Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:55:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075253 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2350 Dátum: 2012.06.30 szombat, 12:23:21 »

Szerintem a gyárban nem hideg állapotban fúrják.
A legelső OFF autómon fúrt tárcsák voltak és 150 körül az egyik szétrobbant, lepusztítva a környéken mindent. A többit átnézve mikrorepedések voltak a lukak körül.
Szia! Én találkoztam már Corvette és VW gyári sima tárcsákkal, amik szétrobbantak és ami egyben maradt azok is el voltak repedezve. Ezt igazán akkor lehet elérni, mikor az új fékek nincsenek úgymond bejáratva, vagyis az első fékezések alkalmával vészfékezéseket hajtanak végre vagy sok "okos" megvasalja a féket! wave
Naplózva
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2351 Dátum: 2012.06.30 szombat, 17:30:37 »

Sziasztok!
Kicseréltem a hátsó fékbetéteket ahogy Stealt leírta a fórumban (Köszönet érte)
Viszont a kézifék kar ugyan úgy fent fog mint előtte.
Mit rontottan el, vagy hol kell állítani rajta?
Válaszotok előre is köszönöm!
Zsoze
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2352 Dátum: 2012.06.30 szombat, 18:36:01 »

Sziasztok!
Kicseréltem a hátsó fékbetéteket ahogy Stealt leírta a fórumban (Köszönet érte)
Viszont a kézifék kar ugyan úgy fent fog mint előtte.
Mit rontottan el, vagy hol kell állítani rajta?
Válaszotok előre is köszönöm!
Zsoze
A két ülés közti területen,csak kívülrő-alulról van egy állítási lehetőség.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg481154#msg481154
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2353 Dátum: 2012.06.30 szombat, 18:41:43 »

A két ülés közti területen,csak kívülrő-alulról van egy állítási lehetőség.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg481154#msg481154

Köszönöm a gyors választ.
Holnap megnézem.
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
zsoze
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


droid


E-mail
« Új hozzászólás #2354 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 21:10:08 »

Köszönöm a gyors választ.
Holnap megnézem.
Megnéztem de nem láttam semmit, mert előtte van a középső kipufogódob + a hővédőlemez.
Akna nélkül csak küzdelem.
Naplózva

2001.12. 2.0 Benzin KOMBI GHIA 147PS
"tudok csinálni szalmából egeret"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2355 Dátum: 2012.07.01 vasárnap, 22:19:12 »

Megnéztem de nem láttam semmit, mert előtte van a középső kipufogódob + a hővédőlemez.
Akna nélkül csak küzdelem.
Ne is keresd mert a Tieden nem fogsz találni utánállítót....automata semmitérő fhos van benne én is próbáltam javítgatni de sosem lesz az igazi, most már tudom egy percet sem szabad játszani vele..kb 2 ezerért vettem egy faceliftes kart kompletten, azon visszatértek a normális menetes előfeszítésre, és olyanra állítod amilyenre akarod.
Azóta van nekem is kézifékem...addig csak könyöklőleemelő kézikészülékem volt, amitől az autó még vígan gurult minden kis lejtőn... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2356 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 10:40:59 »

Sziasztok fiúk!

Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó? Smiley Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi Smiley

Nika

szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.02 hétfő, 11:04:13 írta Nika91127 » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2357 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:31:09 »

Sziasztok fiúk!

Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó? Smiley Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi Smiley

Nika

szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?
delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2358 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:39:40 »

delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős Wink

Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit  worship
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2359 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:40:54 »

Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit  worship
nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét wow1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2360 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 11:47:41 »

nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét wow1

Az azért durva... szomoru1 Az új gépen milyenek a fékek? Elég a 115 lóhoz?  eplus2
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2361 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:10:39 »

Sziasztok fiúk!

Kis segítséget kérnék. A betétet ki akarjuk cserélni,mert eléggé nyikorgós hangja van(szerintem vmi *** minőségű van most benne) és mit ajánlanátok? Első betétekről van szó. Én Textar betéteket gondoltam,azokról valami infó? Smiley Esetleg más fajta,amivel meg vagytok elégedve?
A válaszokat előre is köszi Smiley

Nika

szerk.: ahogy néztem a Láng kft-nél itt nálunk Delphi van,Bosch,Lpr,Trw. Ezek közül ti melyiket vennétek?

