Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 00:19:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743907 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2750 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 21:13:49 »

Tavasszal tervezem lecserélni a fékfolyadékot az autóban. A tartályra superdot4 típusú fékfolyadék van írva. Ahol keresgettem nem volt ilyen. A kérdésem az, hogy hol lehet kapni ilyet?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2751 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 22:16:35 »

Tavasszal tervezem lecserélni a fékfolyadékot az autóban. A tartályra superdot4 típusú fékfolyadék van írva. Ahol keresgettem nem volt ilyen. A kérdésem az, hogy hol lehet kapni ilyet?

Mintex vagy hasonló DOT4 és csók. DOT5 nem jó, és 3-as sem!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2752 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 23:00:57 »

Mintex vagy hasonló DOT4 és csók. DOT5 nem jó, és 3-as sem!

AndyA

+ jó a DOT5.1 is.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2753 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 23:05:04 »

+ jó a DOT5.1 is.

Az 5-ösök mintha szerves alapanyagúak lennének, azért nem passzosak a DOT3 éd DOT4 helyére, csak oda, ahová kimondottan DOT5 való?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2754 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 23:06:48 »

Az 5-ösök mintha szerves alapanyagúak lennének, azért nem passzosak a DOT3 éd DOT4 helyére, csak oda, ahová kimondottan DOT5 való?

AndyA
5,1-es jó bele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2755 Dátum: 2012.12.15 szombat, 13:03:15 »

Ma reggel megejtettem a Norautonál a fék és hűtőfolyadék cserét.
Mindkét folyadék cseréjét géppel végezték.
Első körben a fékfolyadék, tartálykupak leteker, betöltő rácsatlakoztat, autót megemel, kis tartály rácsatlakoztat a szelepre, gép bekapcsol, szelep megnyit, cucc folyik ki. Ugyanez mind a 4 kréknél. Kb. 15 perc volt az egész, nem kellett légteleníteni. Dot 5.1 Ferodo folyadékkal 4200ft.

A hűtőfolyadékot vákuum géppel kiszívták. Sajnos nem lehetett látni mennyit sikerült kiszívni...
A folyatékot tartályba betöltötték és a hűtőrendszerben levő vákuum beszippantott kb. 4-4.5 litert amelyből 4L Ford Super mianeve fagyálló volt. Itt se kellett légteleníteni.
kb. 15 perc és 4900ft + a vitt fagyálló és desztvíz.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2756 Dátum: 2012.12.15 szombat, 13:21:43 »

Ma reggel megejtettem a Norautonál a fék és hűtőfolyadék cserét.
Mindkét folyadék cseréjét géppel végezték.
Első körben a fékfolyadék, tartálykupak leteker, betöltő rácsatlakoztat, autót megemel, kis tartály rácsatlakoztat a szelepre, gép bekapcsol, szelep megnyit, cucc folyik ki. Ugyanez mind a 4 kréknél. Kb. 15 perc volt az egész, nem kellett légteleníteni. Dot 5.1 Ferodo folyadékkal 4200ft.

A hűtőfolyadékot vákuum géppel kiszívták. Sajnos nem lehetett látni mennyit sikerült kiszívni...
A folyatékot tartályba betöltötték és a hűtőrendszerben levő vákuum beszippantott kb. 4-4.5 litert amelyből 4L Ford Super mianeve fagyálló volt. Itt se kellett légteleníteni.
kb. 15 perc és 4900ft + a vitt fagyálló és desztvíz.


Akkor a hűtőfolyadékod nem lett 100%osan lecserélve, mivel assszem 8liter körül van a rendszerben...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2757 Dátum: 2012.12.15 szombat, 13:37:36 »

Akkor a hűtőfolyadékod nem lett 100%osan lecserélve, mivel assszem 8liter körül van a rendszerben...

ez így van.
de gondolom még ha a hűtőn levő leeresztő csavaron keresztül engedték volna le akkor sem folyt volna ki 8 liter (könyv szerint 8.2L).
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2758 Dátum: 2012.12.15 szombat, 13:45:04 »

ez így van.
de gondolom még ha a hűtőn levő leeresztő csavaron keresztül engedték volna le akkor sem folyt volna ki 8 liter (könyv szerint 8.2L).


