Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:32:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
41
42
43
44
45
46
47
[
48
]
49
50
51
52
53
54
55
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069081 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
Kusti1
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2350 Dátum:
2012.06.30 szombat, 12:23:21 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.02 hétfő, 22:17:03
Szerintem a gyárban nem hideg állapotban fúrják.
A legelső OFF autómon fúrt tárcsák voltak és 150 körül az egyik szétrobbant, lepusztítva a környéken mindent. A többit átnézve mikrorepedések voltak a lukak körül.
Szia! Én találkoztam már Corvette és VW gyári sima tárcsákkal, amik szétrobbantak és ami egyben maradt azok is el voltak repedezve. Ezt igazán akkor lehet elérni, mikor az új fékek nincsenek úgymond bejáratva, vagyis az első fékezések alkalmával vészfékezéseket hajtanak végre vagy sok "okos" megvasalja a féket!
Naplózva
zsoze
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
droid
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2351 Dátum:
2012.06.30 szombat, 17:30:37 »
Sziasztok!
Kicseréltem a hátsó fékbetéteket ahogy Stealt leírta a fórumban (Köszönet érte)
Viszont a kézifék kar ugyan úgy fent fog mint előtte.
Mit rontottan el, vagy hol kell állítani rajta?
Válaszotok előre is köszönöm!
Zsoze
Naplózva
2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2352 Dátum:
2012.06.30 szombat, 18:36:01 »
Idézetet írta: zsoze - 2012.06.30 szombat, 17:30:37
Sziasztok!
Kicseréltem a hátsó fékbetéteket ahogy Stealt leírta a fórumban (Köszönet érte)
Viszont a kézifék kar ugyan úgy fent fog mint előtte.
Mit rontottan el, vagy hol kell állítani rajta?
Válaszotok előre is köszönöm!
Zsoze
A két ülés közti területen,csak kívülrő-alulról van egy állítási lehetőség.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg481154#msg481154
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsoze
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
droid
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2353 Dátum:
2012.06.30 szombat, 18:41:43 »
Idézetet írta: alf - 2012.06.30 szombat, 18:36:01
A két ülés közti területen,csak kívülrő-alulról van egy állítási lehetőség.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg481154#msg481154
Köszönöm a gyors választ.
Holnap megnézem.
Naplózva
2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
zsoze
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
droid
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2354 Dátum:
2012.07.01 vasárnap, 21:10:08 »
Idézetet írta: zsoze - 2012.06.30 szombat, 18:41:43
Köszönöm a gyors választ.
Holnap megnézem.
Megnéztem de nem láttam semmit, mert előtte van a középső kipufogódob + a hővédőlemez.
Akna nélkül csak küzdelem.
Naplózva
2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2355 Dátum:
2012.07.01 vasárnap, 22:19:12 »
Idézetet írta: zsoze - 2012.07.01 vasárnap, 21:10:08
Megnéztem de nem láttam semmit, mert előtte van a középső kipufogódob + a hővédőlemez.
Akna nélkül csak küzdelem.
Ne is keresd mert a Tieden nem fogsz találni utánállítót....automata semmitérő fhos van benne én is próbáltam javítgatni de sosem lesz az igazi, most már tudom egy percet sem szabad játszani vele..kb 2 ezerért vettem egy faceliftes kart kompletten, azon visszatértek a normális menetes előfeszítésre, és olyanra állítod amilyenre akarod.
Azóta van nekem is kézifékem...addig csak könyöklőleemelő kézikészülékem volt, amitől az autó még vígan gurult minden kis lejtőn...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2356 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 10:40:59 »
Sziasztok fiúk!
Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó?
Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi
Nika
szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.02 hétfő, 11:04:13 írta Nika91127
»
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2357 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:31:09 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 10:40:59
Sziasztok fiúk!
Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó?
Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi
Nika
szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?
delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2358 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:39:40 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.07.02 hétfő, 11:31:09
delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős
Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2359 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:40:54 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 11:39:40
Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit
nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2360 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 11:47:41 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.07.02 hétfő, 11:40:54
nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét
Az azért durva...
Az új gépen milyenek a fékek? Elég a 115 lóhoz?
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2361 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:10:39 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 10:40:59
Sziasztok fiúk!
Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó?
Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi
Nika
szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?
Mikor, hogyan jelentkezik a nyikorgó hang?
Én fékfelújítás óta küzdök egy leginkább cincogó hanggal menet közben, most leginkább jobbra kanyarodásnál, de már ott tartok, lehet a betét+tárcsa kombináció nem jó. Brembo tárcsa és Textar betét van elől egyébként.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2362 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:18:34 »
Idézetet írta: ultio - 2012.07.02 hétfő, 12:10:39
Mikor, hogyan jelentkezik a nyikorgó hang?
Én fékfelújítás óta küzdök egy leginkább cincogó hanggal menet közben, most leginkább jobbra kanyarodásnál, de már ott tartok, lehet a betét+tárcsa kombináció nem jó. Brembo tárcsa és Textar betét van elől egyébként.
A hang minden fékezésnél előjön,és nem halkan ciripelő,hanem amikor két fémet nagy sebességnél összeérintenél.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2363 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:22:03 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 12:18:34
A hang minden fékezésnél előjön,és nem halkan ciripelő,hanem amikor két fémet nagy sebességnél összeérintenél.
Értem.
Nekem fékezésnél pont nem adja ki a hangot, igazából valszeg folyamatosan hozzáér kissé (ami tudtommal természetes, üzemszerű működés) a betét a tárcsához, mert nem megy vissza eléggé, bár nem tudom miért, mert könnyen járnak a csúszkák.
Ha szerelitek az első féket, nézd már meg légyszi, hogy a betétek mennyire könnyen járnak a helyükön. Nálam a sarkok még kissé szorulnak, lehet ez a gond. Csiszoltuk már őket, de a szerelőm szerint azért kell, hogy kissé szoruljanak.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2364 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:33:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.07.02 hétfő, 11:31:09
delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős
Hát azért picit gondoljuk ezt át....TRW a versenysportban is letette már a nevét nem gyengén....elég jó és megbizható márka állitólag.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2365 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:45:49 »
Idézetet írta: ultio - 2012.07.02 hétfő, 12:22:03
Értem.
Nekem fékezésnél pont nem adja ki a hangot, igazából valszeg folyamatosan hozzáér kissé (ami tudtommal természetes, üzemszerű működés) a betét a tárcsához, mert nem megy vissza eléggé, bár nem tudom miért, mert könnyen járnak a csúszkák.
Ha szerelitek az első féket, nézd már meg légyszi, hogy a betétek mennyire könnyen járnak a helyükön. Nálam a sarkok még kissé szorulnak, lehet ez a gond. Csiszoltuk már őket, de a szerelőm szerint azért kell, hogy kissé szoruljanak.
Gondolom az általam javasolt dolgot nem próbáltad meg...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2366 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 12:49:46 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.02 hétfő, 12:33:44
Hát azért picit gondoljuk ezt át....TRW a versenysportban is letette már a nevét nem gyengén....elég jó és megbizható márka állitólag.
állítólag
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2367 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:03:21 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 11:39:40
Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit
Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2368 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:15:04 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.07.02 hétfő, 12:45:49
Gondolom az általam javasolt dolgot nem próbáltad meg...
Nem is tudom, mi volt az, szóval nem
.
Mi volt az?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
dieselbee
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2369 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:20:46 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.02 hétfő, 13:03:21
Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I
nekem ez van elol brembo tarcsaval, a fek lagyabbnyak tunik (nem olyan kormanybaharapos mint eddig volt) Eddig kb 3000 km van benne es most ment at muszakin.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2370 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:23:22 »
Idézetet írta: dieselbee - 2012.07.02 hétfő, 13:20:46
nekem ez van elol brembo tarcsaval, a fek lagyabbnyak tunik (nem olyan kormanybaharapos mint eddig volt) Eddig kb 3000 km van benne es most ment at muszakin.
Előtte mi volt?
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2371 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:48:04 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.02 hétfő, 13:03:21
Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I
i
11ezer a 4 betét :-)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2372 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 13:52:23 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 13:48:04
i
11ezer a 4 betét :-)
Az kedvezménnyel, nem?
