Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:13:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3071541 alkalommal)
0 Felhasználó és 161 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2014.04.26 szombat, 00:00:30 »

Nézd meg a nyergeket is nincs -e folyás. Az 1 liter nem feltétlen elég, ha a 4db nyeregben nem volt semmi. 
Ha nem folyik sehol semmi akkor légteleníts......én úgy szoktam teljes folyadékcserénél vagy, ha sok levegő került a rendszerbe, hogy abba a flakonba amibe légtelenítek öntök annyi friss folyadékot ami rendesen ellepi a gumicsövet (aminek a másik fele a légtelenítőn van)....és mikor a segítő benyomja a pedált én nyitom a légtelenítőt akkor megkérem, hogy pumpáljon rá párat (2-3) a pedálra. Ezért fontos, hogy a flakonba legyen folyadék. Utána pedig "normálisan" végigmegyek rajta. 

Holnap megpróbálom, kösz a segítséget és a tippeket. worship
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2014.04.26 szombat, 08:48:08 »

Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes légtelenítés után a féknek úgy kell működnie ahogy leírtad. Álló motor esetében felpumpálva felkell tekjesen keményednie, majd ha ilyenkor beindítod a motort, a pedálnak lassan be kell süllyednie egy darabig. Persze nem padlóig. Ez a működés tökéletesen megfelel a fékrásegítős rendszereknek. A főfékhenger felújításával kapcsolatban, ha elfogadsz egy tanácsot. A henger szétszerelése, igen nagy tisztaságot, némi gyakorlatot, és rendkívül jó megfigyelő képességet igényel. Ajánlom, ha most csinálsz ilyet először, akkor a szép sorrendben levett tömítő elemeket, jól elkülönítve a leszerelés sorrendjének megfelelően, kell lerakni. Itt a sorrend, és a tömítőelemek élének iránya, a működés szempontjából rendkívül fontos. Szóval ez a munka nem az amikor bármivel is érdemes kapkodni. Nem megijeszteni akarlak de mindenképp, jól oda kell figyelni minden egyes elemre. Természetesen megoldható a feladat. Sok sikert a felújításhoz. wave
Tisztelettel László! worship 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 16:06:08 »

László fórumtárshoz lenne kérdésem:

Tervezem a szimeringes felújítást valamikor júniusban és hát készülök rá. Mindent körbejárok a témával kapcsolatban mielőtt szétszedem majd a féknyerget. Addigra mindent fogok tudni.  nyes
Szóval, a kérdésem inkább az összeszereléssel kapcsolatos. Azt tudom, hogy az első féknyeregből simán levegővel ki lehet fújni a dugattyút, és utána simán vissza lehet tolni. 
De a hátső nyerget nem értem. Azt mikor visszatolom ugye (betét cserénél), akkor tolni és tekerni is kell egyszerre. Hogy fogom tudni visszatenni a dugattyút? Visszacsavarom mint egy csavart?
Vagy előbb betolni kell, aztán elforgatni?

Van egy ismerősöm, aki ford szervízben dolgozik és felhívtam mi a véleménye. Majdnem világgá szaladt, hogy nehogy szétszedjem a nyerget mert sose fogom tudni összerakni, mert nem fogom tudni a
"spirál orsót rákapatni a dugattyúra" vagy valami ilyesmit mondott. Nem kell szídni szegényt, mert jó szakember, csak nincs hozzászokva a bütyköléshez.  Cheesy Náluk ha valami ***, kicserélik.

Ettől én még nekiállok majd a szimeringezésnek, nem félek én, csak érdekelne kicsit több info a dugattyú/kézifék szerkezet/tengely működéséről. Össze fogom tudni rakni gond nélkül?
Csak tőled tudom ezt megkérdezni, mert szerintem te vagy az egyetlen az interneten, aki ezt megcsinálta. Én legalábbis sehol nem találtam az interneten Mk3 hátsó féknyereg felújítási útmutatót.

