, 15:58:11
Mielőtt nekiestek egy szkóppal érdemes ránézni a szenzor két vezetékére. Hall IC-s, szóval szép négyszögjelet kell rajzolnia, ha forog a kerék. Ha a tápfesz megvan, és több szenzorral sem rajzolja (gondolom ismert jó - másik oldali került a helyére), akkor csapágy probléma. Ha nincs tápfesz, vagy van négyszögjel, és mégis hibakód van, akkor lehet még kontakthiba valahol, vagy megpukkant ABS vezérlő. Bár ahhoz valami igazán érdekesnek kellett történnie.
.."érdekesnek"?
Mikor rá lett dugva a szenzorra a csatlakozó vezeték , azonnal felhuzta az ablakai,és lezárta az autót.... az volt a szerencsém,hogy a kulcsok a zsebemben voltak....
Naplózva
2003 as Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8454 Dátum:
2021.07.30 péntek, 17:24:01 »
Idézetet írta: Alfa - 2021.07.30 péntek, 14:32:22
.."érdekesnek"?
Mikor rá lett dugva a szenzorra a csatlakozó vezeték , azonnal felhuzta az ablakai,és lezárta az autót.... az volt a szerencsém,hogy a kulcsok a zsebemben voltak....
Igen, leginkább ezért írtam ezt az opciót, mert az elég bizarr.
Naplózva
Roderik
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8455 Dátum:
2022.10.16 vasárnap, 18:23:48 »
Sziasztok!
Nemrég elkezdett furán viselkedni a fék az autómon. Többnyire rendesen működik, de néha mikor lenyomom a fékpedált nagyon darabosan megy és erőből kell nyomni, hogy elkezdjen fékezni az autó. Ez kb. minden 5-ik fékezésnél van így. Egyszer pedig kb. 20km/h-s tempónál mikor ugyanígy viselkedett a pedál nem akart megállni az autó és az egyik kerék egy pár méteren keresztül blokkolt is. Ez mellett néha felvillan az ABS jelző ikon is és néha eltűnik. Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a probléma és, hogy hogyan lehetne megoldani?
Előre is köszi a segítséget.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8456 Dátum:
2022.10.16 vasárnap, 19:57:56 »
Idézetet írta: Roderik - 2022.10.16 vasárnap, 18:23:48
Sziasztok!
Nemrég elkezdett furán viselkedni a fék az autómon. Többnyire rendesen működik, de néha mikor lenyomom a fékpedált nagyon darabosan megy és erőből kell nyomni, hogy elkezdjen fékezni az autó. Ez kb. minden 5-ik fékezésnél van így. Egyszer pedig kb. 20km/h-s tempónál mikor ugyanígy viselkedett a pedál nem akart megállni az autó és az egyik kerék egy pár méteren keresztül blokkolt is. Ez mellett néha felvillan az ABS jelző ikon is és néha eltűnik. Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a probléma és, hogy hogyan lehetne megoldani?
Előre is köszi a segítséget.
fékolaj szint,levegősödés,légtelenítés + a kinyomónál is.Első körben...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8457 Dátum:
2022.10.17 hétfő, 08:03:25 »
Idézetet írta: alf® - 2022.10.16 vasárnap, 19:57:56
fékolaj szint,levegősödés,légtelenítés + a kinyomónál is.Első körben...
Meg hibakódot nézni, hátha beírt valamit az ABS.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
stickys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8458 Dátum:
2023.01.02 hétfő, 19:25:46 »
Sziasztok!
Fékcsövet kellene cserélnem, a probléma hátul a tanknál kezdődik, addig hibátlan a cső.
Arra gondoltam teszek bele egy toldót és csak a hibás részt cserélem ki.
A kérdésem az volna, hogy ugye a gyári az acél cső és nekem réz fékcsövem van itthon amivel toldanám.
Az acél-réz kombó nem eszi meg egymást ugye?
