Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:51:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
59
60
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069531 alkalommal)
0 Felhasználó és 78 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2600 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 22:18:07 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.21 vasárnap, 14:26:17
A féknek már csak a fékfolyadék cseréjétől is keményebbnek kell lennie. Innen az összekopáson kívül csak a féktárcsa-fékbetét párosítás lehet még probléma.
Gyári minden, nem volt kisérletezgetés.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2601 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 22:37:46 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.21 vasárnap, 22:16:57
Talán mintha jobb lenne, ahogy elkezdtem használni, vagy kezdem megszokni.
Arra vigyázz, hogy az első néhány száz km alatt, ne melegítsed túl, össze kell koptatni ("be kell járatni").
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2602 Dátum:
2012.10.22 hétfő, 11:58:40 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.21 vasárnap, 22:37:46
Arra vigyázz, hogy az első néhány száz km alatt, ne melegítsed túl, össze kell koptatni ("be kell járatni").
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2603 Dátum:
2012.10.23 kedd, 08:22:32 »
a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2604 Dátum:
2012.10.23 kedd, 08:26:58 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.23 kedd, 08:22:32
a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat
Az enyém nem jelzi vissza. Szerintem az a legbiztosabb, ha leveszed a kereket és megnézed. De néz meg egy oldalon mindkettő betétet, mert kophat más mértékben a két betét.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2605 Dátum:
2012.10.23 kedd, 08:36:56 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.23 kedd, 08:22:32
a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat
A műszerfalon ott a visszajelző helye, de nincs kiépítve az áramkör hozzá a fékeknél. Amúgy nem csak a kopástól nyikoroghat, nekem pl attól is nyikorgott már fék, hogy a fékbetét anyaga elvált a fém hátlemezétől, és az is elhallgatott, amikor fékeztem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2606 Dátum:
2012.10.23 kedd, 10:07:07 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.23 kedd, 08:22:32
a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?vagy betét függö. mostanában menet közben nyikorog a bal elsö fék de fékezés ideje alatt elhalgat
Vagy üveges lesz a teteje...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2607 Dátum:
2012.10.23 kedd, 10:22:25 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.23 kedd, 08:22:32
a fékbetét elkopását vissza jelzi a müszerfal?...
Nem azaz MKI és az MKII-be volt a 3astól már nincs.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2608 Dátum:
2012.10.23 kedd, 10:49:33 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.23 kedd, 10:07:07
Vagy üveges lesz a teteje...
Ha meg van üvegesedve az fékezés közben is nyikorog.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.23 kedd, 10:53:17 írta Truthful
»
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2609 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:40:20 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.23 kedd, 10:07:07
Vagy üveges lesz a teteje...
Nem a nyereg csúszkáit kellene megnézni+a hornyokat amiben a betétek mozognak, mert nem mennek vissza rendesen a betétek?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2610 Dátum:
2012.10.23 kedd, 11:45:44 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.23 kedd, 11:40:20
Nem a nyereg csúszkáit kellene megnézni+a hornyokat amiben a betétek mozognak, mert nem mennek vissza rendesen a betétek?
délután leveszem.gondoltam,hogy nem fogja vissza jelezni mivel nem találtam hozzá a vezetéket csak az abs-esp-nek
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2611 Dátum:
2012.10.23 kedd, 12:19:00 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.23 kedd, 10:49:33
Ha meg van üvegesedve az fékezés közben is nyikorog.
Nekem volt üvegesedés. Erősebb fékezésnél nem nyikorgott.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2612 Dátum:
2012.10.23 kedd, 12:42:24 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.23 kedd, 12:19:00
Nekem volt üvegesedés. Erősebb fékezésnél nem nyikorgott.
és mi a gyószer?csere vagy valami sufni tuning?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2613 Dátum:
2012.10.23 kedd, 13:17:37 »
Idézetet írta: coboy - 2012.10.23 kedd, 12:42:24
és mi a gyószer?csere vagy valami sufni tuning?
A fék üvegesedés a súrlódás eredménye, azaz szorul a fék. Ezt kell először megszüntetni.
Azután le lehet smirglizni ezt a réteget.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2614 Dátum:
2012.10.23 kedd, 16:18:12 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.23 kedd, 08:36:56
A műszerfalon ott a visszajelző helye, de nincs kiépítve az áramkör hozzá a fékeknél. Amúgy nem csak a kopástól nyikoroghat, nekem pl attól is nyikorgott már fék, hogy a fékbetét anyaga elvált a fém hátlemezétől, és az is elhallgatott, amikor fékeztem.
Ez annak a jele, hogy cserekor nem lettek alaposan kitisztítva a hornyok, és a fékpofa nem megy vissza a helyére. Vagy az, amit Angel ír, vagy kosz ment a fékpofa és a tárcsa közé, de akkor látni bemaródásokat is a tárcsán.