Naplózva
dieselbee
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2373 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 14:15:55 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.02 hétfő, 13:23:22
Előtte mi volt?
nemtom :-)
probaltam oket identifikalni de nem sikerult. Kopasilag nem voltak veszesek de utott-razott es ezaltal ette a gumit.
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2374 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 14:51:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.02 hétfő, 13:52:23
Az kedvezménnyel, nem?
Webshopban megvéve annyi. De amúgy úgy van nálunk a Lángnál,h több beszállító van,és attól függ melyiktől rendeled,akkora kedvezményt tudsz találni. Néha 40%ot is
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2375 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 15:26:07 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.02 hétfő, 14:51:16
Webshopban megvéve annyi. De amúgy úgy van nálunk a Lángnál,h több beszállító van,és attól függ melyiktől rendeled,akkora kedvezményt tudsz találni. Néha 40%ot is
40%? Az szép!
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2376 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 15:45:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.07.02 hétfő, 11:40:54
nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad emlitett fékpofa kopás arra utal, hogy a beépitett fékpofa anyaga nem megfelelő az adott terhelés mellett. Túl puha a tárcsa anyagához viszoniyítva. Örülhetsz, hogy nem a forditottja következett be, és nem a tárcsát ette meg a túl kemény fékpofa. Lehet nem váltok ki öröm ujjongást a véleményemmel, de továbbra is állitom, a fék esetében ajánlatos az eredeti gyári alkatrészeket beszerelni. Tudnilillik, a gyár vagy az állandó beszállitó laboratoriumában, anyagszerkezet szempontjából, össze hangolják a tárcsát és a fékpofát, ami nagyon komoly anyagszerkezeti változtatásokat, méréseket, és anyagismeretet követel(ipari titkot képez). Ennek eredménye az, hogy egy adott gyári tárcsa (120-150 ezer Km alatt) általában 2 garnitúra fékpofát kiszolgál, miután a 24mm-ről 22mm-re kopott, utánna csere. Ez általános tapasztalat. Nem csodálkozom a csalódottságon, amikor teljesen két különböző, ismeretlen egymáshoz nem illő anyagtól várunk el komoly fékhatást. Én eddig is és ezután is, az eredeti gyári tárcsát és fékpofát használtam és használom, minden probléma nélkül. Két nagyon komoly vészhelyzetben bizonyitotta a fékrendszer a kiváló működést. Gondolom mindenkinek volt már ilyen szituációja aki közlekedik, hogy csak centimétereken múlott a csattanás. Na ilyenkor nem mindegy az anyag minőség.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.05 csütörtök, 06:14:12 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2377 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 16:02:23 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.02 hétfő, 15:26:07
40%? Az szép!
Jaja...Ez is 15ezer helyett volt 11,az már 27%
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2378 Dátum:
2012.07.02 hétfő, 16:06:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.07.02 hétfő, 12:49:46
állítólag
akkor biztosra veheted hogy jó, delphi, bosch-nál biztos jobb...
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2379 Dátum:
2012.07.04 szerda, 22:16:12 »
Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt
De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno...
Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2380 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 06:19:25 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.04 szerda, 22:16:12
Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt
De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno...
Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.
Tisztelt Fórumtárs!
Pontosan ezzel kapcsolatban fejtettem ki a véleményem 2 hozzászólással korábban. olvasd el és nem fogsz csodálkozni!
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.10.05 vasárnap, 18:43:31 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2381 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 08:34:18 »
Idézetet írta: László - 2012.07.05 csütörtök, 06:19:25
Tisztelt Fórumtárs!
Pontosan ezzel kapcsolatban fejtettem ki a véleményem 2 hozzászólással korábban. olvasd el és men fogsz csodálkozni!
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Olvastam a hozzászólását,azért is írtam le,hogy valami utángyártott,rossz minőségű betét lehetett. Ma rakok fel képeket róla,ha van igény rá,és megmutatom,milyen "szépen" nézett ki.