Én úgy cseréltem Focuson, hogy felmelegítettem annyira, hogy nyisson a termosztát. Így kifolyt kb minden. igaz, a leengedés kicsit veszélyes volt, mivel majdnem forrásközelben volt a víz... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2759 Dátum: 2012.12.15 szombat, 14:43:22 »

Akkor a hűtőfolyadékod nem lett 100%osan lecserélve, mivel assszem 8liter körül van a rendszerben...
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes feltöltő mennyiség a dieseleknél 10.6 liter taps
Én vissza vinném a gépet és kiverném a balhét. A 10.6 liter a gyári előirás, hogy válalhatnak el, úgy egy munkát, hogy fogalmuk sincs arról mit csinálnak. Felháboritó. falbav falbav falbav
Én a féklégtelenitő berendezést megcsináltam magamnak, és nem fizetek egy fillért se érte. A leirást megtalálod a FAQ topikban. Kiváncsi lennék mennyi fékfolyadék volt amit leeresztettek a gépedből.(a teljes cseréhez kell legalább 1 bő liter) A kuplung munka hengerből is leersztették a fékfolyadékot? Tudni illik, az is a fékkörben van. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 szombat, 16:14:20 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2760 Dátum: 2012.12.15 szombat, 19:05:19 »

Tisztelt Fórumtárs!
A teljes feltöltő mennyiség a dieseleknél 10.6 liter taps
Én vissza vinném a gépet és kiverném a balhét. A 10.6 liter a gyári előirás, hogy válalhatnak el, úgy egy munkát, hogy fogalmuk sincs arról mit csinálnak. Felháboritó. falbav falbav falbav
Én a féklégtelenitő berendezést megcsináltam magamnak, és nem fizetek egy fillért se érte. A leirást megtalálod a FAQ topikban. Kiváncsi lennék mennyi fékfolyadék volt amit leeresztettek a gépedből.(a teljes cseréhez kell legalább 1 bő liter) A kuplung munka hengerből is leersztették a fékfolyadékot? Tudni illik, az is a fékkörben van. wave
Tisztelettel László! worship

Tosztelt Lálszló,
igaz nem nekem írtad de az én autómról van szó gondoltam válaszolok.
Az autó benzines, és a könyv szerint 8.2L megy bele.
A fékfolyadék cserénél kb. fél litert nyomtak ki a rendszerből. Kuplungból nem engedték ki. Említettem, h az is ugyebár ugyanazt a folyadékot használja de a magyarázat az volt, h az a kör nincs kitéve akkora hőnek és azt nem okvetlen kell cserélni...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2761 Dátum: 2012.12.15 szombat, 20:16:52 »

Tosztelt Lálszló,
igaz nem nekem írtad de az én autómról van szó gondoltam válaszolok.
Az autó benzines, és a könyv szerint 8.2L megy bele.
A fékfolyadék cserénél kb. fél litert nyomtak ki a rendszerből. Kuplungból nem engedték ki. Említettem, h az is ugyebár ugyanazt a folyadékot használja de a magyarázat az volt, h az a kör nincs kitéve akkora hőnek és azt nem okvetlen kell cserélni...
Tisztelt Fórumtárs!
Bevallom nem néztem hogy a gépezeted benzines. Ezért megkövetlek. Tapasztalatból mondtam, hogy nagyon sok helyen fogalmuk sincs arról, hogy egy korszerű technológiát hogyan kell használni. Legfeljebb egy ember ismeri és ha az szabin van akkor van a gond. De nem akarom tovább szapulni a szituációt. A fékfolyadék cserével kapcsolatban elmondom a saját tapasztalatomat. Mint irtam készitettem egy túlnyomásos rendszerű automata légtelenitő és folyadék cserélő készüléket. Evvel lecserélve a folyadékot, kevéssel több mint 1 liter folyadék kellet a teljes cseréhez. Ekkor vált szemmel láthatóvá a folyadék szinének a kitisztulása. Nem áll szándélomban senki munkáját becsmérelni. Sajnos nagyon kevés helyen találkozik ma a halandó autó tulakdonos, tisztességes megbizható szervizzel és legfőképp, becsületes hozzá értő szakemberrel. Napjainkban az általános jelenség "tartsd meg Józsi a kéményt amig átveszem a pénzt" cimű szabad rablás. Mindezek ellenére, remélem a gépezeted rendben működik.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2762 Dátum: 2012.12.15 szombat, 20:28:05 »

Tosztelt Lálszló,
igaz nem nekem írtad de az én autómról van szó gondoltam válaszolok.
Az autó benzines, és a könyv szerint 8.2L megy bele.
A fékfolyadék cserénél kb. fél litert nyomtak ki a rendszerből. Kuplungból nem engedték ki. Említettem, h az is ugyebár ugyanazt a folyadékot használja de a magyarázat az volt, h az a kör nincs kitéve akkora hőnek és azt nem okvetlen kell cserélni...

