Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:37:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3069213 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2600 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 22:18:07 »

A féknek már csak a fékfolyadék cseréjétől is keményebbnek kell lennie. Innen az összekopáson kívül csak a féktárcsa-fékbetét párosítás lehet még probléma.

Gyári minden, nem volt kisérletezgetés.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2601 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 22:37:46 »

Talán mintha jobb lenne, ahogy elkezdtem használni, vagy kezdem megszokni. Smiley
Arra vigyázz, hogy az első néhány száz km alatt, ne melegítsed túl, össze kell koptatni ("be kell járatni"). wave 
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2602 Dátum: 2012.10.22 hétfő, 11:58:40 »

Arra vigyázz, hogy az első néhány száz km alatt, ne melegítsed túl, össze kell koptatni ("be kell járatni"). wave 

 eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2603 Dátum: 2012.10.23 kedd, 08:22:32 »

a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat  Huh?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2604 Dátum: 2012.10.23 kedd, 08:26:58 »

a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat  Huh?
Az enyém nem jelzi vissza. Szerintem az a legbiztosabb, ha leveszed a kereket és megnézed. De néz meg egy oldalon mindkettő betétet, mert kophat más mértékben a két betét.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2605 Dátum: 2012.10.23 kedd, 08:36:56 »

a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat  Huh?

A műszerfalon ott a visszajelző helye, de nincs kiépítve az áramkör hozzá a fékeknél. Amúgy nem csak a kopástól nyikoroghat, nekem pl attól is nyikorgott már fék, hogy a fékbetét anyaga elvált a fém hátlemezétől, és az is elhallgatott, amikor fékeztem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2606 Dátum: 2012.10.23 kedd, 10:07:07 »

a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat  Huh?

Vagy üveges lesz a teteje...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2607 Dátum: 2012.10.23 kedd, 10:22:25 »

a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?...
Nem azaz MKI és az MKII-be volt a 3astól már nincs.  szomoru1
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2608 Dátum: 2012.10.23 kedd, 10:49:33 »

Vagy üveges lesz a teteje...
Ha meg van üvegesedve az fékezés közben is nyikorog.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 10:53:17 írta Truthful » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2609 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:40:20 »

Vagy üveges lesz a teteje...
Nem a nyereg csúszkáit kellene megnézni+a hornyokat amiben a betétek mozognak, mert nem mennek vissza rendesen a betétek?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2610 Dátum: 2012.10.23 kedd, 11:45:44 »

Nem a nyereg csúszkáit kellene megnézni+a hornyokat amiben a betétek mozognak, mert nem mennek vissza rendesen a betétek?
délután leveszem.gondoltam,hogy nem fogja vissza jelezni mivel nem találtam hozzá a vezetéket csak az abs-esp-nek
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2611 Dátum: 2012.10.23 kedd, 12:19:00 »

Ha meg van üvegesedve az fékezés közben is nyikorog.

Nekem volt üvegesedés. Erősebb fékezésnél nem nyikorgott.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2612 Dátum: 2012.10.23 kedd, 12:42:24 »

Nekem volt üvegesedés. Erősebb fékezésnél nem nyikorgott.
és mi a gyószer?csere vagy valami sufni tuning?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2613 Dátum: 2012.10.23 kedd, 13:17:37 »

és mi a gyószer?csere vagy valami sufni tuning?

A fék üvegesedés a súrlódás eredménye, azaz szorul a fék. Ezt kell először megszüntetni.
Azután le lehet smirglizni ezt a réteget.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2614 Dátum: 2012.10.23 kedd, 16:18:12 »

A műszerfalon ott a visszajelző helye, de nincs kiépítve az áramkör hozzá a fékeknél. Amúgy nem csak a kopástól nyikoroghat, nekem pl attól is nyikorgott már fék, hogy a fékbetét anyaga elvált a fém hátlemezétől, és az is elhallgatott, amikor fékeztem.

Ez annak a jele, hogy cserekor nem lettek alaposan kitisztítva a hornyok, és a fékpofa nem megy vissza a helyére. Vagy az, amit Angel ír, vagy kosz ment a fékpofa és a tárcsa közé, de akkor látni bemaródásokat is a tárcsán.