Előre is köszönöm.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 16:43:48 »

László fórumtárshoz lenne kérdésem:

Tervezem a szimeringes felújítást valamikor júniusban és hát készülök rá. Mindent körbejárok a témával kapcsolatban mielőtt szétszedem majd a féknyerget. Addigra mindent fogok tudni.  nyes
Szóval, a kérdésem inkább az összeszereléssel kapcsolatos. Azt tudom, hogy az első féknyeregből simán levegővel ki lehet fújni a dugattyút, és utána simán vissza lehet tolni.  
De a hátső nyerget nem értem. Azt mikor visszatolom ugye (betét cserénél), akkor tolni és tekerni is kell egyszerre. Hogy fogom tudni visszatenni a dugattyút? Visszacsavarom mint egy csavart?
Vagy előbb betolni kell, aztán elforgatni?

Van egy ismerősöm, aki ford szervízben dolgozik és felhívtam mi a véleménye. Majdnem világgá szaladt, hogy nehogy szétszedjem a nyerget mert sose fogom tudni összerakni, mert nem fogom tudni a
"spirál orsót rákapatni a dugattyúra" vagy valami ilyesmit mondott. Nem kell szídni szegényt, mert jó szakember, csak nincs hozzászokva a bütyköléshez.  Cheesy Náluk ha valami ***, kicserélik.

Ettől én még nekiállok majd a szimeringezésnek, nem félek én, csak érdekelne kicsit több info a dugattyú/kézifék szerkezet/tengely működéséről. Össze fogom tudni rakni gond nélkül?
Csak tőled tudom ezt megkérdezni, mert szerintem te vagy az egyetlen az interneten, aki ezt megcsinálta. Én legalábbis sehol nem találtam az interneten Mk3 hátsó féknyereg felújítási útmutatót.

Előre is köszönöm.

Tisztelt Fórumtárs!
Először is köszönöm a bizalmat és megnyugtatlak, semmi komplikáció nincs a hátsó dugattyú helyre tételében. A szervizben dolgozó tanácsára, csak mosolyogni tudok. Aki még "nem látott ilyet szétszedve," az természetesen túlmisztifikálva, kilátástalanak látja a megoldást. Nos a dugattyú behelyezése a következő. A hátsó főfékhenger belső tömítőgyűrűjét és a dugattyút először kenjük be vékonyan fékolajjal. Majd központosan meg kell nyomni, hogy a dugattyú a helyére csússzon a fékhengerben. Ha a dugattyút befelé nyomva, a dugattyúban lévő menetes orsó eléri a kézifék tengelyben lévő menetes hüvelyt, nem nyomható tovább, csak csavarva, még el nem éri a teljesen becsavart alap helyzetet. Semmi különös nincs ebben. Csupán ismerni kellene a szerelőnek a hátsó féknyereg belső kialakítását. A FAQ topikban közölt képeken jól látszik miről beszéltem. Sok sikert a munkához. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.28 hétfő, 17:24:30 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 17:05:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Először is köszönöm a bizalmat és megnyugtatlak, semmi komplikáció nincs a hátsó dugattyú helyre tételében. A szervizben dolgozó tanácsára, csak mosolyogni tudok. Aki még "nem látott ilyet szétszedve," az természetesen túlmisztifikálva, kilátástalanak látja a megoldást. Nos a dugattyú behelyezése a következő. A hátsó főfék belső tömítőgyűrűjét és a dugattyút először kenjük be vékonyan fékolajjal. Majd központosan meg kell nyomni, hogy a dugattyú a helyére csússzon a fékhengerben. Ha a dugattyút befelé nyomva, a dugattyúban lévő menetes orsó eléri a kézifék tengelyben lévő menetes hüvelyt, nem nyomható tovább, csak csavarva, még el nem éri a teljesen becsavart alap helyzetet. Semmi különös nincs ebben. Csupán ismerni kellene a szerelőnek a hátsó féknyereg belső kialakítását. A FAQ topikban közölt képeken jól látszik miről beszéltem. Sok sikert a munkához. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm szépen a választ.  worship Az összeszerelésnél használhatok féknyereg-zsírt? Vagy csak a fékolajat használjam a kenéshez?
A féknyereg-zsír kimondottan hő és nyomásálló, de nem tudom érdemes e a féknyergen belül használni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 17:20:39 »

