Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:08:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075214 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5100 Dátum:
2014.04.26 szombat, 00:00:30 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:55:29
Nézd meg a nyergeket is nincs -e folyás. Az 1 liter nem feltétlen elég, ha a 4db nyeregben nem volt semmi.
Ha nem folyik sehol semmi akkor légteleníts......én úgy szoktam teljes folyadékcserénél vagy, ha sok levegő került a rendszerbe, hogy abba a flakonba amibe légtelenítek öntök annyi friss folyadékot ami rendesen ellepi a gumicsövet (aminek a másik fele a légtelenítőn van)....és mikor a segítő benyomja a pedált én nyitom a légtelenítőt akkor megkérem, hogy pumpáljon rá párat (2-3) a pedálra. Ezért fontos, hogy a flakonba legyen folyadék. Utána pedig "normálisan" végigmegyek rajta.
Holnap megpróbálom, kösz a segítséget és a tippeket.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5101 Dátum:
2014.04.26 szombat, 08:48:08 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 22:16:18
Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes légtelenítés után a féknek úgy kell működnie ahogy leírtad. Álló motor esetében felpumpálva felkell tekjesen keményednie, majd ha ilyenkor beindítod a motort, a pedálnak lassan be kell süllyednie egy darabig. Persze nem padlóig. Ez a működés tökéletesen megfelel a fékrásegítős rendszereknek. A főfékhenger felújításával kapcsolatban, ha elfogadsz egy tanácsot. A henger szétszerelése, igen nagy tisztaságot, némi gyakorlatot, és rendkívül jó megfigyelő képességet igényel. Ajánlom, ha most csinálsz ilyet először, akkor a szép sorrendben levett tömítő elemeket, jól elkülönítve a leszerelés sorrendjének megfelelően, kell lerakni. Itt a sorrend, és a tömítőelemek élének iránya, a működés szempontjából rendkívül fontos. Szóval ez a munka nem az amikor bármivel is érdemes kapkodni. Nem megijeszteni akarlak de mindenképp, jól oda kell figyelni minden egyes elemre. Természetesen megoldható a feladat. Sok sikert a felújításhoz.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5102 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 16:06:08 »
László fórumtárshoz lenne kérdésem:
Tervezem a szimeringes felújítást valamikor júniusban és hát készülök rá. Mindent körbejárok a témával kapcsolatban mielőtt szétszedem majd a féknyerget. Addigra mindent fogok tudni.
Szóval, a kérdésem inkább az összeszereléssel kapcsolatos. Azt tudom, hogy az első féknyeregből simán levegővel ki lehet fújni a dugattyút, és utána simán vissza lehet tolni.
De a hátső nyerget nem értem. Azt mikor visszatolom ugye (betét cserénél), akkor tolni és tekerni is kell egyszerre. Hogy fogom tudni visszatenni a dugattyút? Visszacsavarom mint egy csavart?
Vagy előbb betolni kell, aztán elforgatni?
Van egy ismerősöm, aki ford szervízben dolgozik és felhívtam mi a véleménye. Majdnem világgá szaladt, hogy nehogy szétszedjem a nyerget mert sose fogom tudni összerakni, mert nem fogom tudni a
"spirál orsót rákapatni a dugattyúra" vagy valami ilyesmit mondott. Nem kell szídni szegényt, mert jó szakember, csak nincs hozzászokva a bütyköléshez.
Náluk ha valami ***, kicserélik.
Ettől én még nekiállok majd a szimeringezésnek, nem félek én, csak érdekelne kicsit több info a dugattyú/kézifék szerkezet/tengely működéséről. Össze fogom tudni rakni gond nélkül?
Csak tőled tudom ezt megkérdezni, mert szerintem te vagy az egyetlen az interneten, aki ezt megcsinálta. Én legalábbis sehol nem találtam az interneten Mk3 hátsó féknyereg felújítási útmutatót.