Nekem ütemesen nyikorgott a fék kanyarban, egyenesben meg gyönyörűen ciripelt, hogy a fogtöméseim repedeztek tőle...  falbav Hogy mi volt a gond, máig nem tudom, mert egyszerre lett cserélve a csonkállvány (aggyal) és a féknyergek, és megszűnt. De addig cseréltem én már féltengelyt, tárcsákat, betéteket, ésatöbbi. Szívás, és nem is kívánom senkinek.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #2615 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 19:25:06 »

Sziasztok!

Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)

És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?

 
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2616 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 19:29:05 »

Sziasztok!

Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)

És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?

 
Képeket tudsz felrakni róla, mindkét oldaláról, hogy látszódjanak az irások is?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2617 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 20:00:58 »

Sziasztok!

Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)

És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?

 
nem.csak az egyik oldalon van mágnes benne.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2618 Dátum: 2012.10.26 péntek, 17:06:23 »

Képeket tudsz felrakni róla, mindkét oldaláról, hogy látszódjanak az irások is?

Látsszanak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2619 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:44:31 »

Látsszanak.

AndyA
Hol is látszódnak? Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2620 Dátum: 2012.10.26 péntek, 19:05:00 »

Hol is látszódnak? Wink
ejnye1 nemnem.láccanak! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2621 Dátum: 2012.10.26 péntek, 20:27:48 »

Látsszanak.

AndyA
worship
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2622 Dátum: 2012.10.26 péntek, 20:28:31 »

ejnye1 nemnem.láccanak! eplus2
http://www.magyarhelyesiras.hu/?q=l%C3%A1tsszanak&ekezet=nemszamit&egyezes=resz&x=82&
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2623 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 12:52:01 »

Mi az amit feltétlenül szükséges tudni fékbetét és féktárcsa cseréjéhez? Hogyan jön le a féktárcsa?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2624 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 12:54:38 »

Mi az amit feltétlenül szükséges tudni fékbetét és féktárcsa cseréjéhez? Hogyan jön le a féktárcsa?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2625 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 12:58:20 »

Ez okés, videót is néztem róla a youtube-on. Csak a tárcsát hogyan kell levenni? Van ami fogja az agyhoz, vagy csak az öt csavarra kell felrakni?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2626 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:23:59 »

Ez okés, videót is néztem róla a youtube-on. Csak a tárcsát hogyan kell levenni? Van ami fogja az agyhoz, vagy csak az öt csavarra kell felrakni?

Ez a "feltétlenül tudni kell"-re akart válaszolni.
Tárcsához néha az egyik tőcsavaron van egy kis lemezszerűség, ami odatartja, de amúgy csak a rozsda fogja. Ha nem jön le, akkor elő egy nagy kalapácsot és az évek óta elnyomott indulatokat és sérelmeket (ha vannak), és lehet ütni a csavarok között, amíg lejön.
Vagy egy(két) olyan csavart, ami még átmegy a kerékagy azon részén (M8 elég), ahol fel van fogatva a féknyereg tartókonzolja, és egy(kettő) ahhoz való anya. Anyát a tárcsa felöli oldalára a lyuknak, a csavart másik oldalról belecsavarod (átmegy a kerékagyon lévő lyukon), villáskulccsal tartod az anyát, és csavarod be a csavart, mindezt lehetőleg párhuzamosan a két lyuknál. Szépen letolja az agyról a tárcsát.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.28 vasárnap, 13:26:01 írta tpmportal » Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2627 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:29:39 »

Nézve a videót és olvasva a válaszaitokat nem tünik ez olyan vészesnek. Szerintetek hozzáfoghat egy magamfajta gyerek a cseréhez. Nem vagyok hülye műszakilag, gépészmérnökember vagyok... de tényleg.  integet2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2628 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:33:09 »

Nézve a videót és olvasva a válaszaitokat nem tünik ez olyan vészesnek. Szerintetek hozzáfoghat egy magamfajta gyerek a cseréhez. Nem vagyok hülye műszakilag, gépészmérnökember vagyok... de tényleg.  integet2

