Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:12:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075226 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5750 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:58:27 »

Hát...nem ez volt a legolcsóbb de tetszett az ára alapon választottam  vigyor3

Adok neki most rendesen majd aztán meglátjuk mit bír és ha továbbra is rázkódik felhívom a céget és visszaküldöm nekik!

Köszönöm a tanácsot  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Én lebeszélnélek arról, hogy most erre a tárcsára erőteljesen fékezgess. Ha a tárcsa hullámos akkor a fékezés közben igen nagy rázóerőknek lesz kitéve minden futómű elem, ami komoly meghibásodást is eredményezhet. A kereket leszerelve egy egyszerű eszközzel alábakolt állapotban megtudod állapítani, hogy üt e a tárcsa. Ha igen akkor ne habozz hanem küld vissza nekik rögvest. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5751 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:59:25 »

dehogy lett baja, akkor rázna máskor is meg hangos is lenne! Ne sértődj meg de megnéztem volna ahogy megpróbálkozol a módszereddel Smiley

Lejött volna simán GinJoy módszerével....szoktam alkalmazni én is. Nem szeretem kalapáccsal "leverni" a tárcsát, kis kocogtatás még belefér.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #5752 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:00:20 »

Tisztelt Fórumtárs!
Én lebeszélnélek arról, hogy most erre a tárcsára erőteljesen fékezgess. Ha a tárcsa hullámos akkor a fékezés közben igen nagy rázóerőknek lesz kitéve minden futómű elem, ami komoly meghibásodást is eredményezhet. A kereket leszerelve egy egyszerű eszközzel alábakolt állapotban megtudod állapítani, hogy üt e a tárcsa. Ha igen akkor ne habozz hanem küld vissza nekik rögvest. wave
Tisztelettel László! worship
Ezt kifejtenéd?

BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #5753 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:01:39 »

Lejött volna simán GinJoy módszerével....szoktam alkalmazni én is. Nem szeretem kalapáccsal "leverni" a tárcsát, kis kocogtatás még belefér.
lehet de én nem ismertem ezt a módszert, mindegy nem vertem szét semmit!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5754 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:02:28 »

dehogy lett baja, akkor rázna máskor is meg hangos is lenne! Ne sértődj meg de megnéztem volna ahogy megpróbálkozol a módszereddel Smiley
nem sertodok en meg de ezzel pár rarohadt tarcsat már leszedtem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5755 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:04:30 »

Ezt kifejtenéd?

BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
vagy szerzel egy indikator órát alvanynyal. Es az megmondja szazad milire
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #5756 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:05:29 »

vagy szerzel egy indikator órát alvanynyal. Es az megmondja szazad milire
nem bonyolítanám vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5757 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:09:49 »

nem bonyolítanám vigyor3
akkor mi alapján fogod kitalalni melyik rossz? Egy ilyen szerkentyunek az árát elkerik a szervizben is. Talalomra cserelgetni pedig a legdragabb dolog.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #5758 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:13:33 »

akkor mi alapján fogod kitalalni melyik rossz? Egy ilyen szerkentyunek az árát elkerik a szervizben is. Talalomra cserelgetni pedig a legdragabb dolog.
majd bekopik
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5759 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:14:20 »

majd bekopik
sohanapján.hamarabb rázza szét az autót..... Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5760 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:15:17 »

majd bekopik
fiatalsag bolondsag...  Wink
Sosem fog. Csak rosszabb lesz.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5761 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:18:45 »

majd bekopik
Ne legyél már fafejű Laci, mikor csak jót akarnak neked!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5762 Dátum: 2014.08.26 kedd, 06:32:41 »

Ezt kifejtenéd?

BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
Tisztelt Fórumtárs!
Semmi ilyesmi. wow1 Felbakolt állpotban, álló motornál, egy megfelelően rögzített, akár küllő darabbal is ellenőrizheted az ütést. Az előzetesen rögzített küllő darabot, finoman érintőlegesen hozzáérinted a tárcsa felületéhez és ezután szép lassan óvatosan körbe forgatod a tárcsát. 0.2-0.3 mm ütést már jól lehet indikálni, ezzel a prózai módszerrel. Természetesen indikátor óra lenne a legtökéletesebb. Ha profi munkát akarsz végezni akkor mindezek előtt fehér krétával dörzsöld át a teljes fékpofa által érintett felületet, igy jobban látható az eltérés. A jobban kiáálló részekről ledörzsöli a krétát a küllő. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 06:35:45 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5763 Dátum: 2014.08.26 kedd, 06:39:11 »