Fékfolyadékot nem a meleg teszi tönkre, hanem a pára. Mondjuk ők arra gondoltak, hogy a fék fogja felforralni annyira, hogy gőzzé válik a víz benne - de akkor is higítja a friss folyadékot, kapásból rontja a forráspontját.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2763 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 10:39:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
Bevallom nem néztem hogy a gépezeted benzines. Ezért megkövetlek. Tapasztalatból mondtam, hogy nagyon sok helyen fogalmuk sincs arról, hogy egy korszerű technológiát hogyan kell használni. Legfeljebb egy ember ismeri és ha az szabin van akkor van a gond. De nem akarom tovább szapulni a szituációt. A fékfolyadék cserével kapcsolatban elmondom a saját tapasztalatomat. Mint irtam készitettem egy túlnyomásos rendszerű automata légtelenitő és folyadék cserélő készüléket. Evvel lecserélve a folyadékot, kevéssel több mint 1 liter folyadék kellet a teljes cseréhez. Ekkor vált szemmel láthatóvá a folyadék szinének a kitisztulása. Nem áll szándélomban senki munkáját becsmérelni. Sajnos nagyon kevés helyen találkozik ma a halandó autó tulakdonos, tisztességes megbizható szervizzel és legfőképp, becsületes hozzá értő szakemberrel. Napjainkban az általános jelenség "tartsd meg Józsi a kéményt amig átveszem a pénzt" cimű szabad rablás. Mindezek ellenére, remélem a gépezeted rendben működik.
Tisztelettel László! worship

Tisztában vagyok azzal, h ez messze nem tökéletes munka de nekem se garázsom se udvarom ahol nekiálhatnék ilyesminek. Az utcán a lakóparkban nem a legjobb autót szerelgetni. Alap dolgokat azért el tudok én is végezni... Pl. kerékcserét, féktárcsa-betét cserét...
A fékfolyadékom most kifelyezetten tiszta a tartályban. A leeresztett erősen sötét szürke volt. Majdnem 90ekm-el ezelőtt volt először és utoljára cserélve még az előző tulajnál márkaszervízben. Ehhez képest most nagyon is fel van frissülve  Wink

« Utoljára szerkesztve: 2012.12.17 hétfő, 10:41:59 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2764 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 10:40:40 »

Fékfolyadékot nem a meleg teszi tönkre, hanem a pára. Mondjuk ők arra gondoltak, hogy a fék fogja felforralni annyira, hogy gőzzé válik a víz benne - de akkor is higítja a friss folyadékot, kapásból rontja a forráspontját.

AndyA

ezzel teljesen egyetértek
az imént válaszoltam Lászlónak, h a benne levőhöz képest ez most így kifelyezetten tiszta és jobb mint volt... nem tökéletes de...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2765 Dátum: 2012.12.28 péntek, 12:30:52 »

Helló.Hátsó féknyerget akarok cserélni.Kell e valami extrát tenni vele vagy csak feltenni a helyére le légteleníteni és kész.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2766 Dátum: 2012.12.28 péntek, 12:47:32 »

Helló.Hátsó féknyerget akarok cserélni.Kell e valami extrát tenni vele vagy csak feltenni a helyére le légteleníteni és kész.
fejvakaras
miért kell ahhoz légteleníteni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2767 Dátum: 2012.12.28 péntek, 12:55:16 »

Akkor köszi a választ.Megyek és ki cserélem.A jó segítség az mindig sokat ér.


fejvakaras
miért kell ahhoz légteleníteni?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2768 Dátum: 2012.12.28 péntek, 13:02:18 »

Ha megbontja a fékcsövet, illik légteleníteni.   Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2769 Dátum: 2012.12.28 péntek, 13:35:24 »

Ha megbontja a fékcsövet, illik légteleníteni.   Cool
és miért is bontja meg a féknyereg cseréhez?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2770 Dátum: 2012.12.28 péntek, 14:08:14 »

és miért is bontja meg a féknyereg cseréhez?

