Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:12:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 83 84 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075152 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3800 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 12:34:50 »

szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek

Az előző gépemnél úgy oldotta meg a szerelő, hogy lecsiszolta a betétek íves élét kívül-belül. Elmúlt vele.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #3801 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 13:21:46 »

Az előző gépemnél úgy oldotta meg a szerelő, hogy lecsiszolta a betétek íves élét kívül-belül. Elmúlt vele.
megvolt, az éleket körbecsiszoltam egy kicsit
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3802 Dátum: 2013.08.12 hétfő, 14:08:14 »

szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek

Nekem is cincog. Igaz én nem is csináltam szinte semmit, de kutyára bosszant tavaly óta (akkor lett felújítva a fékrendszer), hogy a beragadt, használhatatlan kézifékkel, rossz, letört felületű betétekkel, csere érett tárcsákkal hangtalan volt az autó és egyáltalán nem volt rosszabb a fékhatás.
Gyakorlatilag majd 100 ezret fizettem azért, hogy idegesítsen a cincogás  vigyor3 falbav.
Végül is megérte.

Tudom én, hogy lehet valami okosságot csinálni, de mi a csodának? Azt gondolnám, hogy megveszem az alkatrészeket, szakember cseréli, összerakja, én meg használom. Nem egy különleges autó ez, miért kell az okosság, hogy működő, jól fogó és hangtalan fékem legyen?
Ezt a rejtélyt tudnám  megfejteni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3803 Dátum: 2013.08.16 péntek, 10:12:34 »

Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.

Hátul Textar tárcsa és betét van.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #3804 Dátum: 2013.08.16 péntek, 10:23:43 »

Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.

Hátul Textar tárcsa és betét van.


Hagyd sebességben, akkor nem kell használni a kéziféket. Én 2 műszaki vizsga között csak néhány alkalommal használom a kéziféket.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3805 Dátum: 2013.08.16 péntek, 11:42:57 »

Hagyd sebességben, akkor nem kell használni a kéziféket. Én 2 műszaki vizsga között csak néhány alkalommal használom a kéziféket.

Általában úgy hagyom, de mostanában kis lejtőn állok, nem akarom, hogy a kuplung rész feszüljön.
Ha meg nem használom, akkor beragad. Bár én szeretem használni.

Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3806 Dátum: 2013.08.16 péntek, 11:59:44 »

Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.

Hátul Textar tárcsa és betét van.

Nem kell behúzni. smile

Nekem főleg esős menet után szeret ilyet csinálni, be sem kell hozzá húzni a féket, elég, amennyit magától "tapad". Amikor beülök az autóba és kicsit mozdul az egész, akkor "pattan" egyet az összes keréken a betét.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3807 Dátum: 2013.08.16 péntek, 13:17:15 »

Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.

Hátul Textar tárcsa és betét van.


Én mikor udvarban történő autómosás után begurulok a garázsba és másnap elindulok, akkor is "pattan" egyet (csak normál üzemi fékkel megállok, semmi kézifék).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #3808 Dátum: 2013.08.16 péntek, 14:58:07 »

Általában úgy hagyom, de mostanában kis lejtőn állok, nem akarom, hogy a kuplung rész feszüljön.
Ha meg nem használom, akkor beragad. Bár én szeretem használni.



Lejtőn rükvercbe, emelkedőn 1-esbe hagyd, és ne aggódj, semmi baja nem lesz a kuplungnak,az ha egyszer összezárt akkor kész.
Feltéve ha nem sza..ákopott a kuplungod.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3809 Dátum: 2013.08.16 péntek, 15:29:17 »

Lejtőn rükvercbe, emelkedőn 1-esbe hagyd, és ne aggódj, semmi baja nem lesz a kuplungnak,az ha egyszer összezárt akkor kész.
Feltéve ha nem sza..ákopott a kuplungod.
Én is úgy tudom, hogy olyan fokozatban hagyd a váltót, mintha felfelé mennél.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3810 Dátum: 2013.08.16 péntek, 22:00:35 »

Érdekes....én úgy tudom, hogy a rögzítőfék ("kézifék"), arra való, hogy ha leparkolunk akkor használjuk.
Ha xar, akkor meg kell csinálni.  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3811 Dátum: 2013.08.17 szombat, 09:56:32 »

Üzemszerű működés, hogy 1 nap 2 éjszaka alatt úgy ráragad a betét a tárcsákra behúzott kézifékkel, hogy nem gurul az autó?
Nem a kézifék ragad be, mert ha gázzal meggurítom az autót és utána behúzom a kéziféket, majd kiengedem, a legkisebb lejtőn is gurul az autó, tehát a betét ragad oda a tárcsához.