Tisztelt Fórumtárs!
Semmi ilyesmi. wow1 Felbakolt állpotban, álló motornál, egy megfelelően rögzített, akár küllő darabbal is ellenőrizheted az ütést. A küllő darabot érintőlegesen hozzáérinted a tárcsa felületéhez és ezután szép lassan óvatosan körbe forgatod a tárcsát. 0.2-0.3 mm ütést már jól lehet indikálni, ezzel a prózai módszerrel. Természetesen indikátor óra lenne a legtökéletesebb. Ha profi munkát akarsz végezni akkor mindezek előtt fehér krétával dörzsöld át a teljes fékpofa által érintett felületet, igy jobban látható az eltérés. A jobban kiáálló részekről ledörzsöli a krétát a küllő. wave
Tisztelettel László! worship
0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz.  Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5764 Dátum: 2014.08.26 kedd, 07:25:56 »

énsem kenem de most muszáj volt valamit fújkodnom...nagykalapáccsal vertem le a hátsókat...az első diótörővel lejött  vigyor3

ja és a 300ezer alatt erről még nem volt tárcsa leszerelve!

Méretes csapágylehúzó, körben beakasztod. Első keréknél a féltengely végére lehet támasztani, hátsónál kell egy darab vas keresztbe, mert az agy közepe "puha". Azután kicsit teker, kicsit kocogtat, kicsit teker, kicsit kocogtat...

Amikor a 2 kilós erőbesugárzó kézi készülekkel meg sem mozdult, akkor találtuk ezt ki, és szó szerint gumikalapácsos kocogtatásra lejött a rádagadt tárcsa.

Utána réz spray vagy zsír az új alá, hogy soha többé ne ragadjon oda. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5765 Dátum: 2014.08.26 kedd, 07:29:41 »

0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz.  Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"

Mégis kiválóan működik. Smiley

Optikáknál, tükör csiszolásnál vannak hasonlóan egyszerű módszerek, amikkel ezred-tízezred milliméteres csiszolási hiba is kimutatható. Pl. ráteszed az ujjad a felületre, a melegtől azon a ponton picit tágul az üveg anyaga, és meg lehet mondani, hogy hol érintetted meg,

Ezek nem csoda dolgok, csak józan paraszti ész és egy kis mérnöki tapasztalat kombinálva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5766 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:10:53 »

Mégis kiválóan működik. Smiley

Optikáknál, tükör csiszolásnál vannak hasonlóan egyszerű módszerek, amikkel ezred-tízezred milliméteres csiszolási hiba is kimutatható. Pl. ráteszed az ujjad a felületre, a melegtől azon a ponton picit tágul az üveg anyaga, és meg lehet mondani, hogy hol érintetted meg,

Ezek nem csoda dolgok, csak józan paraszti ész és egy kis mérnöki tapasztalat kombinálva.

AndyA
ezzel csak az a baj hogy nem mérsz csak saccolsz. Aztán viaszaviszed a tarcsat és elhajtanak mert esetleg mereten belul van. Ekkor szokták szidni a boltokat hogy milyen kocsogok mert nem működik a garancia intezes rendeseb
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5767 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:20:55 »

ezzel csak az a baj hogy nem mérsz csak saccolsz. Aztán viaszaviszed a tarcsat és elhajtanak mert esetleg mereten belul van. Ekkor szokták szidni a boltokat hogy milyen kocsogok mert nem működik a garancia intezes rendeseb

Ezzel azt lehet megnézni, hogy valóban tárcsa vetemedés lehet-e a gond, vagy a tárcsa OK, és máshol kell keresni a hibát.