Nos akkor minek mi is a neve... Wink
A fék tuskó az, ami -általában- fel van csavarozva a csonkállványra.
A féknyereg, amiben a dugattyú(k) vannak és a fékbetéteket és a tárcsát közrefogja. (Mint a nyereg a ló hátát)
Ebben általában be van kötve a fékfolyadék csöve. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2771 Dátum: 2012.12.28 péntek, 14:33:23 »

és miért is bontja meg a féknyereg cseréhez?
Ha nem bontja meg akkor erősen nő az esélye, hogy nem lesz megfelelő a fékhatás azon az oldalon...meg fel kell valamihez kötözni a régi nyerget, hogy az új is elférjen  vigyor3  Wink  angel
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2772 Dátum: 2012.12.28 péntek, 15:31:57 »

Nos akkor minek mi is a neve... Wink
A fék tuskó az, ami -általában- fel van csavarozva a csonkállványra.
A féknyereg, amiben a dugattyú(k) vannak és a fékbetéteket és a tárcsát közrefogja. (Mint a nyereg a ló hátát)
Ebben általában be van kötve a fékfolyadék csöve. Wink
igazatok van,én az úszócsapos rész cseréjére gondoltam csak.a nyereg egyben van a dugattyúval... eljen
annak a cseréjét nem értettem,de miután hátsó,így biztos az összerohadás miatt.elöl ritkán kell cserélni,ott hamarabb rohadnak össze az úszócsapok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2773 Dátum: 2012.12.28 péntek, 15:54:29 »

Igen.Hurrá.Amíg ti kibeszélgettétek azt,hogy mit cserélek addig én azt ki cseréltem.Igen összerohadás miatt cseréltem a hátsó féknyerget.És a kézifék bovdent vagy kötelet ki ahogy érti engem nem érdekel.
De viszont hatalmas meg lepetés ért amikor végeztem.Ha behúzom a kézifék kart az új dolgok csak félig engedik vissza azt a kart ami a féknyergen van de az újan segítségével vissza tudom tolni.
Na  kérdésem milyen hosszú a kézifék bovden ,,vagy kötél"a kombiknál és milyen hosszú a többinél? Mert szerintem rövidebb mint ami másik oldalon van ami még gyári.




igazatok van,én az úszócsapos rész cseréjére gondoltam csak.a nyereg egyben van a dugattyúval... eljen
annak a cseréjét nem értettem,de miután hátsó,így biztos az összerohadás miatt.elöl ritkán kell cserélni,ott hamarabb rohadnak össze az úszócsapok.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2774 Dátum: 2012.12.28 péntek, 15:57:04 »

Igen.Hurrá.Amíg ti kibeszélgettétek azt,hogy mit cserélek addig én azt ki cseréltem.Igen összerohadás miatt cseréltem a hátsó féknyerget.És a kézifék bovdent vagy kötelet ki ahogy érti engem nem érdekel.
De viszont hatalmas meg lepetés ért amikor végeztem.Ha behúzom a kézifék kart az új dolgok csak félig engedik vissza azt a kart ami a féknyergen van de az újan segítségével vissza tudom tolni.
Na  kérdésem milyen hosszú a kézifék bovden ,,vagy kötél"a kombiknál és milyen hosszú a többinél? Mert szerintem rövidebb mint ami másik oldalon van ami még gyári.





A két oldal egyforma.
Amelyik nem enged vissza, feltehetően be van rohadva, szorulva a kézifék köteled.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2775 Dátum: 2012.12.28 péntek, 16:03:44 »

Vadi újjjjj a kötél is és a nyereg is.Csak az utángyártott kötél amit most raktam szereltem fel kb 3cm-rel rövidebb mint a gyári ami még fönt van a másik oldalon.Én voltam a balga mert nem mértem össze amikor le vettem a régi kötelet.