Előre is köszönöm.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5103 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 16:43:48 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.28 hétfő, 16:06:08
László fórumtárshoz lenne kérdésem:
Tervezem a szimeringes felújítást valamikor júniusban és hát készülök rá. Mindent körbejárok a témával kapcsolatban mielőtt szétszedem majd a féknyerget. Addigra mindent fogok tudni.
Szóval, a kérdésem inkább az összeszereléssel kapcsolatos. Azt tudom, hogy az első féknyeregből simán levegővel ki lehet fújni a dugattyút, és utána simán vissza lehet tolni.
De a hátső nyerget nem értem. Azt mikor visszatolom ugye (betét cserénél), akkor tolni és tekerni is kell egyszerre. Hogy fogom tudni visszatenni a dugattyút? Visszacsavarom mint egy csavart?
Vagy előbb betolni kell, aztán elforgatni?
Van egy ismerősöm, aki ford szervízben dolgozik és felhívtam mi a véleménye. Majdnem világgá szaladt, hogy nehogy szétszedjem a nyerget mert sose fogom tudni összerakni, mert nem fogom tudni a
"spirál orsót rákapatni a dugattyúra" vagy valami ilyesmit mondott. Nem kell szídni szegényt, mert jó szakember, csak nincs hozzászokva a bütyköléshez.
Náluk ha valami ***, kicserélik.
Ettől én még nekiállok majd a szimeringezésnek, nem félek én, csak érdekelne kicsit több info a dugattyú/kézifék szerkezet/tengely működéséről. Össze fogom tudni rakni gond nélkül?
Csak tőled tudom ezt megkérdezni, mert szerintem te vagy az egyetlen az interneten, aki ezt megcsinálta. Én legalábbis sehol nem találtam az interneten Mk3 hátsó féknyereg felújítási útmutatót.
Előre is köszönöm.
Tisztelt Fórumtárs!
Először is köszönöm a bizalmat és megnyugtatlak, semmi komplikáció nincs a hátsó dugattyú helyre tételében. A szervizben dolgozó tanácsára, csak mosolyogni tudok. Aki még "nem látott ilyet szétszedve," az természetesen túlmisztifikálva, kilátástalanak látja a megoldást. Nos a dugattyú behelyezése a következő. A hátsó főfékhenger belső tömítőgyűrűjét és a dugattyút először kenjük be vékonyan fékolajjal. Majd központosan meg kell nyomni, hogy a dugattyú a helyére csússzon a fékhengerben. Ha a dugattyút befelé nyomva, a dugattyúban lévő menetes orsó eléri a kézifék tengelyben lévő menetes hüvelyt, nem nyomható tovább, csak csavarva, még el nem éri a teljesen becsavart alap helyzetet. Semmi különös nincs ebben. Csupán ismerni kellene a szerelőnek a hátsó féknyereg belső kialakítását. A FAQ topikban közölt képeken jól látszik miről beszéltem. Sok sikert a munkához.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.28 hétfő, 17:24:30 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5104 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 17:05:50 »
Idézetet írta: László - 2014.04.28 hétfő, 16:43:48
Tisztelt Fórumtárs!
Először is köszönöm a bizalmat és megnyugtatlak, semmi komplikáció nincs a hátsó dugattyú helyre tételében. A szervizben dolgozó tanácsára, csak mosolyogni tudok. Aki még "nem látott ilyet szétszedve," az természetesen túlmisztifikálva, kilátástalanak látja a megoldást. Nos a dugattyú behelyezése a következő. A hátsó főfék belső tömítőgyűrűjét és a dugattyút először kenjük be vékonyan fékolajjal. Majd központosan meg kell nyomni, hogy a dugattyú a helyére csússzon a fékhengerben. Ha a dugattyút befelé nyomva, a dugattyúban lévő menetes orsó eléri a kézifék tengelyben lévő menetes hüvelyt, nem nyomható tovább, csak csavarva, még el nem éri a teljesen becsavart alap helyzetet. Semmi különös nincs ebben. Csupán ismerni kellene a szerelőnek a hátsó féknyereg belső kialakítását. A FAQ topikban közölt képeken jól látszik miről beszéltem. Sok sikert a munkához.