Nika
Naplózva
polgab
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2382 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 09:13:20 »
Idézetet írta: László - 2012.07.02 hétfő, 15:45:44
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad emlitett fékpofa kopás arra utal, hogy a beépitett fékpofa anyaga nem megfelelő az adott terhelés mellett. Túl puha a tárcsa anyagához viszoniyítva. Örülhetsz, hogy nem a forditottja következett be, és nem a tárcsát ette meg a túl kemény fékpofa. Lehet nem váltok ki öröm ujjongást a véleményemmel, de továbbra is állitom, a fék esetében ajánlatos az eredeti gyári alkatrészeket beszerelni. Tudnilillik, a gyár vagy az állandó beszállitó laboratoriumában, anyagszerkezet szempontjából, össze hangolják a tárcsát és a fékpofát, ami nagyon komoly anyagszerkezeti változtatásokat, méréseket, és anyagismeretet követel(ipari titkot képez). Ennek eredménye az, hogy egy adott gyári tárcsa (120-150 ezer Km alatt) általában 2 garnitúra fékpofát kiszolgál, miután a 24mm-ről 22mm-re kopott, utánna csere. Ez általános tapasztalat. Nem csodálkozom a csalódottságon, amikor teljesen két különböző, ismeretlen egymáshoz nem illő anyagtól várunk el komoly fékhatást. Én eddig is és ezután is, az eredeti gyári tárcsát és fékpofát használtam és használom, minden probléma nélkül. Két nagyon komoly vészhelyzetben bizonyitotta a fékrendszer a kiváló működést. Gondolom mindenkinek volt már ilyen szituációja aki közlekedik, hogy csak centimétereken múlott a csattanás. Na ilyenkor nem mindegy az anyag minőség.
Tisztelettel László!
tényleg fura, hogy még senkitől sem hallottam, hogy tárcsából-betétből gyárit rakna fel. Mennyivel kerül többe? Tudni ki a beszállitó?
A tárcsa-betét kombót én úgy próbálom, hogy egy adott márkából legyen mind2, akkor van esély, hogy összetesztelték őket.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2383 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 09:42:56 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.04 szerda, 22:16:12
Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt
De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno...
Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.
Mennyire könnyen mozognak a betétek a helyükön?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2384 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 09:52:01 »
Idézetet írta: ultio - 2012.07.05 csütörtök, 09:42:56
Mennyire könnyen mozognak a betétek a helyükön?
Nem mozogtak szinte semmit sem. Legalábbis nem úgy tűnt.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2385 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 09:54:46 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.05 csütörtök, 09:52:01
Nem mozogtak szinte semmit sem. Legalábbis nem úgy tűnt.
Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2386 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 10:17:58 »
Idézetet írta: ultio - 2012.07.05 csütörtök, 09:54:46
Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.
Egyfelől van rugó, nem is gyenge, hogy csak úgy magától ne kezdjen el lötyögni a betét a féknyeregben, de ugyanakkor a tárcsa "ütése" el kell tudja pofozni eléggé, hogy ne érjenek össze. Ezért van a rugó és a betét sarka alatt fékzsír, hogy ez meg tudjon történni. Szóval szerintem kézzel nemigen kell tudni megmozdítani, de ha egy fogóval belakapaszkodsz a rugó végébe, könnyen, erőfeszítés nélkül el kell tudd mozdítani a betétet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2387 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 10:29:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.07.05 csütörtök, 10:17:58
Egyfelől van rugó, nem is gyenge, hogy csak úgy magától ne kezdjen el lötyögni a betét a féknyeregben, de ugyanakkor a tárcsa "ütése" el kell tudja pofozni eléggé, hogy ne érjenek össze. Ezért van a rugó és a betét sarka alatt fékzsír, hogy ez meg tudjon történni. Szóval szerintem kézzel nemigen kell tudni megmozdítani, de ha egy fogóval belakapaszkodsz a rugó végébe, könnyen, erőfeszítés nélkül el kell tudd mozdítani a betétet.
AndyA
Nekem pont ilyen, de mégis cicereg, tehát vagy mégse mozdul el eléggé a tárcsától a betét, vagy pedig mivel nem egy gyártótól van a tárcsa és betét, ilyen hangot ad ki, ha kissé összeérnek.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2388 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 10:43:04 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.05 csütörtök, 08:34:18
Tisztelt László!
Olvastam a hozzászólását,azért is írtam le,hogy valami utángyártott,rossz minőségű betét lehetett. Ma rakok fel képeket róla,ha van igény rá,és megmutatom,milyen "szépen" nézett ki.
