Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 16:00:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2742092 alkalommal)
0 Felhasználó és 55 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2250 Dátum: 2012.05.26 szombat, 22:56:12 »

Március végén rakattam rendbe a fékrendszert.
Elől Brembó tárcsa + Textar betét, hátul Textar tárcsa + betét.
Néhány hete cincogás hallatszik szinte folyamatosan az első kerekek felől. Mi okozhatja ezt?
Lehet, hogy az első párosítás ilyen cincogós?

A fékolajszint emlékeim szerint a maximum fölött van, ez okozhatja még, illetve van ennek káros hatása?

(Az MK+ Általános topikban már kérdeztem erről, de azért írtam be ide is, mert szinte biztos vagyok benne, hogy a fék cincog.)
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2251 Dátum: 2012.05.26 szombat, 23:33:45 »

Március végén rakattam rendbe a fékrendszert.
Elől Brembó tárcsa + Textar betét, hátul Textar tárcsa + betét.
Néhány hete cincogás hallatszik szinte folyamatosan az első kerekek felől. Mi okozhatja ezt?
Lehet, hogy az első párosítás ilyen cincogós?

A fékolajszint emlékeim szerint a maximum fölött van, ez okozhatja még, illetve van ennek káros hatása?

(Az MK+ Általános topikban már kérdeztem erről, de azért írtam be ide is, mert szinte biztos vagyok benne, hogy a fék cincog.)

Ilyesmi nekem is volt, bár nálam asszem csak kanyarba cincogott. vigyor3 Szerelő megnézte, és azt mondta hogy túl közel van a féknyeregtartó konzol a tárcsához. Tett közé egy nagyon vékony alátétet (1-2mm), és azóta nincs hangja.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2252 Dátum: 2012.05.26 szombat, 23:38:44 »

Ilyesmi nekem is volt, bár nálam asszem csak kanyarba cincogott. vigyor3 Szerelő megnézte, és azt mondta hogy túl közel van a féknyeregtartó konzol a tárcsához. Tett közé egy nagyon vékony alátétet (1-2mm), és azóta nincs hangja.

Ebben sok igazság lehet, mert azt is észrevettem, ha jobbra tekerem a kormányt, jobban hallani.

Alátétet mindegyik konzol alá tett?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.27 vasárnap, 00:12:52 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2253 Dátum: 2012.05.26 szombat, 23:44:10 »

Ebben sok igazság lehet, mert azt is észrevettem, ha jobbra tekerem a kormányt, jobban hallani.

Alátétet mindegyik konzol tett?

Igen, mintha nekem is jobbra tekert kormánynál csinálta volna. Vagy balra...? vigyor3 Csak arra az oldalra tett ahonnan hallani lehetett. De gondolom az se árt ha mindkét oldalra teszel. Tudod, arról van szó amibe a fékbetétek ülnek. Asszem 15ös csillaggal tudod levenni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2254 Dátum: 2012.05.29 kedd, 09:59:23 »

Igen, mintha nekem is jobbra tekert kormánynál csinálta volna. Vagy balra...? vigyor3 Csak arra az oldalra tett ahonnan hallani lehetett. De gondolom az se árt ha mindkét oldalra teszel. Tudod, arról van szó amibe a fékbetétek ülnek. Asszem 15ös csillaggal tudod levenni.

Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.

Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2255 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:15:24 »

Teljesen normális.

Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.

Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2256 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:18:26 »

Teljesen normális.


Akkor jó.
Bicajon pl. nem szabad hozzáérni a betétnek a tárcsához, ezért volt furcsa az autónál, mert ott még nem figyeltem ezt.
Viszont akkor a cicegő hang forrása nem is a fék lesz.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2257 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:27:40 »

Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.

Akkor jó.
Bicajon pl. nem szabad hozzáérni a betétnek a tárcsához, ezért volt furcsa az autónál, mert ott még nem figyeltem ezt.
Viszont akkor a cicegő hang forrása nem is a fék lesz.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2258 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:40:43 »

Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.


Na ezt nem tudtam, de így már érthető, miért érnek össze kissé.
Ma is sokat okosodtam!
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2259 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:44:20 »

Na ezt nem tudtam, de így már érthető, miért érnek össze kissé.
Ma is sokat okosodtam!