Tisztelettel László!
Köszönöm szépen a választ.
Az összeszerelésnél használhatok féknyereg-zsírt? Vagy csak a fékolajat használjam a kenéshez?
A féknyereg-zsír kimondottan hő és nyomásálló, de nem tudom érdemes e a féknyergen belül használni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5105 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 17:20:39 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.28 hétfő, 17:05:50
Köszönöm szépen a választ.
Az összeszerelésnél használhatok féknyereg-zsírt? Vagy csak a fékolajat használjam a kenéshez?
A féknyereg-zsír kimondottan hő és nyomásálló, de nem tudom érdemes e a féknyergen belül használni.
Tisztelt Fórumtárs!
A féknyeregzsírt csak az úszócsapokra szabad használni. A kéziféktengely recés végére jó minőségű gépzsír szükséges, de mint írtam nem kerülhet zsír a munkahenger fékolajjal telt részébe. Ezért csak vékonyan a tömítő "O" gyűrűig szabad a tengelyvéget megkenni. Ez a minimális zsír, keni a tengelyvéget a dugattyúházban és megakadályozza a rozsdásodást, a szimeringgel egyetemben, mint tömítő, és kenő anyag.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5106 Dátum:
2014.04.28 hétfő, 17:30:20 »
Idézetet írta: László - 2014.04.28 hétfő, 17:20:39
Tisztelt Fórumtárs!
A féknyeregzsírt csak az úszócsapokra szabad használni. A kéziféktengely recés végére jó minőségű gépzsír szükséges, de mint írtam nem kerülhet zsír a munkahenger fékolajjal telt részébe. Ezért csak vékonyan a tömítő "O" gyűrűig szabad a tengelyvéget megkenni. Ez a minimális zsír, keni a tengelyvéget a dugattyúházban és megakadályozza a rozsdásodást, a szimeringgel egyetemben, mint tömítő, és kenő anyag.
Tisztelettel László!
Minden tiszta! Nagyon szépen köszönöm!
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5107 Dátum:
2014.05.02 péntek, 19:06:21 »
Sziasztok,
légtelenítő csavart lehet külön venni?
Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5108 Dátum:
2014.05.02 péntek, 19:09:00 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.05.02 péntek, 19:06:21
Sziasztok,
légtelenítő csavart lehet külön venni?
Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...
lehet
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5109 Dátum:
2014.05.02 péntek, 19:09:32 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.05.02 péntek, 19:06:21
Sziasztok,
légtelenítő csavart lehet külön venni?
Unixnál lehetett kapni, meg is vettem, de sokkal kisebb mint amilyen kell...
Lehet külön venni....
gyári Finis: 1500674
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5110 Dátum:
2014.05.02 péntek, 19:11:48 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.05.02 péntek, 19:09:32
Lehet külön venni....
gyári Finis: 1500674
Köszi.
Honnan tudsz Te minden gyári finist?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5111 Dátum:
2014.05.02 péntek, 19:15:47 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.05.02 péntek, 19:11:48
Köszi.
Honnan tudsz Te minden gyári finist?
Micromacska (Microcat)
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5112 Dátum:
2014.05.02 péntek, 21:40:15 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.05.02 péntek, 19:15:47
Micromacska (Microcat)
Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5113 Dátum:
2014.05.02 péntek, 21:42:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.02 péntek, 21:40:15
Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.
AndyA
Az online az ECAT. Microcat offline.
Vagy rosszul tudom?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5114 Dátum:
2014.05.02 péntek, 21:56:59 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.02 péntek, 21:40:15
Vagyis a gyári Ford (online) alkatrészkatalógus.
AndyA
Az eCat névre hallgat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5115 Dátum:
2014.05.02 péntek, 21:59:47 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.05.02 péntek, 21:42:54
Az online az ECAT. Microcat offline.