Olvastam olyat, hogy ABS-es autókhoz nem lehet rakni rezet, mert a működése esetén a lökések miatt elrepedhet, ezért csak acél használható.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8459 Dátum:
2023.01.02 hétfő, 19:49:23 »
Idézetet írta: stickys - 2023.01.02 hétfő, 19:25:46
Sziasztok!
Fékcsövet kellene cserélnem, a probléma hátul a tanknál kezdődik, addig hibátlan a cső.
Arra gondoltam teszek bele egy toldót és csak a hibás részt cserélem ki.
A kérdésem az volna, hogy ugye a gyári az acél cső és nekem réz fékcsövem van itthon amivel toldanám.
Az acél-réz kombó nem eszi meg egymást ugye?
Olvastam olyat, hogy ABS-es autókhoz nem lehet rakni rezet, mert a működése esetén a lökések miatt elrepedhet, ezért csak acél használható.
A fék olyasmi, amivel nem játszanék. Ha a gyári végig acél, akkor egyben, toldás nélkül, csak acélt raknék oda, minden más megfontolás mellőzésével.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8460 Dátum:
2023.09.04 hétfő, 11:35:26 »
Csak kiváncsiságból, valaki talált már utángyártott (fék)vákumcsövet? (dízel MK3, a vákumdobra menőt )
Csak a gyárit találtam így kénytelen voltam megrendelni azt.
Törött cső
FINIS-1350512
FINIS-1350512
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Toumen
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8461 Dátum:
2024.03.21 csütörtök, 14:01:00 »
Tiszteletem!
Mondeo mk5-ös! Az lenne a kérdésem, hogy kuplungcsere után, ajtónyitáskor üzenetet küld a kijelzőre, hogy "parkolófék nincs behúzva behúzza a kéziféket" de ezt akkor is, ha behúzom. Ezt milyen módon lehet kiiktatni, vagy mi a gond?
Üdv.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8462 Dátum:
2024.03.24 vasárnap, 16:42:18 »
Idézetet írta: Toumen - 2024.03.21 csütörtök, 14:01:00
Tiszteletem!
Mondeo mk5-ös! Az lenne a kérdésem, hogy kuplungcsere után, ajtónyitáskor üzenetet küld a kijelzőre, hogy "parkolófék nincs behúzva behúzza a kéziféket" de ezt akkor is, ha behúzom. Ezt milyen módon lehet kiiktatni, vagy mi a gond?
Üdv.
Ford Mondeo Club Hungary > Szakmai fórum >
Mondeo III.
> Fék, ABS, ESP
Inkább ide:
Ford Mondeo Club Hungary > Szakmai fórum > Mondeo V. > Fék, ABS, ESP
http://mondeo.hu/index.php?topic=11290.0
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 349
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8463 Dátum:
2024.07.08 hétfő, 10:01:35 »
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy cserélt már valaki fém fékcsöveket? Esetleg méretek, vagy lehet e venni teljes szetett hozzá ami le van gyártva.
2001 évjárat 2000 benzin lépcsőshátú manuális való.
És a másik kérdés, milyen főfék munkahengert érdemes venni
Köszönöm
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8464 Dátum:
2024.07.17 szerda, 07:58:35 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2024.07.08 hétfő, 10:01:35
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy cserélt már valaki fém fékcsöveket? Esetleg méretek, vagy lehet e venni teljes szetett hozzá ami le van gyártva.
2001 évjárat 2000 benzin lépcsőshátú manuális való.
És a másik kérdés, milyen főfék munkahengert érdemes venni
Köszönöm
Elvileg lehet venni készen, ill. alkalmas ember legyártja neked. Azt erősen ellenjavallanám, hogy te kezd magadnak fém fékcsövet gyártani... Amúgy miért kell cserélni?
Munkahenger: amilyet sikerül. Örülj, ha még kapsz egyáltalán.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 349
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8465 Dátum:
2024.07.20 szombat, 06:39:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.07.17 szerda, 07:58:35
Elvileg lehet venni készen, ill. alkalmas ember legyártja neked. Azt erősen ellenjavallanám, hogy te kezd magadnak fém fékcsövet gyártani... Amúgy miért kell cserélni?