Hátul Textar tárcsa és betét van.

párás, esős időben simán. mosás után is összegyógyul a betét meg a tárcsa ha áll 1 napot
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3812 Dátum: 2013.08.17 szombat, 09:58:07 »

szombaton szétkaptam a fékeket, jól megtisztítottam, megcsiszoltam, betéteket is, nem voltak üvegesek stb.
nem sajnáltam a rézspray-t se. vasárnap mentünk kb. 25km-t
ma már elkezdett cincogni. egyenlőre messze nem annyira nyikorog, vagyis hát csak cincog fékezésnél. múlt héten annyira visított, h az autóban is kibírhatatlan volt.
ha hangosodni fog akkor mennek kukába a mintex betétek
én megforditottam a betétet ahol nyikorgott .elmúlt tőle
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3813 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:21:33 »

én megforditottam a betétet ahol nyikorgott .elmúlt tőle

Most a vas része van a tárcsa felé?  wow1   eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3814 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:25:57 »

Most a vas része van a tárcsa felé?  wow1   eplus2

Nem, a betétet a nyergen kívülre rakta... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3815 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:27:48 »

Nem, a betétet a nyergen kívülre rakta... eplus2
Az eltávolítás kérem, nem megfordítás.... vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3816 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:30:45 »

Az eltávolítás kérem, nem megfordítás.... vigyor3

Jó, de legalább nem nyikorog. nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3817 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:32:29 »

Jó, de legalább nem nyikorog. nyes

 poigneemain
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3818 Dátum: 2013.08.17 szombat, 10:59:55 »

Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek:




Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3819 Dátum: 2013.08.17 szombat, 14:41:34 »

Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek

Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
egyetértek. tényleg sokkal jobb.  De ha jól látom ebbe Redstuffok vannak. azért az sokat dob rajta. 

egy ilyen után visszaülni a gyári fékesbe meglepődős lehet 1-2 fékezésig
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3820 Dátum: 2013.08.17 szombat, 16:04:02 »

Most a vas része van a tárcsa felé?  wow1   eplus2
te nagyon hülye vagy a kolegáddal eggyütt. a fékbetétet a külsö oldalrór át tudod rakni a belsöre.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3821 Dátum: 2013.08.17 szombat, 16:21:59 »

egyetértek. tényleg sokkal jobb.  De ha jól látom ebbe Redstuffok vannak. azért az sokat dob rajta. 

egy ilyen után visszaülni a gyári fékesbe meglepődős lehet 1-2 fékezésig

Igen, redstuff. A betétek nem újak, a tárcsa igen, még nincsenek összekopva, de már első próbálgatásnál nagyon más volt, és azóta csak javult. Majd kipróbálom amikor már mentek 1-2 ezer km-t, kíváncsi vagyok mit tud majd akkor.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3822 Dátum: 2013.08.17 szombat, 17:29:32 »

te nagyon hülye vagy a kolegáddal eggyütt. a fékbetétet a külsö oldalrór át tudod rakni a belsöre.

Tényleg?  wow1  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3823 Dátum: 2013.08.17 szombat, 19:59:53 »

Barátom mondeójára felkerültek az ST fóka fékek:


Szerintem ilyen fékrendszerrel kellett volna kijönnie gyárilag ezeknek a kocsiknak. És ezt úgy mondom, hogy nincs különösebb panaszom a gyári fékekre.
ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett Smiley
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3824 Dátum: 2013.08.17 szombat, 20:43:12 »

Igen, redstuff. A betétek nem újak, a tárcsa igen, még nincsenek összekopva, de már első próbálgatásnál nagyon más volt, és azóta csak javult. Majd kipróbálom amikor már mentek 1-2 ezer km-t, kíváncsi vagyok mit tud majd akkor.
a gyári is nagyon jó a redstuffokkal.   kapaszkodjál majd a kormányba  smile

ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett Smiley

nem teszed fel?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #3825 Dátum: 2013.08.17 szombat, 20:55:36 »

a gyári is nagyon jó a redstuffokkal.   kapaszkodjál majd a kormányba  smile

nem teszed fel?
nekem is gyári fék van redstuff betétekkel ég és föld a különbség!nincsen az a nyúlós érzés fékezéskor,ha az anyós ülésen ülő nincs bekötve fel lehet kenni a szélvédőre vele!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3826 Dátum: 2013.08.17 szombat, 21:00:08 »

Tényleg?  wow1  Wink
smile   afro1
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3827 Dátum: 2013.08.17 szombat, 21:55:03 »

ha akarsz te is ilyet, van egy eladó szett Smiley

nem teszed fel?

