Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:34:49
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
70
71
72
73
74
75
76
[
77
]
78
79
80
81
82
83
84
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069158 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3800 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 12:34:50 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.08.12 hétfő, 12:32:41
szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek
Az előző gépemnél úgy oldotta meg a szerelő, hogy lecsiszolta a betétek íves élét kívül-belül. Elmúlt vele.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3801 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 13:21:46 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.08.12 hétfő, 12:34:50
Az előző gépemnél úgy oldotta meg a szerelő, hogy lecsiszolta a betétek íves élét kívül-belül. Elmúlt vele.
megvolt, az éleket körbecsiszoltam egy kicsit
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3802 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 14:08:14 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.08.12 hétfő, 12:32:41
szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek
Nekem is cincog. Igaz én nem is csináltam szinte semmit, de kutyára bosszant tavaly óta (akkor lett felújítva a fékrendszer), hogy a beragadt, használhatatlan kézifékkel, rossz, letört felületű betétekkel, csere érett tárcsákkal hangtalan volt az autó és egyáltalán nem volt rosszabb a fékhatás.
Gyakorlatilag majd 100 ezret fizettem azért, hogy idegesítsen a cincogás
.
Végül is megérte.
Tudom én, hogy lehet valami okosságot csinálni, de mi a csodának? Azt gondolnám, hogy megveszem az alkatrészeket, szakember cseréli, összerakja, én meg használom. Nem egy különleges autó ez, miért kell az okosság, hogy működő, jól fogó és hangtalan fékem legyen?
Ezt a rejtélyt tudnám megfejteni.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3803 Dátum:
2013.08.16 péntek, 10:12:34 »
Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.
Hátul Textar tárcsa és betét van.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3804 Dátum:
2013.08.16 péntek, 10:23:43 »
Idézetet írta: ultio - 2013.08.16 péntek, 10:12:34
Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.
Hátul Textar tárcsa és betét van.
Hagyd sebességben, akkor nem kell használni a kéziféket. Én 2 műszaki vizsga között csak néhány alkalommal használom a kéziféket.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3805 Dátum:
2013.08.16 péntek, 11:42:57 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.08.16 péntek, 10:23:43
Hagyd sebességben, akkor nem kell használni a kéziféket. Én 2 műszaki vizsga között csak néhány alkalommal használom a kéziféket.
Általában úgy hagyom, de mostanában kis lejtőn állok, nem akarom, hogy a kuplung rész feszüljön.
Ha meg nem használom, akkor beragad. Bár én szeretem használni.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3806 Dátum:
2013.08.16 péntek, 11:59:44 »
Idézetet írta: ultio - 2013.08.16 péntek, 10:12:34
Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.
Hátul Textar tárcsa és betét van.
Nem kell behúzni.
Nekem főleg esős menet után szeret ilyet csinálni, be sem kell hozzá húzni a féket, elég, amennyit magától "tapad". Amikor beülök az autóba és kicsit mozdul az egész, akkor "pattan" egyet az összes keréken a betét.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3807 Dátum:
2013.08.16 péntek, 13:17:15 »
Idézetet írta: ultio - 2013.08.16 péntek, 10:12:34
Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.
Hátul Textar tárcsa és betét van.
Én mikor udvarban történő autómosás után begurulok a garázsba és másnap elindulok, akkor is "pattan" egyet (csak normál üzemi fékkel megállok, semmi kézifék).
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3808 Dátum:
2013.08.16 péntek, 14:58:07 »
Idézetet írta: ultio - 2013.08.16 péntek, 11:42:57
Általában úgy hagyom, de mostanában kis lejtőn állok, nem akarom, hogy a kuplung rész feszüljön.
Ha meg nem használom, akkor beragad. Bár én szeretem használni.
Lejtőn rükvercbe, emelkedőn 1-esbe hagyd, és ne aggódj, semmi baja nem lesz a kuplungnak,az ha egyszer összezárt akkor kész.
Feltéve ha nem sza..ákopott a kuplungod.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3809 Dátum:
2013.08.16 péntek, 15:29:17 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.08.16 péntek, 14:58:07
Lejtőn rükvercbe, emelkedőn 1-esbe hagyd, és ne aggódj, semmi baja nem lesz a kuplungnak,az ha egyszer összezárt akkor kész.
Feltéve ha nem sza..ákopott a kuplungod.