Munkahenger: amilyet sikerül. Örülj, ha még kapsz egyáltalán.
AndyA
Műszakin mondták, hogy lehetséges érdemes átnézni és cserélni, mert kezd rozsdásodni.
Ha lehetséges a beszerzés, akkor cseréltettni szeretném egyben az egészet.
A főfékhenger pedig amikor leállítom a motort és tartom a féket lassan megy a fékpedál legelé.
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8466 Dátum:
2024.07.21 vasárnap, 10:06:07 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2024.07.20 szombat, 06:39:05
Műszakin mondták, hogy lehetséges érdemes átnézni és cserélni, mert kezd rozsdásodni.
Egyik helyen nekem erre (is) mondták, hogy emiatt nem megy át a műszakin. Elvittem máshová, megnézték, és azt mondták, felületi rozsda, nem kell piszkálni. Akkor máshol átment a műszakin, majd azóta idén mégegyszer sikeres műszaki műszaki vizsgát tett.
A csőcsere elmondás szerint macerás, mert kvázi "kézzel" kell meghajtogatni a csöveket és a ki- és beszerelés időrabló, babramunka.
Ahol kérdeztem, ott nem merült fel (ha létezik egyáltalán) gyári cső beszerzése.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 349
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8467 Dátum:
2024.07.21 vasárnap, 13:04:36 »
Idézetet írta: edk - 2024.07.21 vasárnap, 10:06:07
Egyik helyen nekem erre (is) mondták, hogy emiatt nem megy át a műszakin. Elvittem máshová, megnézték, és azt mondták, felületi rozsda, nem kell piszkálni. Akkor máshol átment a műszakin, majd azóta idén mégegyszer sikeres műszaki műszaki vizsgát tett.
A csőcsere elmondás szerint macerás, mert kvázi "kézzel" kell meghajtogatni a csöveket és a ki- és beszerelés időrabló, babramunka.
Ahol kérdeztem, ott nem merült fel (ha létezik egyáltalán) gyári cső beszerzése.
Gyári csöveket nem találok, pedig az lenne a legjobb megoldás. Kevesebb munka lenne akkor. Így le kell szedni legyártani és vissza.
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8468 Dátum:
2024.07.23 kedd, 09:46:07 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2024.07.21 vasárnap, 13:04:36
Gyári csöveket nem találok, pedig az lenne a legjobb megoldás. Kevesebb munka lenne akkor. Így le kell szedni legyártani és vissza.
Még jobb, ha olyan csinálja, aki minta nélkül is "tudja" a méreteket, mert elvileg ez tudható. Meg lehet rézcsőből is gyártatni, és akkor örök élet, meg egy nap, de nyilván drágább lesz.
Amőgy ha az első szett vas kibírt közel 20 évet, a második szett is pont jó lesz vasból. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8469 Dátum:
2024.07.23 kedd, 16:48:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.07.23 kedd, 09:46:07
Még jobb, ha olyan csinálja, aki minta nélkül is "tudja" a méreteket, mert elvileg ez tudható. Meg lehet rézcsőből is gyártatni, és akkor örök élet, meg egy nap, de nyilván drágább lesz.
Amőgy ha az első szett vas kibírt közel 20 évet, a második szett is pont jó lesz vasból. :-)
AndyA
csak egy ilyen vagy hasonló-jobb szerszám kell hozzá,és kis türelemmel bárki megcsinálja otthon is.No persze a "bárki" kültői túlzás. Van aki ebből él,csak nehéz felkutatni.Aki gyártott már otthon-vagy bárhol klíma csövezést,az már majdnem tudja ezt is csinálni...