A családi autókkal nem csinálok ilyet. Privát OFF-omon már túl vagyok egy ilyen történeten  Wink
Naplózva
jan0815
Vendég
« Új hozzászólás #3828 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 15:49:44 »

sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3829 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 16:07:37 »

sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.
nekem elkopott fekbeteteknel fogott fönt.csere alkalmával ugye vissza lett tekerve és így 2-3 kattanasra állóra fogja a kereket.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3830 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 16:33:31 »

sziasztok.tudtok e segiteni hogy lehet állítani a kéziféket ,mert nagyon fenn fog.

Milyen évjáratú a kocsi?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3831 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 19:50:46 »

a gyári is nagyon jó a redstuffokkal.   kapaszkodjál majd a kormányba  smile

nem teszed fel?
nem hiszem... bar most benne vannak a nagycsucsok, a nagyturbo, egeszjol megy igy, de mar most nem akarok ra pamolni smmit sem. Meg az is lhete, hogy ezek is mennek belole, meg az st lokosok is....
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3832 Dátum: 2013.08.18 vasárnap, 22:29:21 »

nem hiszem... bar most benne vannak a nagycsucsok, a nagyturbo, egeszjol megy igy, de mar most nem akarok ra pamolni smmit sem. Meg az is lhete, hogy ezek is mennek belole, meg az st lokosok is....
Akkor ez 1 gazdaságos projekt lesz  vigyor3  És ez a tetoablakositott?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3833 Dátum: 2013.08.20 kedd, 10:37:04 »

Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg. smile

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3834 Dátum: 2013.08.20 kedd, 11:52:09 »

Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg. smile

AndyA

Én kuplungot úgy légtelenítek, hogy alulról feltolom az fékfolyadékot....a friss folyadékot.
Ugyanezt lehet a féknél is, de ott inkább fentről lefele jobb. Akár nyomni, de akár pumpálni.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3835 Dátum: 2013.08.20 kedd, 16:35:51 »

Ha fékfolyadékot akarok cserélni, akkor egyfelől mennyit vegyek, hogy elég legyen, másfelől hogyan tudom a kuplung részt is átmosni és légteleníteni? Az eTIS-ben leírt elméletet tudom. Gyakorlati tapasztalat érdekel, mert ott bizony sokszor túlkomplikálják a dolgokat, vagy olyan eszközök meglétét feltételezik, amik nekem nincsenek meg. smile

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes fékfolyadék cseréhez 1l fékfolyadék szükséges. Evvel a mennyiséggel az összes fékfolyadék lecserélhető. A kuplung légtelenítéssel és folyadék cserével érdemes kezdeni. Leszívod a tartályból az olajat. Majd a kuplung légtelenítő csavart meglazítva felnyomsz egy kb 1.5-2 decifékfolyadékot ami megjelenik a tartályban. Ezt ismét leszívod, és friss olajjal feltöltöd a max jelig. Majd ezután következik a teljes fékrendszerben az olaj csere felülről. Én mindezt az általam készített(FAQ-ban a cikk), túlnyomásos fékolaj cserélő berendezéssel végzem egyedül. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 kedd, 17:15:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3836 Dátum: 2013.08.20 kedd, 16:54:43 »

Én kuplungot úgy légtelenítek, hogy alulról feltolom az fékfolyadékot....a friss folyadékot.
Ugyanezt lehet a féknél is, de ott inkább fentről lefele jobb. Akár nyomni, de akár pumpálni.


Tisztelt Fórumtárs!
A fékrendszer teljes folyadék cseréjénél nem értek egyet a fékmunkahenger felőli alulról való folyadék felnyomással. Ugyanis ebben az esetben a rendszerben lévő szennyeződések bekerülhetnek az ABS  szabályozó szelepbe ami komoly károkat okozhat a szelepben, és nem utolsó sorban jelentős anyagi megterhelést jelenthet. A fent említett probléma elkerülése végett a fentről lefelé történő folyadék cserénél is, a tartályból szívjuk le először a folyadékot és cseréljük friss folyadékra. Ezek után kezdődhet a teljes folyadék csere, ügyelve a folyadék utántöltésre a fékolaj tartályban. wave
Tisztelettel László! 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3837 Dátum: 2013.08.20 kedd, 18:35:24 »