Vagy rosszul tudom?
Tudtomal már minden online!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5116 Dátum:
2014.05.02 péntek, 22:04:19 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.02 péntek, 21:59:47
Tudtomal már minden online!
Akkor miért van 2 féle?
Szerintem is Microcat offline. Az szokott lenni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5117 Dátum:
2014.05.02 péntek, 22:10:35 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.02 péntek, 22:04:19
Akkor miért van 2 féle?
Szerintem is Microcat offline. Az szokott lenni.
Tudtommal már nincs microcat.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5118 Dátum:
2014.05.02 péntek, 22:13:08 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.02 péntek, 22:10:35
Tudtommal már nincs microcat.
Már nincs, de a régebbi verziókban azért még ott vannak az adatok.
Ecat-ot meg csak szagszervíz tudja használni. (vagy focus klub 3000/év)
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5119 Dátum:
2014.05.03 szombat, 07:48:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.02 péntek, 22:10:35
Tudtommal már nincs microcat.
novemberben még volt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5120 Dátum:
2014.05.03 szombat, 11:55:04 »
Na, kicseréltem az első fékeket. BOSCH betétek és tárcsák kerültek be, összesen 24.879 Ft-ért. Ebből egy EBC fékbetét sem jött volna ki
Szerintem jól fog, bár még csak ˜50 km-t mentem vele.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5121 Dátum:
2014.05.03 szombat, 13:10:28 »
Idézetet írta: siky - 2014.05.03 szombat, 11:55:04
Na, kicseréltem az első fékeket. BOSCH betétek és tárcsák kerültek be, összesen 24.879 Ft-ért. Ebből egy EBC fékbetét sem jött volna ki
Szerintem jól fog, bár még csak ˜50 km-t mentem vele.
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a féked működésével, hiszen ez a legfontosabb. Gratulálok a fékrendszer felújításához. Én is elégedett voltam a fékem működésével, még meg nem tapasztaltam az AndyaA REEDSTUFF, majd a saját gépemnél a GREENSTUFF betétekkel létre jövő fékhatást. Nem lehet a lassulásokat egy lapon említeni a gyári, és az EBC betétekkel. Természetesen a minőségnek nem kis ára vagyon. Biztos vagyok benne, hogy megfelelő defenzív vezetés esetén elég a jelenlegi fékhatás is. Én mióta megvan a GREENSTUFF betéttel szerelt fékem, kétszer kerültem olyan szituációba, részemről teljesen szabályos közlekedés esetén, hogy csak a kiemelkedően jó fékemnek köszönhettem, hogy nem törték össze a gépsárkányom. Ebből a szempontból vizsgálva, messze megérte a nem olcsó árát a fékbetét garnitúra. Én azt javaslom. Ha egyszer megengedheted magadnak, próbáld ki az EBC fékbetétek valamelyikét. Nem fogsz csalódni. Hibátlan féket, és balesetmentes közlekedést kívánok.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.03 szombat, 19:37:05 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5122 Dátum:
2014.05.03 szombat, 15:03:31 »
Idézetet írta: László - 2014.05.03 szombat, 13:10:28
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy elégedett vagy a féked működésével, hiszen ez a legfontosabb. Gratulálok a fékrendszer felújításához. Én is elégedett voltam a fékem működésével, még meg nem tapasztaltam az AndyaA REEDSTUFF, majd a saját gépemnél a GREENSTAFF betétekkel létre jövő fékhatást. Nem lehet a lassulásokat egy lapon említeni a gyári, és az EBC betétekkel. Természetesen a minőségnek nem kis ára vagyon. Biztos vagyok benne, hogy megfelelő defenzív vezetés esetén elég a jelenlegi fékhatás is. Én mióta megvan a GREENSTUFF betéttel szerelt fékem, kétszer kerültem olyan szituációba, részemről teljesen szabályos közlekedés esetén, hogy csak a kiemelkedően jó fékemnek köszönhettem, hogy nem törték össze a gépsárkányom. Ebből a szempontból vizsgálva, messze megérte a nem olcsó árát a fékbetét garnitúra. Én azt javaslom. Ha egyszer megengedheted magadnak, próbáld ki az EBC fékbetétek valamelyikét. Nem fogsz csalódni. Hibátlan féket, és balesetmentes közlekedést kívánok.