Ha meg vetemedett a tárcsa, akkor meg kell mérni, mennyire.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 08:43:25 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5768 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:42:39 »

0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz.  Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"
Tisztelt Fórumtárs!
Szegény ember vízzel főz. A javasolt módszerrel óvatosan még az egy tizedes ütést is lehet indikálni(krétába húzott nyomvonal). Ahogy a fórumtárs leírta a tünetet, lazán lehet akár 0.3 mm  ütés is. Te is, én is tudom, hogy állványos indikátorórával lehetne minden kétséget kizáróan vizsgálni a tárcsa ütését. Azzal is egyetértek, hogy a 0.3 mm ütés, az már durva hullámosodás a tárcsa esetében wave
Tisztelettel László! worship!
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 08:44:38 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5769 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:45:11 »

Ezzel azt lehet megnézni, hogy valóban tárcsa vetemedés lehet-e a gond, vagy a tércsa OK, és máshol kell keresni a hibát.

Ha meg vetemedett a tárcsa, akkor meg kell mérni, mennyire.

AndyA
tehát a vege megint az lesz hogy rendes műszerrel kell megnezni.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5770 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:47:01 »

tehát a vege megint az lesz hogy rendes műszerrel kell megnezni.

Ha vetemedett a tárcsa, akkor igen. Ha meg nem, akkor nem kell külön köröket futni, otthon nem található műszert beszerezni stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5771 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:55:31 »

Ha vetemedett a tárcsa, akkor igen. Ha meg nem, akkor nem kell külön köröket futni, otthon nem található műszert beszerezni stb.

AndyA
elarulom az eredmenyt. Ezzel a modszerrel mindig az fog kijonni hogy ut a tarcsa. Viszont az hogy a megengedett határon belul van e azt nem tudod. Raadasul mi van ha megmered es van 3tized ? Ekkor meg le kell szedni megmerni az agyat is mert sokszor eleve már az is üt.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5772 Dátum: 2014.08.26 kedd, 09:00:35 »

Tematol független úgy gondolom elég erzekeny es fontos eszköz a fék rendszer hogy pont itt olcsó janoskodjon az ember.  Ha nincs megfelelő eszköz el kell vinni oda ahol van. 
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5773 Dátum: 2014.08.26 kedd, 09:11:46 »

Tisztelt Fórumtárs!
Vissza olvasva látom, hogy LPR tárcsákat szereltél fel a gépre. Nem akarlak elkeseríteni de ez a márka nagyon a rangsor végén van és alapból hajlamos a hullámosodásra egy két erőteljesebb fékezés hatására. Ha még nem mentél vele csak egy pár ezer Km, én leszerelném és vissza vinném ahonnan vettem, és nagyon határozottan kérném a cserét mivel a tárcsák balesetveszélyesek és néhány ezer Km alatt ilyen nem fordulhat elő. Ha minden kötél szakad és nem cserélik ki, akkor csak ezek után szabályoztatnám fel a tárcsát. Nem valószínű, hogy hosszú távon jó lesz de egy próbát megér. Ha ezek után is ráz akkor egy alapos futómű ellenőrzés és végül új tárcsa vétel. Nagyon fontos hogy a tárcsa felszerelés előtt igen precízen le legyen takarítva a kerékagy. A legkisebb szennyeződés is megtudja szívatni az embert. wave
Tisztelettel László! worship

Sajnos előfordulhat az hogy a tárcsa előállítási technológiája olyan hogy nem teljesen nyeri el a tárcsa a végleges rácsszerkezetét a gyárban, ilyenkor a felszerelés után az első jó néhány fékezés közbeni felmelegedés és visszahűlés során véglegesedik a rácsszerkezet. Ha ilyenkor kap a forró tárcsa egy nagy tócsányi vizet, az szélsőséges esetben méretproblémákat, vagy rendellenes kopást eredményezhet. Egy off-os francia céges autóra egymás után 4 tárcsát rakattunk, mert mindig elkezdett rázni az első pár száz km után.  A márkaszervízben is elismerték hogy gyenge minőségű gyári tárcsákat kaptak, és lehetőleg az elején kerüljük a pocsolyákat. Mindezt esős októberi időben. Hát kösz.  Azért van esélye a felszabályozás utáni sikernek, mert addigra kis szerencsével metallográfiailag kész már a tárcsa. Persze csak akkor menthető így ha egészen keveset kell csak leszedni a vastagságból, és utána el kell vinni kitartóan összefékezni a betéttel,aminek megvan a saját  technikája. Ezt mesélte az esztergályos anno.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5774 Dátum: 2014.08.26 kedd, 09:38:56 »