Én is úgy tudom, hogy olyan fokozatban hagyd a váltót, mintha felfelé mennél.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3810 Dátum:
2013.08.16 péntek, 22:00:35 »
Érdekes....én úgy tudom, hogy a rögzítőfék ("kézifék"), arra való, hogy ha leparkolunk akkor használjuk.
Ha xar, akkor meg kell csinálni.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3811 Dátum:
2013.08.17 szombat, 09:56:32 »
Idézetet írta: ultio - 2013.08.16 péntek, 10:12:34
Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.
Hátul Textar tárcsa és betét van.
párás, esős időben simán. mosás után is összegyógyul a betét meg a tárcsa ha áll 1 napot
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3812 Dátum:
2013.08.17 szombat, 09:58:07 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2013.08.12 hétfő, 12:32:41
szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek
én megforditottam a betétet ahol nyikorgott .elmúlt tőle
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3813 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:21:33 »
Idézetet írta: coboy - 2013.08.17 szombat, 09:58:07
én megforditottam a betétet ahol nyikorgott .elmúlt tőle
Most a vas része van a tárcsa felé?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3814 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:25:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.17 szombat, 10:21:33
Most a vas része van a tárcsa felé?
Nem, a betétet a nyergen kívülre rakta...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3815 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:27:48 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.17 szombat, 10:25:57
Nem, a betétet a nyergen kívülre rakta...
Az eltávolítás kérem, nem megfordítás....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3816 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:30:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.17 szombat, 10:27:48
Az eltávolítás kérem, nem megfordítás....
Jó, de legalább nem nyikorog.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3817 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:32:29 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.08.17 szombat, 10:30:45
Jó, de legalább nem nyikorog.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3818 Dátum:
2013.08.17 szombat, 10:59:55 »
Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek:
Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3819 Dátum:
2013.08.17 szombat, 14:41:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.17 szombat, 10:59:55
Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek
Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
egyetértek. tényleg sokkal jobb. De ha jól látom ebbe Redstuffok vannak. azért az sokat dob rajta.
egy ilyen után visszaülni a gyári fékesbe meglepődős lehet 1-2 fékezésig
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3820 Dátum:
2013.08.17 szombat, 16:04:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.17 szombat, 10:21:33
Most a vas része van a tárcsa felé?
te nagyon hülye vagy a kolegáddal eggyütt. a fékbetétet a külsö oldalrór át tudod rakni a belsöre.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3821 Dátum:
2013.08.17 szombat, 16:21:59 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.08.17 szombat, 14:41:34
egyetértek. tényleg sokkal jobb. De ha jól látom ebbe Redstuffok vannak. azért az sokat dob rajta.
egy ilyen után visszaülni a gyári fékesbe meglepődős lehet 1-2 fékezésig
Igen, redstuff. A betétek nem újak, a tárcsa igen, még nincsenek összekopva, de már első próbálgatásnál nagyon más volt, és azóta csak javult. Majd kipróbálom amikor már mentek 1-2 ezer km-t, kíváncsi vagyok mit tud majd akkor.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3822 Dátum:
2013.08.17 szombat, 17:29:32 »
Idézetet írta: coboy - 2013.08.17 szombat, 16:04:02
te nagyon hülye vagy a kolegáddal eggyütt. a fékbetétet a külsö oldalrór át tudod rakni a belsöre.
Tényleg?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3823 Dátum:
2013.08.17 szombat, 19:59:53 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.17 szombat, 10:59:55
Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek:
Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3824 Dátum:
2013.08.17 szombat, 20:43:12 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.08.17 szombat, 16:21:59
Igen, redstuff. A betétek nem újak, a tárcsa igen, még nincsenek összekopva, de már első próbálgatásnál nagyon más volt, és azóta csak javult. Majd kipróbálom amikor már mentek 1-2 ezer km-t, kíváncsi vagyok mit tud majd akkor.
a gyári is nagyon jó a redstuffokkal. kapaszkodjál majd a kormányba
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.08.17 szombat, 19:59:53
ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett
nem teszed fel?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3825 Dátum:
2013.08.17 szombat, 20:55:36 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.08.17 szombat, 20:43:12
a gyári is nagyon jó a redstuffokkal. kapaszkodjál majd a kormányba
nem teszed fel?
nekem is gyári fék van redstuff betétekkel ég és föld a különbség!nincsen az a nyúlós érzés fékezéskor,ha az anyós ülésen ülő nincs bekötve fel lehet kenni a szélvédőre vele!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3826 Dátum:
2013.08.17 szombat, 21:00:08 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.17 szombat, 17:29:32
Tényleg?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3827 Dátum:
2013.08.17 szombat, 21:55:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.08.17 szombat, 19:59:53
ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.08.17 szombat, 20:43:12
nem teszed fel?