Tisztelettel László!
Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5123 Dátum:
2014.05.03 szombat, 15:14:11 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.05.03 szombat, 15:03:31
Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
Tisztelt Fórumtárs!
Ezt eddig se vitatta senki.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.03 szombat, 15:15:46 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5124 Dátum:
2014.05.03 szombat, 16:23:57 »
Idézetet írta: László - 2014.05.03 szombat, 15:14:11
Tisztelt Fórumtárs!
Ezt eddig se vitatta senki.
Tisztelettel László!
o
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5125 Dátum:
2014.05.03 szombat, 17:04:15 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.05.03 szombat, 15:03:31
Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5126 Dátum:
2014.05.03 szombat, 19:32:39 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.05.03 szombat, 15:03:31
Részemről csak annyit fűznek hozzá, hogy nekem Delphi tárcsa és betét van. De eddig mindig a gumi határozta meg a keletkezett fékhatás korlátait.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5127 Dátum:
2014.05.03 szombat, 20:05:43 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.05.03 szombat, 17:04:15
az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5128 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 11:47:29 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.05.03 szombat, 17:04:15
az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Mi a különbség a red, és a green között?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5129 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 11:51:34 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.05.04 vasárnap, 11:47:29
Mi a különbség a red, és a green között?
A színe.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5130 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:01:37 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.05.04 vasárnap, 11:47:29
Mi a különbség a red, és a green között?
Tisztelt Fórumtárs!
Közös tulajdonság: Mindkettő sport fékbetét
GREESTUFF anyaga: Kevlár-Aramid munkahőmérséklet 650°C A megadott hőmérsékletig egyenletes fékhatás.
Az anyag összetétel miatt kevésbé koptatja a tárcsát.
REEDSTUFF: anyaga: Kevlár- Kerámia 750°C.
Valamint a REDSTUFF betét az anyag összetétele keménysége miatt, jobban koptatja a féltárcsát.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.04 vasárnap, 12:12:12 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5131 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:14:24 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.04 vasárnap, 11:51:34
A színe.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5132 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:15:07 »
Idézetet írta: László - 2014.05.04 vasárnap, 12:01:37
Tisztelt Fórumtárs!
Közös tulajdonság: Mindkettő sport fékbetét
GREESTUFF anyaga: Kevlár-Aramid munkahőmérséklet 650°C A megadott hőmérsékletig egyenletes fékhatás.
Az anyag összetétel miatt kevésbé koptatja a tárcsát.
REEDSTUFF: anyaga: Kevlár- Kerámia 750°C.
Valamint a REDSTUFF betét az anyag összetétele keménysége miatt, jobban koptatja a féltárcsát.
Tisztelettel László!
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5133 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:30:31 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.05.03 szombat, 20:05:43
Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.
Tisztelt Fórumtárs!
Senki nem vitatja azt a fizikai törvényszerűséget, miszerint a max lassulási tényezőt, a talaj és a gumi közötti súrlódási együttható max értéke fogja meghatározni. Ennek ellenére véleményem szerint, igen fontos szerepe van a fékrendszer kialakításának, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Vajon miért építenek a luxus autócsodákba űber hiper-szuper kialakítású fékrendszereket? Lásd Aston-Martin, Ferrari, Bugatti, Bently, Rolls-Royce. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Meg kell tapasztalni a különbséget. Nem gondolom, hogy mindazok a fórumtársak akik kipróbálták a sport betéteket, csupán a fórumtársak idegesítése miatt írták le a tapasztalataikat. Csupán ennyi! A véleményemmel nem kívánok, véget nem érő tudományos fejtegetésekbe bocsátkozni.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5134 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:32:33 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.05.04 vasárnap, 12:15:07
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk.