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj0yuvss72HAxVZQpEFHYjxCLYYABAZGgJscg&ae=2&co=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtdcbdJFpHN7oRMKnLOM50GAeuFA1NInswLiXU_TeuHRW3ks19g6QObBoCPxYQAvD_BwE&ohost=www.google.com&cid=CAESVeD25X7YcshEMvth3A5lkdcxXuiMZtLJQzZ456hwhXbnPReoGdXh7JVR_iCi9VfIboGmVQZXgyy3q02-70WLSEtbih2CfYORoLqCosydm0PAaJSTGeI&sig=AOD64_2DZ9AfKDWCx9aY3JFszCTHSb9DFQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjspefss72HAxViBxAIHUksAXMQ9aACKAB6BAgDEGk&adurl=
https://gebotools.hu/products/fekcso-peremezo-keszlet-10-db?utm_source=googlecpc&utm_medium=MaxSculeSpeciale&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtddGyxfPjnKNZTchP9dcZX9Y_BnK1sJHLS_o9u6NQ7m2uCJSq0QaXKRoC-WEQAvD_BwE
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8470 Dátum:
2024.07.26 péntek, 10:40:35 »
Sziasztok!
Segítsetek, mert zsákutcába kerültem.
Az én 2.2 TDCI 2005 Mk3 mondim az alany.
Toronycsapágy cserét és generátor szabadon futósítás követően dobott egy Kézifék - ABS - EPS hibakódot a műszerfalra. Hibakód olvasás után kaptam egy C1266 hibakódot ( Gyenge vagy nincs tápellátás).
Átnézem a biztosítékokat mind az utastérben, mind a motortérben, de mind rendben van.
Majd ellenőriztem és kitakarítottam a két első jeladó csatiját is és néztem egy abs jeladó sebességet.
Azt követően kódolvasás és a c1266 maradt és jött a c1155 és a c1145.
Hogy lehet az, hogy elvilg az c1266 alapján nem kap áramot a ABS, a c1155 és c1145 alapján a jeladó sem működik, de sebességet mégis mér a két jeladó? Ha nem kap tápot, és szakadás van, hogy mér mégis?
Az ABS modul tényleges tápellátását még nem mértem.
Találkoztatok már ezzel a hibával?
Kérlek segítsetek merre induljak tovább.
UA.: A két generátoros hibát ne vegyétek figyelembe. A korábbi generátorról átrakott szabadonfutó meghalt. ezért nem töltött. Az cserélve lett.
Képek:
https://photos.app.goo.gl/HqqiNGmoVKD4FS7U8
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 349
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8471 Dátum:
2024.07.26 péntek, 17:03:46 »
Idézetet írta: alf® - 2024.07.23 kedd, 16:48:16
csak egy ilyen vagy hasonló-jobb szerszám kell hozzá,és kis türelemmel bárki megcsinálja otthon is.No persze a "bárki" kültői túlzás. Van aki ebből él,csak nehéz felkutatni.Aki gyártott már otthon-vagy bárhol klíma csövezést,az már majdnem tudja ezt is csinálni...
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj0yuvss72HAxVZQpEFHYjxCLYYABAZGgJscg&ae=2&co=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtdcbdJFpHN7oRMKnLOM50GAeuFA1NInswLiXU_TeuHRW3ks19g6QObBoCPxYQAvD_BwE&ohost=www.google.com&cid=CAESVeD25X7YcshEMvth3A5lkdcxXuiMZtLJQzZ456hwhXbnPReoGdXh7JVR_iCi9VfIboGmVQZXgyy3q02-70WLSEtbih2CfYORoLqCosydm0PAaJSTGeI&sig=AOD64_2DZ9AfKDWCx9aY3JFszCTHSb9DFQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjspefss72HAxViBxAIHUksAXMQ9aACKAB6BAgDEGk&adurl=
https://gebotools.hu/products/fekcso-peremezo-keszlet-10-db?utm_source=googlecpc&utm_medium=MaxSculeSpeciale&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtddGyxfPjnKNZTchP9dcZX9Y_BnK1sJHLS_o9u6NQ7m2uCJSq0QaXKRoC-WEQAvD_BwE
Le tudnám gyártani , de inkább szakemberre bíznám.