Tisztelt Fórumtárs!
A fékrendszer teljes folyadék cseréjénél nem értek egyet a fékmunkahenger felőli alulról való folyadék felnyomással. Ugyanis ebben az esetben a rendszerben lévő szennyeződések bekerülhetnek az ABS  szabályozó szelepbe ami komoly károkat okozhat a szelepben, és nem utolsó sorban jelentős anyagi megterhelést jelenthet. A fent említett probléma elkerülése végett a fentről lefelé történő folyadék cserénél is, a tartályból szívjuk le először a folyadékot és cseréljük friss folyadékra. Ezek után kezdődhet a teljes folyadék csere, ügyelve a folyadék utántöltésre a fékolaj tartályban. wave
Tisztelettel László! 

Tisztelt László!

Kérlek olvasd el újra, amit írtam.  Cool
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.


Tisztelettel GSR!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3838 Dátum: 2013.08.20 kedd, 20:01:59 »

Tisztelt László!

Kérlek olvasd el újra, amit írtam.  Cool
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.


Tisztelettel GSR!

tökéletesen nem is biztos, hogy ki lehet alulról légteleníteni. a nyergen a légtelenítő csavar fent van, a bejövő lent, ergo a légbuborék benne is tud rekedni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3839 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:34:04 »

tökéletesen nem is biztos, hogy ki lehet alulról légteleníteni. a nyergen a légtelenítő csavar fent van, a bejövő lent, ergo a légbuborék benne is tud rekedni
Nem, mert nem is kerül bele.
Egyébként meg tolja/tolná maga előtt és felnyomja a buborékot.

Motoroknál mindig így csináljuk, gyors egy emberes és tökéletes. Ott még látni is, hogy a buborék feljön a tartálya, ha pl. fém fékcsövet rakunk fel és van a rendszerben levegő.


Autónál írtam is, hogy talán egyszerűbb lefele.... azon okokból is, amit László is írt.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3840 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:41:02 »

Nem, mert nem is kerül bele.
Egyébként meg tolja/tolná maga előtt és felnyomja a buborékot.

Motoroknál mindig így csináljuk, gyors egy emberes és tökéletes. Ott még látni is, hogy a buborék feljön a tartálya, ha pl. fém fékcsövet rakunk fel és van a rendszerben levegő.


Autónál írtam is, hogy talán egyszerűbb lefele.... azon okokból is, amit László is írt.


amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3841 Dátum: 2013.08.20 kedd, 21:52:00 »

amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene

Dehogy kell iszonyat....  Smiley

Nagy fecskendővel kézzel nyomom fel.
Hangsúlyozom motoroknál célszerű és az autónál kuplungnál!

Féknél nem van jobb megoldás is és van gyártó előírás/folyamat.

Amelyik autónál lehetséges (elég soknál igen), ott folyamatos tartály szinten tartással diaggal beindítom a szivattyút az ABS-nél és lent meg nyitni kel.
Sok gyártó így is írja elő és van is rá külön fékrendszer légtelenítés funkció.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3842 Dátum: 2013.08.20 kedd, 22:10:44 »

Dehogy kell iszonyat....  Smiley

Nagy fecskendővel kézzel nyomom fel.
Hangsúlyozom motoroknál célszerű és az autónál kuplungnál!

Féknél nem van jobb megoldás is és van gyártó előírás/folyamat.

Amelyik autónál lehetséges (elég soknál igen), ott folyamatos tartály szinten tartással diaggal beindítom a szivattyút az ABS-nél és lent meg nyitni kel.
Sok gyártó így is írja elő és van is rá külön fékrendszer légtelenítés funkció.

autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3843 Dátum: 2013.08.20 kedd, 22:16:24 »

autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától


Nem is magától kell.
Ha motor féknyergekből (ahol oldalanként van 4-6 dugattyú is) ki lehet nyomni a levegőt, akkor autónál is. A folyadék nyomja maga előtt, mint minden esetben.