A két oldal egyforma.
Amelyik nem enged vissza, feltehetően be van rohadva, szorulva a kézifék köteled.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2776 Dátum: 2012.12.28 péntek, 16:06:36 »

Vadi újjjjj a kötél is és a nyereg is.Csak az utángyártott kötél amit most raktam szereltem fel kb 3cm-rel rövidebb mint a gyári ami még fönt van a másik oldalon.Én voltam a balga mert nem mértem össze amikor le vettem a régi kötelet.



Kötelet csak párban cserélni. Egyformákkal.
Mivel a kar által húzott kis kötélen lévő lemezt egyformán kell terhelni, akkor működik egyformán.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2777 Dátum: 2012.12.28 péntek, 16:12:27 »

Na az a kar nekem ferde.Ott vettem észre,hogy talán rövidebb az új kötél.


Kötelet csak párban cserélni. Egyformákkal.
Mivel a kar által húzott kis kötélen lévő lemezt egyformán kell terhelni, akkor működik egyformán.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #2778 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:14:04 »

Na az a kar nekem ferde.Ott vettem észre,hogy talán rövidebb az új kötél.



Ahogy írták már, mindkét kötelet cseréld!
Cserekor mindkét kötelet akaszd ki a kézifékkar mérleghimbájáról, majd akaszd be az újakat.

Hossz kombinál: 1722/1514mm
Hossz lépcsőshátúnál: 1735/1532mm
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #2779 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:25:33 »

 worship worship worship


Ahogy írták már, mindkét kötelet cseréld!
Cserekor mindkét kötelet akaszd ki a kézifékkar mérleghimbájáról, majd akaszd be az újakat.

Hossz kombinál: 1722/1514mm
Hossz lépcsőshátúnál: 1735/1532mm
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
onurisz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159



E-mail
« Új hozzászólás #2780 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 20:22:30 »

Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket hogy volt egy Abs központi jeladó cserém (Esp-s)
Nem volt se Abs se Esp.
Jelenleg van Abs de az Esp jele világít és nem is működik?
Van e külön jeladója és ha igen hol.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva

2003/11 Ford Mondeo Turneir  Ghia 1.8B 110Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2781 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 20:32:42 »

Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket hogy volt egy Abs központi jeladó cserém (Esp-s)
Nem volt se Abs se Esp.
Jelenleg van Abs de az Esp jele világít és nem is működik?
Van e külön jeladója és ha igen hol.
Segítségeteket előre is köszönöm.

Mit értesz az alatt, hogy "Abs központi jeladó" ?
Mert olyan nem igazán van.
A hidraulikus vezérlőegység (HECU) van és a keréksebesség szenzorok, perdület érzékelő, kormány szögelfordulás érzékelő.

Aki ilyet cserél, annak tudnia kell diagnosztizálni is -illik- tehát kiolvasható a hibaüzenet, mert kell lennie ha világít az ESP.
Miért hoztad el a kocsit, ha NINCS kész?
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.07 hétfő, 20:44:14 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
onurisz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159



E-mail
« Új hozzászólás #2782 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 21:23:46 »

Mit értesz az alatt, hogy "Abs központi jeladó" ?
Mert olyan nem igazán van.
A hidraulikus vezérlőegység (HECU) van és a keréksebesség szenzorok, perdület érzékelő, kormány szögelfordulás érzékelő.

Aki ilyet cserél, annak tudnia kell diagnosztizálni is -illik- tehát kiolvasható a hibaüzenet, mert kell lennie ha világít az ESP.
Miért hoztad el a kocsit, ha NINCS kész?

Hello!
Arról beszélek amit a fék munkahenger alatt találunk a motortérben.
Azt mondta a szerelő aki mellesleg elég jó hírnévnek örvend hogy nincs hibaüzenet.
Állítólag csak Ford szervízben tudják összehangolni vagy mi.
Naplózva

2003/11 Ford Mondeo Turneir  Ghia 1.8B 110Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2783 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 21:35:36 »

Hello!
Arról beszélek amit a fék munkahenger alatt találunk a motortérben.
Azt mondta a szerelő aki mellesleg elég jó hírnévnek örvend hogy nincs hibaüzenet.
Állítólag csak Ford szervízben tudják összehangolni vagy mi.


