Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:09:01
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075141 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2250 Dátum:
2012.05.26 szombat, 22:56:12 »
Március végén rakattam rendbe a fékrendszert.
Elől Brembó tárcsa + Textar betét, hátul Textar tárcsa + betét.
Néhány hete cincogás hallatszik szinte folyamatosan az első kerekek felől. Mi okozhatja ezt?
Lehet, hogy az első párosítás ilyen cincogós?
A fékolajszint emlékeim szerint a maximum fölött van, ez okozhatja még, illetve van ennek káros hatása?
(Az MK+ Általános topikban már kérdeztem erről, de azért írtam be ide is, mert szinte biztos vagyok benne, hogy a fék cincog.)
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2251 Dátum:
2012.05.26 szombat, 23:33:45 »
Idézetet írta: ultio - 2012.05.26 szombat, 22:56:12
Március végén rakattam rendbe a fékrendszert.
Elől Brembó tárcsa + Textar betét, hátul Textar tárcsa + betét.
Néhány hete cincogás hallatszik szinte folyamatosan az első kerekek felől. Mi okozhatja ezt?
Lehet, hogy az első párosítás ilyen cincogós?
A fékolajszint emlékeim szerint a maximum fölött van, ez okozhatja még, illetve van ennek káros hatása?
(Az MK+ Általános topikban már kérdeztem erről, de azért írtam be ide is, mert szinte biztos vagyok benne, hogy a fék cincog.)
Ilyesmi nekem is volt, bár nálam asszem csak kanyarba cincogott.
Szerelő megnézte, és azt mondta hogy túl közel van a féknyeregtartó konzol a tárcsához. Tett közé egy nagyon vékony alátétet (1-2mm), és azóta nincs hangja.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2252 Dátum:
2012.05.26 szombat, 23:38:44 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.26 szombat, 23:33:45
Ilyesmi nekem is volt, bár nálam asszem csak kanyarba cincogott.
Szerelő megnézte, és azt mondta hogy túl közel van a féknyeregtartó konzol a tárcsához. Tett közé egy nagyon vékony alátétet (1-2mm), és azóta nincs hangja.
Ebben sok igazság lehet, mert azt is észrevettem, ha jobbra tekerem a kormányt, jobban hallani.
Alátétet mindegyik konzol alá tett?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.05.27 vasárnap, 00:12:52 írta ultio
»
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2253 Dátum:
2012.05.26 szombat, 23:44:10 »
Idézetet írta: ultio - 2012.05.26 szombat, 23:38:44
Ebben sok igazság lehet, mert azt is észrevettem, ha jobbra tekerem a kormányt, jobban hallani.
Alátétet mindegyik konzol tett?
Igen, mintha nekem is jobbra tekert kormánynál csinálta volna. Vagy balra...?
Csak arra az oldalra tett ahonnan hallani lehetett. De gondolom az se árt ha mindkét oldalra teszel. Tudod, arról van szó amibe a fékbetétek ülnek. Asszem 15ös csillaggal tudod levenni.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2254 Dátum:
2012.05.29 kedd, 09:59:23 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.26 szombat, 23:44:10
Igen, mintha nekem is jobbra tekert kormánynál csinálta volna. Vagy balra...?
Csak arra az oldalra tett ahonnan hallani lehetett. De gondolom az se árt ha mindkét oldalra teszel. Tudod, arról van szó amibe a fékbetétek ülnek. Asszem 15ös csillaggal tudod levenni.
Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.
Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2255 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:15:24 »
Teljesen normális.
Idézetet írta: ultio - 2012.05.29 kedd, 09:59:23
Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.
Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2256 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:18:26 »
Idézetet írta: DomeSL - 2012.05.29 kedd, 10:15:24
Teljesen normális.
Akkor jó.
Bicajon pl. nem szabad hozzáérni a betétnek a tárcsához, ezért volt furcsa az autónál, mert ott még nem figyeltem ezt.
Viszont akkor a cicegő hang forrása nem is a fék lesz.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2257 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:27:40 »
Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.
Idézetet írta: ultio - 2012.05.29 kedd, 10:18:26
Akkor jó.
Bicajon pl. nem szabad hozzáérni a betétnek a tárcsához, ezért volt furcsa az autónál, mert ott még nem figyeltem ezt.
Viszont akkor a cicegő hang forrása nem is a fék lesz.