Nekem ütemesen nyikorgott a fék kanyarban, egyenesben meg gyönyörűen ciripelt, hogy a fogtöméseim repedeztek tőle...
Hogy mi volt a gond, máig nem tudom, mert egyszerre lett cserélve a csonkállvány (aggyal) és a féknyergek, és megszűnt. De addig cseréltem én már féltengelyt, tárcsákat, betéteket, ésatöbbi. Szívás, és nem is kívánom senkinek.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
krisz73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2615 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 19:25:06 »
Sziasztok!
Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)
És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?
Naplózva
2010.mk4 trend tdci
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2616 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 19:29:05 »
Idézetet írta: krisz73 - 2012.10.25 csütörtök, 19:25:06
Sziasztok!
Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)
És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?
Képeket tudsz felrakni róla, mindkét oldaláról, hogy látszódjanak az irások is?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2617 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 20:00:58 »
Idézetet írta: krisz73 - 2012.10.25 csütörtök, 19:25:06
Sziasztok!
Létezik hogy a kerékcsapágy mindkét oldala mágneses? (az egyik oldali gumikarikás és a másik oldalifémkarikás is?)
És hogy a fémkarikás oldalon lenne az abs érzékelője?
nem.csak az egyik oldalon van mágnes benne.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2618 Dátum:
2012.10.26 péntek, 17:06:23 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.25 csütörtök, 19:29:05
Képeket tudsz felrakni róla, mindkét oldaláról, hogy látszódjanak az irások is?
Látsszanak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2619 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:44:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.26 péntek, 17:06:23
Látsszanak.
AndyA
Hol is látszódnak?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2620 Dátum:
2012.10.26 péntek, 19:05:00 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.26 péntek, 18:44:31
Hol is látszódnak?
nemnem.láccanak!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2621 Dátum:
2012.10.26 péntek, 20:27:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.26 péntek, 17:06:23
Látsszanak.
AndyA
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2622 Dátum:
2012.10.26 péntek, 20:28:31 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.26 péntek, 19:05:00
nemnem.láccanak!
http://www.magyarhelyesiras.hu/?q=l%C3%A1tsszanak&ekezet=nemszamit&egyezes=resz&x=82&
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2623 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 12:52:01 »
Mi az amit feltétlenül szükséges tudni fékbetét és féktárcsa cseréjéhez? Hogyan jön le a féktárcsa?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2624 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 12:54:38 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 12:52:01
Mi az amit feltétlenül szükséges tudni fékbetét és féktárcsa cseréjéhez? Hogyan jön le a féktárcsa?
http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2625 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 12:58:20 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 12:54:38
http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)
Ez okés, videót is néztem róla a youtube-on. Csak a tárcsát hogyan kell levenni? Van ami fogja az agyhoz, vagy csak az öt csavarra kell felrakni?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2626 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:23:59 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 12:58:20
Ez okés, videót is néztem róla a youtube-on. Csak a tárcsát hogyan kell levenni? Van ami fogja az agyhoz, vagy csak az öt csavarra kell felrakni?
Ez a "feltétlenül tudni kell"-re akart válaszolni.
Tárcsához néha az egyik tőcsavaron van egy kis lemezszerűség, ami odatartja, de amúgy csak a rozsda fogja. Ha nem jön le, akkor elő egy nagy kalapácsot és az évek óta elnyomott indulatokat és sérelmeket (ha vannak), és lehet ütni a csavarok között, amíg lejön.
Vagy egy(két) olyan csavart, ami még átmegy a kerékagy azon részén (M8 elég), ahol fel van fogatva a féknyereg tartókonzolja, és egy(kettő) ahhoz való anya. Anyát a tárcsa felöli oldalára a lyuknak, a csavart másik oldalról belecsavarod (átmegy a kerékagyon lévő lyukon), villáskulccsal tartod az anyát, és csavarod be a csavart, mindezt lehetőleg párhuzamosan a két lyuknál. Szépen letolja az agyról a tárcsát.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.28 vasárnap, 13:26:01 írta tpmportal
»
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2627 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:29:39 »
Nézve a videót és olvasva a válaszaitokat nem tünik ez olyan vészesnek. Szerintetek hozzáfoghat egy magamfajta gyerek a cseréhez. Nem vagyok hülye műszakilag, gépészmérnökember vagyok... de tényleg.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2628 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:33:09 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 13:29:39
Nézve a videót és olvasva a válaszaitokat nem tünik ez olyan vészesnek. Szerintetek hozzáfoghat egy magamfajta gyerek a cseréhez. Nem vagyok hülye műszakilag, gépészmérnökember vagyok... de tényleg.