Ezt tettem én is. A GREENSTUFF-ot használom, nagy megelégedettséggel.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5135 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:34:49 »
Idézetet írta: László - 2014.05.04 vasárnap, 12:32:33
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk.
Ezt tettem én is. A GREENSTUFF-ot használom, nagy megelégedettséggel.
Tisztelettel László!
az igaz de nem számottevő a különbség szerintem!a múltkor itt kifejtettem hogy miért !ettől függetlenül mindkét ebc betét remek választás!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5136 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:36:37 »
Idézetet írta: László - 2014.05.04 vasárnap, 12:30:31
Tisztelt Fórumtárs!
Senki nem vitatja azt a fizikai törvényszerűséget, miszerint a max lassulási tényezőt, a talaj és a gumi közötti súrlódási együttható max értéke fogja meghatározni. Ennek ellenére véleményem szerint, igen fontos szerepe van a fékrendszer kialakításának, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Vajon miért építenek a luxus autócsodákba űber hiper-szuper kialakítású fékrendszereket? Lásd Aston-Martin, Ferrari, Bugatti, Bently, Rolls-Royce. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Meg kell tapasztalni a különbséget. Nem gondolom, hogy mindazok a fórumtársak akik kipróbálták a sport betéteket, csupán a fórumtársak idegesítése miatt írták le a tapasztalataikat. Csupán ennyi! A véleményemmel nem kívánok, véget nem érő tudományos fejtegetésekbe bocsátkozni.
Tisztelettel László!
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább
(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam
)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5137 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:44:21 »
Idézetet írta: siky - 2014.05.04 vasárnap, 12:36:37
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább
(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam
)
Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül!
Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!
Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5138 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 12:59:08 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.04 vasárnap, 12:44:21
Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül!
Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!
Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!
hát ez a te véleményed itt többen is elégedetlenek voltunk a fékkel és úgy néz ki nem csak mi .ezért van az hogy egyre többen vesszük meg ezeket a termékeket nem azért mert nagyzolunk
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5139 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 13:06:00 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.05.04 vasárnap, 12:59:08
hát ez a te véleményed itt többen is elégedetlenek voltunk a fékkel és úgy néz ki nem csak mi .ezért van az hogy egyre többen vesszük meg ezeket a termékeket nem azért mert nagyzolunk
Ha egy fékhatás nem megfelelő (akkor nem kaptak volna műszakit sem), akkor nem egyből csak a fékbetét/tárcsa miatt lehet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5140 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 13:07:26 »
Idézetet írta: siky - 2014.05.04 vasárnap, 12:36:37
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a nagytalin mindenki kipróbálhatja a másik autóját, Redstuff, Greenstuff, Bosch és egyéb betét és tárcsa kombinációkat, és akkor mindenki megtapasztalhatja a különbséget, és eldöntheti, hogy neki melyik tetszik/felel meg leginkább
(László, ez nem csak neked szól, csak a tiédre válaszoltam
)
Tisztelt Fórumtárs!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5141 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 13:23:04 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.04 vasárnap, 12:44:21
Ahogyan írták korábban is, hogy a gumi is erősen meghatározó.
Divat lett itt mostanában az EBC mindenféle színekben. Ez megy a fórumon, akkor ez a meghatározó. Ez olyan "fórumos szokás", hogy egy valaki elkezdi és akkor mindenki (egy irányba néz) csak azt, csak az a jó......semmi más. Nincs élet EBC nélkül!
Legközelebb az lesz, hogy a zöld szelepsapkával stabilabb az autó és akkor mindenki rohan zöld szelepsapkát venni!
Nekem gyári fék van rajta és tökéletesen elégedett vagyok működésével! Elég!
Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod.
De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel.
Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével.
Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5142 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 13:41:25 »
Idézetet írta: László - 2014.05.04 vasárnap, 13:23:04
Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod.
De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel.
Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével.
Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.