Persze, csak ha a hátsót akarod csinálni, akkor legyen módod a henger visszacsavarására, de amúgy nem egy bonyolult dolog.
Egy dolog, amire ügyelj, mert már itt is okozott többeknek gondot: Amikor bent van minden a helyén, és beülsz felpumpálni a fékpedált, akkor ne nyomd tökig a pedált, hanem csak addig, ameddig normál használat mellett szoktad.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2629 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:46:51 »

Persze, csak ha a hátsót akarod csinálni, akkor legyen módod a henger visszacsavarására, de amúgy nem egy bonyolult dolog.
Egy dolog, amire ügyelj, mert már itt is okozott többeknek gondot: Amikor bent van minden a helyén, és beülsz felpumpálni a fékpedált, akkor ne nyomd tökig a pedált, hanem csak addig, ameddig normál használat mellett szoktad.
Csak az elsőket kell cserélnem. Miért nem szabad tökig nyomni a féket? Lelevegősödik?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2630 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:49:37 »

Csak az elsőket kell cserélnem. Miért nem szabad tökig nyomni a féket? Lelevegősödik?

Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2631 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:55:28 »

Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
Na ez igazán hasznos tanács!  worship worship worship worship worship Akkor inkább pumpálok majd vagy 20 kicsit a pedálon.
Jövő héten majd leírom a csere történetét. Csütörtökön intézem a cserét, remélem nov 1. nem lesz rossz ómen.  eplus2
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2632 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 13:56:09 »

Átcseréltem a kerekeket, és átnéztem a fékek csúszkáit, meg a nyergeken a hornyokat megtisztítottam. Mind jó, megtisztítottam, bezsíroztam őket.   Kivéve a bal hátsó fölsőt. Nagyon keveset mozog kb fél centit, azt se könnyen. Szerencsére ez elég a működéséhez, nem szorul a fék.     De nem bírtam kiszedni a helyéről. Mozgattam ki-be, ütöttem is, levettem a porvédőt befújtam csavarlazítóval, beütöttem, állni hagytam. Később megint próba, de nem jön. 2-3 centi után megáll.           Mi van ilyenkor?  help
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.28 vasárnap, 13:59:11 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2633 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 14:11:24 »

Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
És a féknyeregtartó hogyan jön le? Azt is le kell venni, hogy a tárcsát is le tudjam venni.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2634 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 14:16:44 »

És a féknyeregtartó hogyan jön le? Azt is le kell venni, hogy a tárcsát is le tudjam venni.
2 csavar fogja
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2635 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 14:19:57 »

2 csavar fogja
Azokat is noszogatni kell, vagy elég oda egy nőgyógyászkéz is? Szikével készüljek vagy 2 kilós samuval?  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2636 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 14:20:55 »

Azokat is noszogatni kell, vagy elég oda egy nőgyógyászkéz is? Szikével készüljek vagy 2 kilós samuval?  eplus2
készülj: 15ös krova,vagy csillag kulcs,és cső.na meg szalonnát reggelizz! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2637 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 14:23:12 »

készülj: 15ös krova,vagy csillag kulcs,és cső.na meg szalonnát reggelizz! vigyor3
Cső a hosszabbításhoz? Nekem szalonna nem kell, házas vagyok... falbav eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2638 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 16:07:21 »

Cső a hosszabbításhoz? Nekem szalonna nem kell, házas vagyok... falbav eplus2
akkor pedig kérd meg az egyik izmosabb szomszédot,hogy lazítsa meg azt a két csavartot.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2639 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 16:13:56 »

akkor pedig kérd meg az egyik izmosabb szomszédot,hogy lazítsa meg azt a két csavartot.... vigyor3
Hát barátom úgy hozta az élet, hogy az anyósom a szomszédom!  falbav rinya gun violent boxer

Miért akarsz nekem rosszat???  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #2640 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 16:21:57 »

Ez a "feltétlenül tudni kell"-re akart válaszolni.
Tárcsához néha az egyik tőcsavaron van egy kis lemezszerűség, ami odatartja, de amúgy csak a rozsda fogja. Ha nem jön le, akkor elő egy nagy kalapácsot és az évek óta elnyomott indulatokat és sérelmeket (ha vannak), és lehet ütni a csavarok között, amíg lejön.
Vagy egy(két) olyan csavart, ami még átmegy a kerékagy azon részén (M8 elég), ahol fel van fogatva a féknyereg tartókonzolja, és egy(kettő) ahhoz való anya. Anyát a tárcsa felöli oldalára a lyuknak, a csavart másik oldalról belecsavarod (átmegy a kerékagyon lévő lyukon), villáskulccsal tartod az anyát, és csavarod be a csavart, mindezt lehetőleg párhuzamosan a két lyuknál. Szépen letolja az agyról a tárcsát.