Okosodtál, de szerintem ez nem teljesen igaz. Nem tartom normálisnak hogy hozzáér a betét a tárcsához. Pont azért van az úszócsapos nyereg, hogy az távol tartsa. Ha az nem működik rendesen, akkor szokott hozzáérni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2260 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:59:13 »

Okosodtál, de szerintem ez nem teljesen igaz. Nem tartom normálisnak hogy hozzáér a betét a tárcsához. Pont azért van az úszócsapos nyereg, hogy az távol tartsa. Ha az nem működik rendesen, akkor szokott hozzáérni.

De mitől tartaná távol az, hogy szabadon mozog a nyereg? Nincs olyan szerkezet a fékrendszerben, ami visszahúzná a fékdugattyút (vagy éppen a féknyerget a konzolon).
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2261 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:01:44 »

De mitől tartaná távol az, hogy szabadon mozog a nyereg? Nincs olyan szerkezet a fékrendszerben, ami visszahúzná a fékdugattyút (vagy éppen a féknyerget a konzolon).

Akkor mire való az úszócsapos megoldás?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2262 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:09:41 »

Akkor mire való az úszócsapos megoldás?

Hogy működjön az egydugattyús féknyereg. Hogy amikor fogy a fékbetét, akkor tudjon csúszni,
hogy a külső fékbetétet a tárcsánál tartsa. Négydugattyús nyergeknél ezért lehet fix a nyereg,
mert a szemből jövő dugattyú tartja mindig a tárcsánál a külső betétet.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2263 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:14:50 »

Hogy működjön az egydugattyús féknyereg. Hogy amikor fogy a fékbetét, akkor tudjon csúszni,
hogy a külső fékbetétet a tárcsánál tartsa. Négydugattyús nyergeknél ezért lehet fix a nyereg,
mert a szemből jövő dugattyú tartja mindig a tárcsánál a külső betétet.

És ezek szerint normális hogy hozzáér a betét a tárcsához...? Na ne már...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2264 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:20:54 »

És ezek szerint normális hogy hozzáér a betét a tárcsához...? Na ne már...

Amíg nem nyomja az ember a féket nem lesz számottevő súrlódás, melegedés, ilyesmi.
Vegyél le egy első és egy hátsó felnit és forgasd meg az agyat. Mindkettőnél finoman
hozzáérő és súrlódó hangot fogsz hallani.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2265 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:23:03 »

Amíg nem nyomja az ember a féket nem lesz számottevő súrlódás, melegedés, ilyesmi.
Vegyél le egy első és egy hátsó felnit és forgasd meg az agyat. Mindkettőnél finoman
hozzáérő és súrlódó hangot fogsz hallani.

Forgattam már, és nem ér hozzá, pont ezért is kérdeztem. Illetve amikor volt gondom azzal hogy nagyobb mértékben hozzáért, akkor az úszócsapok tisztítása, zsírozása megoldotta ezt a problémát.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2266 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:26:14 »

Forgattam már, és nem ér hozzá, pont ezért is kérdeztem. Illetve amikor volt gondom azzal hogy nagyobb mértékben hozzáért, akkor az úszócsapok tisztítása, zsírozása megoldotta ezt a problémát.

Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2267 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:28:13 »

Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?

Ez jó kérdés, fogalmam sincs. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2268 Dátum: 2012.05.29 kedd, 11:42:51 »

Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?

A fékfolyadék vákumja nem húzhatja vissza?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2269 Dátum: 2012.05.29 kedd, 12:00:07 »

A fékfolyadék vákumja nem húzhatja vissza?

Tegyük fel, hogy éppen féket cseréltem, és minden dugattyú visszanyomva, tartály
kupakkal lezárva. Ilyenkor rálépek párszor a pedálra, hogy odategyem a betéteket a tárcsára.
A vákuum ilyenkor lenne a legmagasabb a tartályban, de mégsem megy vissza a dugattyú a nyeregbe.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2270 Dátum: 2012.05.29 kedd, 12:02:02 »

Tegyük fel, hogy éppen féket cseréltem, és minden dugattyú visszanyomva, tartály
kupakkal lezárva. Ilyenkor rálépek párszor a pedálra, hogy odategyem a betéteket a tárcsára.
A vákuum ilyenkor lenne a legmagasabb a tartályban, de mégsem megy vissza a dugattyú a nyeregbe.