Tisztelt Fórumtársak!
Kezdem azzal, hogy a véleményemmel nem óhajtottam egy véget nem érő vitát kirobbantani. A tárcsa ütéssel és deformitással kapcsolatban csupán egy mindenki által elvégezhető fölösleges kiadástól megkímélő lehetőséget vázoltam fel. Ha el olvastátok a hozzászólásaimat véletlenül se írtam azt, hogy nem fontos a jól működő fék és nem igényel a probléma megoldása figyelmet.  Lehet okoskodni, osztani az észt, viszont mindenki úgy csinálja ahogy neki kifizetődő. Miért kell kötözködni és kötni az ebet a karóhoz. Igenis egy megfelelően rögzített rajztűvel vagy akár a küllővel kimutatható a tárcsa ütése. Ha pár száz vagy néhány ezer Km megtétele után ilyen durván üt és ráz a tárcsa akkor megérett a cserére.
Számomra teljesen mindegy, hogy ezután ki milyen módszerrel dönti el a tárcsa használhatóságát, vagy az ellenkezőjét. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 10:15:42 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5775 Dátum: 2014.08.26 kedd, 09:43:26 »

Sajnos előfordulhat az hogy a tárcsa előállítási technológiája olyan hogy nem teljesen nyeri el a tárcsa a végleges rácsszerkezetét a gyárban, ilyenkor a felszerelés után az első jó néhány fékezés közbeni felmelegedés és visszahűlés során véglegesedik a rácsszerkezet. Ha ilyenkor kap a forró tárcsa egy nagy tócsányi vizet, az szélsőséges esetben méretproblémákat, vagy rendellenes kopást eredményezhet. Egy off-os francia céges autóra egymás után 4 tárcsát rakattunk, mert mindig elkezdett rázni az első pár száz km után.  A márkaszervízben is elismerték hogy gyenge minőségű gyári tárcsákat kaptak, és lehetőleg az elején kerüljük a pocsolyákat. Mindezt esős októberi időben. Hát kösz.  Azért van esélye a felszabályozás utáni sikernek, mert addigra kis szerencsével metallográfiailag kész már a tárcsa. Persze csak akkor menthető így ha egészen keveset kell csak leszedni a vastagságból, és utána el kell vinni kitartóan összefékezni a betéttel,aminek megvan a saját  technikája. Ezt mesélte az esztergályos anno.

Tisztelt Fórumtárs!
Az általad leírtakkal egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #5776 Dátum: 2014.08.26 kedd, 09:55:16 »

Méretes csapágylehúzó, körben beakasztod. Első keréknél a féltengely végére lehet támasztani, hátsónál kell egy darab vas keresztbe, mert az agy közepe "puha". Azután kicsit teker, kicsit kocogtat, kicsit teker, kicsit kocogtat...

Amikor a 2 kilós erőbesugárzó kézi készülekkel meg sem mozdult, akkor találtuk ezt ki, és szó szerint gumikalapácsos kocogtatásra lejött a rádagadt tárcsa.

Utána réz spray vagy zsír az új alá, hogy soha többé ne ragadjon oda. Smiley

AndyA
ugyanezt csináltam, de lapostányér lett a hátsó tárcsákból  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5777 Dátum: 2014.08.26 kedd, 10:25:24 »

ugyanezt csináltam, de lapostányér lett a hátsó tárcsákból  vigyor3
Tisztelt Fórumtárs!
Ugyanígy jártam én is 150 ezer Km után a hátsó tárcsákkal. Sajnos csak rendkívül nagy erővel és 350 mm lehúzóval nem lejött, hanem szó szerint lerobbant. Elképesztő módon rá volt gyógyulva a tárcsa a hátsó agyra. Senkinek nem kívánom az ilyen levételt. Én is a réz sprayt használtam az új tárcsa feltétele előtt. Remélem nem gyógyul össze ismét. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5778 Dátum: 2014.08.30 szombat, 22:39:19 »

Alámászol és megnézed, hogy a kézifék behúzására a kar megmozdul-e. Ha nem, akkor laza a kötél. Vagy állítani kell, ha lehet, vagy cserés (a kötél is be tud amúgy rohadni, az is okozhat olyat, hogy nem megy vissza a kar a helyére).