Nika
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a reakciót. Engen kifejezetten érdekelnek a fotók. Okulás képpen. Hozzá teszem, nincs szándékomban senkit megbántani, csupán szeretném, ha más is az olcsóbb megoldást választaná, ami jelen esetben a gyári garniturát jelenti, az általam felvázolt nem elhanyagolható, tények miatt. A gyári garnitura Kb 4-5 ezer forintal drágább a gagyi utángyártott tipusokhoz képest. Én nekem még nem volt problémám a gyári garniturával és a kopás mértékével sem( nem üt a tárcsa nem nyikorog a fék pofa stb...stb). Mindenki figyelmét felhivom arra, hogy alapvető követelmény a megfelelő működéshez, az akadály mentes könnyű mozgása, a fékbetéteknek a vezető csapon. Meg kell csiszolni és reszelni a fékpofa fém részeit a könnyed mozgás érdekében. Ha ezt az alap szabályt betartjuk, soha nem lessz surlódó nyikorgó fékrendszerünk.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.05 csütörtök, 10:45:44 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2389 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 10:53:01 »
Idézetet írta: ultio - 2012.07.05 csütörtök, 09:54:46
Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.
TiszteltFórumtárs!
Kizárt dolognak tartom, hogy a fékpofa kiessen a féknyeregből.
Legtöbbször a fékpofa fémrészeit fedő festék, az ami megakadályozza, a megfelelő könnyed mozgást. Ezt eltávolitva a fékpofa végeiről, és megfelelően meg csiszolva, meg tisztitva a féknyerget, minden ilyen kellemetlenségtől megkimélhetjük magunkat. Öt perces munka és utánna öröm óda.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2390 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 11:24:37 »
Idézetet írta: László - 2012.07.05 csütörtök, 10:53:01
TiszteltFórumtárs!
Kizárt dolognak tartom, hogy a fékpofa kiessen a féknyeregből.
Legtöbbször a fékpofa fémrészeit fedő festék, az ami megakadályozza, a megfelelő könnyed mozgást. Ezt eltávolitva a fékpofa végeiről, és megfelelően meg csiszolva, meg tisztitva a féknyerget, minden ilyen kellemetlenségtől megkimélhetjük magunkat. Öt perces munka és utánna öröm óda.
Tisztelettel László!
Hát megtettük ezt és mégis cicereg.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2391 Dátum:
2012.07.06 péntek, 20:26:18 »
Valamikor írtam, hogy döccenőnél néha bejön ABS + ESP lámpa, és újraindítás után elinduláskor elmegy.
Kiolvasásra kaptam egy bal első érzékelő hibát, aminél ténylegesen a szenzor oldali csatlakozó műanyag kábeltartó része
fityeg, és valószínűleg az a hiba, beszerzése folyamatban van.
Amit viszont még kaptam, az egy Yaw Rate Sensor Signal hiba (ha jól emlékszem c0072). Ha törlöm a hibákat, akkor ez visszajön,
viszont a figyelmeztető lámpát nem gyújtja fel. Ez hogy lehet? Elvileg ez az ESP egy elengedhetetlen szenzora a működéshez.
Esetleg fel tudna világosítani erről valaki?
Naplózva
Evo
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2392 Dátum:
2012.07.10 kedd, 15:38:08 »
Sziasztok!
Menet közben hallok fémes ciripelő hangot, megnéztem csak így alap állapotban (kerék leszedés nélkül) a betéteket, első még majdnem ugyan olyan vastag, mint a beszereléskor, viszont a két hátsó, amik látszanak, azok jóval kisebbek.
Gondolom a nem láthatóak is koptak rendesen.
Tárcsa cserét is javasoltok vagy csak betét? Ill. másik kérdésem, hogy ez törvényszerű, hogy a hátsó jobban kopott, mint az első, főleg annak tudatában: nagyobb a fékhatás az első kerekeknél!?
Üdv!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2393 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:04:33 »
Idézetet írta: Evo - 2012.07.10 kedd, 15:38:08
Sziasztok!
Menet közben hallok fémes ciripelő hangot, megnéztem csak így alap állapotban (kerék leszedés nélkül) a betéteket, első még majdnem ugyan olyan vastag, mint a beszereléskor, viszont a két hátsó, amik látszanak, azok jóval kisebbek.