Nem a vákum a tartályban, hanem a főfékhenger dugattyú és a munkahenger között. Amikor a főfőkhenger dugattyú visszamegy a pozíciójába, nem kellene visszahúzni a munkahengereket is? Nekem valahogy nem stimmel, hogy ezek ketten nem egyszerre mozognak.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2271 Dátum: 2012.05.29 kedd, 12:18:09 »

Nem a vákum a tartályban, hanem a főfékhenger dugattyú és a munkahenger között. Amikor a főfőkhenger dugattyú visszamegy a pozíciójába, nem kellene visszahúzni a munkahengereket is? Nekem valahogy nem stimmel, hogy ezek ketten nem egyszerre mozognak.

De akkor a dugattyúd mindig teljesen bent lenne, és kopott fékbetéttel félméteres pedálutad lenne. Meg a betétek is lötyögnének kicsit.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2272 Dátum: 2012.05.29 kedd, 12:55:27 »

Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.


Egész pontosan a tárcsa nem tud mindig 100%-ban síkban forogni, illetve van rugalmassága is ezeknek a cuccoknak, ha mégoly kevés is, és ez "pofozza el" (szó szerint) a tárcsától a betéteket, amikor nem nyomja a dugattyú hátulról.

Amúgy egy rugó is elegendő lenne a visszahúzáshoz. Repülőgépeknél szokás is. Mondjuk nem is egészen ilyen a cucc, mint a miénk...

http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/04/787-electric-brake-3-4-amber-gel.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2273 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:07:23 »


Na! Ilyet lehet fl előtti mk3-ba rakni? Smiley Kell! Want!!!!!!444!!!!négynégy
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2274 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:09:29 »

Na! Ilyet lehet fl előtti mk3-ba rakni? Smiley Kell! Want!!!!!!444!!!!négynégy

Hát a csomagtartóba talán tudod rakni  vigyor3
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2275 Dátum: 2012.05.29 kedd, 13:20:00 »

Hát a csomagtartóba talán tudod rakni  vigyor3

Le is szakad menten a hátsó felfüggesztés. Én láttam ezt élőben pár éve, méretes jószág ám... Smiley

Kombiba talán beférne hátulra, de a súlya miatt aggódnék az autó épségét illetően.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2276 Dátum: 2012.05.29 kedd, 20:44:49 »

Egész pontosan a tárcsa nem tud mindig 100%-ban síkban forogni, illetve van rugalmassága is ezeknek a cuccoknak, ha mégoly kevés is, és ez "pofozza el" (szó szerint) a tárcsától a betéteket, amikor nem nyomja a dugattyú hátulról.
És ezért fordul elő az is, h ha lóg a kerékcsapágy akkor "rá kell pumpálni" a fékre, h jól fogjon, mert visszalökdösi a betéteket.

Amit belinkeltél az mia zisten?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2277 Dátum: 2012.05.29 kedd, 20:52:49 »

Amit belinkeltél az mia zisten?

Mk3-as KERS fék (tudod, mint a Forma-1-ben Smiley ) ... így kevesebb benzint fogyaszt mint a dízelek Smiley

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2278 Dátum: 2012.05.29 kedd, 20:57:03 »

És ezért fordul elő az is, h ha lóg a kerékcsapágy akkor "rá kell pumpálni" a fékre, h jól fogjon, mert visszalökdösi a betéteket.

Amit belinkeltél az mia zisten?

Az egy Boeing 787-es orrfutójából a féktárcsa a betétekkel. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2279 Dátum: 2012.05.29 kedd, 21:05:20 »

Az egy Boeing 787-es orrfutójából a féktárcsa a betétekkel. :-)
AndyA

Elektromos fék (retarder jellegű, ha jól értem ...)
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2280 Dátum: 2012.05.29 kedd, 22:20:06 »

Elektromos fék (retarder jellegű, ha jól értem ...)

Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2281 Dátum: 2012.05.29 kedd, 22:23:27 »

Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.
AndyA

Ja, hogy a GE gyártja. Az "electric" kavart be a fájlnévben ...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2282 Dátum: 2012.05.29 kedd, 22:24:07 »

Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.