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2258 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:40:43 »
Idézetet írta: DomeSL - 2012.05.29 kedd, 10:27:40
Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.
Na ezt nem tudtam, de így már érthető, miért érnek össze kissé.
Ma is sokat okosodtam!
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2259 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:44:20 »
Idézetet írta: ultio - 2012.05.29 kedd, 10:40:43
Na ezt nem tudtam, de így már érthető, miért érnek össze kissé.
Ma is sokat okosodtam!
Okosodtál, de szerintem ez nem teljesen igaz. Nem tartom normálisnak hogy hozzáér a betét a tárcsához. Pont azért van az úszócsapos nyereg, hogy az távol tartsa. Ha az nem működik rendesen, akkor szokott hozzáérni.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2260 Dátum:
2012.05.29 kedd, 10:59:13 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.29 kedd, 10:44:20
Okosodtál, de szerintem ez nem teljesen igaz. Nem tartom normálisnak hogy hozzáér a betét a tárcsához. Pont azért van az úszócsapos nyereg, hogy az távol tartsa. Ha az nem működik rendesen, akkor szokott hozzáérni.
De mitől tartaná távol az, hogy szabadon mozog a nyereg? Nincs olyan szerkezet a fékrendszerben, ami visszahúzná a fékdugattyút (vagy éppen a féknyerget a konzolon).
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2261 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:01:44 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 10:59:13
De mitől tartaná távol az, hogy szabadon mozog a nyereg? Nincs olyan szerkezet a fékrendszerben, ami visszahúzná a fékdugattyút (vagy éppen a féknyerget a konzolon).
Akkor mire való az úszócsapos megoldás?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2262 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:09:41 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.29 kedd, 11:01:44
Akkor mire való az úszócsapos megoldás?
Hogy működjön az egydugattyús féknyereg. Hogy amikor fogy a fékbetét, akkor tudjon csúszni,
hogy a külső fékbetétet a tárcsánál tartsa. Négydugattyús nyergeknél ezért lehet fix a nyereg,
mert a szemből jövő dugattyú tartja mindig a tárcsánál a külső betétet.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2263 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:14:50 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 11:09:41
Hogy működjön az egydugattyús féknyereg. Hogy amikor fogy a fékbetét, akkor tudjon csúszni,
hogy a külső fékbetétet a tárcsánál tartsa. Négydugattyús nyergeknél ezért lehet fix a nyereg,
mert a szemből jövő dugattyú tartja mindig a tárcsánál a külső betétet.
És ezek szerint normális hogy hozzáér a betét a tárcsához...? Na ne már...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2264 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:20:54 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.29 kedd, 11:14:50
És ezek szerint normális hogy hozzáér a betét a tárcsához...? Na ne már...
Amíg nem nyomja az ember a féket nem lesz számottevő súrlódás, melegedés, ilyesmi.
Vegyél le egy első és egy hátsó felnit és forgasd meg az agyat. Mindkettőnél finoman
hozzáérő és súrlódó hangot fogsz hallani.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2265 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:23:03 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 11:20:54
Amíg nem nyomja az ember a féket nem lesz számottevő súrlódás, melegedés, ilyesmi.
Vegyél le egy első és egy hátsó felnit és forgasd meg az agyat. Mindkettőnél finoman
hozzáérő és súrlódó hangot fogsz hallani.
Forgattam már, és nem ér hozzá, pont ezért is kérdeztem. Illetve amikor volt gondom azzal hogy nagyobb mértékben hozzáért, akkor az úszócsapok tisztítása, zsírozása megoldotta ezt a problémát.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2266 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:26:14 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.05.29 kedd, 11:23:03
Forgattam már, és nem ér hozzá, pont ezért is kérdeztem. Illetve amikor volt gondom azzal hogy nagyobb mértékben hozzáért, akkor az úszócsapok tisztítása, zsírozása megoldotta ezt a problémát.
Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2267 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:28:13 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 11:26:14
Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?
Ez jó kérdés, fogalmam sincs.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2268 Dátum:
2012.05.29 kedd, 11:42:51 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 11:26:14
Ha tévedek, akkor mi húzza vissza, hogy ne érjen hozzá? Illetve egy négydugattyús rendszerben, amiben fix a nyereg, ez hogy valósul meg?
A fékfolyadék vákumja nem húzhatja vissza?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2269 Dátum:
2012.05.29 kedd, 12:00:07 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.05.29 kedd, 11:42:51
A fékfolyadék vákumja nem húzhatja vissza?