A családi autókkal nem csinálok ilyet. Privát OFF-omon már túl vagyok egy ilyen történeten
Naplózva
jan0815
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3828 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 15:49:44 »
sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3829 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 16:07:37 »
Idézetet írta: jan0815 - 2013.08.18 vasárnap, 15:49:44
sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.
nekem elkopott fekbeteteknel fogott fönt.csere alkalmával ugye vissza lett tekerve és így 2-3 kattanasra állóra fogja a kereket.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3830 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 16:33:31 »
Idézetet írta: jan0815 - 2013.08.18 vasárnap, 15:49:44
sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.
Milyen évjáratú a kocsi?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3831 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 19:50:46 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.08.17 szombat, 20:43:12
a gyári is nagyon jó a redstuffokkal. kapaszkodjál majd a kormányba
nem teszed fel?
nem hiszem... bar most benne vannak a nagycsucsok, a nagyturbo, egeszjol megy igy, de mar most nem akarok ra pamolni smmit sem. Meg az is lhete, hogy ezek is mennek belole, meg az st lokosok is....
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3832 Dátum:
2013.08.18 vasárnap, 22:29:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.08.18 vasárnap, 19:50:46
nem hiszem... bar most benne vannak a nagycsucsok, a nagyturbo, egeszjol megy igy, de mar most nem akarok ra pamolni smmit sem. Meg az is lhete, hogy ezek is mennek belole, meg az st lokosok is....
Akkor ez 1 gazdaságos projekt lesz
És ez a tetoablakositott?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3833 Dátum:
2013.08.20 kedd, 10:37:04 »
Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3834 Dátum:
2013.08.20 kedd, 11:52:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.08.20 kedd, 10:37:04
Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg.
AndyA
Én kuplungot úgy légtelenítek, hogy alulról feltolom az fékfolyadékot....a friss folyadékot.
Ugyanezt lehet a féknél is, de ott inkább fentről lefele jobb. Akár nyomni, de akár pumpálni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3835 Dátum:
2013.08.20 kedd, 16:35:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.08.20 kedd, 10:37:04
Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes fékfolyadék cseréhez 1l fékfolyadék szükséges. Evvel a mennyiséggel az összes fékfolyadék lecserélhető. A kuplung légtelenítéssel és folyadék cserével érdemes kezdeni. Leszívod a tartályból az olajat. Majd a kuplung légtelenítő csavart meglazítva felnyomsz egy kb 1.5-2 decifékfolyadékot ami megjelenik a tartályban. Ezt ismét leszívod, és friss olajjal feltöltöd a max jelig. Majd ezután következik a teljes fékrendszerben az olaj csere felülről. Én mindezt az általam készített(FAQ-ban a cikk), túlnyomásos fékolaj cserélő berendezéssel végzem egyedül.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 kedd, 17:15:05 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3836 Dátum:
2013.08.20 kedd, 16:54:43 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.20 kedd, 11:52:09
Én kuplungot úgy légtelenítek, hogy alulról feltolom az fékfolyadékot....a friss folyadékot.
Ugyanezt lehet a féknél is, de ott inkább fentről lefele jobb. Akár nyomni, de akár pumpálni.
Tisztelt Fórumtárs!
A fékrendszer teljes folyadék cseréjénél nem értek egyet a fékmunkahenger felőli alulról való folyadék felnyomással. Ugyanis ebben az esetben a rendszerben lévő szennyeződések bekerülhetnek az ABS szabályozó szelepbe ami komoly károkat okozhat a szelepben, és nem utolsó sorban jelentős anyagi megterhelést jelenthet. A fent említett probléma elkerülése végett a fentről lefelé történő folyadék cserénél is, a tartályból szívjuk le először a folyadékot és cseréljük friss folyadékra. Ezek után kezdődhet a teljes folyadék csere, ügyelve a folyadék utántöltésre a fékolaj tartályban.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3837 Dátum:
2013.08.20 kedd, 18:35:24 »
Idézetet írta: László - 2013.08.20 kedd, 16:54:43
Tisztelt Fórumtárs!