Köszönöm szépen a választ.  worship Az összeszerelésnél használhatok féknyereg-zsírt? Vagy csak a fékolajat használjam a kenéshez?
A féknyereg-zsír kimondottan hő és nyomásálló, de nem tudom érdemes e a féknyergen belül használni.
Tisztelt Fórumtárs!
A féknyeregzsírt csak az úszócsapokra szabad használni. A kéziféktengely recés végére jó minőségű gépzsír szükséges, de mint írtam nem kerülhet zsír a munkahenger fékolajjal telt részébe. Ezért csak vékonyan a tömítő "O" gyűrűig szabad a tengelyvéget megkenni. Ez a minimális zsír, keni a tengelyvéget a dugattyúházban és megakadályozza a rozsdásodást, a szimeringgel egyetemben, mint tömítő, és kenő anyag. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2014.04.28 hétfő, 17:30:20 »

Tisztelt Fórumtárs!
A féknyeregzsírt csak az úszócsapokra szabad használni. A kéziféktengely recés végére jó minőségű gépzsír szükséges, de mint írtam nem kerülhet zsír a munkahenger fékolajjal telt részébe. Ezért csak vékonyan a tömítő "O" gyűrűig szabad a tengelyvéget megkenni. Ez a minimális zsír, keni a tengelyvéget a dugattyúházban és megakadályozza a rozsdásodást, a szimeringgel egyetemben, mint tömítő, és kenő anyag. wave
Tisztelettel László! worship

Minden tiszta! Nagyon szépen köszönöm!
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2014.05.02 péntek, 19:06:21 »

Sziasztok,

légtelenítő csavart lehet külön venni?

Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2014.05.02 péntek, 19:09:00 »

Sziasztok,

légtelenítő csavart lehet külön venni?

Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...
lehet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2014.05.02 péntek, 19:09:32 »

Sziasztok,

légtelenítő csavart lehet külön venni?

Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...

Lehet külön venni....
gyári Finis: 1500674
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2014.05.02 péntek, 19:11:48 »

Lehet külön venni....
gyári Finis: 1500674

Köszi. worship

Honnan tudsz Te minden gyári finist? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2014.05.02 péntek, 19:15:47 »

Köszi. worship

Honnan tudsz Te minden gyári finist? vigyor3

Micromacska (Microcat)  Smiley
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2014.05.02 péntek, 21:40:15 »

Micromacska (Microcat)  Smiley

Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2014.05.02 péntek, 21:42:54 »

Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.

AndyA

Az online az ECAT. Microcat offline. 
Vagy rosszul tudom?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2014.05.02 péntek, 21:56:59 »

Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.

AndyA

Az eCat névre hallgat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2014.05.02 péntek, 21:59:47 »

Az online az ECAT. Microcat offline. 
Vagy rosszul tudom?

Tudtomal már minden online!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2014.05.02 péntek, 22:04:19 »

Tudtomal már minden online!

Akkor miért van 2 féle?  vigyor3
Szerintem is Microcat offline. Az szokott lenni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2014.05.02 péntek, 22:10:35 »

Akkor miért van 2 féle?  vigyor3
Szerintem is Microcat offline. Az szokott lenni.

Tudtommal már nincs microcat.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2014.05.02 péntek, 22:13:08 »

Tudtommal már nincs microcat.

Már nincs, de a régebbi verziókban azért még ott vannak az adatok.  vigyor3 
Ecat-ot meg csak szagszervíz tudja használni. (vagy focus klub 3000/év) 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2014.05.03 szombat, 07:48:50 »

Tudtommal már nincs microcat.
novemberben még volt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2014.05.03 szombat, 11:55:04 »

Na, kicseréltem az első fékeket. BOSCH betétek és tárcsák kerültek be, összesen 24.879 Ft-ért. Ebből egy EBC fékbetét sem jött volna ki  szomoru1 Szerintem jól fog, bár még csak ˜50 km-t mentem vele.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2014.05.03 szombat, 13:10:28 »