Tegyük fel, hogy éppen féket cseréltem, és minden dugattyú visszanyomva, tartály
kupakkal lezárva. Ilyenkor rálépek párszor a pedálra, hogy odategyem a betéteket a tárcsára.
A vákuum ilyenkor lenne a legmagasabb a tartályban, de mégsem megy vissza a dugattyú a nyeregbe.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2270 Dátum:
2012.05.29 kedd, 12:02:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 12:00:07
Tegyük fel, hogy éppen féket cseréltem, és minden dugattyú visszanyomva, tartály
kupakkal lezárva. Ilyenkor rálépek párszor a pedálra, hogy odategyem a betéteket a tárcsára.
A vákuum ilyenkor lenne a legmagasabb a tartályban, de mégsem megy vissza a dugattyú a nyeregbe.
Nem a vákum a tartályban, hanem a főfékhenger dugattyú és a munkahenger között. Amikor a főfőkhenger dugattyú visszamegy a pozíciójába, nem kellene visszahúzni a munkahengereket is? Nekem valahogy nem stimmel, hogy ezek ketten nem egyszerre mozognak.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2271 Dátum:
2012.05.29 kedd, 12:18:09 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.05.29 kedd, 12:02:02
Nem a vákum a tartályban, hanem a főfékhenger dugattyú és a munkahenger között. Amikor a főfőkhenger dugattyú visszamegy a pozíciójába, nem kellene visszahúzni a munkahengereket is? Nekem valahogy nem stimmel, hogy ezek ketten nem egyszerre mozognak.
De akkor a dugattyúd mindig teljesen bent lenne, és kopott fékbetéttel félméteres pedálutad lenne. Meg a betétek is lötyögnének kicsit.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2272 Dátum:
2012.05.29 kedd, 12:55:27 »
Idézetet írta: DomeSL - 2012.05.29 kedd, 10:27:40
Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban, mikor még nem eldobhatóra, hanem szeretettel csinálták az autókat az örökkévalóságnak akkor gyártottak olyan fékköröket, ahol a fékezés után a hidraulika visszatolta a betéteket a helyükre. Mivel ezt fölös luxusnak találták, így most már a tárcsa holtjátéka tolja csak vissza.
Ez pedig nyilván csak annyira tolja vissza amennyire feltétlenül szükséges.
Egész pontosan a tárcsa nem tud mindig 100%-ban síkban forogni, illetve van rugalmassága is ezeknek a cuccoknak, ha mégoly kevés is, és ez "pofozza el" (szó szerint) a tárcsától a betéteket, amikor nem nyomja a dugattyú hátulról.
Amúgy egy rugó is elegendő lenne a visszahúzáshoz. Repülőgépeknél szokás is. Mondjuk nem is egészen ilyen a cucc, mint a miénk...
http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/04/787-electric-brake-3-4-amber-gel.jpg
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2273 Dátum:
2012.05.29 kedd, 13:07:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.29 kedd, 12:55:27
http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/04/787-electric-brake-3-4-amber-gel.jpg
Na! Ilyet lehet fl előtti mk3-ba rakni?
Kell! Want!!!!!!444!!!!négynégy
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2274 Dátum:
2012.05.29 kedd, 13:09:29 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.05.29 kedd, 13:07:23
Na! Ilyet lehet fl előtti mk3-ba rakni?
Kell! Want!!!!!!444!!!!négynégy
Hát a csomagtartóba talán tudod rakni
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2275 Dátum:
2012.05.29 kedd, 13:20:00 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.05.29 kedd, 13:09:29
Hát a csomagtartóba talán tudod rakni
Le is szakad menten a hátsó felfüggesztés. Én láttam ezt élőben pár éve, méretes jószág ám...
Kombiba talán beférne hátulra, de a súlya miatt aggódnék az autó épségét illetően.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2276 Dátum:
2012.05.29 kedd, 20:44:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.29 kedd, 12:55:27
Egész pontosan a tárcsa nem tud mindig 100%-ban síkban forogni, illetve van rugalmassága is ezeknek a cuccoknak, ha mégoly kevés is, és ez "pofozza el" (szó szerint) a tárcsától a betéteket, amikor nem nyomja a dugattyú hátulról.
És ezért fordul elő az is, h ha lóg a kerékcsapágy akkor "rá kell pumpálni" a fékre, h jól fogjon, mert visszalökdösi a betéteket.