Mikor, hogyan jelentkezik a nyikorgó hang?

Én fékfelújítás óta küzdök egy leginkább cincogó hanggal menet közben, most leginkább jobbra kanyarodásnál, de már ott tartok, lehet a betét+tárcsa kombináció nem jó. Brembo tárcsa és Textar betét van elől egyébként.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2362 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:18:34 »

Mikor, hogyan jelentkezik a nyikorgó hang?

Én fékfelújítás óta küzdök egy leginkább cincogó hanggal menet közben, most leginkább jobbra kanyarodásnál, de már ott tartok, lehet a betét+tárcsa kombináció nem jó. Brembo tárcsa és Textar betét van elől egyébként.

A hang minden fékezésnél előjön,és nem halkan ciripelő,hanem amikor két fémet nagy sebességnél összeérintenél.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2363 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:22:03 »

A hang minden fékezésnél előjön,és nem halkan ciripelő,hanem amikor két fémet nagy sebességnél összeérintenél.

Értem.
Nekem fékezésnél pont nem adja ki a hangot, igazából valszeg folyamatosan hozzáér kissé (ami tudtommal természetes, üzemszerű működés) a betét a tárcsához, mert nem megy vissza eléggé, bár nem tudom miért, mert könnyen járnak a csúszkák.

Ha szerelitek az első féket, nézd már meg légyszi, hogy a betétek mennyire könnyen járnak a helyükön. Nálam a sarkok még kissé szorulnak, lehet ez a gond. Csiszoltuk már őket, de a szerelőm szerint azért kell, hogy kissé szoruljanak.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2364 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:33:44 »

delphi vagy bosch, a másik kettő felejtős Wink

Hát azért picit gondoljuk ezt át....TRW a versenysportban is letette már a nevét nem gyengén....elég jó és megbizható márka állitólag.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2365 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:45:49 »

Értem.
Nekem fékezésnél pont nem adja ki a hangot, igazából valszeg folyamatosan hozzáér kissé (ami tudtommal természetes, üzemszerű működés) a betét a tárcsához, mert nem megy vissza eléggé, bár nem tudom miért, mert könnyen járnak a csúszkák.

Ha szerelitek az első féket, nézd már meg légyszi, hogy a betétek mennyire könnyen járnak a helyükön. Nálam a sarkok még kissé szorulnak, lehet ez a gond. Csiszoltuk már őket, de a szerelőm szerint azért kell, hogy kissé szoruljanak.

Gondolom az általam javasolt dolgot nem próbáltad meg... integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2366 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 12:49:46 »

Hát azért picit gondoljuk ezt át....TRW a versenysportban is letette már a nevét nem gyengén....elég jó és megbizható márka állitólag.
állítólag vigyor3

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2367 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:03:21 »

Köszi Mester,akkor a Delphi lesz szerintem,az olcsóbb picit  worship

Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2368 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:15:04 »

Gondolom az általam javasolt dolgot nem próbáltad meg... integet2

Nem is tudom, mi volt az, szóval nem  szomoru1.
Mi volt az?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2369 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:20:46 »

Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I

nekem ez van elol brembo tarcsaval, a fek lagyabbnyak tunik (nem olyan kormanybaharapos mint eddig volt) Eddig kb 3000 km van benne es most ment at muszakin.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2370 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:23:22 »

nekem ez van elol brembo tarcsaval, a fek lagyabbnyak tunik (nem olyan kormanybaharapos mint eddig volt) Eddig kb 3000 km van benne es most ment at muszakin.

Előtte mi volt?
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2371 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:48:04 »

Esetleg Ferodo Premier? Olcsóbb mint a Láng-nál a Delphi (ha nincs nagy kedvezményed).
http://www.szilkerauto.hu/spd/FDB1425/FDB1425_Ferodo_Premier_Fekbetet_Elso_Ford_Mondeo_I
i

11ezer a 4 betét :-)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2372 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 13:52:23 »

i

11ezer a 4 betét :-)

Az kedvezménnyel, nem?
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2373 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 14:15:55 »

Előtte mi volt?

nemtom :-)
probaltam oket identifikalni de nem sikerult. Kopasilag nem voltak veszesek de utott-razott es ezaltal ette a gumit.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2374 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 14:51:16 »

Az kedvezménnyel, nem?