Na, kicseréltem az első fékeket. BOSCH betétek és tárcsák kerültek be, összesen 24.879 Ft-ért. Ebből egy EBC fékbetét sem jött volna ki  szomoru1 Szerintem jól fog, bár még csak ˜50 km-t mentem vele.
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a féked működésével, hiszen ez a legfontosabb. Gratulálok a fékrendszer felújításához. Én is elégedett voltam a fékem működésével, még meg nem tapasztaltam az AndyaA REEDSTUFF,  majd a saját gépemnél a GREENSTUFF betétekkel létre jövő fékhatást. Nem lehet a lassulásokat egy lapon említeni a gyári, és az EBC betétekkel. Természetesen a minőségnek nem kis ára vagyon. Biztos vagyok benne, hogy megfelelő defenzív vezetés esetén elég a jelenlegi fékhatás is. Én mióta megvan a GREENSTUFF betéttel szerelt fékem, kétszer kerültem olyan szituációba, részemről teljesen szabályos közlekedés esetén, hogy csak a kiemelkedően jó fékemnek köszönhettem, hogy nem törték össze a gépsárkányom. Ebből a szempontból vizsgálva, messze megérte a nem olcsó árát a fékbetét garnitúra. Én azt javaslom. Ha egyszer megengedheted magadnak, próbáld ki az EBC fékbetétek valamelyikét. Nem fogsz csalódni. Hibátlan féket, és balesetmentes közlekedést kívánok. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.03 szombat, 19:37:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2014.05.03 szombat, 15:03:31 »

Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a féked működésével, hiszen ez a legfontosabb. Gratulálok a fékrendszer felújításához. Én is elégedett voltam a fékem működésével, még meg nem tapasztaltam az AndyaA REEDSTUFF,  majd a saját gépemnél a GREENSTAFF betétekkel létre jövő fékhatást. Nem lehet a lassulásokat egy lapon említeni a gyári, és az EBC betétekkel. Természetesen a minőségnek nem kis ára vagyon. Biztos vagyok benne, hogy megfelelő defenzív vezetés esetén elég a jelenlegi fékhatás is. Én mióta megvan a GREENSTUFF betéttel szerelt fékem, kétszer kerültem olyan szituációba, részemről teljesen szabályos közlekedés esetén, hogy csak a kiemelkedően jó fékemnek köszönhettem, hogy nem törték össze a gépsárkányom. Ebből a szempontból vizsgálva, messze megérte a nem olcsó árát a fékbetét garnitúra. Én azt javaslom. Ha egyszer megengedheted magadnak, próbáld ki az EBC fékbetétek valamelyikét. Nem fogsz csalódni. Hibátlan féket, és balesetmentes közlekedést kívánok. wave
Tisztelettel László! worship 
Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2014.05.03 szombat, 15:14:11 »

Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
Tisztelt Fórumtárs!
Ezt eddig se vitatta senki. smile
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.03 szombat, 15:15:46 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2014.05.03 szombat, 16:23:57 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ezt eddig se vitatta senki. smile
Tisztelettel László! worship
o eljen
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2014.05.03 szombat, 17:04:15 »

Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2014.05.03 szombat, 19:32:39 »

Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
eljen smile
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2014.05.03 szombat, 20:05:43 »

az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 11:47:29 »

az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red

Mi a különbség a red, és a green között?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 11:51:34 »

Mi a különbség a red, és a green között?

A színe.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:01:37 »

Mi a különbség a red, és a green között?
Tisztelt Fórumtárs!
Közös tulajdonság: Mindkettő sport fékbetét
GREESTUFF anyaga: Kevlár-Aramid  munkahőmérséklet 650°C A megadott hőmérsékletig egyenletes fékhatás.
Az anyag összetétel miatt kevésbé koptatja a tárcsát.
REEDSTUFF: anyaga: Kevlár- Kerámia  750°C.
Valamint a REDSTUFF betét az anyag összetétele keménysége miatt, jobban koptatja a féltárcsát. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.04 vasárnap, 12:12:12 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:14:24 »

A színe.  vigyor3

 eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:15:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
Közös tulajdonság: Mindkettő sport fékbetét
GREESTUFF anyaga: Kevlár-Aramid  munkahőmérséklet 650°C A megadott hőmérsékletig egyenletes fékhatás.
Az anyag összetétel miatt kevésbé koptatja a tárcsát.
REEDSTUFF: anyaga: Kevlár- Kerámia  750°C.
Valamint a REDSTUFF betét az anyag összetétele keménysége miatt, jobban koptatja a féltárcsát. wave
Tisztelettel László! worship

 worship
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:30:31 »

Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.
Tisztelt Fórumtárs!
Senki nem vitatja azt a fizikai törvényszerűséget, miszerint a max lassulási tényezőt, a talaj és a gumi közötti súrlódási együttható max értéke fogja meghatározni. Ennek ellenére véleményem szerint, igen fontos szerepe van a fékrendszer kialakításának, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Vajon miért építenek a luxus autócsodákba űber hiper-szuper kialakítású fékrendszereket? Lásd Aston-Martin, Ferrari, Bugatti, Bently, Rolls-Royce. Csatlakozom az előttem szólóhoz.  Meg kell tapasztalni a különbséget. Nem gondolom, hogy mindazok a fórumtársak akik kipróbálták a sport betéteket, csupán a fórumtársak idegesítése miatt írták le a tapasztalataikat. Csupán ennyi! A véleményemmel nem kívánok, véget nem érő tudományos fejtegetésekbe bocsátkozni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:32:33 »

worship
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk. eljen eljen eljen Ezt tettem én is. A GREENSTUFF-ot használom, nagy megelégedettséggel. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:34:49 »

Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk. eljen eljen eljen Ezt tettem én is. A GREENSTUFF-ot használom, nagy megelégedettséggel. wave
Tisztelettel László! worship
az igaz de nem számottevő a különbség szerintem!a múltkor itt kifejtettem hogy miért !ettől függetlenül mindkét ebc betét remek választás!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:36:37 »

Tisztelt Fórumtárs!
Senki nem vitatja azt a fizikai törvényszerűséget, miszerint a max lassulási tényezőt, a talaj és a gumi közötti súrlódási együttható max értéke fogja meghatározni. Ennek ellenére véleményem szerint, igen fontos szerepe van a fékrendszer kialakításának, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Vajon miért építenek a luxus autócsodákba űber hiper-szuper kialakítású fékrendszereket? Lásd Aston-Martin, Ferrari, Bugatti, Bently, Rolls-Royce. Csatlakozom az előttem szólóhoz.  Meg kell tapasztalni a különbséget. Nem gondolom, hogy mindazok a fórumtársak akik kipróbálták a sport betéteket, csupán a fórumtársak idegesítése miatt írták le a tapasztalataikat. Csupán ennyi! A véleményemmel nem kívánok, véget nem érő tudományos fejtegetésekbe bocsátkozni. wave
Tisztelettel László! worship
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább  integet2

(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam Wink)

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:44:21 »

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább  integet2

(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam Wink)



Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.  Cool
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül! Shocked  nyes

Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!  eplus2

Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 12:59:08 »

Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.  Cool
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül! Shocked  nyes

Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!  eplus2

Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!  wave
hát ez a te véleményed itt többen is elégedetlenek voltunk a fékkel és úgy néz ki nem csak mi .ezért van az hogy egyre többen vesszük meg ezeket a termékeket nem azért mert nagyzolunk
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 13:06:00 »

hát ez a te véleményed itt többen is elégedetlenek voltunk a fékkel és úgy néz ki nem csak mi .ezért van az hogy egyre többen vesszük meg ezeket a termékeket nem azért mert nagyzolunk

Ha egy fékhatás nem megfelelő (akkor nem kaptak volna műszakit sem), akkor nem egyből csak a fékbetét/tárcsa miatt lehet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 13:07:26 »

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább  integet2

(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam Wink)


Tisztelt Fórumtárs!
 eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship worship worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 13:23:04 »

Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.  Cool
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül! Shocked  nyes

Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!  eplus2

Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!  wave
Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod. smile De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel. taps Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével. wow1 Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 13:41:25 »

Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod. smile De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel. taps Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével. wow1 Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László!

Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!  worship
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.  wave

Tisztelettel:
Tibor
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 14:02:47 »

Kedves László!

Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!  worship
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.  wave

Tisztelettel:
Tibor

eljen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 14:58:39 »

Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod. smile De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel. taps Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével. wow1 Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim. wave
Tisztelettel László! worship
egyetértek!itt tapasztalatok osztunk meg egymással Én örülnék a legjobban ha nem kellett volna hozzányúlni a fékekhez.ez ember függő is pl ismerek olyat akinek a lengéscsillapítói a végét járták,Én beültem az autóba nekem majdnem halálfélelmem volt egy hosszabb kanyarba ő meg vígan élvezte,lehet hogy mi várunk sokat a mondeo fékektől de nekem az amit gyárilag tudott nagyon kevés és inkább kicseréltem!nem akarok senkivel sem vitát szítani elmondtam hogy a tapasztalható fékhatás nagyon meggyőző!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 15:50:42 »

Kedves László!

Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!  worship
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.  wave

Tisztelettel:
Tibor

Kedves Tibor!
A válaszod egyes részeivel egyet kell értenem. Számomra az EBC fékbetéteken túl is létezik élet. Igyekszem mindig a dolgot lényegét megragadni, és azt másokkal megosztani. A Mondeo fék rendszerével kapcsolatban. Igazat adok abban, hogy nem mondhatjuk kategorikusan, hogy nem jó. Én mindaddig hittem a gyári tervezés minőségében, még egy két saját tapasztalat nem bizonyította az ellenkezőjét. Hosszabb hegymenetek alkalmával tapasztaltam a melegedésből adódó fékerő csökkenést. Több mint 40 éve vezetek balesetmentesen, és tudom mi az a motorfék, és hogyan használjuk eredményesen. Ebből következik, hogy lejt menetben nem tapostam ész nélkül a féket, mégis felmelegedve észrevehetően csökkent a fék hatás. Azt is tudom, hogy ez nem átlagos felhasználói körülmény, de mivel rendszeresen járok ilyen utakon ezért alkalmaztam a nagyobb munkahőmérsékletre tervezett betéteket. Az eredmény egyenletes fékhatás a hegymeneteken is. Normál használat esetén pedig szubjektíve erőteljesebb fékhatás. Más. A gyári tervezések során igen jelentősen befolyásolja a minőséget és az élettartamot az ár/érték arány. A generátor oldali hidraulikus rugó gyatra alultervezett szilentblokkja, a költségtakarékoság révén elspórolt, szabadonfutó stb...stb. A FL előtti hátsó féknyereg apró de bosszantó tömítetlenségből adódó kézifék beragadása, sorolhatnám tovább. Ezeket a problémákat közzé téve a lehetséges megoldásokat megosztva sok problémát sikerült közösen kiküszöbölnünk. Nem mondanám, hogy halandó ember nem tud jobb megoldást produkálni a gyárinál. A dolgok lényege mindig a tesztek során dől el és nem a tervező asztalon. Az, hogy a véleményünk adott témával kapcsolatosan nem mindenben egyezik, az számomra a legtermészetesebb dolog. A vélemény különbség nem szabad, hogy befolyásolja az ember "népszerűségét", ahogy írod. Örülök, hogy néhány gondolatot megoszthattam a mélyen tisztelt publikummal, az írásodra reagálva. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.05 hétfő, 06:50:08 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:13:14 »

az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red

Még egy, aki megtért az igaz hitre.  worship worship worship worship worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:14:50 »

Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.

Bár ne lenne... Az egész télen háromszor kattogott rám az ABS - mind a háromszor olyankor, amikor erősebbet kellett fékezzek, pl. járdáról lekószáló gyalogos esetén. A vészfékasszisztens meg ráugrott a fékre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra, és már csúsztunk is. falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:15:53 »

worship
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.

Jobban eszi a tárcsát, de közben ő maga kevésbé kopik. Smiley

A hátsóimban 100 ezer km van, együtt lesz cserés a tárcsa és a betét - de még 10-20-at biztos kibírnak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:16:10 »

Bár ne lenne... Az egész télen háromszor kattogott rám az ABS - mind a háromszor olyankor, amikor erősebbet kellett fékezzek, pl. járdáról lekószáló gyalogos esetén. A vészfékasszisztens meg ráugrott a fékre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra, és már csúsztunk is. falbav falbav falbav

AndyA
Csúsztál?
Miért, nem működik a blokkolásgátlód?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.