Amit belinkeltél az mia zisten?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2277 Dátum:
2012.05.29 kedd, 20:52:49 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.29 kedd, 20:44:49
Amit belinkeltél az mia zisten?
Mk3-as KERS fék (tudod, mint a Forma-1-ben
) ... így kevesebb benzint fogyaszt mint a dízelek
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2278 Dátum:
2012.05.29 kedd, 20:57:03 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.29 kedd, 20:44:49
És ezért fordul elő az is, h ha lóg a kerékcsapágy akkor "rá kell pumpálni" a fékre, h jól fogjon, mert visszalökdösi a betéteket.
Amit belinkeltél az mia zisten?
Az egy Boeing 787-es orrfutójából a féktárcsa a betétekkel. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2279 Dátum:
2012.05.29 kedd, 21:05:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.29 kedd, 20:57:03
Az egy Boeing 787-es orrfutójából a féktárcsa a betétekkel. :-)
AndyA
Elektromos fék (retarder jellegű, ha jól értem ...)
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2280 Dátum:
2012.05.29 kedd, 22:20:06 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.05.29 kedd, 21:05:20
Elektromos fék (retarder jellegű, ha jól értem ...)
Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2281 Dátum:
2012.05.29 kedd, 22:23:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.29 kedd, 22:20:06
Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.
AndyA
Ja, hogy a GE gyártja. Az "electric" kavart be a fájlnévben ...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2282 Dátum:
2012.05.29 kedd, 22:24:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.29 kedd, 22:20:06
Nem. Ez a rendes, sima, féktárcsa + betétes.
AndyA
Bocsi, vegyes, sima hidraulikus + retarder jellegű.
Ez csak sima:
http://www.stingraypartswasher.com/Parts_Washer_Images_2/Parts_Washer_Applications/Industrial_Parts_Washer_Aircraft_Brake_Cleaning/AIRCRAFT_BRAKE_Washer_L.JPG
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2283 Dátum:
2012.05.29 kedd, 22:57:15 »
Idézetet írta: ultio - 2012.05.29 kedd, 09:59:23
Nahát felemeltem az autót, megforgattam a kerekeket.
Normális, hogy a betétek kissé hozzáérnek a tárcsákhoz? Lehet hallani kis súrlódó hangot, de simán lehet forgatni kézzel és nem is áll meg rögtön, de hallatszik, hogy összeérnek az alkatrészek.
Kb. 1 500 km-t mentem a fékfelújítás óta, olyan igazi nagy fékezésem nem is volt még.
Cicegő hangot nem hallottam, szóval lehet mégse a fék okozza.
Nekem is hozzáér, de pont ez segített most ...
Régebben panaszkodtam, hogy ráz a kormány meg az autó eleje fékezéskor. Most hétvégén volt időm szétszedni és átnézni a féket, de semmi extrát nem láttam. Minden csavar meghúzva, minden a helyén, stb...
Sajnos mérőórám nem volt, így az ütést nem tudtam megmérni, de az jutott eszembe, hogy bekrétázom a tárcsát mind két oldalt, és körbeforgatom, mert azt éreztem hogy bedörzsöl egy kicsit.
Az eredmény az lett, hogy egy-egy oldalt letörölte a betét a tárcsáról és pont az ellentétes oldalon.
Vagyis a tárcsa nem párhuzamos a a futással, és e miatt üt azaz ráz fékezéskor...
Hogy miért lett ilyen, és mit lehet vele kezdeni nem tudom... de sajna ez van.
Ötlet, tapasztalat valakinek esetleg...
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2284 Dátum:
2012.05.30 szerda, 08:30:07 »
Idézetet írta: Levis - 2012.05.29 kedd, 22:57:15
Nekem is hozzáér, de pont ez segített most ...
Régebben panaszkodtam, hogy ráz a kormány meg az autó eleje fékezéskor. Most hétvégén volt időm szétszedni és átnézni a féket, de semmi extrát nem láttam. Minden csavar meghúzva, minden a helyén, stb...
Sajnos mérőórám nem volt, így az ütést nem tudtam megmérni, de az jutott eszembe, hogy bekrétázom a tárcsát mind két oldalt, és körbeforgatom, mert azt éreztem hogy bedörzsöl egy kicsit.