Tisztelettel:
Tibor
Naplózva
Imádom a dízeleket!
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5143 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 14:02:47 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.04 vasárnap, 13:41:25
Kedves László!
Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.
Tisztelettel:
Tibor
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5144 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 14:58:39 »
Idézetet írta: László - 2014.05.04 vasárnap, 13:23:04
Kedves Tbor!
Ha attól megnyugszik a kedélyed, én holnap elmegyek és veszek zöld szelepsapkát, hogy a kocsim stabilabb legyen mint ahogy írod.
De egy dologról ne feledkezz meg! A fórum azért fórum, hogy alkalom és téma kapcsán, kicseréljük a véleményünket. Ez akkor is igaz ha te maradéktalanul elégedett vagy a fékeddel.
Ne én, és te mondjuk meg, hogy ki mikor miért elégedett a fékműködésével.
Abból még nem származott semmilyen probléma, ha sok tapasztalatot tudunk egymás mellé állítani, amiből esetleg lelehet vonni egy komoly következtetést, tanulság gyanánt. Örülnöd kellene, hogy ennyi embert magával ragadott a téma. Remélem nem bántóak számodra a gondolataim.
Tisztelettel László!
egyetértek!itt tapasztalatok osztunk meg egymással Én örülnék a legjobban ha nem kellett volna hozzányúlni a fékekhez.ez ember függő is pl ismerek olyat akinek a lengéscsillapítói a végét járták,Én beültem az autóba nekem majdnem halálfélelmem volt egy hosszabb kanyarba ő meg vígan élvezte,lehet hogy mi várunk sokat a mondeo fékektől de nekem az amit gyárilag tudott nagyon kevés és inkább kicseréltem!nem akarok senkivel sem vitát szítani elmondtam hogy a tapasztalható fékhatás nagyon meggyőző!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5145 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 15:50:42 »
Idézetet írta: GSR - 2014.05.04 vasárnap, 13:41:25
Kedves László!
Dehogy bántóak a gondolataid. Még csak nem is szomorkodom. Tudtam, hogy nem leszek népszerű, de azért valljuk be sok minden így működik egy fórumos környezetben.
Nem csak a Mondeo-nál, hanem vw, opel...stb. mindenhol. A fórum egy ilyen húzóerő és sokszor szentírásként kezelik a fórumon olvasottakat az emberek. Más fórumokon is. Tudni kell azért leválogatni az ilyen "szentírásokat". Ezzel még nincs baj, de azt sem szabad gondolni, hogy "hopp most feltaláltuk a langyos vizet" és jobbat csinálunk/csináltuk valamiből, mint a gyári. A gyári megoldások egész más követelményeknek kell megfeleljenek és egyáltalán nem balesetveszélyes és nem elégtelen semmi, ami gyárilag beszerelésre került. Ha jó. Ha valami még sem, akkor nem feltétlenül tárcsa/betét kicserélésében kell meglátni a megoldást, még ha változik is valami. Persze ez könnyű és gyors megoldásnak tűnik. Meg ugye ott lapul a pszichés placebo hatás is sokszor bizonyos dolgoknál. A féknél meg egy komponens cseréjével elhangolódik a tervezett fék működés. Pedálerő/fékerő arány "elállítódik" és ez adhat olyan érzést, hogy jobb a fék kisebb pedálerőnél....stb.
Nem akarok ebbe jobban belefolyni, csupán ahogy írtam elsőként is............. van élet az EBC-n túl is!
Senkit nem akarok megbántani, de igazából nem is írtam semmi bántót....mindenki abban hisz amiben akar, de azért sokszor sok mindennek nincs akkora valós jelentősége, mint amekkorának látszik.
Tisztelettel:
Tibor
Kedves Tibor!