A fékrendszer teljes folyadék cseréjénél nem értek egyet a fékmunkahenger felőli alulról való folyadék felnyomással. Ugyanis ebben az esetben a rendszerben lévő szennyeződések bekerülhetnek az ABS szabályozó szelepbe ami komoly károkat okozhat a szelepben, és nem utolsó sorban jelentős anyagi megterhelést jelenthet. A fent említett probléma elkerülése végett a fentről lefelé történő folyadék cserénél is, a tartályból szívjuk le először a folyadékot és cseréljük friss folyadékra. Ezek után kezdődhet a teljes folyadék csere, ügyelve a folyadék utántöltésre a fékolaj tartályban.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Kérlek olvasd el újra, amit írtam.
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.
Tisztelettel GSR!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3838 Dátum:
2013.08.20 kedd, 20:01:59 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.20 kedd, 18:35:24
Tisztelt László!
Kérlek olvasd el újra, amit írtam.
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.
Tisztelettel GSR!
tökéletesen nem is biztos, hogy ki lehet alulról légteleníteni. a nyergen a légtelenítő csavar fent van, a bejövő lent, ergo a légbuborék benne is tud rekedni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3839 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:34:04 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.20 kedd, 20:01:59
tökéletesen nem is biztos, hogy ki lehet alulról légteleníteni. a nyergen a légtelenítő csavar fent van, a bejövő lent, ergo a légbuborék benne is tud rekedni
Nem, mert nem is kerül bele.
Egyébként meg tolja/tolná maga előtt és felnyomja a buborékot.
Motoroknál mindig így csináljuk, gyors egy emberes és tökéletes. Ott még látni is, hogy a buborék feljön a tartálya, ha pl. fém fékcsövet rakunk fel és van a rendszerben levegő.
Autónál írtam is, hogy talán egyszerűbb lefele.... azon okokból is, amit László is írt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3840 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:41:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.20 kedd, 21:34:04
Nem, mert nem is kerül bele.
Egyébként meg tolja/tolná maga előtt és felnyomja a buborékot.
Motoroknál mindig így csináljuk, gyors egy emberes és tökéletes. Ott még látni is, hogy a buborék feljön a tartálya, ha pl. fém fékcsövet rakunk fel és van a rendszerben levegő.
Autónál írtam is, hogy talán egyszerűbb lefele.... azon okokból is, amit László is írt.
amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3841 Dátum:
2013.08.20 kedd, 21:52:00 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.20 kedd, 21:41:02
amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene
Dehogy kell iszonyat....
Nagy fecskendővel kézzel nyomom fel.
Hangsúlyozom motoroknál célszerű és az autónál kuplungnál!
Féknél nem van jobb megoldás is és van gyártó előírás/folyamat.
Amelyik autónál lehetséges (elég soknál igen), ott folyamatos tartály szinten tartással diaggal beindítom a szivattyút az ABS-nél és lent meg nyitni kel.
Sok gyártó így is írja elő és van is rá külön fékrendszer légtelenítés funkció.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3842 Dátum:
2013.08.20 kedd, 22:10:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.20 kedd, 21:52:00
Dehogy kell iszonyat....
Nagy fecskendővel kézzel nyomom fel.
Hangsúlyozom motoroknál célszerű és az autónál kuplungnál!
Féknél nem van jobb megoldás is és van gyártó előírás/folyamat.
Amelyik autónál lehetséges (elég soknál igen), ott folyamatos tartály szinten tartással diaggal beindítom a szivattyút az ABS-nél és lent meg nyitni kel.
Sok gyártó így is írja elő és van is rá külön fékrendszer légtelenítés funkció.
autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3843 Dátum:
2013.08.20 kedd, 22:16:24 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.20 kedd, 22:10:44
autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától
Nem is magától kell.
Ha motor féknyergekből (ahol oldalanként van 4-6 dugattyú is) ki lehet nyomni a levegőt, akkor autónál is. A folyadék nyomja maga előtt, mint minden esetben.