Az eredmény az lett, hogy egy-egy oldalt letörölte a betét a tárcsáról és pont az ellentétes oldalon.
Vagyis a tárcsa nem párhuzamos a a futással, és e miatt üt azaz ráz fékezéskor...
Hogy miért lett ilyen, és mit lehet vele kezdeni nem tudom... de sajna ez van.
Ötlet, tapasztalat valakinek esetleg...
Mielőtt felrakod, alatta jó alaposan takarítsd le az agyat, hátha oda szorult alá valami. De el lehet görbíteni a tárcsát egy masszív fékezéssel is. Meg lehet próbálni felszabályoztatni, de jelentős kilométereket veszítesz általa az élettartamból, ráadásul amikor tizen-aligezerért kapsz egy pár új tárcsát, akkor nem biztos, hogy megéri leszedni, elvinni, megcsináltatni, újra elmenni érte, kifizetni X Ft-ot, újra felrakni...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2285 Dátum:
2012.05.30 szerda, 11:08:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.05.30 szerda, 08:30:07
Mielőtt felrakod, alatta jó alaposan takarítsd le az agyat, hátha oda szorult alá valami. De el lehet görbíteni a tárcsát egy masszív fékezéssel is. Meg lehet próbálni felszabályoztatni, de jelentős kilométereket veszítesz általa az élettartamból, ráadásul amikor tizen-aligezerért kapsz egy pár új tárcsát, akkor nem biztos, hogy megéri leszedni, elvinni, megcsináltatni, újra elmenni érte, kifizetni X Ft-ot, újra felrakni...
AndyA
mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..
Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt..
akkor nem fog sokáig tartani
Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2286 Dátum:
2012.05.30 szerda, 12:54:50 »
Idézetet írta: Levis - 2012.05.30 szerda, 11:08:16
mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..
Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt..
akkor nem fog sokáig tartani
Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...
Milyen tárcsád van?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2287 Dátum:
2012.05.30 szerda, 13:08:09 »
Idézetet írta: ultio - 2012.05.30 szerda, 12:54:50
Milyen tárcsád van?
Fúrt-mart, mint nekem. Én rendeltem Angliából. Sajnos az első széria jobb volt, ezzel én is bajlódtam már, mint írtam korábban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2288 Dátum:
2012.05.30 szerda, 13:34:59 »
Idézetet írta: Levis - 2012.05.30 szerda, 11:08:16
mindent kitakarítottam alatta, tuti nem ez a gond..
Igen, én is a felszabályoztatáson gondolkodom. Sztem az megvan 1-2 ezerből a munkaidő meg nem sok, már rutinból szedem szét a cuccot
Bár lehet maga az anyag ennyire gyenge, hogy meghajolt..
akkor nem fog sokáig tartani
Mindenesetre egy próbát fogok tenni vele...
Ne xarakodj. Tárcsát felszabályozni max egy mz-n, vagy zsigulin szabad...
Ráadásul kettőt fékezzel és megint rázni fog, mert az anyaga gyenge..
Vegyél új, nomrális tácsát.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Hyperborg
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2289 Dátum:
2012.05.30 szerda, 14:32:19 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.05.30 szerda, 13:34:59
Vegyél új, nomrális tácsát.
+1
"A medve és a féktárcsa nem játék" - régi székely közmondás.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2290 Dátum:
2012.05.30 szerda, 17:44:15 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.05.30 szerda, 14:32:19
+1
"A medve és a féktárcsa nem játék" - régi székely közmondás.
ez jó közmondás
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2291 Dátum:
2012.05.30 szerda, 18:27:13 »
khm
"asszony nem ember, a sör nem alkohol, a medve pedig nem játék"
de értjük a lényegét a Tiednek is
Naplózva
gcs
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2292 Dátum:
2012.05.31 csütörtök, 01:17:05 »
Sziasztok,
Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)
köszi, gcs
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2293 Dátum:
2012.05.31 csütörtök, 06:56:08 »
Idézetet írta: gcs - 2012.05.31 csütörtök, 01:17:05
Sziasztok,
Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)
köszi, gcs
Tisztelt Fórumtárs!