A válaszod egyes részeivel egyet kell értenem. Számomra az EBC fékbetéteken túl is létezik élet. Igyekszem mindig a dolgot lényegét megragadni, és azt másokkal megosztani. A Mondeo fék rendszerével kapcsolatban. Igazat adok abban, hogy nem mondhatjuk kategorikusan, hogy nem jó. Én mindaddig hittem a gyári tervezés minőségében, még egy két saját tapasztalat nem bizonyította az ellenkezőjét. Hosszabb hegymenetek alkalmával tapasztaltam a melegedésből adódó fékerő csökkenést. Több mint 40 éve vezetek balesetmentesen, és tudom mi az a motorfék, és hogyan használjuk eredményesen. Ebből következik, hogy lejt menetben nem tapostam ész nélkül a féket, mégis felmelegedve észrevehetően csökkent a fék hatás. Azt is tudom, hogy ez nem átlagos felhasználói körülmény, de mivel rendszeresen járok ilyen utakon ezért alkalmaztam a nagyobb munkahőmérsékletre tervezett betéteket. Az eredmény egyenletes fékhatás a hegymeneteken is. Normál használat esetén pedig szubjektíve erőteljesebb fékhatás. Más. A gyári tervezések során igen jelentősen befolyásolja a minőséget és az élettartamot az ár/érték arány. A generátor oldali hidraulikus rugó gyatra alultervezett szilentblokkja, a költségtakarékoság révén elspórolt, szabadonfutó stb...stb. A FL előtti hátsó féknyereg apró de bosszantó tömítetlenségből adódó kézifék beragadása, sorolhatnám tovább. Ezeket a problémákat közzé téve a lehetséges megoldásokat megosztva sok problémát sikerült közösen kiküszöbölnünk. Nem mondanám, hogy halandó ember nem tud jobb megoldást produkálni a gyárinál. A dolgok lényege mindig a tesztek során dől el és nem a tervező asztalon. Az, hogy a véleményünk adott témával kapcsolatosan nem mindenben egyezik, az számomra a legtermészetesebb dolog. A vélemény különbség nem szabad, hogy befolyásolja az ember "népszerűségét", ahogy írod. Örülök, hogy néhány gondolatot megoszthattam a mélyen tisztelt publikummal, az írásodra reagálva.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.05 hétfő, 06:50:08 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5146 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 17:13:14 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.05.03 szombat, 17:04:15
az egyértelmű .addig nem tudjátok összehasonlítani amíg ki nem próbáltátok.én 2hetes brembót cseréltem redstuffra soha többet nem lesz más fékbetét egyik autómon sem csak ebc green vagy red
Még egy, aki megtért az igaz hitre.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5147 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 17:14:50 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.05.03 szombat, 20:05:43
Az lehet, hogy harapósabb lesz de akkor is a gumi aszfalt kapcsolat a lényeg. Legfeljebb a pedál nyomóerő lesz kisebb. Konfortosabb. Mivel nekem van fék aszisztens ha vészfékezek így is brutális a fékhatás. És az abs nem győz dolgozni.
Bár ne lenne... Az egész télen háromszor kattogott rám az ABS - mind a háromszor olyankor, amikor erősebbet kellett fékezzek, pl. járdáról lekószáló gyalogos esetén. A vészfékasszisztens meg ráugrott a fékre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra, és már csúsztunk is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5148 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 17:15:53 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.05.04 vasárnap, 12:15:07
Akkor talán a green a jobb választás, ha kompromisszumot akarunk kötni a minőség, és a hosszú élettartam között.
Jobban eszi a tárcsát, de közben ő maga kevésbé kopik.
A hátsóimban 100 ezer km van, együtt lesz cserés a tárcsa és a betét - de még 10-20-at biztos kibírnak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5149 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 17:16:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.04 vasárnap, 17:14:50
Bár ne lenne... Az egész télen háromszor kattogott rám az ABS - mind a háromszor olyankor, amikor erősebbet kellett fékezzek, pl. járdáról lekószáló gyalogos esetén. A vészfékasszisztens meg ráugrott a fékre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra, és már csúsztunk is.
AndyA
Csúsztál?
Miért, nem működik a blokkolásgátlód?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