Az új -kicserélt- HECU-t illeszteni/tanítani/programozni kell általában a rendszerbe. Sok típusnál biztos így van.
Egyébként ha világít menet közben az ESP, akkor nyugodt legyél mert biztos van hibakód. Ha csak programozás, akkor is. Legfeljebb szimptóma vagy programozási hibaüzenet.
A Ford szerviz meg nehogy azt mondja, hogy akkor csinálja ha ő cserélni, mert így ő kerül a sor végére...aztán ha valami probléma lesz az egységgel őket veszik elő.
Szerintem addig ne hozd el vagy vidd vissza, amíg minden rendben nincs. A szerelő oldja meg.
Furcsa dolog az, mikor valaki a munkának csak a felét vállalja/tudja megcsinálni....mert a maradékot már senki nem csinálja/csinálná szívesen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
onurisz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159



E-mail
« Új hozzászólás #2784 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 21:48:02 »

Az új -kicserélt- HECU-t illeszteni/tanítani/programozni kell általában a rendszerbe. Sok típusnál biztos így van.
Egyébként ha világít menet közben az ESP, akkor nyugodt legyél mert biztos van hibakód. Ha csak programozás, akkor is. Legfeljebb szimptóma vagy programozási hibaüzenet.
A Ford szerviz meg nehogy azt mondja, hogy akkor csinálja ha ő cserélni, mert így ő kerül a sor végére...aztán ha valami probléma lesz az egységgel őket veszik elő.
Szerintem addig ne hozd el vagy vidd vissza, amíg minden rendben nincs. A szerelő oldja meg.
Furcsa dolog az, mikor valaki a munkának csak a felét vállalja/tudja megcsinálni....mert a maradékot már senki nem csinálja/csinálná szívesen.
Az a baj hogy elhoztam sőt még ki is fizettem.
Akkor azt mondta hogy csak Ford szervizben lehet ujra tanítani.
Mindenesetre ez nagy tanulópénz lett.
Ha most visszamegyek az meg tök kellemetlen de mondjuk minden igaz amit mondtál.
Félmunka teljes pénz.
Azért köszönöm segítséged.
Naplózva

2003/11 Ford Mondeo Turneir  Ghia 1.8B 110Le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2785 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 21:58:41 »

Az a baj hogy elhoztam sőt még ki is fizettem.
Akkor azt mondta hogy csak Ford szervizben lehet ujra tanítani.
Mindenesetre ez nagy tanulópénz lett.
Ha most visszamegyek az meg tök kellemetlen de mondjuk minden igaz amit mondtál.
Félmunka teljes pénz.
Azért köszönöm segítséged.


Sajnos nem tudtam segíteni.....  Sad
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
onurisz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159



E-mail
« Új hozzászólás #2786 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 22:12:48 »

Sajnos nem tudtam segíteni.....  Sad
Köszönöm az eddigieket is!
Naplózva

2003/11 Ford Mondeo Turneir  Ghia 1.8B 110Le
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #2787 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 22:33:47 »

Sziasztok!

Jobb hátsó féknyerget keresnék 5 ajtós mondeómhoz, lehetőleg gyárit, jó áron.  worship
A felújított, bontott nem érdekelne, már belefáradtam az évenként előjövő kézifék problémába. A kézifék kötelek 1 éves gyáriak és nem szorulnak ellenőriztem.

Kösz, ha van infotók. Üdv: Tamás  integet2
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.10 csütörtök, 22:52:13 írta V.Tamás » Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2788 Dátum: 2013.01.11 péntek, 08:04:14 »

Az a baj hogy elhoztam sőt még ki is fizettem.
Akkor azt mondta hogy csak Ford szervizben lehet ujra tanítani.
Mindenesetre ez nagy tanulópénz lett.
Ha most visszamegyek az meg tök kellemetlen de mondjuk minden igaz amit mondtál.
Félmunka teljes pénz.
Azért köszönöm segítséged.

Tisztelt Fórumtárs!
Együttérzésem. Ebben az esetben nem szabad szív bajosnak lenni. Én a helyedben, igen határozott fellépéssel, vissza vinném, a gépezetet és kemányen ráijesztenék a szerelőre. Többek között azt mondanám, hogy a Fordnál nem válalták el a kontármunka és a szakszerűtlen beavatkozás miatt, és vigyem vissza ahol javitották. Komolyabb ellenállás esetén, megpenditeném a Fogyasztó Védelmi Főfelűgyelőséget, és a NAV-ot is. Végűl is a te pénzedről van szó, és a kocsi nem felel meg az elvárható követelményeknek. falbav falbav falbav
Én bizony ezt tenném. Sok sikert az ügy teljes megoldása érdekében. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2789 Dátum: 2013.01.11 péntek, 08:59:13 »

Sziasztok!