Persze, csak ha a hátsót akarod csinálni, akkor legyen módod a henger visszacsavarására, de amúgy nem egy bonyolult dolog.
Egy dolog, amire ügyelj, mert már itt is okozott többeknek gondot: Amikor bent van minden a helyén, és beülsz felpumpálni a fékpedált, akkor ne nyomd tökig a pedált, hanem csak addig, ameddig normál használat mellett szoktad.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2629 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:46:51 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 13:33:09
Persze, csak ha a hátsót akarod csinálni, akkor legyen módod a henger visszacsavarására, de amúgy nem egy bonyolult dolog.
Egy dolog, amire ügyelj, mert már itt is okozott többeknek gondot: Amikor bent van minden a helyén, és beülsz felpumpálni a fékpedált, akkor ne nyomd tökig a pedált, hanem csak addig, ameddig normál használat mellett szoktad.
Csak az elsőket kell cserélnem. Miért nem szabad tökig nyomni a féket? Lelevegősödik?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2630 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:49:37 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 13:46:51
Csak az elsőket kell cserélnem. Miért nem szabad tökig nyomni a féket? Lelevegősödik?
Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2631 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:55:28 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 13:49:37
Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
Na ez igazán hasznos tanács!
Akkor inkább pumpálok majd vagy 20 kicsit a pedálon.
Jövő héten majd leírom a csere történetét. Csütörtökön intézem a cserét, remélem nov 1. nem lesz rossz ómen.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2632 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 13:56:09 »
Átcseréltem a kerekeket, és átnéztem a fékek csúszkáit, meg a nyergeken a hornyokat megtisztítottam. Mind jó, megtisztítottam, bezsíroztam őket. Kivéve a bal hátsó fölsőt. Nagyon keveset mozog kb fél centit, azt se könnyen. Szerencsére ez elég a működéséhez, nem szorul a fék. De nem bírtam kiszedni a helyéről. Mozgattam ki-be, ütöttem is, levettem a porvédőt befújtam csavarlazítóval, beütöttem, állni hagytam. Később megint próba, de nem jön. 2-3 centi után megáll. Mi van ilyenkor?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.28 vasárnap, 13:59:11 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2633 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 14:11:24 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 13:49:37
Akkor OK, elsőket csak vissza kell nyomni.
Azért nem szabad teljesen lenyomni, mert a főfékhengerben a tömítések kiszakadhatnak/károsodhatnak, ahogy ráfutnak arra a részre, ahol nem szoktak járni, és lehet felújítani vinni.
És a féknyeregtartó hogyan jön le? Azt is le kell venni, hogy a tárcsát is le tudjam venni.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2634 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 14:16:44 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 14:11:24
És a féknyeregtartó hogyan jön le? Azt is le kell venni, hogy a tárcsát is le tudjam venni.
2 csavar fogja
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2635 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 14:19:57 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.28 vasárnap, 14:16:44
2 csavar fogja
Azokat is noszogatni kell, vagy elég oda egy nőgyógyászkéz is? Szikével készüljek vagy 2 kilós samuval?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2636 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 14:20:55 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 14:19:57
Azokat is noszogatni kell, vagy elég oda egy nőgyógyászkéz is? Szikével készüljek vagy 2 kilós samuval?
készülj: 15ös krova,vagy csillag kulcs,és cső.na meg szalonnát reggelizz!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2637 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 14:23:12 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.28 vasárnap, 14:20:55
készülj: 15ös krova,vagy csillag kulcs,és cső.na meg szalonnát reggelizz!
Cső a hosszabbításhoz? Nekem szalonna nem kell, házas vagyok...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2638 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 16:07:21 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 14:23:12
Cső a hosszabbításhoz? Nekem szalonna nem kell, házas vagyok...
akkor pedig kérd meg az egyik izmosabb szomszédot,hogy lazítsa meg azt a két csavartot....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2639 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 16:13:56 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.28 vasárnap, 16:07:21
akkor pedig kérd meg az egyik izmosabb szomszédot,hogy lazítsa meg azt a két csavartot....
Hát barátom úgy hozta az élet, hogy az anyósom a szomszédom!
Miért akarsz nekem rosszat???
Naplózva
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2640 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 16:21:57 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 13:23:59
Ez a "feltétlenül tudni kell"-re akart válaszolni.
Tárcsához néha az egyik tőcsavaron van egy kis lemezszerűség, ami odatartja, de amúgy csak a rozsda fogja. Ha nem jön le, akkor elő egy nagy kalapácsot és az évek óta elnyomott indulatokat és sérelmeket (ha vannak), és lehet ütni a csavarok között, amíg lejön.