De én befejeztem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3844 Dátum: 2013.08.20 kedd, 22:59:23 »

autóról beszélek. a levegőt hogyan nyomod lefelé? a dugattyú átmérője 6 centi. ha van benne egy kis légbuborék, az nem fog lefelé mozogni a felsőtől az alsó furathoz magától
Bocsi, hogy bele vauzok, de tök mindegy, hogy az ABS szivattyú nyomja vagy lábbal nyomod a főfékhengerrel a fékfolyadék akkor is a légtelenítő csavaron kell, hogy kinyomja a levegőt, mindegy mekkora a dugattyú átmérője a mungahengerek kialakításuknál fogva a légtelenítő csavar furata magasabban van mint a munkahengerben a dugattyú felső pontja!! A dugattyúknak a munkahengerben lévő részük pedig sima felület nem cső mint a másik végéről nézve, ha olyan lenne akkor megmaradhatna benne a levegő!!!
A főfékhenger és az ABS egység is magasabban van mint a kerékfékhenger és mégis a kerékfékhengereknél légtelenítünk és ott jön ki a rendszerben magasabban levő levegő is!
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 kedd, 23:03:47 írta Truthful » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3845 Dátum: 2013.08.21 szerda, 04:46:35 »

Bocsi, hogy bele vauzok, de tök mindegy, hogy az ABS szivattyú nyomja vagy lábbal nyomod a főfékhengerrel a fékfolyadék akkor is a légtelenítő csavaron kell, hogy kinyomja a levegőt, mindegy mekkora a dugattyú átmérője a mungahengerek kialakításuknál fogva a légtelenítő csavar furata magasabban van mint a munkahengerben a dugattyú felső pontja!! A dugattyúknak a munkahengerben lévő részük pedig sima felület nem cső mint a másik végéről nézve, ha olyan lenne akkor megmaradhatna benne a levegő!!!
A főfékhenger és az ABS egység is magasabban van mint a kerékfékhenger és mégis a kerékfékhengereknél légtelenítünk és ott jön ki a rendszerben magasabban levő levegő is!
ne nekem mond, én azt próbálom magyarázni, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk szembe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3846 Dátum: 2013.08.21 szerda, 07:47:35 »

Tisztelt László!

Kérlek olvasd el újra, amit írtam.  Cool
Lehetni lehet, de én sem azt ajánlom.


Tisztelettel GSR!

Tisztelt Fórumtárs!
Csupán egy műszaki felvetésre reagáltam, ami úgy látszik megmozgatta a mélyen tisztelt publikum fantáziáját. Szerintem " "NO PROBLEM" wave
Ezért jó a fórum, mert mindenki elmondhatja a véleményét egy adott témával kapcsolatban, és minden okfejtés, így vagy úgy tanító jellegű. eljen
Tisztelettel László! worship 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3847 Dátum: 2013.08.21 szerda, 07:58:30 »

amíg nem levegős, nem gond, de tolni nem fogja maga előtt. ahhoz iszonyat nyomás kellene
Tisztelt Fórumtárs!
A gyári túlnyomásos fékfolyadék cserélő készülékek max 0.9-1 bar nyomással üzemelnek, a rendszerben működő érzékeny elemek védelme miatt.(pl ABS, automata fékerő szabályozó stb...stb) A fent említett nyomással gond nélkül kinyomható a rendszerből minden szennyezős(össze sűrűsödött állott szennyezett folyadék) a fékolaj tartályra helyezett adapter segítségével felülről a fék munka hengerek felé.
Én a saját berendezésemmel 0.9 bar nyomást használok a fékfolyadék cseréhez, ami a legtöbb forgalomban lévő autóhoz megfelel. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.21 szerda, 08:02:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3848 Dátum: 2013.08.21 szerda, 08:43:47 »

ne nekem mond, én azt próbálom magyarázni, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk szembe
Ok. Persze, hogy nem a légtelenítő csavar felől csináljuk visszafelé, Csak Te a diagos, ABS szivattyús légtelenítésére válaszoltad neki a levegő lefelé nyomásának lehetetlenségét.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3849 Dátum: 2013.08.21 szerda, 08:50:08 »

Tisztelt Fórumtárs!
A gyári túlnyomásos fékfolyadék cserélő készülékek max 0.9-1 bar nyomással üzemelnek, a rendszerben működő érzékeny elemek védelme miatt.(pl ABS, automata fékerő szabályozó stb...stb) A fent említett nyomással gond nélkül kinyomható a rendszerből minden szennyezős(össze sűrűsödött állott szennyezett folyadék) a fékolaj tartályra helyezett adapter segítségével felülről a fék munka hengerek felé.
Én a saját berendezésemmel 0.9 bar nyomást használok a fékfolyadék cseréhez, ami a legtöbb forgalomban lévő autóhoz megfelel. wave
Tisztelettel László! worship  
eljen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 83 84 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.