Ha esetleg lenne valakinek bontott ami alapján le lehetne gyártani az lenne a legjobb megoldás.
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8472 Dátum:
2024.07.26 péntek, 17:18:24 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2024.07.26 péntek, 17:03:46
Le tudnám gyártani , de inkább szakemberre bíznám.
Ha esetleg lenne valakinek bontott ami alapján le lehetne gyártani az lenne a legjobb megoldás.
Nem okoskodva, de lehet venni különböző méretű kész csöveket.
https://www.unixauto.hu/webshop/termek-adatlap/60002
Egyszer nekem is kellett cserélni, vettem egy hasonló hosszúságút és szépen kialakítottam a kívánt formát.
Bár nekem csak a hátsó fékhez kellett egy 30 cm szakasz. ( ha jól emlékszem) Ha az egész rendszert újra kell csinálni az más tészta.
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
guliver83329
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 349
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8473 Dátum:
2024.07.27 szombat, 09:57:37 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2024.07.26 péntek, 17:18:24
Nem okoskodva, de lehet venni különböző méretű kész csöveket.
https://www.unixauto.hu/webshop/termek-adatlap/60002
Egyszer nekem is kellett cserélni, vettem egy hasonló hosszúságút és szépen kialakítottam a kívánt formát.
Bár nekem csak a hátsó fékhez kellett egy 30 cm szakasz. ( ha jól emlékszem) Ha az egész rendszert újra kell csinálni az más tészta.
Közben találtam méreteket és van is készen ilyen.
Mennyi db kell összesen azt tudja valaki?
Bal első 650mm, jobb első 1100mm
Bal hátsó 1700mm, jobb hátsó 1240mm
De van olyan 2950mm középső?
Tudja valaki, hogy ez mi lenne?
Naplózva
MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8474 Dátum:
2024.07.28 vasárnap, 10:10:35 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2024.07.26 péntek, 10:40:35
Sziasztok!
Segítsetek, mert zsákutcába kerültem.
Az én 2.2 TDCI 2005 Mk3 mondim az alany.
Toronycsapágy cserét és generátor szabadon futósítás követően dobott egy Kézifék - ABS - EPS hibakódot a műszerfalra. Hibakód olvasás után kaptam egy C1266 hibakódot ( Gyenge vagy nincs tápellátás).
Átnézem a biztosítékokat mind az utastérben, mind a motortérben, de mind rendben van.
Majd ellenőriztem és kitakarítottam a két első jeladó csatiját is és néztem egy abs jeladó sebességet.
Azt követően kódolvasás és a c1266 maradt és jött a c1155 és a c1145.
Hogy lehet az, hogy elvilg az c1266 alapján nem kap áramot a ABS, a c1155 és c1145 alapján a jeladó sem működik, de sebességet mégis mér a két jeladó? Ha nem kap tápot, és szakadás van, hogy mér mégis?
Az ABS modul tényleges tápellátását még nem mértem.
Találkoztatok már ezzel a hibával?
Kérlek segítsetek merre induljak tovább.
UA.: A két generátoros hibát ne vegyétek figyelembe. A korábbi generátorról átrakott szabadonfutó meghalt. ezért nem töltött. Az cserélve lett.
Képek:
https://photos.app.goo.gl/HqqiNGmoVKD4FS7U8
törld a hibakódokat, és vedd le az abs -ről a csatlakozóját feszmentes állapotban, tisztítsd meg kontakt spray-el,rakd vissza,rögzítsd. Lehet,csak lemozdult a munkálatok során...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8475 Dátum:
2024.07.29 hétfő, 14:53:04 »
Idézetet írta: alf® - 2024.07.28 vasárnap, 10:10:35
törld a hibakódokat, és vedd le az abs -ről a csatlakozóját feszmentes állapotban, tisztítsd meg kontakt spray-el,rakd vissza,rögzítsd. Lehet,csak lemozdult a munkálatok során...