Gyors segítség kéne Smiley Most szólt a szerelőnk,hogy a Mondinál első-hátsó féktárcsa csere kéne(270ezer km-nél). Mit ajánlatok?
Bosch: 31000Ft (első-hátsó 4 db)
Ferodo: 21000Ft (első-hátsó 4 db)
Delphi: 19000FT (első-hátsó 4 db)
Brembo: 22000Ft (első-hátsó 4 db)
Trw: 21000Ft (első-hátsó 4 db)

Köszi a segítséget előre is  worship worship
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2790 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:03:00 »

Sziasztok!

Gyors segítség kéne Smiley Most szólt a szerelőnk,hogy a Mondinál első-hátsó féktárcsa csere kéne(270ezer km-nél). Mit ajánlatok?
Bosch: 31000Ft (első-hátsó 4 db)
Ferodo: 21000Ft (első-hátsó 4 db)
Delphi: 19000FT (első-hátsó 4 db)
Brembo: 22000Ft (első-hátsó 4 db)
Trw: 21000Ft (első-hátsó 4 db)

Köszi a segítséget előre is  worship worship

Brembo-val nem nyúlsz mellé, de nézd meg a Motorcraft árát is!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2791 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:05:37 »

Brembo-val nem nyúlsz mellé, de nézd meg a Motorcraft árát is!

A gyári szett a Cromaxban 48ezer lenne az első hátsó. A Boschnál elvileg az első az hűtőbordás...az számít valamit?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2792 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:09:39 »

A gyári szett a Cromaxban 48ezer lenne az első hátsó. A Boschnál elvileg az első az hűtőbordás...az számít valamit?
az összes első hűtött. trw-t, meg brembo-t felejtsd el, a többivel nem tud mellényulni. csak  ugyan olyan márkájú betétet begyetek hozzá
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2793 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:10:07 »

az összes első hűtött. trw-t, meg brembo-t felejtsd el, a többivel nem tud mellényulni. csak  ugyan olyan márkájú betétet begyetek hozzá

Brembo Trw ennyire ***?  wow1
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2794 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:11:55 »

Brembo Trw ennyire ***?  wow1
Nincs a bremboval semmi baj. Ha jó egy ferrariba akkor talán egy xaros mondeoba is jó lehet.  Wink wave
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2795 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:14:35 »

Nincs a bremboval semmi baj. Ha jó egy ferrariba akkor talán egy xaros mondeoba is jó lehet.  Wink wave

Brembo tárcsához milyen betét a jó,ha nincs Brembo? Bosch?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2796 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:18:06 »

Brembo Trw ennyire ***?  wow1
brembo alapból nem rossz, csak a nagy neveket gyakran koppintják, így lehet belefutni hamis brembo cuccokba Undecided
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2797 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:25:45 »

Brembo tárcsához milyen betét a jó,ha nincs Brembo? Bosch?
Motorcraft  vigyor3 Ez vagy bosch vagy ferrodo szokott lenni. ( vagy akivel éppen jó a szerződésük)
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2798 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:29:33 »

Motorcraft  vigyor3 Ez vagy bosch vagy ferrodo szokott lenni. ( vagy akivel éppen jó a szerződésük)

Nem Cromaxban venném  Wink Mert hívtak a szervízből,h kuka minden...aztán így közölték,hogy 60ezerért adnának 4 tárcsát,plusz a betétek még 65. Na most én meg a Láng-nál megveszem 50ért cakk-pakk. Nem mind1  vigyor3
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2799 Dátum: 2013.01.11 péntek, 09:48:37 »

Nem Cromaxban venném  Wink Mert hívtak a szervízből,h kuka minden...aztán így közölték,hogy 60ezerért adnának 4 tárcsát,plusz a betétek még 65. Na most én meg a Láng-nál megveszem 50ért cakk-pakk. Nem mind1  vigyor3
ferrodo tárcsa+betét??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.