AndyA

Igazad volt, a szerelő szerint a balos kötél be volt rohadva, cserélte, most olyan feszesen paszentosan működik a kézifék hogy csak na, 2,5 éve van nálam az autó, mindig 5-6. kattanásra kezdett fogni, most a 3.-ra keményen megálljt parancsol az autónak. Többet kellene használnom a kéziféket, akkor talán nem rohadt volna be. Köszönöm a tippet,tanácsot. taps

Megmérettem vele a hátsó tárcsát és betétet, a futott 80ekm alatt a betét már csak 30%-os, de a tárcsa még 11.8 mm, azaz alig kopott. Elég fura hogy ennyi futás után még így áll a tárcsa, ilyen kemények a gyári tárcsák ? (motorcraft)
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.30 szombat, 22:44:04 írta FokaDriver » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5779 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 07:43:45 »

Igazad volt, a szerelő szerint a balos kötél be volt rohadva, cserélte, most olyan feszesen paszentosan működik a kézifék hogy csak na, 2,5 éve van nálam az autó, mindig 5-6. kattanásra kezdett fogni, most a 3.-ra keményen megálljt parancsol az autónak. Többet kellene használnom a kéziféket, akkor talán nem rohadt volna be. Köszönöm a tippet,tanácsot. taps

Megmérettem vele a hátsó tárcsát és betétet, a futott 80ekm alatt a betét már csak 30%-os, de a tárcsa még 11.8 mm, azaz alig kopott. Elég fura hogy ennyi futás után még így áll a tárcsa, ilyen kemények a gyári tárcsák ? (motorcraft)
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy jó lett a kéziféked!
A hátsó gyári Motorcraft tárcsával kapcsolatban. 120-150 ezer Km -t lazán elfutnak probléma nélkül. Nekem is 150 ezer után lett cserélve, de még volt rajta egy két tized. A tárcsa anyaga kiváló nem deformálódik. Viszont rozsdásodik a pereme. Valamit valamiért. Létezik egy alu felnihez gyártott gyári tárcsa ami egy speciális ötvözet és nem rozsdásodik. Egyébként a kéziféket nem árt használni. Így sokkal kevesebb nyűg van vele. Még a berohadós féknyereg esetén is. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173


« Új hozzászólás #5780 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 10:06:47 »


Kedves Fórumtársak!

Idén júniusban lettek a féktárcsák és betétek kicserélve (gyári Fordra). Néhány napja elkezdett valami "ciripelni" a fékek felől. Először csak halkan és ritkán, majd később egyre sűrűbben és erőteljesebben. Nem tudtam lokalizálni, hogy melyiktől jöhetett a zaj, olyan, mintha mindig másik adná ki a hangot. Valaki esetleg találkozott hasonló jelenséggel?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5781 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 10:08:38 »

Kedves Fórumtársak!

Idén júniusban lettek a féktárcsák és betétek kicserélve (gyári Fordra). Néhány napja elkezdett valami "ciripelni" a fékek felől. Először csak halkan és ritkán, majd később egyre sűrűbben és erőteljesebben. Nem tudtam lokalizálni, hogy melyiktől jöhetett a zaj, olyan, mintha mindig másik adná ki a hangot. Valaki esetleg találkozott hasonló jelenséggel?

Biztos nincsen kavics a gumikban?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ManoWar
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173


« Új hozzászólás #5782 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 10:21:40 »

Biztos nincsen kavics a gumikban?

Szia!

Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5783 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 10:35:01 »

Szia!

Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.

Upsz, akkor bocs.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5784 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 17:02:45 »

Szia!

Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.

Tisztelt Fórumtárs!
Június óta a fékrendszer elemeinek, már tökéletesen össze kellett, hogy kopjanak. A probléma az lehet, hogy valamelyik, vagy mindkét oldali fékbetét, nem távolodik el teljesen a tárcsától.  Ez adja a ciripelő hangot úgy, hogy a betét érintőlegesen terhelés nélkül hozzáér a tárcsához. Ez bármelyik tárcsánál előfordulhat. Megoldás! A kocsit felbakolása és a kerék levétele után minden féknyeregnél leellenőrizni a betétek szabad mozgását. Ha bármelyik szorul, megtisztítani, és esetleg rézzsírral óvatosan megkenni az egymáson elmozduló felületeket. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173


« Új hozzászólás #5785 Dátum: 2014.09.01 hétfő, 13:26:02 »