Webshopban megvéve annyi. De amúgy úgy van nálunk a Lángnál,h több beszállító van,és attól függ melyiktől rendeled,akkora kedvezményt tudsz találni. Néha 40%ot is Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2375 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 15:26:07 »

Webshopban megvéve annyi. De amúgy úgy van nálunk a Lángnál,h több beszállító van,és attól függ melyiktől rendeled,akkora kedvezményt tudsz találni. Néha 40%ot is Smiley

40%? Az szép!  eljen
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2376 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 15:45:44 »

nkeünk foglamam sincs, hogy milyen fék ment fel előre nemrég, de 10000km sincs benne és elkopott a betét wow1
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad emlitett fékpofa kopás arra utal, hogy a beépitett fékpofa anyaga nem megfelelő az adott terhelés mellett. Túl puha a tárcsa anyagához viszoniyítva. Örülhetsz, hogy nem a forditottja következett be, és nem a tárcsát ette meg a túl kemény fékpofa. Lehet nem váltok ki öröm ujjongást a véleményemmel, de továbbra is állitom, a fék esetében ajánlatos az eredeti gyári alkatrészeket beszerelni. Tudnilillik, a gyár vagy az állandó beszállitó laboratoriumában, anyagszerkezet szempontjából, össze hangolják a tárcsát és a fékpofát, ami nagyon komoly anyagszerkezeti változtatásokat, méréseket, és anyagismeretet követel(ipari titkot képez). Ennek eredménye az, hogy egy adott gyári tárcsa (120-150 ezer Km alatt) általában 2 garnitúra fékpofát kiszolgál, miután a 24mm-ről 22mm-re kopott, utánna csere. Ez általános tapasztalat. Nem csodálkozom a csalódottságon, amikor teljesen két különböző, ismeretlen egymáshoz nem illő anyagtól várunk el komoly fékhatást. Én eddig is és ezután is, az eredeti gyári tárcsát és fékpofát használtam és használom, minden probléma nélkül. Két nagyon komoly vészhelyzetben bizonyitotta a fékrendszer a kiváló működést. Gondolom mindenkinek volt már ilyen szituációja aki közlekedik, hogy csak centimétereken múlott a csattanás. Na ilyenkor nem mindegy az anyag minőség. wave
Tisztelettel László! worship    
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.05 csütörtök, 06:14:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2377 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 16:02:23 »

40%? Az szép!  eljen

Jaja...Ez is 15ezer helyett volt 11,az már 27% Smiley
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2378 Dátum: 2012.07.02 hétfő, 16:06:33 »

állítólag vigyor3



akkor biztosra veheted hogy jó, delphi, bosch-nál biztos jobb...
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2379 Dátum: 2012.07.04 szerda, 22:16:12 »

Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt  taps De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno... falbav

Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2380 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 06:19:25 »

Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt  taps De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno... falbav

Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.
Tisztelt Fórumtárs!
Pontosan ezzel kapcsolatban fejtettem ki a véleményem 2 hozzászólással korábban. olvasd el és nem fogsz csodálkozni! falbav
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.05 vasárnap, 18:43:31 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2381 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 08:34:18 »

Tisztelt Fórumtárs!
Pontosan ezzel kapcsolatban fejtettem ki a véleményem 2 hozzászólással korábban. olvasd el és men fogsz csodálkozni! falbav
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Olvastam a hozzászólását,azért is írtam le,hogy valami utángyártott,rossz minőségű betét lehetett. Ma rakok fel képeket róla,ha van igény rá,és megmutatom,milyen "szépen" nézett ki.