Az ABS kocka csatit érted ez alatt? Az olyan fantasztikus helyen van
, de nincs más választásom, úgy látom.
A c1155 és c1145 hibakódot sikerült szombaton orvosolni a csokállványon lévő csatik takarításával és kód törlésével.
A C1266 az marad, törölhetetlen.
Csak egy gondolat generátor oldalról:
Korábban meghalt a generátorom, hirtelen kellett egy másik így beraktam egy gyorsan szerzett bontottat.
Most amikor cseréltem a toronycsapágyat, mivel szét volt bontva a jobb eleje, már a generátor kapott egy szabadonfutót és szíjfeszítőjét is cseréltem +szíjjat is (1642mm)
Ez után jött a c1266 hibakód (ami gyenge vagy nincs tápellátás).
A generátor terhelés nélkül 14,2-14,4 V tölt most, fogyasztók rákapcsolása után ≈13,9 V.
Lehet, hogy ez kevés neki és letiltja a nagy fogyasztókat? ( bár jártam már én rossz generátorral kevesebb töltéssel is vele, nem dobott kódot)
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8476 Dátum:
2024.07.29 hétfő, 17:23:24 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2024.07.29 hétfő, 14:53:04
Az ABS kocka csatit érted ez alatt? Az olyan fantasztikus helyen van
, de nincs más választásom, úgy látom.
A c1155 és c1145 hibakódot sikerült szombaton orvosolni a csokállványon lévő csatik takarításával és kód törlésével.
A C1266 az marad, törölhetetlen.
Csak egy gondolat generátor oldalról:
Korábban meghalt a generátorom, hirtelen kellett egy másik így beraktam egy gyorsan szerzett bontottat.
Most amikor cseréltem a toronycsapágyat, mivel szét volt bontva a jobb eleje, már a generátor kapott egy szabadonfutót és szíjfeszítőjét is cseréltem +szíjjat is (1642mm)
Ez után jött a c1266 hibakód (ami gyenge vagy nincs tápellátás).
A generátor terhelés nélkül 14,2-14,4 V tölt most, fogyasztók rákapcsolása után ≈13,9 V.
Lehet, hogy ez kevés neki és letiltja a nagy fogyasztókat? ( bár jártam már én rossz generátorral kevesebb töltéssel is vele, nem dobott kódot)
ha nem eredeti visteon generátor került bele,az is lehet, hogy nem illeszkedik a smart charge töltő rendszerhez. Vannak amikkel nem működik a töltőrendszer,és ilyen hibákat generál.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8477 Dátum:
2024.07.29 hétfő, 20:53:08 »
Idézetet írta: guliver83329 - 2024.07.27 szombat, 09:57:37
Közben találtam méreteket és van is készen ilyen.
Mennyi db kell összesen azt tudja valaki?
Bal első 650mm, jobb első 1100mm
Bal hátsó 1700mm, jobb hátsó 1240mm
De van olyan 2950mm középső?
Tudja valaki, hogy ez mi lenne?
Az eléggé biztos, hogy fékenként külön cső megy az ABS kockától, különben nehezen tudna működni a rendszer. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8478 Dátum:
2024.07.29 hétfő, 20:56:36 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2024.07.29 hétfő, 14:53:04
Az ABS kocka csatit érted ez alatt? Az olyan fantasztikus helyen van
, de nincs más választásom, úgy látom.
A c1155 és c1145 hibakódot sikerült szombaton orvosolni a csokállványon lévő csatik takarításával és kód törlésével.
A C1266 az marad, törölhetetlen.
Csak egy gondolat generátor oldalról:
Korábban meghalt a generátorom, hirtelen kellett egy másik így beraktam egy gyorsan szerzett bontottat.