Tisztelt Fórumtárs!
Június óta a fékrendszer elemeinek, már tökéletesen össze kellett, hogy kopjanak. A probléma az lehet, hogy valamelyik, vagy mindkét oldali fékbetét, nem távolodik el teljesen a tárcsától.  Ez adja a ciripelő hangot úgy, hogy a betét érintőlegesen terhelés nélkül hozzáér a tárcsához. Ez bármelyik tárcsánál előfordulhat. Megoldás! A kocsit felbakolása és a kerék levétele után minden féknyeregnél leellenőrizni a betétek szabad mozgását. Ha bármelyik szorul, megtisztítani, és esetleg rézzsírral óvatosan megkenni az egymáson elmozduló felületeket. wave
Tisztelettel László! worship  

Kedves László!


Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!  worship
Naplózva
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #5786 Dátum: 2014.09.04 csütörtök, 10:29:36 »

Hello
Megjott a fekcso hatra.
Kerdesem: ahol a merev fekcso talalkozik a flexibilissel, ott hogy kell megbontani a kapcsolatot?
A mereven levo 12-es kulcsnyilasut lazitom?
 A feknyeregbol kijott, mint a vaj.
Koszi!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5787 Dátum: 2014.09.04 csütörtök, 10:42:55 »

Hello
Megjott a fekcso hatra.
Kerdesem: ahol a merev fekcso talalkozik a flexibilissel, ott hogy kell megbontani a kapcsolatot?
A mereven levo 12-es kulcsnyilasut lazitom?
 A feknyeregbol kijott, mint a vaj.
Koszi!

Fékkulccsal. Villással ne állj neki, mert elnyalja a sarkait. A flexi részre rá tudsz nyúlni egy csillaggal, de a merev cső oldalára ellentartani csak az egyik oldalán nyitott hatszögűvel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #5788 Dátum: 2014.09.04 csütörtök, 13:56:23 »

Fékkulccsal. Villással ne állj neki, mert elnyalja a sarkait. A flexi részre rá tudsz nyúlni egy csillaggal, de a merev cső oldalára ellentartani csak az egyik oldalán nyitott hatszögűvel.

AndyA
Koszi. Siker.
A 12-es az valojaban 11-es volt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5789 Dátum: 2014.09.04 csütörtök, 14:07:36 »

Koszi. Siker.
A 12-es az valojaban 11-es volt.
az szokott lenni. Talán azért nyalja el neki a sarkait
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5790 Dátum: 2014.09.05 péntek, 19:51:13 »

Sziasztok!
Az autómon  koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5791 Dátum: 2014.09.05 péntek, 19:54:51 »

Sziasztok!
Az autómon  koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
betét más, a tárcsa ugyan az
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #5792 Dátum: 2014.09.05 péntek, 19:55:16 »

Sziasztok!
Az autómon  koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
A betét az más,a tárcsa szerintem ugyanaz.
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #5793 Dátum: 2014.09.05 péntek, 19:56:17 »

 taps
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5794 Dátum: 2014.09.05 péntek, 20:07:02 »

Köszi urak!  wave
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5795 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 10:41:15 »

Sziasztok!
Az autómon  koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?

A pre-FL és a FL utáni hátsók nem egyformák, így neked kell hozzá új betét is. A tárcsa csereszabatos, ha még alkalmas a további használatra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5796 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:24:53 »

Sziasztok!

A hátsó fèknyergeket cserèlnèm. A lègtelenìtès nagyon macerás? Aknából simán meg lehet csinálni? Kell valami spec szerszám hozzá? Ha valaki csinált már akkor megköszönnèm ha ìrna kèt sort, hogy higyan is kell.

Köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5797 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:26:09 »

Sziasztok!

A hátsó fèknyergeket cserèlnèm. A lègtelenìtès nagyon macerás? Aknából simán meg lehet csinálni? Kell valami spec szerszám hozzá? Ha valaki csinált már akkor megköszönnèm ha ìrna kèt sort, hogy higyan is kell.

Köszönöm!

Két emberes, mivel az egyiknek a pedált kell nyomnia, amíg a másik a csavart tekeri.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5798 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:27:41 »

Két emberes, mivel az egyiknek a pedált kell nyomnia, amíg a másik a csavart tekeri.

AndyA

Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.

Köszi!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5799 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:28:36 »

Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.

Köszi!

Szerinted? Mi a logikus?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.