Egy jó minőségü féktárcsa, álltalában kiszolgál két garnitura fékpofát. Általában 130-150 ezer Km után ajánlott a tárcsacsere, természetesen használattól függően. Nagyon nem mindegy a felhasznált tárcsa és az alkalmazott fékpofa minősége, a kopás szempontjából. Egy rossz társitás esetén, idokolatlanul nagy lehet a tárcsa kopás és nem bisztos, hogy a fékhatás kielégitő lessz. Legjobb választás ha a tárcsákat és a fékpofákat egy cég gyártja. Igy bisztositható az a feltétel, hogy a fékpofa optimalizálva van a tárcsához. A gyártó cégek, igen komoly fejlesztési és kutatási pénzeket költenek, a különböző ötvözetek és anyag összetételek vizsgálatára. A cél a lehető legnagyobb fékhatás, megfelelő kopássállóság, tökéletes hőelvezetés, együttes kialakitása, mechanikai deformáció mentesen. Az úgymond nyüszögéssel kapcsolatban, a fékszerkezet teljes tisztitása és a vezető csapok szilikonos kenése megszünteti a kellemetlen hanghatást.(a fékpofa megfelelően eltud távolodni a tárcsától)
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.05.31 csütörtök, 07:20:50 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2294 Dátum:
2012.05.31 csütörtök, 08:05:14 »
Idézetet írta: gcs - 2012.05.31 csütörtök, 01:17:05
Sziasztok,
Próbáltam utánanézni, de nem találtam az ETIS-t: milyen intervallumoknál esedékes a hátsó fékbetét/féktárcsa csere? Most voltam 120e-es szervizen nemrég MkIII-mal, de ezt nem írta az ETIS, a szervizek (Speedy, Cromax) sem mondták hogy esedékes lenne. Azóta meg elvesztettem a linket, de elnézve a hátsó tárcsákat, lehet hogy rájuk férne egy csere.
120e-nél egyébként előre Brembo tárcsákat kaptam gyári betéttel, ezek után nagyon dühít hogy nyüszög néha fékezésnél. Olcsó vackokkal még érteném, de azért fizettem többet, hogy ne legyen hangja a féknek. (Kb. 3000-et mentem azóta, lehet hogy be kell kopnia, nem tudom)
köszi, gcs
Amikor elkopott. Megvan a gyári vastagsága, abból oldalanként 1-1 mm fogyhat. Ha ezt a vastagságot nem tudja, akkor csere.
A fék akkor nyüszög és csikorog fékezésnél, ha a betéteket megvezető vájút a féknyeregben nem zsírozták meg rendesen. Akármilyen zsír nem jó ide, olyan kell, ami melegedésre sem mászik el innen, direkt fékzsír! Ez általában ezüst- vagy bronzszínű paszta, bár nekem most éppen olyan van, ami sima kenőzsírnak néz ki.
Normál használat mellett 500-1000 km alatt be kell kopni az új betétnek és a tárcsának.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
badzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 219
a másik egy Honda CBR600RR '07...
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2295 Dátum:
2012.06.06 szerda, 11:43:53 »
Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Naplózva
'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2296 Dátum:
2012.06.06 szerda, 11:57:53 »
Idézetet írta: badzoli - 2012.06.06 szerda, 11:43:53
Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
akkor elvileg ez a facelift előttire való??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2297 Dátum:
2012.06.06 szerda, 14:34:41 »
Idézetet írta: badzoli - 2012.06.06 szerda, 11:43:53
Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem meg vissza kell küldeni és kicsréltetni. Ez a minimum amit egy üzlet megtehet a vásárlóért. Velem is előfordult már,hogy nem megfelelő alkatrészt küldtek, de mindig sikerült a problémát rendezni.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2298 Dátum:
2012.06.06 szerda, 21:10:15 »
Idézetet írta: badzoli - 2012.06.06 szerda, 11:43:53
Van egy garnitúra Textar hátsó fékbetétem, aminek a rögzítő fülei nem szögletesek. Nekem a szögletes kellett volna bele, de sajnos rosszat küldtek, ha valakinek kell, olcsón megszámítom.
Küld vissza ha pár napon belül vagy, asszem 8 napon belül vissza kell vegyék. Ha nem akkor bele kell faragni
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
nino666
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 295
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2299 Dátum:
2012.06.11 hétfő, 09:48:12 »
Helló!
Nekem facelift elötti van és éppen hátsó textar betéteket keresek..
Ha ez yo 2002-es mk3 mondihoz akkor engem érdekelne a téma.
Jó pízé;)
Üdv.:
Nino
Naplózva
Oldalak:
1
...
39
40
41
42
43
44
45
[
46
]
47
48
49
50
51
52
53
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