Most amikor cseréltem a toronycsapágyat, mivel szét volt bontva a jobb eleje, már a generátor kapott egy szabadonfutót és szíjfeszítőjét is cseréltem +szíjjat is (1642mm)
Ez után jött a c1266 hibakód (ami gyenge vagy nincs tápellátás).
A generátor terhelés nélkül 14,2-14,4 V tölt most, fogyasztók rákapcsolása után ≈13,9 V.
Lehet, hogy ez kevés neki és letiltja a nagy fogyasztókat? ( bár jártam már én rossz generátorral kevesebb töltéssel is vele, nem dobott kódot)
Az attól függ, milyen meleg van.
30-35 fok körül még kevés fogyasztónál is 13,8V körül van a töltőfesz. 20 fok alatt még erősebb terheléssel is illene a 14-14,1V-nak meglennie.
Ha a mostanában kánikulában nézted, a 13,9V teljesen jó értéknek tűnik.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8479 Dátum:
2024.07.30 kedd, 10:19:47 »
Idézetet írta: alf® - 2024.07.29 hétfő, 17:23:24
ha nem eredeti visteon generátor került bele,az is lehet, hogy nem illeszkedik a smart charge töltő rendszerhez. Vannak amikkel nem működik a töltőrendszer,és ilyen hibákat generál.
Nem Visteon került fel, hanem AS-PL. De 2-3 hónapot tette a dolgát rendesen. Nem siettem el az újra szabadon futósítást.
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8480 Dátum:
2024.07.30 kedd, 10:25:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.07.29 hétfő, 20:56:36
Az attól függ, milyen meleg van.
30-35 fok körül még kevés fogyasztónál is 13,8V körül van a töltőfesz. 20 fok alatt még erősebb terheléssel is illene a 14-14,1V-nak meglennie.
Ha a mostanában kánikulában nézted, a 13,9V teljesen jó értéknek tűnik.
AndyA
Akkor megnyugodtam.
Csak a "szénkefe csere" leírásban az szerepel, hogy 15,6 V ugrott a töltés kefe csere után.
Nálam felújított generátor(Kertész utcai) esetén sem volt több 14,8 V-nál. Így gondoltam ez is lehetne a hiba forrása.
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8481 Dátum:
2024.08.04 vasárnap, 10:45:19 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2024.07.30 kedd, 10:25:58
Akkor megnyugodtam.
Csak a "szénkefe csere" leírásban az szerepel, hogy 15,6 V ugrott a töltés kefe csere után.
Nálam felújított generátor(Kertész utcai) esetén sem volt több 14,8 V-nál. Így gondoltam ez is lehetne a hiba forrása.
35 fokban indultam haza a minap. Alapjáraton, komolyabb terhelés nélkül volt 13,7V a fesz, amikor ráadtam szellőztetést, fényszórót, lement 13,6V-ra. Azután hazafelé, ahogyan hűlt az idő, ment szépen felfelé. 25 fok környékén már 14V volt, 22 fokban este meg már a "normális" 14,1.14,2V között ingadozott.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8482 Dátum:
2024.10.13 vasárnap, 15:31:47 »
Nem régiben hátul mindkét oldalon kicseréltem a féknyerget és a kézifékköteleket és a fékfolyadékot. Légtelenítettem a nyergeknél a rendszert, de azóta a pedált lenyomásakor lejjebb kezd ez fogni a fék, mint előzőekben.
Az egyik féknyereg le volt szedve pár napig a csere előtt, de természetesen amennyire lehet ledugóztam a cső végét, de nem lett tökéletes, mert csepegett ki belőle valamennyi folyadék.
Van esetleg ötlet, hogy mi lehet a gond?
esetleg a légtelenítés nem lett tökéletes vagy máshol is le kellene légteleníteni nem csak a négy nyeregnél?
«
Utoljára szerkesztve: 2024.10.13 vasárnap, 15:39:08 írta Koniman
»
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Oldalak:
1
...
163
164
165
166
167
168
169
[
170
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