Nika
Naplózva
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #2382 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 09:13:20 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az általad emlitett fékpofa kopás arra utal, hogy a beépitett fékpofa anyaga nem megfelelő az adott terhelés mellett. Túl puha a tárcsa anyagához viszoniyítva. Örülhetsz, hogy nem a forditottja következett be, és nem a tárcsát ette meg a túl kemény fékpofa. Lehet nem váltok ki öröm ujjongást a véleményemmel, de továbbra is állitom, a fék esetében ajánlatos az eredeti gyári alkatrészeket beszerelni. Tudnilillik, a gyár vagy az állandó beszállitó laboratoriumában, anyagszerkezet szempontjából, össze hangolják a tárcsát és a fékpofát, ami nagyon komoly anyagszerkezeti változtatásokat, méréseket, és anyagismeretet követel(ipari titkot képez). Ennek eredménye az, hogy egy adott gyári tárcsa (120-150 ezer Km alatt) általában 2 garnitúra fékpofát kiszolgál, miután a 24mm-ről 22mm-re kopott, utánna csere. Ez általános tapasztalat. Nem csodálkozom a csalódottságon, amikor teljesen két különböző, ismeretlen egymáshoz nem illő anyagtól várunk el komoly fékhatást. Én eddig is és ezután is, az eredeti gyári tárcsát és fékpofát használtam és használom, minden probléma nélkül. Két nagyon komoly vészhelyzetben bizonyitotta a fékrendszer a kiváló működést. Gondolom mindenkinek volt már ilyen szituációja aki közlekedik, hogy csak centimétereken múlott a csattanás. Na ilyenkor nem mindegy az anyag minőség. wave
Tisztelettel László! worship    
tényleg fura, hogy még senkitől sem hallottam, hogy tárcsából-betétből gyárit rakna fel. Mennyivel kerül többe? Tudni ki a beszállitó?
A tárcsa-betét kombót én úgy próbálom, hogy egy adott márkából legyen mind2, akkor van esély, hogy összetesztelték őket.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2383 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 09:42:56 »

Na meglett a fékbetét csere,a hang megszűnt  taps De amikor a régi betétet megláttam,elcsodálkoztam...mintha fémreszelékkel lett volna tele az egész...lehet a szervízben vmi utángyártottat raktak bele anno... falbav

Ha valakit érdekel,milyen volt,teszek fel róla képeket.

Mennyire könnyen mozognak a betétek a helyükön?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2384 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 09:52:01 »

Mennyire könnyen mozognak a betétek a helyükön?

Nem mozogtak szinte semmit sem. Legalábbis nem úgy tűnt.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2385 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 09:54:46 »

Nem mozogtak szinte semmit sem. Legalábbis nem úgy tűnt.

Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2386 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 10:17:58 »

Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.

Egyfelől van rugó, nem is gyenge, hogy csak úgy magától ne kezdjen el lötyögni a betét a féknyeregben, de ugyanakkor a tárcsa "ütése" el kell tudja pofozni eléggé, hogy ne érjenek össze. Ezért van a rugó és a betét sarka alatt fékzsír, hogy ez meg tudjon történni. Szóval szerintem kézzel nemigen kell tudni megmozdítani, de ha egy fogóval belakapaszkodsz a rugó végébe, könnyen, erőfeszítés nélkül el kell tudd mozdítani a betétet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2387 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 10:29:22 »

Egyfelől van rugó, nem is gyenge, hogy csak úgy magától ne kezdjen el lötyögni a betét a féknyeregben, de ugyanakkor a tárcsa "ütése" el kell tudja pofozni eléggé, hogy ne érjenek össze. Ezért van a rugó és a betét sarka alatt fékzsír, hogy ez meg tudjon történni. Szóval szerintem kézzel nemigen kell tudni megmozdítani, de ha egy fogóval belakapaszkodsz a rugó végébe, könnyen, erőfeszítés nélkül el kell tudd mozdítani a betétet.

AndyA

Nekem pont ilyen, de mégis cicereg, tehát vagy mégse mozdul el eléggé a tárcsától a betét, vagy pedig mivel nem egy gyártótól van a tárcsa és betét, ilyen hangot ad ki, ha kissé összeérnek.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2388 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 10:43:04 »

Tisztelt László!

Olvastam a hozzászólását,azért is írtam le,hogy valami utángyártott,rossz minőségű betét lehetett. Ma rakok fel képeket róla,ha van igény rá,és megmutatom,milyen "szépen" nézett ki.