Vagy egy(két) olyan csavart, ami még átmegy a kerékagy azon részén (M8 elég), ahol fel van fogatva a féknyereg tartókonzolja, és egy(kettő) ahhoz való anya. Anyát a tárcsa felöli oldalára a lyuknak, a csavart másik oldalról belecsavarod (átmegy a kerékagyon lévő lyukon), villáskulccsal tartod az anyát, és csavarod be a csavart, mindezt lehetőleg párhuzamosan a két lyuknál. Szépen letolja az agyról a tárcsát.
A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani
. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött.
Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2641 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 16:45:06 »
Idézetet írta: tibike71 - 2012.10.28 vasárnap, 16:21:57
A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani
. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött.
Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok
Nekem at vált be, hogy háromágú csapágylehúzó, körmök a tárcsa szélére, csavar a féltengely csavar közepére (hátsónál a középső mélyedésbe nem szabad befeszíteni, kell rá tenni valamit), csavart betekerni szorosra, majd kalapáccsal adni a tárcsának körben, egyenletesen. Azután megint teker, megint kalapál stb. Előtte egy órát szenvedtünk, kalapáccsal is ütöttük (először gumival, utána egy kisebb, két kiló körülivel), hogy jobban se kellett - így meg lejött kb. 30 másodperc alatt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tibike71
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2642 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 16:55:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.28 vasárnap, 16:45:06
Nekem at vált be, hogy háromágú csapágylehúzó, körmök a tárcsa szélére, csavar a féltengely csavar közepére (hátsónál a középső mélyedésbe nem szabad befeszíteni, kell rá tenni valamit), csavart betekerni szorosra, majd kalapáccsal adni a tárcsának körben, egyenletesen. Azután megint teker, megint kalapál stb. Előtte egy órát szenvedtünk, kalapáccsal is ütöttük (először gumival, utána egy kisebb, két kiló körülivel), hogy jobban se kellett - így meg lejött kb. 30 másodperc alatt.
AndyA
Hja, akinek van bóóti körmös lehúzója, nekem csak az van, amit a fater csinált. Igaz azon van tíz köröm
Naplózva
2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2643 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 19:13:12 »
Idézetet írta: joxer - 2012.10.28 vasárnap, 16:13:56
Hát barátom úgy hozta az élet, hogy az anyósom a szomszédom!
Miért akarsz nekem rosszat???
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2644 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 19:25:21 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.28 vasárnap, 19:13:12
Nekem mondod?!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2645 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 20:14:31 »
Idézetet írta: tibike71 - 2012.10.28 vasárnap, 16:21:57
A második módszerrel azért óvatosan! Nekem a bal hátsó úgy rá volt rohadva, hogy a csavar nem a tárcsát tolta le, hanem kezdett a konzol hajlani
. Pedig előtte kb 1 órát áztattam csavarlazítóval, és jól el is agyabugyáltam kalapáccsal csak azután folyamodtam a csavaros módszerhez, és amikor a csavar már jól feszített akkor megint kopogtattam. Hozzáteszem a másik 3 tárcsa kb. pillanatok alatt lejött.
Tehát akár egyedi is lehetett az agyon rohadt tárcsa esete. Jó szerelést kívánok
Valóban, elfelejtettem írni, hogy az extrém esetekre nem a legalkalmasabb, elnézést. Bár az ilyen tényleg nagyon ritka, hogy a konzol kezdjen előbb hajlani. Ha nagyon makacs, akkor még meg lehet próbálni, hogy a becsavarás közben meg kell kérni valakit, hogy amíg az egyik negyedeket fordít a csavarokon felváltva, a másik püföli mint az állat kalapáccsal.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2646 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 23:02:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.28 vasárnap, 13:56:09
Átcseréltem a kerekeket, és átnéztem a fékek csúszkáit, meg a nyergeken a hornyokat megtisztítottam. Mind jó, megtisztítottam, bezsíroztam őket. Kivéve a bal hátsó fölsőt. Nagyon keveset mozog kb fél centit, azt se könnyen. Szerencsére ez elég a működéséhez, nem szorul a fék. De nem bírtam kiszedni a helyéről. Mozgattam ki-be, ütöttem is, levettem a porvédőt befújtam csavarlazítóval, beütöttem, állni hagytam. Később megint próba, de nem jön. 2-3 centi után megáll. Mi van ilyenkor?
Valaki?!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2647 Dátum:
2012.10.28 vasárnap, 23:31:26 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.28 vasárnap, 23:02:16
Valaki?!
Én szimplán kicserélném a csúszkát és a konzolt.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2648 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 08:49:16 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.10.28 vasárnap, 23:31:26
Én szimplán kicserélném a csúszkát és a konzolt.
Más nekem sem jutott eszembe, az lesz.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2649 Dátum:
2012.10.29 hétfő, 09:52:31 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.28 vasárnap, 23:02:16
Valaki?!
Mi nem jön ki? A betét a féknyeregből?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
59
60
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