De én befejeztem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3844 Dátum:
2013.08.20 kedd, 22:59:23 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.20 kedd, 22:10:44
autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától
Bocsi, hogy bele vauzok, de tök mindegy, hogy az ABS szivattyú nyomja vagy lábbal nyomod a főfékhengerrel a fékfolyadék akkor is a légtelenítő csavaron kell, hogy kinyomja a levegőt, mindegy mekkora a dugattyú átmérője a mungahengerek kialakításuknál fogva a légtelenítő csavar furata magasabban van mint a munkahengerben a dugattyú felső pontja!! A dugattyúknak a munkahengerben lévő részük pedig sima felület nem cső mint a másik végéről nézve, ha olyan lenne akkor megmaradhatna benne a levegő!!!
A főfékhenger és az ABS egység is magasabban van mint a kerékfékhenger és mégis a kerékfékhengereknél légtelenítünk és ott jön ki a rendszerben magasabban levő levegő is!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 kedd, 23:03:47 írta Truthful
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3845 Dátum:
2013.08.21 szerda, 04:46:35 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.20 kedd, 22:59:23
Bocsi, hogy bele vauzok, de tök mindegy, hogy az ABS szivattyú nyomja vagy lábbal nyomod a főfékhengerrel a fékfolyadék akkor is a légtelenítő csavaron kell, hogy kinyomja a levegőt, mindegy mekkora a dugattyú átmérője a mungahengerek kialakításuknál fogva a légtelenítő csavar furata magasabban van mint a munkahengerben a dugattyú felső pontja!! A dugattyúknak a munkahengerben lévő részük pedig sima felület nem cső mint a másik végéről nézve, ha olyan lenne akkor megmaradhatna benne a levegő!!!
A főfékhenger és az ABS egység is magasabban van mint a kerékfékhenger és mégis a kerékfékhengereknél légtelenítünk és ott jön ki a rendszerben magasabban levő levegő is!
ne nekem mond, én azt próbálom magyarázni, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk szembe
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3846 Dátum:
2013.08.21 szerda, 07:47:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.20 kedd, 18:35:24
Tisztelt László!
Kérlek olvasd el újra, amit írtam.
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.
Tisztelettel GSR!
Tisztelt Fórumtárs!
Csupán egy műszaki felvetésre reagáltam, ami úgy látszik megmozgatta a mélyen tisztelt publikum fantáziáját. Szerintem " "NO PROBLEM"
Ezért jó a fórum, mert mindenki elmondhatja a véleményét egy adott témával kapcsolatban, és minden okfejtés, így vagy úgy tanító jellegű.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3847 Dátum:
2013.08.21 szerda, 07:58:30 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.20 kedd, 21:41:02
amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene
Tisztelt Fórumtárs!
A gyári túlnyomásos fékfolyadék cserélő készülékek max 0.9-1 bar nyomással üzemelnek, a rendszerben működő érzékeny elemek védelme miatt.(pl ABS, automata fékerő szabályozó stb...stb) A fent említett nyomással gond nélkül kinyomható a rendszerből minden szennyezős(össze sűrűsödött állott szennyezett folyadék) a fékolaj tartályra helyezett adapter segítségével felülről a fék munka hengerek felé.
Én a saját berendezésemmel 0.9 bar nyomást használok a fékfolyadék cseréhez, ami a legtöbb forgalomban lévő autóhoz megfelel.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.21 szerda, 08:02:12 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3848 Dátum:
2013.08.21 szerda, 08:43:47 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.21 szerda, 04:46:35
ne nekem mond, én azt próbálom magyarázni, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk szembe
Ok. Persze, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk visszafelé, Csak Te a diagos, ABS szivattyús légtelenítésére válaszoltad neki a levegő lefelé nyomásának lehetetlenségét.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3849 Dátum:
2013.08.21 szerda, 08:50:08 »
Idézetet írta: László - 2013.08.21 szerda, 07:58:30
Tisztelt Fórumtárs!
A gyári túlnyomásos fékfolyadék cserélő készülékek max 0.9-1 bar nyomással üzemelnek, a rendszerben működő érzékeny elemek védelme miatt.(pl ABS, automata fékerő szabályozó stb...stb) A fent említett nyomással gond nélkül kinyomható a rendszerből minden szennyezős(össze sűrűsödött állott szennyezett folyadék) a fékolaj tartályra helyezett adapter segítségével felülről a fék munka hengerek felé.
Én a saját berendezésemmel 0.9 bar nyomást használok a fékfolyadék cseréhez, ami a legtöbb forgalomban lévő autóhoz megfelel.
Tisztelettel László!
Naplózva
Oldalak:
1
...
70
71
72
73
74
75
76
[
77
]
78
79
80
81
82
83
84
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