Nika
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a reakciót. Engen kifejezetten érdekelnek a fotók. Okulás képpen. Hozzá teszem, nincs szándékomban senkit megbántani, csupán szeretném, ha más is az olcsóbb megoldást választaná, ami jelen esetben a gyári garniturát jelenti, az általam felvázolt nem elhanyagolható, tények miatt. A gyári garnitura Kb 4-5 ezer forintal drágább a gagyi utángyártott tipusokhoz képest. Én nekem még nem volt problémám a gyári garniturával és a kopás mértékével sem( nem üt a tárcsa nem nyikorog a fék pofa stb...stb). Mindenki figyelmét felhivom arra, hogy alapvető követelmény a megfelelő működéshez, az akadály mentes könnyű mozgása, a fékbetéteknek a vezető csapon. Meg kell csiszolni és reszelni a  fékpofa fém részeit a könnyed mozgás érdekében. Ha ezt az alap szabályt betartjuk, soha nem lessz surlódó nyikorgó fékrendszerünk. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.05 csütörtök, 10:45:44 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2389 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 10:53:01 »

Nekem is ezt mondta a szerelő, hogy könnyen járjon, de azért ne essenek ki.
Viszont akkor továbbra se tudni, mi okozza a cincogást, bár én egyre inkább a nem megfelelő betét-tárcsa párosításra gyanakszom.
TiszteltFórumtárs!
Kizárt dolognak tartom, hogy a fékpofa kiessen a féknyeregből. wow1 Legtöbbször a fékpofa fémrészeit fedő festék, az ami megakadályozza, a megfelelő könnyed mozgást. Ezt eltávolitva a fékpofa végeiről, és megfelelően meg csiszolva, meg tisztitva a féknyerget, minden ilyen kellemetlenségtől megkimélhetjük magunkat. Öt perces munka és utánna öröm óda.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2390 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 11:24:37 »

TiszteltFórumtárs!
Kizárt dolognak tartom, hogy a fékpofa kiessen a féknyeregből. wow1 Legtöbbször a fékpofa fémrészeit fedő festék, az ami megakadályozza, a megfelelő könnyed mozgást. Ezt eltávolitva a fékpofa végeiről, és megfelelően meg csiszolva, meg tisztitva a féknyerget, minden ilyen kellemetlenségtől megkimélhetjük magunkat. Öt perces munka és utánna öröm óda.
Tisztelettel László! worship

Hát megtettük ezt és mégis cicereg.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2391 Dátum: 2012.07.06 péntek, 20:26:18 »

Valamikor írtam, hogy döccenőnél néha bejön ABS + ESP lámpa, és újraindítás után elinduláskor elmegy.
Kiolvasásra kaptam egy bal első érzékelő hibát, aminél ténylegesen a szenzor oldali csatlakozó műanyag kábeltartó része
fityeg, és valószínűleg az a hiba, beszerzése folyamatban van.

Amit viszont még kaptam, az egy Yaw Rate Sensor Signal hiba (ha jól emlékszem c0072). Ha törlöm a hibákat, akkor ez visszajön,
viszont a figyelmeztető lámpát nem gyújtja fel. Ez hogy lehet? Elvileg ez az ESP egy elengedhetetlen szenzora a működéshez.
Esetleg fel tudna világosítani erről valaki?
Naplózva
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #2392 Dátum: 2012.07.10 kedd, 15:38:08 »

Sziasztok!

Menet közben hallok fémes ciripelő hangot, megnéztem csak így alap állapotban (kerék leszedés nélkül) a betéteket, első még majdnem ugyan olyan vastag, mint a beszereléskor, viszont a két hátsó, amik látszanak, azok jóval kisebbek.
Gondolom a nem láthatóak is koptak rendesen.
Tárcsa cserét is javasoltok vagy csak betét? Ill. másik kérdésem, hogy ez törvényszerű, hogy a hátsó jobban kopott, mint az első, főleg annak tudatában: nagyobb a fékhatás az első kerekeknél!?

Üdv!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2393 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:04:33 »

Sziasztok!

Menet közben hallok fémes ciripelő hangot, megnéztem csak így alap állapotban (kerék leszedés nélkül) a betéteket, első még majdnem ugyan olyan vastag, mint a beszereléskor, viszont a két hátsó, amik látszanak, azok jóval kisebbek.
Gondolom a nem láthatóak is koptak rendesen.
Tárcsa cserét is javasoltok vagy csak betét? Ill. másik kérdésem, hogy ez törvényszerű, hogy a hátsó jobban kopott, mint az első, főleg annak tudatában: nagyobb a fékhatás az első kerekeknél!?