Gondolom a nem láthatóak is koptak rendesen.
Tárcsa cserét is javasoltok vagy csak betét? Ill. másik kérdésem, hogy ez törvényszerű, hogy a hátsó jobban kopott, mint az első, főleg annak tudatában: nagyobb a fékhatás az első kerekeknél!?
Üdv!
Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve
Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2394 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:17:42 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.10 kedd, 16:04:33
Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve
Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)
Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Evo
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2395 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:22:25 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.10 kedd, 16:04:33
Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve
Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)
Nem tévedtem el, csak ide dobott be, mert elsőnek bejelentkezés nélkül olvastam ezt a topicot.
Aztán mikor észrevettem a hibát, már nem írtam be a megfelelőbe.
Ne kötekedj, nem MKIII spec. a kérdés
Egyszerre lettek cserélve, így én is arra gyanakszom, hogy valami nem oké hátul.
Ahogy olvastam 22 mm az alsó határ, ha jól informáltak a kedves klubtársak.
Majd megmérem azt is természetesen.Aztán kiderül, hogy elvileg szabályozás lesz vagy vétel
Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2396 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:22:59 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.07.10 kedd, 16:17:42
Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...
Az hogy lehet? Alul van méretezve a hátsó fék, vagy más típusú a betét?
Naplózva
Evo
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2397 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:24:23 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.07.10 kedd, 16:17:42
Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...
Ez igaz, de mivel nem állítható (még
) így marad az első több, mint hátsó.
Nem tudom, hogy milyen arányban vannak, de én 70-30 %-ot hallottam, az kissé túlzás nem?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2398 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:25:30 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.07.10 kedd, 16:22:59
Az hogy lehet? Alul van méretezve a hátsó fék, vagy más típusú a betét?
Hát az is lehet, hogy alulméretezett... (pedig fog rendsen)
Illetve szerintem az esp is többet játszik a hátsó féknél a korrigáláskor (bár az esp nálam egy évbe egyszer kapcsol, akkor is ha hó van)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2399 Dátum:
2012.07.10 kedd, 16:31:29 »
Idézetet írta: Evo - 2012.07.10 kedd, 16:22:25
Nem tévedtem el, csak ide dobott be, mert elsőnek bejelentkezés nélkül olvastam ezt a topicot.
Aztán mikor észrevettem a hibát, már nem írtam be a megfelelőbe.
Ne kötekedj, nem MKIII spec. a kérdés
Egyszerre lettek cserélve, így én is arra gyanakszom, hogy valami nem oké hátul.
Ahogy olvastam 22 mm az alsó határ, ha jól informáltak a kedves klubtársak.
Majd megmérem azt is természetesen.Aztán kiderül, hogy elvileg szabályozás lesz vagy vétel
Köszi!
Hát úgy tűnik, hogy lehet mégis típusfüggő, mert MK3 hátsó kopik lassabban, MK4 meg első.
Amúgy ugyanolyan az első-hátsó betét? Felemelve simán mozog a kerék, és hosszú távon se melegszik nagyon fel a hátsó fék?
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.07.10 kedd, 16:25:30
Hát az is lehet, hogy alulméretezett... (pedig fog rendsen)
Illetve szerintem az esp is többet játszik a hátsó féknél a korrigáláskor (bár az esp nálam egy évbe egyszer kapcsol, akkor is ha hó van)
Az alulméretezettséget az elsőhöz képest gondoltam, nem úgy általában. ESP épeszű sofőrnél csak nem szól bele ennyire a hátsó fékek kopásába
Idézetet írta: Evo - 2012.07.10 kedd, 16:24:23
Ez igaz, de mivel nem állítható (még
) így marad az első több, mint hátsó.
Nem tudom, hogy milyen arányban vannak, de én 70-30 %-ot hallottam, az kissé túlzás nem?
Folyamatosan változik, minél erősebben fékezel, annál több terhet visz az első arányosan, az előre tolódó súlypont miatt.
Szerk: nem folyamatosan, csak változik, meg függ autótípustól is
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.10 kedd, 16:37:30 írta tpmportal
»
Naplózva
Oldalak:
1
...
41
42
43
44
45
46
47
[
48
]
49
50
51
52
53
54
55
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