  A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani falbav falbav. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött. vigyor3 Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok wave
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2641 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 16:45:06 »

 A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani falbav falbav. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött. vigyor3 Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok wave

Nekem at vált be, hogy háromágú csapágylehúzó, körmök a tárcsa szélére, csavar a féltengely csavar közepére (hátsónál a középső mélyedésbe nem szabad befeszíteni, kell rá tenni valamit), csavart betekerni szorosra, majd kalapáccsal adni a tárcsának körben, egyenletesen. Azután megint teker, megint kalapál stb. Előtte egy órát szenvedtünk, kalapáccsal is ütöttük (először gumival, utána egy kisebb, két kiló körülivel), hogy jobban se kellett - így meg lejött kb. 30 másodperc alatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #2642 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 16:55:10 »

Nekem at vált be, hogy háromágú csapágylehúzó, körmök a tárcsa szélére, csavar a féltengely csavar közepére (hátsónál a középső mélyedésbe nem szabad befeszíteni, kell rá tenni valamit), csavart betekerni szorosra, majd kalapáccsal adni a tárcsának körben, egyenletesen. Azután megint teker, megint kalapál stb. Előtte egy órát szenvedtünk, kalapáccsal is ütöttük (először gumival, utána egy kisebb, két kiló körülivel), hogy jobban se kellett - így meg lejött kb. 30 másodperc alatt.

AndyA

Hja, akinek van bóóti körmös lehúzója, nekem csak az van, amit a fater csinált. Igaz azon van tíz köröm Wink
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2643 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 19:13:12 »

Hát barátom úgy hozta az élet, hogy az anyósom a szomszédom!  falbav rinya gun violent boxer

Miért akarsz nekem rosszat???  eplus2 eplus2 eplus2
appl 2funny uglystupid2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2644 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 19:25:21 »

appl 2funny uglystupid2
Nekem mondod?!  eplus2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2645 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 20:14:31 »

 A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani falbav falbav. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött. vigyor3 Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok wave

Valóban, elfelejtettem írni, hogy az extrém esetekre nem a legalkalmasabb, elnézést. Bár az ilyen tényleg nagyon ritka, hogy a konzol kezdjen előbb hajlani. Ha nagyon makacs, akkor még meg lehet próbálni, hogy a becsavarás közben meg kell kérni valakit, hogy amíg az egyik negyedeket fordít a csavarokon felváltva, a másik püföli mint az állat kalapáccsal.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2646 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 23:02:16 »

Átcseréltem a kerekeket, és átnéztem a fékek csúszkáit, meg a nyergeken a hornyokat megtisztítottam. Mind jó, megtisztítottam, bezsíroztam őket.   Kivéve a bal hátsó fölsőt. Nagyon keveset mozog kb fél centit, azt se könnyen. Szerencsére ez elég a működéséhez, nem szorul a fék.     De nem bírtam kiszedni a helyéről. Mozgattam ki-be, ütöttem is, levettem a porvédőt befújtam csavarlazítóval, beütöttem, állni hagytam. Később megint próba, de nem jön. 2-3 centi után megáll.           Mi van ilyenkor?  help
Valaki?!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2647 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 23:31:26 »

Valaki?!

Én szimplán kicserélném a csúszkát és a konzolt.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2648 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 08:49:16 »

Én szimplán kicserélném a csúszkát és a konzolt.
Más nekem sem jutott eszembe, az lesz.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2649 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 09:52:31 »

Valaki?!

Mi nem jön ki? A betét a féknyeregből?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.