Üdv!

Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve  vigyor3

Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2394 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:17:42 »

Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve  vigyor3

Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)

Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #2395 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:22:25 »

Aláírásodból ítélve mintha el lennél tévedve  vigyor3

Ugyanakkor voltak az első-hátsó betétek cserélve? Ha igen, akkor hátul feltehetőleg valami szorul, és folyamatosan fékez hátul, mert amúgy az első fékek végzik
a munka nagy részét, és kopnak el hamarabb. Ha a hátsó volt régebben cserélve akkor értelemszerűen normális lehet. A tárcsa vastagságát meg kéne mérni, hogy
milyen közel van az alsó határhoz, és az alapján dönteni.
(Betét cserekor elvileg fel kéne szabályoztatni a tárcsákat)

Nem tévedtem el, csak ide dobott be, mert elsőnek bejelentkezés nélkül olvastam ezt a topicot.
Aztán mikor észrevettem a hibát, már nem írtam be a megfelelőbe.
Ne kötekedj, nem MKIII spec. a kérdés  nyes
Egyszerre lettek cserélve, így én is arra gyanakszom, hogy valami nem oké hátul.
Ahogy olvastam 22 mm az alsó határ, ha jól informáltak a kedves klubtársak.
Majd megmérem azt is természetesen.Aztán kiderül, hogy elvileg szabályozás lesz vagy vétel  Grin

Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2396 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:22:59 »

Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...

Az hogy lehet? Alul van méretezve a hátsó fék, vagy más típusú a betét?
Naplózva
Evo
Vendég
« Új hozzászólás #2397 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:24:23 »

Na ezt cáfolnám. Szóval mk4-ben a hátsó betét bír 40e km-t, míg az első 80e-ret. Nem attól függ, hogy hol nagyobb a fékerő...

Ez igaz, de mivel nem állítható (még  nyes) így marad az első több, mint hátsó.
Nem tudom, hogy milyen arányban vannak, de én 70-30 %-ot hallottam, az kissé túlzás nem?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2398 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:25:30 »

Az hogy lehet? Alul van méretezve a hátsó fék, vagy más típusú a betét?

Hát az is lehet, hogy alulméretezett... (pedig fog rendsen)

Illetve szerintem az esp is többet játszik a hátsó féknél a korrigáláskor (bár az esp nálam egy évbe egyszer kapcsol, akkor is ha hó van)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2399 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:31:29 »

Nem tévedtem el, csak ide dobott be, mert elsőnek bejelentkezés nélkül olvastam ezt a topicot.
Aztán mikor észrevettem a hibát, már nem írtam be a megfelelőbe.
Ne kötekedj, nem MKIII spec. a kérdés  nyes
Egyszerre lettek cserélve, így én is arra gyanakszom, hogy valami nem oké hátul.
Ahogy olvastam 22 mm az alsó határ, ha jól informáltak a kedves klubtársak.
Majd megmérem azt is természetesen.Aztán kiderül, hogy elvileg szabályozás lesz vagy vétel  Grin

Köszi!

Hát úgy tűnik, hogy lehet mégis típusfüggő, mert MK3 hátsó kopik lassabban, MK4 meg első.
Amúgy ugyanolyan az első-hátsó betét? Felemelve simán mozog a kerék, és hosszú távon se melegszik nagyon fel a hátsó fék?

Hát az is lehet, hogy alulméretezett... (pedig fog rendsen)

Illetve szerintem az esp is többet játszik a hátsó féknél a korrigáláskor (bár az esp nálam egy évbe egyszer kapcsol, akkor is ha hó van)

Az alulméretezettséget az elsőhöz képest gondoltam, nem úgy általában. ESP épeszű sofőrnél csak nem szól bele ennyire a hátsó fékek kopásába  Huh?

Ez igaz, de mivel nem állítható (még  nyes) így marad az első több, mint hátsó.
Nem tudom, hogy milyen arányban vannak, de én 70-30 %-ot hallottam, az kissé túlzás nem?

Folyamatosan változik, minél erősebben fékezel, annál több terhet visz az első arányosan, az előre tolódó súlypont miatt.

Szerk: nem folyamatosan, csak változik, meg függ autótípustól is
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.10 kedd, 16:37:30 írta tpmportal » Naplózva
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.