AndyA

Bocsi, vegyes, sima hidraulikus + retarder jellegű.

Ez csak sima:

http://www.stingraypartswasher.com/Parts_Washer_Images_2/Parts_Washer_Applications/Industrial_Parts_Washer_Aircraft_Brake_Cleaning/AIRCRAFT_BRAKE_Washer_L.JPG

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2283 Dátum: 2012.05.29 kedd, 22:57:15 »

Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.

Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.


Nekem is hozzáér, de pont ez segített most ...
Régebben panaszkodtam, hogy ráz a kormány meg az autó eleje fékezéskor. Most hétvégén volt időm szétszedni és átnézni a féket, de semmi extrát nem láttam. Minden csavar meghúzva, minden a helyén, stb...

Sajnos mérőórám nem volt, így az ütést nem tudtam megmérni, de az jutott eszembe, hogy bekrétázom a tárcsát mind két oldalt, és körbeforgatom, mert azt éreztem hogy bedörzsöl egy kicsit.
Az eredmény az lett, hogy egy-egy oldalt letörölte a betét a tárcsáról és pont az ellentétes oldalon.
Vagyis a tárcsa nem párhuzamos a a futással, és e miatt üt azaz ráz fékezéskor...
Hogy miért lett ilyen, és mit lehet vele kezdeni nem tudom... de sajna ez van.  rinya

Ötlet, tapasztalat valakinek esetleg...  worship
 
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2284 Dátum: 2012.05.30 szerda, 08:30:07 »


Nekem is hozzáér, de pont ez segített most ...
Régebben panaszkodtam, hogy ráz a kormány meg az autó eleje fékezéskor. Most hétvégén volt időm szétszedni és átnézni a féket, de semmi extrát nem láttam. Minden csavar meghúzva, minden a helyén, stb...

Sajnos mérőórám nem volt, így az ütést nem tudtam megmérni, de az jutott eszembe, hogy bekrétázom a tárcsát mind két oldalt, és körbeforgatom, mert azt éreztem hogy bedörzsöl egy kicsit.
Az eredmény az lett, hogy egy-egy oldalt letörölte a betét a tárcsáról és pont az ellentétes oldalon.
Vagyis a tárcsa nem párhuzamos a a futással, és e miatt üt azaz ráz fékezéskor...
Hogy miért lett ilyen, és mit lehet vele kezdeni nem tudom... de sajna ez van.  rinya

Ötlet, tapasztalat valakinek esetleg...  worship
 

Mielőtt felrakod, alatta jó alaposan takarítsd le az agyat, hátha oda szorult alá valami. De el lehet görbíteni a tárcsát egy masszív fékezéssel is. Meg lehet próbálni felszabályoztatni, de jelentős kilométereket veszítesz általa az élettartamból, ráadásul amikor tizen-aligezerért kapsz egy pár új tárcsát, akkor nem biztos, hogy megéri leszedni, elvinni, megcsináltatni, újra elmenni érte, kifizetni X Ft-ot, újra felrakni...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2285 Dátum: 2012.05.30 szerda, 11:08:16 »

Mielőtt felrakod, alatta jó alaposan takarítsd le az agyat, hátha oda szorult alá valami. De el lehet görbíteni a tárcsát egy masszív fékezéssel is. Meg lehet próbálni felszabályoztatni, de jelentős kilométereket veszítesz általa az élettartamból, ráadásul amikor tizen-aligezerért kapsz egy pár új tárcsát, akkor nem biztos, hogy megéri leszedni, elvinni, megcsináltatni, újra elmenni érte, kifizetni X Ft-ot, újra felrakni...

AndyA


mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..

Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot Smiley
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt.. rinya akkor nem fog sokáig tartani szomoru1

Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2286 Dátum: 2012.05.30 szerda, 12:54:50 »

mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..

Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot Smiley
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt.. rinya akkor nem fog sokáig tartani szomoru1

Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...



Milyen tárcsád van?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2287 Dátum: 2012.05.30 szerda, 13:08:09 »

Milyen tárcsád van?

Fúrt-mart, mint nekem. Én rendeltem Angliából. Sajnos az első széria jobb volt, ezzel én is bajlódtam már, mint írtam korábban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2288 Dátum: 2012.05.30 szerda, 13:34:59 »

mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..

Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot Smiley
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt.. rinya akkor nem fog sokáig tartani szomoru1

Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...



Ne xarakodj. Tárcsát felszabályozni max egy mz-n, vagy zsigulin szabad...

Ráadásul kettőt fékezzel és megint rázni fog, mert az anyaga gyenge..

Vegyél új, nomrális tácsát.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2289 Dátum: 2012.05.30 szerda, 14:32:19 »

Vegyél új, nomrális tácsát.

+1

"A medve és a féktárcsa nem játék" - régi székely közmondás.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2290 Dátum: 2012.05.30 szerda, 17:44:15 »

+1

"A medve és a féktárcsa nem játék" - régi székely közmondás.
ez jó közmondás
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2291 Dátum: 2012.05.30 szerda, 18:27:13 »

khm  Roll Eyes

"asszony nem ember, a sör nem alkohol, a medve pedig nem játék"

de értjük a lényegét a Tiednek is  Wink
Naplózva
gcs
Vendég
« Új hozzászólás #2292 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 01:17:05 »

Sziasztok,

Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)

köszi, gcs
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2293 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 06:56:08 »

Sziasztok,

Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)

köszi, gcs
Tisztelt Fórumtárs!
Egy jó minőségü féktárcsa, álltalában kiszolgál két garnitura fékpofát. Általában 130-150 ezer Km után ajánlott a tárcsacsere, természetesen használattól függően. Nagyon nem mindegy a felhasznált tárcsa és az alkalmazott fékpofa minősége, a kopás szempontjából. Egy rossz társitás esetén, idokolatlanul nagy lehet a tárcsa kopás és nem bisztos, hogy a fékhatás kielégitő lessz. Legjobb választás ha a tárcsákat és a fékpofákat egy cég gyártja. Igy bisztositható az a feltétel, hogy a fékpofa optimalizálva van a tárcsához. A gyártó cégek, igen komoly fejlesztési és kutatási pénzeket költenek, a különböző ötvözetek és anyag összetételek vizsgálatára. A cél a lehető legnagyobb fékhatás, megfelelő kopássállóság, tökéletes hőelvezetés, együttes kialakitása, mechanikai deformáció mentesen. Az úgymond nyüszögéssel kapcsolatban, a fékszerkezet teljes tisztitása és a vezető csapok szilikonos kenése megszünteti a kellemetlen hanghatást.(a fékpofa megfelelően eltud távolodni a tárcsától)
Tisztelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 07:20:50 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2294 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 08:05:14 »

Sziasztok,

Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)

köszi, gcs

Amikor elkopott. Megvan a gyári vastagsága, abból oldalanként 1-1 mm fogyhat. Ha ezt a vastagságot nem tudja, akkor csere.

A fék akkor nyüszög és csikorog fékezésnél, ha a betéteket megvezető vájút a féknyeregben nem zsírozták meg rendesen. Akármilyen zsír nem jó ide, olyan kell, ami melegedésre sem mászik el innen, direkt fékzsír! Ez általában ezüst- vagy bronzszínű paszta, bár nekem most éppen olyan van, ami sima kenőzsírnak néz ki.

Normál használat mellett 500-1000 km alatt be kell kopni az új betétnek és a tárcsának.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #2295 Dátum: 2012.06.06 szerda, 11:43:53 »

Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2296 Dátum: 2012.06.06 szerda, 11:57:53 »

Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
akkor elvileg ez a facelift előttire való??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2297 Dátum: 2012.06.06 szerda, 14:34:41 »

Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem meg vissza kell küldeni és kicsréltetni. Ez a minimum amit egy üzlet megtehet a vásárlóért. Velem is előfordult már,hogy nem megfelelő alkatrészt küldtek, de mindig sikerült a problémát rendezni.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2298 Dátum: 2012.06.06 szerda, 21:10:15 »

Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Küld vissza ha pár napon belül vagy, asszem 8 napon belül vissza kell vegyék.  Ha nem akkor bele kell faragni nyes
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #2299 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 09:48:12 »

Helló!
Nekem facelift elötti van és éppen hátsó textar betéteket keresek..
Ha ez yo 2002-es mk3 mondihoz akkor engem érdekelne a téma.Wink
Jó pízé;)
Üdv.:
Nino
Naplózva
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.